"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 08, 2010

Konvensyen BN Selangor Konvensyen Kartun

Saya pun hairan. Pakatan Rakyat telah mengadakan konvensyen banyak kali. Namun, kita tidak dengar satu bentuk protes pun dari mana-mana parti komponen Pakatan Rakyat. Apabila diaadakan program, maka wakil dari kesemua parti diminta duduk di atas pentas. Ini kerana ia adalah program bersama dan tak memerlukan IQ yang tinggi untuk mengetahui “adab” seperti ini.

Namun dilaporkan oleh Malaysiakini:
Antaranya, hanya lagu BN dan Umno dinyanyikan sedangkan lagu parti komponen lain tidak diendahkan.

“Konvesyen itu dianjurkan oleh BN, jadi menyanyikan laguUmno tidak mencerminkan semangat BN dan juga 1Malaysia,” kata Song lagi.

Selain itu, katanya, hanya tetamu dan pemimpin utama dari Umno yang dijemput duduk di pentas utama. Mereka termasuk Datuk Mohd Zin, Datuk Seri Noh Omar, Shafei Abdullah dan seorang lagi.

Setelah diprotes:
“Bagaimanapun katanya, aduan sudah disampaikan kepada pengerusi penganjur, Mohd Zin yang berjanji memperbetulkan keadaan.

"Mereka telah meletakkan kerusi tambahan di pentas dan berjanji kepada saya bahawa lagu Umno tidak akan dinyanyikan pada sessi petang apabila Perdana Menteri, Najib Razak tiba.”
Nak kena protes baru ada perubahan?

Soalan saya, takkan benda mudah macam ni pun UMNO Selangor tak boleh pikir? Dengan kata lain, keseluruhan Konvensyen BN ini menunjukkan rupa sebenar Barisan Nasional. Yakni, ia setakat satu persefahaman politik yang digunakan untuk menguntungkan UMNO dan UMNOPUTRA.

Seluruh kaum-kaum dalam Malaysia mesti tunduk kepada kepimpinan UMNO dan UMNOPUTRA yang korup dan tidak bermaruah.

Konvensyen Barisan Nasional Selangor adalah Konvensyen Kartun.

Tulang Besi.
Konvensyen BN, wakil MCA bertindak keluar dewan- Kuek Ser Kuang Keng & Regina Lee

Usaha Barisan Nasional untuk merampas Selangor dari Pakatan Rakyat dengan agenda konvensyennya di Shah Alam, hari ini menerima tamparan apabila 15 perwakilan MCA Kapar bertindak meninggalkan majlis itu.

Ketua MCA Kapar, Datuk Song Kee Chai yang dihubungi melalui telefon berkata antara punca tidak puas hati mereka ialah kerana MCA dianak-tirikan pada konvensyen berkenaan.

Antaranya, hanya lagu BN dan Umno dinyanyikan sedangkan lagu parti komponen lain tidak diendahkan.

“Konvesyen itu dianjurkan oleh BN, jadi menyanyikan lagu Umno tidak mencerminkan semangat BN dan juga 1Malaysia,” kata Song lagi.

Selain itu, katanya, hanya tetamu dan pemimpin utama dari Umno yang dijemput duduk di pentas utama. Mereka termasuk Datuk Mohd Zin, Datuk Seri Noh Omar, Shafei Abdullah dan seorang lagi.

Tiada tetamu ataupun pemimpin parti komponen lain yang dijemput ke pentas utama.

Menurut Song apa yang menghangatkan lagi suasana ialah ketika ucapannya, Noh Omar yang juga timbalan pengerusi perhubungan Umno Selangor berkata orang Melayu telah banyak berkorban demi rakan-rakan bukan Melayu.

Menurut Noh, rakyat bukan Melayu sepatutnya berterima-kasih kerana diberikan kerakyatan.

Noh Omar juga memetik ucapan daripada presiden keempat MCA, Tun Tan Siew Sin dan presiden kelima MIC, Tun VT Sambathan pada zaman era tahun 1960an yang memuji Umno kerana memberikan kerakyatan kepada bukan Melayu.

Song berkata bahagiannya menganggap ucapan Noh itu satu penghinaan kepada masyarakat Cina dan India di negara ini.

Di sebalik memulaukan sebahagian besar aktiviti konvensyen itu, Song dan ahli-ahlinya akan kembali petang ini untuk menghadiri pelancaran kempen 'BN Mampu Berubah, Sayangi Selangor Yakini BN dan Selangor Take Over Plan (STOP) PRU 13.

Sementara itu, setiausaha agung MIC, S Murugesan juga melahirkan rasa kurang senang kerana tiada pemimpinnya diletakkan di pentas utama.

"Nampaknya mereka seperti tidak menghormati kami,” katanya.

Bagaimanapun katanya, aduan sudah disampaikan kepada pengerusi penganjur, Mohd Zin yang berjanji memperbetulkan keadaan.

"Mereka telah meletakkan kerusi tambahan di pentas dan berjanji kepada saya bahawa lagu Umno tidak akan dinyanyikan pada sessi petang apabila Perdana Menteri, Najib Razak tiba.

"Jadi buat masa ini, saya tiada masalah,” katanya. Ketika dihubungi, Mohd Zin yang juga ahli parlimen Sepang berkata dia tidak menyedari berlaku tindakan meninggalkan konvensyen itu kerana Song tidak bercakap dengannya.

"Apa isunya? Saya tidak melihat sebarang isu,” katanya sambil menambah bahawa dia tidak menerima sebarang aduan rasmi.

Beliau juga mempertahankan lagu Umno dinyanyikan pada sessi sebelah pagi dengan alasan kerana jawatankuasa majlis itu diketuai oleh Umno.

Mohd Zin meminta pihak media supaya tidak menjadikan perkara berkenaan sebagai isu dan mengingatkan bahawa hanya lagu BN dimainkan pada sessi petang.

“Bagaimanapun jika saya membuat silap, saya sanggup memohon maaf,” katanya.
Menangi iPod Shuffles dan Hadiah Lumayan Lain! Sertailah Kaji Selidik Sekarang!

31 comments:

mankeldai said...

umno selangor tengah ngelabah tu, apa buat pun semua tak menjadi! pemimpinya telah tidak boleh berfikir dengan waras lagi. apa yang tak kena? fulus dah keringlah! ganjaran yang diharap dari persekutuan tak kunjung datang ke?

pisangmalaysia said...

Kah kah kah...Hairan hairan hairan...kah kah kah...Meloye wehhh...Tadak satu pun media Ameno tulis pasal wakil mca kuar dewan...kah kah kah...kebebasan media...kah kah kah...soalnya...yang disebut2 berpecah adalah PR tapi yg betul dan sohih tak sebulu Barizan Nazional...kwang kwang kwang....APCO=AMENO...

Anonymous said...

UMNO...!
Hmm biasa ler, dia fikir dia saja yg blh memerintah negara nei. Apa dia fikir ini negara BAPAK DIA. Kalau di ikutkan cerita MCA,gerakan dah lama nak tinggalkan UMNO-APCO@Yahudi nei. Lihat saja ucapan2 pemuda mca&gerakan. Cuma old timer dr kedua badan nei saja yg nakkan bergayut d lubang jubur Najis@shaiful. Kita lihat saja bila all the old timer dari kedua badan ini mampus. X lama lg beb. Sabar kita tunggu dan lihat. Masa tu jeng...jeng...jeng. Kalau kita lihat kekuatan kerusi UMNO-APCO@yahudi d parlimen bukan kuat pun mujurlah ada parti dayak,parti asli dan parti2 lain dari s'wak dan sabah nak menolong tapi aku percaya bila all the youngsters dari kedua badan ini mengambil alih pucuk pimpinan sudah pasti parti2 dayak dan asli tadi akan membuat U turn. Kita tunggu dan lihat, aku jangkakan perkara ini akan berlaku pasti akan berlaku.

Anonymous said...

PR byk sgt wat konvensyen sbb diorg ni takde keje lain, asik membangkang modal mulut pastu bahan spin RPK..tu yg kadang2 tu Bn maleh nak layan tu provokasi PR tu..budak hingusan..dah la bodoh, bangang plak tu..

yg government ni suma benda nak kena urus..kalu asik nak layan PR punye bangkang tu mmg tergadai la Malaysia ni..

Tp tu konvensyen BN, yg budak2 hingusan PR susah ati nape?

Takyah citer bykla, tunggu je result PRK hulu selangor tu..kalu kalah buat cara kalah ok? setau aku kat malaysia ni bukan PR yg pegang government, so kalu ko cakap "rakyat" menolak BN tu rakyat tang mane?

joehan said...

kah3..menyalak2 plak pr ni psl konvensyen bn..yg parti korang pecah belah tu xde plak nk bsing2..bape org dh kuar pakatan haram tu..siap saman2 lg..mp wangsa maju bkal kuar..tnggu je..mp wangsa maju suh tian chua dihadapkn ke j/kuasa pkr..tp biasala..xkn ade tindakannyer...keadilan konon..keadilan cr nuar berahi cmtula..sorokkn kesalahan n cr kesalhan org lain..kalo mp wangsa mju kuar nnti korang msti ckp umno bli jgk..padahal die cine..hahaah..
PR2..xabis2 kuarkn isu br..
PRK korang kompem bungkus..ahahaha

merbok said...

joehan, kau cakap berdegar-degar kau ni mesti ahli PEKASAM kan?? hehehe

dan untuk pengetahuan semua.. NEGARA ni memang MAKBAPAK depa (UMNGOK) punya. tak caya? tengok mulamula bapak PM.. lepaih tu passing kat anak.. lepaih tu passing kat sepupu.. silapsilap passing kat menantu!!.. lepaih ni passing kat cucu pulak... hehehe mampusssss

Anonymous said...

prk hulu selangor bn pasti kecundang! mereka ingat mereka yang menjadi kerajaan slangor sekarang! mereka masih lagi dalam 'denial mode'.

mailkalumpang

Anonymous said...

bn menuju perpecahan.. umno-apco akan di buang dan diludah oleh komponen2 bn yg lain..!!

hahaha

Anonymous said...

pasal mca keluar ni, mari kite lihat source yg lain..

http://www.papagomo.com/2010/04/live-ahli-mca-keluar-dewan-ahli-dap.html

korg ade otak nilaikan sediri..

anti-firaun

joehan said...

to burung merbok msk kicap..lg elok dr passing kt makbapak n keturunan ko..hahahaha..kompem ekonomi hancur..pastu mintk bantuan imf n bank dunia berbilion2 cm indon..rilek aa burung merbok aku bgtau tu sume fakta2..bkn fitnah2 cam tian chua buat psl kes atlantuya tu..hahaha..korang msti tkut dgn faktakn..

Anonymous said...

kahkahkah
dah sokong yahudi dah ker umngok nie
klau amik org yahudi ekonomi leh maju
xper laa
amik lagi bnyak penasihat yahudi
ekonomi akan meningkat
baguih laa
asal bayar juta2 kat yahudi
no problem
asal malaysia maju ekonomi

Anonymous said...

la apa sibuk hal orang jaga la geng pepaduang.. tu

Anonymous said...

ezam ade bukti terbaru..tp taknak dedahkan lagi unless Anwar and Azizah mencabar beliau..

persoalannye, berani kah anwar mencabar ezam kemukakan bukti terbaru itu? kalu tak berani nak cabar, korg phm2 je la yekss..brani kerana benar..

polis & parlimen da cabar anwar kemuka bukti yg anwar kata sudah ade ditangan anwar, tp anwar kata taknak dedahkan pasal ISO..

azmin pun pernah dicabar kemukakan bukti kata org UMno terlibat kes kebakaran gereja - mane nyo?

anwar juga da dicabar utk bersumpah laknat..kecut perut

anwar juga telah dicabar di mahkamah dgn bukti2 yg ade pada saiful..anwar bila nak cabar balik bukti2 yg saiful kemukakan itu? - tangguh lagi

korg nampak perbezaan di atas:

anwar/azmin kata ade bukti tp tak dedahkan setelah berapa kali dicabar - takde means PENIPU BESAR..

Now..

ANWAR Di cabar dedahkan pasal penglibatan israel dalam Negara - bukti persepsi je yg ade..itupun sbb dicabar kat parlimen..brani la dia..

Turn anwar cabar ezam kemuka bukti terbaru kalu dia di pihak yg benar..hanya diri beliau sendiri yg tahu perbuatan diri sendiri, so kalu dia tak buat, so aku cabar anwar cabar ezam kemukakan BUKTI>.

amacm, pencacai PR ada brani suh anwar cabar EZAM?

anti-firaun

p/s: bukti najib & altantuya da terbukti sendiri tidak benar..mmg benar, kebenaran pasti akan terbukti jua..

Anonymous said...

cam biasa la..budak2 yang sama gak yang kasi komen kat sini..cerita pasal koncensyen..melalut ke lain..

ahahaa..orang buat konvensyen..dia pun nak buat konvensyen.. ahahaha

dah tu dia jugak nak eksyen.. ahahaha

eksyen kamen nye kartun....kesian MCA..kan??

Anonymous said...

aku rasa bangsa yahudi lebih baik dari dua bangsa yang diberi kerakyatan tu...

TAK SEDAR DI UNTUNG...

si Tulang ni pun dua kali pukimak...beria2 bela bangsa pendatang tu apahal??

Anonymous said...

agak2 nak bela maner yer
bangsa pendatang ker bangsa yahudi
mana satu baik lagi agak-agaknyer

Anonymous said...

HAHAHA..!!

Pencacai umno-apco dah start puji bangsa yahuddi..!!

tolol sungguh pencacai umno-apco nih..!!

joehan said...

PELIK BTUL AKU DGN OTAK BDK2 PR NI..DA MCM2 BUKTI YG MENAMPAKKN NUAR BERAHI TU SLH..TP KORANG STILL BUTA HATI N MINDA..DA MCM2 PENDEDAHAN OLEH BEKAS KWN2 DIE..TP KORANG STILL PKIR NUAR TU BTUL..BEKAS KWN2 DIE SUME PNH KNE PENJARA SBB PERTAHANKN NUAR..TP KORANG STILL PKIR KWN2 YG TINGGALKN NUAR TU DIBAYAR OLEH UMNO..
DA MCM2 PENDEDAHAN PENIPUAN N FUTNAH YG DIBAWA OLEH NUAR BERAHI N GENG2 PKR DIE..TP KORANG STILL PKIR NI SUME FITNAH UTK JATUHKN NUAR..
DA MCM2 ORG DEDAHKN PSL KAITAN NUAR N YAHUDI..LINK2 DGN ORG YAHUDI..TP KORANG STILL PKIR NUAR DIFITNAH..
SEKALI NUAR BUKAK MLT WAT PENDEDAHAN ISU2 TERBARU TRUS KORANG PERCAYA..PENDEDAHAN TU PLAK DARI RAJA PETRA PEMBOHONG TU..TU PON KORANG PERCAYA..
UMNO AJAK PAS UTK DDK BERSM BINCANG PSL PERPADUAN KORANG XSUKE..SETAHU AKU YG XSUKE PERPADUAN ISLAM NI ORG YAHUDI N NASRANI JE..KORANG TERGOLONG DLM GOLONGAN TU KE..PAS ANGGAP UMNO LBH JIJIK DR DAP YG TERANG2 TOLAK HUDUD..KORANG PKIR LA SENDRI WAHAI KAWAN2..PIHAK MN YG BTUL N PIHAK MN YG SALAH..
TP NI LA MSALAHNYA..DLU KECIK2 MAK BAPAK KORANG SUH BEL KORANG PONTENG..DH BESAR OTAK JD BODO..XRETI NK PKIR MN BTUL N MN SLH..

Local Fighter said...

PR? permanent resident ker? hehe.. nanti kat hulu selangor pakai lambang apa? hehe..kesian, tak berdaftar lagi rupanye!!

sumber rujukan Malaysiakini, sumber fitnah utama yang dikuasai oleh Steven Gan, aktivis Kristian yang lantang!

Lepas tu rujuk Raja Petra,yang dah kecut telor sebab tembelang dah pecah! Lari ke Eropah, berpeluk-peluk dengan mat Saleh, ini cakap pun korang ambil..?? hehehe..

kesian orang Pas & Pkr ni kena kencing hari-hari. Tapi takpelah, rotan tiada, akar pun berguna yang penting UMNO dihapuskan, itulah mentaliti orang Pas pis pus...

Anak Lenggong said...

kah kah kah..disebabkan takutkan pulus tak msyuk dan kehilangan member kerana mulut celupar dia diparlimen semalam nuar brahi cepat2 terbang ke luar negara untuk memohon maaf dan berjumpa dengan pejuang Yahudi di Persidangan Liberal International Mesir

Ramai yang tidak tahu Anwar Ibrahim telah berjumpa dengan Hans Van Baalen presiden Liberal International semalam selepas 2 persidangan yang dianjurkan oleh antara penaja gerakan politik Anwar di Malaysia iaitu Friedrich Naumann Foundation.

Antara yang menariknya Hans Van Baalen dan Friedrich Naumann Foundation sendiri merupakan penyokong kuat yahudi dan Israel di Jerman sehingga Hans memang terkenal dengan kritikan beliau terhadap sesiapa yang berani mempertikaikan tentang kesahihan peristiwa pembunuhan beramai-ramai orang-orang Yahudi semasa pemerintahan Nazi,atau dikenali sebagai 'holocaust'.

Merungkai sejarah Friedrich Naumann Foundation, ia tertubuh apabila Jerman menawarkan penajaan di seluruh dunia . sebagai mematuhi perjanjian damai antara Israel dengan Jerman.

Kumpulan Israel paling berpengaruh berada di Amerika yang dikenali sebagai American Jewish Committee (AJC).

Dalam perjanjian itu, kerajaan Jerman bersetuju menubuhkan yayasan seperti Konrad Adenauer Foundation (KAF) dan Friedrich Naumann Foundation (FNF) sebagai 'menebus dosa' pembunuhan beramai-ramai orang-orang Yahudi semasa pemerintahan Nazi,atau dikenali sebagai 'holocaust'.

Bermakna munculnya yayasan ini sebagai pampasan pembunuhan Yahudi yang sudah berkurun lamanya. Menurut yahudi dengan adanya yayasan-yayasan ini ke seluruh dunia, sekurang-kurang kematian 'holocaust'itu tertebus.

Persoalannya, Kenapa Anwat tergamak membawa organisasi Yahudi ini ke Malaysia?

Malah beliau sanggup menyokong organisasi-organisasi itu.

Ketika ini Anwar sedang giat bercerita mengenai APCO dan Zionis. Dia pula menyokong dan berjumpa dengan pejuang yahudi di Malaysia.

Sah Anwar memang bodoh. Dia ingat kita tak tahu apa dia buat..
kalau pak lobai berjanggut sejemput menggunakan lambang bulan tu boleh la ditiupu sebab mereka ni udah jadik bangang dan sanggup diperbodohkan dan menjadi barua kepada nuar.

Anonymous said...

Hanya ada 1 cara untuk PR menang di Hulu Selangor. PR kena bawak pengundi2 hantu. PR memang kenal pengundi2 hantu. Maklumlah, hanya hantu sahaja yang kenal hantu. Rakyat biasa akan undi BN. BN akan menang.

joehan said...

mn pencacai najis nuar berahi ni..mn geng2 yg menolak perpaduan islam kt cni yg selalu berkokok n menyalak menyalahkn gov n org lain ats kesalahan diri sendri ni..
lg skali aku ingatkn..pd budak2 PR yg xde idea..JGN COPY N EDIT2 KOMEN ORG LAIN YE..nmpak sgt korang xde idea nk bg komen..tula..masing2 otak kne liwat dgn nuar..ape yg kuar dr mulut die trus korang percaya..sian kt korang..sudah2 la membenci sesama islam ni wahai budak2 PR ye..ape slhnye perpaduan islam..duk bincang pas n umno..hanya org kafir je xske perpaduan islam..erm..lu pikir la sendri sape org tu.

Anonymous said...

UMNO-APCO, yahudi sayangkan kamu..!!

Anonymous said...

UMNO-APCO, yahudi sayangkan kamu dan pencacai2 kamu.!! terima kasih kerana membantu israel..!!

Anonymous said...

Kpd pencacai PR, amacm berani tak suruh ANWAR cabar EZAM kemukakan bukti yg EZAM ckp dia ade tu?

Ade brani ke tak? sepatutnye korg patut lebih berani sbb korg je yg tau si nuar tu kena FITNAh..Kalu fitnah mmg takde bukti..kalu betul mcm mane pulak?

Pesal kecut plak? takut tak bleh terima hakikat yg korg asik kena kencing ngan nuar ke?

anti-firaun..

p/s: kesian aku kat pencacai PR yg takde otak ni..

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Kpd pencacai APCO, amacm berani tak suruh EZAM dedah ANWAR dengan kemukakan bukti yg EZAM ckp dia ade tu?

Ade brani ke tak? sepatutnye korg patut lebih berani sbb korg je yg tau si EZAM tu cakap lebih..Kalu merepek mmg takde bukti..kalu betul mcm mane pulak?

Pesal kecut plak? takut tak bleh terima hakikat yg korg asik kena kencing ngan EZAM ke?

anti-firaun..

p/s: kesian aku kat pencacai APCO yg takde otak macam aku ni.. sebiku cakap ngn diorang diorang tak layan aku pun..aku memang bastard

Anonymous said...

haha..

pencacai PR takde modal..

anti-firaun..

P/s: copyright reserved@

Anonymous said...

haha..

pencacai BN sorang pun ni pun takde modal..

anti-firaun..

P/s: copyright reserved@ asshole

Anonymous said...

Mentality pecacai PR, takleh deabt dgn fakta kluar la carut marut...sian mak bapak dia orang besrkan dia org..

Anonymous said...

Mentality pecacai PR, takleh deabt dgn fakta kluar la carut marut...sian mak bapak dia orang besrkan dia org..