"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, December 09, 2010

Senarai Dakwaan Keatas Khir Toyo (bhg 3)

Reactions: 
21. Khir membayar RM10,000 sebulan bagi tapak banglonya, di Lot 14, Jalan 2/1G, Seksyen 2 Tambahan, Bandar Baru Bangi, yang dibelinya daripada PKNS dengan harga diskaun 50 peratus. Sumber pendapatannya dipertikai kerana sebelum ini beliau membayar tunai RM150,000 untuk menyelesaikan pinjaman rumahnya di Kajang, selepas lima bulan menjadi MB.

22. Beliau mengarahkan Pengarah JKR Selangor, melalui nota pensil (agar dapat dipadam jika timbul kontroversi kelak) agar menyerahkan projek yang membawa keuntungan lumayan kepada kontraktor kroni. Antara projek terbabit ialah pembinaan jalan di Sabak Bernam, masjid di Puchong Perdana, kem wataniah dan kuaters kakitangan SUK di Shah Alam.

23. Khir mempunyai hubungan rapat dengan kontraktor yang memohon projek Kerajaan Negeri, misalnya beliau bersama keluarga pernah bermalam di sebuah resort mewah di Janda Baik milik kroninya. Majulia Sdn. Bhd. Ini bercanggah dengan surat aku-janji yang ditandatanganinya dihadapan Sultan Selangor.

24. Menswastakan kutipan tunggakan pembayaran ansuran bulanan rumah awam kos rendah seluruh Selangor kepada syarikat kroni, Noble Nexus Sdn. Bhd. melalui perjanjian konsesi pada 27hb. September, 2001. Untung lumayan dapat dipungut secara mudah kerana tugas Nobel Nexus hanya menghantar notis saman dan 30% kutipan menjadi miliknya.

25. Meluluskan pembelian kenderaan rasmi kepada EXCO Kerajaan Negeri Selangor dan Menteri Besar (dirinya sendiri) melalui mesyuarat EXCO ke 25/2001 pada 26hb. September, 2001 tanpa melalui prosedur yang lazim digunakan. Usia kereta rasmi MB belum sampai lima tahun (didaftarkan pada Jun 1997), dan tempoh Khir menjadi MB baru setahun iaitu tidak sampai lima tahun seperti sepatutnya.

26. Beliau juga tidak merujuk kes ini kepada Perbendaharaan dan Ibu pejabat JKR di Kuala Lumpur. Meskipun menyentuh kepentingannya, di mana kereta rasminya Mercedes S320L, no. plat BGF7337 ditawar untuk dijual kepadanya, Khir masih mempengerusikan mesyuarat dan tidak mengisytiharan kepentingannya.

27. Khir mengarahkan agar semua minit dan kertas mesyuarat EXCO dikutip semula selepas mesyuarat tamat, manakala segala bahan-bahan penting mesyuarat EXCO yang dipengerusikannya sejak Ogos 2000 tidak dibenarkan disimpan oleh EXCO lain. Selalunya kertas-kertas penting itu diedarkan kepada anggota EXCO sehari sebelum mesyuarat, iaitu pada Selasa, tetapi selepas isu rasuahnya terbongkar, ia hanya diserahkan selepas setiap EXCO duduk di kerusi masing-masing. Maknanya, “EXCO Selangor masuk mesyuarat berlenggang, keluar pun berlenggang.”

28. Meluluskan hampir 11 ekar tanah di Bandar Baru Bangi, yang diwartakan sebagai kawasan rekreasi, kepada syarikat kroni, Bestarama Sdn. Bhd. Masyarakat setempat membuat bantahan kerana setakat ini banyak kawasan hijau dibangunkan demi mengejar keuntungan lumayan. Bestarama boleh untung segera lebih RM14 juta. Menariknya, pemegang syer Bestarama juga pemegang syer Noble Nexus. Kedua-dua wanita itu hanya penama bagi suku-sakat Khir.

29. Menggunakan ratusan ribu ringgit wang Kerajaan Negeri untuk membeli iklan dua muka penuh berwarna dalam Utusan Malaysia, sekurang-kurangnya pada 1hb. Feb, 16hb. Mac 2002, bagi menjawab serangan Lutfi Othman yang mendakwa Khir mengagihkan tanah (yang luas dan mahal), pelbagai projek besar, balak buat kroni dan suku-sakatnya.

30. Mengeksploit Mesyuarat Majlis Tindakan ekonomi Selangor (MTES), untuk meluluskan segala tanah & projek kepada sesiapa yang disukainya tanpa kehadiran EXCO lain. Mesyuarat EXCO esoknya (pada setiap Rabu) hanya mengesahkan saja. MTES, menurut bekas Penasihat Undang-Undang negeri, adalah tidak sah dari segi legal kerana ia merampas kuasa mesyuarat EXCO.

31 comments:

Anonymous said...

1.Banyak juga kes khir toyo ni noo!!
2.lebihkurang kes husam, nik aziz dan ariffahmi dalm blog kickdeffela dulu!!
3.pakat-pakat guna kuasa untuk kaya!!

New Hope said...

salam
,ini baru bunga belum buah lagi

KLIK SINI: TONGKAT

Maher Zain said...

Kesian...
Sunyi sepi blog ni...

Poji, baik ko panggil balik Si TB seluar dalam jadi penulis...

Kau tu bukannya reti menulis...

Jangan mare...

tuan komrad said...

woi,,jgn hina anak toyo...sape2 kutuk,gua cucuk lu org ngan penyapu..ops..kerih..

Anonymous said...

panazzzzzzzzzzz......

perangai buruk pemimpin umno

skandal timbalan menteri dengan pegawai khas pm

http://selangor-umno.blogspot.com/2010/12/skandal-timbalan-menteri-dengan-pegawai.html

jemaah bangkit said...

laporan star online yang memeranjatkan hari ni

Sunday December 12, 2010

Rela membership passes the two million mark


PETALING JAYA: The membership of the People’s Volunteer Corps (Rela) has swelled within the past 18 months, hitting the two million mark as of Oct 31.

The group only had 556,286 members in April last year.

But the number has since gone up to 2,042,215.

Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein said movements such as Rela could play a significant role in helping the Government keep peace and safety of the nation.

“Rela members who worked in ‘hot spot’ areas would have had the experience to curb crime rates in non-hot spot areas,” he said in a statement yesterday.

Hishammuddin said volunteer groups such as Rela were the foundation for the launch of a programme known as “1Platun, 1Kampung, 1Taman.”

The programme will ensure every village and housing area had a team that was trained to ensure the safety of the place.

To keep Rela relevant to the society, Hishammuddin said its programmes and image would be given a re-branding.

Hishammuddin also said that Rela Orang Asli had been upgraded to the Orang Asli Brigade with 6,928 members nationwide.

“We have appointed Senator Tuan Haji Muhammad Olian Abdullah the commander of the brigade.

“We also promoted him to Brigadier-General (honorary) of Rela,” said Hishammuddin.

Meanwhile, Bernama has clarified its report on “RM5mil for DBKL housing” which appeared in The Star yesterday.

“We would like to clarify that the RM5mil is meant entirely to help in the monthly maintenance payment for the 11,879 tenants who have agreed to accept the offer to purchase the People’s Housing Project and DBKL Public Housing.

Isu pokok ialah bagaimana jika rela seramai 2 juta anggota ini diserapkan dalam pasukan polis dan jadi pengundi pos.kira menang mudahlah bn dalam pru 13.dalam tempoh 18 bulan anggota rela bertambah dari 500 ribu lebih kepada 2 juta lebih.pemimpin tertinggi pakatan rakyat kena ambik perhatian isu ni.kalau x kira kita beri menang percuma kat umno dan bn dalam pru 13

PAS BANGANG said...

hehehee,,

cuba tepis wikileaks tentang anwar dan isu menjubor pulak..

hangus la pkr lepas ni,,,

nuar juburi si peliwat tegar - kata kuan yew said...

hahaha...khir toyo dh kene dakwa..bile plak menantu n bapak mertua nk kene dakwa..sian bapak mertua msk hospital..harap cpt smbuh ye pok nik..sprm dh xsabar nk tngkp menantu n bapak mertua die..

psl wikileaks..rupenye lky,pap n dap dh tau lm psl nuar juburi ni meliwat..kapal sink pon dh tau lm..agaknya dieorg jdkn ni senjata utk ugut nuar juburi..tu yg nuar juburi beria2 nk lntik lim kit sial jd tpm..yg org2 pas ni plak jd pak angguk je...hahaha..sian org2 melayu dlm pr..sng2 je kene tipu dgn peliwat n angkt peliwat jd pemimpin..hahahaha...to nuar juburi jahanam..bile ko nk mampus aa..ptuihhh!!kne muke nuar juburi tua kutuk!

nuar juburi tua kutuk!! said...

ehh..8 org je komen..hahaha..blog ni dh xlm ni..dh la satu entri smpai seminggu!..hahhaa..dh xde isu ke selain isu khir toyo ni..buat la isu psl menantu n pak mertua plak..lps ni dieorg nk kene tngkp dgn sprm plak..hahahaha..

anak haram tuan komrad said...

mn anjing2 pr kt blog pr ni..xde sekor pon..ke sume pakat2 doakn agar pok nik n menantunya xkene tngkp.. kwn2 nuar juburi dh dedahkn slah laku nuar juburi..kuan yew n australia pon dh tau nuar juburi sorng peliwat..wikileaks dh dedahkn..nape org2 pas still angkt peliwat ni jd pemimpin dieorg ek???pelik tp benar..hahahaha

tuan komrad said...

wakakakakakakaka....per plak 8...11 la termasuk aku.ko dan mereka2 yang mengomen kat sini....

nama pok jib pon ada wikileaks sebut...kabo nye negara singa ada gambo pok jib beli belian kat sana bersama arwah makwe kesayangan,ye ke????

wakakakakakakakakaka..pok jib tersentap telut sampai nak wat sidang akhbar pon takut...wakakakakakakak..takut org perasaan mata jadi melilau cam org bersalah ye???... nak elak berpeluh sampai lenjun celah kangkang bila jawap soklan press agaknyer??

pok jis ngan anak biler nak kena tangkap???biler?biler?biler?

nanti kalo didapati berslah,buang je jauh2 2ekor tu pegi kepualauan mindano..kwn la ngan abu sayaf..

wakakakakakakakakakakakak....

gua sudah merasa tersiksa akibat keputusan bekalan tempe sebab taukey kena tangkap polis..mau mati berangan gua nanti..wakakakakakakakakaka

sasaudeno said...

haaaaahhhh! Ape lagi wahai siTOTOK UMNgOk, jawab la komen dari Tuan Komrad tu!

Bukan isu Anwar je disebut dek WikiLeaks... nama Najib pun disebut! Taknak komen pasal najib ke?

NAJIB dah terkencing ??? said...

Wow .... banyak nya salah laku Toyol nie ada tak pencacai UMNOapco menafikan ... kah...kah.. mampus tak boleh jawab mcm mana pulak pendedahan wikileaks tentang hal najib plak .... kah ..kah mampus lagi tak leh jawab puak..puak.. pencacai UMNOapco

Anonymous said...

Ringkasan penghakiman tiga hakim Mahkamah Persekutuan pada 2 September 2004



“To summarise our judgment, even though reading the appeal record, we find evidence to confirm that the appellants were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen, sometime, this court, as a court of law, may only convict the appellants if the prosecution has successfully proved the alleged offences as stated in the charges, beyond reasonable doubt, on admissible evidence and in accordance with established principles of law. We may be convinced in our minds of the guilt or innocence of the appellants but our decision must only be based on the evidence adduced and nothing else.” – Sept 2, 2004

(DATO’ ABDUL HAMID BIN HAJI MOHAMAD)


Hakim Mahkamah Persekutuan (FEDERAL COURT)


Malaysia.


ABDUL HAMID MOHAMAD F.C.J.

RAHMAH HUSSAIN F.C.J.

TENGKU BAHARUDIN SHAH TENGKU MAHMUD J.C.A.

kes kaki suntut yang di selamatkan oleh hakim pujaan ramai pakatan totok ha ha ha ha

Anonymous said...

woii berapa husam bayar kau?

2 juta? 3 juta?

aku rasa lebih 4 juta kot sebab ramai lagi puak2 bloger haram merengek tak cukup makan

kalau tak suap, takde fitnah la

maklum lah pru nak dekat

kah kah kah

Hisham Rais Jr.

tuan komrad said...

wakakakakakakakaakak...woi sperm dah sahkan yg tok ajis tak bersalah..tarak rasuah....

wakakakakakakakaak..mat syed mamak kapak terbang konfem paneh pungkoq...wakakakakakakakakaka.....

macai2 sekalian dinasihatkan nyurukkan muka dalam lubang juboq masing2...cover malu yek...wakakakakakakakakaka...

tapi gua tetap yakin anak toyo akan terlepas kerana beliau adalah bapak toyol jadian seantero selangor....tangkap masuk dalam botol plastik pepsi pon masih bleh larikan diri cam macgever...wakakakakakakak

hidup toyol jadian..gua salute lu sampai ke pintu neraka...

Anonymous said...

The opposition can’t even take a small slap on the face. I kick Umno and Barisan Nasional in their balls but I give the opposition a small slap. And when I do they scream that I have been bought over by Umno or Najib.
- Malaysiatoday

woiii pak sheikh kene tampar dgn budak kaki botol woii.. kah kah kah

molek bebenor le tuh yeop. kaki botol sepak kaki bontot kah kah kah

Hisham Rais Jr

Anonymous said...

Ramainya pencacai mat monggol disini, dah dak de kerje lagi dengan umno ke? Pilah minta sedekah kat khir toyo tu. Budak jawe ni masa belajar dengan aku dulu bukannya pandai sangat, bodoh piang, pernah aku jentik telinga dia, sebab bodoh sangat. Last sekali kerja dia asyik nak mencuri saja macam anak lenggong tu.

Anonymous said...

agak ko tak penat ke nulis pitnah berjela2 sampai 3 muka surat ni.

ciann kat ko makan duit lelehan jubo nuar...

Anonymous said...

kah.. kah.. kah.. komrad tuh (baca hanjing setia blog PR) pemuja komunis ke?? muke dh ade rupe komunis kot. Kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

komrad tu budak unit amal aka anjing keselamatan kat blog ni je... blog sendiri pun tak reti nk buat sbb takde masa dok jd anjing poji je.

Anonymous said...

Dalam banyak-banyak tuduhan, tak kan satu pun tak benar kes rasuah Khir Toyo. Atau kertas siasatan BPR/SPRM tersesat dalam bilik pendakwa raya dan tak dapat balik kembali kepada pegawai penyiasat.

dewatawanberapi said...

bab komrad jadi anjing poji...aku memang setuju seratus peratus...

hooi komrad...baik ko mintak ngan poji jadi penulis kat blog ni...mintak gaji bulan

anak sulung tuan komrad said...

jgn la kutuk2 bapak aku..walaupon bapak aku tu 3suku..tp aku ttp hormat die sbg bapak aku..lps pru12 br2 ni bapak aku byk dpt job dr org2 pembangkang..dan selalu gak bapak aku blk lewat mlm..agaknya slalu tlg org2 pembangkang wt keje kot..xtau pulak aku kalo bapak aku dikerjakan oleh ketua pembangkang..mintak maap je bapak sbb sy kutuk2 bapak dlm ni.sian mak kt rumh sorng2..

Anjing PR Hunter said...

oo, sian anak sulung tuan komrad, dh lama ke bapak ko jd anjing kat blog2 PR ni? Ade tgk bapak ko jln ngengkang x lepas blk keje lewat2 mlm tu? Mesti susah jd anjing PR eh, silap2 kene humban ngan batu je kalu org lalu. Kah.. kah..kah...

pen buruk ™ said...

salam bro poji. tolong letak URL blog gua kat blog lu. (www.myazhar4u.blogspot.com) terima kasih.

opisboi said...

macam ini punya banyak ini bukan kerja TOYOL lagi ini kerja anak siTOYO..

Anonymous said...

mane anjing komrad tu? merajuk sbb poji x bg ko mkn ke? Kah.. kah.. kah...

Tutup je la blog ni, dh semakin berkurap je tgk nye. Kah.. kah.. kah...

anak haram tuan komrad said...

hahahahah...labah2 siap bersarng dh kt blog perosak rakyt ni..punye la lm xupdate..dlu kate mamat poji ganja ni sbuk dgn ekspo cheng ho..tp ekspo tu kn dh abis...ko xde isu ke wahai poji ganja..meh aku bg isu...

1.isu psl apco kt bkt aman..rupenye yg kt bukit aman tu walkie talkie gune teknologi digital buatan us..hahaha...bknnye apco worldwide..selambe je bdk2 pr kene kencing...hahahaha...

2.isu zina adun pas..ape lg adun pas..saman la papagomo..tkt ke nk saman...dh lm isu ni..tp smpai skrng xsaman2..ustaz yg tngkp adun ni berkhalwat pon ade ngaku dlm youtube..muahahahaha..ustaz ni pon org pas...ape lg adun selinsing...saman la kalo brani...hahahahahaha...harap je parti pas..tp berzina dgn istri org..pok nik plak siap kate Allah dh ampunkn adun tu..wahh..terer poknik..dh mcm paderi plak..blh tau Allah ampunkn org yg wt dose tu..lupe plak aku..kunci syurga kn pada pok nik..hahahaha...ni ajaran parti pas ke..lps ni rmai la adun pas berzina..jmpe pok nik..lpstu pok nik msti kate Allah dh ampunkn dosa berzina tu....hahahaha..

3.isu selngr haramkn logo 1malaysia...woi nuar juburi n pr yg bodo..logo pon korng nk politikkn ke...mcm komunis la korng ni..br pegang negeri..kalo jd federal gov nnti..agaknya abs sume kesan2 pemerintahan bn korng hapuskn..tp aku rs sume yg ade kt malaysia ni kesan pemerintahan bn..satu pon xde jase pr..

ckupla 3isu tu aku bg idea pd poji gnja ni utk menulis..woi poji gnja..sekurang-kurangnya ko backup la skit adun pas berzina tu..xpon psl kes apco kt bkt aman tu,..xpon kes logo tu...bodo punye pr...PR BODO SELAMANYA..HAHAHA

anak haram tuan komrad said...

jom kencing n berak kt blog perosak rkyt ni..kah kah kah...bodo punye blog...mn tuan komrad ank haram ni..kah kah kah.

dewatawanberapi said...

inilah akibatnya jadi blogger berbayar...

bila duit tak masuk dalam akaun inilah jadinya...

kahkahkahkah...kesian sama lu poji

baik suruh komrad haram jadah ganti tempat kau...dpd dia kerja menyalak kat blog ni...