"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, January 04, 2011

Kenyataan Media Tuan Guru Dato Bentara Setia Menteri Besar Kelantan Merangkap al-Mursyidul Am PAS

Reactions: 
Kenyataan Media

Tuan Guru Dato Bentara Setia Menteri Besar Kelantan

Merangkap al-Mursyidul Am PAS

Ekoran beberapa kenyataan yang mengelirukan berkaitan pertemuan saya dengan KDYMM Yang Dipertuan Agong, Tuanku Sultan Mizan baru-baru ini, saya suka menjelaskan seperti mana berikut :

Sewaktu saya berada di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, saya telah dikunjungi oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi yang membawa titah KDYMM Yang Dipertuan Agong, Tuanku Sultan Mizan meminta saya mengadap baginda bersama-sama beberapa orang pemimpin termasuk Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang ke majlis santapan malam di Istana Terengganu, yakni istana baginda di Kuala Lumpur. Atas dasar menghormati dan menjunjung titah Tuanku saya telah menghadiri majlis tersebut.

Adalah sangat tidak beretika dan tidak beradab bagi saya untuk menceritakan apa-apa yang menjadi perbualan semasa mengadap.

Oleh itu, saya menyeru semua pihak sama ada media atau mana-mana individu supaya tidak membuat andaian yang tidak menentu dan berharap dapat menghentikan sebarang kenyataan yang tidak tepat demi menjaga kehormatan dan nama baik pihak istana.

Terima kasih. Wassalam.

“MEMBANGUN BERSAMA ISLAM”

10 comments:

dino.yp@gmail.com said...

pelik juaga kenyataan dia ni. bab mencerca orang lain boleh pulak di ceramahkan....pas...pis...pus....

Anonymous said...

klu ilmu agama tak tinggi..duk diam..

bacaan dlm solt pun blum tentu ag fhm maksudnya..nie nk complain bab2dlm hukum mencerca..kaji Al-Quran bg hbs dulu..lps tue nk komen2..komen la...kluar kn nas2...lau stkt guna logik akl pemikiran..tak pyh la

joostspring said...

kesimpulan nya..

"WAH HARAM MU,WAH HALAL AKU"

kikikikikiki....

kl yg g jupo tu hj hadi dgn ust nasa..mapuh keras 2 org ni kena tembok ko poji n the geng...

hahhahahahahahhahahaha...

cerdik haji hadi blako..wakil ko nik aziz g jupo...

ko guana poji??

p/s:welcome back bro....cari ilham dan sponsor baru ko lama xnpk ni

akulah tuan komrad yg bodo said...

oi poji ganja..xnk komen psl perjumpaan pok nik ni dgn najib n muhyidin ke...hehehehe..xlm lg pok nik plak nk wujudkn kerajaan perpaduang...hhehehe..pastu mr kite tgk ape kate penjilat2 nuar juburi sume..

OCPA said...

N: Aduh..mcm mana nak jumpa dgn Aziz ni? Dia tak mau jumpa dgn kita la..kita dah terdesak ni, org Melayu pun dah menyampah dgn kita..
M: Apa susah, kita guna le Agong..kita minta Agong jemput dia lunch ke,dinner ke,hi-tea ke..ok? Dia mesti datang punye, lepas tu, kita "perangkap" dia le..
N: Bagus juge kepala hotak kau, sesembab-sembab kau pun bole guna juga..
M: he he he..sembab bukan sebarang sembab tau..nanti saya minta Si Lah arrangekan..
N: Canteekkkk..Biar kecoh "perjumpaan" ni, biar rakyat ingat perjumpaan untuk UG..rakyat gerenti benci PAS and balik kpd kita.. keh keh
M: 20 percennnntt.....

hang kuala said...

hairan juga istana takde kakitgn ke sampai wakil kpd lah utk jemputan.yg ramai ramai jd setiausaha agong tu buat mende?

New Hope said...

kiter yakin tok guru tak akan sokong kerajaan perpaduan, hidup tok guru.


MASUK AKAL KAH

tuan komrad said...

wakakakakakakaka..aporaa..wat perjumpaan nyuruk2....cam kes anak yatim plak..merogol secara senyap..belajo dekat mahaguru jibon kot???

wakakakakakakakakakakaak..nak tau lanjut...pegi lar tanya pok jib sama mat sembab...pesal tanya pok jis sama hadi jee???

ini semua trick nak kenakan balik PAS jee..biasak le.perangai setan 5 calit ala2 apco...wakakakakakakakakakakakak..cayaloh yuden...strategi mossad tu berjaya la...sejibik cam kes kusrin toyol jadian...merompak dalam diam sambil pakai songkuk...wakakakakakakaka

hidup pok jib,hidup mat sembab...minyak naik rege...rakyat 1malaysia akan bertambah kayap...nanti bleh makan spender ganti roti canai kalo pegi melantak kedai mamak mendaliar.....

wakakakakakakakakaakakakaka...

1 lagi,nampaknyer pok jib sama anak yatim memang minat barangan import..mana pegi kempen UTAMAKAN BARANGAN TEMPATAN...wakakakakakakakaka..minah indon pon kena tibai...nafsu kuda laut tul la..wakakakakakaka...kesian kat bini tua jambul merah burung belatuk tu...wakakakakakakakakakakak.....international taste....wakakakakakaka

Anonymous said...

sudah...dia dah mai dah...

sapa?

sapa lagi...anjing belaan poji le...

wooooooook.....

wooooooook.....

tuan komrad said...

lar..maner plak datang hanjing tanpa nama nih???

ko punye ke topeng??....wakakakakakakak

dah la telor bengkak sebelah,jalan ngenkang...bau kepam plak tuh...aku rasa hanjing ni dah sampai peringkat manopause nih...wakakakakakakakakakak.....

tgk..nak menyalak pon cam meraung tersepit kena langgar lori sayur je....

wakakakakakakakakakaka......