"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, October 28, 2008

Samy Ikut Jejak Pak Lah...

Datuk Seri S. Samy Vellu berkata beliau sudah menetapkan tarikh untuk menyerahkan jawatan Presiden MIC namun akan tetap mempertahankan jawatan itu dalam pemilihan parti Mac depan.

"Saya juga akan pergi. Saya sudah tetapkan masanya," katanya yang telah menerajui MIC selama 29 tahun.

"Ia (tarikh) bukan disesuaikan untuk sesiapa, tapi untuk MIC," jelasnya ketika ditanya mengapa beliau masih ingin menguasai tampuk pemerintahan MIC sedangkan rakan sejawatnya dari parti komponen Barisan Nasional (BN) telah menyerahkan kuasa kepada pengganti mereka.

Menyatakan pendirian akan terus mempertahankan jawatannya pada Mac depan, Samy berkata: "Sesetengah yang mengatakan saya perlu pergi (letak jawatan), hanya berminat untuk musnahkan parti."

"Dalam pemilihan akan datang, saya akan tetap pergi ke cawangan-cawangan dan jika mereka kata 'tidak', saya akan pulang.

"Jika mereka berkata 'ya' saya akan teruskan (pertahan jawatan)," katanya ketika ditemui di Rumah Terbuka Deepavali MIC di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) semalam.

Ditanya sebab beliau tidak mahu melepaskan jawatannya itu mungkin kerana masih belum mempunyai pengganti, beliau berkata: "Saya mempunyai banyak pengganti.

"Jika hari ini saya meletakkan jawatan, ada yang akan mengambil tempat saya.

"Hanya jika ada pihak di bawah saya yang merasakan saya tidak membuat kerja, maka seseorang akan mencabar saya dalam pemilihan depan," katanya.

TP - kah kah kah kah kah...Samy ngan Pak Lah 2-2 sama... 2-2 perosak, 2-2 pembelit...

No comments: