"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, January 11, 2009

2-2 Bengong..!

Reactions: 
Individu yang tidak berpuas hati dengan undang-undang Malaysia boleh berhijrah menjadi warga negara lain, tegas Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar.

Beliau menegaskan, jika individu terbabit merasakan undang-undang yang diguna pakai di negara ini tidak sesuai, mereka bebas membuat pilihan untuk menjadi warga negara lain yang disukainya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris semalam mengenai seruan seorang pemimpin pertubuhan haram, Hindu Rights Action Force (Hindraf), P. Wayth Moorthy kepada kerajaan India agar mengenakan sekatan ekonomi terhadap Malaysia.

Erm... Syed Hamid sudah bikin negara Malaysia ni macam negara Mak Bapak dia, Moorthy pulak bikin macam dia tu somebody dekat India... 2-2 bengong... buduh & bangang...

3 comments:

Anonymous said...

jika dibandingkan kedua-duanya bengong lagi syed hamid al-bar (korek) tuh...ngapalah malaysia ada menteri yang bermentaliti cam tuh? Waytha Moorty saja acah nak tengok tahap kebengongan menteri luar yang dok dlm tempurung nyok tuh...

AhmadAlBar said...

Anony 9.25,

Tempurung Nyok tu dah serope dgn Kepala Si Hamid DlmBar tu... baik rasenye di masukkan 2-2 bengong tu dalam satu bilik. BAR kan 2-2 ekor tu... baik punya!

Anonymous said...

Hang pun bengong sama ,undang -undang Malaysia untuk rakyat malaysia , bukannya untuk negara India , kalu tak puas hati balik india la , hangpun lebih paham dengan lengok India kot-kot nak jadi india nooooo