"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, January 11, 2009

Polis janganlah jadi BANGANG - malaysiakini

Reactions: 
Dari blog notoumno.

Tindakan Polis melarang sekumpulan rakyat memasang lilin di Dataran Merdeka malam tadi membuatkan aku rasa geli dan loya dan kadang kadang nak termuntah. Geli .. uwekkkk .... khaaiiittt...Ptui !!!

Kalau hendak di bandingkan dengan kegagalan pihak polis menyelesaikan banyak laporan yang dibuat, membuat kita tertanya, kenapa ujud jenis polis sebegini di negara kita? Adakah kerana jaga ketenteraman awam atau saje nak syok syok atau Barisan Nasional yang suruh tubuh?

Kalau di lihat pula pada sikap polis kebelakangan ini. Mungkin warna biru tu sesuai benar untuk di letakkan lambang dacing kat belakang uniform atau kat dahi masing masing untuk di perjelaskan tujuan di ujudkan polis kat negara kita.

Berapa ramai kumpulan yang memohon permit untuk berhimpunan menentang Israel di dunia ni? Mungkin kerana di kalangan mereka yang berhimpun adalah dari kumpulan JERIT, maka apa yang diorang buat semuanya tak betul? Weyyy ... guna la akal sikit bro. Itu lah menyebabkan polis ni di benci rakyat sendiri. Bertindak tak guna akal, tapi guna kuasa dan kepala lutut.

Israel serang Palestine pun tak tunggu permit Bro ... !!!

Kenapa tak di Pantau saje ... Kalau kalau mengganggu, baru lah di leraikan. Ni dok serbu semacam je. Tak ke bangang namanya tu?

Nak bertindak tu, biar lah gunakan akal. Jangan gunakan lutut. Mari aku ambil petikan ayat Quran untuk di baca oleh polis polis yang tunggu gaji dan arahan untuk hidup.

AMARAN !!! Baca ayat di bawah dengan mata dan akal, jangan guna kuasa dan cota.
''Dan sesungguhnya kami jadikan untuk isi neraka jahannam kebanyakan dari jin dan manusia,mereka mempunyai hati,tetapi tidak dipergunakan untuk memahami(ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata(tetapi) tidak dipergunakanya untuk melihat(tanda-tanda kekuasaan Allah),dan mereka mempunyai telinga(tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar(ayat-ayat Allah).Mereka itu sebagai binatang ternak,bahkan mereka lebih sesat lagi.Mereka itulah orang-orang yang lalai''(Al-A'raf,ayat 179).

10 comments:

fauzi said...

la ni persepsi public kat pulis dah terlalu negatif. Jgn salahkan rakyat kalu depa label pulis dgn mcm2 gelaran kesat kerana pulis sindri yg mahukan mcm tuh...aku sindri pon walau ramai kwn2 di kalangan pulis dah makin meluat dgn manusia yg berjawatan pulis. Asyik nak cari salah lawan politik yg depa dok sanjung tuh je...aku sudahi dgn kata-kata kesat utk pulis ???@@##$$$$%**(ikot korang la nak boh apa pon...)!

Anonymous said...

Wei mangkuk!

Apa kene mengena ayat suci tu dengan tindakan polis menghalang rakyat berarak menggunakan lilin kat Dataran Merdeka? Apa punya bangang lu ini? Main suka ati amik jer ke, awat elok ke tindakan awak tu mengeksploitasikan agama untuk menyokong pendapat serong awak tu?

Kalu nak loya dan muntah, mungkin awak dah keracunan makanan. Kalau nak difikirkan dek akal, takde satu pun manusia yang sempurna sifat tubuhnya yang boleh termuntah tak pasal-pasal melainkan dibuat-buat. Itulah perlakuan orang munafik, kalau awak tak sedar lagi tu!

Lagi satu, awak tau tak amalan berkumpul dan memasang lilin tu amalan pengikut nasrani dan kristian. Awak suka ke berarak dengan puak tu main api lilin? Macam hindu pulak!!!

Rakyat malaysia ni bukan kerajaan saja-saja nak sekat kebebasannya berkumpul, sebab kalau tak dikawal orang melayu dan bumiputra terutamanya jenis awak suka melebih-lebih dalam semua keadaan. Berhimpun untuk tujuan politik tapi bertopengkan perhimpunan kemanusiaan.

Pigi dah! Pakatan Rakyat ni apa-apa pun kalau berkaitan dengan berhimpun-himpun macam ni memang seronok gile. Dah budaya kot!

Brontok PR.

Anonymous said...

polis malaysia adalah penjilat bontot2 pemimpim zalim.

polis malaysia adalah boneka & alat mainan ahli2 politik yg penuh terpalit dgn amalan rasuah.

pendek kata...tugas polis kini ialah....melindung mereka2 yg mengamalkan rasuah & salahguna kuasa....bukannya melindungi rakyat.

jgn salahkan rakyat tak hormat polis...polis perlu salahkan diri sendiri....muhasabahlah diri tue wahai polis2 sekelian.

Anonymous said...

kepada anon 4:25,aku nk tny sket,awat hang tak pi tegur PakLah yg pergi letak bunga kat tugu negara tu??yg tu dah sah sah majlis fatwa kate haram. awat pulis tak pegi tahan PakLah tu????

Anonymous said...

foolish ni kalau tmpt aku dia suka suka tangkap bbudak kononnya pasal dadah la matrempit la, aku peratikan budak yang ada talian dgn siapa ? tokei balak ka koparat ka hartawan ka dengan harapan depa depa ni pi slow talk dengan foolisn ni, kalau dapat habuan gernti di lepas punya, kalau bbudak bangsat miskin mampos kau nanya kau dikerjakan foolish ni, aku ada pengalaman, aku kat kuala krai kelantan.

Anonymous said...

Wahai anon 4:25pm...kalu ko mangkokkan blogger ni aku pulak mangkokjambankan ko...mangkok jamban dah la tak elok, busuk pulak tuh. Dah la busuk, membusukkan pulak. Dah la membusukkan, mencemarkan udara pulak tuh! Oleh kerna komen ko yang langsong tak bernas (ko jgn kata makna Beras Nasional (bernas) pulak...aku hadiahkan 13 mangkok jamban yahudi kat ko). Tahniah!!!

Anonymous said...

KAU ORANG NI KOMEN IKUT PERUT JEE..
MACAM TAK SEKOLAH..
KUTUK SANA KUTUK SINI.. APA NAK JADI NIH????
KAU ORANG TAU TAK??!!MATA SEPET DAN HITAM LEGAM KAT SEKELILING KITA SEKARANG NI TERGOLEK TERGULING KETAWAKAN KITA..
KAU TENGOK TU..ORANG MELAYU SEDANG BERCAKARAN SESAMA SENDIRI...

KITA ASYIK BINCANG PASAL KENAPA TUNAS TU ROSAK, TETAPI TAK PERNAH TANYA DAN AMBIL TAHU TENTANG PERIHAL POKOKNYA..

tok iskandar said...

UMNO terdesak dengan pengaruh Pakatan Rakyat kebelakangan ini sehingga sanggup untuk memperalatkan hampir 12 ribu polis untuk dihantar ke parlimen Kuala Terengganu dan menghabiskan berjuta-juta ringgit duit rakyat.

Inilah masanya Pakatan Rakyat perlu bersatu-padu kerana jika UMNO berjaya dengan taktik kotornya ini,di dalam pilihanraya akan datang,nescaya polis akan diperalatkan lagi.

Menurut sumber yang boleh dipercayai Jabatan Pendaftaran Negara dan Kementerian Dalam Negeri dan SPR serta Polis bekerjasama untuk melahirkan pengundi hantu.Ini kerana Najib pernah mengatakan mesti menang.

Pengerusi SPR yang baru adalah bekas KSU Kementerian dalam Negeri.
Manakala calon BN,Wan Farid adalah timbalan menteri dalam negeri.Jabatan Pendaftaran Negara dan Kementerian Dalam negeri yang polis berada di dalamnya adalah dibawah kuasa menteri dan timbalan menteri dalam negeri.

dijangkakan pengundi hantu akan dibawa melalui bot ke pesisir pantai batu burok dan di kawasan dun bandar.

Rakyat perlu bangkit menindas campurtangan polis ini dengan mengadakan demonstrasi besar-besaran di Kuala Terengganu pada 15 Januari ini dengan diketuai olen NGO-NGO seperti Bersih dan lain-lain lagi

Anonymous said...

woi BRONTOK PR....salah ke orang nasrani, hindu nak tunjukkan simpati kat Palestin? apa la bangang menggunung ko ni

Anonymous said...

PERHATIAN!!.....
POLIS DIRAJA MALAYSIA....korang paham tak....maksud DIRAJA!!
polis dipergunakan oleh pihak tertentu....sapa?
kebanyakan anggota polis ini buat kerja kerana terPAKSA...oleh sebab campurtangan pihak atasan atau orang politik.dlm agensi polis ni berpuak2 gak...ada yg kaki ampu,ada yang jujur,ada yg ambik kesempatan.serupa gak dengan kita....ada yg sokong pemerintah,ada yang sokong pembangkang,dan satu lagi atas pagar.Maka tu...kalau bab kejujuran,agama diletak paling kebawah itu sebablah apa yang terjadi pada kita dan polis.walaupun gaji dan elaun polis naik pun tak berubah semua itu....serupa gak dgn kakitangan kerajaan lain.apa2 pun bab agama kena jaga...baru hal2 lain terjaga!!