"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 09, 2009

Blog Menteri Penerangan Bergelapan - malaysiakini

Kah kah kah kah kah......!!! nama je menteri penerangan, tapi blog sendiri bergemerlapan... woit Strawberry..! kau tak bayar bil letrik blog kau ke? korang tengok print screen dekat bawah ni :
Kalau tak dapat nak baca entri, meh aku ajar... tekan butang mouse belah kiri, lepas tu select all... akan jadik macam gambar dekat bawah ni...
Lepaih tu hangpa boleh baca... kah kah kah kah kah... entah... sengaja dia buat gitu atau kesilapan teknikal, aku tak tau... mungkin jugak ni satu usaha untuk memantapkan blog Strawberry setanding dengan BBC, CNN, Al-Jazeera dan jugak lain-lain blog penerangan bertaraf "dunia" atau "world" kata Mawi. kih kih kih...

Ntah-ntah template Mat Strawberry terkena ayaq liyor kot... mana la tau tengah-tengah publish entri ada lak kutu telipon ajak sembang... lepas tu bersepai-sepai buih-buih dibibiran seterusnya merusakkan template tanpa disedari...

"Tanpa disedari" tu tak tahan tu... oit Strawberry..! jadik menteri kena alert woi..!

12 comments:

armzeli said...

kah...kah,...kah..lawak,lawak..dia ingat kalu wat cam tu dah canggih la kut,dia tak tau bila org sampai saja org pun malaih nak tau apa dia punya entri...lawak..lawak...kah..kah..kah..

muraisenja said...

gelap gulita.... adakah itu simbolik utk masa depan beliau dan partinya.. Wallahu Alam... hanya yg empunya blog dapat menghuraikan....ahhaaakkksss.....

Kurt said...

Ada secret embedded code dlm blog dia.....kah...kah....kah....

Pemuda Pelapis said...

Salam tuan,

Kita para blogger harap janganlah ketara menabur fitnah sedemikian rupa. Saya bukan pro kepada blog Dato' Ahmad Shabery tapi entri tuan tentang perihal ini nampak sangat tiada kebenarannya.

Kenapa tuan sahaja yang masuk nampak gelap sedangkan saya dan kebanyakan orang lain surf blog itu nampak seperti biasa sahaja? Pelik juga.

Pada pandangan saya mungkin ianya hanging sebelum sempat complete (done) masa tuan masuk ke situ. Perkara ini adalah perkara biasa. Kalau tuan kata blog menteri berkenaan gelap, apa kurangnya blog tuan juga gelap dengan background kelabu tahi anjing.

Maaf ini kebenaran yang nyata. Janganlah kita bercakap bohong sekalipun kita benci seseorang. Islam menyuruh umatnya bercakap yang benar. Perjuangan yang suci dan tulus haruslah disampaikan secara berhemah dan bersopan.

Banyak entri-entri tuan sejak akhir-akhir ini terlalu mengikut emosi. Kalau nak ikutkan baran, ramai orang lain yang lebih baran lagi tapi mereka tetap rasional ketika menulis blog.

Saya harap mulai entri seterusnya tuan dapatlah menulis dengan lebih profesional dan bukan dengan cara memaki hamun atau kafir-mengkafir sesama Islam. Orang Islam yang mengatakan orang lain kafir itu sebenarnya terlebih dahulu telah kafir daripada orang yang dituduhnya. Islam tidak mengajar kita semua ini.

Semoga tuan sedia terima teguran ini dengan hati yang penuh terbuka dan berlapang dada. Jadilah blogger yang dipandang ada kelas dan standard yang baik di mata masyarakat.

Sekian. Salam perjuangan!

PEMUDA PELAPIS

Anonymous said...

Salam Pemuda Pelapis

Saya tak pasti samada saudara ada melawat blog2 Karat UMNO/BN .. saya dapati entri2 dan komen kat sini lebih teruk lagi maki hamun serta serangan peribadi terhadap pemimpin2 pembangkang.. apa yang saya dapati disini hanyalah berbalas2 serangan antara bloggers.. walaupun terdapat ungkapan2 yang kurang enak didengar namun message yang cuba disampaikan ada kesannya dan pembaca dapat menilainya..
Harap saudara Pemuda Pelapis janganlah jadi Pemuda Kueh Lapis..
hanya menapis blog yang tertentu saja..

Anonymous said...

KAU NIH NAK JADI APA HA PERISIKRAKYAT....MENGUTUK AJE KERJA KAU NI. SETERJAL-TERJAL AKU TAK SAMPAI HATI JUGA MENGUTUK ORG SEBEGITU!!!!!!!!!!!

KAU NI ENTAH2 PERISIK UPAHAN TAKKKKK....

DENGAN AKU KAU TAK BOLEH TAMBIRANGLAH...BAHASA BLOGGER UPAHAN AKU ARIF SANGAT...

Mr Joker said...

Upahan???

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!

arif??

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...!!!

Mr Joker said...

Upahan???

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!

arif??

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...!!!

Anonymous said...

HEHEH..HEHEHE..HEHEHE..

BARU AKU PROVOKE SIKIT DAH TONJOLKAN IDENTI..SI TOPENGPERAK RUPANYA...HAHAHA..HAHAHA..HAHAHA,

AKU RASA KAU NI TAK LAYAK JADI BLOGGER UPAHAN..CHEAP STORY YG KAU BAWA HEHEHE..HEHEHE..HEHEHE

Panglima Perang Cyber said...

tak pasal cari pasal....

pasal Camry pulak boleh tak ?

cantik tengok kereta tu..

Ingat ingat aku, pakatan rakyat baru je tak sampai setahun memerintah dah tukar kereta baru.

Dulu kata tak nak tukar.

aku rasa ni 'lagi gelap' background dia sebab melibatkan duit rakyat.

blog shabery gelap ke terang lantak dialah sebab dia punya blog..

kita tak perlu susah susah bro..

aku tunggu kau nak ulas tak pasal camry tu..

Anonymous said...

nak kata bodoh tp pande (pande ke) nak kata pande nampak sgt bodohnya .. len kali kalau nak cari kesalahan orang kaji dulu jangan nampak sangat kedangkalan .. try guna IE dulu nampak gelap cam ati korang ke

Anonymous said...

kau layak dipanggil pondan perang cyber..Duli apa kau mb, exco perak pakai camry? diorang punya pasal la. Aku yang undi diorang dulu. Bukan kau. Yg kau sebok-sebok apasal. duduk le kat ketiak najib. untung2 dapat tempias komisen kapal selam. tak pun duduk celah kangkang badawi. dapat gak tempias scomi. Kalau tak duduk celah bontot mat said. dapat gak naik merc dia. Kalau nak lagi kow, sepit kat celah kangkang pidah. Mana tau kot dapat AP. Jgn ikut mat taib sudah. Lepas usung anak orang, lastnya I NO SPEAK ENGLISH..he..he..tak pun mencedoi ponggong tajol rosli.dapat tanah kat grik ke, projek balak lagi..