"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 26, 2009

Projek 1000 tahun tak kan mungkin UMNO/BN di Bukit Gantang !

Reactions: 
Wak bangga gila jadi warga Perak. Malah wak kira warga Bukit Gantang lebih gembira dari wak. Malah jika nak kira gilanya kebanggaan warganya, ia dapat kita lihat betapa gemilang dan cemerlangnya projek itu di bawah mantan 'airmata' MB Perak melalui projek pembangunan Kerajaan Tempatan di situ. Wa bukan setakat kata, tapi lihatlah foto dibawah, hampir 10 tahun projek pembinaan untuk 6 unit gerai 10 kaki X 10 kaki, namun ia akan siap juga dalam beberapa hari lagi... Ikut sejarahnya projek ini telah dilaksanakan dari zaman mantan 'airmata' namun sehingga zaman teh tarik 'zambry' ia tetap masih belum sempurna! Why? opps... me not can spik english, pliz!! Opps... wak kena stop kat sini, ada pegawai sudah datang meninjau ini projek... beri laluan... beri laluan...!

Atau setakat memberi laluan, tetapi untuk siap kena tunggu janji rakyat mengundi Barisan dahulu, kerajaan Perak nak lihat kesetiaan. Tanpa kesetiaan dan taat setia sekelian hamba rakyat, rakyat mungkin terus gila untuk menunggu seribu tahun lagi...!

Jika korang nak gerai ni siap..sila undi Barisan Nasional ! Ingat..!! Undi BN ! Hanya dengan undi BN sahaja pembangunan akan dilaksanakan! Walaupun 10 tahun sudah berlalu menunggu ! Ptuihhh...!!

-al-banjari online

16 comments:

Sasha2020 said...

Apa lah punya blog ni. Komen pun low class. Bagi contoh pun kes yg satu dua terbangkalai. Ceritalah pasal projek2 besar dan kecil untuk keselesaan penduduk yg dah byk kerajaan BN buat. Orang tengok majoriti bukannya tengok kes2 terpencil macam tu.
Aku bagi contoh, semalam satu kapalterbang Turki terhempas. Dengan kes macam ni, aku rasa empunya blog ni mesti takut naik kapalterbang. Betul ke?
So, kalau sekadar nak menghasut orang, elok hentikan aje. Buat dosa aje. Jadilah orang yg bersyukur atas apa yg Kerajaan BN telah sediakan dan laksanakan.

noel said...

Hehe.. cik sasha buat lawak ker?
Tak pun buta akal.

Projek kecik2 nie lah untuk rakyat. Yg besaq2 untuk kroni.
So biasalah BN.. kalau untuk rakyat kat kg, masa mengundi baru nak buat, baru nak pacak tiang.. lepas mengundi..habuk pun tarak.
Janji tinggal janji.. hehe mcm lagu KRU la pulak..

AliSetan said...

OFF TOPIC sat..

HAHAHAHAHa..

PEMUDA UMNO MMG C E L A K A

HAHAHAHHAHA...

Tak sangka yer semua nak jadi HERO time-time Pemilihan Umno[CELAKA] ni..

HAHAHAHAHAHA.. get a lifeeee.. CELAKA!

Kalau parti lain buat selain dari UMNO[CELAKA] salah sbb serang MANUSIA di parlimen..

Kalau UMNO[CELAKA] buat serang manusia di parlimen tak pa.. sbb dowang sumer ni mewakili UMNO[CELAKA]..

WTF!

ISLAM ITU BENAR!

Anonymous said...

Keta saper parking dalam tu? Macam Toyota Camry jer?

Dulu BN kini PR said...

Saya rasa lebih baik cik sasha masuk kat blog lain yang lebih ada kelas.Blok ni hanya untuk cerita2 rakyat yg dianiaya je.Kalau boleh lebih baik masuk kat blog2 UMNO,manalah tau nanti dapat projek ke...siapa yg senang ..cik sasha dan kroni juga yg senang..Tak payah pikirkan tentang kesusahan rakyat..yg penting perut sendiri...

anti ketuanan melayu said...

Tapaya susah2 jawap babi hutan.. org umno memang makhluk keji tiada otak tiada maruah tiada prinsip dan tiada agama.. agama mereka adalah wang haram, wang rasuah, kerajaan haram dan MB haram

Anonymous said...

elok ler korang orang melayu duk ampu punggung orang DAP,

ampu punggung je tau!! jangan terlebih suda..

orang PKR ni kan suka "ehem..ehem " kat belakang tu.

Anonymous said...

Kepada cik sahsa, terima kasih kerana setia kepada BN.
sebagai balasan, kerajaan BeeNd akan menaikan kadar tol dan dalam masa akan datang, akan membina satu lagi highway depan rumah awak!
Sila bertimbang rasa kepada kerajaan BeeNd kerana pembinaan highway depan rumah awak itu lambang kemakmuran negara!
Sila mengundi kerajaan BeeNd lagi dalam pilihan raya akan datang!
Terima Kasih atas sokongan anda!
Negara bawah Kerajaan BeeNd memang aman dan makmur!

kafe kenyalang said...

kesian sasha..tempah satu lagi krusi dlm neraka..tuduh org pkr tanpa bukti..sasha..tuduhan sasha tu brat..taubatlah..

Anonymous said...

kesian...ada lagi bdk mcm si shasha ni ekk...blom matang lagi ye...haha


ape pon...byk la membaca dan mengkaji...bkn hanya mereka-reka cerita...sbb kebenaran pasti tiba...


Siakap Senohong,Gelama Ikan Duri,
Bercakap Bohong,Lama-lama Mencuri...


>.< BeEnd will end!!

Anonymous said...

hehe..haahla..shasha ni xleh pk ke..projek kecik2 yg dianggap terpencil la sbnrnya plg penting jgk..sbb utk rakyat..bak kata noel yg besaq2 tu utk kroni bn..vudussss...

-sham-

kame said...

Shaha ni dah lari aqidahnya. Kita sepatutnya syukur pd Allah, bukan syukur pd BN. Tu dah masuk bab syirik tu. Syukur tu letaknya hanya pada Allah.

Anonymous said...

aku rasa bukan..bukan rasa tapi percaya pakatan tipu rakyat memang tak pandai tadbir pembangunan...bukannya ape...kerana aku tertipu pada janji nak bagi aku kerja...tup=tup mereka pakat=pakat tipu aku.janji manis hanya jelang pilihanraya...pakatan tipu rakyat...aniaya rakyat....celakalah pada penipu rakyat ini..aaaptuih..

Anonymous said...

sapa tipu sapa???


org bodoh saja yg kena tipu kali kedua...


umno tipu rakyat bkn kali ke 2...

tp dah byk kali tp rakyat yg masih lagi bodo akan selalu terus ditipu oleh umno...

Pakatan tipu apa???

bg kerja???


skrg ni kerajaan apa yg memerintah???

Pakatan ke???

pikir2 laaa...klu rasa x nak kena tipu lagi...masuk la PAS...

Kes PPSMI nape umno takot nak berdebat???


takot rakyat tahu ke??yg umno ambil duit rakyat utk kepentingan mereka anak bini....


melalui apa???


pembelian laptop,LCD dan Buku puak2 umno mengambil duit atas angin!!!


bkn aku nk tuduh...tp benar!!

Anonymous said...

Aku kategorikan kes nie satu lagi Projek kerajaan Barisan Nasional.....

muhahhhhaaaa..

Anonymous said...

kat tpg tu byk tanah rezab dan kerajaan dah d sapu oleh tokei2 besar2..