"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 04, 2009

339: HIDS (bhg akhir) P*K*DA Buat Gila..! - malaysiakini

Reactions: 
Habis Sidang Akhbar semalam, aku terus turun kebawah keluar dari Pejabat DAP di Wisma DAP Perak. dekat bawah beribu-ribu penyokong-penyokong Pakatan Rakyat berkumpul sambil kusyuk mendengar ucapan dari Dr.Hatta Ramli. macaam biasa la, ucapan yang berdegar-degar.

Sikit penjelasan dari Dr.Hatta Ramli -
  • UMNO mengatakan bahawa Speaker DUN tak boleh panggil Ahli-Ahli Dewan untuk satu Persidangan tergempar dan ianya adalah tidak SAH dari segi perlembagaan, tapi depa pi fail mintak mahkamah tolak keputusan Speaker yang gantung tugas depa supaya depa dapat masuk Dewan... jadi apa fikiran korang?
Tutup kes UMNO BAHLOL.

Masa Dr.Hatta dok bagi ceramah tu aku angkat kaki pi lepak kedai Mamak (aku tak tau sape owner kedai ni, mungkin jugak anak beranak Zambry...). masuk dalam kedai, aku bukak laptop (mekasih dekat geng yang bagi pinjam laptop dan BerukBand sepanjang aku lepak sini...) kendian aku update berita pertama dalam blog aku berkenaan apa yang berlaku di Bangunan SUK semalam - rujuk [sini].

Diakhir entri tu aku ada habaq "Tengah-tengah aku dok menaip ni ada pulak SB-SB dari depan SUK dok langkah datang...".

Dalam masa 5-10 minit lepas aku offline, aku dengar kecoh-kecoh dekat luar... dahhh... depa buat hal dahhh...

Aku simpan laptop, sandang balik beg atas belakang, capai kamera chow...

Rupa-rupanya geng-geng yang aku ingat SB-SB tadi dah berkumpul dekat satu kedai "Kamisuka Kopitiam" (ownernya orang UMNO) dekat hujung direct bangunan ni, ada la dalam 50 orang atau lebih. puaka-puaka tu pulak dok provoke orang ramai yang dok berkumpul dengar ucapan Dr.Hatta.

Kebetulan pulak masa Dr.Hatta tengah berucap YB Lim Kit Siang sampai, lepas YB Lim Kit Siang sampai, Dato' Seri MB pulak keluar tinggalkan Pejabat DAP. masa tu la mangkaq-mangkaq tu buat gila babi sekali lagi.

Ada orang tempatan dekat situ bagi tau aku mamat Songkok Tinggi tu bergelar Ayahanda dalam pertubuhan P*K*DA Ipoh... betoi tak betoi aku tak tau. masa kejadian ni aku tak perasan mamat Songkok Tinggi ni ada ke tak tapi yang pastinya kalau korang tengok dalam gambar dekat atas tu, mat misai ngan baju belang biru tu pun ada.

*yang muka macam KJ pun ada gak 2-3 orang hahahahaha..!!

Depa pakat-pakat dok balik batu, botol dan cawan kearah orang ramai yang berhimpun. ada sorang petugas keselamatan Pakatan Rakyat sempat depa tarik bawak masuk dalam Kopitiam tu kendian depa pakat-pakat belasah ramai-ramai.

Jadi dekat sini sapa yang menganjurkan keganasan? korang pikir la sendiri. yang beribu-ribu (penyokong Pakatan Rakyat) atau geng-geng SB dan P*K*DA?

Patutnya yang beribu-ribu ni la lebih berkemungkinan untuk buat kecoh tapi dekat Malaysia terbalik. geng minoriti yang selalu buat kecoh dan selalunya geng minoriti ni ialah ahli-ahli UMNO/P*K*DA yang mendapat PERLINDUNGAN PENUH dari pihak PDRM.

Ini bukan fitnah. ini adalah tuduhan yang berbukti dan aku dah jelaskan sebelum ni dalam entri ni siap bukti bergambar dan video rakaman lagi (akan diupload kemudian). untuk bukti bergambar korang jenguk je dekat [sini].

Dari pemerhatian aku sepanjang 10 tahun mengikuti perkembangan politik Malaysia, aku dapat simpulkan bahawa penyokong-penyokong Pakatan Rakyat sering digambar dengan berbagai gambaran yang tidak baik padahal yang tak baik tu adalah dari kalangan UMNO/BN sendiri.

Depa ni banyak berselindung disebalik pihak PDRM dan juga pandai memanipulasi pertubuhan-pertubuhan terutamanya P*K*DA. P*K*DA ni pulak ahli-ahlinya BANGANG. amar makruf nahi mungkar tapi perangai macam anak setan.

*brader dalam gambar ni mengaku ahli UMNO masa Edisi 7 interview dia... ikut kenyataan "BERANI"nya, krisis di Perak tak kan berlaku kalau UMNO dibawah pimpinan Najib tak buat rancangan Gila Babi macaam yang berlaku sekarang.
Yang pegang jawatan dalam PDRM pun ramai yang BANGANG. TERUTAMANYA yang berpangkat. mentang-mentang hangpa "POLIS" ada pistol dengan gari dekat pinggang, hangpa nak tunjuk HERO. kalau berani pi lawan mungkar nangkir la woi..!

Lagi satu yang aku dok perati dari 10 tahun lepas... tiap kali ada kekecohan dekat mana-mana, jurugambar RTM, TV3suku, Utusan dan Berita Harian mesti ada "at the right place anda the right time..!". yang ni aku paling heran.

Nampak sangat perancangan MENATANG..!

Khak Ptuih...!

-Tamat Edisi 339: Hari Ini dalam Sejarah-

Kisah-kisah sebelumnya :
*terima kasih dari teman Topengperak_Xinwugi kepada pembaca-pembaca setia weblog teman yang tak seberapa ni. juga kepada pengkomen-pengkomen yang sangat-sangat aktif. master yoda, darth vader, zali, chot, sasaudengo, tok sidang, |1f34|-|1r3, orang tanjung, paloi bin mulau, sepat_ronggeng, tok ggawo, tungaklangit, belalang tempur, anonymous-anonymous sekelian dan jugak ramai-ramai lagi yang nama tu aku tak taip kat sini (mintak maaf ramai sangat sampai teman tak ingat...) korang semua best.

Selisih pendapat tu perkara biasa, tapi kalau sampai tahap macam Songkok Tinggi dengan dia [ni] memang dah melampau...

26 comments:

Muhammad Zulhusmi said...

Assalamualaikum..

Perghhh, memang gerek r kerajaan ni..

Dorang sebenarnya takut bila "pemimpin Islam yang baik" ni pergi bersidang.

Tu yang kerajaan duk pakat tutup dewan ni..maklum la, dah tahu dorang salah, dorang wat la macam2 halangan..

Wat apa la melayu2 Islam baca doa mintak pasangan yang menyejukkan mata n pemimpin yang bertaqwa setiap kali abeh solat, tapi menolak MB Perak takutkan Allah dan cinta akan agama ISLAM.

Sampai bila la nak dapat pemimpin2 yang baik2 kat malaysia ni..

Adil ke kerajaan pusat sekarang ini.

Kalau betul la kerajaan pusat ini benar, pasti tidak dihalang dewan bersidang ni..Mereka takut sebenarnya sebab mereka tahu mereka SALAH..

Semua pakat cari alasan, kata ni sah dan tidak sah la. Haram dan Halal pun tak kenal, nak tahu itu sah dan ini.

p/s: sedih kerajaan tak adil..

Tok Sidang said...

Jawatan atau pangkat dlm masyarakat adalah satu amanah.Setiap pemimpin akan ditanya akan amanah yg dipikulnya.

Klu setiap pemimpin sedarkan hakikat ini,insya-Allah tiada akan terjadi perebutan jwtan,malah akan redha dgn ketentuan Allah jika amanah itu ditarik balik.

Namun apa yg berlaku dlm parti yg mendakwa memperjuangkan Islam adalah agak janggal @ pelik.

DS NIzar umpamanya,wpun pun tlah 'terhalang' dari memikul amanah sbg MB,.tpi ttp tegar mahu jwtan@amanah itu diserahkan padanya.
Benarkah mrk ini iklas memegang jwtan krn mahu melaksanakan amanah atau ada sebab lain??

Jelas mrk ini tiada bezanya dari puak lawan yg mereka caci selama ini.

Anonymous said...

mslhnye kan tok sidang...adakah jwtn yg ditarik blk itu secara sah atau sebaliknya?? diminta bubarkn & bt election baru..korg xmoh plak..(takut kalah disitu kanss??)...kalo bt je election..n umno menang..so, rakyat xkan bantah...sbb majoriti rakyat yg pilih umno...ni br je bp bln PR memerintah..dh kena kaco ngn mcm2...

Anonymous said...

Hidup menipu dari dulu kini dan selamanya..

Anonymous said...

tok sidang,
kenapa bodoh kepala otak ko ni berdegar2, hang kata "DS NIzar umpamanya,wpun pun tlah 'terhalang' dari memikul amanah sbg MB,.tpi ttp tegar mahu jwtan@amanah itu diserahkan padanya."
siapa yg menghalang amanah nizar itulah yg harus disalahkan, kalau rumah hg kena tawan ngan pencuri, pastu pencuri tu kata sekarang aku tuan rumah ni, hang dgn redhanya menyerahkan ke tok sidang yg otak bingai?
ohh lupak aku, UMNgOk memang perangainya BODOH!!!!

buat TP, syabas kerana telah memberi gambaran yg berlaku diPerak kepada kami rakyat Malaysia. hanya Allah dpt membalas jasa anda para blogger dan saya tahu apa yg dilaporkan adalah perkara yg sebenar dan anda akan dipertangungjawap diakhirat terhadap apa yg anda laporkan. moga Allah memberi kekuatan kpd TP utk terus menulis dan memberi laporan yg tepat.

adios..dari anonymous

Anonymous said...

Lu UMNO kalu berani mahu jadi terus kaya selamanya buat itulah sama itu election, itu manyak cenang oi!

M Khairul said...

yang aku pelik nye bila aku baca utusan, x lengkap, aku tgk tv, x lengkap, aku baca Bharian x lengkap....
Tapi bila aku baca dlm perisik-rakyat, aku rasa seolah2 aku sendiri ada di tempat kejadian...
dasyat lah penulisan Topengperak_Xinwugi...
Terima kasih banyak2 krn bagi info yg terbaik...

Anonymous said...

oooo mamat songkok tinggi tu ayahanda PUKIDA rupanya.... dah kalau macam tu perangai ayahnya anaknya lagi lah macam haprak.... tak malu ke seorg yg bergelar ayahanda boleh bersikap macam tu.... itu pasal la aku tukar jadi PUKIDA....

Belalang tempur said...

huhu..media haram jadah tu mane boleh bagi kenyataan penuh, kang ramai pulak org-org kg yg tade internet excess jadi bijak.

p/s: tapi ade jugak org yg ade excess internet ni tak penah bijak.. dok fanatik ngan tv, bharian, utusan

muhammad said...

Sebab nafsu, guna akal semata, kita tak mampu nak membezakan mana yang baik dan buruk..

Program yang melalaikan 'diraikan',
program ilmiah 'dimatikan'..

Jika benar, kerajaan ini ikhlas membangunkan rakyat, berapa ramai pemimpin kerajaan pusat mampu berkhutbah di masjid????

Mereka ini cakap je pandai pada hal2 agama, dengan alasan belajar 'subjek pendidikan Islam' kat sekolah, tapi hakikatnya, 'tatawu' pun agama Islam ni apa..

PhD kat lutut, nafsu kat akal, jadi camni la, korup, rasuah, lalai, jahil dll..

Bukan nak kata semua jahil, tapi inilah yang kita dok lihat sekarang.

Kepada pejuang 'bangsa' aka UMNO, ingatlah, tak selamanya anda berkuasa.

Allah Taala menguji orang bersabar, dan orang yang sabar tu la, yang akan menang..

Tok Sidang said...

Agak kelakar dgn gelagat si Nizar,.

Lepas buat persidangan olok2 bwh pokok,.. buat pengumuman nak mengadap DYMM Sultan Perak,.dgr crite nak mohon perkenan utk bubar DUN

Aik,.pandai plak nk cari Sultan,. masa nk bersidang xminta perkenan,.. oppss sidang olok2,. mana perlu perkenan kan,..??

Agaknya maksud si nizar jmpa sultan tu,..sultan olok2 lah ye,..

heheheh

demo"crazy" Malaysian said...

janganlah kutuk PAKIDA...asalnya betul tu, tapi sejak naiknya Bapak Ayahnda besarnyo yang kuat tido tu, jadi anak-anakndanya ada dari kalangan penagih dadah, Ahlong, penyamun, perompak, kaki ragut, perogol, samseng taik kooching!, pandikar Amin kampung seberang!, penyamun tarbus! terutama songkok tinggi tuhh! itu pandikar taik minyak! banyak besar kepala tapi hati banyak kecik tu! tak berani tu kalau sorang2! kalau jumpa kat bus stop tu kau dehem jo, mesti terkencing tuh...

Anonymous said...

PUKIda...

Anonymous said...

maka bertitah sultan olok2,..

Siapa kamu???

Hamba Nizar??

Siapa Nizar??

Nizar MB olok2,.??

OOO,..apa kau mahu??

Patik mohon bubar DUN,..

DUN apa???

DUN olok??

Baiklah,..BUBAR,..

Menjunjung kasih tuanku? yahooo

Bolehkah kamu menang pilihanraya??

Boleh tuanku

Piliharaya apa???

Pilihanraya olok2 tuanku

Anonymous said...

salam. a good info from PR. complete. Congrats!

i was just wondering tok sidang ni SPM dapat brape? Tak perlu nak provoke2 orang dlm ni...kelakar pun ade. Org bijak pandai dlm ni sumenye bole fikir. buat abih masa je..

Apa kata tok sidang gi ngaji pasal perlembagaan..oopppss ..tak sidang mana pandai pasai perlembagaan ni. Ilmu tak perlu...perjuang pasai melayu je wajib..kahkahkah

Mencari Ilmu dalam Islam tu wajib...shhuuhhh gi mengaji sampai pandai...

Anonymous said...

Macam mana nak jadi ayahanda dalam PUKIDA @ PEKIDA

Nampak macam boleh seronok je!!!

lann-b said...

teman rase umno-bn rase cemburu dan iri hati pada kerajaan pakatan rakyat negeri perak ni. kerajaan pakatan rakyat perak telah dikenali dan popular hingga keluar negara. itulah sebabnya mereka sedaya upaya meruntuhkan kerajaan ini demi survival mereka. dalam rancangan hujah malam tadi, riak(kebaculan) zahid hamidi dan isa samad terserlah.

|1f34|-|1r3 said...

baca selalu beb..komen kekadang jer...tok iskandar mana? hang tak bg kredit ka? ker sudah sedia maklum? hehe

Anonymous said...

Haha,

Tok sidang ni mcm budak kecik..

Ilmu xde, mula la wat bnda2 bodoh..

Ha,,

wahai tok sid, cuba la pale hotak bodoh hg pikir balik, sape yang tutup dewan tu??

Sape yang halang dewan tu dari orang masuk??

Semua nya sebab kerajaan, polis..

Xke bodoh camtu..

Kalau la sidang yang dibuat tu memang xleh wat, nape time ni la umno2, polis2, setan2 duk g halang..

Pastu, si jambry pun wat laporan polis pasai dia xleh masuk dewan..

Ni menunjukkan sebenarnya dewan bersidang itu sah, tapi UMNO takuyyytttt sampai terkentuuuyyyyytt tula pasal jadi camni..

Ceh, mle la nk kat PR itu ini dan ini.

maklumla, parti tok sid ni bodoyyyyyyyhh..tula pasal jadi dak kecik tu kutuuuyyyykkk PR..

hahaha

Anonymous said...

ermm........
asik asik.... benda yang same....
bile umno kutuk pr.. pr kutuk umno... xde pulak kutuk mca,mic.....
apee umno terukk sgatt kee.......
setakat nie aku tgk xla bankrap malaysia...
satu je aku nak pendapat orng pr niee,,,,,,
PR niee semua baik kee.... xdee rasuah.... semua xdee....kee...

yeke bile PR memerintah adil dan saksame.. xdee rasuah...cm umno
bole ke klo kite samerate.....
buang keistimewaan bumiputra...

Anonymous said...

Aku pun nak register jadi Ayahanda PEKIDA@PUKIDA lah. Ada borang tak? Boleh pukul orang sambil pakai songkok tinggi pasni atas alasan bela AGAMA, BANGSA dan NEGARA??? PASTU kalau dok pi pukul orang geng-geng haprak PUKIDA ramai. Tak pukul pun lagi dah ramai dok berhimpun. SAMSENGLAH kunun. PIRAHHHH.... Hidup pun tunggang langgang, Lagi nak berlagak. Chaiiihhhh....

TP,
Apa mamat sorang lagi tu buat?

Anonymous said...

Pesuruhjaya Kehakiman yang membuat keputusan Persidangan DUN oleh Sivakumar sebagai tidak sah ADALAH SEORANG YANG TELAH TAMAT tempuh perkhidmatannya.
Dia dilantik secara kontrak 2 tahun mulai 1 MARCH 2007 hingga 28 February 2009. Dia membuat penghakiman pada 3 March 2009. iaitu 3 hari selepas tempuh khidmat dia tamat.

PENGHAKIMAN dia TIDAK SAH.

Zambri memang kartun...


P/s 1.mahkamah memang tiada hak atas urusan DUN
2.penghakiman oleh peruruhjaya pencen pun tidak sah.

Jadi 2 kali TIDAK SAH = UMNOO GELISAH

reef said...

teruskan berjuang.perjuangan tiada akan selesai.rakyat terus `watching`!

sasaudengo said...

Mana si ZALI ni....

Ni komen aku dalam thread ParpuKari terbaru... ape komen ko?
Komen ttg Mokhtar Hashim dan Datuk Mazlan (MonaFendey)... ko takjawab2

-------------------------

KOMEN RESOLUSI BPN...

1. ..mengutuk tindakan PR yang mencabar kedaulatan kuasa Sultan..

- TAKUT KE DGN SIDANG DUN... PIHAK BN JE YG BAGI AMARAN, ORG LAIN TAK MARAH PUN... Korang tak cabar kedaulatan.. cuma junjung-kasih kat
sultan dgn kata NATANG je, tapi takpe sbb korang UMNO kan????

2. ...menjadikan agenda politik lebih utama dr kestabilan&keamanan

- merasuah sanasini; membeli ADUN Katak; dalam UMNO penuh RASUAH (tanye KuThauDin,RaisYatim,Chedet);
guna polis; guna mahkamah; guna SPRM(Suruhsaya Promote Rasuah Msia)
... tu sume agenda ape???
...tapi takpe sbb korang UMNO kan??

3. ...tidak menyokong tindakan menderhaka kepada Sultan...

- MATYACUB DEMONSTRASI SURUH SULTAN KELANTAN TURUN TAKHTA; NUARMUSA TABAL Tengku BREHIM JADI SULTAN BWH POKOK; CHEDET TARIK KEKEBALAN SULTAN; MIKETYSON BAWAK PELARI MAKDARA SULTAN... tu sume tak derhaka kan, tapi takpe sbb korang UMNO kan???

4. ...tindakan tegas untuk henti permainan gila politik pembangkang

- ayo... kawan! rampas kuasa guna ikhsan ADUN KATAK yg korang tuduh rasuah tu...(ludah pastu jilat!); guna kuasa utk control mahkamah2 (cth - ptg bawa kes... pagi2 esok terus bicara, efisien tu!!!); guna polis; guna SPRM-Suruhsaya Promote Rasuah Msia; byk lagi.. tak larat!!
tapi takpe sbb korang UMNO kan????

5. ...meminta DUN Perak tdak bubar,
jimat wang, elakkan keadaan dan suasana semakin tidak terkawal

- HA.. KORANG TAKUT HEH!!! TAKUT KALAH LA TU... jimat wang rakyat???
pastu boleh beli Eurocopter, Scorpene, KLIA@East, bail-out sykt anak MAHAFIRAUN, rasuah sana-sini,
pekaya kan kroni2 macam2 lagi la!
suasana tak terkawal??? pelik.... selama ni korang menang sume PRU takde pun HURUHARA..!!! PR baru nafikan majoriti 2/3 dan tawan 5 negeri korang dah HURUHARA bagai nak rak!!! Aku rase kalo PR menang KERAJAAN PUSAT, maunye BN buat HARAKIRI kalo pun bukan HURUHARA!!!
tapi takpe sbb korang UMNO kan????

6. ...mohon campurtangan RajaMelayu

- aieekkk... yg kat Perak tu bukan korang dah dapat campurtangan RajaMelayu ke... bukan takat campurtangan je...korang main belakang Raja lagi! Takut la tu... kalo berani dah lama dah... (pinjam ayat Chedet) buat Pilihanraya DUN Perak... main belakang Raja Plak... sori-sori! sembunyi blkg Raja! Tapi takpe sbb korang UMNO kan????

March 5, 2009 12:45 AM

---------------------------

Buat BPN (Bangsat Perosak Negara bukannye Blogger Pembela Negara)

Go...Blogger!!! GOBLOG...BPN (7X)

Anonymous said...

salam /// aku msk pekida ni pun sebab aku tau semue ahli pekida ni dipertanggungjwb utk negare,bangse dan agame....kalau ad ahli pekida yg berlagak samseng dan jadi pak turut umno baik x payahlah wahai ahli2 pekida semue....ramai ahli pekida x kire ape pangkat pun dh rosakkan name pekida....wat malu jer....korang ahli2 pekida x kire ap pangkat pun mesti bersihkn name pekida yg dah kotor sgt2...korang ingat korang mati nnti malaikat x tanyer pun yg korang ni ahli pekida ke???.....Malaikat akan tanyer korang ni ikut syariat Allah,rasul dan sunnah x???....kalau korang bangge korang ahli pekida tapi x ikut syariat Allah,rasul dan sunnah...korang kene gak balun dgn malaikat....mintak maaf kalau komen aku yg x seberape ni ad yg terase...kritikan untuk membina bkn kritikan untuk menjatuhkan....terpulang kepade pihak atasan pekida nk ikut ke x....kalau korang nk name pekida ni kotor smpai bile2 x yahlah wat perubahan dlm pertubuhan ni....salam ///

Anonymous said...

hahahhaha.......apa sangat dgn pekida ni....kalau berani dtg sensorang lah nak gaduh mati...kalau ramai2 dtg pistol pun kalah....heheh...geng2 pekida ni dh mcm gengster cina dan india...ramai2 berani ler...sbb ilmu diorg sekadar baca muhkadam je...belum hafal dan paham maksud alquran....dahulu org pekida ni ramai duk kat masjid dan surau...sekarang ni kt kedai toto dan pusat hiburan....sbb aku kecewa dgn pemimpin pekida menerima kemasukan ahli yg tak tahu agama...ini adalah kenyataan sebenar....sapa ahli pekida korang paham je lah.....ilmu didada kalau tak cukup jangan harap menjadi anak jantan berlawan tanpa senjata...