"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, April 25, 2009

Blog Perisik Rakyat Kene Hacke..! - malaysiakini

Reactions: 
Blog gua kene serang beb...

Dekat gelombang Merah...

Malam ni Kelantan kene menang beb...

Kene menang jugak...

Hahaha... mana Dugong Darat, Aduka Taruna dan lain-lain..?

77 comments:

Anonymous said...

SAKIT MATA!!!

MERAH SO PAIN MY EYE!!!

Topeng Perak® Unmasked said...

Hahahahaha...!!!

Anonymous said...

aduhhhh sakitnye mata kehkehkeh
walaupun aku bukan ore kelate tp aku sokong kelate malam menang mlm ni

go kelate go

Anonymous said...

hahaha....merah..merah gak...
jangan bakar keta merah udah...
hehehe...

kelate menang 2-1

Anonymous said...

sape menang tak penting yg penting UMNO dah kalah!! ni mlm malam pakatan rakyat!!!! 2 negeri PR !!!

Anonymous said...

HAWAU KO TP..SAKIT MATA AKU...
KELANTAN KE... SELANGOR KE...
AKU TAK PEDULI..YANG PENTING KEJOR YOB KEJOR...

JANGAN MAREH BEB,AKU PIOR PEROK....

Anonymous said...

aduh sakit mata. macam bendera umno. bendera kelantan kena tukar color lain.

Anonymous said...

wei..kalo kalah jangan pulak korang pi bakaq stadium plak...dah la padang teruk...tu la yang jadi kebanggaan malaysia( karajaan cakap)...bola bila sepak melantun2 cam kat laut...

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 6:39 - Perak kalah ngan Kelantan 1-0 kan kan kan kan kan...???

muakhakhakhakhakhakha...!!!

Malam ni PAS(Kelantan) vs PKR(Selangor)

Mukhakhakhakhakha...!!!

Oit... UMNO mane woi..?

muakhakhakhakhakha...!!!

Anonymous said...

umno tepuk tangan.dua dua gaduh rebut bola,bodoh punya negeri.

Anonymous said...

wei topeng...hampeh ko
kelantan menang ngan perak 1-0 je..ingat aaa..khalid,indra,azlan semua x player perak...

tapi takpe..mlm ni aku sokong klantan sebab selangor dah banyak kali menang..bagi la kat orang lain plak...39 tahun tanpa cup..heheheheheheh

Topeng Perak® Unmasked said...

semalam aku n bapak aku dok heran... awat x de siaran langsung kat TV ke mlm ni?

apek umah sebelah cakap - mana boleh siaran llangsung oi..! kang penyokong Kelantan angkat Bendera PAS, Penyokong Selangor angkat bendera PKR sape nak jawab?

hahaha... apek tu gelak sambil blah..!

betoi jugak kan?

x de siaran langsung ke? aku nak pi jauh ni...

cilako...

Anonymous said...

ada la bro...tv 1...

Topeng Perak® Unmasked said...

ade ke? hahaha... bagus sangat tu... aku tak tau pun ade... dekat spolh tahun dh x tgk tv1,2 n 3... hahaha

bagos... mlm ni kita sembang sini sambil tgk bola live...

hahaha

Anonymous said...

tv1 halal la tengok ar.aku sokong la selangor.ni aku tau kenapa korang xnak sokong selangor walaupun kelantan memang akan kalah.kelantan bukan boleh menang pun.semua kaki kayu.

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 7:04PM - berani kau buat onar kat sini..! cis cis cis..!

aku tambah lagi 1 mata utk Kelantan...

Malam ni Kelantan menang 2-0..!

muakhakhakhakha..!

Anonymous said...

jangan jadi gedebe atas padang...
karang tak pasal2 percuma je dapat gas ngan water terutama fan kelantan...
selangor memang power..aku gak diorang menang 3-0...kelantan ni celah gigi je...

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 7:12 PM - aku nak pi mandi sat... maghrib dah ni... jap lagi sambung...

3-0..?

kah kah kah kah kah..!

lu klakar la...

nak join gak said...

oiiitt...

aku sokong selangor weh..

bantai kelate 4 telor..

hik8

aku pedeli hape, selangor gle cup!!

Anonymous said...

selangor juara

Anonymous said...

eleh,kalau takat korang sokong kelantan sbb pas walaupun kelantan poyo sama lah cara korang sokong pas walaupun umno tu gah.podah la korang pas!hidup selangor

Anonymous said...

kat stadium agak2 sapa yang datang?
khalid confirm dtg sebab dia presiden fas..kelantan??ibrahim ali kot???
huhuhuhuhuhuh....

Anonymous said...

lu olang melayu pun suka gaduh pasai bola la.lu tau x itu bola ma,pasai apa cina talak mau suka main?tp lu olang melayu a suka gaduh pasai 1 bola.sulah dapat bola kasi buang punya.manya bodo ini olang main bola.

Anonymous said...

melayu memang suka gaduh la apek.ini kelantan sama selangor da xde menda lain nk gaduh.dorang bukan reti pk pasal isu pembangunan ke insan ke.bola pun dorang boleh gaduh.hahahah apek apek.

Anonymous said...

selangor menang sebab najid da jadi pengerusi perhubungan.najib kuat.huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuh

Hadi Awang said...

kelantan mmg bodoh..jgn harap la menang...memang bala dari Nik Aziz Nik Mat..!!!!

selangor pasti menang dgn bimbingan MB selangor baru BABI GAGAP...!!!!..hahaha

selangor menang 2-0

CUPING MERAH said...

kelantan ke selangor ke mana-mana yang menang tetap pakatan rakyat yang menang.....muaha..haa..haa
umno kalah..

Anonymous said...

hahahaha... mb gagap!gagap gagap lah janji menang.umno kalah pun kelantan pakai kaler umno gap kt blog ni.

gombak said...

haha...xkisah...
janji negeri pr...
wakakakakka....

Anonymous said...

umno bodoh dapat ketua pembunuh...

zul mamak png said...

aik..... tiba-tibanya hang minat bola ka bro.... setahu aku hang ni mana minat bola... hang minat hoki je... p tengok bola pun hang tido........ tapi kepada team yang menang aku ucapakan tahniah dan yang tewas tahniah juga kerana layak ke final......... z.m.p

Anonymous said...

pr lagi bodo dapat ketua suka jubur.abisla mamat2 bola ni.mamat kelantan auw auw kan?tengok ar mlm ni kalah punye.5-0

nak join gak said...

haha...puak UMNO nih kalu nak tunjuk buduh, memang no satu...

pigi daa..

lantak r spe menang pn...selangor ke kelantan ke...

UMNO ni memang buduh..nak tunjuk buduh lak kat sni...

TP sj je gurau2 kat sni, xde pn bwk gado2, laga2 antara melayu...

ni puak UMNo yg nak tunjuk buduh ni ttbe lak komen pasai UMNO la PAS laa...TP xcrite pn psai UMNO PAS kat sini nih..

buduh pnye UMNo, nak tunjuk buduh mmg no satu...

TP, 1-1 r...eh..err selangor 3 kelantan 2...bleh??

haha

Anonymous said...

nana nak bertanya juga budak2 pas disini ada yang suka jubur ka?

Anonymous said...

aku suka jubur...jubur ayam goreng..orang panggil tongkeng ayam...sedap menjilat kpla lutut abah kau...

selangor menang punyalah.....
kelantan pon menang gak..menang sorak....
orang ameno..nak menang gak..menangGUNG KEKALAHAN PILIHANRAYA..HAHAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

pemilihan muktamar pas sudah bermula.siapa yang menang yea?

Anonymous said...

albanjari aljuburi alpassukati

Anonymous said...

wahai orang umno buat tak tau dengan dak2 pas yg kurang akal ni.biar selangor vs kelatan di padang umno.

Topeng Perak® Unmasked said...

Chop chop chop...!!!

Padang UMNO..?

Kah kah kah kah kah...!!!

Kau sembah UMNO ke? UMNO tu tuhan ke? Oi lembu bajau..!

semua milik Allah..! UMNO pun tumpang sama atas bumi Allah..!

jangan nak meroyan..!

Ngoooooooooookkkkk....!!!!

me it`s mie said...

salam...bro TPU tukaq le balik background hang ni...sakit mata wa loo...x sempoi le,klu ye pun ada virus takkan sampai lagu ni gaya nya...

CAKAP2BOLA said...

Kelantan ke ..Selangor ke..yg kalah ialah FAM...tak habis2 tidur...lantik jurulatih pun tak ada kredibiliti sejak Sathianathan..skrg ni si Rajagobal....Semua dalam FAM patut letak jawatan...dari Presiden sampailah AJK2nya...

Anonymous said...

wakkakakkak padang umno???

bodoh sial org2 umno ni...apa igt duit umno create kaa padang tu??


weiii x dak tuhan dah kaa puak2 umno ni???


bodo tahap cipan...

Bikir Perak said...

SALAM..MERAH SANGAT, tahu le dah menang..tu le nak beri tahu..tahniah. tahniah, tahniah.

Anonymous said...

korang dak pas mana tau.otak lembab.memang la kat dunia ni sumer milik tuhan.FAM tu kan orang umno gak yang crete dulu. tahlul banglul bahlul.padang umno tu.sedar la dak pas oi..orng umno yg gajikan dak bola ni.

Topeng Perak® Unmasked said...

Oi lembu UMNO... gaji dorang bukan UMNO bayar... tu persatuan yang bayar... persatuan bukan amik duit UMNO.

Kau ingat UMNO tu kaya sangat ke?

Utang printing PRU-11 bila nak bayar?

Utang dekat Pahang bila nak bayar?

Jubur kau la UMNO..!

Anonymous said...

korang memang suka jubur nuak brahim tu.hahahahaha.... tahlul la korang ni.kerajaan kan umno ngok.persatuan tu sape?.. lembu tenuk la ko ni.

Anonymous said...

kalau bab ni tau plak bezakan persatuan ngan kerajaan.kalau bab lain bongok pulak.pale otak ko tu tumbuh cendawan ke pe.kawan ngan katak jek la dak pas ni.

Topeng Perak® Unmasked said...

UMNO ngoookkk...

kah kah kah kah kah

Anonymous said...

dak pas tolollllllll....

Anonymous said...

klantan dah score satu gol..perrgghhh....caya la...

anakjatiperak said...

aku sokong Nik Aziz dan Khalid Ibrahim...

Anonymous said...

0-0 wakkakaka sama2 noob

Anonymous said...

spe menang???

Topeng Perak® Unmasked said...

kah kah kah kah kah...

Kelantan kalah penalti 4-1...

cih cih cih...

beragass said...

kalantan cuba lagik tahun depan....sayonara piala FA 09

sokong selangor said...

aiseh...

kelantan ptt menang laa..bgs2 dorg men...

pengliporlari said...

tan sri khalid dapat belon
anwar musang dapat jebon
najib dapat bilion bilion
perak bila nak dapat bubar dun??

Anonymous said...

TP, kasi tukar background blk...

meleleh ayaq mata aku..

panas wa tgk lu punye blog..

merah memanjang

pengliporlari said...

ntah..dah macam blog pro umno je

Topeng Perak® Unmasked said...

oit... kalau aku tukar pakai kaler pink ok x?

pengliporlari said...

kaler air paip...baru telus

Anonymous said...

pe jadah kaler pink nih...

kasi kaler gelap laa..toksah terang2..kang 2 3 spek wa kena pakai

layan je kaler pink nih...

Anonymous said...

tp!!! ko masok myspace bdk ni...giler la dia anti malaysia wakakkaka...indon mne ntah aku baca kat buletin aku....ada post website dier...masok dan lihat sendiri dia kutuk malaysia....



http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia

Anonymous said...

http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia


http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia


http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia



http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia



http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia





http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia






http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia











http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia











http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia










http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia








http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia














http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia

















http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia

















http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia
















http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia















http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia














http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia





http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia



http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia

http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia

http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia
http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia
http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia
http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia
http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia
http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia

http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia


http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia


http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia



http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia



http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia




http://www.myspace.com/pasukanantimalingsia


HINA MALAYSIA yg Terhina T_T

pengliporlari said...

bila ko nak turun perak?

prblogger said...

guuu..guano kaloh guuuu...demo la ni..teeeeyyy berat dok'oh...indra putra lepas ni kelik kelate keno tipahh palo tuhh..amik penalty pong tok masuk..

prblogger said...

mujur kawe dok gi stadium..berhajat nok gi doh..kalu tidok kelik sajo..takpola..kurang2 kjaan kelate tok habis la RM30k...TSK la keno korban duit kerajaen negeri selangor weee pitih..

Haris Angel said...

Dear All,

this is an extract of a report by an independent journalist which shows that the Election Commission is just PRO BN! If you support this report, please cut and paste on every group in all BLOGS and place in this world. Thank you.

"The same views have been echoed by no less than the Election Commission (EC). Plus, the EC has openly supported proposals by some BN leaders such as Datuk Seri Nazri Aziz, Datuk Mukhriz Mahathir and Tan Keng Liang to prevent "unnecessary" elections. These include suggestions for stricter laws, and penalties for elected reps or their parties should an elected representative resign for reasons other than what's stated in Article 48(1) of the Federal Constitution."

http://www.thenutgraph.com.my/funding-democracy-the-bn-way

Anonymous said...

ok la tu, kaloh penalti.. hahahaha.. Man utd pn kaloh penalti jgk.. Penalti ni mmg kira tgk nasib la.. Bereh, piala Super n Piala M'sia ado lg.. Buwi adik (S'ngor) mng dl..Pahni giliran abe (klate) pulok..

ps/: Bro, background meroh demo ni membahayakn kesihatan mata.. Hahahaha.. Bubuh hijau, tenang skit.. hehehehehe..

Naruto sensei said...

Perbezaan pemerintahan kerajaan PR dan Kerajaan BN dalam setahun ini.

kerajaan BN

pada awal pemerintahan diakui memang meringgankan beban rakyat malaysia am nya.. banyak program yang membantu dilakukan sehinggalah ramai orang Melayu yang berjaya..

Itu pun hak orang Melayu tergadai juga apabila tulisan Jawi di hapuskan dan digantikan dengan tulisan Rumi..

Sedangkan kita sedia maklum melalui tulisan Jawi lah masyarakat Melayu pada masa tu celik kepada Al-Quran..

Malah jika hal2 berkaitan Islam jika tercabar pun orang Melayu akan bangkit bersatu menentangnya

Contoh: apabila perbicaraan Kes Natrah yang di bela oleh keluarga melayu dituntut ole keluarganya di England dan memohon mahkamah mengiystiharkan Natrah keluar dari Islam.. orang melayu masa tu bangkit menentang keputusan itu termasuklah Tuanku Abdul Rahman..

Tetapi malangnya UMNO mengubah tulisan Jawi warisan Melayu ke tulisan rumi kepunyaan orang Rome yang di gunakan penjajah British. sedikit demi sedikit Orang Melayu semakin Buta kepada Al-Quran sehinggalah ke hari ini..
Bukan British yang hapuskan tetapi UMNO!!

Tetapi sehinggalah di zaman pemerintahan Tun mahatahir UMNO berubah daripada membantu rakyat kepada memeras rakyat apabila dasar penswastaan negara di mulakan
pada masa inilah kerosakkan berlaku apabila program bantuan menjadi perniagaan dan banyak hak2 dan tanah orang melayu tergadai antaranya..

Dasar Ekonomi Baru yang menyasarkan 30 peratus penguasaan ekonomi Bumiputra di selewengkan.. Dengan berbagai Projek dan tender kerajaan di berikan kepada Kroni pimpinan UMNO yang menyebabkan pencapaian hanya 18% sahaja yang dapat dicapai sehingga ke hari ini...

Kekayaan negara yang tidak seimbang hanya tertumpu dikalangan Ahli politik dan saudara-mara Bn sahaja sehingga wujud jurang yang besar antara rakyat termiskin dan terkaya..
Sehinggakan yang miskin bertambah miskin dan yang kaya bertambah kaya..

DEB jugalah punca di mana segala Projek yang dianugerahkan kepada pimpinan UMNO di Alibabakan sehingga projek yang sepatutnya diuruskan oleh bumiputra jatuh ketangan bangsa lain..Kerana sifat tamak dan ingin cepat kaya .. Malah kita boleh melihat bagaimana Ketua pemuda bahagian atau cawangan UMNO boleh membina Banglo mewah.. walhal baru setahun memegang jawatan tersebut di sebabkan projek yang mereka terima sebagai imbuhan dan mengalibabakan projek tersebut untuk mendapatkan keuntunggan segara...

Contoh: Bekas MB Selangor Khir Toyo
Mempunyai sebuah banglo yang dalam pembinaan di Shah Alam bernilai Lebih kurang RM29 juta!!! Sedangkan jika dihitung Gaji beliau selama menjadi ahli politik sehinggalah menjadi MB memang tidak mampu memiliki rumah semewah ini...Jadi dimanakah beliau mendapat wang sebanyak ini.??


Memansuhkan biasiswa kepada pelajar IPTA mmenjadi pinjaman PTPTN yang menyebabkan ramai pelajar gagal menjelaskannya walaupun belum mendapat kerja..

walhal ini adalah hak2orang melayu yang terjamin dalam perlembagaan dan di dalam kontrak sosial pun adalah menjadi Tanggungjawab UMNO melalui MARA memberikan biasiswa Percuma!! .. kepada setiap pelajar yang berjaya ke Universiti...

Memberikan tanah rizab Melayu kepada tokey2 yang banyak duit contoh di bukit bintang, menara Tan&Tan dan UniTAR kepunyaan MCA..
Penjualan banyak tanah Rizab melayu ini berlaku di negeri Johor,Melaka,P.Pinang dan perak
dan kebanyakkannya adalah kepada taukeh Cina dari Singapura..

Dan sekarang ini apabila siap Wilayah Iskandar di Johor nanti sebanyak 70% saham di punyai oleh Singapura dan masa tu nanti bolehlah di gelar Singapura kecil di Johor..


Dasar Kerajaan Mahathir ini diterukkan lagi dengan menjadi negara perindustrian apabila banyak kilang2 didirikan.. pada mulanya tokey2 kilang mengambil pekerja tempatan untuk berkerja tetapi untuk menjimatkan kos tokey2ini tadi mula mengambil pekerja asing dan akhirnya pekerja tempatan dipinggirkan..
sehingga kini pekerja asing mencecah 3 juta orang di Malaysia..

Dan akhirnya berlakulah gejala sosial yang parah dalam masyarakat apabila pekerja2 asing yang telah ramai ini mula tidak menghormati undang2 negara dan berlakulah jenayah yang semua sedia maklum..

Dalam Zaman inilah UMNO diharamkan oleh mahkamah kerana perpecahan dalaman dan rasuah, selepas inilah UMNO makin hilang arah perjuangan kepada rakyat yang mana daripada mengurangkan beban kepada menambah beban kepada rakyat dengan dasar2 yang semua sedia maklum...seperti kenaikan harga barang , harga minyak, cukai2 dan tingginya pengganguran dan kerosakkan akhlak di kalangan anak2 melayu...

Hinggalah dalam PRU ke 13 apabila BN kalah di 5 nagari termasuk di wilayah K. Lumpur BN dilihat masih tiada Perubahan dan banyak janji2 dalam manifesto PRU ke 13 langsung tak tepati antara usaha BN tahun ini ialah:

Mewujudkan JKKKP yang mana sepatutnya tidak perlu kerana kerajaan negeri mempunyai JKKK sedia ada tetapi kerana hendak menjatuhkan kerajaan PR dan memecahbelahkan masyarakat maka ditubuhkanlah jawatankuasa itu.

menaikan harga minyak sebanyak 70sen.

menaikan harga Tol

hanya mencari silap2 kerajaan PR sahaja walhal kerajaan BN mempunyai banyak masalah semasa berkuasa di 5 negeri.. kerajaan PR cuba tidak membalas tetapi UMNO makin teruk dengan tuduhan2 yang tak berasas langsung dan akhirnya kerana BN mencabar, kerajaan PR membongkar satu demi satu salahlaku pemimpin2 BN terdahulu termasuk khir toyo

Hanya tahu memfitnah kerajaan negeri PR sahaja tiada usaha2 berbaik dgn kerajaan PR

Merampas kerajaan Perak melalui ADUN lompat yang UMNOBN tuduh sebagai perasuah dan melantik MB sendiri walhal MB pakatan tidak pun Meletak Jawatan.

Memainkan sentimen Agama , Raja dan kebangsaan selepas kekalahan untuk meraih simpati undi melayu yang mana kita tahu semasa UMNO memerintah perkara2 tersebut langsung tidak di ambil peduli''

Membuat tuduhan berasaskan Fitnah kepada kerajaan Pakatan Rakyat dan tidak mahu bekerjasama diantara kerajaan negeri PR dan kerajaan Pusat untuk kepentingan Rakyat..

Gagal mengatasi kemerosotan Ekonomi malaysia yang mana rakyat makin terbeban sedangkan bantuan melalui wang rakyat KWSP digunakan untuk Syarikat2 besar sahaja.

Gagal menangani kenaikan harga barang sedangkan harga minyak pun sepatutnya turun75sen tetapi apabila di congak2 berapa kali harga minyak diturunkan hanya 50 sen sahaja yang turun manakala 25sen kekal sehingga ke hari ini ..
Itu pun kerajaan mencanangkan kononnya harga minyak dah diturunkan.. boleh ke dikatakan harga minyak turun sedangkan masih ada baki 25sen yang tak turun lagi??

Tiada tindakan berkesan dalam menghadapi Jenayah yang meningkat, pendakwaan rasuah pilih kasih dan gejala sosial yang semakin parah.

Tidak berjaya mengawal kebanjiran warga asing di malaysia yang mana sekarang ini menjadi penyumbang utama kes2 jenayah di Malaysia.. Sekarang Negro pun dah banyak beb.. Malah kebanjiran ini menyekat peluang kerja untuk rakyat sendiri yang terpaksa bersaing dengan pendatang asing untuk mendapatkan pekerjaan di Malaysia..

Gagal menangani gejala sosial yang makin meruncing dan merisaukan di kalangan anak2 muda,
Malah mengalakkan lagi dengan penganjuran Konsert2, pertunjukkan hiburan, Pesta2an dan rancangan TV yang melalaikan dan tak bermoral.

Supaya rakyat leka dan tidak tahu tentang perkembangan politik di negara ini. Supaya mudah bagi Bn memperbodohkan rakyat untuk mengekalkan kekuasaan mereka..

Gagal melaksanakan perintah Allah dengan memartabatkan hukum Hudud sebagai perundangan tertinggi sedangkan kuasa mutlak terletak di tangan UMNO yang mengaku Islam, walaupun di beri kuasa memerintah negara sehingga ke hari ini..

Dan gagal memberi kefaham yang baik tentang Islam kepada Bukan Islam sebaliknya menakut2kan bukan Islam di negara ini kepada Hukum dan amalan Islam itu sendiri..

Pendek kata hampir tiada janji manifesto yang ditunaikan oleh BN walaupun janji cogankatanya iaitu SELAMAT,AMAN,MAKMUR yang berlaku sebaliknya ialah TAK SELAMAT,TAK AMAN DAN TAK MAKMUR makin corot lagi keadaan Malaysia hari ini dan inilah relitinya..
-----------------------------------


Kerajaan Pakatan Rakyat

Walaupun baru setahun jagung memerintah telah berjaya mengurangkan beban Rakyat seperti:

Mengurniakan 102 ribu lot tanah kepada kg tersusun yang 90% adalah berbangsa Melayu dan 47 ribu kepada kg baru yang 80% adalah bangsa cina..yang mereka ini adalah rakyat miskin di Perak tetapi dilaporkan di Utusan dan Berita harian tanah hanya diberi kepada bangsa cina saja ini satu penipuan dan Fitnah BN

Memberikan hadiah bekalan air bersih percuma 20 meter padu setiap bulan kepada rakyat. yang mana selama 50 tahun Bn memerintah perkara sekecil ini pun tak boleh dihadiahkan kepada rakyat..

Memberikan bantuan RM2.7juta kepada sekolah S.Agama.Rakyat di Pulau Pinang dibawah PR,Juga bantuan RM 25 juta kepada SAR dan SRJK(C)di Selangor..

Menganugerahkan Tanah kepada sekolah Melayu dan Cina di Perak Untuk mendidik Sekolah tersebut supaya tidak mengharapkan bantuan kepada kerajaan,
sebaliknya mendidik mereka mengusahakan tanah tersebut dan bebas menggunakan hasil yang diperolehi sebagai sumber kewangan sekolah.. Dan menaik taraf sekolah Tamil Juga di negeri Perak

Mewujudkan tabung simpanan kepada bayi baru lahir Yang mana apabila mencecah umur 18 tahun simpanan bayi tadi menjadi beribu ringgit dan berbagai tabung warga emas sebagai usaha menjamin masa depan rakyat di bawah naungan Kerajaan PR

Memberi wang bantuan kecemasan kepada setiap warga emas Selangor yang berdaftar dengan takaful Warga emas dan memberi bantuan RM1,500 apabila berlaku kematian dan baki RM1,000 kepada waris selepas pengebumian untuk menampung beban kos2 pengurusan jenazah..

Memberi Ganjaran RM1000 kepada setiap anak Selangor yang berjaya melanjutkan pelajaran di Universiti yang mana dapat mengurangkan sedikit bebanan pelajar untuk membeli berbagai keperluan Pembelajaran..

Menaikkan elaun Guru Kafa Di negeri Selangor, Pulau Pinang dan Perak yang semua gurunya adalah orang Melayu yang selama di zaman BN memerintah tidak pernah dinaikkan..

Memulangkan semula bantuan perkapita kepada sek agama rakyat yang sebelum ini ditarik diZaman Tun Mahathir dengan menaikkan lagi jumlah bantuan..

memberi kebebasan kepada rakyat memilih AJK surau atau Masjid yang selama ini lantikan dilakukan oleh UMNO saja..

Memberi kebebasan melantik Ketua kg mengikut kehendak rakyat sendiri tanpa campur tangan kerajaan

Memakmurkan surau dan Masjid dengan Program2 Keagamaan yang semasa Zaman pemerintahan BN begitu Suram..

Membaiki jalan raya contoh di Sg buluh dan Sabak Bernam tanpa perlu menunggu pilihanraya tiba..walhal jalan tersebut dah terlalu teruk dizaman BN memerintah lagi..Zaman BN dulu nak kena tunggu PRK atau PRU baru nak repair jalanraya tu..

Mengiystiharkan harta Ahli Exco dan MB serta Adunnya yang mana sampai ke hari ini Tiada sorang pun pemimpin BN berani membuat pengiystiharan harta..

Membuat Program Keislaman dengan solat di tempat2 awam supaya rakyat mencontohi dan mengikuti program bina Insan tersebut dengan dipimpin MB PR sendiri yang takkan pernah terjumpa dalam Pimpinan Umno..

Menganjurkan Program2 dan bengkel kemahiran untuk belia2 yang ketinggalan dan tiada pekerjaan sebagai persediaan melahirkan pekerja berkualiti pada masa akan datang.
seterusnya memberi sinar harapan kepada Belia2 yang ketinggalan ini untuk menjadi insan berguna..

Mengiystiharkan Fasa kedua menunaikan janji manifesto PR setelah Fasa 1 telah berjaya dilakukan

Mengaktifkan Lembaga Zakat dengan memberi bantuan kepada yang benar2 miskin... sehingga kini di Sabak Bernam hampir Tiap2 bulan adanya program2 bantuan Zakat diberikan..

Jadi kesimpulannya anda sendirilah menilaikannya perbezaan antara kedua2 kerajaan tersebut Yang mana lebih mementingkan kebajikan dan mengurangkan BEBAN RAKYAT..

fikirlah dengan hati yang ikhlas bukan mengikut emosi kepartian ataupun kekeliruan fikiran..

Ubah Minda Selamatkan Malaysia..

Wassalam

From Naruto Sensei

Naruto sensei said...

Sila siarkan dan sebarkan Terima kasih...wassalam

Haji Hadi Awang said...

kan aku kata Selangor menang..
korang semua nmpak tak MB Selangor 'BABI GAGAP' tu naik ke pentas..mcm sial..tak sangka babi gagap tu leh nek kepentas..memang tak malu..

kelantan kalh sbb bala dari Nik Aziz Nik Mat..sbb tu kelantan tak pernah menang pn...hahahaha

yang penting Pr akan hancur mcm Kelantan gak..!!!!!

tak sangka anwar aljuburii pn dtg stadium...kaki bontot..

Anonymous said...

Kesimpulannya,dua-dua pasukan sama-sama kuat.Ini terbukti apabila berlakunya sepakan penalti.Umum mengetahui,kemenangan yang ditentukan melalui penalti ini adalah berdasarkan nasib semata-mata;jadi peluang mana-mana pasukan untuk menang ialah 50-50.Tahniah kepada Selangor kerana menjadi juara Piala FA kali ini.Tahniah juga kepada Kelantan kerana berjaya mara ke final dan menunjukan peningkatan yang menakjubkan dalam arena sukan bola sepak tanah air.Oleh sebab dua-dua negeri tersebut merupakan negeri PR,jadi aku sokong dua-dua.

Hihihi...

Anonymous said...

patut adakan perlawanan bola sepak antara team PAS Vs Umno, confirm penyokong PAS asyik bertakbir ja..

Anonymous said...

mantap gile, kat section selangor ada org kasi naik bendera PAS

saiful said...

nie blog pukimak tua maner kui,kui,kui

Anonymous said...

perisik rakyat pukimak...base nate babi..anak anjing celaka cis gila babi..base nate jilat jubo taik nuar berahim..otak duk jubo taik..base nate mak pok kocak dgn babi...pukimak setan...


WEI SETAN...BOLA KELATE MAJU KES NUAR MUSA AMK ALIH JAH..KL NUAR MUSA XAMIK ALIH..MAPUH KERAH R SEK2KELATE..BURIK EH MU..NAK HRP KO PAS TGGU KUCING TANDUK R BR MSK FINAL...MU GILA..MU BABI..MU ANJING