"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, April 25, 2009

Koh Tsu Koon Lebih Mufti Dari Mufti - malaysiakini

Reactions: 
Hari tu bila YB Ngeh Ko Ham ambil potongan ayat suci Al-Qur'an dan tafsirnya maka berkokok-kokoklah tukang-tukang kokok-kokok dan jugak tukang-tukang salak-salak dari UMNO. kononnya DAP mempermainkan ayat Al-Qur'an dan yang paling bestnya ada pulak tukang-tukang kokok-kokok dan jugak tukang-tukang salak-salak dari UMNO berkokok-kokok sini dan jugak menyalak-nyalak sumbang kununnya YB Ngeh dianggap Ustad dalam Pakatan Rakyat.

Cuma yang tukang-tukang kokok-kokok dan jugak tukang-tukang salak-salak ni sembunyikan dari pengetahuan umum ialah bahawasanya YB Ngeh masa tu mengajak rakyat Bukit Gantang kearah kebaikan sejajar dengan apa yang ada didalam Al-Qur'an. itu yang ayam-ayam dan anjing-anjing tu sorokkan...

Hari ni pulak aku heran kemana pergi tukang-tukang kokok-kokok dan jugak tukang-tukang salak-salak bila kabinet memutuskan bahawa anak kepada pasangan yang menukar agama yang masih di bawah umur hendaklah dibesarkan mengikut agama asal ibu bapa mereka semasa melangsungkan perkahwinan.

Yang aku paling heran ialah kemana pergi Mufti Teragung Perak Pak Harus Sana Sini..? kalau dalam kes haritu, antara yang terawal keluarkan kenyataan ialah Pak Mufti Harus Sana Sini.

Dalam hal ni senyap-sunyi pulak... ok... tutup kes Mufti Harus Sana Sini... aku anggap taraf mufti ni tahap Tong Sampah je... buat simpan sampah boleh la... kalau nak rujuk pasal sampah, boleh refer dekat Harus Sana Sini...

Kalau nak refer bab-bab agama ni, mulai hari ni aku syorkan dekat korang supaya rujuk kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Perpaduan Nasional dan Pengurusan Prestasi), Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon dan jugak kepada Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S. Subramaniam.

Kenapa aku cakap macam tu?

Sebab Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz pun rujuk pada mereka-mereka yang aku sebut dekat atas tu untuk hal-hal berkaitan agama. buat keputusan pun rujuk pada mereka... korang nak kata apa?

Tak percaya?

Baca petikan berita dekat bawah ni yang aku ambik dari [sini] -
  • Kabinet memutuskan bahawa anak kepada pasangan yang menukar agama yang masih di bawah umur hendaklah dibesarkan mengikut agama asal ibu bapa mereka semasa melangsungkan perkahwinan.
  • Kata Mohamed Nazri, keputusan itu adalah berdasarkan pandangan jawatankuasa khas yang ditubuhkan bagi menyelesaikan kes Pathmanaban atau nama Islam, Mohd. Ridzuan Abdullah, 40.
  • Jawatankuasa yang dipengerusikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Perpaduan Nasional dan Pengurusan Prestasi) Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon turut disertai Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S. Subramaniam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Mejar Jeneral (B) Datuk Jamil Khir Baharom; dan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.
Malaysia nak jadi apa..? fikirlah korang-korang... hal-hal berkaitan agama Islam diserahkan kepada jawatankuasa khas yang dianggotai oleh mereka-mereka yang SANGAT-SANGAT ARIF dalam hal yang dipertanggung jawabkan...

Siapa yang tak kenal Al-Fadhil Ustaz Koh Tsu Koon??? mungkin UMNO akan melantik Al-Fadhil Ustaz Koh Tsu Koon sebagai Mufti lepas ni..? mana kita tau kan... mungkin jugak ini cabaran pertama kepada Al-Fadhil Ustaz Koh Tsu Koon sebelum dilantik sebagai Mufti...

Siapa yang taak kenal Al-Fadhil Ustaz S. Subramaniam??? yang ni pun aku agak bakal dilantik sebagai Mufti jugak tak lama lagi... ini taak mustahil sebab aku tengok Mufti yang ada sekarang dah tak boleh pakai langsung...

Ni bukan aku tuduh... ni kenyataan... buktinya ialah kalau Mufti yang ada sekarang tu boleh pakai, kenapa UMNO tak letakkan dia dalam jawatankuasa tu? dan ternyata Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil lebih berwibawa dari Mufti yang ada sebab Syarizat dilantik untuk menganggotai jawatankuasa tu tapi Mufti yang ada tak dilantik pun...

Kalau dulu bila ada yang sebarkan cerita kununnya Najib ada simpan Tok Kong dekat rumah dia dan buat upacara mandi susu apebenda semua tu aku taak percaya... sikit pun aku tak percaya dan aku tak pernah siarkan pun dalam blog aku sebab aku berpendirian bahawa itu adalah fitnah yang paling bodoh pernah direka untu memburukkan Najib.

Tapi bila berlaku hal-hal yang pelik sejak akhir-ahir ni contohnya kembalinya konsert Jom Heboh di Perak aku jadi goyang... berlaku lagi hal yang aku sebut dekat atas ni masih jugak aku goyang macam goyang yang tadi.

Tapi bila aku cari balik siapa yang bertanggung jawab dalam membuat keputusan berkenaan kesulitan yang timbul macam dalam kes dekat atas ni dan aku tengok keanggotaan jawatan kuasa tu terus dalam kepala aku teringat balik cerita yang aku pernah baca berkenaan dengan Najib... mandi susu dan jugak upacara-upacara toghut yang pernah diceritakan dalam beberapa blog dulu...

Aku terfikir... mungkin ada benarnya jugak cerita tu... (ni pikiran jahat aku laaa...) sebab aku tak nampak Najib serious dalam hal agama Islam...

Jadi tak salah tekaan aku... bila korang pilih selain Pakatan Rakyat, Islam makin jauh, makin terpinggir...

Cuba baca balik dekat [sini]...

51 comments:

Ihya said...

Ayoo...topeng perak..

Cepat betul posting berita..

Tahniah..Teruskan perjuangan..

Anonymous said...

sepatutnya sebelum buat dasar rujuk la mufti korang dulu. bukan selepas buat dasar baru terhegeh2 nak rujuk mufti. tu pun bukan nak rujuk, nak paksa suruh mufti terima. tak gitu malaysia-2day

madkri said...

Mana pergi PUAN ANONY UMNO tak nak komen ka.Start kereta pergi kedai buku Agama belilahlah karya2 Hadis Akhir Zaman.Balik baca faham betui2.Salah satu yang kau orang boleh jumpa "Urusan Agama Islam akan ditadbir oleh orang yang bukan ahlinya".
Jadi apa yang berlaku sekarang nie kat Malaysia dah terbuktilah cuma secara kita sedar ataupun tidak.
Kepada Tok Mufti Harus Sana Sini(pinjam kata2 penulis) inilah jasamu kepada Agama.

Anonymous said...

Dah org islam sendiri tak nak baca al-quran org cina pun bacala...tak gitu?

soklan said...

nampaknya umno skrg mengambil fatwa tok mufti koh su kun berbanding tok mufti harus sana sini.

semoga Allah menimpakan kecelakaan kpd mereka yg mempunyai kuasa tetapi diam menikus melihat agama-Nya dipersenda.

Anonymous said...

baik pas kah baik umno kah... di blog ni la orang melayu bergaduh.bodoh punye melayu.nasib baik aku cina.

Anonymous said...

aku lebih suka nizar jadi ketua pas.itu nik kelantan bolo punya.sama ugama punya orang.kalau nizar bagus dia ada jaga cina punya orang.

Anonymous said...

anon April 25, 2009 1:19 PM.

lu melepek apa ni? kalu lu talak penah pigi itu kelantan,lu jangan melepek la.

jangan cuba mau laga-lagakan antara perak n kelantan maa. dua2 juga ala jaga suma rakyat woo.

Anonymous said...

ala, zaman nabi pun bergadu sesama arab. bukan sekarang je pun. nabi Muhammad bergaduh dengan pak sedara di arab juga sebab abu jahal tak nak Islam. sekarang pun sama la. umno dengan pas pun. kalau tak nak bergaduh umno sila terima dasar islam. dasar tu nak buh cop umno pun takpe asal dasar islam ikut quran sunnah. selagi umno tak nak dasar islam selagi tu la pas akan lawan umno sampai kiamat. 1 lagi, melayu(umno) memang bodoh sebab tak nak dasar islam. aku orang siam ni pun sokong.hidup melayu!!! tak ikut Islam masuk neraka juga wei.

mountdweller said...

Aku setuju dengan anonymous

"Dah org islam sendiri tak nak baca al-quran org cina pun bacala...tak gitu?"

Baru-baru ni YB dari DAP tolong ajarkan sebab Melayu belajar tapi bodoh (tak mahu pakai otak)

Kita simpan saja Mufti ke dalam peti. Bagi makan cukup-cukup supaya mereka diam.

Anonymous said...

wah bagus la ini pas.itu mcam la melayu kasik gaduh.gaduh gaduh lagi.wa mau baca saja ma,...

Anonymous said...

abistu korang nak jadik macam arab la ye,.. gaduh jek.kenapalah bongok sangat jadik orang pas.

Anonymous said...

apek baca je la. duk diam2 jangan duk kaco rumah tangga orang. kah kah kah. ntah2 lembu umno nyamar. kah kah. tak dapat berhujah nyamar jadi apek. bodoh

Anonymous said...

pas pun bukan ikut sangat dasar islam. kalau ikut tak kan lah sampai la ni pas x laksana hukum hudud tu.cakap lebih la lu pas.

Anonymous said...

aya,.. wa dok baca jugak ma.. melayu otak memang ini mcm ka?suka gaduh.memang melayu x boleh komen2 ka?marah saja ka?

Anonymous said...

alo apek a... lu pegi baca blog umno.sini rumah pas ma.... pegi masuk umno sana.

Anonymous said...

ape sini rumah islam la.. pakai salam punya.lu pegi umno sana la.masuk pakai kasut pun x kesah punya lo...

Anonymous said...

apek baca je la. duk diam2 jangan duk kaco rumah tangga orang. kah kah kah. ntah2 lembu umno nyamar. kah kah. tak dapat berhujah nyamar jadi apek. bodoh

Anonymous said...

soli ma.... wa suka tengok lu melayu gaduh ma....nanti wa nak kasi leport wa punya kwn2 ict ma..wa baru 18thn punya.mau cari info jugak pasal rakyat.

Anonymous said...

x kesah la apek.lu duduk sini rumah pas.lu baca je la.lu pikir jelah mane baik.

CUPING MERAH said...

tu melayu mana mengaku cina..anoni
tu la umno punya orang dah malu kena batang hidung dah tk nk mengaku melayu lagi.,keh..keh
menyamar jadi orang cina komen kat sini..


kahaaak...ptuiiih..

Anonymous said...

lu melayu gaduh la... wa tengok wa tengok.itu melayu lain ala malah wa lu.malah cina ka?wa suka lo...

Anonymous said...

ko meng pas punya ka?so kun umno punya ka?hayyaaa... wa mana mau letak wo.wa nizar punya lo.

Anonymous said...

eleh,dulu masa pak lah jadi pm korang kutuk gak.skrang najib ko kutuk gak.korang la yang suka menjatuhkan pemimpin.memang korang punca2 dunia nk kiamat.tahniah!

tok iskandar said...

Mufti Perak dah tak leh cakap apa-apa.no komen pun tak berani.dulu kira berlakon ajelah tentang konsert jom heboh ni...
bila menteri pasola dan zahid hamidi anjurkan konsert jom heboh kat TLDM Lumut,mufti nyorok dalam rumah.yelah malu nak tunjukkan muka depan reporter.

kejap je nama gah.Kuasa Allahlah katakan.sekarang maruah mufti perak dah jadi seciput dan lepas ni rakyat Perak dah tak respect kat dia pasal dah jadi boneka umno.

mufti dah jadi tok peti.simpan ajelah buat perhiasan

tok iskandar said...

Najib dah macam boneka mamak mahathirlah pulak.kata BN tak nak bertanding PRK Penanti tapi ubah keputusan bila mamak mahathir bantah.
najib diam membisu ketika mamak mahathir kritik barisan kabinet dapurnya yang turut diisi oleh individu yang dibenci mamak mahathir tak lain tak bukan nazri aziz dan johari baharum.
dengar citer jambatan bengkok nak buat balik atas nasihat mamak ni.inilah baru dikatakan membazir wang rakyat.dulu syarikat yang diterajui adik ipar mamak mahathir telah diberikan pampasan oleh gomen pasal batal buat jambatan bengkok.kalau nak buat jugak,eloklah syarikat gerbang perdana pulangkan semula duit pampasan tu.

sepanjang tempoh najib jadi PM,tok tak nampakpun kredibilitinya.benarlah kata mamak mahathir tak lama dulu,najib pemimpin yang lemah.kira pepatung@boneka buat mamak mahathir.idea merampas Perak tu tak mustahil idea mamak mahathir ni.setahu tok mamak mahathir jenis yang membelakangkan undang-undang bila nak laksanakan agenda peribadinya.dulu pemecatan mufti selangor,[emecatan ketua hakim negara dan hilangnya kekebalan raja-raja melayu berlaku pada zaman mamak mahathir jadi PM.

tok perhatikan najib sibuk untuk merampas selangor,sebuah negeri yang terkaya di malaysia.umno risau kerajaan PR Selangor akan takeover pengurusan air negeri.usaha-usaha untuk merampas selangor sedang berlaku dan PR perlu berwaspada dan melindungi tok wakil mereka agar tidak dibeli oleh umno.kali ini ezam akan jadi ejen untuk menarik tok wakil PKR join umno.

Untuk pisahkan PAS daripada PKR,umno akan manipulasikan isu babi dan kilang arak yang semua tahu telah dibina ketika umno memerintah negeri ini.usaha jahat ini boleh digagalkan jika bandaraya Shah Alam dijadikan bandaraya Islam dan jadi bandar kembar kepada kota bharu.

PR negeri-negeri boleh bekerjasama dengan mengadakan expo pendidikan,kebudayaan dan lain-lain lagi.tak lupa pertandingan futsal dan bolajaring peringkat negeri PR.Festival kebudayaan Islam juga boleh dianjurkan di negeri-negeri PR.

Biar rakyat dekati PR dan jauhi UMNO-BN.Setakat ni PR jauh kedepan kerana UMNO tak banyak berubah.rakyat tengok umno berubah kepada lagi teruk.mereka meragui SPRM,SPR dan mahkamah yang dilihat seolah-olah memihak kepada umno-bn.bertambah meluatlah rakyat terhadap umno-bn

Anonymous said...

PR memang suka menfitnah dan menghasut.benar kate sultan perak.Raja berada diatas politik.Perak memang negeri yang dah merundum sebab kelakuan pihak PR.

tok iskandar said...

anon...setakat tuduh je x ada bukti sapa nak percaya.PR dah elok je memerintah dulu,tetiba je umno kacau dan tumbangkan Kerajaan PR Perak

siapa yang hapuskan kekebalan raja-raja Melayu sampai sekarang ni raja melayu dah x kuasa mutlak...UMNO ketika mamak mahathir jadi PM.

siapa yang cakap soros petualang antarabangsa tapi beberapa tahun lepas tu boleh pulak bersalam dengan soros ketika petualang antarabangsa ini ke KL....mamak mahathir boleh.

rakyat sekarang x bodoh dan bijak menilai.yang bodoh ialah orang-orang umno sendiri

Abuzar said...

Anak bawah umur selalunya dibawah jagaan Ibu/bapa kalau tidak kerumah kebajikan masyarakat.

Anak bawah umur ini (tak baligh lagi) manusia suci disisi Islam. Mereka tidak dikenakan dosa atas apa yang dilakukannya. Jika mati sebelum baligh mereka terus ahli surga. Sehingga baligh, mereka akan dipertanggungjawab sepenuhnya keatas diri sendiri dalam soal iman atau kufur, baik atau buruk, dosa atau pahala .....

Sekiranya ibu/bapa yang telah terima hidayat Allah, mengapa biarkan anak2 mereka kekufuran?

Tanggungjawab pemimpin Islam (eg. UMNO) membetul kesilapan perundangan dan pentadbiran negara .....

Kalau tidak, selamatkah Islam & Melayu dibawah UMNO???!!

Anonymous said...

pasal isu kat perak org ammmno x yah nak bising2.

ckp pasal sumpah derhaka pun dh npk kebangangan ammmno. pemimpin bangang pengikut lak bertingkat2 bangangnya...

dah xtau tp masih nak ckp lg. suatu jawatan diberikan kpd org yg tidak layak/mampu melaksanakan tnggungjawab.

pasal mufti harussani ni aku rs kt x blh komen lebih2 sbb pd pndapat aku media yg memainkan peranan pnting... mungkin harussani memberikan pendapat tentang isu ni, tp media longkakng tidak siarkan!!!

biasa la klu ulasan yg kena pd krjaan, media x siar!!!

Anonymous said...

hahahahhahah...... melayu galuh lagi ma......... wa suka lo.

cutekontot said...

Eh tadi aku ada baca kat Berita harian mufti ada bagi pndangan pasai kes ini, siap minta Kerajaan tarik balik kes tersebut. Kata orang banyak membaca luas pandangan kan

Sayanik said...
This comment has been removed by the author.
Sayanik said...

alah..apek...lu tu melayu umno..tak payah menyamarlah...

hakikatnya, BN akan tumbang..cuma tunggu masa je..

mana ade kerajaan kekal sampai kiamat. Pemimpin penuh dengan rasuah, mana boleh kekal. Pemimpin tolak Islam, mcam mana boleh kekal.

Yang dok tuduh PAS tak laksana hudud tu pasal apa. Salahkan lah pemimpin hangpa yang tak approve..
bodo punya olang umno...

Anonymous said...

prap prap prap.... papapapp... tepuk tangan.diaolang cakap apek pun melayu.mana umno punya olang.alo umno mana lu lo.ini olang kate wa umno.bagus good very good

kayakingworldbiz.com said...

lepas ni nampak gayanye hancusle malaya negarakutercinta. Namaje negara islam (mcm kapal selam je..timbol tenggelam) ugama rasmi malaysia ialah islam... nape bengap sangat rujuk hal-hal ugama islam pada yg kafir2tu buat ape....bengong punya keputusan...pak nazripun same je...menteri ugama baru (KAGAT) pung sama je..pak mufti2 semalaya pung sama je.... mana akidah dan pegangan islamnye.. dah buang ke laut ke?.

Sahihnye...kalau seseorang itu yg kafir nak berjinak2 dengan islam dan nak ambil contoh2 baik dalam alquran...baguihle tu...kite patut beri dorongan sokongan dan galakkan lagi mereka2 itu bukannye mengutuk dan mengecam ribut semalaya...kecoh pak pak politik yong sana yong sini.... (mereka2 tu yg islam totok tu tak pernah berucap pun gunakan alqoran..sepatah harampun tak keluar dari mulut...entah2 tak pernah baca atau dah lupa macammana rupanye AL Quran (inilah balanye apabile segala huruf jawi telah dibatalkan dalam syilibus pelajaran pendidikan malaysia (masa zaman khir johari dulu)...
baru tau kesannye kini?.

Semua pak mufti & pak politik2 mana jantannye...takpulak kecoh heboh semalaya....mengatakan menghina Islam tak pulak nak berdemo-demo sana sini cari sokongan bodoh (jom heboh dah segar kembali di Perak...maka perak lah orang2 perak... mana pak harus sana sini... mulut kena zip ke?.

malas nak cakap...puak2 UMNO nih kalau keputusan mereka...diam semahu-mahunye.... sokong berbillion kali...tapi bab ugama suci islam sendiri...membisu seribu bahasa... dah akhir zaman agaknye...

fikir2la wahai semua bangsaku yg cintakan ISLAM.... mahukah ugama lain2 ketawakan kita kerana kobodohan sendiri...kalau kita tak pertahankan ugama sendiri siapa lagi....berhalus-haluslah sebelum mambuat sesuatu keputusan.... media presss lagi..

kite rakyat terbanyak tiada kuasa dan nak bersuarapun tak laku...hanya berdoa muga ugama ISLAMku tetap agung dan diberkati ALLAH...selamatkan negaraku dari balasan MU. amin

Pejuang Bangsa said...

woiii bangsat fitnah !!

hang memang terorr bab menipu ,ayat cut dan paste ,amik sepotong ayat ulas2 mcm btul ..

aku baca dan kaji semua posting hang memang sah penipu ..rahsia hang dah kantoi !!! haha baca blog ini bodoh !!

http://pi5au.blogspot.com/2009/04/bukti-blog-fitnah-pemikiran-jumud-pr.html

KALAU DI LIHAT AYAT2 HANG TERNYATA BARUA PR INI HANYA SEKADAR CUT & PASTE,SELEPAS TU TERUS MENGHENTAM & MENIPU RAKYAT,WALHAL KENYATAAN DARI ARTIKEL ITU TIDAK DI PAPARKAN SEPENUH NYA.

KENAPA HANG TAK MASUK AYAT NAZRI

"walaupun Kabinet telah membuat keputusan, kerajaan tetap bersedia mendengar pandangan rakyat sekiranya mereka berpendapat langkah terbaru itu mempunyai kelemahan"

HAHA NAK JADI PERISIK RAKYAT ..BALIK MENGAJI DULU SEKOLAH
KELANTAN PUN SUDAH KALAH ..SEPAK PENALTY PUN TAK MASUK ..BALIK BERLAJAR SEPAK DULU ...HAHA

Parpu Kari said...

topeng perak, lu sudah mau mampos pun mau kecoh lagi ka pemuja sex bebas dan parti werewolf

AKU TAU KAU YANG CLONEKAN ID AKU KAN TOPENG PERAK CACAT AL KOMUNISI AL LIWATI?

LU MEMANG TAKDE MARUAH LA PARIA OI!

TAKDE TELOR LA LU ORG SEMUA, DOK PUJA SEPARUH KOMUNIS YANG BERTOPENGKAN ISLAM TU...

MUAHAHAHAHAHAAHA 7HB NI BYE BYE

Parpu Kari said...

MENYOKONG PELIWAT DAN PEMBERI ALAT SULIT SECARA PERCUMA DIBOLEHKAN DALAM PAS KAN? HE HE HE

HIDUP PARTI WEREWOLF! BUAT DOSA PASTU JUMPA NIK AJIS, CIUM TANGAN CONFIRM SYURGA!

padli said...

woi parpu kari...ko ni mazhab mane cium tgn org leh msk syurga???...mmg mentaliti org2 umno ni kelas ke 10 ke smpai keluarkan statement cium tgn org msk syurge??...ko rujuk kitab mane??...ko rujuk kitab islam hadhari ke??.....

Anonymous said...

Ayat penipu ker iukan ker

apa bodohnya UMNO tak biar ulamak dan mufti selesaikan urusan ini..

apa buruknya UMNO tak biar ulamak dan mufti selesaikan urusan ini..

Mufti Johor,Pahang Dll kenapa senyap

Parpu Kari said...

kalau berani jom la berdebat secara terbuka?
aku cabar ko Topeng Perak?

bodik said...

parpu kari mmg bangang.dia bkn tau hukum hakam soal agama...yg dia tahu jilat punggung umno. kalau punggung tu bernanah sekalipun dia sanggup jilat. inilah yg d kata kan parpu kari bangang dan bahalol. ikut kepala hotak dia aje...hukum islam tolak tepi..apa punya bangang mangkuk hayun ni!!!!

Anonymous said...

Blogger Pejuang Bangsa said...

woiii bangsat fitnah !!

hang memang terorr bab menipu ,ayat cut dan paste ,amik sepotong ayat ulas2 mcm btul ..

aku baca dan kaji semua posting hang memang sah penipu ..rahsia hang dah kantoi !!! haha baca blog ini bodoh !!

http://pi5au.blogspot.com/2009/04/bukti-blog-fitnah-pemikiran-jumud-pr.html

KALAU DI LIHAT AYAT2 HANG TERNYATA BARUA PR INI HANYA SEKADAR CUT & PASTE,SELEPAS TU TERUS MENGHENTAM & MENIPU RAKYAT,WALHAL KENYATAAN DARI ARTIKEL ITU TIDAK DI PAPARKAN SEPENUH NYA.

KENAPA HANG TAK MASUK AYAT NAZRI

"walaupun Kabinet telah membuat keputusan, kerajaan tetap bersedia mendengar pandangan rakyat sekiranya mereka berpendapat langkah terbaru itu mempunyai kelemahan"

HAHA NAK JADI PERISIK RAKYAT ..BALIK MENGAJI DULU SEKOLAH
KELANTAN PUN SUDAH KALAH ..SEPAK PENALTY PUN TAK MASUK ..BALIK BERLAJAR SEPAK DULU ...HAHA

April 26, 2009 1:52 AM

Memang bodo sungguh mu ni pejuang bangsa...m reti ko dok implikasi ni ko Islam? Buat dulu pastu kalu ada benda tak betul tegur??? Soal agama jgn wat main-main...mampus mu pejuang bangsa(at)...islam dulu baru bangsa...BENGGONG MU!!!!

madkri said...

KENAPA HANG TAK MASUK AYAT NAZRI

"walaupun Kabinet telah membuat keputusan, kerajaan tetap bersedia mendengar pandangan rakyat sekiranya mereka berpendapat langkah terbaru itu mempunyai kelemahan"

Ayat2 nielah yang kerajaan UMNO duk tipu rakyat.
Bila dah naik harga minyak/tol baru kata kita akan membuat kajian setelah mendapatkan reaksi daripada rakyat.
Sekali jatuh lubang tak akan jatuh kelubang yang sama kali kedua.

Topeng Perak® Unmasked said...

Nak tau kenapa aku tak masukkan ayat ni - "walaupun Kabinet telah membuat keputusan, kerajaan tetap bersedia mendengar pandangan rakyat sekiranya mereka berpendapat langkah terbaru itu mempunyai kelemahan"

kau nampak tak ayat "bersedia mendengar" tu?

kau dok sokong UMNO tapi kau tak paham-paham lagi kan?

KERAjaan cuma "bersedia mendengar" tapi "tak bersedia" menagambil pendapat dan melaksakan apa yang orang lain utarakan.

Oit mangkoq... kaalau KERAjaan betul2 nak dengar dan laksana, dia kene "dengar" dulu, baru "bincang" baru laksana.

Bukan laksana dulu baru dengar..!

Buduh punya mangkaq..!

Dah makan TAIK baru nak tanya orang taik tu boleh makan ke tak..!

cencurut said...

Bhai "TungakLangit"...

mana lu punya komen tentang benda nie?

mangkukhayunSPR said...

Jangan dahului Majlis Fatwa

KUALA LUMPUR 25 April - Kabinet tidak sepatutnya mendahului Majlis Fatwa Kebangsaan dan Majlis Mufti-Mufti Malaysia dalam membuat sebarang keputusan melibatkan agama Islam.

Presiden Persatuan Peguam Muslim Malaysia, Tan Sri Abu Zahar Ujang berkata, perbincangan mengenainya boleh dibuat oleh Kabinet tetapi apabila satu keputusan hendak diputuskan, pandangan mufti dan Majlis Fatwa Kebangsaan perlu dirujuk terlebih dahulu.

"Saya kira kenyataan yang dikeluarkan itu terlalu cepat dan tidak sepatutnya dilakukan oleh seorang menteri, tambahan pula ia hanya merujuk pada satu contoh kes sahaja.

"Seharusnya perkara ini diperhalusi dengan teliti kerana ia isu yang sensitif. Dalam hal ini, Kabinet tidak boleh membuat keputusan sendiri tanpa merujuk Majlis Fatwa Kebangsaan dan mufti," katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan Jemaah Menteri yang diumumkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berhubung isu pertikaian agama anak-anak apabila ibu atau bapa mereka memeluk agama lain.

Kabinet sebelum ini memutuskan bahawa anak kepada pasangan yang menukar agama yang masih di bawah umur hendaklah dibesarkan mengikut agama asal ibu bapa mereka semasa melangsungkan perkahwinan.

Keputusan itu merujuk kepada pasangan yang memeluk Islam harus menyelesaikan isu berkaitan penceraian dan penjagaan anak-anak di mahkamah sivil dan bukannya Mahkamah Syariah.

Mengulas lebih lanjut isu itu, Abu Zahar berkata, Perkara 121 (1) (A) Perlembagaan Persekutuan telah jelas memartabatkan Mahkamah Syariah bagi menyelesaikan sebarang kes yang membabitkan individu Islam.

Sementara itu, Setiausaha Agung Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Dr. Mohd. Roslan Mohd. Noor juga mempertikaikan keputusan Kabinet yang disifatkannya sebagai campur tangan dalam undang-undang syariah.

Sumber
(Utusan malaysia, 26 April)

Hang baca dak pejuang bangsa dgn parpu kari mangkuk hayun (bangsatmu)....nk sokong pun kaji la dulu...

Memang bangsat mu pejuang bangsa(t), parpu kari(pap)....
Bodoh tu bodoh la jugak...

mangkukhayunSPR said...

Parpu kari....
Kalu hang punya ilmu takat hak ni pun takleh paham..., baik tak payah layan la kau punya debat....memang kau BANGSAT!!!! PENJILAT!!!! PENCACAI!!!!

bodik said...

anon 11.17,bangsat punya anon. umno ni mmg dari dulu kaki sembang, penipu pulak lg. masa mula2 nak jadi pm mcm2 janji...lps tu jadi bangsat blk. betul TP kata bersedia mendengar tp lps tu masuk tong sampah. tak lama lg umno yahudi dimasukkan ke dlm tong sampah.

Anonymous said...

woiiiiiiiiiiiiiii UMNO. watpe la kamu bodoh sgt?. aikkkk...marah?. sah bodoh!