"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 23, 2009

Tahniah PKR..! Tahniah DSAI..!

Reactions: 
Akhir-akhir ni banyak perkembangan berlaku dalam politik 1Malaysia... aku tak mau komen panjang-panjang nanti ada yang marah...

Cuma nak ucap tahniah pada Parti KeADILan Rakyat, khususnya DSAI kerana berjaya menternak beberapa pemimpin yang tidak boleh dipercayai, tidak amanah dan juga tiada pegangan politik...

Tahniah..! gua caya lu bro..!

54 comments:

akira® said...

Salam Bro,

Di ruangan ini aku tak mahu ketinggalan untuk mengucapkan tahniah kpd pemimpin2 tertinggi PKR yang berjaya menghasilkan beberapa ekor katak dan merupakan parti yang mungkin akan berjaya menghasilkan kilang 'KATAK' terbesar di negara ini.... Oleh yang demikian aku sangat2 berharap, DSAI akan menggunakan AKAL FIKIRAN dan bukan BUDI BICARA dalam menentukan calon dalam PRU13 kelak.Dan kalau ada pemimpin dari BN yang masuk PKR tu,... tak perlu la nak bagi publisiti yang lebih2... 'buaya' kalau keluar dari kandang buaya, masuk kandang lain pun, namanya tetap buaya.........

zali said...

sama la saya...
tahniah juga untuk nuar wubor!

panas berasap la wubor...

KUALA LUMPUR 23 Ogos – Seramai 200
ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR)
Padang Serai hari ini bertindak
keluar parti kerana hilang
keyakinan terhadap pucuk
pimpinannya dan mendakwa
perjuangan parti itu kini tidak
seiring dengan matlamat asal
penubuhannya.

Turut mengikut jejak sama, Ahli
Dewan Undangan Negeri (ADUN)
Lunas, Mohd. Radzhi Salleh yang
mengumumkan keputusan keluar parti
untuk menjadi wakil rakyat bebas

Anonymous said...

Kalau dah amno tu .. susah sikit nak ubah perangai .. Selagi perjuangan tidak berlandaskan Islam dan dasarnya utk Allah

Jeffry said...

KEHKEHKEH SYABAS INSPEKTER BERASAP!..TUAN KORANG DH BERJAYA MENCIPTA KATAK2 YG BOLEH MELOMPAT ONE WAY JEK!..PERBANYAKKAN LG USAHA TUAN SAHAB!!..KEHKEHKEH..YEHAAAAAAAAAA!!!!

Jeffry said...

LUPA PLAK..ANUWAR MANEDE OTAK??..OTAK DIA YAHUDI DH SIMPAN LA BEB..KEHKEHKEH

TAKEBEER!!...TAKEBEER!!...TAKEBEER!! YEHAAAAAAAA!!!

Anonymous said...

oii jeffry. ko nak kutuk anwar mampos pi la..aku tak kesah. yang ko mainkan perkataan takbir tu pehal? nak hina Allah ke? jagalah perasaan Allah oii..ni bulan ramadhan

WHO LET THE DOGS OUT!! said...

KALU DAH UMNO TETAP UMNO..KOT MANA PUN,ANJING NI TTP AKAN KMBALI PADA TUANNYA!!SKIT PUN AKU X HERAN..D SLANGOR PUN RAMAI GAK ANJING2 YG DA TERJELIR LIDAH DAN TELIUR DGN TAWARAN BAPAK2 ANJING!!

Anonymous said...

Puak2 ni memang x takut kat Allah...depa takut kat tuan dia saja..

Anonymous said...

opps....terlupa pulak...anjing memang macam tu...

Anonymous said...

biarkanlah dia mampus dengan UBN tu.

zali said...

masa dalam pkr...pro pr panggil 'yb'
keluar pkr...pro pr panggil 'anjing'

yang panggil anjing tu la sebenarnya lebih anjing dari segala macam anjing

kata je ikut islam...

Anonymous said...

zali.. ko tunggu ajelah nanti.kekekke masamu sudah sampai.

Anonymous said...

YB Radhi ni hutang aku belum bayar...hutang sebelum kadi YB lagi..

Anonymous said...

inilah perangai sebenar Geng Pakatan Rakyat...apabila bersama akan dipuji habis dan apabila berpaling sahaja maka pelbagai gelaran sehina-hinanya akan diberi...

Tidakkah kalian lupa bahawa Allah swt itu Maha Mengetahui apa yang ada di naluri hati manusia...Bersabarlah menerima kenyataan bahawa PKR akan berkubur tidak lama lagi!!!!Hidup PAS!Hidup UMNO! Ayuh berpadu!

Anonymous said...

AKU TENGAH TUNGGU MASA BILA PULAK BAPOK PENGKHIANAT SI NUAR NAK INSAF TU!!!!!!

Anonymous said...

Ini tak ade kaitan dengan PR. Ini disebabkan tiada pegangan diri. sebab itulah melompat sana-sini.

Anonymous said...

Anwar nak kuatkan pkr pun payah bilamana dia sendiri sebagai ketua diserang dengan fitnah liwat.Ini semua rancangan jahat umngok bagi melemahkannya.Banyak masanya terpaksa diambil untuk turun naik mahkamah dan menjawab tohmahan.

Anonymous said...

Ni sebab prk permatang pasir lah ni..kenapa tak keluar selepas pilihanraya.Tak boleh menjejaskan undi kan??Samalah masa kempen permatang pauh dulu,ketua pkr kulim letak jawatan.Tak menang juga umno..Banyak sungguh talibarut umngok dalam pkr ni.

JeffryTakeBeer said...

Jeffry bukan islam, dieorg yahudi mmg amik beer pun, tu yg die take beer je slalu , xcaye g blog gampang die tu,

Anonymous said...

SERI MANJUNG 23 Ogos — Kedudukan Datuk R.Ganesan sama ada masih sah sebagai Speaker atau sebaliknya ditentukan oleh persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak bukan ditentukan oleh pembangkang, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Beliau berkata berkata pelantikan seorang Speaker dibuat menerusi persidangan DUN, maka kedudukan Ganesan sama ada masih sah sebagai Speaker atau sebaliknya juga perlu dilakukan menerusi kaedah yang yang sama.

“Sama ada Ganesan masih sah sebagai Speaker dan sebagainya adalah ditentukan oleh sidang DUN kerana yang melantik seorang Speaker bukan (Datuk Seri Mohammad) Nizar (Jamaluddin), (Datuk) Ngeh (Koo Ham) atau Nga (Kor Ming)...yang melantik Speaker adalah sidang DUN, jadi biarlah sidang DUN yang tentukan sama ada masih sah atau tidak,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan bantuan Program Pembasmian Kemiskinan Bandar Majlis Perbandaran Manjung di sini hari ini. - Bernama

Aik..abis sape yang lantik Ganesan jadi speaker??? Speaker YB Sivakumar puak2 BARISAN NAJIS seret sorok dalam stor, sekarang suruh DUN yang pilih speaker. Ni lah UMNGOK, ALLAH nak tunjuk apa korang dah buat cepat je...Ludah ke Langit kene muka sendiri....Ni lah YBingung UMNGOK yang MUDAH LUPA!!!

مَعهَدين الُمعلمْ said...

katak dah melompat..
Biarlah si katak melompat..
dah perangai katak mcm tu..

Apa-apa pun hidup PAS kerana berjaya mentarbiyah pemimpin sebaiknya..
Walaupun PAS disepak terajang hebat namun pentarbiyahan yang dilalui hasil visi dan misi Membangun Bersama Islam berjaya mengikat hati pemimpin bersama parti..

Tu yg ada dalam PAS tapi kurang ada dalam PKR dan juga UMNO..

Sinar untuk Melayu Islam said...

YB ni lompat sebab muka dia ada sikit macam osman jailu changkat jering...tu sebab dia lompat..

Anonymous said...

yang ada angan2 nk lompat tu elok lah lompat awal sikit, jangan dok menyemak nyusahkan PR, rakyat nak pemimpin yang telus, kalau tak suka baik keluar, PRU 13 kita letak calon yang betul berjuang untuk rakyat.

Anonymous said...

kita harap lps ni Anwar akan letak lebih ramai calon muda yg tak pernah jd ahli UMNO, ramai pemimpin2 muda berjiwa rakyat yg ada.. mcm cikgu bad, mat dzi, syamsul dan lain-lain, mereka ni x pernah merasa jd ahli UMNO. Mereka pernah dpt habuan duit dari UMNO.

Anonymous said...

maaf.. Mereka pernah (mereka tak pernah)

Anonymous said...

Habaq mai mana2 lagi ADUN PKR EX UMNO yang bersiap sedia nak jadi KATAK...cuba senarai dari semenanjung sampai sabah sarawak...cek nak tengok...hampa ingat dalam Malaysia ni ada orang berparti je ka...ni kami ni ramai lagi dok duduk atas pagaq...malaih nak berparti tapi kami tetap pi mengundi....pantang aku pemimpin tak dak teloq!!!!Melayu konon...dah la nasib bangsa kita baik sikit ja dari Orang Asli...depa duduk dalam hutan...kita Melayu pinggir hutan...kat bandar2 majoriti bukan Melayu...Merdeka 52 tahun konon...Ada Kg Melayu kat bandarpun PEMIMPIN Melayu nak kacau...Koman2 kalau sesat kat KL boleh gak pi Kg. Baru...tak kan nak pi Star Hill...menyampah dah aku ni.....

Anonymous said...

Radzhi ni memang dah lama nak ugut keluar pr dan menyertai umno.Dia nak ajak adun2 lain ikut dia tapi tak ada yang mahu,.
Biarlah yang tak bermaruah ni berambus.

Anonymous said...

Ustaz Azizan patut gugurkan jawatan exco Radhzi.Jumpa Sultan bagitahu dia dah belot.Umngok punya angkara..dia bukan anggota pr lagi dan tak boleh bekerja dengan pr.

ahligugel said...

YB lompat ini mungkin telah lama dok bermain mata dengan DSNajib didalam agenda perampasan kuasa dari kerajaan negeri kedah cuma dia terpaksa dikeluarkan awal-awal untuk dijadikan peluru oleh umno menjelang hari pembuangan undi didalam prk permatang pasir.

Yang untungnya bagi pr kedah ialah terbongkarnya musuh dalam selimut tadi, cuba fikir apa yang akan dilakukan olehnya jika tiada siapa yang tahu bahawa salah seorang daripada exco kerajaan negeri kedah adalah dari talibarut umno?

Anonymous said...

percayalah kawan2 semua PR akan lebih kuat lepas nie dengan keluar katak2 UMNO nie. insyaAllah. Semua yg berlaku ada hikmahnya.

Luna said...

kalo dh lompat tp masih nk jwtn exco mmg muka tak malu tatau nk habaq....menyampah!

woossshhh the pigs said...

ibarat sirih pulang ke gagang,ibarat BABI pulang ke kandang..itu lah ungkapan yg sesuai..maka dgn itu,makin sempit la kandang itu..

Kumbang said...

Tahniah Anwar Ibrahim..

Kesian Topeng Perak heret kamera ke sana sini..tapi ini yang dia dapat..

peace!!!

Anonymous said...

elok benar tu pkr lantik calon akan dtg yang muda dan x pernah join amno..
Yang pernah join amno akal dah rosak oleh RM ...
Karatnya susah nak hilang ..

Anonymous said...

ohh..dialah exco kedah yg tlibat rasuah 2 ya...haaa...skg baru tbukti inilah BARUA nya..xpa//nanti kes rasuah dia dikeluarkan..ada x sprm nk wat apa2 tindakan..tungggoooooo~~!!

Anonymous said...

yg MP parlimen apa citer..?dgr kata dh lalok kat singapore..cuma tggu nk wat pngumuman ja..

nmpk ja pak lebai pas..tp 2x5 dol..

yg sel;angor si pun tggu masa lg nk jd katak..

Anonymous said...

Alah baguslah tu sekunrang2 PKR bersih dr org2 kotok,dan yg bagi tahniah tu kita ni manusia bukan Tuhan mana tau isi hati org, Ibrahim Ali tu pun Tok Guru yg bagi dia bertanding atas tike PAS salah kah Tok Guru, tak salah cuma kita tidak tahu isi hati manusia Hanya Allah saja yg tahu k,

Anonymous said...

Dah pegi sokong najib mongolia tu silalah letak jawatan exco tu sekali..

Anonymous said...

Baik ust azizan lantik exco dari adun cina pkr pula.Dia bukan bekas orang umngok..Biar umngok main isu kaum pulak.

lintahmalaysia said...

biasa la, perjalanan politik, ini pun kententuan allah swt. kita umat ny merancang tpi allh yg menentukanny,bukan salah DSAI. Tpi salah katak sendiri, salah lompat krn terpaksa ke di paksa. allah saja yg maha mengahtuai segala2nya. allahuakhbar........
allahuakhbar........
allahuakhbar........

Anonymous said...

Moga dengan perginya katak nie..maka lebih mantaplah PR insyaAllah.

Media Cyber said...

syabas woi! kahkahkah! katak2 korang dah mampu nak melompat balik ke jalan yang benar! kahkahkah!

Anonymous said...

ke jalan benar kepala hotakko. UBN tu kan parti perasuah.

baginda® said...

kehkehkeh... mai bace kesah benaq dulu...

Era Najib Altantuya : Sketsa Katak Sumbang Di Kedah
Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri Lunas, Mohammad Radzhi Salleh yang mengumumkan keluar dari PKR dan menjadi ahli Bebas memalukan dirinya sendiri apabila beliau gagal untuk membawa mana-mana ADUN lain untuk bersamanya.

Menurut sumber, Mohd. Radzhi telah beberapa kali mengugut mahu meninggalkan Pakatan dan menyertai Umno, namun tidak pernah berbuat demikian sebelum ini. Dia juga didakwa beberapa kali berjumpa dengan Datuk Seri Mahzir Khalid bagi membincangkannya.

"Kegagalan paling besar Radzhi adalah membawa sebarang pengikut khasnya di kalangan Adun Pakatan Rakyat," kata Zulkifli Yahaya, Pengarah Penerangan kerajaan negeri Kedah, lapor harakahdaily.

Sebelum ini, Radzhi telah beberapa kali mengugut untuk meninggalkan PKR. Antaranya disebutkannya kepada Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Razak.

Media juga, termasuk TV3, telah beberapa kali menyiarkan berita tentang beberapa kes penyelewengan exco negeri Kedah namun tidak pernah didedahkan nama Exco berkenaan.

Radzhi mempunyai masalah disiplin terutamanya dari segi perbelanjaan dan tuntutan berlebihan sehingga disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, menurut TVAntara.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak telah memberikan amaran keras kepada beliau bulan lalu serta menggantung PKR Bahagian Padang Serai dan cabang-cabang di kawasan berkenaan.

“Kita mempunyai maklumat beberapa bulan yang lalu beliau mengadakan rundingan dengan Mahadzir Khalid untuk membeli wakil rakyat.

“Ada juga hal peribadi di mana isteri ke empat beliau berjumpa kita membantah beberapa isu dan membawa ke mahkamah,” katanya.

Katanya isu beliau ini melibatkan isu peribadi dan kerana itu pimpinan telah mengambil tindakan kepadanya dan beliau dinasihatkan supaya meletakkan jawatan.

Anwar berkata, Radzhi turut cuba bersekongkol dengan Umno apabila mempengaruhi beberapa Adun Pakatan Rakyat yang lain untuk menyertai Umno dengan tawaran bayaran yang tinggi.

“Itu percubaan umno mengambil peluang daripada Adun Lunas dan menggunakan beliau untuk menarik yang lain dan kita mempunyai rekod dari Adun sejak beberap bulan lalu mereka dipujuk Adun Lunas untuk berpindah kepada Umno dengan bayaran yang tinggi,” katanya.

Katanya, Pakatan akan memperbaiki sistem saringan bagi mencalonkan seseorang untuk menjadi wakil rakyat dalam usaha mengelakkan berlakunya perkara seperti ini.

Dalam perkembangan lain beliau berkata, sekiranya calon Pas Salleh Man memenangi pilihanraya pada 25 Ogos ini, pihaknya akan mengemukakan nama beliau supaya dipertimbangkan menjadi Yang diPertua Majlis Agama Islam Negeri.

Sementara itu, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata, 25 Ogos ini tidak akan diisytiharkan sebagai cuti umum sebaliknya kerajaan negeri akan memastikan majikan memberikan pelepasan kepada pengundi untuk mengundi pada hari berkenaan.

baginda® said...

kehkehkeh... mai bace kesah benaq dulu...

Era Najib Altantuya : Sketsa Katak Sumbang Di Kedah
Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri Lunas, Mohammad Radzhi Salleh yang mengumumkan keluar dari PKR dan menjadi ahli Bebas memalukan dirinya sendiri apabila beliau gagal untuk membawa mana-mana ADUN lain untuk bersamanya.

Menurut sumber, Mohd. Radzhi telah beberapa kali mengugut mahu meninggalkan Pakatan dan menyertai Umno, namun tidak pernah berbuat demikian sebelum ini. Dia juga didakwa beberapa kali berjumpa dengan Datuk Seri Mahzir Khalid bagi membincangkannya.

"Kegagalan paling besar Radzhi adalah membawa sebarang pengikut khasnya di kalangan Adun Pakatan Rakyat," kata Zulkifli Yahaya, Pengarah Penerangan kerajaan negeri Kedah, lapor harakahdaily.

Sebelum ini, Radzhi telah beberapa kali mengugut untuk meninggalkan PKR. Antaranya disebutkannya kepada Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Razak.

Media juga, termasuk TV3, telah beberapa kali menyiarkan berita tentang beberapa kes penyelewengan exco negeri Kedah namun tidak pernah didedahkan nama Exco berkenaan.

Radzhi mempunyai masalah disiplin terutamanya dari segi perbelanjaan dan tuntutan berlebihan sehingga disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, menurut TVAntara.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak telah memberikan amaran keras kepada beliau bulan lalu serta menggantung PKR Bahagian Padang Serai dan cabang-cabang di kawasan berkenaan.

“Kita mempunyai maklumat beberapa bulan yang lalu beliau mengadakan rundingan dengan Mahadzir Khalid untuk membeli wakil rakyat.

“Ada juga hal peribadi di mana isteri ke empat beliau berjumpa kita membantah beberapa isu dan membawa ke mahkamah,” katanya.

Katanya isu beliau ini melibatkan isu peribadi dan kerana itu pimpinan telah mengambil tindakan kepadanya dan beliau dinasihatkan supaya meletakkan jawatan.

Anwar berkata, Radzhi turut cuba bersekongkol dengan Umno apabila mempengaruhi beberapa Adun Pakatan Rakyat yang lain untuk menyertai Umno dengan tawaran bayaran yang tinggi.

“Itu percubaan umno mengambil peluang daripada Adun Lunas dan menggunakan beliau untuk menarik yang lain dan kita mempunyai rekod dari Adun sejak beberap bulan lalu mereka dipujuk Adun Lunas untuk berpindah kepada Umno dengan bayaran yang tinggi,” katanya.

Katanya, Pakatan akan memperbaiki sistem saringan bagi mencalonkan seseorang untuk menjadi wakil rakyat dalam usaha mengelakkan berlakunya perkara seperti ini.

Dalam perkembangan lain beliau berkata, sekiranya calon Pas Salleh Man memenangi pilihanraya pada 25 Ogos ini, pihaknya akan mengemukakan nama beliau supaya dipertimbangkan menjadi Yang diPertua Majlis Agama Islam Negeri.

Sementara itu, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata, 25 Ogos ini tidak akan diisytiharkan sebagai cuti umum sebaliknya kerajaan negeri akan memastikan majikan memberikan pelepasan kepada pengundi untuk mengundi pada hari berkenaan.

Anonymous said...

TPU aku harap kau dpt buat servey mana2 adun PR yg nk lompat, bagi tau namanya dan kawasannya. letak gambar besar2.. biar rakyat kenal muka-muka dia orang ni. Kalau nak lompat, lompatlah, jgn nak ugut-ugut.. ini semua manusia-manusia yg satu sen tak guna, kita tak payah pujuk2 org mcm ni.

Anonymous said...

Kes wakil rakyat belot pada parti dan pengundi.... jangan salahkan Datok Seri Anuar Ibrahim.

Sebagai orang yang bertanggongjawab terhadap parti PKR, sememangnya beliau tidak akan memilih seseorang itu jadi wakil rakyat jika orang yang dipilih itu sememangnya pembelot.

Kita perlu ingat semula pilihanraya ke 12 2008 yang lalu... PKR/PAS/DAP tidak meletakkan harapan yang tinggi untuk memenangi pilihanraya tersebut.

Oleh kerana itu presiden parti PKR hanya tangkap muat sekedar memenuhi syarat bertanding dalam pilihanraya tersebut. Siapa sangka rakyat 1 Malaysia menukar pendirian dengan memberi undi mereka kepada calon pembangkang.

Dan tidak disengajakan orang tua terkutuk Mohd. Radzi Salleh berjaya mengalahkan lawannya dan dia dilantik sebagai Exco Pelancongan Kedah.

Penyokong PKR percaya presiden parti PKR Datin Seri Azizah tidak akan melantik orang tua terkutuk jenis Mohd. Radzi ini menjadi wakil rakyat bagi pihak parti PKR dimasa yang mendatang...?

Jangan bersedih kepada yang pergi... perbaiki diri dan parti agar PKR akan menjadi parti yang lebih kuat dan kukuh dalam pakatan rakyat.

Anonymous said...

nak wat camne semua wakil rakyat pkr tuu.. dsai yg pilih,awal lgi dah di inform,kater nak printah m'sia sbab ramai wr/bn nak lompat sekarang aper dah jadi.. yaa... hoo! planning bace dsai dah makan tuan

dsai fkir die masi tpm@ketuaperhubunganumno/bn sabah dulu snang2 beli wr d sabah dri pbs thn 1994 lompat si katak lompat rubin balang n lajim ukim

skrang apa dah jadi,kau rasa lah hati sakit kau tu.. kau ingat kau kuat ~Allah SWT lagi maha kuat dan maha mengetahui.. segala dosa yg kau buat selama idup di m'sia ni..

kedah,selangor di ramalkan sblum pru akan datang akan jadi milik bn

Anonymous said...

Lepas ni PKR kutip pensyarah universiti atau bekas guru sekolah yg tak pernah hidup sebagai ahli UMNO. UMNO pusing kot mana, fikir macam mana nak jadikan setiap perkara itu duit. Tunjuk mai, mana ketua bhg UMNO yg miskin.

Anonymous said...

Anwar pon ex-UMNO...!!! katak 2x5!

peace!

kui kui kui .. suke aku tengok kanak-kanak PR bercakaran!

menyerlahkan kebodohan anwar.

triple H said...

PKR = Parti Katak Rakyat.. xtvt lompat menjadi pilihan..

Anonymous said...

Tahniah buat PKR kerana tindak tanduk pemimpin anda telah menyebabkan sebahagian mereka jelak dan menyampah terhadap partinya sendiri. Buat PAS, kembalilah kepada perjuangan asal. Jangan nak asyik mengejar syurga Nik Aziz. Dia bukan tuhan. Tegur lah ulama2 mu dengan hemah. mereka tidak maksum dan jangan dibiarkan mereka jauh meraban hingga membuat pengikutnya terpesong dari akidah sebenar. Buat DAP, kamu kena sedar diri kerana melayu telah banyak berkorban dan bersabar. Kamu yang menumpang tetapi kamu yang kaya raya. Itu pun masih tidak cukup?? Namun itu semua silap bangsa ku juga yang asyik bercakaran, berpolitik sepanjang masa, bila dibantu tidak pula bersyukur. Jangan hairan jika suatu hari nanti kata2 hikmat laksamana Hang Tuah "Takkan Melayu Hilang Di Dunia" hanya tinggal kata2 sahaja.

Anonymous said...

pr@pakatan rapuh kan pembela demokrasi,pembela kesamarataan@kesaksamaan demo mcam bajingan dijalan2 tuntut keadilan human right lah hak rakyat lah nak kebebasan konon!

pak radzi pun nak bebas die bukan kemana nak temankn ibrahim ali di partai bbas pun kau orang ahli pkr@pr dah naik sasau mcm dah kena selesma babi!

nasihatkn pnasihat umum cow anwar tu.. menyerahlah dia dah kalah pun sebab takde jlan lgi untuk dia jadi pm kedah selangor akan tumbang!

saranan saye kelete takpah biarkn di printah tokguru sebab sape2 dikalangan kite dah hmpir nak mati cpat2 jer ke kelete mati kat sane jmpa tokguru minta jaminan supaya mati masuk syorga ..songsang lebih teruk dari ayah pin

polau pinang takpe diprintah ah chai lim tuu kita rakyat m'sia boleh himpun binatang kembang hidug@ngok2 tu kat sane supaya selesma babi kat pp jer.. hakhakhak

Anonymous said...

UMNO=MELAYU=ISLAM=Tolak ISLAM=?????