"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 23, 2009

Dedah Peribadi, SPR Busy Body

Taktik serangan peribadi yang menguasai kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir perlu dihentikan segera kerana ia menggambarkan perjalanan pilihan raya yang tidak sihat di negara ini disebabkan amalan tersebut yang amat tidak berhemah.

''Kempen fitnah, aib adalah perkara yang tak mendatangkan faedah kepada penduduk DUN ini. Pihak terlibat patut sedar isunya adalah isu membangunkan Permatang Pasir. Isu ini yang patut ketengahkan, ditumpukan.

''Isu bercorak menjatuhkan maruah adalah isu peribadi yang tidak ada kepentingan kepada pengundi di sini. Kempen yang menjurus kepada serangan individu adalah tidak sihat, buat pengundi keliru dan amat tak berhemah apatah lagi kita di bulan Ramadan," katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Sumber - SPR

TPU - Pergh... sejak bila lagi SPR ni jadi jurucakap bagi calon BN..? sejak bila pulak SPR peduli dengan benda-benda macam ni..?

Dulu masa PRK P44 dulu, bila BN serang peribadi DSAI, 24 jam TV, Radio, Surat Khabar dok main isu "liwat, liwat. liwat" kenapa SPR dok diam je seribu bahasa..?

Tu bukan serang peribadi..?

SPR Ngoookkk...!!!

15 comments:

Anonymous said...

Elok juga tu..kadang2 kita ni suka buat fitnah. Org2 PAS ni kata mereka pejuang Islam tapi Mat Sabu, Ust. Deris dan lain2 pemimpin PAS bukan main kata org UMNO macam2 gelaran...ni apa cerita, sama macam tuan punya blog ni yg kaki fitnah ker?

Anonymous said...

ko tak sedar ke UBN ko dok fitnah kat tv3 tiap2 hari pasal PR.

Anonymous said...

Aku cabar PERISIK RAKYAT dedahkan artikel Pemangku Pengerusi PKR Bagan Serai yg bubarkan cabang PKR Bagan Serai kerana mendengar arahan al-Anwar yg mengarahkan Gobalakrishnan melakukan provokasi dan kekecohan masa hari penamaan calon. Juga ADUN PKR Lunas yg juga Exco isytihar sbg calon bebas slps meragui gerakan sebenar PKR....Ni apa cerita? Nak percaya lg dgn al-Juburi?????

Mesti ko tak berani kan......berani kerana benar beb!!!

madkrie said...

UMNO terkena sumpahan Cik Det - MELAYU UMNO MUDAH LUPA...
Jika PR berjaya selepas PRU13 kesemua penjawat jawatan awam di SPR,SPRM dan PDRM perlu dibuat pembersihan...banyak sangat yang sudah tidak amanah...

Anonymous said...

ANWAR, ANWAR, MANUSIA MUNAFIK NO 1 DALAM MALAYSIA SEBAB TU SANGGUP BERBOHONG DAN MENIPU RAKYAT AKHIRNYA BILA RAKYAT DAH SEDAR DIA SANGGUP JADI PENGKIANAT NEGARA DAN MELAYU KHASNYA.

TERLALU AMAT BANYAK KALAU NAK DISENARAIKAN KESALAHAN DAN KEMUNAFIKAN KAU NUAR DARI 1982 - 1998 SEMASA KAU DALAM KERAJAAN.


SEBAGAI ORANG PUCHONG AKU NAK TANYA PASAL APA MASA HAMG JADI MENTERI KEWANGAN BAPA HANG TOK IBRAHIM JADI ORANG TERPENTING DLM IOI GROUP, TAPI DALAM PERUMAHAN IOI BERMULA DI KM 15 JLN PUCHONG TU SEBUAH RUMAH MURAH PADA MASA TU MASIH HARGA 25K, TAPI SEBUAH PUN BAPA HANG ATAU IOI TAK BUAT.


IOI ADALAH DALAM DUN KINRARA.OLEH KERANA IOI ADALAH DIANTARA PEMAJU TERBESAR DLM DUN KINRARA DAN LANGSUNG TIADA RUMAH KOS RENDAH YANG 101 BINA.INI ADALAH KERANA TOK BRAHIM NGAN ANWAR TAKUT DGN IOI,MEREKA HANYA GUNA TOK BRAHIM UTK MUDAH BERINTRAKSI DGN ANWAR .TOK BRAHIM BUKAN BUAT APA PUN DLM IOI HANYA TOLONG BERURUSAN NGAN ANWAR DAN PERABIH TANAH KERAJAAN.


DALAM MASA YANG SAMA ANWAR MUNAFIK DOK MENYALAK KERAJAAN BELANJA BEBILION BILION UTK LAKSANA PROJEK PPRT SELURUH NEGARA.HASIL KEMUNAFIKAN ANWAR MELAYU DLM DUN KINRARA HANYA 26%SEKARANG NI.



TAPI KALAU DIA BINA RUMAH MURAH BANYAK BANYAK DAH TENTU PERATUS PENDUDUK MELAYU TAK MACAM TU.SEBAB MASALAH YANG DI HADAPI MELAYU BANDAR SEKARANG IALAH SINDROM TAK MAMPU MILIK RUMAH.KALAU RMH HARGA 300K KEATAS AMAT KURANG MELAYU MAMPU BELI 5% PUN SUSAH MJORITI.


HARAP KERAJAAN HARI NI SUSUN KEDUDUKAN MELAYU NI BETUL BETUL.KITA MELAYU NI SANGAT BERTOLAK ANSUR TAPI MASALAHNYA PUAK MEREKA AJA YANG DOK TOLAK YANG PUAK MELAYU AJA YG DOK BERANSUR. INI YANG BAHAYA.

antiSPR said...

aku amat bengang ngan SPR nie...
nape la die x buat keje die jer...
Sampai sekarang aku nye status pendaftaran pemilih belum di updates.. Dekat 6 bulan dah aku apply.... ape la yg lambat nye aku pun xtaw... Nie jujur aku cakap yg aku dan kawan-kawan aku kat universiti nie akan pangkah PR next PRU... SPR----> ko pegi buat keje ko..ramai lagi orng kat luar tue belum di updates status pendaftaran pemilh mereaka... jngn sibuk nk jadi jurucakap UMNgOk tue...x sabar aku nk mengundi

Anonymous said...

Anonymous August 23, 2009 3:00 PM
Sila sertakan fakta dan butiran lengkap....baru tuduh.

umnoTHEdoggy said...

umno mana reti hujah berfakta bro..menipu,dan trus mnipu..mnyalak dan trus mnyalak,mnggonggong dan trus mggongggong..kalu nak bela,depa ni baka baik punya..hehe..german sheaperd pun kalah..

Anonymous said...

Tengoklah semua betapa SPR juga telah diperkudakan oleh UBN. Zali ko tak nak komen pasal SPR nie??? bangsat.

Anonymous said...

kawang2 ako baru balik dari sabah,masa kat sbah keje 5thn kat sane ..ako ade dngar cerito pak ibrhim ni mlalui ioi dia rmpas tanah rkyat saner/rkyat sbah lah! milik sbuah koperasi masa tu trpampang nama ladang trtulis nama dtk ibrahim

tapi bila org sane dah marah,dah di ubah nama tu.. pada ladang ioi,hingga ako plang kat sini tak tahu apae critanya.. dah diplang atau tdak hehehe dsai@dtuk suka amik imbuhan

Anonymous said...

Aku nak habaq pulak,dan aku tidak menyebelahi mana-mana pihak cuma pandangan.

1. YB melompat parti memang amat keji.kerana tidak berlaku jujur pada pengundinya, kalau nak juga tunggu masa yang tepat dan sesuai( pilihanraya ) jika tidak seolah-olah masih juga nak jadi YB tetapi takut kalah. so beliau tidak layak jadi YB.

2. Apabila memberikan sesuatu kenyataan perlu memberikan buktinya pada waktu itu juga agar tidak mengelirukan dan untuk kepentingan sesuatu maksud sahaja- jangan cuba hanya ugut-ugut dan mencari kesalahan individu lain untuk menutup hal dan keinginan sebenarnya. so saya anggap YB begini seorang yang dayus.

3. Saya lihat semua pendapat-pendapat dalam blog ni ikut emosi semata-mata.Seolah-olah tidak dari sudat ilmiah dan bermain dengan perasaan dan kebencian segala. Apabila kita memperkataan tentang sesuatu kejadian kita usah terbawa-bawa kebodohan dan kedangkalan fikiran. Cuba lihat dan kaji secara ilmiah dan kelogikan dan ramalan yang mempunyai bukti dan fakta.Mengapa perlu menafikan dan tetap menyokong sesuatu perkara dan kejadian itu jika memang sah dan mempunyai buktinya.Contohnya, jika saudara DSAI terbukti bersalah meliwat kita perlu memberi hukuman(melalui demokrasi) manakala kalau Calon BN Permatang Pasir memang terbukti pecah amanah(walaupun sudah dibayar)namun tetap tidak bermoral kita hukum beliau dengan Undi di Permatang Pasir. Semua penyokong kedua-dua pihak perlu menerima keadaan dan perlu mengambil jalan yang baik dan diredai. Jika tidak kita dikira bersubahat.

3. Pada pendapat saya memilih parti dan calon amat berbeza, memilih parti untuk melihat visi dan wawasan parti ke mana arahnya. Adakah hanya mementingkan dari sudut dunia saja atau akhirat saja. Manakala memilih calon kita perlu lihat peribadi calon kerana kita tidak mahu calon kita tidak mempunyai moral dan akhlak yang rendah walaupun beliau bijaksana. Adakah kita tidak takut nanti beliau hanya salah mengunakan kebijaksanaanya. so akuilah keadaan itu. jadi hukumkan calon yang seperti ini. namun jika ada bukti yang nyata.....

Anonymous said...

Anwar kan ex-UMNO..pe korang ributkan dengan perngai dia...da nama pon UMNO...yg dok jilat lagi tu pesal bodo2 PKR sekalian.

Anonymous said...

>dsai bijaksana tapi moral tak >elok lagi pun dah tua hampir dah >ke penghujung ..elok dipenghujung >ni banyakan amal ibadah

>salleh man pulak dah 6kali kalah >takpayah lah nak undi menengkan >diae Allah SWT tak suka kat dia..

>rohaizat bijaksana dan masi muda, >diperjelaskan oleh cik yusri.. >baik budi pekerti suka membantu.. >orang lain kuat kerja untk >mesyarakat dia
>so pendek crita undilah dia menangkan dia.. abis cerita
>

Anonymous said...

Nik Aziz Kata jangan kempen serang peribadi. Dia orang ni tak nak dengar cakap tok guru. Korang tak nak masuk syurga tok guru ke..??? Oooo....!!! Dah banyak minum beer ker..?? tu pasal sewel semacam je.

Anonymous said...

masalah pemimpin rakyat mesti tahu terutama bila nak d lantik jadi waKIL rakyat...mesti amanah telus tidak keji akhlaq..pemimpin mesti bertaqwa supaya org yg d pimpin terikut jln2 taqwa..