"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 30, 2009

Cawangan DAP Melayu Yang Kedua Ditubuhkan Di Selangor

Reactions: 
Dalam diam-diam, dah dua cawangan DAP yang berahlikan 100% orang Melayu ditubuhkan di Selangor. Dari maklumat saya dapat, ianya adalah kerana orang2 melayu di situ merasa terharu dengan wakil2 rakyat mereka yang membantu mereka tidak kira bangsa dan agama sehingga mereka terus tertarik menjadi ahli DAP dan menubuhkan cawangan DAP.

Cawangan Ahli Melayu DAP Kedua Ditubuhkan di Ampang Dalam Majlis Sambutan Aidilfitri Kebangsaan DAP

September 29th, 2009 by Teresa Press

27 September 2009 yang lepas adalah Majlis sambutan Hari Raya DAP kebangsaan. Kali ini, ia diadakan di kawasan Ampang dan dianjurkan oleh pasukan ahli Melayu di kawasan DUN Jenice Lee, ADUN DAP di Teratai.

Saya amat teruja terhadap pasukan pemuda Melayu ini, saya pernah bermesyuarat bersama dengan mereka pada minggu lepas, mereka amat komited untuk menjayakan majlis rumah terbuka ini sehingga mereka mengurangkan cuti Hari Raya di kampong mereka.
DSC05138 small
Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng dan ADUN Teratai Jenice Lee menyambut kemasukan ahli Melayu baru di kawasan DUN Teratai. Cawangan ini dinamakan Cawangan Saga. Ia merupakan cawangan ahli Melayu yang kedua di Selangor

Menteri UMNO di Selangor, Dato Noh Omar pernah berkata bahawa orang Melayu yang masuk ke DAP tidak mengenang jasa. Ha ha, satu lagi kumpulan orang Melayu di Ampang yang tidak mengendahkan UMNO dan menyertai DAP.
DSC05091 small
Inilah gambar “Makcik” Roket di hadapan pintu kemasukan dewan orang ramai
DSC05094 small
Salah seorang penasihat SPRM, Tan Sri Robert Phang (orang yang ke-4 dari kiri) menghantar cek RM50,000 kepada Teoh Beng Hock Trust Fund kepada YB Ean Yong Hian Wah. Beliau pernah lantang mengkritik pegawai siasatan rasuah SPRM selepas Teoh Beng Hock mati dalam siasatan di Ibu Pejabat SPRM di Shah Alam.
DSC05099 small
Ramai wanita Melayu di Ampang menyertai majlis rumah terbuka DAP.
DSC05100 small
Saya amat terharu untuk melihat wanita Melayu ini meminta borang keahlian DAP sewaktu beliau masuk ke Majlis Hari Raya kami. He he, kalau Noh Omar lihat gambar ini, mungkin beliau akan sakit jantung
DSC05114 small
YAB Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor datang ke rumah terbuka Aidilfitri DAP bersama dengan isterinya Puan Sri Salbiah Tunut. Dari kanan ke kiri: YB Fong Kui Lun, YB Tunku Aziz, YAB Lim Guan Eng, Puan Sri Salbiah Tunut, Tan Sri Khalid, YB Lim Kit Siang, Dr Chen Man Hin, Saya, YB Ronnie Liu.
DSC05160 small
YB Dato’ Hasan Ali, exco PAS di Selangor (duduk di kerusi tengah di antara Kit Siang dan Lim Guan Eng) yang telah banyak “bertukar pandangan” melalui media dengan pemimpin DAP di Selangor juga datang menghadiri majlis rumah terbuka DAP. Beliau datang lewat disebabkan oleh hujan lebat dan kesesakan trafik di Ampang
DSC05128 small
Dari kiri ke kanan: Saya, Exco PAS YB Iskandar, YB Tunku Aziz, YB Hatta Ramli, YAB Lim Guan Eng, Tan Sri Khalid, Lim Kit Siang.
DSC05150 small
Lim Guang Eng dan saya beri duit raya dan ‘baby rocket’ kepada kanak-kanak di majlis Hari Raya.

68 comments:

Tak Sokong Mamak Kutty.. said...

Kawan aku lebih 10 kali berjumpa YB dari Umngok...tetapi problem dia tak jugak selesai2...aku suruh dia jumpa YB dari BN juga tapi bukan Melayu...genap 4 kali jumpa problem tu selesai..ABEH CAMNO...inilah dikatakan ISLAM ada kat orang kafir...perangai Kafir ada kat YB Melayu...JADI apa nak heran kalau Melayu tubuh DAP Melayu...salah YB2 Melayu Islam jugak...

Anonymous said...

Habislah najib monggolia lepas ni. Kejar punya kejar dapat Makkhal Sakthi.

Tapi najib tidak mempunyai kuasa sakti untuk menghalang rakyat malaysia lain masuk DAP.

Najib monggolia adalah pemimpin umnogok terakhir, dot,dot, dot.....

Anonymous said...

melayu yg masuk dap adalah orang2 yg teramat bodoh...

PUTRA MERDEKA said...

bukan yang masuk DAPig jer bodoh, yang masuk PAS dan PKR pun sama jer dungu nyer

Tulang Besi said...

Orang melayu yang masuk DAP menandakan betapa benci nya mereka dengan UMNO yang kuat menipu dan belanja Rm1.6juta untuk pegi Disneyland

Anonymous said...

Untuk renungan bangsa melayu yang masih berugama Islam. Ini petikan daripada komen hamba Allah yang dijadikan berbangsa China( tak tau daripada parti ape!)

Saya pun terharu juga bila saudara terharu melihat oarang melayu yang kelihatan secara luarnya masih Islam menyertai parti yang secara SAH berikrar sanggup mati atau berjuang hingga mati bagi menghalang Islam di daulahkan di bumu bertuah ini.


cool man said...

Because Chinese race is a superior race than a inferior malay race.

Chinese race vs malay race -

Usually

Skin - malay race is much blacker.

Brain (IQ) - malay race is much more low.

Face - malay race is much uglier.

Height - malay race is much smaller.

Physical ability - malay race is much more inferior.

Such truth may know you too who is a malay race.

All thing is because a malay race is very inferior than a Chinese race.

Anonymous said...

Kalau setakat nak minta derma RM200, atau tak dapat projek kelas F, atau tak dilayan seperti Tuan Puteri dengan alasan kitalah yang melantik/ memilih mereka menjadi YB atau sebagainya, lepas tu sanggup merogol harga diri dan bangsa dan harapan anak cucu, memang sah saudara saudara bebal.

Tapi ape nak buat. Itu pilihan saudara.

Anonymous said...

hahaha
xpa la
depa nk blaja dl
tgk melayu dap boleh nek smp mana

klu ada sedara mara depa dh penah keja dgn cina
br depa rasa

sampah xsampah kena wat kerja

Tulang Besi said...

Abih nak buat camana? Bila sokong UMNO, diorang pegi bawak family diorang pegi Disneyland belanja duit rakyat dekat2 RM1.6 juta.

Anonymous said...

aku sekadar bak tambah sikit saja .. pemimpin UMNO buat rumah berjuta-juta, penyokong UMNO dapat apa? dapat rumah haram jer lah itu pun belum tau bila nak kena tolak ..kahkahkah

Jeffry said...

AISEHMEN APE NAK KISAH MELAYU NAK MURTAD KE NAK APE KER..AJARAN TOK GURU PUN DH NYATA...SAPE2 PUN BLEY MASUK SYURGA WLUPUN AGAMA BERBEZA..INIKAN PULAK NAK MASUK PARTI? HEHEHEH

Anonymous said...

Jeffrydan gerombolan umno....hebatnya kan???? kan???? selama 52 tahun Islam terhakis di Malaysia siapa perintah...pas ke umno? dap ke umno? pkr ke umno?

selama 52 tahun memerintah tanah rizab melayu hilang tak berganti...siapa perintah Malaysia...pas ke umno? pkr ke umno? dap ke umno?...

dasar blogger bangsat.....tahu la dapat upah dari umno..duit haram tu dah bagi kat mak bapak ko buat belanja dapur???

dulukini said...

Melayu masuk DAP sebab parti Melayu Bangsat UMNO menipu bangsa sendiri. Kepada yang menyokong UMNO sokonglah korang parti rasuah tu akhirat nanti menjawablah korang terutama mamat PEMUDA MERDEKA.

Anonymous said...

melayu masuk DAP sebab DAP tak roboh masjid macam UMNgOk buat di Selangor.

melayu masuk DAP sebab DAP bagi bantuan pada SAR, bukan macam UMNgOk yang hapuskan SAR.

melayu masuk DAP sebab DAP dalam UMNgOk ada pemimpin hisap dadah!!!

daaksaytunk said...

Melayu Lembu sahaja yang masuk DAP. Parti yang mahukan Malaysia di jadikan sebuah negara Republik. Negara tanpa sultan. Jangan nyesal nanti dah.

anakmuda
http://ohpolitik.blogspot.com

PUTRA MERDEKA said...

buat-buat mengucaplah kuda-kuda belang PAS semua...ko orang dah jauh sesat dek kerana taksub babi gila kpd nik najis ulama dalam semak ko orang tu...
apa yang nik najis buat sejak 18 tahun perintah kelantan?
mundur, kotor, tak de peluang kerja, tau tebang balak jer, tau berceramah bohong dan ngumpat jer, menghukum lebih dari ilmu di dada, sebab kepala dah bersarang dengan nafsu kuasa, harta, keluarga.
sudahnya anak negeri terpaksa merantau jauh meninggalkan keluarga dan laman rumah untuk mencari sesuap nasi...nik najis dan keluarga serta kroni tambah kaya raya sebab adanya kuda belang dungu macam ko orang...huhu
kesian!

Anonymous said...

bgus pa..xpayah la dok gaduh kat kelab mlm haha dah la hidup free

kurma said...

baguih jugak depa ni join DAP,kurang kurang bab nak larang azan ada orang melayu DAP jugak jadi macai tolong teresa cock

masuk PAS lagi bagus! bodoh melayu tak sedar diri

poji kalau boleh promote la suruh masuk PAS, ni apahal sokong masuk DAP

Anonymous said...

azmin ali.adun bkt antarabangsa....haram tak pernah jenguk kawasan!!!cakap bukan main berdegar2 tapi kg sendiri tak pernah nak balik....!!

Anonymous said...

daripada kau undi Umno tau BN baik aku undi DAP, BN parti yang baik, tapi pemimpim yang ada cam sial....

Anonymous said...

hidup DAP
pasni kami anak2 muda
nk semua kedai runcit jual beer....
dan permohonan mengurangkan cukai arak dan rokok...harp la ye

Ikhmal & Izzatul said...

nak tanya...
perogol-YB Bangsa Melayu
mangsa rogol - Bangsa Melayu
yang kena tangkap -YB Bangsa Cina

itu namanya akhlak aper?

Takde orang gila sanggup masuk penjara kalau perjuangan yang mementingkan sesuatu kaum semata-mata.

Bagi wa senang je, YB Bukan Islam kalau buat baik di dunia, ALLAH akan sifat Ar Rahman-Nya di dunia ini.

Then, bg YB Beragama Islam, kalu buat baik ALLAH akan kasik pembalasan di Akhirat kelak..

So, jadilah bangsa Melayu yang berakal. Jgn satu hari nanti, Allah tarik nikmat Islam dikalangan Bangsa Melayu dan bagi kepada Bangsa Lain..

Anonymous said...

ni la melayu yg x sedar diri. yang sokong Melayu masuk DAP mmg lg bangap. walaupun aku dh menyampah kt PR terutamanya PKR tapi yg g masuk DAP wat per. Benci kat UMNO masukla PAS. Ini menunjukkan yg PAS pun x dterima ataupun perangai sama mcm UMNO samam mcm PKR. Melayu kutuk melayu DAP untung. Teringin gak nak tengok DAP perintah Malaysia nak tengok mcm mana dia layan ISLAM. Myb lebih baik mana tau kalau x PR terjun dgn kebodohannya.....

Asal said...

Takkan tak paham-paham lagi umno dan para pencacai, kalau dahulu mana ada orang melayu berani mendekati DAP juga mana berani cina mendekati PAS, tapi kerana parti-parti yang mereka dok sokong selama ini rata-rata terlibat dengan rasuah sehinggakan tak boleh dibendung lagi dari dalam, mereka terpaksa beralih angin dengan menyokong parti selain dari BN, komen-komen anda pun mencermin betapa hebatnya anda menyokong rasuah pemimpin anda, teruskan usaha memusnahkan parti anda itu ... 1.6 juta duit rakyat wat makan angin diri sendiri dan keluarga, haiyya! anda apa dapat?

Maya Khairy said...

Kalau macam tu tak payah la ada banyak parti macam PAS dan PKR dan DAP, cukup dengan satu parti kerana kepentingan agama dan kaum telah ditolak ke tepi.

Maya cadang buat parti nama dia Doh Re Mi sebab si Melayu ni masih lagi boDoh tak sedar kena cucuk hidung ngan DAP.

KJ - Dari Tukang Cuci Jadi Dreber Teksi

Tapi tak pe, ada masalah berlaku - kita minum dulu!!!

Anonymous said...

Orang Melayu yang masih duduk dalam umno adalah barua Melayu sesat. Pemimpin sapu duit masih mereka sokong. Adakah dalam islam membenarkan semua gejala ini. Pencacai umno ni cakap je besar dan berdegar , tapi tahi mereka melekat di gelegar.


Sembahyang lima waktu pun belum tentu cukup nak cakap pasal islam. Sial punya melayu umno. Fahaman perkauman yang sah sesat lagi menyesatkan sebagaimana hadis Nabi yang di riwayatkan oleh imam Muslim yang berbunyi.

"Sesiapa yang berperang di bawah panji kebutaan, marah kerana 'asabiyyah, menyeru orang lain agar bersikap 'asabiyyah atau membantu golongan asabiyyah, lalu terbunuh, maka kematiannya adalah jahiliyah" (Riwayat Muslim)

Anonymous said...

kenyataan bangan seorang Maya.. aku cukup heran dengan org yg tak habis2 marah pada DAP, aku nak tanya kat kau MAYA, berapa kerusi DAP bertanding sampai takut mereka kuasai Parlimen.

Berapa byk tanah Melayu DAP ambil, berapa banyak harta negara DAP songlap, bagi tau aku. yg aku tau padahal UMNgOk yg songlap duit negara berbilion, kongsi sama2 dengan MCA, MCA tu ape, melayu kah..

Tulang Besi said...

Blogger Tulang Besi said...

Abih nak buat camana? Bila sokong UMNO, diorang pegi bawak family diorang pegi Disneyland belanja duit rakyat dekat2 RM1.6 juta.

Tulang Besi said...

Blogger Tulang Besi said...

Abih nak buat camana? Bila sokong UMNO, diorang pegi bawak family diorang pegi Disneyland belanja duit rakyat dekat2 RM1.6 juta.

Blogger Tulang Besi said...

Abih nak buat camana? Bila sokong UMNO, diorang pegi bawak family diorang pegi Disneyland belanja duit rakyat dekat2 RM1.6 juta.

Noh Omaq said...

Baik masuk DAP dari masuk Makkal Minyak Sapi. Sekurang kurangnya tujuan dan hala tuju DAP lebih konsisten.

Makkal Minyak Sapi kejap Pakatan kejap BN, kejap Buah Pala, kejap lembu, akhirnya menyokong Khir Toyo pasal dapat pi Disneyland bersama orang gaji dan minachi guna duit rakyat.

Syabas DAP, pasti BN dan Umno yang jeles akan buat fitnah dan buat tuduhan gila babi nanti.

Newspaper tak pun tunjuk cerita Pakatan Rakyat buat rumah terbuka, cuma dok buat cerita buruk tentang Pakatan jer.

Anonymous said...

dari sokong parti umnongok yang terang-terang dok menindas bangsa dan agama sendri baik depa sokong DAP.
ingat tak kisah sekolah agama rakyat.. sapa punya kerja yang pi sekat m tutup bantuan? tu kerja sapa DAP ka ? hangpa pun tau tu kerja UMNOgok....

Anonymous said...

Bila Azmin Ali melawat kawasan... ko pegi Disneyland dengan Khir Toyo mane nak jumpa.

Zalim Zali Pom Pom said...

Pakatan harus bersedia...Umnok busuk hati akan balaih buat hujah jahat kat DAP nanti...sama sama kita tunggu dan lihat...

Anonymous said...

Mungkin satu hari nanti, aku pun isi borang DAP.

Teruskan Perjuangan..
Demi rakyat.

'aku sokong PR'

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Bila Azmin Ali melawat kawasan... ko pegi Disneyland dengan Khir Toyo mane nak jumpa.

ka ka ka....owsome!


i'm no king

Anonymous said...

akhir zaman ni memg macam2 yg akan berlaku untuk menghancurkan islam. mula2 masuk dap kemudian murtad terus. dun know what happen 10 years from now. maybe this land is not malaysia anymore. mayb DAPSIA.
agama rasmi bukan lg islam but tiada agama rasmi. sume rakyat x kira kaum bebas amalkan apa2 agama pon. export utama negara bukn lg petroleum dan sawit tp pig.
whutever. but thats yg sume org mahukan.

Anonymous said...

haramjadah ko.... macamm siall ayatt ko kan .... terharu tgkk orng melayu masuk DAP,,,,,,,
weiiiii....... melayu ketua di malaysia,,,,,,,,, bukan bangsa lain,.,,,,, bongokkkk.....
x kisahh la ko pas ke umnooo......
tp ko ornag islam. melayu,,,, sokong la agama ko,,, bangsa ko........ terharu tengkorakk kooo. patut nyaa ko nasihatlaa gleee,,, aduhhhhh..... jahanam orng melayu,,,,,,,,.. mana pegi semanagat melayuuu duluu... siann otai oatii yang memperjuangkann.....


C

Anonymous said...

haramjadah ko.... macamm siall ayatt ko kan .... terharu tgkk orng melayu masuk DAP,,,,,,,
weiiiii....... melayu ketua di malaysia,,,,,,,,, bukan bangsa lain,.,,,,, bongokkkk.....
x kisahh la ko pas ke umnooo......
tp ko ornag islam. melayu,,,, sokong la agama ko,,, bangsa ko........ terharu tengkorakk kooo. patut nyaa ko nasihatlaa gleee,,, aduhhhhh..... jahanam orng melayu,,,,,,,,.. mana pegi semanagat melayuuu duluu... siann otai oatii yang memperjuangkann.....


C

Anonymous said...

sape wei gi disneyland, tak ajak pun...

Anonymous said...

kawasan aku bukit tinggi bentong tuh memang ramai cina dap..tapi ok jer aku tengok bergaul dengan orang kg melayu janda baik kat situ..tak der lah pulak merusuh or kena tindas ke..daripada sokong umnongok yang bangsat tu baik pangkah dap..habis keluarga aku kacau bilau disebabkan duit rasuah umno shayatin nih sogok kat family aku..sekarang semuanya jadi hamba duit..semuanya sebab umno setan nih menghalalkan rasuah..kepada pemimpin2 umno nih ko tanggunglah dosa atas segala ajaran setan yang telah ko tanam kat dlm hati pengikut ko...mampus umno..

m said...

melayu nak masuk apa pun lantaklah.sokong umno pun kena bayar tol gak..minyak naik gak...tak lama bil api naik gak..nak sokong buat apa ..sokong bawa rebah..rasuah politik nak dapatkan kuasa takpe.rasuah kat luar jer kena amik tindakan.giler punya statement..

guest_aje said...

penyokong umnogk sekelian apa yg korang smua dpt bila nyokong umngok tiket gi disneyland ke !!! tapi haku rasa cuma dpt duit RM500 je. tu pun bagi dua nak wat beli kasut raya pun tak lepas.
BODOH GILER korang ni semua yang mengagungkan sgt pemimpin yg nyata rasuah,giler kuasa,giler betina,giler duit dan semua macam giler yg ada dlm dunia ni.Sekali lagi BODOH GILER korang ni.

pinjam jap kata2 MM

baca 3 kali je..

MAMPOS UMNO
MAMPOS UMNO
MAMPOS UMNO

Lih Koon said...

Ni lah komen komen bernas lagi cap Allagappa parpu kari tambah papedam....kalau orang Melayu masuk DAP, depa kira Dunia dan nak kiamat !!!!

Orang orang cam nie baik duduk kat kampung tanam jagung, panjat pokok kelapa atau pancing ikan puyu.

Open mind sikit ler, BN dah bagi 50tahun peluang memerintah, duit semua dah masuk poket sendiri buat banglo besar ala mahligai Taj Mahal, pi Disneyland bersama orang gaji....nak lagi pi sokong dier lagi...ayoh bangkitlah wahai orang Melayu!!!

Tak kira siapa nak masuk PAS, DAP atau Keadilan, janji Pakatan....semua kita sokong....jangan PPP, UMNO, MCA MIC-key, sudahlah.....lingkup depa buat kat kita !!

Anonymous said...

umno parti anjing..
mykmu website anjing..

umno pengkhianat Melayu.
mca mic jual maruah Melayu - umno tepuk tangan.

Anonymous said...

Abang Sekalian,

Saya ingin mengucapkan tahniah kepada ahli ahli PAS dan PKR kerana bangga dan gembira dengan tertubuhnya dua cawagan DAP yang 100% melayu. Sekali lagi strategi berpeluk tubuh oleh golongan anda sangat berjaya menaikkan parti DAP. Saya rasa jika dilihat senario ini kita memang boleh menjangka bahawa tidak lama lagi MB Selangor akan terdiri dari parti DAP. Jangan jadi buta itulah sebab kenapa DAP membenarkan ahli Melayu mempunyai 2 cawangan, tetapi tidak pula mereka membenarkan cawangan mereka yang didominasi oleh satu kaum lain untuk diketuai oleh orang Melayu.

Satu lagi senario dimana Dato Hasan Ali dan Tan Sri Khalid ikut cakap DAP. Aku sangat risau dengan keadaan ini.

Dan ingin saya bertanya berkenaan Ronnie Liu yang didakwa berhubung dengan kongsi gelap adakah ini budaya DAP? Adakah orang melayu kita juga akan tergolong dalam keadaan ini, menjadi samseng dan menipu duit rakyat 5% ini dan 5% itu. Seperti dalam blog t4tbh.blogspot.com ?

Liza said...

asal keluar je "putra mandey-ka" mesti mencarut...

asal keluar je "Zalik" mesti mencarut...

asal keluar je "Minda Cibai" mesti mencarut...

asal keluar je "Tunkik langit" mesti mencarut...

makan lebih "kerabu kari" ka...?

janganlah membodohkan diri sendiri!
apa punya

Anonymous said...

semua projek umno di markup 200% untuk pemimpin umno yg korup. harta rakyat dirompak bermacam cara. contoh terbaik PKFZ, tanah Melayu tergadai murah disebabkan perbuatan kroni umno sampah..

barua ko umno..!!

Anonymous said...

hahaha... lawatan teknikal ke disneyland bawak anak bini + orang gaji. RM 1.6 juta terbang harta rakyat.


celaka punya umno@khir toyol.

Jakun Jerlun said...

Yang hairan...kontroversi Umno Disneyland, MCA PKFZ, NIC isu Maika Holdings......masih banyak penyokong Umno yang masih tak nak terima hakikat yang Umno dan geng BN yang lain dok tipu rakyat sekian lama.....eesh eesh...otak taruh kat mana nie ??

Segala penipuan, penyelewengan, rasuah, pembunuhan,...banyak lagi, masih nak sokong Umno dan BN.....???

Hairan seribu hairan masih ada orang yang menyokong Umno ???!!!

Umno menipu, kita menyokong walhal dah terpampang nyata....Tak dosa ker ??

Tulang Besi said...

Saya sengaja posting cerita ni sebab nak tengok reaksi cybertrooper UMNO.

Saya tengok diorang ni sampai pening-pening tengok orang Melayu masuk DAP ni.

Saya takut, ada yang masuk sepital sebab cerita ni. Harap janganlah adalah yang masuk sepital sebab terkejut.

Tapi kalau ada pun, apa takut, UMNO tolong bayar bil kan.

Siap boleh pegi sepital kat Disneyland

Anonymous said...

renung2 dan pikir2kanlah!

maklumat lanjut juga boleh dibaca di sini :

http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2009/10/sembilan-belas-tahun-pas-tipu-orang.html

Anonymous said...


http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2009/10/sembilan-belas-tahun-pas-tipu-orang.html
.

Jangan baca lah cerita pembohong ni.

faridshah said...

Tulang Besi said:
"Saya takut, ada yang masuk sepital sebab cerita ni. Harap janganlah adalah yang masuk sepital sebab terkejut"

masuk sepital okay gak, kalau terus 'jalan' masuk kubur..amacam?! silap-silap ada PRK lagi..!
kah..kah..kah

Tulang Besi said...

Hahahahaha betul faridshah

Anonymous said...

apa la puak2 dungu dan bebal nie dok kecoh2 maki hamun pasai apa..
Heran pasai orang melayu masuk DAP?!
Puak2 bengong ni ingat DAP ni parti kaum Cina mcm MCA kot !
Woii mangkaq, DAP ni parti Demokrasi. Semua bangsa dan agama boleh masuk la.
Dlm PAS-PKR-DAP ada Melayu, Cina, India, dll..
PAS ada kelab penyokong (non-muslim)
Bukan mcm Barisan Nasiyonal..!! tau pi disnetland saja. kah..kah..

UMNO nak mampos..

Dosh Dusyum said...

Sebab banyak otak Umno dah kata umno untuk melayu, mamak dan melayu ciplak sahaja, MCA pulak untuk cina yang cina educated atau tiong san, MIC pulak janji kaler gelap atau cam hero tamil baru boleh join...nie lah musibah Barisan Nasional, parti perkauman !!

PKR, PAS & DAp semuanya berbilang kaum...umpamanya Pas pun ada Anuar Tan dan saudara Idham....memang berbilang kaum !!!

Anonymous said...

maya khairy barua parpukari ko tau ape yg ko ckp. mmang cita2 skumpulun org islam utk mlenyapkan parti perkauman mcm parti umnongok, mca , mic gerakan dan yg bru nk masuk parti kimmak yg mewakili kaum mamak. sbb tu kita org masuk dap dan cuba mnunjukkan btapa hbatnya agama islam yg telah dilabelkan ganas oleh umnongok.ko paham x paham?

Anonymous said...

Tunjuk dalam tv semalam Kimma ker Puk*mak merayu kali ke-6 ntah berpuluh kali dah, nak join umno.

Baik buat laporanadvertismen kat sini kapten Kimma ker Puk*mak dok rayu...baru lagi terror...

Nama kapten pun hero jugak ada nama india, melayu dan inggeis...ntah nie ori ker aper tak tau ler...janji gang Kimma atau Puk*mak !!

Anonymous said...

Orang melayu yang masih menyokong dan berada di dalam parti UmnoPig juga buta dan tuli. Pemimpim UmnoPig kebas duit berjuta, pencacai mereka dapat hampas saja, masih biar diri mereka di baruakan oleh pemimpin mereka yang tamak haloba.

Penyokong Umnopig menyokong kepala Umnopig, pencacai Umnopig dapat Pig sahaja.

Anonymous said...

Orang melayu dah berpecah kepada empat kumpulan. PAS/PKR/DAP/UMNO.
Macam mana nak kempen PAS baruah DAP sedangkan DAP sudah ada ahli dikalangan orang melayu...?

Macam mana nak takutkan bangsa melayu lagi..., kononnya jika tidak sokong UMNO, Cina DAP akan jadikan orang melayu malaysia seperti orang melayu diSingapura...?

Sekarang KIMMA tidak payah jadi komponen BN tapi bolehlah buat permohonan jadi ahli UMNO sebagai orang melayu hitam. Permohonan itu pasti direstui oleh mamak Mahathir.

Ada modal lagi ke pencacai blog UMNO untuk mengutuk bangsa melayu yang tidak sokong UMNO....?

Anonymous said...

Sesiapa yang masih menyokong lagi parti bangsat UBN adalah penyokong rasuah. Duit haram. Zali adalah salah seorang yg makan duit haram.

Anonymous said...

TO PEMUDA MERDEKA.

Ko nie makan rasuah ke???? Projek dah tak ade ke??? hahahaha padan muka.

guest_aje said...

Anonymous said...

Sesiapa yang masih menyokong lagi parti bangsat UBN adalah penyokong rasuah. Duit haram. Zali adalah salah seorang yg makan duit haram

Anonymous said...

TO PEMUDA MERDEKA.

Ko nie makan rasuah ke???? Projek dah tak ade ke??? hahahaha padan muka.


kah..kah..kah

MAMPOS UMNO
MAMPOS UMNO
MAMPOS UMNO

Anonymous said...

umno parti anjing....
nak tengok anjing2 menulis, masuk website mykmu.

Anonymous said...

Abang Sekalian,

Dengan kemenangan PRU lepas nampak macam DAP lebih kuat. Semua MP mereka sangat lantang mempersoalkan banyak perkara yang sangat melukakan hati sesetengah pihak. Tetapi PAS dan PKR terbalik pula.

DAP bukanlah parti demokrasi, walaupun mengunakan nama demokrasi (democratic action party) nak tahu apa sebenarnya demokrasi sila rujuk ke wikipedia ke atau mana mana bahan rujukan. Kalau setakat guna nama sahaja tak semestinya ia benar. Kalau benar benar demokrasi kenapa ia didominasi oleh satu kaum. Jika kaum lain ada didalam DAP pun dia tidak mendapat posisi yang penting mahupun kritikal, jadi orang bawahan je. DAP adalah parti chebisan dari PAP (political action party - perhatikan nama asal DAP tiada perkataan democratic langsung.

Ronnie Liu tak ada ke masa nih? Tak nampak pun gambar dia? Mungkin kat belakang tabir kot tengah kira duit rakyat dikebas oleh DAP.

Satu lagi. Commentator disini semua tak banyak hujah untuk diberi sebalik memaki UMNO je ke modal nya. Kalau takat cut and paste sape sape boleh buat beb. Kembangkan minda demonstrasi jalanan korang tuh.

AnaK BugiS said...

Syabas pada mereka yang berjaya mencampakkan topeng perkauman di jiwa mereka, biarlah Bagi aku orang Melayu berhak untuk memilih pemimpin yang memperjuangkan kebajikan dan keperluan mereka bukan lagi terikat pada dogma bangsa dan kaum.. Umno telah gagal sedangkan sepatutnya menjadi tempat org melayu berpayung, gerakan kempen penyertaan beramai2 org melayu ke DAP akan menjadikan DAP parti yg berbilang kaum.. jadi tingalkan umno secara beramai2 agar parti itu tinggal nama akibat dari kebongakan dan kegagalan pemimipin2 nya.

Anonymous said...

Abang Sekalian,

UMNO tidak gagal hanya menempuh masa yang diberi cabaran. Parti BA menggunakan penipuan dan dana haram yang didapati oleh golongan yahudi (ini semua kita tahu). DAP secara asal bukan berbilang kaum dan masih didominasi oleh orang Cina. Blog MP mereka semua menggunakan character Cina dan bahasa Ibunda mereka (lihat sendiri) Tony Pua baru baru ini menggunakan bahasa Malaysia tetapi secara asal menggunakan Mandarin. Adakah ini yang kita mahukan dari wakil rakyat kita kata memperjuangkan semua kaum? Tetapi secara halusnya berbagai cara digunakan untuk menaikan martabat hanya satu kaum. UMNO memperjuangkan Melayu secara terang terangan. Tidak dapat dinafikan terdapat kelemahan didalam UMNO (seperti juga disemua parti) tetapi ini semua sedang diperbaiki sekarang. Dan rakyat juga sedar bahawa BA bukan lah satu barisan parti seperti yang dijanjikan. Objektif utama mereka adalah seolah olah bukan untuk kepentingan rakyat tetapi untuk kepentingan parti mereka sendiri.

Bugis aku sedih kerana engkau lebih suka menggunakan nama bugis dari melayu. Walaupun ia adalah benar, tetapi saya rasa salah satu strategi parti yang tidak mahu melayu bersatu menggunakan strategi devide and conquer (satu strategi yang digunakan dengan berkesan sewaktu british dahulu), dimana melayu dipecah pecah kan menjadi jawa, bugis, minang dan sebagainya, walaupun dengan nama engkau aku rasa ko tak banggan menjadi melayu. aku sangat bangga akan anak anak melayu sekarang kerana lebih ramai berjaya. kalau diikut BA semua ini akan terhenti, dan waktu itu kita benar benar hanya tinggal nama yang ditiup angin.

Aku harap jangan terlalu gembira untuk mengutuk UMNO kerana pada pandangan saya apabila semua telah tamat dan selesai tinggal hanya satu parti sahaja yang benar benar memperjuangkan hak melayu --- UMNO.

Sekian,

Syarahan saya pada hari ini.

Kunyit

AzamDean said...

dana haram...apa ko ingat orang bisnes UMNO berniaga cara Islam ke?? hahaha

berjuang hak melayu?? a ah..melayu yang isap dadah merempit.. hahahaha

DAP bagus apa..kalau ada sorang DUN DAP yang melayu..sah2 die yang jadi MB bukan nizar..masa tu senyap la puak2 UMNO ni nak kata PAS kena kuda.. hehe lupe lak..UMNO pun kene kuda ngn gerakan gak kan?? wahahhaha