"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 01, 2009

Sultan Selangor Tidak Mengiktiraf Dato' Hasan Ali?

Reactions: 
Pengerusi MAIS Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa telah mengeluarkan kenyataan bahawa apa-apa kenyataan umum berkaitan dengan perlaksaanan dan adminstrasi Islam di Selangor hanya boleh dibuat melalui MAIS. Katanya lagi, di Selangor hanya lima badan kerajaan yang mempunyai kuasa ke atas perjalanan hal-ehwal agama yakni Tuanku Sultan, MAIS, JAIS, Mahkamah Syariah dan pejabat Mufti.

Yang menghairankan nama EXCO agama tidak langsung disebut dalam senarai mereka yang diiktiraf menjaga hal ehwal agama Islam di Selangor. Juga, ia bermakna Dato' Hasan Ali sudah hilang hak beliau untuk membuat kenyataan berkaitan dengan perjalanan agama Islam di Selangor.

Dato' Hasan selama ini sentiasa memberitahu bahawa beliau amat disukai oleh Tuanku Sultan dan Tuanku Sultan amat rapat hubungannya dengan Dato' Hasan.

Malahan, semalam, sewaktu saya bercakap dengan salah seorang kepimpinan pemuda di Selangor pun perkara yang sama ditekankan kembali kepada saya. Pemimpin pemuda tersebut berkata bahawa hubungan Dato' Hasan dengan Tuanku Sultan amat rapat dan erat sekali.

Beliau menyanggah kata-kata saya bahawa Tuanku Sultan tidak pernah suka dan tidak pernah terfikir untuk melantik Dato' Hasan sebagai Menteri Besar.

Raja Petra Kamaruddin, seorang kerabat yang hampir dengan Sultan Selangor dengan jelas memberitahu bahawa tiada harapan Tuanku Sultan Selangor mahu melantik Dato' Hasan Ali sebagai MB dan menasihatkan Dato' Hasan supaya jangan perasan.

Walaupun ada pendapat Raja Petra saya tak setuju dan saya sanggah. Malahan sewaktu beliau ditahan ISA baru2 ini, pegawai2 penyoal beliau yang dah habis modal terpaksa printout dari blog saya yang satu lagi (antiantihadeeth.blogspot.com) untuk mencari modal membantai Raja Petra Kamaruddin. (Saya tak redha pegawai2 penyiasat tu guna material dari blog saya dan saya tak halalkan)

Tapi, dalam perkara-perkara macam ni, saya percaya Raja Petra 100%. Dan Raja Petra tahu bahawa Tuanku Sultan Selangor ni TAK PERNAH suka dengan Dato' Hasan Ali. Hanya Dato' Hasan Ali sahaja yang perasan macam tu. Nah, sekarang ni terbukti.

Pergi tanya mana-mana AJK PAS Pusat, bila mesyuarat sikit2 "Tuanku hendak", sikit2 "ini kehendak Tuanku". Pendek kata kat Selangor ni, semuanya "Tuanku, Tuanku, Tuanku". Sekarang Dato' Hasan kena "tungku".

Dato' Hasan Guna Alasan Kehendak Istana di Dalam Isu Kuil S23

Di dalam isu ini, Dato Hasan telah berkata dalam mesyuarat exco bahawa beliau menentang pembinaan kuil di Seksyen 23 Shah Alam. Alasan yang digunakan oleh Dato' Hasan Ali adalah ianya atas kehendak dan kemahuan Tuanku Sultan Selangor.

Walaupun pada hakikatnya, tidak mungkin Tuanku Sultan Selangor menitahkan sedemikian kepada Dato' Hasan Ali kerana ianya seharusnya dititahkan kepada Menteri Besar Selangor. Kalau benar itu kehendak Ke Bawah Duli, nescaya Tuanku Sultan Selangor telah menitahkan demikian kepada Menteri Besar sendiri dan bukannya kepada Dato' Hasan Ali.

Hasilnya, sepanjang isu ini berlaku, Dato' Hasan Ali senyap sunyi dan tidak langsung mahu membantu Khalid Samad walaupun selepas Khalid Samad diberikan ugutan bunuh oleh beberapa ahli UMNO yang tidak siuman itu.

Namun akhirnya, kita lihat sendiri, segala "pengorbanan" (ataupun perasan sahaja kot?) kepada Ke Bawah Duli telah dibalas dengan arahan bahawa beliau TIDAK DIIKTIRAF sebagai orang yang boleh membuat kenyataan berkaitan dengan administrasi agama di Selangor.

Dengan kata lain, Dato Hasan cuma bertaraf "pekerja" sahaja dan bukannya pemimpin dalam isu berkaitan dengan administrasi agama di Selangor.

Segala usaha Dato Hasan mempertahankan "kehendak" ke Bawah Duli dan juga membela pegawai2 kerajaan di Selangor telah dibalas dengan "cash" dengan arahan tidak-pengiktirafan DAto Hasan sebagai orang yang layak untuk membuat kenyataan di Selangor.

Eloklah Dato Hasan pertahan pegawai2 kerajaan yang UMNO sebelum ni. Nampaknya, dalam hal berkaitan dengan agama, taraf Dato Hasan di bawah Pengerusi MAIS, yakni seorang pegawai kerajaan.

Hai la Dato Hasan Ali. Agaknya dalam hati dia kata "Ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari".

Orang yang dulu taat dengan Dato Hasan Ali seperti Khalid Samad dan Saari Sungip dibuang macam sampah. Semuanya demi untuk memastikan pentadbiran Selangor ini selaras dengan kehendak Melayu dan selaras dengan kehendak Ke Bawah Duli.

Nampaknya Tuanku Sultan Selangor tak pandang pun pengorbanan pacal yang hina bernama DAto Hasan Ali.

Teringat saya nasihat arwah nenek saya dulu. Nenek saya kata "Man, kita hidup ni, jangan sampai yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran". NAsihat yang sangat-sangat saya suka dan insaf.

Wala' punya wala' pada Sultan, langsung Dato Hasan Ali ke "bala".

Hai la, "wala'" dah jadi "bala'".

Mais spell out who can speak on Islam in Selangor
Posted by admin
Tuesday, 29 September 2009 21:26

(Bernama) - The Selangor Islamic Religious Council (Mais) has drawn up guidelines on issuing public statements through the media on Islamic matters in the state.

Mais chairman Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa said all public statements related to issues involving religious administration in the state and all directives to religious officers and mosque officials could only be issued by the Mais chairman, Mais secretary or the director of the state Islamic Religious Affairs Department (Jais).

“Any other person wishing to issue such a statement must first get the approval of the Mais chairman,” he added in a statement issued here today.

Mohamad Adzib said the Sultan of Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah had given his consent to the guidelines which were applicable in the state.

He said there were five religious authorities with jurisdiction over Islamic religious administration in the state, namely the Sultan, Mais, state Mufti’s Department, the Syariah courts and Jais.

Tulang Besi

57 comments:

Kahiry Jamlus said...

Tunggu aper lagi Hassan Ali, baik masuk Umno sajer ler. Jangan tunggu lama-lama, nanti lama lama, nanti diambil orang....Khir Toyo bersama orang gaji dok tunggu nak pi Disneyland....

Hassan Ali syok sendiri, masuk Umno, jadi Menteri Besar....ada harapan lagi....

Anonymous said...

Inilah puak2 Pakatan Haram Jadah..bila dah tak sebulu maka dikutuk dan dibuat fitnah macam2...inilah cara dan pemikiran puak2 Pakatan Haram Jadah...renung2 dan pikir2kanlah!

maklumat lanjut juga boleh dibaca di sini :

http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2009/10/sembilan-belas-tahun-pas-tipu-orang.html

SULTAN MELAKA... said...

Memang begitulah adat orang bersekolah dalam Umngok...apa saja talian hayat yang boleh menyelamatkan DEPA...termasuk SU..TAN...akan digunakan...mereka dah kepong awal awal macam kat Perak...Wahai rakyat SElangor...lihatlah perangai Umngok..masa dia memerintah...segala Nazir Masjid orang Umngok..konon Su..tan yang pilih..nasib kau lah Hassang ...ada lagi orang dalam PR yang nak buat baik dengan Umngok..kata Arwah Ibrahim Pendek..silakan...silakan

faridshah said...

ruangbicarafaisal.blogspot.com/2009/10/sembilan-belas-tahun-pas-tipu-orang

19 tahun sikit yob !!

UMNO/BN lebih 50 tahun..50 tahun duk menipu rakyat terutama orang melayu yg bangang, sampai hari ini dan sampai bila-bila puak2 UMNO/BN akan menipu, merompak, menyamun, mengaut, meraba, dan yg sebangsat dengannya..!

Sampai nak pilihanraya, puak2 pemimpin keparat pun turun.Masa tu la baiki jalan, janji nak bina sekolah, bagi bantuan, bagi baju sekolah, bagi basikal, buat cabutan bertuah, bagi orang kampung 2,3ratus, berlakon jadi baik, pergi rumah org yg sakit, pergi rumah orang miskin, buat lawatan/pemeriksaan kesihatan, peluk anak2 yatim sambil bergambar, dan macam2 lagi hangpa boleh pi tengok sendiri..
Inilah perangai puak2 pemimpin, pak2 menteli UMNO/BN. Kesian orang kampung terutama yang melayu, asyik2 kena tipu..dah nasib kot !
Tapi Allah menyeru agar sesuatu kaum itu berubah.

Cegah Sebelum Parah,
Ubah Demi Maruah.

kita said...

Memang laa...dalam sejarah udah terbukti raja@ mana suka orang yang boleh bagi nasihat baik.
Insyalah tengok sapa iman maaa

*peminat

Anonymous said...

Hassan Ali kan Timbalan Pengerusi MAIS..

maksudnya Hassan Ali tak boleh bercakap atas kapasiti peribadi. Mesti secara rasmi melalui MAIS..
so takde masalah!

UMNO nak mampos..

jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuu...

ko ni hasssan ali....aku raser menyesal la pulak p dok dengaq ceramah hang....ingatkan hang ni mutiara yg bersinar rupanyer ko taik babi rupenyer !!!!!KHAK TUIH

mtgbertam said...

Aku penyokong Pakatan Rakyat. Dah lama UMNO dok menipu rakyat, merompak kekayaan negara. Atas apa alasan pun, UMNO tetap perlu dijatuhkan.

Kalau ada isu yg boleh mencemarkan Pakatan Rakyat, yg beritanya entah sumber dari mana, akan aku tentang.

Anonymous said...

Sultan selangor tak suka Hassan Ali sebab dia berlagak lebih dari Sultan. Dia ni barua Khir Toyo, tapi Sultan dah tahu yang khir toyo nak jadi sultan selangor dengan membina istana yang lebih besar lalu sultan murka.

Lalu hassan anak ali di panggil menghadap dan sultan memberi kata dua padanya. Kau masuk umno lagi bagus atau aku nyahkan kau ke Pulau Ketam, maka secara automatiknya Hasssan Ali ini layak di baling kasut pada mukanya oleh rakyat selangor kerana menderhaka kepada Sultan seperti MaDHater Kerala.

Anonymous said...

Sultan pun kepala tak betul. Ketua agama Islam negeri konon, tapi cara hidup ala barat. Anak isteri tak tutup aurat. Aku dah lama tiada rasa hormat kepada sultan2. Institusi2 Islam pula diperkuda oleh ahli-ahli politik. Sultan aku adalah Rasulullah saw.

Anonymous said...

Raja2 semua ada private jet. Mana dapat duit banyak2?

Anonymous said...

sultan ke, hassan ali ke, UMNgOk ke...tiga-tiga tak boleh pakai...humban dlm tong sampah sampah buat recycle lagi bagus...masing-masing ada kuasa mempertahankan agama tapi tak nak guna. semua tu boleh belahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

zali said...

tendang jer hassan ali keluar pas!

dia boleh masuk cawangan melayu
dap selangor tuu.

lagi bagus dari jadi kuda
dap...kini dah boleh jadi joki kuda
plak...

Isa Sam said...

Zali memang bodoh, joki semua kecik kecik cam Isa Samad, yang Hassan Ali nie saiz besar sikir dari Isa Samad naik kerbhau boleh, kuda no no...

Memang cetek otak Zali...cam otak kerbhau....baik buang Zali dalam Jamban !!

Anonymous said...

zali ke, UMNgOk ke, hassan ali ke..semua tu memang bodoh bahlul macam kerbau, lagi bodoh dari kerbau pon ade....bodohhh

Anonymous said...

Zali baik balik naik unta padang pasiaq. Bawa Isa smith dan Hassan sekali tunggang unta bersama cybertrooper umnok.

Cis poodah...!!!

matstimketum said...

hasan ali dah jadi 'runner' aje kepada badan dan jabatan yang dibolehkan membuat kenyataan tentang islam di selangor. inilah padahnya bila bercakap menggunakan kepala lutut!

joostspring said...

DAMM FUCKING SHITT PAKATAN HAMPAS..MCM GOOD GOOD JE, BLAH LA WEI...PERINTAH NEGERI PUN DAH TUNGGANG TERBALIK...ADA HATI NAK PERINTAH MALAYSIA...

Anonymous said...

selamat berjuang PR di Bagan Pinang. Barisan Najis BN Monggolia pasti dapat di tumbangkan. Kah, kah...

anakpahang said...

DEPA REMBAT KIRI KANAN,DEPAN BELAKANG,ATAS BAWAH JANJI DAPAT.

ITULAH PRINSIP PERJUANGAN UMNOBN.
TOLONG NAFIKAN WAHAI PENCACAI-PENCACAI UMNO SEKELIAN.

PAS,DAP DAN PKR TIDAK PERNAH MEMERINTAH KERAJAAN PUSAT HINGGA KE HARI INI.

KAMU UMNOBN DAH LEBIH 50 TAHUN DUK "KERJAKAN" MALAYSIA.

MANA DEB KAMU
MANA ARAH WAWASAN 2020 KAMU
MANA KISAH KORIDOR KAMU

DAH BERBILION DUIT UNTUK MENAJA PROJEK MEWAH KAMU , TAPI RAKYAT BAWAHAN MENGANGA MASUK ANGIN KELUAR ASAP.
BILA PEMIMPIN KAMU BERUCAP.....MASYAALLAH PRESIDEN AMERIKA PUN KALAH...
TAPI MALAYSIA DAH NAK JADI MACAM BOSTWANA(MAKIN MUNDUR)

MANA PENCACAI UMNO, SILA JAWAB , SILA NAFIKAN ,JANGAN DUK PERASAN HEBAT.

Anonymous said...

UMNO nak mampos..
kah..kah..kah

UMNO nak mampos..
kah..kah..kah

UMNO nak mampos..
kah..kah..kah

cepatla..cepatla..!

Anonymous said...

Aku tergelak..Bila SULTAN Ahmad Nisfu dikudakan oleh Saadiah dalam cerita Musang Berjanggut...sekarang ni ada jugak SULTAN ....negeri DARUL AH SANG...dikuda dek UMNGOK...tabek aku kat...UMNGOK...patek UMNGOK2 tak derhaka...

zali said...

oii anak pahang...
awak ni dari hutan pahang belah mana keluar?

nak nafikan apamenda lagi?

apa awak tak nampak ke segala
kemudahan,kemakmuran yang bn
bawak?

baik awak BUKTIKAN dari pada
meleleh mintak dinafikan segala
tuduhan awak tuu...

haa...cukup la tu...pi balik
masuk hutan sana tu...

kat sini dah ramai dah
pemberontak pr yang tak sedar
diuntung macam awak nih...

he he..

zali said...

anon 6:18

biar bekerjasama dengan umno
daripada pegang colok menyembah
puteri hang libeth wong serta
maharaja lim...

kotor punya pas...

UMNO Pembelit said...

zali!

Hang ni dah lah bodoh... bangang pulak tu. Layaklah hang dengan UMNOngok hang tu.

Anonymous said...

zali ni elok je disumbatkn kepalanye kat jubor babi

PUTRA MERDEKA said...

kuda-kuda belang PAS ni cukup cuak dan takut hingga kecut telur kalau hassan ali dan beberapa ADUN terbang ke UMNO, maka tumbanglah 1 lagi kerajaan Penipu Rakyat...
itu yg gerun tu...tak boleh tido malam ehh..
resah jiwa dan raga...haha
ko orang pergi jumpa nik najis minta dia tiup dan ludah, lepas tu pergi jihad yang jahat lagi sesat mesti nik najis bagi syurga...hahaha
apa punya bengap kuda belang!
kesian...huhu

Putra Merdeka spesis Hisyam Pondan said...

kuda-kuda belang PAS ni cukup cuak dan takut hingga kecut telur kalau hassan ali dan beberapa ADUN terbang ke UMNO, maka tumbanglah 1 lagi kerajaan Penipu Rakyat...
itu yg gerun tu...tak boleh tido malam ehh..
resah jiwa dan raga...haha
ko orang pergi jumpa nik najis minta dia tiup dan ludah, lepas tu pergi jihad yang jahat lagi sesat mesti nik najis bagi syurga...hahaha
apa punya bengap kuda belang!
kesian...huhu

--------------------------------------------

Pondan DIjajah...

Kau ni minat sangat ke kat Hasan Ali tu? kalau kau ni berselera sangat kat dia apa kata kau buat majlis besar-besaran menjemput hasan ali menyertai umno... kita kat sini tak la ambik hati sangat kalau petualang yang menang atas tiket PR nak menyokong BN.

Sepertimana Ibrahim Ali yang dahulu menang dalam PRU 12 pun sebab pakai lambang PAS dan jika dikaji biawak ni hanya dapat 400 undi lebih je semasa jadi calon bebas....

Kalau Hasan Ali pun berpandangan pendek seperti Ibrahim Ali nak sokong umno dipersilakan, setakat lama mana dia boleh hidup senang dengan pengkhianatan yang dilakukan terhadap para pengundi2nya dulu.

PRU 13 nanti keluar air mata darah sekalipun rakyat dah tak nak terima biawak hidup ni lagi... Apa lah sangat seronok hidup sebagai Pembelot 2 - 3 tahun pastu karier Politik terus berakhir.

Sepertimana brahim bewak yang mengkhianati PAS yang dulu memberi ruang untuk dia bertanding dan bila dah menang sokong umno, tapi seperti yang kita saksikan umno pun tak teringin nak terima dia balik walaupun dah banyak usaha2 menbodek dilakukan namun setakat ni belum lagi membuahkan hasil.

ni yang kita panggil yang dikejar tak dapat yang dalam poket pulak tercicir.

Jadi kesimpulannya takda sapa rasa kecut dan takut kalau mana2 Pemimpin PR nak belot jadi pencacai umno. Yang takut adalah PM 1 Malaysia dan jugak mamak zambri mb Perak haram jadah yang sedar BN akan 'dibogelkan' oleh rakyat Perak sekiranya Pilihanraya diadakan semula untuk memberi ruang kepada rakyat untuk membuat pilihan kerajaan mana yang mereka pilih untuk diamanahkan mandat menjadi pemimpin mereka.

Tetapi oleh kerana pemimpin BN ini tidak melihat 'kuasa memerintah' ini sebagai amanah tetapi sebagai lubuk emas untuk memenuhkan tembolok diri, anak bini dan kroni yang harus dipeluk erat-erat jangan lepas dan apabila sudah terlepas dan berpeluang untuk memeluknya kembali, jagan sesekali peluang itu disia-siakan walaupun tindakan merampas kerajaan yang dipilih rakyat itu membuatkan rakyat Malaysia memandang Pemimpin BN setaraf anjing malah lebih jijik dari anjing itu sendiri.

Jadi sekali lagi aku pelawa putra merdeka@ Pondan DIjajah kalau kau minat sangat ngan Hasan Ali kau wat la rombongan meminang Hasan Ali... takde sapa halang kau.

TokBatin X said...

Wat pe nak gaduh2 sesame melayu dan seislam.. ya beb2, relakslah!!!

Sementara tu dengarlah 'Keroncong KeTuhanan' M.nasir.. Tenangkan fikiran wat seketika.

INSAN dan MANIKAM

PUTRA MERDEKA said...

Kepada semua kuda-kuda belang PAS taksub tentunya Pilihan Raya Kecil Bagan Pinang ini merupakan suatu peluang yang cerah untuk mereka mendapatkan balasan syurga seperti mana yang di janjikan oleh ulama sesat, ulama dalam semak, Tok Guru Nak Abis Nik Aziz.

Bagi mereka yang sudah mendapatkan jaminan syurga ketika mengikuti PRK yang terdahulu nampaknya ini masa untuk membuat booking syurga untuk datuk nenek mereka yang sebelum ini dalam hayatnya tidak pernah masuk PAS, mengundi PAS malah membantu PAS dalam pilihanraya.

Namun bagi yang baru dan belum pernah bersama-sama berjihad jahat di dalam PAS maka ini kesempatan dalam kesempitan yang paling sesuai untuk membuktikan bahawa anda layak dan berhak untuk mendapat jaminan syurga dari nik aziz.

Anda juga berpeluang untuk meng'confirm'kan yang sembahyang anda yang tunggang langgang selama ini boleh diterima atau di tolak. Tapi dah nama kuda belang mesti ada special lane untuk anda. No Problem!

Bagi yang kafir tegak, yang memang menolak Islam, yang membantu menegakkan kalimah Allah di dalam gereja, yang bersungguh-sungguh membangunkan kuil, yang seronok berlakon porno, yang merasa azan memekakkan telinga, yang percaya beer tidak haram dan mempertahankannya maka ini juga peluang dan kesempatan untuk membaiah kepada tok guru sesat agar diampunkan segala dosa. Kira acara membersihkan dosa la cuma tak perlu mandi di sungai ganjes cuma mandi laut di Port Dickson. Boleh syurga juga tuh!

Bagi peliwat tegar dan pengamal sex sonsang mereka telah pun mendapat jaminan syurga lebih awal dan tidak perlu diragukan akan ke 'syumulan' mereka. Apapun ini masanya! ini ketikanya! ini peluangnya! bagi semua kuda-kuda belang taksub pengikut pembangkang untuk membuktikan bahawa anda adalah pejuang!

Pejuang dalam menghancurkan Kesucian Agama Islam! pejuang dalam memecah belahkan perpaduan! pejuang dalam meruntuhkan kuasa melayu yang selama ini menjadi payung negara! Pejuang dalam erti kata perosak, pemusnah! tapi itu semua jangan dijadikan alasan kerana anda semua berhak untuk mendapat syurga seperti mana yang di janji kan oleh tok guru sesat anda semua!!!
Mari dapatkan syurga anda di Bagan Pinang!

Anonymous said...

Putera Merdeka...semoga perut kau buncit dan terus mampus kerana menghina ULAMA..InyAllah...AMIN..YA ALLAH..

PUTRA MERDEKA said...

ajaran tok guru sesat nik najis la tuh!

Anonymous said...

Putera Merdeka...,

Kau tulis apa kat atas tu...? Aku dah baca banyak kali tapi masih tak faham.

Kau cerita tentang apa...? Kalau diulang baca kau ada sebut pasal...
"mendapatkan jaminan syurga ketika mengikuti PRK yang terdahulu nampaknya ini masa untuk membuat booking syurga untuk datuk nenek mereka yang sebelum ini dalam hayatnya tidak pernah masuk PAS, mengundi PAS malah membantu PAS dalam pilihanraya...?"

Apa sebenarnya yang ingin kau sampaikan pada pembaca dalam blog ini...?

Aku nak tanya satu soalan... kau ni penagih dadah ke, atau bekas penagih tegar yang telah insaf...?

Atau kau ni bekas pesakit anjing gila. Atau kau dah kena sawan kepala lembu...?

PUTRA MERDEKA said...

barangkali jawapan persoalan ko tu ada dalam diri ko, itu sebab ko tak faham! ngabih beras jer

Anonymous said...

juak -juak umno yang datang memberak kat blog TP bila blog dia tak dapat sambutan yang diharapkan . Bila dia tengok blog2 PR ni ramai orang dia cuba mengimarahkan ruangan komen walaupun bila dia buka sahaja mulut bau bangkai akan menusuk masuk kedalam hidup pengunjung blog ni akibat komen sampah yang ditulis

Pondan Merdeka said...

biasala tu, putra merdeka ni kan baru je naik pangkat menjadi pencacai tahap 3.... (lebih kuat jilat lebih tinggi pangkat) paling laju menjilat bontot Najib. Kelajuannya lidahnya menjilat mengalahkan kelajuan jentera F1 yang kerajaan Barisan National guna wang pembayar cukai Perabis duit rakyat....

Memang kerajaan Barisan Nasional ni Kreatif dalam bidang merompak harta rakyat..

Satu Lagi Projek Barisan Nasional menggunakan wang Pembayar Cukai Rakyat Malaysia

zali said...

saya menyokong penuh kenyataan
putera merdeka.

salam tok batin x...
selamat datang ke blog TiPU ni...

begini la tok...perkara yang sama
berulang dan terus berulang dalam
matrixnya...

layan...

PUTRA MERDEKA said...

panas nampak...
minta nik najis ubat bagi sejuk, air basuh kaki mesti ngam punya, macam ayah pin jugak nik najis ni..

PERUT KAU BUSUNG NANTI said...

Semasa pilihanraya 2004...seorang PENJILAT Umngok...telah memijak gambar seorang Ulama di satu Daerah di Selangor ( Kau hubungi UMNO daerah tu...itu kerja engkau..aku tak nak bagi tahu..)...kemudian perutnya membesar BUSUNG...PENJILAT Umngok itu...merayu2 merangkak2 dibawa berjumpa Ulama itu..minta maaf minta ampun...Alhamdullilah..sekarang dah taubat pada ALLAH dan SEDAR DIRI..kalau nak kutuk ULAMA lagi teruskan lah PUTRA MERDEKA...aku tak tahu kau ni kafir ke Laknat ke...

pisangmalaysia said...

Sudah nya kat blog PR jugak kuda-kuda longkang ameno ni lepak..apekehai???blog ameno mana dapat sambutan, ..nak wat camaner he he he...

PUTRA MERDEKA said...

hahaha...ulama? aku ingat ko dah nyanyuk sangat ni.
cerita karut ko tu laku sebelum masihi dulu weii, sekarang dah basi, tolong gunakan lah akal tu sikit, jangan harapa ulamak ko jer fikirkan tentang hidup ko, cari jalan lain weii

Tulang Besi said...

Putra Merdeka,

Aku cabar buat laporan pada Mahkamah Syariah dan dakwa Tok Guru Nik aziz di mahkamah syariah atas tuduhan menyebar ajaran sesat.

Kalau berani la

Kuda Perang said...

Assalamualaikum semua,
Mengkritik pemimpin bukan tak boleh, tapi biarlah beradab dan berasaskan fakta dari sumber yang benar dan sahih, bukannya ikut-ikutan dengan menghetam dan mencaci maki seperti golongan yang tidak beriman.

Elakkan diri kita daripada menghentam orang lain hatta musuh sekalipun, inikan pula pemimpin sendiri.

Dalam kehidupan yang bertamaddun pun tidak diamalkan budaya menghentam seseorang secara mencaci, memaki, mengeji dan sebagainya.

Perbuatan seperti itu hanya memberikan gambaran si empunya diri yang mempunyai TAHAP PEMIKIRAN DI TAKUK YANG PALING RENDAH. TAHAP PEMIKIRAN PALING BAWAH DALAM KELAS PEMIKIRAN ORANG2 YANG BERTAMADDUN.

NAK MEMBUAT ULASAN TERHADAP APA ISU YANG BERKAITAN DENGAN SESIAPA SAJA PUN MESTILAH DENGAN USUL PERIKSA DAHULU, SELIDIK DAHULU HUJUNG PANGKALNYA.

DALAM ISU DATO DR. HASSAN ALI INI SEBENARNYA TIADA APA2 MASALAH BESAR PUN. KONTROVERSI NEGATIF YANG BERLAKU HANYALAH KERANA PROVOKASI MUSUH DAN DISAMBUT PULA OLEH PARA PNYOKONG2 PR YANG BERPEMIKIRAN KOLOT DAN ORTHODOKS WARISAN DARIPADA ZAMAN SEMASA MEREKA MASIH UMNO-BeEND DAHULU, DAN MUNGKIN SEKARANG PUN MASIH UMNO-BeEND.

JADI JIKA MAHU MENJADI PEJUANG RAKYAT YANG SEBENAR, SILA BUANGKANLAH SEGALA PERANGAI DAN SIKAP BURUK DAN NEGATIF YANG MEROSAKKAN PAKATAN RAKYAT INI!!!

JANGAN JADI SEPERTI PERIBAHASA KELANTAN 'BODOH TIDAK BOLEH DIAJAR, CERDIK TIDAK BOLEH DITUMPANG'....WALLAHU A'LAM

Kuda Perang said...

Assalamualaikum semua,
Mengkritik pemimpin bukan tak boleh, tapi biarlah beradab dan berasaskan fakta dari sumber yang benar dan sahih, bukannya ikut-ikutan dengan menghetam dan mencaci maki seperti golongan yang tidak beriman.

Elakkan diri kita daripada menghentam orang lain hatta musuh sekalipun, inikan pula pemimpin sendiri.

Dalam kehidupan yang bertamaddun pun tidak diamalkan budaya menghentam seseorang secara mencaci, memaki, mengeji dan sebagainya.

Perbuatan seperti itu hanya memberikan gambaran si empunya diri yang mempunyai TAHAP PEMIKIRAN DI TAKUK YANG PALING RENDAH. TAHAP PEMIKIRAN PALING BAWAH DALAM KELAS PEMIKIRAN ORANG2 YANG BERTAMADDUN.

NAK MEMBUAT ULASAN TERHADAP APA ISU YANG BERKAITAN DENGAN SESIAPA SAJA PUN MESTILAH DENGAN USUL PERIKSA DAHULU, SELIDIK DAHULU HUJUNG PANGKALNYA.

DALAM ISU DATO DR. HASSAN ALI INI SEBENARNYA TIADA APA2 MASALAH BESAR PUN. KONTROVERSI NEGATIF YANG BERLAKU HANYALAH KERANA PROVOKASI MUSUH DAN DISAMBUT PULA OLEH PARA PNYOKONG2 PR YANG BERPEMIKIRAN KOLOT DAN ORTHODOKS WARISAN DARIPADA ZAMAN SEMASA MEREKA MASIH UMNO-BeEND DAHULU, DAN MUNGKIN SEKARANG PUN MASIH UMNO-BeEND.

JADI JIKA MAHU MENJADI PEJUANG RAKYAT YANG SEBENAR, SILA BUANGKANLAH SEGALA PERANGAI DAN SIKAP BURUK DAN NEGATIF YANG MEROSAKKAN PAKATAN RAKYAT INI!!!

JANGAN JADI SEPERTI PERIBAHASA KELANTAN 'BODOH TIDAK BOLEH DIAJAR, CERDIK TIDAK BOLEH DITUMPANG'....WALLAHU A'LAM

Kuda Perang said...

Assalamualaikum semua,
Mengkritik pemimpin bukan tak boleh, tapi biarlah beradab dan berasaskan fakta dari sumber yang benar dan sahih, bukannya ikut-ikutan dengan menghetam dan mencaci maki seperti golongan yang tidak beriman.

Elakkan diri kita daripada menghentam orang lain hatta musuh sekalipun, inikan pula pemimpin sendiri.

Dalam kehidupan yang bertamaddun pun tidak diamalkan budaya menghentam seseorang secara mencaci, memaki, mengeji dan sebagainya.

Perbuatan seperti itu hanya memberikan gambaran si empunya diri yang mempunyai TAHAP PEMIKIRAN DI TAKUK YANG PALING RENDAH. TAHAP PEMIKIRAN PALING BAWAH DALAM KELAS PEMIKIRAN ORANG2 YANG BERTAMADDUN.

NAK MEMBUAT ULASAN TERHADAP APA ISU YANG BERKAITAN DENGAN SESIAPA SAJA PUN MESTILAH DENGAN USUL PERIKSA DAHULU, SELIDIK DAHULU HUJUNG PANGKALNYA.

DALAM ISU DATO DR. HASSAN ALI INI SEBENARNYA TIADA APA2 MASALAH BESAR PUN. KONTROVERSI NEGATIF YANG BERLAKU HANYALAH KERANA PROVOKASI MUSUH DAN DISAMBUT PULA OLEH PARA PNYOKONG2 PR YANG BERPEMIKIRAN KOLOT DAN ORTHODOKS WARISAN DARIPADA ZAMAN SEMASA MEREKA MASIH UMNO-BeEND DAHULU, DAN MUNGKIN SEKARANG PUN MASIH UMNO-BeEND.

JADI JIKA MAHU MENJADI PEJUANG RAKYAT YANG SEBENAR, SILA BUANGKANLAH SEGALA PERANGAI DAN SIKAP BURUK DAN NEGATIF YANG MEROSAKKAN PAKATAN RAKYAT INI!!!

JANGAN JADI SEPERTI PERIBAHASA KELANTAN 'BODOH TIDAK BOLEH DIAJAR, CERDIK TIDAK BOLEH DITUMPANG'....WALLAHU A'LAM

Kuda Perang said...

PUTRA MERDEKA HANYALAH HAMBA SURUHAN YANG RELA DIRINYA MENJADI SURUHAN WALAUPUN TIDAK DISURUH.

BIARKANLAH DIA TU, ABAIKAN SAHAJA... DUST!!!

PUTRA MERDEKA said...

hahaha...
mahkamah apa nya, kan mahkamah hanya adil bila keputusan berpihak kepada ko orang jer...
adil kan bagi ko orang bila semua setuju dan bersedia menjadi kuda belang angguk kat ko orang
porahh!
kuda perang@kuda belang..apa nak heran!!! pemimpin ko bukan pemimpin aku!

perompak harta rakyat said...

kali ini aku ingin menceritakan kisah Petua orang-orang dulu dalam menghalau anjing liar yang sudah masuk kedalam rumah.... anjing kurap yang biasa kita lihat ditepi-tepi tong sampah yang memakan bangkai apabila masuk kedalam rumah, dengan sekali dua halau ia akan pergi, tetapi jenis anjing peliharaan yang 'dibeli' secara khusus oleh tuannya dan diberi makan yang cukup seandainya sudah masuk kedalam rumah orang islam..... anjing tersebut amat payah untuk keluar.... terutamanya yang berbaka German Sheppard atauppun Bulldog...

lagi malang kalau kita digigit anjing ini kerana telah terbukti salah seorang Menteri Yahudi Bani umNO @ Bani Israel yang bernama Syabery Chik telah digigit anjing gila sewaktu bermain 'Polis sentri, one two jaga, polis mati pencuri jaga' sewaktu zaman kanak-kanak dulu..... Penyakit tersebut tidak boleh disorok walaupun beliau berjawatan Menteri Penerangan Malaysia sekalipun.....

Buktinya dapat kita lihat dengan jelas dikaca tv mulut Syabery Chik berbuih-buih ketika menahan asakan demi asakan hujah DSAI mengenai tindakan Kerajaan Barisan Najis Pengusung Kepala Lembu menaikkan harga minyak sesuka hati tanpa memikirkan nasib rakyat marhaen dan hanya bertindak memberi ribet yang tak sebarapa di pejabat pos apabila ditentang habis-habisan oleh Pakatan Rakyat suatu masa dulu....( ini dah kes Merak punya bulu, gagak dapat nama...)

Eh anjing sapa pulak yang tetiba nyalak kat blog TP ni?????.
....Syoh.... syoh..... Syoh..... woi... blah la woi... Syoh.... syoh....

kita baru je bercerita pasal anjing asli tetiba 'anjing jadian' terus datang...

Yang aku heran dah halau bekali-kali pun 'anjing jadian upahan' ni taknak jugak pegi...perggghh liat siol... kalau anjing liar bapak anjing mak nye babi macam ni cara nak halau dia kita perlu taknik khusus...

tapi tak perlu la kursus 14 hari 13 malam kat Disneyland yang membazir RM 1.6 juta duit pembayar cukai sepertimana hobi Captain Toyol dan Zharah Kcik untuk memahami kaedah menghalau @ menghapuskan anjing jadian yang menyemak dalam rumah kita ni...

Kalau sesapa antara kita ada senapang cerita akan menjadi lebih ringkas... tapi bagi kita yang tidak mempunyai senapang aku turunkan serba sedikit ilmu aku yang tak seberapa ni...

1) Sediakan seekor ayam yang telah membusuk yang telah dibuang bulunya... sesetengah anjing suka makan benda-benda kotor, jadi 'anjing jadian' pulak suka rezeki dari sumber2 yang haram... ayam tersebut dicincang sampai jadi burger dan kemudian di gaul rata dengan racun 'Puradan'..

( Puradan ni adalah racun serangga tapi nak hapuskan anjing pun boleh jugak....)

2)Ayam busuk yang telah digaul dengan Puradan tadi diberikan pada 'anjing jadian' tersebut.
Biarkan anjing tu menikmati 'ayam goreng belada edisi Khas' tersebut tanpa diganggu....

3) Lepas 3-4 jam insyaAllah anjing jadian tersebut tidak akan mengganggu kita lagi wat selama-lamanya....

Jadi sekarang syukur anjing jadian dah mati... mari kita tengok.....

Ehhh..... kat rantai dia ada nama la... Eh... ni macam nama orang je...

'PUTRA MERDEKA' ???????

Pembaca-pembaca yang budiman sekalian, janganlah kita baki makan anak bini dengan menjadi pencacai Gerombolan United Malay National Organisation, kelak nanti nak mati takut-takut jasd kita bertukar menjadi anjing seperti yang telah sahabat kita saudara Putra Merdeka alami...

Kepada Putra Merdeka, kan seronok kalau kau yang 'terjatuh' dari tingkat 14 Plaza Masalam tempoh hari menggantikan Teoh Beng Hock...

Sebab bila Teoh Beng Hock mati ramai orang marah dan menuntut Penyiasatan rapi serta menubuhkan Suruhanraya diRaja menyiasat kes ini....

tapi kalau Putra Merdeka yang mati aku yakin ada pengunjung setia blog TP ni yang sebelih 2 ekor kambing mengadakan kenduri kesyukuran pasal 1 lagi orang Pencacai Munafik Harrrr Biii dah mampos kat Malaysia, tanah air kita yang tercinta ni....

kih...kih...kih....

Selamat menunaikan Solat Jumaat Putra Merdeka, pas Jumaat ni aku nak belanja kau 'Cendol istimewa' .... kau jangan tolak pulak pelawaan aku ni....

jebat said...

ko nak komen apa kat sini putera merdeka? buang masa kau jer. kehadiran ko di sini aku lihat lebih kepada kpd untuk menyakitkan hati kami jer x lebih dari tu dan komen ko pun x berilmu dan x blh d jadikan panduan. Jadi aku rasa adalah lebih baik ko pergi jer ke laman UMNGOK dan lemparkan komen2 ko perihal rasuah,bunuh,salah guna kuasa,berakhlak buruk,pergaduhan sesama sendiri,kroni,penipuan,tdk amanah,tamak dan byk lagi ko fikir ler sendiri.Duit anak yatim pun kena kebas.Permit AP utk kaum piak jer.Permit teksi utk syarikat kroni jer.Blm aku cerita perihal PKFZ,komisen kpl selam sampai ke tahap pembunuhan penagihan kaw balak d pahang nanti ko boring pulak nak baca komen aku yg panjang berjela.
shuh.....shuh....pergi ler ko ke laman juak2 umngok ko tu jgn ko buang masa d sini krn kita org pr tahu apa yg benar dan apa yg bathil bukan mcm ko menyondol mcm babi hutan jer.

jebat said...

ini bahasa paling simple aku berbicara dgn ko kalau x blh berfikir juga adalah lebih baik ko jadi lembu dari jadi manusia.

Anonymous said...

SATU PENGHINAAN BAGI PAS!!!SAYA MENYERU PAS SELANGOR KELUAR PAKATAN BIAR PENCACAI PKR YG TAK BOLEH TERIMA KRITIKAN JATUH TERSUNGKUR...BLOGGER INI PON KEJI,,,KALAU MENGEJI PON AGAK2 LA...BIAR NAFSI2...PUIH!!!!!!!!!!!!!

cekodok said...

apalah bangang korang nih..benda ni pun nak kecoh...taksub sgt ngn perjuangan parti..tu yg jd camni...

Islam xislam, bila mana pendapat cam berpihak kepada KERAjaan, mula la kutuk sana sini, kata dia ni xbagus, apa la semua la..

Islam xmengajar nak menjatuhkan seseorang...pendapat YB, biarlah pendapat YB...nak kecoh cam dak kecik...terima xterima terpulang...

politik Malaysia yang xmenbangun ummat langsung...

Semakin hari, ada je seislam yang nak dijatuhkan...

ak bkn UMNO mahupun ahli PAS, tapi ak lbh cenderung berminat akan perjuangan ISLAM dari parti PAS...

Sedih melihat kamu cuba menjatuhkan saudara islam yang lain...

SELCAT lantak pi la, pe ak kisah...

PUTRA MERDEKA said...

hahaha...panas rupanya
hangin 1 badan ke bro
hahaha

Anonymous said...

bukan sultan selangor jer x suke..sultan seluruh alam malaysia pun suke..kecuali setiausaha pas dan balaci2

Anonymous said...

BUat ape nak kecoh-kecoh, humban saje Hassan ali dan zali ni ke dalam blog-blog pencacai umno yang tak laku tu. Buat menyemak saje dua ekor bahlul ni kat blog ni.

Kalau 2 ekor beruk ni masih nak bertekak di sini kita hantar saja dua-dua mereka jadi duta Monggolia.

Anonymous said...

Kami akan tetap bersamamu mempejuangkan cara hidup Islam yang sebenar wahai Dr. Hassan Ali. Orang yang baik akan disayangi oleh orang yang baik juga. Allahu akbar.

Anonymous said...

Salam..saya suka berpesan dan mengingatkan Dato Hassan ali yg sy hormati akan janji sumpahnya yg berkobar2 dulu semasa ceramah pilihanraya di gombak jika dapat menawan negeri selangor....(sy dengar sendiri dr mulutnya)dgn di iringi lagu "wing Of change" dr scorpion.."saudara rakyat! kami pemimpin2 PAS selangor (yg ada ketika itu),bersumpah dan sepakat..sekiranya kami belot,tidak amanah pd perjuangan kami,tidak bertanggungjawab terhadap rakyat,maka jatuh talak ke atas isteri2 kami"..ini sumpah/janji nazar yg agak berat.Jd lihatlah betapa seriusnya kami pemimpin2 PAS"...ini antara ungkapan Dr hassan dulu,jd renung2kan dan jgn lupa,takut datang musibah..-Hamba rakyat