"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 02, 2009

Undilah UMNO: Supaya Pemimpin2 UMNO Sekeluarga Boleh Ke Disneyland Pakai Rm1.6juta Wang Rakyat - HIDUP MELAYU!!!

Reactions: 
Hakikatnya perjuangan UMNO dan mengundi untuk UMNO adalah satu perkara yang sangat mulia dan terpuji. Kalau tidak diundi pemimpin-pemimpin dan calon UMNO, siapa lagi yang kita boleh harap untuk menghabiskan wang rakyat dan menjahanamkan kekayaan negara.

Oleh sebab itu marilah sama-sama kita mengundi UMNO dan Barisan Nasional kerana kita harus memastikan pemimpin-pemimpin UMNO diberikan sepenuh-penuh peluang untuk menghabiskan wang rakyat untuk kepentingan pribadi dan family sendiri.

Kenapa la bodoh sangat orang-orang yang sokong Pakatan Rakyat ni. Tak sedarkah yang kita rakyat biasa ni hanya layak bertaraf kerbau.Pemimpin-pemimpin dan anak beranak mereka tu kucing.

Kerbau yang digunakan untuk membajak sawah. Apabila kerbau didapati makan padi, tuan kerbau akan bantai kerbau sampai luka-luka. Kerbau yang bergelumang dengan selut, dengan pacat di bawah terik matahari kerja membanting tulang menarik bajakk. Kucing cuma duduk dalam rumah. Terlindung dari matahar dan hujan.

PEnghabisan sekali, bila padi dituai, kucing atas rumah yang makan nasi dulu. Kerbau macam kita ni tak boleh komplen pun. Nanti kena sebat.

Saksikan sendiri jasa pemimpin UMNO menghabiskan wang rakyat dengan pergi ke Disneyland bersama keluarga mereka pakai wang rakyat RM1.6juta.


Tulang Besi

19 comments:

PUTRA MERDEKA said...

duit zakat terengganu dulu pun exco ko orang kebas, tutup anak syarikat kerajaan bila rugi, tebang balak ikut suka hati hj hadi dan kroni,
duit royalti ko orang bagi-bagi sesama pemimpin sendiri, itu sebab jadi kerajaan cuma sekali, rakyat benci, hidup mewah kahwin lagi, enjoy bercuti ke luar negeri, iru kan pemimpin PAs punya diri, apa yang pelik!
kuda belang memang pelik!

Anonymous said...

HAHAHA BODOH LE KO NIE..TERENGGANU MANE DAPAT ROYALTI MASE PAS MEMERINTAH... MEMANG TAK MERDEKA OTAK KO..KEKEKEKEK CIAN TUL PUTRA MERDEKA NIE

Tulang Besi said...

Blogger PUTRA MERDEKA said...

duit zakat terengganu dulu pun exco ko orang kebas, tutup anak syarikat kerajaan bila rugi, tebang balak ikut suka hati hj hadi dan kroni,
duit royalti ko orang bagi-bagi sesama pemimpin sendiri, itu sebab jadi kerajaan cuma sekali, rakyat benci, hidup mewah kahwin lagi, enjoy bercuti ke luar negeri, iru kan pemimpin PAs punya diri, apa yang pelik!
kuda belang memang pelik!
.

Anak exco tu student. Jadi, dia asnaf dan exco tu pun bukan kaye pun.

Jadi, apa isunya?

Anonymous said...

Tulang Besi,
kakakakkaka

PUTERA DERHAKA.. said...

Hoi Putera Menderhaka ( otak TAK MERDEKA ) kau balik jilat ponggong MAMAK KUTTY tu...tiba2 kau muncul...berapa kau dapat UPAH menjilat untuk BAGAN PINANG NI..kalau setakat mencarut...berhujah tak ada no. 1.6 juta ...tak payah menyibuk kat sini...kau buat blog kau sendiri...

pisangmalaysia said...

isunye ialah putra merdeka ni cume merdeka dari dijajah oleh penjajah luar tp masih dijajah mindanya oleh bangsa sendiri...kami golongan muda tidak akan terpengaruh dengan mangkuk2 seperti (putra x merdeka)ni. InsyaAllah PRU 13...ameno n de gang akan berkubur tanpa nesan...apa guna DEB?MSC?dan lain2?jgn kata negeri pembangkang, negeri yg diperintah ameno pun lebih teruk pembangunannya...habis duit rakyat dirompak oleh kuncu2nya!!!kemudian tinggal TAIK...

pisangmalaysia said...

isunye ialah putra merdeka ni cume merdeka dari dijajah oleh penjajah luar tp masih dijajah mindanya oleh bangsa sendiri...kami golongan muda tidak akan terpengaruh dengan mangkuk2 seperti (putra x merdeka)ni. InsyaAllah PRU 13...ameno n de gang akan berkubur tanpa nesan...apa guna DEB?MSC?dan lain2?jgn kata negeri pembangkang, negeri yg diperintah ameno pun lebih teruk pembangunannya...habis duit rakyat dirompak oleh kuncu2nya!!!kemudian tinggal TAIK...

Anonymous said...

Contoh: Kg Sg Tekali di Selangor. Memang kuat sokong UMNO/BN. Patut tukar nama, Kg Darul UMNO.
Kira-kira 5km dari pekan Bt14. Dah la 3G tak ade, bekalan air pun selalu tak ade. dah bertahun2 masalah air tak selesai. Nak 'mandi wajib' pun susah..
Jalan raya pun berlubang2 dan bertampal2.
Itupun dok bangga dan dok sokong UMNO/BN lagi !
PRU12 8Mac, ratusan undi PAS kat situ. Satu kampung orang UMNO kecoh sampai runtuh 'gerbang' UMNO/BN kat situ.
kah..kah..kah

walaupun DUN kalah, tp masih menyumbang kpd undi Parlimen.

mampos UMNO
UMNO nak mampos..

Toyol Disneyland said...

Memandangkan kerajaan umno dahulu menghalalkan perbelanjaan Toyo bersama orang gaji ke Disneyland dengan menggunakan wang hasil titik peluh rakyat, maka ini telah menjadi dasar menghalalkan kepada semua ahli umno berbelanja menggunakan duit rakyat untuk membuat lawatan bersama orang gaji ke mana mana tempat seluruah dunia hasil wang rakyat.

MENGAPA TOYOL BOLEH, YANG LAIN TAK BOLEH ???

TAKAN SATU MESIA DUA STANDARD ???

jebat said...

ko nak komen apa kat sini putera merdeka? buang masa kau jer. kehadiran ko di sini aku lihat lebih kepada kpd untuk menyakitkan hati kami jer x lebih dari tu dan komen ko pun x berilmu dan x blh d jadikan panduan. Jadi aku rasa adalah lebih baik ko pergi jer ke laman UMNGOK dan lemparkan komen2 ko perihal rasuah,bunuh,salah guna kuasa,berakhlak buruk,pergaduhan sesama sendiri,kroni,penipuan,tdk amanah,tamak dan byk lagi ko fikir ler sendiri.Duit anak yatim pun kena kebas.Permit AP utk kaum piak jer.Permit teksi utk syarikat kroni jer.Blm aku cerita perihal PKFZ,komisen kpl selam sampai ke tahap pembunuhan pengagihan kaw balak d pahang nanti ko boring pulak nak baca komen aku yg panjang berjela.
shuh.....shuh....pergi ler ko ke laman juak2 umngok ko tu jgn ko buang masa d sini krn kita org pr tahu apa yg benar dan apa yg bathil bukan mcm ko menyondol mcm babi hutan jer.

mr. a said...

nauzubillah

Anonymous said...

1.6 juta leh bawak 160 org gi Haji tuh...

Anonymous said...

Gila r ko sokong orang makan duit haram. Ntah2 ko pun mkn duit haram gak kot. Bawa2 la bertobat. Dunia dah nak kiamat. Sekarang ni mcm2 bala dah turun kat Indon n Filipina. Tggu la kena kat Malaysia nanti, baru ada akai. Terang2 depan mata Umno tu korup, pi sokong gak. Macam dah takde orang lain ke nak jadi pemimpin.

Dulu masa pilihanraya Permatang Pasir cakap tersilap pilih calon yang bermasalah, sekarang pun aper kurangnya. Rasuah...rasuah..rasuah. Si Doreamon tu pun 2x5 gak. Mungkin org2 Umno ni mmg suka kot kaki rasuah. Astargfirullah.....

Anonymous said...

Gila r ko sokong orang makan duit haram. Ntah2 ko pun mkn duit haram gak kot. Bawa2 la bertobat. Dunia dah nak kiamat. Sekarang ni mcm2 bala dah turun kat Indon n Filipina. Tggu la kena kat Malaysia nanti, baru ada akai. Terang2 depan mata Umno tu korup, pi sokong gak. Macam dah takde orang lain ke nak jadi pemimpin.

Dulu masa pilihanraya Permatang Pasir cakap tersilap pilih calon yang bermasalah, sekarang pun aper kurangnya. Rasuah...rasuah..rasuah. Si Doreamon tu pun 2x5 gak. Mungkin org2 Umno ni mmg suka kot kaki rasuah. Astargfirullah.....

Anonymous said...

Abang Sekalian,

kakakakakkaka

Disneyland he we come said...

Doreamon bakal memenangi kerusi Bagan Pinang sebab dia akan guna taktik politik wang ala umno...semua gerenti beres....!!!!

Anonymous said...

jangan lupa ajak hassan ali + nasaruddin mat isa..jangan2 haji hadi pun nak joint sekali..duitkan banyak tu

Anonymous said...

Zali marah, Khir Toyo joli sakan kat Disneyland tak ajak zali bersama. Tidak mesti kosnya sampai 3 juta.

Toyo borek zali rintik.

Anonymous said...

Korang mengiklankan DISNEY ke?

kakakakakkakakkaka