"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 02, 2009

N-31 Bagan Pinang: Pertarungan Sebenar...

Reactions: 
Sebelum ni kita dah lalui beberapa siri Pilihanraya Kecil bermula dengan PRK Permatang Pauh, diikuti dengan PRK Kuala Terengganu, PRK Bukit Gantang, PRK Bukit Selambau, PRK Batang Ai, PRK Penanti, PRK Manek Urai, PRK Permatang Pasir dan akhirnya sampai masa untuk PRK seterusnya kali ini di Kubu Kuat UMNO/BN iaitu Bagan Pinang.

Pertama sekali aku mintak maaf banyak-banyak pada para pembaca setia website Perisik Rakyat® sebab dah lama sangat aku tak post apa-apa artikel dari aku sendiri sebaliknya hanya membiarkan website ini tersadai usang.

Aku belum give-up lagi untuk berblogging cuma memberi masa untuk blogger-blogger baru menonjolkan diri. dunia blogger milik semua orang. siapa mampu, dialu-alukan untuk meneruskan perjuangan dalam dunia cyber. ini sahaja yang mampu kita buat untuk apa yang kita rasa benar setelah kita melihat dan merasai sendiri kehebatan KERAjaan yang sedia ada.

Balik pada cerita PRK... pada aku, PRK kali ini adalah 1-1nya platform untuk Pakatan Rakyat mengukur sokongan daripada rakyat terhadap apa yang sedang diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat. ini kubu kuat UMNO/BN, Pakatan Rakyat baru sahaja mahu melangkah untuk meraih sokongan rakyat sebelah Selatan dan inilah platform yang pertama.

Apa isu yang mahu dimainkan, apa tawaran yang mahu diberikan, apa yang rakyat tempatan mahu, apa yang mampu Pakatan Rakyat beri perlu diperhatikan sedalam-dalamnya. perlu ada perancangan dan juga gerak kerja yang jelas.

Buat masa ni aku masih tak dapat nak cakap apa-apa lagi. kekuatan Pakatan Rakyat aku tak tahu setakat mana di Bagan Pinang, kekuatan UMNO/BN memang berlainan disini tetapi itu bukan jaminan bahawa UMNO/BN akan menang di Bagan Pinang dan Pakatan Rakyat pula jangan terlalu yakin akan menang walaupun akan berhadapan dengan calon yang bermasalah yang ditonjolkan oleh UMNO/BN.

Jadi... kita tunggu dan lihat... mulai esok sedikit-demi sedikit kita akan berusaha bersungguh-sungguh untuk memenangkan Pakatan Rakyat di Bagan Pinang. bantuan dari semua amat-amat diperlukan. apa sahaja maklumat harap dapat disampaikan kepada para blogger yang bertugas supaya dapat disampaikan kepada semua.

Tak payah susah-susah geng... tinggalkan sahaja apa-apa maklumat yang korang ada dekat mana-mana ruangan komen blog-blog yang korang baca, dan kami para blogger akan tentukan bahawa maklumat tersebut akan disebarkan seluas-luasnya melalui dunia tanpa batasan ini.

Doakan yang terbaik untuk Pakatan Rakyat.

*Terima kasih kepada para pembaca yang telah bermurah hati menyalurkan sumbangan untuk kempen PRK Bagan Pinang.

15 comments:

Liza said...

sama-sama kasih kat ko TPU... welcome to Bagan Pinang... welcome to kubu kuat mat isa... ye ke?... dulu tu sebelum lari ke P. Jempol memang lah kubu kuat... masa tu duit "babi" sangat banyak, sebanyak keladak disungai Lukut... tapi kalau kuat berterusan kenapa lari ke Jempol? sekuat-kuat mat isa, kuat lagi gelaran yg dio dapat dulu... "babi pendek"

agas linggi said...

gua doakan lu sentiasa sejahtera dlm menjalankan tugas lu,teruskan bro...

Anonymous said...

Abang Sekalian,

Ahli UMNO semua dah ready kat sana. Jangan balik awal lak, takut tak tahan panas je kat sana.

PUTRA MERDEKA said...

Esok proses penamaan calon akan berlangsung, Calon BN Tan Sri Isa Samad tentunya akan turun diiringi dengan sokongan ribuan pengundi dan pemimpin disamping doa dan restu yang mahukan beliau kembali beraksi sebagai wakil rakyat yang sah bagi penduduk Bagan Pinang.

Calon PAS pasti akan di hantar oleh Presiden dan kuda belangnya dan tentunya akan diapit oleh sekutu yang di Bagan Pinang dilihat bersekongkol namun di Selangor bercakaran dalam pelbagai isu dan di Pulau Pinang berdolak dalik dengan isu penggiliran jawatan Ketua Menteri.

PAS dan Pakatan Rosak tahu bahawa kemenangan hampir mustahil bagi mereka kali ini dan menurunkan majoriti undi merupakan suatu bonus. Dari kempen ceramah yang mereka buat pun jelas tidak mendapat sambutan. Laungan takebeer hanya berlegar disekeliling kuda-kuda belang taksub jer.

ZulPAS yang diimport dari lenggeng pun dah 3 kali kalah bertanding Pilihan Raya di kampung halamannya, nak letak calon anak tempatan di Bagan Pinang sah-sah tak de, sebab PAS tahu BP bukan tanah subur untuk menanam kebencian dan menabur benih fitnah, itu sebab PAS tak aktif di Bagan Pinang.

Di Selangor PAS dah berpecah kepada 2 kelompok, yang menyokong Hasan Ali yang mahukan si kafir dalam Pakatan menghormati Islam dan Melayu, sementara 1 kelompok lagi yang sudah ditanam dengan semangat Babi gila yang memuja Khalid gagap, ronie liu dan khalid samad yang menjual dan menggadai agama.

Di Pulau Pinang, PKR dah mula bercakar dengan DAPig, Karpal sudah minta Anu-war Aljuburi menjelaskan apa yang Yusmadi katakan mengenai isu penggiliran jawatan KM.

Beginilah bahana nya apabila berkawan dan bersekongkol hanya kerana untuk menjatuhkan kerajaan UMNO dan BN, bukannya ada asas, malah niat masing-masing pun saling tidak ikhlas. Mereka hanya bernafas kerana berjaya mengupas dan memutar belit isu agar orang ramai, rakyat dan pengundi KELIRU!

KELIRU ni boleh kena kepada sesiapa sahaja! tak kira yang sekolah atau tidak, yang berjawatan tinggi atau peon, yang menagih dadah atau yang suka meliwat, yang muslimah atau muslimut atau pun musibat...sesiapa sahaja.

Hari ini rakyat dah semakin sedar dan jelas akan penipuan, pembohongan, fitnah, tipu daya dan sandiwara yang jelas mengelirukan mereka. Mereka semakin muak dan jelak dengan tindak tanduk pembangkang yang jelas tidak ada agenda pembangunan untuk rakyat, yang ada pembangunan untuk poket mereka sendiri...

Lu Fikir La Sendiri!

Eden Undi BN!
Hidup UMNO!

Khir Toyota Toyoti said...

Harap borang calonan Isa Doreamon terbatal kerana silap tulis nama kartun.....

Anonymous said...

kpd putra merdeka... jgn tngok yg buruk diatas orng shj,ukur baju di badan sndiri,ppp apa sdh jadi, mca apa sdh jadi,mic apa sdh jadi malahan umno sndiri apa sdh jadi,bergolak,rebut kuasa,politik wang(rasuahlah tu),yg aku hairannya ketua sekor ni(mic)kubur dah kata mari sibuk nk pegang jawatan lagi,tak sedar diri,aku ingat dia nk mati brdiri dlm pejabat,yg ni pulak lagi real,sekor kaki sex dan sekor lagi menterdarah duit rakyat(pkfz)bantai lah kau,umno lak ,tak payah crita lah kut,nanti tak muat ruangan ni,tapi last sekali aku nk britahu kat kau,barisan nasional tak ada calon lain ke nk bertanding,terang2 dah kena tangkap politik wang(rasuahlu tu)bak kata orng kerbau dah pencen dia suruh belawan,mampus lah kerbau tu kena gasak,kesian aku tngok,

Anonymous said...

Putera Merdeka,

Maklumat yang kau tulis tu tak cukup fakta. Penyokong Pakatan Rakyat masih tak faham.... yang faham cuma pencacai UMNO dan penagih dadah saja.

Dengar khabar dari Telok Kemang, Isa Samad melalui orang keempatnya akan menabur duit kepada pengundi di Bagan Pinang....? Bagi aku itu hanya fitnah macam kau memfitnah pemimpin PAS.

Dikatakan lagi, tanpa rasuah Isa Samad tidak akan dikenali dalam dunia politik Negeri 9....? bagi aku ini bukan fitnah tetapi kebenaran.

Walau bagaimana pun aku amat bersetuju dengan kata-kata kau...

"Hari ini rakyat dah semakin sedar dan jelas akan penipuan, pembohongan, fitnah, tipu daya dan sandiwara yang jelas mengelirukan mereka. Mereka semakin muak dan jelak dengan tindak tanduk pembangkang (UMNO) diSelangor yang jelas tidak ada agenda pembangunan untuk rakyat, yang ada pembangunan untuk poket mereka sendiri... seperti melancung guna duit rakyat RM1.6juta, rumah agam bernilai RM24juta dan PKFZ RM12 bilion.... memang sial"

Aku harap Isa Samad yang mewakili UMNO kalah dalam pilihanraya kecil di Bagan Pinang itu.....insyaalah !

AnaK BugiS said...

Ada kemungkinan Umno akan terjerat di tempat sendiri.. semuga kaum india dan cina terus menyokong PR.

Undi Melayu..kalau dapat 40% dah cukup utk calon PAS meraih kemenangan..

lada sulah said...

isyaallah kami penyokong PR sentiasa mendoakan kemenangan kepadan PAS, bungkus UMNO.

Anonymous said...

Aku yakin Pas menang besar! pendedahan terkini, isu undi Pos, sebenarnya hanya 1200 undi Pos saja layak di Bagan Pinang, selebihnya tentera di situ telah pencen atau tidak lagi berkhidmat di situ, maknanya yang itu semua adalah hantu.

Pernah aku dapat kisah benar dari seorang bekas tentera yang dia selama umurnya tidak pernah mengundi walaupun masih berkhidmat, tapi kalau mengundi pun, undi2 itu bukan senarnya datang dari mereka tapi dari pejabat ketua mereka.

So perlu ada polling agen ketika tentera mengundi jika tidak PM 1Malaysia ni memang kaki pembohong macam-macam dia boleh manupulasi.

Ampun Tuanku said...

Laungan takebeer hanya berlegar disekeliling kuda-kuda belang taksub jer.

Putra Merdeka :
sepatutnya ditulis "Laungan TAKBIR hanya berlegar disekeliling kuda-kuda belang taksub jer.

aku tak kisah ko nak hentam PAS tapi jangan hina agama sendiri.

Anonymous said...

Towkays will ‘invest’ on Isa wining the by - election. Isa knows it. Najib and Mahyuddin knows it. UMNO knows it. And those taking the money knows where to go to get the money. It is a merry go round and they think that we do not know about it?

I know who the three are and I will name them –

· Tan Sri Gan
· Dato Chua
· Dato Yap

Everybody who is anybody in UMNO Bagan Pinang knows where to go to get the money. So my friend I suggest if you are going to Bagan Pinang and if you are interested in finding out if any money is being thrown around in the name of Isa or UMNO – don’t look for Isa doing it. Look for where these three Chinese Towkays are. Keep your eye on them and on their people. They will be all over Bagan Pinang and in the coffee houses of the hotels in Port Dickson and anywhere else they can go to hand over the money to those who will want it.

Anonymous said...

Tan Sri Dr Gan Kong Seng
PK Resources Bhd (PLC)
Development of Nilai township.

Dato' Chua Tiong Moon
Era Baru Sdn Bhd.
Property Development/ Investment Holding Company doing business in Negri Sembilan.


Dato' Yap Kat Boon
Different companies for different projects in Negri Sembilan.
Mostly JV with Isa's proxies.


Three Chinese Towkays are taking a very expensive gamble that ISa will win. That UMNO will win the next GE that they will have enough time before the next GE to recoup their ‘investments’. There have not put a cap on what they are willing to spend in Bagan Pinang – they have told Isa that they will give whatever is needed. As I have said before there will always be rats swimming to the sinking ship of UMNO and there will always be suckers to do the dirty work for Isa and UMNO.

Friends I ask that you make sure that at least one of your friends will read this posting of mine. Please do this – forward this posting to someone else. Print it and have it distributed to as many people as you can. I want this information to go to every one that you think are with us. We must do this! Even if we cannot stop these three towkays from giving away their money for UMNO, for Isa – if enough people know about this posting, at the least it will make them uncomfortable. At the most it will shame them into doing it under the table. Let us show that we have the numbers to make a difference. Will you all do this for me, for our cause in Bagan Pinang and for all of us. Please do it NOW!

Anonymous said...

MARI KITA RAMAI2 PEGI PORT DICKSON
UMNO NATANG DAH NAZAK...
BERSEDIALAH,KITA AKAN HANYUTKAN BANGKAI UMNO KETENGAH LAUT
DAN KITA TENGGELAMKAN BANGKAI UMNO KEDASAR LAUT,SO TAK PERLU PACAK BATU NESAN...
UMNO NATANG DAH TERLALU LAMA MENZALIMI RAKYAT NS DAN DAH PATUT SANGAT KITA PADAMKAN TERUS NAMA UMNO DARI MINDA ORANG2 NS...
JOM! KITA MULAKAN DIBAGAN PINANG
HIDUP PAS HIDUP ISLAM!

Anonymous said...

mcm2 lah korang ni. korang ajelah yg betul agaknya. nak menang aje. bila dh alah mcm2 keburukan korang war2 kan. mcm2 rahsia luar dalam org tu korang cungkil. korang kalau kempen pakai duit kan? sape bg? sape sponser? dah la ye terimala hakikat. kita berpolitik secara matang ok. selamat. salam