"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, September 06, 2009

"Kau Diam Rodziah..! Aku R***l Kau Nanti..!"

Reactions: 
Bila gempar 1Malaysia insiden dialog bersama pendudk bertukar menjadi majlis maki-hamun bersama penduduk, aku malas nak ambik tau... malas nak komen, malas nak post apa-apa artikel berkaitan sebab bosan dengan sikap Puaka-Puaka UMNO yang masih pekat sifat assobiyah.

Cakap pasal Islam berdegar-degar, mengalahkan Alim-Ulama... masuk dewan tempat majlis dialog cuma berbekalkan dengan semangat "Melayu" dan juga kalimah 'Allahu Akbar", tapi aksi mengalahkan anak anjing baru beranak.

Salak sana, salak sini, Kerajaan bagi ruang untuk berdialog, puaka-puaka UMNO ni pulak datang buat kecoh... sebelum sessi dialog ni, aku dok harap sangat-sangat Puaka-puaka UMNO ni akan datang dengan file setebal tayar traktor yang mengandungi fakta-fakta, hujah-hujah yang boleh dijadikan sokongan dalam hal bantahan ni...

Tau-tau puaka-puaka ni datang bawak kepala tengkorak kosong, mulut dengan suara je... ade pulak makihamun sebagai pemanis... ni lagi bangang dari lembu...

Yang sekor pakai baju putih tu lagi la mangkaq... tak habis-habis dok ulang BANGANG, BANGANG, BANGANG... sebab apa BANGANG tak pulak dibagitau... penat...

Yang baju hitam rambut panjang tu pun lagi satu mangkaq... sepatah haram aku tak paham apa dia cakap... yang aku paham, dia ni suka jerit-jerit, angkat-angkat tangan macam kaki nombor miss semata...

Baju hitam ni kalau tak salah aku ahli UMNO... nama dia Samsul Anuar Ismail. menjalankan perniagaan - E-Class Automobile (bisnes apa aku tak tau...) di Kilometer 12, Jalan Klang Lama, Petaling Jaya. kalau nak hubungi dia, boleh contact no +6019 312 2530. itu yang aku tau. orang UMNO sendiri yang bagi... kalau dia tipu, kita semua kena tipu... aku malas nak call... tak de urusan.

Mengikut kata salah sorang Ahli Majlis yang ada disitu masa kejadian, mamat Samsul ni ada mengeluarkan ugutan terhadap YB Rodziah masa sessi tersebut... Samsul cakap - "Kau Diam Rodziah..! Aku R***l Kau Nanti..!"

Dia ni gila ke hape..?

57 comments:

Anonymous said...

Kalau ana jadi Tuan besar, ana hidup zaman kuno, ana tangkap itu orang, ana jual di pasar baghdad, ana jual murah-murah.

Anonymous said...

aku harap, isu ini dpt di selesaikan dgn cara yg baik, isu tentang membina rmh ibadat bkn islam di kawasan majoriti islam

ulama-ulama perlu kedepan bagi menjernehkan keadaan, majlis fatwa, tok-tok mufti, tok-tok guru, tolong lah jernihkan masaalah ini.

Nyatakan hukum yg sebenarnya ttg perkara ini, kami tak nak dengar lagi ucapan2 ugut, mencarut dan maki, kami nak tahu hukum yg sebenarnya,

bagi penjelasan pada kami, apa sahaja kata kamu kami akan setuju, kamu mahu hujah dari quran, hadis dan ijma' ulama, bkn hujah mencarut.

Anonymous said...

Saya dapat membayangkan tak kira dari parti mana inilah sikap melayu sebenar ..dulu kini dan selamanya rendah tidak dididik dengan akhlak mulai dan budi pekerti yang elok.

Cara mereka bercakap same seperti bloggers/komentar/individu di dalam blog ini.. semua melayu kurang ajar dan biadab!

Anonymous said...

ROGOL???


@@"

Anonymous said...

UBN nie melampau bukan semua sama saja. Pe punya turr

Anonymous said...

orang UMNO bukan orang tak tahu....

KEMBOJA said...

YG KEPALA BOTAK KEMEJA PANDEK PUTIH TU LAGI BEST SIAP CABAR PEGAWAI MPSA.....

PUNYA LA BERLAGAK MENENGKING KAT PEGAWAI MPSA....."SIAPA...SIAPA...SIAPA YG TAK BAGI MASUK"

KALAU AKU DAPAT....AKU GONDOLKAN TERUS BUDAK KEPALA SAMSENG TU....

kelabpencen said...

Inilah jadi nya kalau berbincang dgn puak jahilliyah.Puak ni bukan marah pasai kuil,tapi marah tak dapat projek sejak kerajaan PR memerintah Selangor.

Kelaparanlah tu.....biasa puak ni bila poket kosong mula melalak.

sasha2020 said...

Benda dah berlaku. Kerosakan telah berlaku. Kekecohan telah berlaku. ....salah siapa?

Kenapa bila dah jadi begini, baru nak berbincang dgn penduduk kat situ?? Kenapa tak berbincang dulu, baru luluskan pembinaan kuil tu???

....Apabila penduduk seksyen 23 memprotes kepada Khalid, ia harus dilihat sebagai protes kepada Menteri Besar Selangor, bukannya protes kepada parti politik yang diwakilinya atau peribadi Khalid. Mereka membantah Khalid Samad bukan atas batang tubuh atau parti politiknya, tetapi atas sifatnya sebagai Ahli Parlimen Shah Alam. Susah sangatkah hendaklah melihat isu ini dari perspektif itu?


Kenapa setiap isu yg timbul perlu dipolitikkan??

Semua penduduk kat Sec 23 yg menentang tu bukan saja orang UMNO, tapi PAS dan PKR jugak. Ketua persatuan yg menentang tu pun ialah ahli PKR.

Ini masalah pengurusan kerajaan Selangor yg tidak cekap dan tidak pandai. Tak ajak penduduk berbincang sebelum melaksanakan sesuatu projek yg kontroversial.

Don't tell me jika ada orang nak bina gereja di Kg baru , KL..kita orang Islam disuruh bersikap toleransi dan setiakawan. kalau nak bina , biarlah bertempat dan saoz yg berpatutan.

KEMBOJA said...

TENGOK TU....BUDAK BAJU HITAM BERAMBUT PANJANG NAK CARI GADUH....SENGAJA TARIK KERUSI...SEHINGGA SEORANG WAKIL BERBANGSA INDIA JATUH TERDUDUK.

WAU.....KURANG AJAR BETUL DIA NI..

SO....GENG2 INDIA...KALAU HAMPA NAK CARI...CARILAH BUDAK YANG PAKAI BAJU HITAM TU....BAGI DIA KENAL SIKIT... LANGIT TU TINGGI KA RENDAH.

Anonymous said...

Puak-puak umNo samseng kg dusun ni berani dengan orang melayu je, dengan orang lain, mereka ni boleh dibeli dengan harga sekupang je. Memang tak dak maruah betul.

Anonymous said...

shasa2020 mmg UmNOgok tul la, xpham2 lagi ke... nak juge sokong AmenoKokokorup ni...

sasaudengo said...

Sume mamat2 yang brutal aka samseng kg dusun... kalo berani, mari jumpa aku kat masjid/surau Seksyen 23... kita terawih dulu!

Kalo memang kariah masjid/surau Seksyen 23 tu... alhamdullillah la. Tapi kalo kariah setakat jengok dgn mata je tak payah nak perjuangkan kat mana kuil tu nak didirikan...

Cuba tanya diorang kat mana arah kiblat surau/masjid tu; kat mana tempat berwuduk; kat mana mandikan jenazah...

Jgn kan sembahyang dlm surau tepi kuil... sembahyang dalam kuil; dalam tokkong; dalam gereja pun boleh asalakan disahkan kebersihan dan kesucian tempat kita bersembahyang tu!

Apa la BeNgap...BiNgai...BaNgang dan BeNtatnya UMNgOk2 BoNgok ni yang berkokok bagai nak rak tapi ekor bergelumang taik....!

Si Zali...Jeffry dan parpukari korang dalam spesies ini la... yang hampir pupus tapi kitorang taknak lindung pun, bio mampus!
Pergi JAHANAM dgn UMNgOk......!!!

Anonymous said...

gedebe sunggoh org2 shah alam ni... tp syg xde akal yg waras huhu... semua org dlm majlis tuh nampak macam bijakpandai tp sayang xpakai akal fikiran untuk berbincang secara rasional, sebaliknya dk menyalak xtentu pasal.. kalau org putih tgk majlis dialog, tentu mereka menilai negatif terhadap bangsa kite , menampakan bangsa melatu sgt mundur kebelakang kerana masih tidak boleh berbincang secara rasional..... hope lepas ni org2 yg berkenaan masok majlis dialog tuh pakai akal fikiran untuk megeluarkan kate2.....

wallahuaklam....

Liza said...

aku kagum dengan dio orang semo... aku sedia kan pantun!

samseng taik kucing... melalak-melalak macam anjing lepas tu gi yamsengggg...

baju hitam binatang ngeri, baju putih kepala gondol, berkaca hitam gigi jongang... tapi yg satu malaysia adalah sama sifat dengan binatang.

bangang-bangang-bangan!!! memang kami bangang, IQ setakat sekupang... otak udang sambal belacan///

bodoh betol samdol!

Anonymous said...

x kira la apa isu pun ...pasaipa polisw x amik tndakan pada puak2 bodoh tu.,sedangkan dlm dewan u perak depa masuk ambil tndakan ,,plih bulu btui haaaaaaaaaaaaaaaaaaark ...puihhhhh1

Anonymous said...

umno bangsattttttttttttttttt

Anonymous said...

umno bangsattttttttttttttttt

KEMBOJA said...

BOTAK BUKAN SEBARANG BOTAK
NAK CARI SAMA MEMANG TAK SEPADAN
KENAPAKAH KAU ORANG TAK MAU HENTAK
SEBENARNYA AKU SEORANG PONDAN.

BERBAJU HITAM BERAMBUT PANJANG
MENUNJUK SAMSENG DIKHALAYAK RAMAI
SIAPA JUMPA TERUS LA TERAJANG
SUPAYA DI TERUS MAMAI.

Anonymous said...

hello......aku rasa la....kau org ni suma bangang jugak......aku melayu malaysia.....tapi tinggal kat luar, keja.....aku pun bukan org politik mane2...tapi bila aku baca komen ni suma......nampak sangat kebangangan ko orang....ko komplen org lain takde otak, aku tengok org kat perak tu lagi la, otak kat jubur.....pakai serban golek2 kat jalan, tak pulak kau kata takde otak......sama jela......ketua dia kaki jubur....otak pun kat jubur...kesian aku tengok org melayu ni sekarang......org kapir kutok, diam pulak......takut....

KEMBOJA said...

MELAYU UMNO MELAYU YG KURANG AJAR...RACIST YG AMAT.

SEMUA KAUM DAH TAK NAK KAWAN DENGAN UMNO..

JOM....PAKAT2 TINGGALKAN UMNO.

Anonymous said...

Mengajak penduduk berdailog adalah suatu pekara yang baik kerana penduduk boleh menceritakan apa saja masaalah yang mereka hadapi kepada wakil rakyat atau pentadbir kerajaan negeri.

Melalui youtube itu kita dapat menilai bahawa orang yang hadir sebahagiannya bukannya mahu menyelesaikan masaalah tetapi mereka mahu menggagalkan majlis dailog tersebut.

Walau bagaiamna pun majlis dailog bersama penduduk itu telah memberi kita maklumat bahawa kerajaan negeri tidak perlu adakan lagi dailog dengan penduduk terbabit kerana mereka tergulung orang bodoh yang tidak tahu menghormati majlis.

Mereka sangka dengan bersikap seperti samseng dan mengeluarkan kata-kta ugutan maka orang lain amat takut dengan mereka...?

Mereka sangka dengan mengeluarkan kata-kata lucah dan kesat maka maruah MB yang datang itu akan terjejas...?

Mereka sangka dengan berperangai seperti orang mabuk arak itu akan dapat sambutan dari penduduk lain di Negeri Selangor...?

Helo bro yang hadir dimajlis dailog bersama MB Selangor.....

Dimata Mohd. Najib dan Hishamuddin, anda semua memang wira bagi parti UMNO(baru-ah), tapi dimata kami rakyat negeri selangor memandang anda macam "sial".

Kalau kehebatan polis dan SPRM orang tidak pernah takut, apakah dengan gertak bodoh anda itu orang akan takut...? Bodoh tidak boleh diajar, pandai tidak boleh diikut.

Sebenarnya orang ramai sedang memerhatikan anda... kalau nak hidup lama jangan jalan seorang diri diri nanti kena langar dengan lori !!

MCA MIC GERAKAN said...

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

pegi mampos umno

umno mmg lahanat...sial kepada bangsa agama..

xdpt terima hakikat yang umno sudah nak mampos!!!!


umno..ko mmg babi sebabi babinya..

sapa sokong umno = sokong babi

Anonymous said...

aku doakan semoga terjadi rusuhan kaum kt malaysia ni... dan aku doakan jugak... anak bini mereka2 yg kurang ajar dlm video ni semua mati kena tetak... yg mana yg usung kpala lembu tu pun sama... dah itu yg korang2 semua nak sgt... nak bangkitkan isu perkauman sgt... so korang ambik lahh... alang2 nak provoke.. biar je la jadi rusuhan kaum terus... abis cerita..
nak marah kaum lain bkn macam ni caranye... masa nak tuntut kemerdekaan dulu buat perjanjian dgn british cina dan india boleh stay kat malaysia sape kalo bukan umno sendiri... bodoh tak betempat...

Anonymous said...

ahhhh..tak payah mufti2,mana dia mufti harussani tue..? dalam hal ni yang libatkan pakatan xda pon dia bagi comment.. klo bagi pon meraban tah kemana tah..

yang peliknya.. baru je malaysia sambut hari merdeka slogan pon 1malaysia rakyat didahulukan.. itu slogan dari umno..

tapi realitinya hampehh..!! patut la negara jiran pandang malaysia nie macam negara bodoh sombong.. coz cakap tak serupa bikin.. anggap macam melayu je bagus.. aku pon melayu la.. buat malu bangsa sendiri jee.. klo orang umno anggap klo melayu je mesti islam.. tapi realiti nya tidak..!! pegi mampos sama umno..!! islam untuk semua la.. keadilan untuk semua!! bertolak ansur la sikit bodoh!!
hidup kat dunia menyusahkan orang.. baik mampos jee!!

razali said...

info terkini kalau bina kuil kat situ harga rumah jatuh. ni kawan aku beritahu. tak tau pula kalau bina kuil harga rumah jatuh.. he he he... nak tahu rumah yg shamsul duduk harga rm 250 ribu... rumah ketua caw harga kurang cam tu juga.. sebab tu mereka tak nak kuil itu dibina takut harga mereka jatuh..inilah pemikiran org melayu umno kaya raya tak bole bawa bincang dan toleran.aku lagi respect org kampung di perak dan melaka sebelah menyebelah ada kuil,tokong dan masjid sekali,, bodoh melayu umno

Dah lama tak kerambit orang said...

Baju hitam ni kalau tak salah aku ahli UMNO... nama dia Samsul Anuar Ismail. menjalankan perniagaan - E-Class Automobile (bisnes apa aku tak tau...) di Kilometer 12, Jalan Klang Lama, Petaling Jaya. kalau nak hubungi dia, boleh contact no +6019 312 2530. itu yang aku tau. orang UMNO sendiri yang bagi...

------------------------------------------

Ada sapa sapa / mana-mana group yang dah wat rancangan nak tunggu mamat Samsul ni kat 'tepi jalan' ? Kalau ada aku nak join......

sape nk panjangkan zakar? said...

zali xkomen?

AnaK BugiS said...

dorang menyalak jer.. tambah2 bapak dorang tu polis raja di malasyia.. tp ingat lerr.. pasai dorang ne lg ramai cabut kaki tinggalan umno rasis..

Anonymous said...

mcm org kna rasuk. nk bncg ape cmni. Bongok sekoq2. Dok jerit2 n meroyan cmtu, ape hgpa dpt?? penat n skt tekak. Dh dtg nk bncg tu, dokla bncg elk2, cr jln nk setelkn. Klu tk stj, ckp elk2, ty kerajaan negeri, ape alternatif lain.
Klu UMNO pegang negeri s'ngor, hngpa nk protes pn tk dpt. Tgk2 dh wujud. Org dh open cmtu, ptt hgpa guna sebaik mungkin. Dok terpekik, lolong mcm org ilang akal. Bongok.
Yg 2-3 ekoq kaki provok, yg lain2 meroyan sm. Mcm kna histeria.

Anonymous said...

Sasha2020,
Tu yg aku nk ckp hgpa ni pk smpit. Hgpa pi Klantan tgk sdri. wat Buddha, yg ade ptg bsr2. Jarak tk smpai 500 meter dr perkampungan Melayu. Gereja Kristian kt Wkf Bharu, btl2 kt tgh2 kwsn pnduduk, kuil Hindu kt tumpat 50 meter je dr jarak penempatan. Sumanya di bina berhmpiran majoriti org Islam Melayu. Tk kecoh pn.

perompak harta rakyat said...

Utusan Malaysia

Kuala Lumpur, 10 Sept. 2014.

Salah seorang demonstran pada sesi dialog bersama penduduk yang diadakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor untuk mendengar keluhan penduduk di Syeksyen 23bertempat di Dewan MBSA yang bertukar menjadi medan mencarut dan makian pada Menteri Besar serta barisan Exconya pada bulan September tahun 2009 lalu yang memekik-mekik hendak merogol YB Roziah dan juga individu yang sama menarik kerusi yang diduduki oleh seorang peserta dialog berbangsa india secara senyap-senyap telah dijumpai mati dalam keadaan yang amat mengerikan tersangkut dijaring yang dipasang untuk mengumpulkan sampah diSungai Klang.

Manyat mangsa yang telah mereput telah dijumpai oleh pekerja Indonesia yang hanya ingin dikenali sebagai Sukarji yang ingin memulakan tugas seperti biasa bersama rakan-rakan lain. Beliau telah menerangkan pada wartawan kami bahawa pada mulanya beliau menghidu bau busuk berdekatan tapak pengumpulan sampah lalu mereka mencari dengan penuh debaran walaupun yakin langsuir tidak aktif pada waktu siang.

Beliau mengatakan berasa syak bau itu adalah bau Hantu Langsuir yang mana sifatnya Harum apabila jauh dan Busuk apabila dia sudah hampir dengan kita memandangkan dikampung asalnya dulu di Kediri, Jawa Timur Indonesia terdapat Hantu Langsuir yang menggangu anak dara yang pulang bersaorangan lewat malam dari Konsert Dangdut Goyang Gerudi Edisi Millenium Inul Daratista.

Akhirnya pencarian mereka selama 12minit membuahkan hasil yang lumayan apabila berjaya menemui punca asal bau itu datang. Didapati Mayat Syamsul dengan keadaan tangan terikat dibelakang dan mulut disumbat dengan seluar dalamnya sendiri disamping isi perutnya didapati telah terburai keluar.

Matanya didapati telah hilang berkemungkinan besar telah dicungkil dari kepala mangsa.Pakar Forensik dari HUKM Dr AKhir Toyol mengesahkan bahawa mata dan telinga serta lidah mangsa telah cungkil menggunakan satu objek tajam seperti pisau atau gunting dalam keadaan mangsa sedar memandangkan kandungan hormon adrenalin yang tinggi didalam sampel tisu yang diambil.

Pakar mengesahkan telinganya dikerat dahulu kemudian apabila mangsa menangis kedua biji matanya telah dicungkil menggunakan objek tajam yang sama. Ini membuatkan mangsa menjerit-jerit kesakitan dan apabila mangsa terus menjerit para penyerangnya naik berang lalu mengerat pula lidah mangsa. Mereka kemudian menanggalkan seluar jeans serta seluar dalam mangsa yang masih berlumuran darah dan menyumbat mulut mangsa dengan seluar dalam yang dipakainya.

Akhir sekali Mereka mengikat tangan dan kaki mangsa dan merodok perut mangsa hingga mengakibatkan tali perut mangsa berjujuran keluar. Dan akhir sekali mereka beramai-ramai mencampakkan mangsa yang masih bernyawa-nya ikan kedalam Sungai Klang.

Manakala rakan-rakan umNO BN lain yang menyertai tunjuk perasaan mengusung kepala Lembu dan membuat kekecohan di MBSA yang lalu berasa nyawa mreka juga akan terancam sekiranya tinggal lebih lama di Syeksyen 23 lalu secara beramai-ramai pergi ke Imegresan untuk membuat Permohonan Memohon kewarganegaraan Zimbabwe dimana Presidennya yang menjadi sahabat baik Mahataik Firaun @ Dato' seri Dr Mahathir -Dr Robert Gabreil Mugabe- mengalu-alukan rakyat Malaysia berbangsa Yahudi umNO untuk memohon kewarganegaraan disana dengan syarat Harta Rompakkan yang dirompak di Malaysia dahulu semasa umNO BN masih berkuasa diMalaysia selama lebih kurang 54 tahun dibahagi dua.

Anonymous said...

bodo la yg dok jerit2 tu.. dah bg peluang, sia2kan plak.. bincang elok2 taklhe? yg mamat dok jerit bangang tu aku tgk dah mcm baru lepas sedut gam.. sbb tu dia konpius majlis apa yg dia dtg ni..dia ingat konsert guns n roses kot..sbb tu dia marah sbb tak dpt tiket, kena halang drpd masuk.. tu meroyan semacam...

ni la dia, tak boleh dibawak ke majlis..mamat songkok tinggi tu agaknya org pekida kot..cuba check tgk.. nyampah plak aku.. - Neo

Anonymous said...

Budak pekida???budak pkai songkok tu ingat bagus sgt!!!contact besar sgt ker!!!xpsl2 ko dah rosakkan nama pekida shah alam.mak bapak kurang hajar anak pn kurang ajar r.muka mat2 kete rambut panjang tu nama je melayu islam.tp maruah xde.setakat tengking aku bole buat.

KEPADA CHINESEE,INDIAN BIKOT KEDAI KERETA MAMAT NI E-Class Automobile di Kilometer 12, Jalan Klang Lama, Petaling Jaya contact no +6019 312 2530.KASI LINGKUP BISNES DIA.KURANG AJAR PNYA SIAL.KALAU AKU DPT MAMAT NI PECAH MUKA!!!!

BOND 0134331159 said...

e class
macam nama model kereta jer.....
nak glamer sangat sampai TERAMBIL nama kereta jadi nama syarikat....

apa apa pun aku ada plan special pun kat mamat sorang ni

depa ni semua pikiaq duit ajer
aku ada plan....
nanti aku post comment pasai plan aku nanti

poji,
standby
kami kat penang dah gempaq mungkin akan ada 1 lagi pilihanraya
KUBU KUAT BN!!!
nanti aku sms hang.

Anonymous said...

UNITED MALAY RASICT ORGANISATION @ UMRO (UMNO) adalah parti melayu yg sudah tidak relevan dan tidak lagi boleh diterima rakyat.cuma mereka yg dibawah perhambaan media TV1,TV3,utusan shj yg masih berkeras mempertuankan UMRO(UMNO).

kerana mereka-mereka ini masih lagi belum merdeka minda/baligh dan dianggap mempunyai akal yg bantut dlm berfikir secara rasional.dek kerana masih lagi taat dan percaya kepada kepimpinan UMRO(UMNO) dahulu di zaman tunku abdul rahman, mereka-mereka ini sanggup mempercayai najib tun razak adalah seperti tunku abd. rahman.

anda salah!!!najib tun razak bukan seperti pejuang UMNO yg dahulu.najib tun razak adalah pengkhianat melayu dan agama islam serta yg dibawahnya.kalau dulu aku bangga kerana UMNO bijak memimpin rakyat tetapi tidak sekarang.malah aku kecewa dan benci kepada berjuta-juta penindasan yg telah dilakukan oleh UMNO/UMRO parti yg mempamerkan kecacatan pemerintahan MALAYSIA.

Anonymous said...

kalau aku xbole fikir secara rasional dah lama mati lembu-lembu ni aku tikam!!!

Anonymous said...

i respect to the indian guys yg fall down tu.he know the rule bkn mcm anjing-anjing melayu sec23.mcm setan!kalau ada rusuhan kaum aku nk tikam mamat anjing rambut panjang tu

Anonymous said...

Orang umno ni asyik nak rogol orang saja, dahlah harta benda negara ni kau dah rogol ni nak rogol pompuan pula, kau rogol shasha2020 lagi bagus.

Sebab orang umno semuanya "sex maniacs" macam JJ(Jantan Jubo) dam mat monggol.

Anonymous said...

dari jauh menyalak macam anjing
pi dekat senyap macam pondan tua

perangai anjing
umno=anjing

kesimpulan, perangai umno la tuhhh......

Tinta Hitam said...

Tiada masalah sebenarnya.Yan gmenimbulkan masalah adalah UMNO yg mengupah balaci balacinya mengganggu dialg dgn MB berkenaan.Mereka takut wujudnya kata putus yg baik didalam dialog itu.Mereka hendak memastikan isu ini tergantun supaya mereka boleh terus mempolitikkanya dari masa kesemasa.

Anonymous said...

teringat denan yaakob tunjuk simbul lucah suatu ketika dulu. Dah pemimpin kurang hajar, lembu-lembu pun lagilah bingai dan kurang ajar.


P/S : inilah tradisi umno dari pemimpin ke penyokong aka lembu kurang ajar dulu kini dan selamannya.

havoc said...

Memalukan Orang selangoor betulll laaa..budoh bangang...aku rasa kes kuil ni kes yang biasa taopi dirumitkan olehhh puak2 bangsat umno tuu..kat kelantan majoriti 98.2% orang islam tapi ada 3 patung budha besar tak kecohh pun...orang selangor kecoh bila kuil kecil nak didirkan tapi kilang arak sebesar SACC mall tak kecoh plakk...mamat tu macam la datang kat surau punnn..penduduk sek 23 pun satu hall...kuil jauh la dari rumah hangpaaa..nape hangpa tak leh tido ke?anak hangpa jadi bodoh ke kuil tu ada?jangan le dok pentingkan diri sendiri..hormattilah orang lain gakkk...penduduk sek 19 lagi lama 20 thn lebih kuil dok depan umah depa...tak kecohhh puun..penduduk sek 23 pun bangangggg...Area umah aku bkn kata kuil gereja pun ada tak kecohhh punnn..hangpa ni alim sangat ka apa...banggannng sek 23...itu nasib MB nak buat dialoq..kalu Bn harammm..satu hapahh pun tarakkk..kalu nak ikutkan MB dah onn je kuil tu... tanah tu pun bukan tanah persendirian...

MeriamBuluh said...

AGAK2 ANDA SIAPAKAH YANG AKAN MENGGONDOL ANUGERAH PELAKON PEMBANTU POPULAR KALI INI...
SILA HANTARKAN BORANG PENCALONAN ANDA KEPADA MEDIA PRIMA TV3 ATAU UTUSAN MALAYSIA..
HADIAH AKAN DISAMPAIKAN OLEH TUN HISHAMUDDIN BERUPA REPLIKA KEPALA LEMBU...BERSERTA WANG TUNAI RM50.

Anonymous said...

Baguslah kau havoc. kasi alamat pas tu pindahkan kuil tu depan umah ko lg baik. settle masalah Khalid gagap tu. takbirrrrrrrrrrrrrrr.....

Anonymous said...

alah ,puak2 malaun nih...time ni le nak tunjuk hero...agaknya,pegi surau kat sana tu pun jarang2..amik kesempatan je....pirah mabuk...

muka2 taik samseng...muka berkarat semuanya...muka2 orang umno...

penduduk sek 7 said...

New site for Hindu temple found ... in Section 23
By Neville Spykerman

SHAH ALAM, Sept 7 – An alternative site for the 150-year-old Sri Maha Mariamman temple has been found. The catch is, it is also in Section 23.

The new location is just 100 metres from the hotly disputed site proposed earlier, and 400 metres from any houses in the area.

The issue of relocating the temple had sparked off unhappiness that eventually led to the controversial cow head protest by a group of residents on Aug 30. The same group also successfully disrupted a town hall meeting, called to resolve the issue, on Saturday.

Aware the issue is a powder keg, Tan Sri Khalid Ibrahim today was quick to point out that all parties concerned would be consulted before any final decision on the relocation is made.

“The state is aware the issue is sensitive and will get consensus from all parties involved in order to resolve the matter.”

The mentri besar said the Sri Maha Mariamman temple committee will be informed about the new site and the matter will be discussed during a meeting.

The temple is now in Section 19 which was once part of the Sungai Renggam Estate. In 1994, the Selangor Development Corporation (PKNS) was allowed to develop the area into a housing estate.

However, no consideration was made for the temple which is now in the middle of a predominantly Muslim area.

Efforts by the previous Barisan Nasional (BN) administration to find a suitable location for the temple had also failed.

Khalid today toured Section 18, 19, 20 and 23 in Shah Alam in order to find an appropriate site to move the temple.

With him were Batu Tiga assemblyman and state executive councillor Rodziah Ismail, Shah Alam Member of Parliament Khalid Samad, Shah Alam Mayor Mazalan Noor and PKNS General Manager Othman Omar.

sumber - TheMalysian Insider.com

ezry da' legend said...

KITA AJAR BINATANG UMNO BANGSAT KAT BAGAN PINANG NANTI!!!

BODOH BAHLOL BADIGOL; ITULAH UMNO+BN!!!

Anonymous said...

Lama tak tengok melayu kena tetak..aku pun melayu..tapi pada aku kalau ada melayu macam ni elok mampus kena tetak ja..rusuhan macam kg medan baru depa ada akai..

jika berlaku rusuhan di seksyen 23 , aku cuma harap kan biar la semua melayu haprak yang arak kepala lembu di tetak dulu..lepas tu baru aku turun bantu mana yang patut..Hishamudin sepupu najib patut di buang negeri..ini lah kepala yang melindung melayu sial di seksyen 23.

tak pasal pasal angin aku naik..kalau aku ada di sana mau tumpang buang panas sedas dua kat muka mamat sial ni..

Anonymous said...

Geng-Geng Lembu Sec23 mmg xde maruah.nama je budak pekida akhlak mcm sial.kata pekida bole runding baik2.bincang cara islam.islam mcmni???ayahanda ko ajar mcmni ker???rosak nama pekida sebab UMNO/UMRO.malu aku beb.

Anonymous said...

Bongok la dia ni.ok macam ni kita tukar bagi khalid brahim ,khalid samad dan roziah rumah kat seksyen 23 tepi tapak kuil, bagi kpd nuar brahim sekali, bagi nik aziz dan hj hadi. kita kumpul orang kuat pr yang beragama Islam suruh dia dok situ, tukar dengan penduduk situ dia nak tak? Penyelesaian tak dibuat asyik nak salahkan orang. Woi awak tu kerajaan bukan pembengkang, jadi bertindaklah sebagai kerajaan bukan asyik nak lepas tangan dan nak cari salah orang...siap main tuduh-tuduh lagi tu.... apalah bongok situ ada UMNO ada PKR ada PAS semua mewakili orang Islam yang hangpa dok sebuk nak marah kat orang yang berarak tu sebab apa? hang bukan hindu... Jadi selesaikanlah kemelut tu.. jangan dok makan gaji buta... orang undi hang nak suruh selesai masalah tu, bila dah menag eh nak lepas tangan pulak asyik nak salahkan kerajaan dulu. kalau macam tu serah balik kpd BN biar dia settle kmd ambik balik lah kerajaan tu... nampak tak betapa bongoknya PR. So, tolonglah selesaikan wahai Khalid Ibrahim, jangan cari alasan nak alih isu. Apapun anda dianggap berjaya jika berjaya sel.esaikan isu tapi anda barua jika asyik menyalahkan orang lain... cubalah fahami kehendak rakyat kedua-dua belah pihak, Islam dan Hindu

Anonymous said...

Woi samsu haram..baik ko rogol lembu lah,sepadan dengan tahap kebodohan kau yang setaraf lembu.

Anonymous said...

1 malaysia gagal???

Anonymous said...

Erti dialog pun tak paham...camana nak berbincang nie....???

Memalukan...amat memalukan...lihat kaum lain duduk dan dengar, yang lain dok bikin aksi setan....MEMALUKAN...!!!

Bila nak jadi orang bertamaddun nie ??

anak kedah said...

Salam,

memalukan bagi orang yang mengaku melayu islam........

perangai mengalahkan anjing kurap.......

bising saja lebih........

Anonymous said...

Dulu, kini dan selamanya....
umno memang bangang!!!!

Anonymous said...

Anon 12.23am, tu pasal la dibuat sesi dialog.. nak cari jalan penyelesaian.. ko nak bagi balik kat BN? jgn harap la diorg nk buat sesi camni.. dia takde tgu punye..terus bikin je.. time tu ko nak arak satu kandang lembu pun tak jalan dah! - Neo