"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, October 17, 2009

Zaman Edan, Zaman Gila, Akhir Zaman...

Reactions: 
Daripada Huzaifah bin AI-Yaman r.a. katanya, "Rasulullah s.a.w. pernah memberitahu kami dua buah hadis (mengenai dua kejadian yang akan berlaku). Yang pertama sudah saya lihat sedang yang kedua saya menanti-nantikannya. Rasulullah s.a.w. memberitahu bahawasanya amanat itu turun ke dalam lubuk hati orang-orang yang tertentu. Kemudian turunlah Al-­Qur'an. Maka orang-orang itu lalu mengetahuinya melalui panduan Al-Qur'an dan mengetahuinya melalui panduan As-Sunnah.

Selanjutnya Rasulullah s.a.w. menceritakan kepada kami tentang hilangnya amanah, Ialu beliau bersabda, "Seseorang itu tidur sekali tidur, lalu diambillah amanah itu dari dalam hatinya, kemudian tertinggallah bekasnya seperti bekas yang ringan sahaja. Kemudian ia tertidur pula, lalu diambillah amanah itu dari dalam hatinya, maka tinggallah bekasnya seperti lepuh di tangan (mengelembung di tangan dari bekas bekerja berat seperti menggunakan kapak atau cangkul). Jadi seperti bara api yang kau gillingkan dengan kaki mu, kemudian mengelembunglah ia dan engkau melihat ia meninggi, padahal tidak ada apa-apa". Ketika Rasulullah s.a.w. menceritakan hadis ini beliau mengambil sebiji batu kecil (batu kerikil) Ialu menggilingkannya dengan kakinya.

"Kemudian berpagi-pagi (jadiIah) orang ramai berjual beli, maka hampir sahaja tiada ada seorang juga pun yang suka menunaikan amanah, sampai dikatakan orang bahawasanya di kalangan Bani Fulan (di kampung yang tertentu) itu ada seorang yang sangat baik memegang amanah, sangat terpercaya dan orang ramai mengatakan, "Alangkah tekunnya dalam bekerja, alangkah indahnya pekerjaannya, alangkah pula cerdik otaknya. Padahal di dalam hatinya sudah tiada lagi keimanan sekali pun hanya seberat timbangan biji sawi."

"Maka sesungguhnya telah sampai masanya saya pun tidak memperdulikan manakah di antara kamu semua yang saya hendak bermubaya’ah (berjual beli). Jikalau ia seorang Islam, maka agamanyalah yang akan mengembalikan kepada ku (maksudnya agamanyalah yang dapat menahannya dari khianat).

Dan jikalau ia seorang Nashrani atau Yahudi, maka pihak yang bertugaslah yang akan menggembalikannya kepada ku (maksudnya jika dia seorang Nashrani atau Yahudi maka orang yang memegang kekuasaan / pemerintahlah yang dapat menbantu aku untuk mendapatkan semua hak-hak ku daripadanya.) Ada pun pada hari ini maka saya tidak pernah berjual beli dengan kamu semua kecuali dengan Fulan dan Fulan (orang-orang tertentu sahaja)".

H.R. Bukhari Muslim

Keterangan :

Hadis ini menunjukkan bahawa sifat amanah akan hilang secara beransur-ansur dan bilangan kaum Muslimin, sehinggalah sampai suatu saat nanti orang yang dianggap baik untuk menjaga amanat pun telah khianat pula.

Begitulah gambaran masyarakat kita hari ini. Ramai daripada kita terpedaya oleh seseorang yang pada zahirnya boleh memikul amanah, tetapi sebenarnya ia juga telah berlaku curang.

PERSOALAN MULA TIMBUL : SIAPAKAH PEMIMPIN YANG DIMAKSUDKAN OLEH BAGINDA NABI S.A.W? DILANTIK MENJADI PEMIMPIN WALAUPUN TIDAK AMANAH. KENAPA INI BOLEH BERLAKU? ADAKAH KITA YANG BERGELAR RAKYAT TELAH BUTA HATI UNTUK MEMILIH YANG MANA INTAN DAN YANG MANA KACA? FIKIR2KAN SAHABATKU...

-Pemuda PAS Kawasan Segamat

54 comments:

Jeffry said...

MEMANG BENAR WAHAI SAHABAT SONGSANGKU SI TOPENG BONGKREK..

YANG KACA ITU NIKI AJIS DAN YANG PERMATA ITU DS NAJIB

MARI LAH KITA BERSAMA2 MENJAYAKAN 1MALAYSIA UTK KESEJAHTERAAN DAN KEMAKMURAN NEGARA >:-D

CUCUHAMKA said...

Salam, cuba anda baca karya Malcolm Gladwell bertajuk Outliers. Disana ada dikisahkan seorang pemuda yang amat hebat bernama Joe Flom. Beliau ialah seorang pendatang Yahudi yang berjaya memasuki Harvard dengan jurusan undang-undang. Beliaulah satu-satunya pelajar yang tidak pernah menyalin nota di kuliahnya sehingga mendapat anugerah pelajar yang hebat didalam bidangnya. Akhirnya beliau menjadi peguam terkemuka di sebuah firma guaman yang hebat di US. Nak tahu kejayaannya ? Sebenarnya kejayaan beliau telah diatur oleh konspirasi Yahudi di sebuah pertubuhan guaman yang terkemuka. kejayaan Joe Flom bukanlah dari sifar tetapi sebuah konspirasi samalah seperti kejayaan UMNO. Mereka mendapat bantuan hebat dari Yahudi. The International Jews. Ya, UMNO itu sendiri labih YAHUDI dari YAHUDI.

Anonymous said...

alahai cucuhamka
ade mate xnk melihat
ade akal xmahu berfikir
ade hati dipenuhi kebencian
dh 52 tahun UMNO dan BN memerintah
klu lah UMNO tu yahudi
bkn mcm skrg corak pemerintahannya dan hasilnya

tu Anwar tu btl2
selama mane dlm UMNO
semuanya btl
xpenah ungkit pun psl chin peng
la ni mcm2 die ckp
tu tanda die gila kuasa

ada lg plk manusia 2..
cukup pndi hujah dgn ayat quran
xlupa pula dgn hadis
tp die sendiri menfitnah xpe
perangai org PAS
lg mmalukan Islam

Abu Muhammad Haikal said...

Dan siapakah yang lebih zalim dari pada orang yang telah diperingatkan dengan ayat-ayat Tuhannya lalu dia berpaling dari padanya dan melupakan apa yang telah dikerjakan oleh kedua tangannya? Sesungguhnya Kami telah meletakkan tutupan di atas hati mereka, (sehingga mereka tidak) memahaminya, dan (Kami letakkan pula) sumbatan di telinga mereka; dan kendatipun kamu menyeru mereka kepada petunjuk, niscaya mereka tidak akan mendapat petunjuk selama-lamanya. (18/57)

Liza said...

ya JEFFRI...betullah yg ko tulis tu melambangkan tahap IQ ko... biasanya kalau dah dekat nak mati tu kena belajar mengucap "syahadah" kita... bukan dok melaung terjerit2 1msia...2. jadi kenapa nak diajuk2 TGNA? dan kalau Najib tu baik pulak ditulis? ko ni Jeffri anak Kitoi ke?

Anonymous said...

Rasuah di hadapan mata di halalkan
Perasuah yg tak amanah pula diangkat jadi pemimpin..

Inilah nilai Melayu Umno....Kerana wang....agama ditendang.

Anonymous said...

"Kalau tak RASUAH bukan lah UMNO namanya....."

Terpandang muka puak2 Melayu UMNO akan tergambarlah tanda "RM" di dahi mereka...

KEMBOJA said...

Umno = Rasuah
Rasuah = Umno

Anonymous said...

CUCUHAMKA JANGAN KACAULAH! ORANG MALAYSIA _KAU TU.. ORANG INDON ANAK HARAM DI MALAYSIA CUCUHAMKANJING INDON CUCUHAMKABABI INDON KHAKKKKK..

PasPusMampus said...

Iblis lebih daripada Iblis
Syaitan lebih daripada Syaita
Yahudi lebih daripada Yahudi
Sesat lebih daripada Sesat

Bahaya lebih daripada Bahaya
Apabila manusia berkehendakkan sesuatu/berpolitik yang bertopengkan agama seperti PAS!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Apabila si bingai berkata:

"Bahaya lebih daripada Bahaya
Apabila manusia berkehendakkan sesuatu/berpolitik yang bertopengkan agama seperti PAS!"

KAH!KAH!KAH! Dr. Mashitah mesti marah ni sebab barua UMNOBN kata dia bertopengkan agama sebab masuk politik.

KAH!KAH!KAH! Harussani Zakaria, mufti perak mesti bengang sebab barua UMNOBN cakap dia pun pakai topeng jugak.KAH!KAH!KAH! Silap-silap kang kena tarik pangkat "Tan Sri" tu .... KAH!KAH!KAH!

Anonymous said...

hidup berlandaskan islam jgn dilupai..seburuk2 TGNA dia tetap tinggi ilmu agama nya dpd kita..jgn lah terlalu mmbenci kpd ulama yg mmbawa islam ke dlm hdp kita semua..TAKBIRRRR..

Jefridin Islam 60an said...

JEFRI...kau memang orang UPAHAN UMNO YANG KAFIR...kau jangan menyibuk kat sini...aku kesian kat orang UMNO bangang...TAK RETI nak guna BLOG..tak reti nak jawab blog...hai nak PERENTAH MALAYSIA...nanti UMNO UPAH orang KAFIR macam JEFRI tukang JILAT KEMALUAN UMNO...untuk memerintah...KUH KUH KUH

andika said...

sedar2 la jefryy..tak guna bangga dgn 1 malaysia ttp ajaran islam ditinggalkan jauh ke belakang..INDAHNYA HIDUP BERSAMA KEPIMPINAN ULAMAK..

Anonymous said...

Siapakah dia "Satu kepala dua wajah"????

Jawapannya ialah Melayu Umno....

Sebabnya?????

Sebabnya ialah: didepan rakyat dia kata lain....di belakang rakyat dia buat kerja kotor tu...

Contohnya????

Contoh terkini ialah: Si Zahid Hamidi....dalam TV Astro dia kata semua pemimpin politik tak dibenarkan berkempen di dalam kem tentera ...TAPI.....pada 6/10 dia dgn Ahmad Hassan telah berkempen dalam kem tentera utk menyuruh tentera mengundi Isa Samad.


Itu baru satu contoh....!!!!!! Banyak lagi.....

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Siapa itu mamat Jeffry ni? Lawyer? Doktor? Ustaz? Imam? Tok Siak? Tok Batin? Errr .... Blogger? KAH!KAH!KAH! Blogger? Macam ni punya posting? Komen macam gampang ... Blogger? KAH!KAH!KAH! Standard laa .. blogger bangsat UMNOBN! Kulit bersepah-sepah! KAH!KAH!KAH! Stupid!

Anonymous said...

Jeffry nampak gaye enkau dikoroyuk hehehe ..yang aku jelek menulis dalam blog PR ni.. ramai dari Sabah yang di kentut oleh UMNO MCA MIC terutamanye orang2 Indon/Bugis/Tator pengemis! pelarian! pecacai! yang diberi IC palsu! oleh BN mase PRU sedari dulu..

Anonymous said...

Kalau Shahnon Ahmad kata Umno dan Gerombolanya adalah "SHIT" maka budak yg sekor yg komen dalam ni adalah "Pencacai Angkat Taik" macam P.Ramle kata tu.....he..he..he..

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Patut la Makkal Sakti sokong sama itu Najeeb -- dia sekarang dah jadik pandit.. Tak caya? copy link bawah ni pastu paste kat URL Address.

http://1.bp.blogspot.com/_614_8DBE1JI/SthuPlo45qI/AAAAAAAACc8/wCsXNlBnWVQ/s1600-h/najib-the-hindu.jpg

KAH!KAH!KAH! Sumber dari http://margeemar.blogspot.com/

KAH!KAH!KAH! Panas! Panas!

Mat Kutuk said...

Dijemput semua tolong tengok-tengokkan blog saya.

Anonymous said...

Jeffry ini kepala dia takde otak cuma penuh najis. Macam nama PM dia, Najis Razak @ mat monggol. Ditipu oleh pemimpinnya dengan seruan kafir 1Malaysia. Mengapa kau tak seru kepada seluruh rakyat malaysia dengan seruan 1Islam? Ajak yang selain dari islam mendekati islam dan menyebarkan kepercayaan agama islam. Bila semua dah jadi islam tak perlulah lagi slogan demi slogan.

Kau tau tak mahatiak slogannya bersih, cekap, amanah- hasilnya peminpin dan rakyat jadi tambah korup. pakLah- islam hadhari, menantunya siang malam kebas duit. najib monggolia, 1Malaysia=1israel, habis semua orang di C4 kan utk dpt komisyen.

Semua PM-PM malaysia macam lancau.

ADA MAK KESAH KE???? said...

aku nak kata terkejut pun ada jugak
nak kata syok pun ada jugak
tapi boleh kata apa yang aku dan blogger albanjari tu
ADA BETULNYA JUGAK
kiranya kami sependapat...

kalau nak tau apa yang kami sependapat tu,.........

baca kat bawah ni......

Semuanya gara gara kegagalan sistem tarbiyyah. Tanpa kefahaman haraki yang mantap, ramai dikalangan kita berjuang bermati matian untuk mempastikan kemenangan milik kita tanpa mengambil berat soal "redha dan restu" Allah swt. Tanpa tarbiyyah, kita akan menjadi pejuang parti politik dan bukan lagi pejuang yang berjuang di dalam Gerakan Islam.

Sebab tu, time nak gaduh dengan UMNO, ramai yang muncul tetapi time solat ramai yang lupa. Macam mana nak dapat redha Allah swt jika macam tu ? Bila kalah, kita "bersilat". SPRlah. Undi poslah. UMNO ugut pengundilah. Macam macam bunga silat kita. Kita langsung tak nampak "gerak kerja" Allah swt walaupun kita tanpa segan silu melabelkan diri kita sebagai pejuang Islam yang berada di dalam Gerakan Islam.

Di mana silapnya apabila sistem tarbiyyah ini dikatakan gagal ? Silapnya adalah ulama yang ada, walaupun ramai, masih gagal untuk menterjemahlan ilmu yang dikurniakan oleh Allah swt ke dalam masyarakat. Ulama yang ada tenggelam dalam "lautan" ilmunya sehinggakan asyik "syok sendiri" ketika mengajar dan lupa untuk mempastikan para ahli jemaah ini faham apa yang diajar.

Lebih malang lagi, apabila ada "ulama" dalam PAS yang menjadikan dakwah itu sebagai satu komoditi dan menjadikan "ceramah" itu sebagai suatu sumber pendapatan. Berceramah berapi-api. Sebutan ayat al-Quran dan hadith lancar tahap gaban tapi merokok macam mat Indon kerja kontrak.

Pemuda PAS, time demonstrasi, bukan main lagi garangnya. "JAHANAM AMERIKA". "JAHANAM ISRAEL". Malangnya, rokok Winston tersepit kemas di celah jari. "HANCUR AMERIKA". "HANCUR ISRAEL". Tapi every weekend bawa family makan di McDonald atau KFC. Nak dapat keredhaan Allah swt macam mana kalau munafik yang mudah tu pun sukar nak dibuang jauh daripada kehidupan ?

Pergi jahanamlah dengan daki daki munafik yang ada tu...baik pimpinan, baik penyokong, baik petugas, baik ahli, baik dewan-dewan, baik Kawasan-kawasan, baik Cawangan Cawangan, baik bloggers, baik apa sekalipun. Pergi jahanam selagi anda gagal untuk keluar daripada lumpur munafik tu.

Nak marah? Marahlah....ada aku kesah? Redha manusia lebih mendekatkan kita dengan neraka berbanding redha Allah swt yang memudahkan kita ke syurga.

petikan dari blog.............. BOND 0134331159

BUAT DENGAN CARA YG BETUL WAHAI MUNAFIK

Anonymous said...

Salam sedara seagama dan sebangsaku...

Berkata memang mudah..menulis lagi mudah...taip aje....tapi bila bab amanah ni berat sebenarnya....
Kenapa kita harus bertanya samada pemimpin amanah atau tak...tanyalah diri kita sendiri...AMANAHkah aku terhadap diriku....terhadap keluargaku...terhadap jiran2ku...terhadap saudara2ku...sepertimana kita ucapkan setiap kali kita bertakbir ihram..."Sesungguhnya shalatku, ibadahku, hidupku dan matiku, kuserahkan kepada Allah Tuhan semesta Alam. Tidak ada sekutu bagi-Nya". AMANAH kah kita sebenarnya.......

Azahar

zali said...

'PERSOALAN MULA TIMBUL : SIAPAKAH
PEMIMPIN YANG DIMAKSUDKAN OLEH
BAGINDA NABI S.A.W?'

sudah terang lagi bersuluh...sapa
lagi kalau bukan ulamak dan tok
guru palsu pas yang mengulikan
tuhannya dan menganggap tuhannya
sebagai kaki pukul...

pas pegi jahanam!
barua iblis...

HangNadim said...
This comment has been removed by the author.
HangNadim said...
This comment has been removed by the author.
HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Zali Kapiaq merapu lagi! KAH!KAH!KAH! Buat soalan bodo pastu jawab soalan pun macam bodo! KAH!KAH!KAH!

'PERSOALAN MULA TIMBUL : SIAPAKAH
PEMIMPIN YANG DIMAKSUDKAN OLEH
BAGINDA NABI S.A.W?'

KAH!KAH!KAH! Bodo punya soklan, soklan macam ni budak belum cukup baligh pun tahu jawabannya --- Kalau yang dimaksudkan dengan PEMIMPIN YANG AMANAH, dah tentu ler kebanyakkannya dari kalangan pemimpin PAS sebabnya mudah jer ... pemimpin PAS kebanyakkannya orang terpelajar, jaga akhlak, bersopan-santun, pandai baca Qur'an, hafal Qur'an, tak pernah mencarut, tak pernah memfitnah, tak pernah terima rasuah, tak pernah bunuh orang, tak pernah bawak lari anak dara orang, tak pernah bom orang, tak pernah maki tuhan, tak pernah minum beer, tak pernah main judi, tak pernah upah orang lain pukul orang lain, tak pernah rogol orang, tak pernah raba anak orang dan macam-macam lagi. Muka pemimpin PAS ni pulak bersih dan bercahaya tak macam muka pemimpin parti bangsat UMNOBN ... muka macam muka babi, tak ada cahaya.

KAH!KAH!KAH! Kalau soalan tu pulak membawa maksud PEMIMPIN YANG TIDAK AMANAH ... dah tentu jawabannya pemimpin dari kalangan parti bangsat nko tu yang SEMUAnya pengikut2 iblis NARJEES TONG NAAZAAK -- kaki penipu, kaki rasuah, kaki perempuan, kaki togak beer, suka fitnah orang, suka makin hamun orang ... bla bla bla bla.
KAH!KAH!KAH! Stupid!!

HangNadim said...

KAH! KAH! KAH! Yang kelakarnya ada pulak perwakilan dari parti bangsat ni suh pemimpin & ahli ikut perangai binatang .... KAH! KAH! KAH! Ikut ARNAB!! KAH! KAH! KAH! Bodo KAH! KAH! KAH! Orang suruh ikut teladan Rasulullah! KAH! KAH! KAH! Suku sakat bingai ni suh ikut ARNAB! KAH! KAH! KAH! Binatang sungguh! KAH! KAH! KAH! Stupid!

Anonymous said...

HandNadim@HantuNeraka

Kaunitakpahampulakenkaudahdijuboqiblisyaitan

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Apa punya komen ler budak bingai ni -- tak cerdik langsung. Stupid!

zali said...

nadim nadim...

jangan la tunjuk sangat bongok
tu...kan ker tu soalan dari thread
tu...tak baca ker tak reti membaca?

nampak tak babi tepi pagar tuu?pegi
kejar dan sontot babi tu..pegi dan
jangan datang sini dah...semak la!

zali said...

nadim nadim...
ni lagi satu hal...

bukan ikut arnab tapi ambil contoh
dari arnab tu...

eleh...yang mak bapak awak tu tiru
style anjing menyontot dan dapat
awak tu apa ceritanya nadim?

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Zali Kapiaq buat lagi statement bodo! KAH!KAH!KAH! Kesian!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Macam mana pemimpin, macam tu jugak ler barua nyer .... bodo!! Orang Islam satu Dunia nak Nabi Mohammad jadik contoh ... parti bangsat bodo haram jadah UMNOBN nak ikut ARNAB!! KAH!KAH!KAH! Bodo! Lepas ni mesti si bingai-bingai ni nak ikut babi pulak ... KAH!KAH!KAH! Otak dah sarat dengan oksijen! KAH!KAH!KAH! Hati dah berkarat dengan darah babi! KAH!KAH!KAH! Stupid!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Ada P'em pun kaki mencarut!! KAH!KAH!KAH! Ada ke depan perwakilan citer pasal kote? KAH!KAH!KAH! Pastu cita pasal batang? KAH!KAH!KAH! bantang berjuntai! KAH!KAH!KAH! Pastu minah2 ronggeng parti bangsat UMNOBN bantai gelak sakan!! KAH!KAH!KAH! NARjis Tong Nazak buat lawak lucah ... 1Malaya dah tau!! Tak der akhlak punya pemimpin! KAH!KAH!KAH! Stupid!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Presiden UMNOBN, NARjis Tong Nazak calon untuk ketua Dewan Ularmak UMNOBN! KAH!KAH!KAH! Sadis punya parti! KAH!KAH!KAH!

Anonymous said...

HangNadim

Kau tu hantu neraka jahanam! jangan asyik nak pergunakakan nama Rasulullah S.A.W untuk menguatkan hujah kau tulah.. orang2Pas berpolitik bertopengkan agama laknatullah! islam konon tapi bercakap kesat nista bacul lebih dari orang kafir musrik pagan kristian hindu atau buddha

Cermin diri kau tu.. bawah petikan apa yang kau perkatakan dalam blog ini kepada TGNA salah atau betul. Jika TGNA kata salah ah!.. die konpom orang tua warak tapi jika disebaliknya die kata betul ah!.. konpom dia sama seperti kau tolol bahlol biul hehehehe

PerisikSesatHilangKompas said...

Tung!gu......... Zaid dah langgar perintah Anwar jangan ke Sabah die pegi jua... Zaid! Zaid! enkau tunggu tindakan pemecatan!... kali kedua kali nie dari PKR hakhakhak

HangNadim said...

Kwah!Kwah!Kwah! Panas! Panas! Barua2 UMNOBN dah panas!! Pengikut2 ajaran iblis dan syaithan besar dah kepanasan!!

KAH! KAH! KAH! Woit, Anon 3:54 PM!! Bodo mampus punya puak haram jadah UMNOBN! Najis-najis macam korang ni tak layak untuk bahasa yang sopan!! Tak layak untuk diberikan hujah-hujah yang akademik!! Ayat Qur'an pun korang hina, Nabi Mohammad pun korang senda!! Golongan fasiqun dan munafiqun macam korang ni memang suka berdolak-dalih!! Kalau aku bagi hujah dan komen yang paling konkrit pun korang akan tolak. Metaliti Yahudi!!

KAH! KAH! KAH! Bodo!! Komen macam aku ni memang ditujukan khas untuk parti bangsat haram jadah UMNOBN!! Apa kejadah aku nak cakap bahasa yang serupa kat TGNA? Bodo!! Dia tu lebih mulia dari debu yang ada kat dalam lobang hidung nko!! KAH! KAH! KAH! Stupid!!

orangkampung said...

Undi Pas bermakna undi Dap...Undi Dap bermakna undi Komunis.

Undi Pas bermakna undi Pkr...Undi Pkr bermakna undi Yahudi..

undi Pas akan jadi Yahudi Komunis!!!!

tinggalkan pas kita selamatkan Melayu dan Islam....

tinggalkan Pas penyokong Chin Peng...Ngeh cucu Chin Peng Komunis Laknatuulah

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Satu lagi spesis bingai! KAH!KAH!KAH! Bodo! Otak macam babi tua!

"Undi Pas bermakna undi Dap...Undi Dap bermakna undi Komunis."

KAH!KAH!KAH! Sejak bila pulak MIC tu melayu? KAH!KAH!KAH! Sejak bila pulak MCA tu melayu? KAH!KAH!KAH! Gerakan tu pun melayu jugak ke? KAH!KAH!KAH! Ini jawaban paaaaaaaaling bodo untuk spesis bodo haram jadah macam nko! KAH!KAH!KAH! Stupid!

Anonymous said...

Asalamualaikum

Malam ini, Bandaraya Ipoh akan mencatat sejarah apabila Perdana Menteri Malaysia DS Najib akan melancarkan program 1Malaysia.

Dianggarkan seramai 50 000 orang akan menghadiri majlis tersebut.

Diharap majlis tersebut akan diisi dengan :
1. Solat hajat oleh para hadirin agar Malaysia akn terus maju dan diberkati Allah;
2. Ceramah berkaitan yang melarang ummatnya dari melakukan maksiat terutama jenayah rasuah;
3. Hadirin diasingkan mengikut jantina untuk menghindari dari pergaulan bebas lelaki dan wanita;\
4. Hadiran berpakaian sopan dan menutup aurat separti yang diwajibkan oleh Islam;
5. Tiada persembahan konsert dan hiburan yang melalaikan;
6. Bacaan doa serta jamuan ringan.

Semoga usaha ini diberkati

Anonymous said...

............dan kerajaan negeri yang sah dikembalikan kepada yang hak.

HangNadim said...

Amin

pkr cabang klang said...

yang mana lagi laknatullah

antara chin peng pemimpin kominis ngan kj yang dok tapau pemuda umno beer

antara chin peng pemimpin kominis ngan najib dalam kes atlantuya

antara chin peng pemimpin kominis ngan pemimpin dan alim ulama bee end yg dok pertikai hukum syariah

dan banyak lagi

Anonymous said...

pkr cabag klang

Sah!.. semua ahli2 pkr dari atas/boss hingga kebawah/pecacai angkat najis A'War lidah bercabang.. yeh!.. ho...

PerisikSesatHilangKompas said...

Al-Kisah Persidang DUN Perak

Bersidang dibawah pokok dah... bersidang dihotel dah... bagaimana pulak kali nie bersidang diatas kubur?

Cadangan.. lepas tu bersidang ditepi pantai lepas ditepi pantai bersidang ditebing sungai lepas ditebing sungai bersidang dipinggir hutan lepas dipinggir hutan dipasar.. lepas dipasar bersidang diatas pokok...

Jadilah demokrasi bawah pokok demokrasi hotel demokrasi atas kubur demokrasi tepi pantai demokrasi tebing sungai demokrasi
pinggir hutan demokrasi pasar demokrasi atas pokok ???

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Apa benda yang dimerapu dek budak Sesat Kompas ni? Tah perkebenda. Citer pasal pokok la, pasar la, kubur la ... ish ish. Apa yg nko nak citer sebenarnya neh? Pakai bahasa mudah sudah ler ... korang punya otak bukan bagus sangat nak bermadah-madah. KAH!KAH!KAH! Stupid!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Satu lagi, spesis barua UMNOBN punya statement :

"Sah!.. semua ahli2 pkr dari atas/boss hingga kebawah/pecacai angkat najis A'War lidah bercabang.. yeh!.. ho..."

Yg kelakar tu dia punya "yeh!.. ho..." ... KAH!KAH!KAH! Apa kebenda daaaaa?

Woit Anon 7:26 PM!! Sorry laaa ... bab angkat najis dengan lidah bercabang ni tak ada langsung kat dalam PKR .. semuanya dah lari masuk dalam pintu jamban parti bangsat UMNOBN. Tak percaya? Tanya Eeeezam ... dia ada semua maklumat tentang kaki2 angkat najis, lidah bercabang, jilat punggung, kemam telur pemimpin barua UMNOBN sampai berbuih-buih mulut. Tak percaya lagi? Tanya Ahmad Shabery dia tau semuanya. KAH!KAH!KAH! Stupid!!

Atok said...

Zali,orang kampung ehntah ape nama lagi semua barua umno...dapat upah la tu...macam zali duit upah tu dia boleh la beli barangan dapur buat melantak mak bapak dia...tak pun buat belanja mak bapak pi umrah..maklumlah duit berkat....duit parti umno katakan......

Anonymous said...

Xde memberi makna pn kalau NAJIB NAJIS TUN RAZAK dtg perak.xterbuka hati langsung kami nk dtg p tgk muka dia.apatah lagi nk dengaq dia bckap,buang masa.lanun ZZambree MB perak haram baru2 ni buat perubahan dekat radio perak masa puasa ramadhan aritu dia siarkan sebelum berbuka kena dengaq dia baca doa berbuka dkt radio..mampuihh kami suku sakat yg baru sampai dari KL,PHG,SLNGR pakat gelak masa berbuka dengaq dia baca doa.bukan kami gelakkan doa yg dia baca tapi dok pelik pasai pa tetiba MAT BLACK ni dok rajin sgt nk buat cmtu.nk tawan hati kami konon.nk buat kami rasa dia MB yg baik.kepala pak ang baik!!!hahahaha.yg dok gelak sakan masa tu tok kami dia kata bodo punya MB..amik ang,xsangka aku benda tu terkeluaq dari mulut dia.hahaha

lagi 1 masa lagi 1hari nk raya ada banner ucapan besaq selamat hari raya aidilfitri dari MB Perak Haram dekat pintu utama Pasar Besaq Bt Gajah...mampuih kena spray hitam depa tulis "MB HARAM JADAH" hahahahaha.kami time tu tgh que nk panjang nk p beli santan segaq punya la ramai org dok mengata.. "padan muka kena haram jadah, ini xlain xbukan midah punya gheja lani gantung sana sini" byk lagi la org lalu lalang dok tergelak tgk.smp esok raya pn org mai umah dok sembang kutuk MB HARAM PERAK..ckp banner dia kena spray.padan muka...

aku rasa sultan perak pn ada tgk banner tu "MB HARAM JADAH" maklumlah nk raya sultan selalu lalu kt jalan tu pasai depa nk p melawat kubuq dekat KG DOBI,bt gajah.hahahaha.

ingat rakyat perak nk sgt ka MB HARAM JADAH ni kt perak???silap besaq la pak hitam.kami tgh tunggu masa ja PRU13 nnt.lani bertambah-tambah org perak dok benci ang.kita jmpa PRU13.

UMNO LOW CLAS!!!MB PERAK HARAM JADAH!!!

Anonymous said...

Anon 548AM
Kau je tak suka MB DSZ & UMNO tapi sebilangan besor Rakyat Perak suka termasuk Duli Tuanku,terimalah hakikat dan kenyataan BN/UMNO dan menjadi kerajaan Perak kerusi UMNO banyak menang PRU12 jangan lupa...

Anonymous said...

Anon 7:31 AM.

HAHAHA.ko sorang je kot yg suka MB HARAM JADAH TU."MB DSZ" konon...HaHaHa.mcm pundek je.penuh ker stadium smlm yoep???ker penuh dgn budak sekolah yg dipaksa hadir.mentality org UMNO perak lagi LOW CLASS.UMNO LOW CLASS!!!
PRU12 UMNO menang byk kerusi???????????????????????????????????????????????ko org malaysia ker ko org bangla????????????ni la contoh org UMNO perak tgk tv1.

Anonymous said...

demo nak kecek psl politik demo kecek betul2, jgn duk kutuk2 TGNA.. demo pernah dgar ke org klantan kutuk TGNA, kalu demo tu ilmu dok tggi mano jgn buat diri tu rase lebih ilmu.. kalu demo rasa TGNA tu dok betul lamo doh org klantan beri ke puok2 demo perintoh...