"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, December 28, 2009

UMNO Pengkhianat Islam dan Melayu. Masihkah PAS Mahu Mempercayai Mereka?

Reactions: 
Pertama sekali, UMNO adalah pengkhianat kepada Melayu. Semenjak Merdeka 1957, UMNO tidak memulakan apa-apa langkah membantu Melayu keluar dari kepompong kemiskinan. Hanya setelah orang Melayu menolak UMNO pada tahun 1969, barulah terhegeh-hegeh UMNO melaksanakan program yang dipersetujui oleh Kongress Ekonomi Bumiputra 1 dan 2.

Hasil perlaksanaan keputusan KEB 1 dan 2 ( atau lebih dikenali sebagai DEB) maka terangkatlah majoriti orang Melayu dari paras miskin tegar. Namun, DEB kemudiannya digunakan untuk mengkayakan elit Melayu dan UMNOPUTRA menyebabkan objektif DEB yang utama ( ekuiti bumiputra 33.33%) sampai sekarang tidak di capai. Data terakhir yang saya tengok, ekuiti Bumi tersekat di paras 17% dan itu pun majoritinya terletak dalam tangan badan-badan berkanun. Adapun ekuiti dalam tangan melayu persendirian tidak lebih dari 7%.

UMNO wajib menjawab, mengapa bagi Rancangan Malaysia Ke Lapan, hanya 20% perbelanjaan kerajaan pergi pada orang atau syarikat Bumiputra sedangkan yang lain itu pergi kepada syarikat-syarikat bukan Bumiputra? Sedangkan wang RMK-8 adalah wang kerajaan yang mana ketua Kerajaan adalah UMNO. Keputusan perbelanjaan dibuat oleh UMNO dan bukannya oleh taikoon Cina. Mengapa majoriti perbelanjaan RMK8 pergi kepada syarikat Bukan Bumiputra? (Nak tengok bukti, sila rujuk kepada kertas kerja yang disediakan oleh Effendi Nawawi).

Kita juga jangan lupa siapa yang lepaskan Singapura. Bukankah UMNO yang melepaskan Singapura kepada Lee Kuan Yew? Padahal pada waktu mereka melepaskan Singapura, mereka telahpun meng “ISA” kan raaammaaaiii pimpinan-pimpinan PAS i.e. Dr Burhanuddin Helmi, Prof Dzulkifli Muhammad, Pak Nik Lah dsbnya. Tapi pemimpin-pemimpin masa tu bachul tak berani nak tangkap Lee Kuan Yew bawah ISA. Sedangkan PAP ni adalah parti komponen Perikatan.

Juga selepas penubuhan UMNO, mereka telah menjalankan polisi ekonomi penjajah bagi memudahkan penjajah meneruskan rompakan harta kekayaan tanah air kita tanpa halangan.Hasilnya menyebabkan orang Melayu mengamuk dan menolak UMNO pada 1969. Barulah UMNO terhegeh2 nak laksanakan keputusan Kongress Ekonomi Bumiputra 1 dan 2.

UMNO Khianati Islam


Dari penubuhan UMNO sendiri UMNO telah menjalankan program “Loteri UMNO”. Itu jelas satu penghinaan kepada Islam dan UMNO dengan senang hati melakukannya.

UMNO juga menaja polisi mengizinkan arak dijual untuk keuntungan seperti yang berlaku sekarang ini di Malaysia. Sedangkan di negeri2 Scandinavia, yang mana tiada peruntukan Islam-Sebagai-Agama-Rasmi dalam perlembagaan mereka, arak tidak diizinkan dijual untuk keuntungan. Hanya sekardar mengisi keperluan domestik. Tapi UMNO siap lantik orang Melayu sebagai Lembaga Pengarah syarikat2 Arak ini. Jelas UMNO adalah munafik.

Juga, UMNO penghalang kepada perlaksaan syariat Islam yang utama di Malaysia. Kalau lah tidak disebabkan mahkamah2 syariah di Malaysia ditubuhkan sebelum Merdeka, nescaya Malaysia sudah menjadi seperti Turki atau Indonesia sehingga nama Allah tidak boleh disebut dalam majlis-majlis rasmi.

Secara mudahnya, sila rujuk artikel saya di sini bagi mendapat maklumat yang lebih mendalam.

Secara mudahnya, UMNO memang pengkhianat kepada Islam kerana telah menghalalkan benda yang haram dan mengizinkan umat Islam di Malaysia bergelumang dengan benda maksiat. UMNO adalah sebab utama maksiat berleluasa di kalangan umat Islam di Malaysia.

Jadi, adakah PAS masih mahu memurahkan diri berselingkuh dan duduk satu kelambu dengan UMNO setelah begitu lama UMNO berjasa menghancurkan umat Islam dan Melayu?

Tulang Besi

41 comments:

Anonymous said...

UMNO Pengkhianat Islam dan Melayu - PAS Pula Mengekploitkan Pemikiran Minda Melayu Dan Islam .... Dengan Kesucian Agama ISLAM Demi Kepentingan Politik Mereka - INILAH YANG SEBENAR2 NYA PENGKHIANAT AGAMA DAN BANGSA MELAYU YANG BERKOPIAH BERSERBAN TINGGI DAN BERJUBAH

zali said...

sokong anon 11:09

orang pas sendiri dah meluat dah
ngan pas...apahal?

Anonymous said...

Agak pelik pembangunan, memperkaya orang melayu dan memertabatkan pendidikan melayu kerja dilakukan oleh orang PAS ke ? Cuba la senaraikan tuan.. kami nak tengok..
Yang kami tahu dan faham kalu-kalu ianya salah..
Berapa ramai orang pas yang telah bersama-sama menikmati kemakmuran yang dicipta oleh kerajaan UMNO.. Hari ini orang-orang pas ramai yang profesional.. Dari mana datangnya...

Anonymous said...

Anon 11.17 pm, mu ketinggalan zame la.. itu tanggungjawab kerajae la. Dah jadi kerajaan benda-benda tu wajib buat..

Kalu dah tahu tanggungjawab kerajaan... jangan la bagi pening kerajaan.. biarlah mereka tolong uruskan untuk anak-anak dan cucu-cucu kita pulak

Anonymous said...

Pergggggg... tak habis-habis dengan nak menjahamkan pemikiran anak-anak muda kita.. TB babbbbbbiii

Anonymous said...

tahniah tulang besi :
kalau lah PAS memerintah semenjak merdeka 1957 dulu aku ingat malaysia ni dah jadi negara maju saperti JEPUN dan DUBAI dari segi perasana dan ekonomi yang setanding dengan KELANTAN ??????????????????

Anonymous said...

Ye lah tu.. PAS tu parti islam nak cari duti buat masjid sebijik pun kena kutip derma sana-sini.. Pah tu bila DAP nak mintak duit banyak utuk buat gereja pas yang alim tu sokong membabi buta..nak cari publicsiti murahan nak dapat sokongan konon.. yang kenyang bukan penyokong pas tapi penceramah-penceramah politik dalam pas.. tiap kali turun duit dapat ribu-ribu. Yang bagi makcik-pakcik.. Duit nak bayar yuran sekolah anak pun lebuh. Nak bayar yuran sekolah berkira.. kena tipu dik penceramah je meka ni

Anonymous said...

UMNO memperkasa dan mempertabatkan agama Islam dan Melayu - PAS pula melacurkan agama Islam dan memporak perandakan orang2 melayu

Anonymous said...

Tak de keje lain ke TB.. nak menambah koleksi dosa-dosa hang ka..

Anonymous said...

Saya mencadangkan kepada JK penyiasatan terutama TITM supaya menyiasat TB kerana memberi ruang kpd UMNOGOK menghentam PAS.. kalu boleh pecat saja menjadi ahli PAS.. Punah-punah macam ni

Anonymous said...

Marilah bersama UMNO wahai anak muda.
cukuplah ditipu oleh pas berpuloh tahun sejak merdeka yg kaya pemimpin pas dan kroninya saja.
yg dpt projek pemimpin pas dan anak menantunya saja.
kalau nak minta bantuan PPRT atau apa-apa bantuan kalau tak ada sains YB pas atau JKKK pas mmg tak dapat.
Bandingkan pula cara pakaian isteri2 Pas dgn Pemimpin Umno.
Isteri pemimpin Umno lah yg berpakaian mengikut Islam sebenar.
Pakaian muslimat pas terlalu ekstream.mana sesuai dgn Islam sederhana.Islam tak suruh melampau macam tu.Tuan Zali mesti setuju punya...
Hidup Umno!!

TAIPINGMALI (TM) said...

aku dah jawab dalam blog aku

Penunggu DEGHOYAN Perak said...

UMNO dah sah tak mahu jalankan undang2 Islam walaupun 52 tahun dah berkuasa..tambahkan lagi kedai judi dan arak..jadi UMNO tak betul..

Bila PAS nak jalankan undang2 Islam..BOSS Umno dulukala..DET tak bagi..ugut lagi..jadi Umno kata ..PAS tak betul

Senang2 minta Pi Em najip..suruh orang Melayu masuk Hindraf ajelah..baru orang UMNO puashati kan kan kan..sebab perkapita Melayu lebih rendah dari India sekarang..demikianlah BESARnya jasa Umno sekarang..tapi duk guna jasa Umno dulu2 tak malu..ke

Sepatu Gaban said...

pakaian sunnah isteri2 nabi dikatakan extreme?

biar betul...

pakaian yang cantik dipakai isteri adalah untuk suami sahaja...

bersederhanalah dalam makan pakai kamu...

Saidina Abu Bakar pun pakai baju guni berbutangkan duri...

sedih aku tengok hampa ni, lain kali baca kisah para2 sahabat...
sejarah islam yang sebenar...

Anonymous said...

makin kuat mengamuk sekarang setelah rahsia nak jadi peng glc di slgr gagal.

hi hi hi, mulut kata islam, tapi hati penuh setan

det said...

nak tahu siape khianat ISLAM? baca sini:
http://darulehsantoday.blogspot.com/2009/12/pas-parti-islam-se-malaysia-atau-parti.html

mankeldai said...

tempoh najib menjadi pm malaysia akan berakhir tak lama lagi, cayelah!

Anonymous said...

PAS jangan percaya UMNO, hanya DAP dan PKR sahaja boleh dipercayai.

Anonymous said...

UMNO dah tak relevan lagi bagi rakyat malaysia ibarat ayam berkokok tapi ekor penuh dengan taik !!!!!!!!!!

Anonymous said...

pas ke amno ke sama jer kalau tak beriman. biar seluruh dunia mengutuk dan x caya amno. bagi aku, aku tetap percaya .....AMNO PARTI PUAKA kahkahkahkahkah!!!!

Anonymous said...

Sekarang ni Pas sendiri yang kianat.Semangat penyokong yang berjuang mati-matian berkubur begitu saja.Apa yang berlaku dikelantan kerana menantu kena buang mengamuk sakan anak menantu. YANG DIKENDONG BERCICIRAN YANG DIKEJAR LESAP.....ADUHAI PASSSSSSSS

BOLOS said...

umno oh umno...parti elit golongan melayu....kita sbgai rakyat..hanya mampu tersengih dan dikencing oleh pemimpin2 tolol umngok..apa nak buat salah kita juga..time mengundi kita pangkah calon dia..buat apa..!!Malaysia sedang menunggu kehancuran dek pemimpin2 dajal nie....Hanya perlaksaan syiar islam shj yg mampu menyelamatkan malaysia tanah air ku ini...umngok memang pandai menggunakan slogan HIDUP MELAYU!!..realitinya IA hanya RETORIK untuk menarik simpati dari org melayu...UMNGOK@BN parti yang sedang mengjahanamkan negara!!Kita kena sedar..!!

zali said...

suka baca komen anon 11:24...

betul la tuu...kalau pas memerintah
dari dulu...agaknya malaysia dah
ada teknologi unta dan keldai
terbang...

kopiah orang pas pun dah boleh ada
air-cond lagi...canggih!

Anonymous said...

ni semua salah umno.. bergelumbang ngan taik

Pas bersih suci.. halal dan menjamin masuk syurga

Anonymous said...

"UMNO dah tak relevan lagi bagi rakyat malaysia ibarat ayam berkokok tapi ekor penuh dengan taik !!!!!!!!!!"

UMNO tak relevan, hnaya tinggal PAS perjuang sejati bagi rakyat Malaysia. Tak de ekor dan tak de taik.

joostspring said...

cakap byk liPAS ni...

kl bab kawin pun xbtul jalan nak ceramah org pasal agama..pirah mabuk..

si rosli tu mahkamah syariah kata dah tak sah pernikahan dia dan xleh duduk skali...smpi ke hari ni pun masih duduk sekali lagi...

aku nak bagitahu kepada ahlul2 liPAS wei,kl korang rase keputusan mahkamah syariah tu xsah disisi islam...dan rase hebat sgt ilmu agama puak2 liPAS tu g jumpa sndri dgn Ustadz Muhammad Uthman El-Muhammady hafidahuLlah..biar dia ceramah dan basuh sikit kepala otak hok duk sumbat dgn ARAKah n NaJis..

wei liPAS liPAS se malaysia..

si HUSam MUSE dah keluarkan kenyataan mengenai kes2 di kelantan tu..

dalam wei maksud huse tu...lebih kurang nak istihar perang dah dgn NaJis tu...balah la puak2 liPAS wei..

xdak can la huse nak peritah kelate,Najis tender kelate ke anok beranok dgn menantu dia je..gigit jari huse...

Anonymous said...

Umno ni memang parti celaka. 52 tahun dia dah tipu melayu. Ini bukan cakap kosong pasal aku sendiri pun dah kena tipu dengan pemimpin umno. Tolong mintak bantuan kewangan pelajaran ke U, surat yang aku bagi kat dia dulu dia peram dalam laci pejabatnya bila aku pegi follow up. Itulah umno, mati hidup balik aku tak kan lupa pengkhianat melayu tu.

Anonymous said...

aku 19 thn dah kena tipu dgn NAJIS...

sepanjang 19 thn aku duk kelate se sen pun najis xpernah nak bantu aku..nak bagi bantuan kewangan jauh pangang dr api...wat tubik derma nak we ko puak2 serban jela ada r...

anak beranok NAJIS di kelate kaya raya duk mentekadarah hasil bumi kelate...

Anonymous said...

PAS kerja duk membankang jer dari dulu sampai sekarang..Dgn modal nak tegakkan negara islam..nak amal hukum hudud,tapi tak pernah pun buat kerja2 dakwah dikalangan anak muda utk dan org2 bukan islam,untuk memahamkan mereka tentang islam itu sendiri..Malah PAS tak pernah menekankan DAKWAH ISLAMIAH itu sendiri dalam parti sedang kan parti mereka guna nama ISLAM.Tolong jgn menyesatkan lagi anak2 muda dan bukan islam dgn politik sempit yg mengunakan nama islam utk kepentingan parti.Tolong buangkan perkataan ISLAM dari pas.Nak main politik,biar lah main politik...jgn guna nama ISLAM..Kalau dulu mungkin ramai yg tak berapa sedar lagi,tapi semenjak kebelakangan ini,ramai yg sudah nampak warna yg sebenar yg di tunjukan oleh individu2 dan pemimpin2 PAS yg jelas mengunakan agama untuk kepentingan politik peribadi mereka..

Anonymous said...

ANON 11.51am

HANG NI ORG SURUH MENGAJI,HANG TAK MAU..PASAI TU LAH JADI JAHIL SAMPAI MCM TU...MASA BILA PULAK NABI SAW BAGITAU KITA KATA SOKONG PAS JAMIN SYURGA??SEMUA ORG TAKDA JAMINAN TAU KA..

Anonymous said...

Aik provok sikit dah melenting.. anon 7.31.. kan najis dah cakap macam tu..

Anonymous said...

Kalau PAS memerintah sekalipun..nak buat amal ibadat dkt masjid pun susah...nak buat apa...lebih baik AJK yg pro UMNO pulak..nak buat amal ibadat takde masaalah

Anonymous said...

Takan kalau tak sokong PAS manknanya kita tak sokong ISLAM?PAS sebuah parti politik jer..bukan jemaah utk umat islam am-nya..dan sapa kita nak mengkafir kan saudara muslim kita yg lain?jgn esok diakhirat perkara yg kita duk tuduh org tu balik pada kita...Na'Uzubillah

Anonymous said...

Aku hairan dengan pencacai2 umno kat sini. Kata umno buat masjid. Tapi tiada pun jemaah umno pergi masjid. Bila nak jadi tok imam orang Pas juga terpaksa ke hadapan pasal orang umno kebanyakannya cetek ilmu, hatta nak jadi tok imam pun tak mampu.

Jeffry said...

YG SBNARNYA ANON2 TU ADALAH ORG YG SAMA JEK..TNGOK PD TIME OF COMMENT PUN DH TAU HEHEH..PAS DH KENE LIWAT DPAN BLKNG PUN RASA CM XDE PAPE JEK. AGAKNYA DH SDAP SGT KENE TOROT KOT HEHEH. BLOG NI MMG CELAKO..CELAKO..CELAKO SAMPAIKAN PAK AJIS PENINK KAPLA RONGGA..DASAR ISLE PAS DAH MASUK PARIT KEHKEHKEH..

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Anonymous said...

Kesimpulannya.. SOKONG PAS MASUK SYURGA PAS LAA KORANG.. BUKAN SYURGA ALLAH..

tulang ikan said...

anon 11:56

mana ko tau org umno x pegi masjid?org yg pergi masjid kene isi kedatangan n nama parti ke sebelum masuk pintu masjid?ko buat dosa memfitnah je dasar otak sempit!!!!

Anonymous said...

Orang umno pegi masjid pakai songkok, orang pas pegi masjid pakai ketayap.Itulah kau tulang ikan otak busuk.

tulang ikan said...

so ?kire tu golongan umno ke...sah ko mmg bebal...xpernah ak dengar fakta memakai songkok dianggap sbgai umno n ketayap sbg pas.
ak rase ko cacat patut otak ko sempit....

Anonymous said...

Yang buat baik semua pas.. pas kan suci yang buat taik semua umno
Pegi masjid semua pas.. orang umno dah tak de le kesempatan nak buat pahala, coz pahala dah dapat kat orang pas aje...
Otak unta punya orang pas..

tulang ikan said...

anon 2:39

setuju!!