"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 25, 2010

Agenda "Perpaduang" Adalah Agenda SIngapura

Malam kelmarin saya makan malam bersama seorang Professor dari sebuah university di Singapura. Beliau berkata Lee Kuan Yew pernah berkata:
"Dengan hanya S$300 juta, saya boleh membeli keseluruhan UMNO"
.Lee Kuan Yew dengan selamba membuat kenyataan demikian secara terbuka untuk media-media Singapura membuat liputan. Malangnya, tiada media Malaysia yang melaporkannya.

Kawan saya menambah, sebab lagi satu yang Lee Kuan Yew berani membuat kenyataan begini adalah kerana beliau yakin 100% bahawa setengah dari UMNO sudah pun berada dalam poket beliau. Ramai perwakilan2 UMNO mungkin tidak sedar mereka telah pun dibeli oleh Singapura.

Kalau tidak, mengapa Khairy Jamaluddin mampu memenangi kerusi Ketua Pemuda UMNO? Ada sesiapa boleh jawab?

Kawan saya menambah, parti yang ditakuti oleh Singapura adalah PAS dan sememangnya dalam majlis-majlis tertutup, kepimpinan Singapura mengakui kehebatan ahli-ahli dan penyokong PAS. Yang lebih mereka takuti adalah kebolehan ahli-ahli dan penyokong PAS melawan godaan wang dan tawaran dunia. Singapura mendapat laporan terus bagaimana wakil-wakil rakyat PAS telah ditawar 3-4 juta tapi mereka masih menolak dan tidak boleh dibeli.

Ada pula kes calon PAS di Johor pada 2004 yang cuba dibeli UMNO bukan sahaja gagal tapi telah ditangkap "red handed". Semua kisah-kisah ini menyeramkan Singapura di dalam menghadapi situasi politik masa depan.

PENGALAMAN PERIBADI

Sewaktu saya menjadi Pegawai Khas PJ Selangor, saya sering bergaul dan bercakap dengan para wartawan dan penganalisa politik. Wartawan-wartawan tersebut termasuk wartawan antarabangsa. Ke semua wartawan antarabangsa memberitahu saya maklumat mereka dapat dari Singapura adalah Terengganu akan jatuh ke BN semula.

Sedangkan maklumat2 yang kami dapat menunjukkan yang sebaliknya. Kesemua maklumat dalam negeri yang kami dapat menunjukkan Terengganu kekal dengan PAS. Di waktu itu, hanya maklumat dari Singapura sahaja yang menyatakan Terengganu akan jatuh kepada BN semula.

Akhirnya, kesemua maklumat dalaman kami terbukti salah dan hanya maklumat Singapura sahaja yang benar. Ini bererti penembusan Singapura dalam struktur kerajaan kita telah begitu mendalam.

AGENDA PERPADUAN/MUZAKARAH MULANYA UNTUK MENYELAMATKAN PAK LAH

Kenyataan kawan saya itu membuat saya terfikir. Bukankah agenda Muzakarah dan Perpaduang pada mulanya untuk menyelamatkan Pak Lah? Siapa Pak Lah? Siapa di belakang Pak Lah? Bukankah dibelakang Pak LAh itu adalah Khairy Jamaluddin?

Siapa KJ ni? Mengikut kawan saya ini, KJ adalah seorang yang amat rapat dengan kepimpinan Singapura terutamanya dengan pentadbiran Temasik Group.

Dan, baik Muzakarah mahupun Perpaduang, kita sering mendengar yang ianya bertujuan untuk bekerjasama dengan Pak Lah dan mempertahankan Pak Lah.

Jika itulah motivasi utamanya, maka jelaslah kepada kita bahawa agenda Muzakarah dan perpaduang adalah agenda mempertahan proksi Singapura dalam kerajaan Malaysia.

SYUUUUUUKUUUUURRRRRR PAS tidak mengorak langkah menjalin hubungan dengan UMNO kerana bukan sahaja PAS akan berakhir sebagai parti sampingan dalam Kerajaan Malaysia, PAS juga akan berakhir sebagai Parti Tunggangan Lee Kuan Yew.

PENUTUP

Kepada sesiapa yang masih meragui tindakan dan usaha bloggers serta mereka yang digelar sebagai “Erdogan”, saya minta supaya berfikirlah semula.

“Ulamak” yang kamu sokong rupanya membawa kamu menjadi hamba pada PAP dan Singapura.

Tulang Besi

20 comments:

Anonymous said...

nampaknya anti benar kamu Tb terhadap ulamak yer...apa kaitan perpaduan dengan singapura bro...lu pandai lah mengolah citer kan..nak selamat paklah...lu silap TB memang lu silap...so dalam hal muzakarah,perpaduang berbincang dgn umno nik aziz pun kira libat sama lah ek?tolong jawab TB

PUTRA MERDEKA said...

nik aziz kan ejen kuan yew dalam mengawal erdogan..ko nak kena doa bala ke TB?

Anonymous said...

PAS pakatan dgn DAP (PAP malaysia) and PKR (boneka asing) macam mana pula?

lagipun kedua2 sekular juga ..so mcm mana ada penjelasan?

sekadar nak tahu.

MK IV said...

KEPALA BUTOH LA LU... CAKAP MERAPU MUKA MACAM BUDAK SPASTIK...

mamu said...

AKU INGAT LAGI APA YANG A.R. TOMPEL KATA DALAM FILM KELUARGA 69,"IMPOSSIBLE----IMPOSSIBLE----IMPOSSIBLE"

HA...HA...HA...ITULAH CERITA KHAYALAN SI TB

Anonymous said...

Dengan hanya mengaku sbg khalifah umar DAP dah boleh pegang dan picit telur MA PAS Nik Aziz dan DSAI Al-Juburi supaya mengikut telunjuk DAP.

Tong Busuk (TB) yg down sindrom dan putus wayar itu pun sama dgn mangkuk dua ekor kat atas tu..

Lagi hebat, dgn hanya pegang telur kedua ekor penjahanam bangsa dan agama ni, mreka akan tunduk dan akur apa saja yg direncana, dirancang, dan apa saja yg dicakap oleh khalifah umar LGE, LKS, Karpal Singh, dll.

Tak payah keluar duit. Free!

Din Kajang said...

Nak tanya kau orang ni....Apa pasal Hakim2 yang ada takut sangat nak beri bahan bukti yang mengaitkan DSAI tu hah?

Kalau macam ni....macamana nak buat pembelaan. Aku nampak Hakim2 yang dah serupa macam hakim coklat Hacks. Dulu bila pembela nak tunjuk bukti...hakim coklat hack cepat2 kata "Tak relevent"......sampai peguam bela terkenal Christoper farnendes pernah kata kalau macam ini lah rupa hakim maka jika diambil pendakwa yang baru lepasan universiti menjadi pendakwa, pasti pendakwa tu menang dalam kes ni.

Jadi, aku nampak bilamana hakim2 berkeras tidak mahu memberikan bahan2 bukti pada peguam bela DSAI maka disitu sudah nampak kepincangan hakim2 yang ada.

Wahai "hakim yang terlebih bijak sana" DSAI mahukan bahan bukti tu untuk dianalisa kebenarannya oleh tiga palar yang dibawa. Kalau kau tidak bagi, macamana pihak pembela hendak mempertahankan anak buah dia.

Ini satu seruan la pada "Hakim2 yang terlebih pandai" ni. Kalau kamu adalah seorang hakim yang adil....kenapa takut berikan bahan bukti tersebut pada pihak DSAI.
Barilah keadilan pada kedua2 pihak. Berilah keadilan pada yang kena dakwa. Ini bukan kes kecil ni Pak Hakim woi.

Ali Zaidan said...

Gila mengarut teori ni. PAS nak buat UG antara PR dan BN semasa di bawah Pak Lah. Menantu Pak Lah nama Khairy. Khairy baik dgn Temasik Holdings. temasik Groups pulak kompeni Singapore. Oleh itu UG idea Singapura.

Inilah teori paling bodoh yg pernah aku dengar. Sama taraf dengan teori bhw Anwar jumpa Wolfowitz, berkhidmat di satu U yg mana Wolfowitz pun kerja kat situ. Wolfowitz buat plan serang Iraq. Maka Anwar yg bg idea kpd Wolfowitz untuk serang Iraq.

Bodoh tanpa batasan!!!

Oh lupa. TB kan jenis suka bangkitkan fitnah yg sedang tidur. Nak bunuh katanya, tapi rupanya dia sendiri yg tolong sihatkan fitnah itu.

No wonder Nabi kata celaka kpd mereka2 yg bangunkan fitnah!!

Anonymous said...

Mungkin benar cakap TB ini. Bila tengok DTK2, TanSri yang berasal dari Swak mereka semua ke SIN.kalau tak percaya tengok menipess pessenger MAS dari Myy/Sbw atau Kuching semua ke SIN.
sebab tulah "bala najip datai ke Swak." semua ada kiatan dgn SIN.Apa dah jadi ini.

Anonymous said...

Aku rasa dan aku raba-raba... tak rasa apa-apa pun bahawa artikel Tulang Besi ini mengarut.

Ianya tidak lebih sebuah cerita.. mungkin khayalan, mungkin kebenaran...?

Kalau aku dari kumpulan pro UG... pasti aku akan katakan TB ini mencipta fitnah kerana ia berkaitan dengan pemimpin yang aku amat wala'.

Kalau aku dari kumpulan anti UG... pasti aku akan katakan bahawa TB bercerita benar berkaitan dengan Singapura.

Tapi kalau aku dari kumpulan pengundi tanpa parti mengatakan bahawa cerita ini perlu disiasat kerana isu yang dibangkitkan itu berkaitan PAS, UMNO dan Singapura.

Bila bercerita tentang Lee Kuan Yew teringat aku akan pulau Batu Putih yang diserahkah oleh UMNO kepada Singapura...... Haramjadah UMNO !!!

Anonymous said...

KJ? kalu dgr ucapan dia, forum yg beliau menjadi panel, mmg senang nak convince kan org...kalu berhujah, hakim pun leh goyang..same cam DSAI.. nik ajis yg bijak memperdayakan org tu pun terperdaya ngan si anwar ni..so bapak pembohong adalah anwar, apprentice anwar ini adalah Khalifah lim (DAP) and Khalid Samad (PAS)..

tp bagi aku, KJ ni la petualang..perosak..same je ngan DSAI..bezanya KJ tak main belakang..ini tak same cam DSAI..hahaha...

anti-firaun..

Anonymous said...

alo anon anti firaun...betul ke anwar main belakang...ada bukti ke...ke ko yg memang firaun??..ha...ha...ha...

Anonymous said...

bro, kau tak nampak lagi ke, kau rabun da ke? ke ko ni jumud dan taksub..

kau list kan bukti2 saiful kemukakan ngan bukti2 anwar tu..kau wat perbandingan..mane yg lebih berat..

kau tanye effort yg saiful and anwar lakukan utk buktikan mereka dipihak yg benar..follow prosiding mahkamah..anwar sepatutnye menggunakan peluang terhidang didepan mata utk membersihkan name dia, but he chooses not to do so. why? proseding tertutup? blah lah..

anwar tunggu mase je bro...

mamat drebar said...

nko silap raman wey.. agenda perpaduang adalah agenda israel... zionis punya plan la bodo!!!!

Anonymous said...

Tb...

aku sokong artikel hang nih....
kalau idak sapa yang sungguh2 suruh lawan kat ICJ pasal Batu Putih tu kalau bukan idea Khairi Jamaluddin!

Tengoklah UMNO memerintah....Singapore bagi kat Cina...Batu Puteh pun boleh bagi macam tu aje....

Tu belum cerita Tanah Tadahan air yang dikawal tentera Singapore tu...

Sekarang rakyat Johor sendiri kena catu air.....sokong la lagi UMNO tu rakyat Johor....

Lee Kuan Yew bukan takat boleh beli UMNO tapi negara ni sekali....selagi UMNO memerintah....

Kita semua bakal jadi seperti rakyat Palestin.....mengemis dibumi sendiri...

-Taiping-

Anonymous said...

Si KJ ni bukanlah pandai sangat. Tapi berok2 dalam umno semuanya bodoh dan bila ada orang yang boleh bagi ayat2 power pada mereka kalau KJ kata benda tahi tu kuih, semua penjilat umno sanggup makan tahi. setakat keluar OXPORT nak kelentong orang tak payahlah.

Dia bukan keluar OXPORT belajar kursus kritikal cuma belajar politik loyar burok guna air liur untuk nak mencuri duit malaysia. Itu bukan pandai,itu menipu.

Pasal link dia dengan Singapura aku percaya 100% tulisan TB, kerana Singapura memang suka orang macam KJ. Manusia yang tak ada maruah diri dan berlagak macam pandai tapi hanya bijak dalam menipu dan boleh di perguna oleh Singapura untuk Malaysia terus menjadi hamba kepada Singapura. Atau lebih mudahnya dia ni talibarut Singapura.

Anonymous said...

Singapura Parti PAP beli UNO, cawangan nya di Mlaysia Parti DAP beli PAS.

Dua2 bodoh.

Din Kajang said...

INI MAHKAMAH RIMBA KA?
INI HAKIM BENGONG KA?

KENAPAKAH YG KENA TUDUH TIDAK BERHAK UTK DAPATKAN BAHAN PERTUDUHAN KEATASNYA DPD PENDAKWA?

DIMANAKAH KEADILAN MAHKAMAH?

BELUM PERNAH AKU DENGAR ORANG YG KENA TUDUH TIDAK BERHAK DAPATKAN BAHAN PERTUDUHAN ITU? MACAMANA NAK BERSEDIA...MACAMANA NAK MEMBELA KALAU MACAM INI.

INI MAHKAMAH APA NI HAH?
INI HAKIM JENIS APA NI HAH?
HAKIM JELMAAN COKLAT HACKS KE?
DULU HAKIM COKLAT HACKS NI TERKENAL KERANA PERKATAANNYA " TAK RELEVENT" TAPI SEKARANG TERKENAL KERANA 'MENOLAK" SEMUA KEMAHUAN PEMBELA.

BENGONG PUNYA MAHKAMAH.

JADI, TAK HAIRANLAH NEGARA LUAR MULA MEMPERTIKAIKAN KETELUSAN DAN KREDIBILITI MAHKAMAH DI MALAYSIA.

Anonymous said...

kenapa bila TB buka isu ni semua pencacai2 umno menggelabah puyuh..kalo cite yg TB wat ni x benar..itu dosa dia pd rakyat sebab dia sebarkan ilmu yg salah dan x boleh dimanfaatkan.jika citer TB ini tersangat betul..no wonder la para pencacai umnonGok ni menggelabah puyuh..haiiiissssshhh..org semua da kuar umno la..ade lg ke nak pertahankan..tu la..terlampau byk sgt mkn budi umno dgn duit..smp sekarang gelap mata pasal duit x ilang..umno + duit ..ha ha ha ha..

insaf lah manusia..

Anonymous said...

Ni ada lirik lagu untuk umno dan juak-jauknya:

Kali pertama aku
mengenalimu...

Mahu bersama
mahu bersama...

Raut wajahmu bersih...
Menyakinkan hati ini
aku terpaut...oohhhh.....

Semua dusta palsu
Aku tertipu...

Kerperibadianmu
berubah mengikut nafsu...

Panggilanmu gelaranmu
baru ku tahu...

Lakon layarmu hebat
terpukau ku melihat
Isihati upahan
sampai bila
kau mahu tersesat
Tidak kau penat
hidup penuh muslihat...
Mahkotamu Raja drama...

Kau masih berpura-pura
Kata-katamu hanya propaganda..

Mengejar hijau ungu
Mata kelabu...

Ini bukan kau yang
Pernahku kenal dulu...

Panggilanmu gelaranmu
baru kutahu...

Lakon layarmu hebat
terpukau ku melihat...
Isihati upahan
sampai bila
kau mahu tersesat
Tidak kau penat
hidup penuh muslihat...

MAHKOTAMU RAJA DRAMA...

Panggilanmu gelaranmu
baru kutahu...

KAU BERTAPA
BAGAI MAHARAJA DIATAS LEMBAH
LAKON LAYARMU YANG TERHEBAT
MEMUKAU MATA MELIHAT
TIDAK KAU PENAT
HIDUP PENUH DENGAN
TIPU MUSLIHAT...

SAMPAI BILA RAJA DRAMA
SAMPAI BILA RAJA DRAMA...

TIDAK KAU PENAT
HIDUP PENUH DENGAN
TIPU MUSLIHAT...

SAMPAI BILA RAJA DRAMA
SAMPAI BILA RAJA DRAMA...

TIDAK KAU PENAT
HIDUP PENUH DENGAN
TIPU MUSLIHAT...

Hayati lirik ini dan renung diri dalam-dalam.