"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 01, 2010

Khalid Samad: Islam Mengharamkan Berlaku Zalim Hatta Kepada Binatang.

Reactions: 
Adakah JK Disiplin tidak takut pembalasan dari Allah SWT? Adakah JK Disiplin tidak menyedari mereka telah melakukan kezaliman yang nyata ke atas Khalid Samad? Adakah JK Disiplin merasakan mereka berada di atas syariat Allah SWT?

Bagi saya, mulai hari ini, Ustaz Tuan Ibrahim tidak layak lagi menggelarkan dirinya sebagai pejuang Islam mahupun pendakwah Islam selagi kezaliman ini tidak dibetulkan.

Mana mungkin orang yang melakukan kezaliman ke atas saudara seislam yang lain boleh menjadi pentunjuk dan panduan dari segi ISlam? Sedangkan seorang wanita di zaman Nabi Musa dimasukkan ke neraka semata-mata kesalahan menzalimi seekor kucing. Apatah lagi sekarang ini kezaliman dilakukan ke atas seorang manusia bernama Khalid Samad.

(Rujuk juga artikel saya sebelum ini bertajuk "Inilah Dia Rahsia Parti Yang Didedahkan oleh Khalid Samad")

Saya dinasihatkan oleh beberapa pimpinan PAS supaya jangan mendedahkan rakaman ini kepada umum untuk menjaga imej PAS. Tapi nampaknya JK Disiplin sendiri tidak hirau pasal imej dan maruah PAS di mata umum. Yang JK Disiplin pentingkan adalah kepentingan politik dalaman beberapa kerat pemimpin PAS yang sudah kemaruk mahu berselingkuh dengan UMNO.

Takpalah, kita serah pada Allah SWT sahaja kes ini. Allah SWT Maha Adil dan Maha Mengetahui.

Tulang Besi

17 comments:

Norman Noordin said...

HARAM SOKONG ORANG ZALIM

Sabda Nabi SAW;

الْقُضَاةُ ثَلَاثَةٌ وَاحِدٌ فِي الْجَنَّةِ وَاثْنَانِ فِي النَّارِ فَأَمَّا الَّذِي فِي الْجَنَّةِ فَرَجُلٌ عَرَفَ الْحَقَّ فَقَضَى بِهِ وَرَجُلٌ عَرَفَ الْحَقَّ فَجَارَ فِي الْحُكْمِ فَهُوَ فِي النَّارِ وَرَجُلٌ قَضَى لِلنَّاسِ عَلَى جَهْلٍ فَهُوَ فِي النَّارِ

Maksudnya;
”Qadhi (penjatuh hukuman) ada tiga; satu dalam syurga dan dua dalam neraka. Adapun yang dalam syurga, lelaki yang mengetahui kebenaran lalu berhukum dengan kebenaran tersebut. Dan lelaki yang mengetahui kebenaran, lalu seleweng daripada hukuman, maka dia dalam neraka. Dan lelaki yang berhukum kepada manusia atas kejahilan, maka dia dalam neraka[1]”

Firman Allah dalam hadis Qudsi;

يَا عِبَادِي إِنِّي حَرَّمْتُ الظُّلْمَ عَلَى نَفْسِي وَجَعَلْتُهُ بَيْنَكُمْ مُحَرَّمًا فَلَا تَظَالَمُوا

Maksudnya;
“Wahai Hamba-Ku, Sesungguhnya Aku haramkan Zalim ke atas diriku. Dan aku jadikan kezaliman itu haram dikalangan kamu. Justeru, jangan kami melakukan kezaliman sesama kamu[2]”

Firman Allah;

وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ

Maksudnya;
”Jangan kamu cenderung kepada mereka yang melakukan kezaliman, kamu akan disambar oleh Api Neraka”
(Surah Hud : 113)

Rujukan: http://g-82.blogspot.com/2010/01/haram-sokong-orang-zalim.html

Anonymous said...

Memang haram sokong orang zalim. Kezaliman berlaku dimana-mana dlm pelbagai bentuk. Contohnya, Khalid sendiri yg telah menzalimi agamanya sbg dalang dlm isu kalimah Allah. Nik Aziz menzalimi pengikutnya dan umat islam yg lain dgn memutar belitkan ayat Al Quran utk kepentingan politiknya. Dia juga mengajak umat islam utk mendoakan Najib supaya meletup perutnya. Itu doa zalim namanya. TP/TB juga telah melakukan kezaliman dgn menyebarkan fitnah dan dakyah. Jadi kamu semuanya yg zalim sebenarnya. Mengakulah...

Mengkudu said...

Ini lah (merujuk kepada penulis article tersebut)antara "Penyakit-penyakit Hati" yang di sebut di dalam al-Quran yang di amalkan oleh puak2 yang mengaku "Reformis Pas" yang akan merosakkan Jamaah dan Islam itu sendiri.

Awang Dogol said...

Woi mangkuk2 blogers PR..

Hampa tu yang tak pandai kenang budi kat kerajaan yang ada sekarang ni tak zalim ka?

Orang dah bagi kemudahan, keamanan, kesenangan sampai hampa puak2 Pr buncit perut senang dan mudah mengkedarah makanan...lepas tu kata macam2 kat kerajaan. Tak zalim ka tu???

Memang BANGAN blogers2 PR ni.

Sekali lagi aku nak kata,

BANGANG...BANGANG...BANGANG...

siapakita said...

Salam,

ini lah sebenarnya mengapa kumpulan UG marah sangat,
lihat Bukti bergambar,

http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/syeikh-mahmud/109-menyertai-parti-islam-se-malaysia-pas.html

http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/album/category/3-rundingan-damai-selatan-thai.html

http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/album/category/11-iftar-ramadhan-2009.html

Anonymous said...

Alif,mim,nun,wau,alif tendang wau=PAS@SARKAS!!Kah!Kah!Kah!2x5 ja ngan ameno.Keadilan islam pale hanggok ko!Parti islam konon!Puiiii..!!

Anonymous said...

Agak-agak la dengan hadith-hadith tu. Hadith applies to all, not just UMNO. It applies to PAS member as well.

Aku bukan pengikut potitik. Bukan UMNO, bukan PAS. KOMPIM bukan orang Anwar. Tapi kalau pasal Islam mana boleh compromise.

Nak tgk anak-anak Norman Noordin tanya bapak dia...? Ayah, Jesus tu ALLAH ke? Gereja ti rumah ALLAH ke...? Nape ada gambar ALLAH kat t-shirt orang bukan Islam?

Silakanlah menyokong Khalid Samad. jangan la kemaruk sangat nak dapat sokongan bukan Islam. Kang kena laknat macam UMNO baru ko tau!

Anonymous said...

abis sapa yg layak jadi qadhi tu? takan itu pun nak jemput Yusuf Qrdhawi jadi hakim baru Tulang Besi baru nak sokong..takan nak nik ajis jadi pengerusi disiplin kata khalid benar dan hassan salah maka baru Tulang Besi kata keputusan tu betul..woii mangkuk..kebenaran hanya dari Allah..kau duduk kat satu pihak memang la kau akan kata tempat kau betul..bila ada benda yg tak ikut tekak kau maka kau kata benda tu salah. Kau kata "terpulanglah pada Allah yg maha mengetahui dan maha adil"..kau percaya tak yg semua kejadian dan keputusan tu adalah dari Allah..hassan tak kena tindakan kerana Allah yg nak..khalid kena gantung pasal Allah yg nak..arif fahmi kena buang keja pasal Allah yg nak didik dia dan pak mertua dia..dan Barisan Nasional terus diberi kuasa membentuk kerajaan adalah kerana Allah yg nak..percaya tak? kalau SPRM nak menipu tapi kalau Allah kata "BN tetap memerintah persekutuan Malaysia"..agak2 la..mana yg menang? Allah ke SPRM? woi mangkuk TB..percayalah pada takdir bahawa Barisan Nasional itu pemerintah yg benar, Najib sebagai PM itu benar, Anwar tak kan dapat jadi PM itu benar..dan kau TB terus terkesumat hati dengan dendamdalam parti PAS yg maksum ni pun benar..kan Allah dah tunjuk..parti PAS yg islam pun ada makhluk yg tak betul..hehe..Allah maha benar, maha mengetahui, maha adil...sedar dan percayalah pada takdir TB..sedar lah...bertaubat la..

kangkong said...

Gerombolan2 Reformis ini sebenarnya adalah gerombolan yang mempunyai hati yg busuk penuh dengan dendam kesumat pada bekas2 UG. Mereka cuba menonjolkan konon nak menegakkan keadilan tapi sebenarnya penuh dgn dendam. Kerana itulah aku nampak, walaupun UG telah tidak ada, mereka2 yang berjiwa dendam ini masih terus dan meneruskan usaha untuk menjatuhkan bekas2 UG. Akupun dulu memang tidak suka pada UG, tetapi apabila semua mereka telah mengumumkan tiada lagi UG, maka aku dengan sendirinya menghormati mereka kerana dalam hati ini tidak mahu melihat perpecahan lagi dlm PAS.

Jadi, apakah puak2 reformis ini suka pada perpecahan? Atau sengaja mendombakan supaya suka melihat pemimpin yang selama ini berjuang jatuh tersungkur.?

Betullah kata Mengkudu, bila manusia itu sudah dijangkiti penyakit hati, ia bukan sahaja merosakkan jamaah malah pasukan itu sendiri.

Jadi, saya harap, puak2 yang mengaku reformis berhentilah mengadu-dombakan perkara2 yang sensitif sekiranya mahu suatu ikatan jamaah yang kukuh.

siapakita said...

Salam,
UG cemburu dan hasad kepada DSAI

lihat bukti bergambar

http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/album/category/3-rundingan-damai-selatan-thai.html

lagi bukti bergambar,

http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/album/category/11-iftar-ramadhan-2009.html

inilah sebenarnya dendam kumpulan UG

http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/syeikh-mahmud/109-menyertai-parti-islam-se-malaysia-pas.html

AbgTuah said...

ADUSSS..

SUSAH KITAA..

MASALAH KITAA..

DOA LAHANAT TU DAH TURUN MENIMPA KITA SEMUA..

ADUSSS..!!
ADUSSS..!!
ADUSSS..!!
TOLON...!!
TOLON...!!
SELAMATKAN PASSSS..!!
SELAMATKAN PASSSS..!!

Noni said...

Kami pendokong2 PAS dengan ini menyatakan bawaha kami tidak rela PAs di kotak-katikkan oleh golongan yang mengaku dirinya "reformis" yang tidak berakhlak, membelakangkan ukhwah dan tidak menghormati pemimpin.

Taming Sari said...

Nak tahu siapa dalang2 Reformis PAS?

Aduka Taruna, TP, TB, edyesdotcom, mountdweller, a mum of three mohd, baweng termenung, al-husseyn dan beberapa lagi.

Mereka2 in supporter aduka taruna.

Lihat juga komen Dr. Asri mengenai kebiadapan Aduka Taruna.

Abejoel said...

aku sokong REFORMIS kerana dengan adanya merekalah kita akan sedar di mana kesilapan dan kebobrokan yang dilakukan oleh Puak UG dan juga Pemimpin2 PAS yang berjuang untuk mencari harta.... Ingatlah...kebenaran akan menjelma jua walaupun pahit untuk ditelan.
ayoh REFORMIS.... kita perjuangkan kebenaran. Jangan jadikan parti PAS ini seperti parti mak bapak diorang...

Ayoyo said...

buat parti sendiri la Abejeol. Aduka jadi president nya....

ha..ha..ha...

President yg kuat mencarut,
President yg mulut biadap macam Dr Asri kata.

AzamDean said...

aku PAS-PAS jugak..tapi aku tak pecaya ngn reform2 yang diwar2kan ni..aku rase cam ade tak kena..nik aziz tak kata ape yang datang daripada budak2 blogger...
hmmm nak reform ape???nak jadi UMNO lak ke transformasi...tu la die..masing2 leader ni pun bukan nak buat sesuatu kalau dah masing2 bergaduh... adoi...ADUKA TARUNA?? die jawatan ape dalam PAS?? bagi aku kalau lah budak johor...tau aku dak2 UMNO gak.. hahahaha patut kena siasat gak si aduka ni...hahahahah
jadi jualan blogger UMNO lak nape leader2 PAS tak nak tolong si ADUKA ni..yang aku tak heran pun sbb tak penah denga pun reform2 PAS ni.. hahah nak kutuk Sultan lantak ko lah ko punye cite macam tak tau Malaysia ada LAW yng protect ROYALTY ni...yang die cite lak pasal Aisyah lah hape lah kat blog die...mazhab mana lak yang aja die.. hahahaha

Anonymous said...

aku dah bosan sume ni,,,,bila dah bagi pembangkang menang pilihanraya x nak wat betul2,,,sibuk gadoh sane sini,,keje la betol2,jagn sampai rakyat tolak balek,,,time tu mula la nak kate kalah pasal pengundi hantu la hape la yang merepek2,,,cuba la pegang kepercayaan rakyat bawahan ni yang bagi korang menang,,kalu camni x yah harap la nak tawan malaysia pru 13 nnti,,,baru 5 negeri pown dah huru hara,,,sbb umno kacau???adatla tu,,kalu pegang satu malaysia nnti lagi lagi la hebat umno kacau,,,pas keadilan dap,,,pikir leklok,,jgan sampai rakyat naik bosan ngan benci,,