"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 17, 2010

Royalti Minyak Kelantan: 27 Tahun Dulu...

"Sejarah Tak Pernah Berbohong"...

Keratan akhbar Utusan Malaysia bertarikh 22hb. November, 1983...
Macam biasa...

Komen dulu...

Jangan lupa... tahun 1983, Menteri Besar Kelantan ialah Mohamad Yaacob, ahli UMNgOk, Beer eNd...

UMNO lagi hina dari Babi... betul kan..?

26 comments:

Anonymous said...

Boleh percaya pulak kat Utusan Malaysia???....
Selalunya babi-babi ni tak percaya apa yang di tulis kat UM tu....

Fauzi...kau memang babi...
Kesian mak bapak kau dapat anak macam kau ni...ntah2 mak bapak kau BERPANTAT dalam kandang babi...sbb tu lah dapat anak macam kau...hahaha

Anak Bugis said...

Apa nak heran, lidah, mulut dan janji pemimpin umno macam tu..tp yg lagi heran org percaya gak sampai limapuluh thn mengkayakan kroni dan puak juak..ingat lagi muyhidden yassin ckp .. bagi saya 1 bulan dah settle masalah MCA.. hehehe tu KPI saya.. so apa dah jadi..?? janji tinggal janji.. hehehe

Cencalok said...

hahahaha.......PADAN MUKE ORANG PAS. sekarang boleh la percaya dengan Utusan Melaysiot....len kali kalo nak dapt duit orang, buat baik ngan orang...baru bole tuntut hak tuihh ko tu...kenapa baru skarg nak timbulkan isu minyak.. tak 5,6 tahun lepas..aiiiiiiii kerajaan kelantan dah pokaike mase PRU hari tu, emmmm hari2 makan cencaluk, tiba2 nak makan pizz hut lak ye...hua hua hua hua

I help you, you help me wakakaka... said...

Pencacai umno memang otak babi.

Utusan Malaysia ni...kalau hal umno babi memang cepat dapat tempat tapi kalau hal pembangkang yang bagus disorok-sorokkan, silap sikit dibesar-besarkan. Itu pun nak kena ajar ke...memang korang bodoh macam babi.

Orang nak balik haknya tak kira bila masa bila waktu. Kalau tak puas hati PAS tuntut haknya umno bawalah kes ni kemahkamah.

Pagi-pagi lagi dah kena babi. Memang dasar babi benda yang jelas nak disorok-sorokkan.

Oii..pencacai umno babi. Dengar sini aku berhak panggil umno babi termasuk pencacainya kerana aku bayar RM3,500.00 cukai pendapatan termasuk toll. Jadi dengan nilai yang banyak ni aku sebagai pembayar cukai tidak nampak apa faedah yang aku dapat melainkan mengayakan orang-orang umno sahaja.

Memang dasar babi.

cencalok said...

hah padan la ngan muke ko mempelong kang...

I help you, you help me wakakaka... said...

Apa kehal nak padan muka aku pulak?

Padan la dengan muka umno dan pencacai umno...tak sedar diri makan duit rakyat lepas tu nak berlagak konon dia kerajaann yang telus tapi yang sebenarnya umno ni macam taik.

cencalok said...

oh yeke.. maknenye, public accomodation yang government provide skg ni dibuat dari taik la ye..emmmm. ko ni makan taik eh.

I help you, you help me wakakaka... said...

public accomodation provided by government?

Weii...tunggau. Cuba sebut balik perkataan provided tu.

Ada faham tak maksud provided?

Pergi sekolah lagi la banggang.

cencalok said...

HAHA TOLOL PROVIDE LA HANJING....
TAK BOLEH PK SENDIRI, G KAWAN NGAN BABI HUTAN LA...

I help you, you help me wakakaka... said...

Tula kalau dah banggang bila ditanya tak boleh nak jawap.

Oii banggang...aku pembayar cukai tak ada istilah disediakan ianya menjadi harus/wajib disediakan.

Golongan perompak yang tak bayar cukai macam ko memang tak boleh bezakan antara disediakan dengan wajib disediakan. Sebab tu la bila aku tanya ko tak boleh nak jawap.

Kalau dah pencacai umno memang orang dah tahu kebodohannya bila orang bertanya tentang fakta.

cencalok said...

haha... ni lah manusia bengak bercakap menggunakan emosi...wei ko duduk kat dalam utan jela kalo tak nak bayar cukai..tak belajar teori Ekonomi ke ?

I help you, you help me wakakaka... said...

Dey pundek... jangan ko ngajor aku teori Ekonomi la.

Teori ekonomi apanya kalau berbillion duit lesap kat PKFZ, Stadium runtuh, peruntukkan 70juta untuk penambakan semula tanah runtuh dibukit antarabangsa.

Pembentukkan sebuah kerajaan yang STABIL didalam mengikut STRUKTUR pentadbirannya yang dipikul oleh mereka yang diberi tanggungjawap secara perlantikan bersumpah mengikut perlembagaan dengan melalui proses undian secara demokrasi akan dapat menjana kemajuan kearah hadapan untuk bersaing dengan negara-negara lain dengan membawa pelabur-pelabur melabur dinegara kita dan secara tidak langsung peralihan kemahiran kepakaran untuk rakyat malaysia.

Ekonomi yang baik bermula dari suasana politik yang baik. Situasi menang menang akan dapat dinikmati oleh kedua pihak.

Oii...barua bagi aku fakta teori ekonomi kau pulak.

cencalok said...

tak payah ko nak bincang isu perlembagaan ngan aku...wei hutan mane ko keluar ni ah, sebelum ni ko tak nampak ke pelabur2 asing dah masuk masuk sejak 1980-an lagi, pembukaan ladang sime darby, industri automotif ( honda, mitsubishi, dsb)... Kerjasama proton n Lotus, penghantaran pelajar malaysia ke Luar negara melalui tabung pendidikan kebangsaan..Tak pernah tau ke ape itu "dasar Pendidikan Negara", Dasar pandang Ketimur, Dasar ekonomi Baru...Ni semua nak protect orang melayu supaya dapat bersaing dengan bangsa lain...ko tak nampak ke ah, sengal betul...wei magkunk skg ni dah takde dah win win situation la, foreign investor dah takut nak datang invest kt malaysia coz ganguan politik dari pembangkang pemusnah negara tu..yang ade skg pun semata2 nak kaut keuntungan bawak balik negara masing2...current value down coz kl terlalu bergantung ngan pelabur mcm ko nak tu...tu sebab la kerajaan hantar pelajar ke luar negara...

ape yang ko tak pasal ekonomi..jgn cakap sesedap mulutje, teori n fakta sering berkait...tapi bukan teori anak kambing mcm pemikiran sempit ko 2..

Anonymous said...

kerana pembangkang ekonomi lemah?
nampak sangat pemimpin bn skunk xleh pkai
nk kena tukar dah kerajaan dah nie

I help you, you help me wakakaka... said...

Woii...ma cibai cencalok.

Dimana berakhirnya pelaburan 1980 pada masa ini. Berapa ramai yang dapat menikmati DEB baru yang kononnya melindungi hak melayu dimana sekarang ini ramai orang melayu dihumban kerumah PPRT?

Dasar Pendidikan Negara pula berapa ramai golongan profesional dikalangan anak melayu dan ada pula diantara mereka tidak mahu berkhidmat dinegara sendiri. Kenapa?

Aku bukan nak berhujah tentang perlembagaan tetapi aku ingin memberitahu, dengan perlembagaan inilah kita dapat mengekang ketirisan, pembaziran yang akhirnya sekitar awal tahun 2000 ramai pelabur mula berpindah kenegara jiran. Dengan perlembagaan inilah pembayar cukai dapat menikmati semula hasil penat lelah yang mereka perolehi setelah membayarnya kepada kerajaan.

Memang benar kata kau...sekarang ini mana ada win win situation bila pembayar cukai tidak dapat menikmati hasil penat lelah mereka setelah mereka membayar cukai dengan berlaku banyak kes rasuah, pembaziran penindasan atas tidak mengikut ideologi politik mereka. Lepas itu salahkan pembangkang menyebabkan pelabur takut melabur. Apa punya bodoh kau ni membuka pekung sendiri nak telanjangkan lagi umno yang hampir telanjang?

Apakah benar bila pembangkang mula bangkit dalam 5tahun ini menyebabkan pelabur takut melabur atau pelabur sebenarnya yang takut akan kes-kes salahguna kuasa yang teruk pada masa ini. Kau ingat pelabur asing ni bodoh macam kau macam pemimpin BN yang buta menilai hala tuju politik kita?

Ada baiknya kalau kau nak mempertikaikan pandangan orang, lebih baik kau menyelami dulu perit jerih rakyat.

Nampak sangat komen kau hanya untuk melindungi golongan kapitalis...bangsat.

cencalok said...

haha... mem pelungkang, dasar tak tau tentang pembangunan.. kenapa kerajaan humban rakyat ke PPRT coz tanah rezab kerajaan digunakan utk pembangunan, nanti kl biar rumah buruk je, letih mata memandang..orang yang duduk rumah setinggan pun bukan calang2, kaya beb..ko je buta kot tak nampak sume tu..diorang tunguu peluang bila value of land naik mendadak baru nak pindah..

wei ko paham ke tak ape itu dasar pendidikan negara, sekolah mane ko ngaji ni ek...kalo org melayu macam ko memangla taknak keje kat Malaysia, politik problem la, mcm2 masalah, isu ni sume pembangkang yang timbulkan..

Ko tau tak dalam parlimen, isu pelajar non-bumiputera yang terpinggir dapat bantuan JPA diperisukan DAP..tak baca berita ke, yang kau tau blame org je.. akai tarak ka...

I help you, you help me wakakaka... said...

Hahaha...tanah rezab kerajaan digunakan untuk pembangunan.

Kepala hotak lu untuk pembangunan. Pembangunan apa kelancau dirikan kondominium dengan banglo-banglo.

Berapa kerat orang setinggan yang kaya raya? Orang macam kau mungkin kot duduk setinggan kaya-raya makan duit lendir rakyat.

Bagus la tu...dah 53tahun buat keparat bila ada golongan yang tak nak balik kerana isu politik salahkan pembangkang. Apa punya banggang akal ko ni. Cuba ko kira beza antara 53tahun dengan 5tahun.

Woii...bodoh, yang sebenarnya kegelojohan kerajaan sekarang makan duit rakyat yang menyebabkan banyak pihak bangkit la bangang. Takan rakyat membuta tuli nak bangkit tanpa sebab. Akai adaka atau kau pinjam akai buntut saiful.

Lagi satu berapa kerat orang melayu dapat hasil dari dasar pembangunan ni. Berapa kerat orang melayu kaya yang ada ranking dalam Malaysia. Kalau angkanya tak sama dengan tauke-tauke cina yang bagi imbuhan untuk pilihanraya jangan ko nak cakap pasal pembangunan la bangang.

cencalok said...

hahaha.... wei pakatan rakyat ko pk boleh ke melayu nak dapat hak... sedangkan timbalan pun cina kapir yang pegang tu ko tak nampak lagi ke..ke ko ni kapir ke sengal....

Nak mempertahankan orang melayu konon, bla la lu beb..kalo pemikiran lubang taik mcm ko ni jangan haraplah melayu nak maju.

macamla parti pembangkang tak makan duit rakyat, same jela wei, mane ade manusia jujur skang ni..aku pk baik ko je la jadi PM senang, biar terlingkup negara ni..haha

haprak betull la....Tak tau ape erti pembangunan, yang tahu nak menuduh tampa bukti...ko bagila bukti kukuh baru orang boleh percaya tapi bukan aku la bongokkkkk

Anonymous said...

maju betul melayu skrg ni sejak umno berkuasa. itulah ringkasan dari statement cencalok. aku percaya 100%...jgn takut cencalok..aku percaya 100% ko kena kencing dan skrg nak mengencing org lain pulak....

I help you, you help me wakakaka... said...

kah kah kah...cina kapir yang pegang?

cina kapir tauke judi yang pegang telor pemimpin umno kau tak pikir?

weii..meh kasi fakta bro.. kawasan tiga segi emas kat KL tu sapa yang pegang cina ke melayu?

Lu jangan nak mempertikai manusia mana yang boleh jujur kalo lu pun hangguk macam burung balam? manusia sukar nak jadi jujur tapi kalau jutaan rakyat bersuara goyang juga bro kalau tak jadi jujur...

Bagi aku bukti ahli PKR mana yang makan duit...baru lu boleh cerita la kan. Terang lagi bersuluh...dalam umno boleh bagi rasuah pada ahli sebab nak jadi power...bila dah tak terkawal boleh lak tukar undang-undang diisytiharkan politik wang kebal dari tindakkan undang-undang?

Lu buta pengetahuan dowh..bodoh. Lu nak kaitkan PKR makan duit.

Kalau aku jadi PM lagi bagus yang...

1. Undang gantung dan rampas harta bagi persalah pengedar dadah aku akan apply kat pesalah makan rasuah tarik taraf kerakyatan

2. Pesalah rogol aku akan gubalkan kepada hukuman gantung sampai mati setimpal dengan trauma simangsa tanggungi.

3. Undang-undang ISA aku perketatkan untuk pesalah rasuah kerana, besar kemungkinan dia menjual maklumat rahsia negara.

4. Pesalah dadah akan dikenakan hukuman khidmat masyarakat selama 10 tahun mengikut berat kesalahan.

Wa bagi lu empat jeh dulu. Kalau wa bagi lebih kang pemimpin bodoh lu ciplak wa punya idea pulak.

Ada lu pikir macam wa...bila lu cabar wa jadi PM...nak wa bagi lu program pembangunan lak, ekonomi?

Kalau dah bangang tu tetap bangang...bila nak tibai orang kena muka sendiri balik.

Lu ni dasar pencacai umno makan duit rakyat sebab tu bangang.


TB...kasi panjang masa sikit kolum nih. Wa nak tengok apa pulak mamat cibai pencacai umno ni nak tibai aku?

I help you, you help me wakakaka... said...

Lagi satu...

Kalau lu tau...hidup untuk mencari makan dan berjasa, mencari makan untuk hidup dan berjasa maka banyak benda baik lu boleh pikir sampai orang nak kencing lu pun... lu boleh pikir.

Tapi kalau lu hidup untuk kembongkan perut lu sendiri tanpa berjasa...kembongkan perut lu sendiri untuk hidup tanpa berjasa...perkara sebesar dunia pun lu tak boleh pikir...ada faham ka cibai.

Anonymous said...

umno>babi

I help you, you help me wakakaka... said...

Kahkahkah...baru bangun tido dah nampak orang panggil umno babi...kahkahkah

pemerhati said...

hahaha...

mantap r lu mengkelung...

tp bahasa tu kalau boleh molek skit...

bab2 hujah + fakta da sedap da...

I help you, you help me wakakaka... said...

Bukan tak nak cakap molek bro...

Orang bagi fakta realiti hidup tak mau dengar...satu kali wa okey...dua kali wa okey...tiga kali wa rasa...nak cakap nanti orang kata wa ego...lu sendiri pikir la...

Anonymous said...

pokemak lu semua dah kena tipu , kah kah kah .....