"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 08, 2010

UMNO Hina: Jangan Kaitkan Mufti@Mufta Dengan Parti Hina..!

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyifatkan mufti sebagai ejen Umno adalah satu cubaan merendah-rendahkan golongan itu di negara ini.
Kah kah kah kah kah... memang betul cakap Jamil neh... Tok Guru tak patut kaitkan Mufti@Mau Ufti@Mufta@Auta dengan UMNO sebab UMNO ni tarafnya rendah sangat-sangat...

Kah kah kah kah kah... Jamil akhirnya mengaku bahawa UMNO ni adalah Parti yang Hina... Menuduh Mufti@Mau Ufti@Mufta@Auta sebagai ejen UMNO samalah seperti menghina Mufti@Mau Ufti@Mufta@Auta sebab UMNO ni sesuatu yang "Hina"...

Kah kah kah kah kah... Kah kah kah kah kah... seronok jugak gelak macam bro TT...

Kah kah kah kah kah... kah kah kah kah kah kah...

UMNO Hina...

31 comments:

Anonymous said...

Bila Nik Aziz mengubah suai dan memodifikasikan maksud ayat-ayat suci Al-Quran dan Hadith semata-mata utk kelansungan dan kerencanaan politik peribadinya dan utk menjaga hati para syuhadah dari DAP yg telah diisytihar sbg khalifah, taraf Nik Aziz sbg ulama (konon) pun amat rendah dan amat hina. Malah dgn adanya ulama yg sehina Nik Aziz dinegara ini, kesucian dan kedudukan agama islam telah tercemar dan turut dihina oleh para syuhadah dan khalifahnya sendiri. Ulama dari PAS dari jenis mcm ini lagi hina dan lagi CELAKA.

matkambing said...

sah anon 9.20 tak pernah mengikuti pengajian tafsir dan hadis.

mamu said...

BELUM PERNAH DALAM SEJARAH ORANG YG MENGAKU ISLAM (JAMIL KHIR ni la...) CUBA MENENTANG/MENGHALANG HUKUM ISLAM YG HENDAK DILAKSANAKAN....MAKSUD AKU HUKUM QAZAF YG DSAI MAHUKAN.

Pelek betoi aku dengan Menteri Agama ni...orang kalau boleh nak kan lagi Hukum Islam dilaksanakan...dia ni pulak boleh nak halang terus....masya-Allah.

Dulu boleh tahan bagi Motivasi....tapi sekarang ni....dah jadi TAIK BASI....tak ubah macam MID BIN MAN dulu tu.....PEMBODEK TAK HABIH2

PASAL JAMIL KHIR NI...
Aku ingat lagi masa dia orang ni terkenal kerana bagi motivasi dlm tv.....maka...timbullah issu yg mengatakan beberapa orang motivator dlm tv telah terarah ke pembangkan. Jadi...bila orang surat khabar tanya.....dengan serba salah si Jamil Khir ni terpaksa kata dia sokong BN. Maklum lah masa tu dia jadi Kargat kan dan masih berkhidmat. Takut kawan....nanti pencen tak dapat....atau...kena turun pangkat....ITU YG AKU DENGAR LAH.

HAI....MANUSIA...MANUSIA. DAH NAMPAK DUIT BUTA TERUS MATA.

Anonymous said...

Mufti dalam umno ni semua mufti cari makan. Maknanya Mufti auta la. Selain nama yang sesuai di berikan oleh orang islam di malaysia ni, mufti ni juga termasuk dalam golongan ulamak2 bisu. Yakni ulamak yang buat semak penduduk malaysia saja.

Yang di suruh buat dalam islam tak di buat, yang tak suruh di buat di buatnya pula. Contohnya hukuman sebat bagi penzina 80 sebatan, tapi sebab ulamak mereka semuanya jenis ulamak semak, 3 rotan pun jadilah. Itu namanya ulamak dan mufti auta.

Anonymous said...

kat malaysia ni mufti di lantik oleh umno. jadi pemikiran mufti ni mesti selari ngan umno.

kalu banyak cakap jd mcm ustaz asri la....

sbg contoh, mana ada mufti yg berani suruh rosmah tutup aurat !

Anonymous said...

1.dekat jamil khir!ikut suka hangpa nak kata apa!
2.Tu la!tugas mufti!hang tak ngaji ka!
3.Mufti tu dah pikiaq panjang!dia jadi orang tengah!untuk satukan orang islam!pas dan umno!dia tau!pas ni parti menumpang je!dapat 6 kerusi je diperak!lagipun dia tau!kalau pas joint Dap!kena cucuk idungg!!dah pas tak mau!sudahlah!hangpa dok caci buat apa mufti tu!
4.Eloklah hangpa semua yang kena cucuk idung dengan puak kapiaq harbi tu!ngaji tak pandai!gitula!
5.Sapa pencacai umno woi!hangpa lain lah!pencacai dap!menyamaq pencacai Pas!!
6.Buang masa saja berdebat dengan hangpa guna fakta!hilang taraf akademia nanti!!!!!lagipun hangpa pas apa jee!master!phd!balik-balik salah mahkamah!yang kes berpihak pada hangpa!pakat diam jee!percaya pulak pada mahkamah!!

Anonymous said...

lupa..
7.Eloklah hang ikut TT tu!benda haram pun dia tak boleh tinggai!merokok dah haramlah oii!!
8.Tu pun ada hati nak ajaq orang!!!!

Anonymous said...

anon 10.35
6.Buang masa saja berdebat dengan hangpa guna fakta!hilang taraf akademia nanti!!!!!lagipun hangpa pas apa jee!master!phd!balik-balik salah mahkamah!yang kes berpihak pada hangpa!pakat diam jee!percaya pulak pada mahkamah!!

dah ko mmg takdek fakta

Anonymous said...

Bila Nik Aziz mengubah suai dan memodifikasikan maksud ayat-ayat suci Al-Quran dan Hadith semata-mata utk kelansungan dan kerencanaan politik peribadinya dan utk menjaga hati para syuhadah dari DAP yg telah diisytihar sbg khalifah, taraf Nik Aziz sbg ulama (konon) pun amat rendah dan amat hina. Malah dgn adanya ulama yg sehina Nik Aziz dinegara ini, kesucian dan kedudukan agama islam telah tercemar dan turut dihina oleh para syuhadah dan khalifahnya sendiri. Ulama dari PAS dari jenis mcm ini lagi hina dan lagi CELAKA.

March 8, 2010 9:20 PM
Anonymous matkambing said...

sah anon 9.20 tak pernah mengikuti pengajian tafsir dan hadis.

March 8, 2010 9:27 PM

---------------------------

org umno mana pernah belajaq semua tu....hahahahaha....

Anonymous said...

pas join dap kena cucuk hidung????... umno join mca tu kena cucuk apa pulak.. kena cucuk teloq kot... hahahahaha.....

telog org umno dah kena cekup dgn rosmah tu yg takut, nk debat takut, nk pilihan raya takut, nk bubar DUN takut, nak jadi saksi kt mahkamah lagi la takut pasai teloq dlm genggaman rosmah hahahahaha....

Anonymous said...

Kasihan kat Topeng perak, terlalu beremosi sehingga "Kah Kah Kah ..."terlalu panjang. Ada senang pergilah buat pemeriksaan doktor, bimbang2 ada masalah kesihatan akibat tekanan berpolitik.

Nak teka sikit boleh , umur Topeng perak barangkali antara 30 hingga 40 tahun, bersarkan cara penulisan. Tolong jawab ya atau tidak saja , bukan nak hentam Topeng Perak, cuma ilmu kasyaf saya dah sampai ke sampai peringkat itu ke belum?

Anonymous said...

Wahai kaum muslimin kembalilah ke pangkal jalan. Kembali lah kepada ISLAM. ISLAM adalah penyelesaian yer.Tinggalkanlah BN & PAKATAN RAKYAT. BN & PAKATAN RAKYAT tidak mampu menyelesaikan permasalahan yg sedang dihadapi sekarang. Wujudkan PAKATAN ISLAM. PAKATAN ISLAM adalah lebih baik dari BN & PAKATAN RAKYAT. PAS & UMNO masing2 boleh mempolopori utk mewujudkan PAKATAN ISLAM. Kalau kamu tak mahu pasti ada yg akan membela agama ISLAM.

Anonymous said...

Wujudkan Pakatan Islam?...Kau hilang akal?..Pakatan Islam tu nak dijadikan parti politik atau NGO?...kalau setakat nak jadi NGO..lupakan lah...berlambak dah NGO Islam...Kalau PAS + UMNO..itu dah kira kerajaan perpaduan...x kan menjadi..mengarut punya cadangan...

Anak Lenggong said...

NIK Aziz memang hebat pasal bab memberi gelaran yang mengarut dan mengaibkan sesama Islam. Orang Utan, Komunis, Kafir, Sekular. Yang terkini dia menggelar Mufti Perak, Datuk Harussani sebagai agen UMNO yang sekular.


Memang peranan dan tugas Nik Aziz sebagai agen DAP adalah untuk memperdayakan umat Islam!. Perjuangan UMNO tidak pernah berganjak, Kerana Allah, demi Agama Bangsa Tanahair.

Lebih baik jadi agen UMNO untuk mempertahankan agama bangsa dan tanahairnya daripada menjadi tunggul dan boneka seperti Pas yang merupakan agen DAP – parti kafir harbi laknatullah!.

Cuba kaji balik apa yang Nik ajis dah buat sepanjang memerintah Kelantan selama lebih 20 tahun berbanding UMNO/BN yang banyak mengIslamkan institusi seperti bank, insuran, pajak gadai dan hospital-hospital.


Juga Tadika Islam, Sekolah Islam, Kolej Islam, Universiti Islam tidak termasuk Universiti-Universiti Islam di luar negara yang membolehkan orang Melayu khasnya untuk mendalami dalam pengajian Islam.

Dengan adanya Tabung Haji rakyat , termasuk orang Pas dapat menunaikan Fardu Haji beberapa kali dengan selesa. Dan berkat adanya tabung Haji dan Bank Islam juga membolehkan kita melabur menyimpan untuk kecemasan dan sebagainya..

Ini semua hasil kerajaan UMNO/BN yang Pas tuduh sekular tetapi tetap terhegeh-hegeh dan tidak pernah rasa malu menggunakan semua perkhidmatan yang ditawarkan itu!

Mengikut pemahaman. sekular itu maknanya Dunia yang menafikan Agama.

Benar UMNO memperjuangkan kehidupan dunia benar, tetapi UMNO juga memperjuangkan akhirat. UMNO tidak mengetepikan Akhirat.

Ramai juga pemimpim Pas yang pentingkan dunia. Pakai kereta mewah, duduk rumah banglo Berpakaian kotdan tali leher dan mengerjakan haji ditaja oleh syarikat swasta sampai puluhan ribu ringgit untuk setiap seorang!.

Dunia amat penting dan akhirat juga sama penting. Inilah yang diperjuangkan oleh UMNO, kebahagiaan di dunia dan kesejahteraan di akhirat! Apanya yang sekular!.

Berbohonglah jika ada seorang insan pun walau betapa zuhud di zaman ini tidak perlu pada dunia, pada wang.Nik Ajis pun pakai Mercedes Benz, Apatah lagi anak menantunya yang berkereta mewah dan berumah banglo!.

Tuduhan Nik Aziz bahawa Mufti Perak adalah agen UMNO sebenarnya perlu dilihat dalam konteks positif. Memang benar, Datuk Harussani agen UMNO,agen sebuah parti yang memperjuangkan maruah dan martabat bangsa,agama dan tanahairnya.

Lebih baik jadi agen UMNO daripada menjadi seperti Pas. Boneka, tunggul dan agen DAP, yang jelas parti SEKULAR kafir harbi laknatullah

mankeldai said...

wahai pencacai umno, tahukah anda pemimpin umno tu perasuah, zalim, penjenayah, pembazir wang rakyat, penipu an sebagainya. lihatlah gayahidup pemimpin umno dari atas hingga ke bawah. jika benar umno adil rakyat malaysia tak perlu hidup susah seperti sekarang. umno telah gagal selama lebih 50tahun memerintah. hanya pencacai sahaja mengatakan umno tu bagus. memang otak lembu.

mamu said...

KERANA NAK KUAT KAN HUJAN MAKA SI MOVE PETI TUPUN GUNKALLAH NAMA SULTAN.....HA..HA..HA..

SEBIJIK MACAM PERANGAI UMNONGOK...KEBULUQ SANGAT JAWATAN MB MAKA DIGUNAKAN SULTAN TERUS...HA...HA...HA..

INILAH DIKATAKAN....MEMPERKUDAKAN SULTAN UTK KEPENTINGAN PERIBADI.

ITUPUN TAK SEDAQ LAGI KA....
MEMANG BUSUK PERANGAI UMNONGOK NI...

Anonymous said...

Anak Lenggong meh aku skulahkan kau lagi sekali.

Aku fikir kau ni baru bersunat la sebab tak tau apa yang NIK AZIZ buat selama 20 tahun perintah PAS. Kalau kau nak tau tanya pada orang yang lebih awal bersunat dari ko.

Kau anggap bank yang diIslamkan, pajak gadai yang diIslamkan, hospital, tadika, sekolah, universiti, umno, polis, bomba dan macam-macam lagilah yang diIslamkan menunjukkan Umnobn telah berjaya mengIslamkan Malaysia....Dey thambi awak mana skolah. Islam bererti mendirikan syariatnya pentadbiran secara Islam, undang-undang, pendidikkan dan gaya kehidupan. Kalo setakat atas nama jeh bank Islam Pajak gadai Islam...rentikan laa nak kata umno ni parti memperjuangkan Islam. Sikit ari lagi umno amek telor kau pegi gadai kat pajak gadai Islam umno tu..

Setakat ni dulu aku skulahkan kau. Tu belum aku sentuh Tabung Haji dah pandai berniaga dengan orang Yahudi lagi. Memandangkan kebodohan kau menyerlah aku beri laluan pada orang lain beri komen atas kebodohan kau.


minangkabau

Anonymous said...

ko mmg keldai mankeldai,..

kt kltan tu xde org susah ke?

kt london pun ada org tmptan yg merempat dan ada pendtg yg kaya raya,..

kesimpulanaya,..susah senang 99% bergantung pada diri sndiri,..keldai

Anonymous said...

ko mmg keldai man keldai,..

kt kltan tu xde org susah ke?

kt london pun ada org tempatan yg merempat n ada pendtg yg kaya-raya

kesimpulannya,..susah senang 99% bergantung pd diri sndiri,..keldai!!!!

Anonymous said...

1.mamu!yang guna nama sultan kelantan!sapa!puak husam la!!
2.Hang tak baca apa yang kickdefella tulis!depa nak penaik husam jadi MB!
3.Pas lani!dah teruk dari umno la!!2 X 5!5 X2 jee!!nak kena ajaqka hangni!!

Anonymous said...

Saudara2, hati2 bila berbicara..kalau seorang alim tu tak sependapat dengan kita bukan bermakna beliau boleh dihina seperti kata2 saudara semua..tak kisahlah dari pihak mana mereka berada seharusnya kita tak mengeji orang2 alim. Sebab apa yang dikatanya mungkin diluar batasan ilmu yang kita ada.

Perbezaan pendapat dikalangan orang alim ni merupakan satu rahmat kepada kita.

Untuk pembetulan, mufti bukan dilantik oleh UMNO tapi oleh sultan dan raja2 melayu. Mufti juga merupakan satu jabatan dalam setiap negeri di bawah jabatan agama negeri masing2.

Kekadang akhlak orang yang kononnya sokong 'kebenaran' ni memang agak meragukan. Mendakwa mengikut ajaran Islam dan berjuang atas nama Islam tetapi akhlak, percakapan dan tingkahlaku jauh dari apa yang diperkatakan.

Saya sangat impikan negara Islam. Saya sangat hormati Tuan guru Nik Aziz. Tetapi kalaupun PKR menang PRU13 sy tak yakin impian Malaysia nak jadi negara Islam dan mengamalkan undang2 Islam belum tentu tercapai. wallahua'lam

Anonymous said...

anon 11.24pm..

dah itu ajaran PAS yg dipelajari setelah berbakul2 ceramah yg mereka hadiri..nak buek camno..caci maki perkara biasa bg PAS, sedangkan ALLah PAS kata mencarut..

but biarlah, itu tafsiran org PAS..kite berpegang kpd AL Quran and Hadis bukan AL Quran terjemahan PAS dan hadis riwayat Khalifah Lim GUan Eng..

yg termampu kita ikut, yg terlarang kita jauhkan..so biarla mereka2 ini dan pohon spy mereka mendapat petunjuk..

anti-firaun..

Anonymous said...

Bacailah terjermahan ayat al-quran ini..


Sesungguhnya orang-orang yang bertaqwa, apabila mereka disentuh oleh sesuatu imbasan hasutan dari Syaitan, mereka ingat (kepada ajaran Allah) maka dengan itu mereka nampak (jalan yang benar).
Sedang saudara (pengikut) Syaitan-syaitan, dibantu oleh Syaitan-syaitan itu dalam melakukan kesesatan, kemudian mereka tidak berhenti-henti (melakukan perbuatan yang sesat lagi menyesatkan itu).

surah al-araf ayat 201-202

Anonymous said...

memang betul harrussani adalah ejen umno seperti yang didakwa oleh nik aziz sebabnya mufti perak adalah lantikan DYMM Sultan Perak dan sewajarnya la sebagai mufti menjadi tangungjawab beliau untuk menasihati Sultan Perak dalam hal -hal pentadbiran dan perpaduan kaum yang berlandaskan islam. jadi pandangan nik aziz ini dilihat agak bongkak kerana bagi dirinya hanya ulama dalam pas sahaja boleh bercakap tentang undang-undang islam, orang lain tak layak walaupun hakikat sebenarnya orang lain lebih layak daripada pemimpin ulama pas.ini lah kebodohan PAS yang cuba menidakkan keilmuan yang dimiliki oleh orang islam sendiri dengan lebih mempercayai Lim Guan Eng yang kononya cuba mengamalkan pemerintahan Umar Abd Aziz. ntah-ntah Lim Guan Eng tahu ke tak siapa sebenarnya Umar Abd Aziz, ini pun Nik Aziz mudah terpedaya. alangkah keciannya nik aziz yang lebih rela ditipu oleh Lim Guan Eng daripada bersepakat dengan Harussani yang nyata seorang mufti yang mempunyai kredibiliti yang tinggi.

Anonymous said...

klau betoi harussani betoi nk berpolitik
nak jadik cam nik aziz
pi laa masuk umno
jadi ahli politik
jgn jadi mufti yg berat sblah
mufti harus jadik neutral
lau nk berpolitik
tubuhkan parti politik sndiri atau kalau dah minat sgt umno masuk jer
buat malu jerr????

Anonymous said...

Anon 8.05am..
Kenapa tak percaya dgn PAKATAN ISLAM. Adakah ISLAM tidak mampu menyelesaikan masaalah? Contohilah Rasulullah. Bagaimana baginda melibatkan umat Islam dlm politik, ekonomi, ukhuwah sesama Islam, beribadat dll. Kenapa kita perlu limitkan perjuangan ISLAM dlm politik shj. Kalau BN & PAKATAN RAKYAT boleh ditubuhkan, kenapa tidak PAKATAN ISLAM. BN & PAKATAN RAKYAT dasarnyer tidak berdasarkan ISLAM. Buat apa kita memilih yg batil sedangkan yg hak, Allah telah turunkan.

Anonymous said...

NI lagi sorang yang x cukup DHA dalam otak.

Weii anti firaun yang sebenarnya firaun.

Ko bukak balik youtube ko carik gambar Adnan Yaakub tunjuk isyarat lucah dekat rakyat semasa pilihanraya dulu. Shahidan kasim ada Rosmah pun ada. Pernah ko tengok pemimpin PAS tunjuk isyarat lucah? Sebelum ko nak pertikaikan PAS yang kononnya memang kaki mencarut adalah baik ko ajar pemimpin umno agar lebih profesional bila berhadapan dengan karenah penyokong.

Ada faham kaa...atau ekau nak den cakap minang lak. Kato orang minang orang macam kau ni...pandai tak boleh dibontuk banggang tak boleh diajar jawapan eh...kau ni dah la bodoh sombong lak tu.


minangkabau

Anak Lenggong said...

Kah..kah ..kah minangkabau...cuba ko kasi tau apa yang nik ajis tu buat selama 20 tahun memerintah..bina sebuah masjid pun takde..biayai bina patung tu banyak la..lantik anak menantu untuk buat kekayaan tu ada jugak..pembangunan bersama islam ..ehmm tak nampak pun islam mementingkan kebersihan tapi ko pegi sendiri tengok kat pasar khatijah tu..kah kah kah..ko yang maseh beringus dan terlalu bangag sehingga membiarkan diri ko ditipu hidup2 dengan cara pemakaian dan kehidupan nik ajis yang sederhana tu..tapi kaum keluarga dia yang buat harta.

tu yang ko orang pas tak berlucah...ko ni memang lah masih beringus..tu yang kes tunjuk kote kat putri umno tu pa cite..sampai dapat gelaran abangjak angkat kain kah kah kah...baik ko belajar lagi laa kalau setakat dok tepi longkang dengar ceramah penipu pemimpin ko tu tak payah laa...

Anonymous said...

anak lenggong
klau dah pandai sgt berhujah
pegi laa buat blog sndiri
tapi jgn jadik cam papa gomo penipu
memalukan bangsa melayu jer cybertrooper umngok nie
kahkahkah

aliffnajmi said...

kah kah kah..
Anak lengung, usah dihirau minangkabau tu.
juak2 yg duk bwh tempurung mmg tak nampak kebenaran.
Derang ni ckp jer pandai. Hahahaha.

Marah kerajaan tak laksanakan Qazaf sedangkan Kelantan yg konon serambi Mekah tu pun tak nampak usaha nak laksanakan Hudud.

Hahahaha....

Anon 11:57... marah nampak.
Takut blog2 korang kena kacau yer?
Hahahha...
Kecut teloq.... Wakakaka....

Klu takutkan ombak, jgn berumah tepi pantai.

I help you, you help me wakakaka... said...

Nik Aziz tak bina masjid? Tak bersembahyanglah orang kelantan macam tu. Umno memang banyak bina masjid tapi tok imam tok imam semua kena patuh dengan kerajaan sampai teks khutbah pun kerajaan kena siapkan. Ada betul ke tu?

Kalau nak cita anak-anak Nik Aziz buat duit apa kurangnya dengan anak orang umno tak buat duit gak ke? Kalau kau nak bandingkan siapa banggang atau hingusan aku rasa pencacai umno lagi banggang sebab dari bapak umno sampai anak-anak umno sapu kekeliling duit rakyat. Mana rakyat yang sedar akan lawan balik mana rakyat yang buto n tuli macam pencacai umno buat tak tau sokong lagi ada. Akal ada ka...

Kes mamat tunjuk konek kat putri umno tu orang PAS ya? Bagus... selidik lagi...tapi jauh laa beza martabat umno dengan rakyat yang tunjuk konek tu...rupa-rupanya otak pemimpin umno lagi teruk dari orang kampung walaupun bersekolah tinggi sampai masuk U tapi tunjuk isyarat lucah. Pemimpin ke namanya tu..?

Aliffnajmi...kita bukan sekadar cakap tapi kami melakukannya sekali contohnya PRU 12 pucat lesi muka-muka pemimpin umno bila kalah takut la kan kalau-kalau rahsia bocor...tu ada yang meninggal lagi kerana terlalu terperanjat. Ada ingat kaa?

Kes hudud ni sudah pun dicadangkan untuk perlaksaannya ditrengganu. Bukan kerajaan pusat jeh yang menentang polis pun sama tak mahu membantu. Lupa kaa atau masa tu baru lepas sunat?

Kalau pencacai umno ingat kami yang menyokong PR bodoh atau jumud...sekurang-kurangnya membawa kesedaran pada BN akan kuasa rakyat dan sekurang-kurangnya menyelamat telor-telor pencacai umno dirampas sebab tak boleh nak ngap telor kami. Ada faham kaa