"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 14, 2010

Hulu Selangor: Cyber Troopers UMNO/BN On Duty..!

Yang ni aku jumpa masa meronda dalam blog-blog... baca je lah...
Semalam Dato' telah pergi ke Janda Baik untuk menghadiri satu high-powered kursus cyberwar yang dianjurkan oleh UMNO Malaysia.

Ringkasnya, kursus 3 hari ini mudah2an akan dapat mengasahkan lagi kepandaian blogger2 UMNO yang menulis hal2 politik sambil menangkis dakyah2 pembangkang dengan penjelasan yang lebih efektif.

Saya dengar ramai sopo blogger dan wartawan dipilih untuk menghadiri kursus ni. Dari Pahang katanya ada 2 orang.. Dato' dengan another sopo blogger.

Antara sopo blogger yang hadir termasuk mereka yang suka maki hamun, yang suka cakap besar, yang suka mencarut dan juga mereka yang rasa mereka hebat sangat tetapi sebenarnya tin kosong!

Ada jugak yang boleh dianggap sebagai pompous windbags!

Bagi Dato', dia hanya seorang bekas Adun yang mempunyai latar belakang politik yang sangat berharga.

Darah politik tetap mengalir dalam tubuh badannya walaupun dia bukan lagi YB. Cakap berdegar2 dan berlagak sombong diri memang bukan style dia. DSN dan MB Pahang tetap hormatkan dia. Alhamdullillah.

Kursus ini pada amnya bertujuan menggilapkan lagi kepintaran sopo blogger UMNO untuk membantu kerajaan BN kita berkempen menghadapi pilihanraya2 kecil sehinggalah ke pilihanraya umum.

Kepentingan media cyber tidak lagi dipandang ringan. Generasi muda kita yang cerdik pandai memang lebih berminat membaca di internet daripada suratkhabar.

Hanya soalannya sekarang..kenapa perlu kita panggil sopo bloggers yang suka mencarut dan memaki hamun? Sudahkah kita terlalu terdesak atau ketandusan sopo bloggers yang boleh berkempen diblog dengan bahasa yang sopan?

Substance takder tapi cakap macam pandai sangat!

Harus kita ingat mereka ini akan menjadi 'penceramah2' UMNO dalam dunia blogging. Kalau cakap merapu, suka mencarut dan suka terpekik2, adakah kita terpaksa jugak pakai 'kepakaran' mereka ini? Are we that desperate??

Kalau nak berkempen diblog untuk UMNO, tolong lah..tak payahlah gunakan bahasa lucah atau mengata2 macam budak kutu berahak..gunakanlah bahasa yang sopan sikit. Argue intelligently laa..

Nanti orang lagi menyampah parti UMNO kerana kita gunakan sopo bloggers yang mulut suka pakai bahasa jijik..lagi orang tidak respect parti kita.

Suruhlah mereka ini jaga bahasa sikit..jangan cakap kasar dan kotor! Jangan gunakan sopobloggers yang asyik nak mencarut dan cakap tak senonoh tentang pihak pembangkang..kalau nak argue tu buatlah research sikit..baru boleh pujuk ramai lagi undi UMNO...mana2 UMNO bloggers yang bercakap dalam 'scum, foul language' must be thrown out!

Jangan buat orang meluat dan menyampah UMNO! Nak tolong UMNO blog elok2..jangan menambah malu dengan dirty language and zero substance!
Keh keh keh keh keh... blogger UMNO/BN "on duty"... langkah pertama dah bocai-bocai, kutuk sesama sendiri dalam blog... 1Malaysia..? slogan je lebih, praktikal haprak...

Kalau sesama sendiri pun tak leh nak ngam, tak yah cerita la nak 1Malaysia kan Rakyat Malaysia...

Eh... berapa "budget" untuk geng-geng blogger UMNO/BN kali ni ek..? keh keh keh keh keh... duit duit... dimana kau duit... keh keh keh keh keh...

6 comments:

Anonymous said...

Blogger2 haprak umno ni cuma tau perkataan Al-juburi saja. Yang lain dia orang tak tau. Bodoh mereka setaraf PM2 mereka mat monggol, bodohlah bodohwi dan dr. mahataik.

Anonymous said...

jangan ler mare-mare nanti lekas keluar, eh lekas tua.

anti-firaun..

p/s: saya bila tak marah lambat keluar.

Anonymous said...

Bloggers PAS/PKR lagi kuat mencarut dan maki hamunnya....Paku DUlang Paku Serpih, Mengata Orang Kamulah yg lebih....

Atas Pagar

teratailiar said...

abis la parpu,gomo n unspinners...
x leh cari makan dah...

I help you, you help me wakakaka... said...

Maki dan maki hamun pada mereka yang merompak wang rakyat.

Anonymous said...

Kalau blogger UMNO tak maki, tak popular blog mereka. Jadi terpaksalah mereka maki hamun sekadar untuk membuktikan bahawa mereka boleh mencarut. Blogger-blogger UMNO ini kebanyakan baru graduate dari UPM (Universiti POKEMON Malaysia) sekadar tahun 2008.

Mereka juga mendapat imbuhan atas bahasa p*k@m#k mereka.

BLOGGER-BLOGGER POKEMON ini lupa kepada ALLAH kerana kebanyakan BLOGGER POKEMON ini tak reti baca Quran. Mereka sekadar tahu bahasa lucah.

Saya simpati dengan Blogger-Blogger POKEMON ini kerana jika mereka ini mati, PASTI masuk neraka.

- BEKAS BLOGGER POKEMON