"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 15, 2010

Malikul Sembab Buat Lawak: Jom Baca Zikir UMNO

Dalam kempen tidak rasmi hari pertamanya, calon Pakatan Rakyat (PR) Datuk Zaid Ibrahim berkata beliau bersedia untuk mendedahkan kekayaannya dan dalam masa yang sama mencabar Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan anggota pentadbiran Datuk Seri Najib Razak agar turut berbuat demikian.

Cabaran itu dibuat beberapa jam selepas Muhyiddin mengatakan bahawa Zaid dipilih sebagai calon PR kerana kekayaan beliau, bukannya kerana kemampuan untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata sebahagian anggota Kabinet menentang idea mengisytiharkan harta ketika berkhidmat di bawah pentadbiran bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Zaid merupakan bekas menteri yang bertanggungjawab terhadap hal ehwal perundangan dan kehakiman.

Zaid yang malam kelmarin diumumkan sebagai calon PR mengatakan demikian ketika berceramah di sini malam tadi.

Pendirian Zaid itu turut dimuatkan dalam blognya semalam.

Ketika bercakap di hadapan kira-kira 300 orang di dewan serba guna Kampung Sungai Buaya, bekas Ketua Umno Kota Baru dan Ahli Parlimen Kota Baru ini menyangkal dakwaan bekas rakan-rakannya dalam Kabinet bahawa beliau seorang yang mengamalkan rasuah.

"Isunya bukan sama ada kaya atau miskin tetapi sama ada wujud penyalahgunaan kuasa," katanya.

Zaid berkata beliau hanya merupakan menteri undang-undang dan kehakiman selama enam bulan.

Ketika itu katanya, beliau tidak pernah menyelia Petronas, tanah, air atau mana-mana sumber lain.

"Saya diberi tanggungjawab terhadap aspek undang-undang dan kehakiman. Jadi di mana ada duitnya," soal Zaid sambi berseloroh bahawa beliau hanya ada seorang isteri, tiga anak dan hidup sederhana.

Tambah Zaid, banyak dakwaan dibuat berkaitan dengan tahap kekayaan dengana ada yang membuat cerita kononnya memiliki rumh di Dubai, London dan Australia.

"Saya berharap ia betul tetapi saya hanya ada rumah di Kota Baru, yang mana saya beli 15 tahun lalu dan sebuah rumah di Petaling Jaya," katanya.

Sehubungan itu beliau merayu kepada hadirin, kebanyakannya peneroka Felda supaya memberikan beliau peluang untuk berkhidmat kepada mereka.

"Saya ahli politik sepenuh masa. Saya tiada kerja lain," katanya dengan merujuk bahawa akan mampu perkhidmatan sepanjang masa jika dipilih.

Semalam Muhyiddin berkata beliau percaya Parti Keadilan Rakyat (PKR) memilih Zaid sebagai calon PR bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor disebabkan kedudukan kewangannya, bukan semata-mata kerana keupayaan boleh berkhidmat.

"Saya diberitahu bahawa beliau dipilih kerana mempunyai banyak duit, bukan kerana beliau boleh berkhidmat," kata beliau ketika ditanya sama ada Zaid menjadi pilihan PKR kerana ketiadaan calon lain.

"Namun, keputusan itu milik mereka. Saya yakin kepada para pengundi, mereka mahukan pembangunan," tambah Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN).

Zaid anak kelahiran Kelantan telah dipilih secara rasmi sebagai calon PR malam kelmarin.

TPU - Aku suka ayat TPM yang lasy skali tuh - "Saya yakin kepada para pengundi, mereka mahukan pembangunan"... keh keh keh keh keh... "Klasik" gila beb ayat tu...

Hari ni aku ajar korang 3 zikir UMNgOk/Beer eNd...

Zikir Utama - RM, RM, RM, RM, RM, RM, RM, RM, RM, RM, RM, RM (baca 50 kali sebelum keluar rumah).

Zikir ke-2 - MeLAYU, MeLAYU, MeLAYU, MeLAYU, MeLAYU, MeLAYU, MeLAYU, MeLAYU, MeLAYU, MeLAYU (baca 50 kali sebelum keluar rumah).

Zikir ke-3 - Pembangunan, Pembangunan, Pembangunan, Pembangunan, Pembangunan, Pembangunan, Pembangunan, Pembangunan, Pembangunan, Pembangunan (baca sampai meroyan).

Eh... sebelum tahun 2008 sape pegang Parlimen Hulu Selangor..? Patutla maju sangat Hulu Selangor...

57 comments:

Anonymous said...

Ha BOLOgger pencacai, zikir jgn x zikir.. kah..kah..kah..

Anonymous said...

pembangunan konon, pembangunan palabapak dia.. sudah2 la dok penaya orang malikul sembab oi.. kroni2 hang semua dah kaya..

Jebon said...

RM tu apa maknanya bro? Ringgit Malaysia ke ROSMAH MANSOR?

dun26bangi said...

PRK P094 MIC DIKORBANKAN UNTUK PRU 13
Tidak dinafikan situasi sekarang memihak kepada Pakatan Rakyat mendominasi PRK Hulu Selangor. Konflik pemilihan calun dari kalangan MIC telah mencoretkan luka pada jentera UMNO yang sememangnya menguasi Hulu Selangor. Keputusan PRU 2008 menceritakan semuanya. BN telah menang disemua 3 DUN bawah parlimen Hulu Selangor. Seharusnya jika tiada undi protes calun MIC Dato' Palanevel(betulke ejaan tu?) telah menang dengan majoriti 6 ribu lebih. Tetapi berlaku sebaliknya. Wakil PR Dato' Zainal Abidin (Arwah) menang cuma dengan majoriti 198.

Senario ini seolah macam Bagan Pinang dimana semasa hari penamaan calun dan berikutnya suasana dikem BN tidak panas dan teratur. Wakil Pemuda UMNO umpamanya tidak turun semasa hari penamaan (tidak seperti di PRK Ijok). Mereka sebenarnya membiarkan musuh leka dan terlalu yakin dengan suasana dikem mereka. BN hanya bangkit menyerang secara total 1-2 hari sebelum pengundian. Semua jentera termasuk jentera kerajaan (medium TV dan akhbar) digunakan sepenuhnya. Dikala itu baru PR sedar asakan yang sebenar mereka terima. Masa untuk 'counter back attack' dah terlambat. Hasilnya Isa Samad menang (tahniah baru kahwin bro. Dulu gosip aje katanya ada afair dengan puteri umno. La ni betul le tu.Habis camno orang Bagan Pinang dulu yang tak percaya kini menelan ludah payau mereka)

Tentangan sebenarnya akan berlaku sekiranya calun UMNO bertanding. Namun PM Dato' Seri Najib sedar jika MIC tidak dibenarkan bertanding mereka akan buat bising. Berbagai ugutan akan diterima. Bubar cawangan lah, akan mempengaruhi undi ditempat lain dan berbagai ugutan lain akan diterima. Cara terbaik ialah dengan mengorbankan MIC di Hulu Selangor agar perancangan PRU 13 nanti tidak akan terjejas. Hanya kekalahan calun MIC di Hulu Selangor sahaja akan menyentak usaha-usaha MIC mengemis kerusi-kerusi lain di DUN atau parlimen nanti.

UMNO sekiranya sedar pekara ini akan terus membuat undi protes mengundi calun dari PR. Cuma PR tidak boleh terlalu confident PKR terutamanya. Jadikan PRK Ijok sebagai muhasabah diri. Dalam pilihanraya itu Tan Sri Khalid Ibrahim (MB Selangor sekarang) tewas ditangan calun muda MIC, seorang guru.

Anonymous said...

zikir parti kencing rakyat plak...

jubo, jubo, jubo..

fitnah, fitnah, fitnah....

beer, beer, beer...

kah kah kah.....

Anonymous said...

zikir PR pulak..

ingat!lebih afdal ianya dilakukan di pub2, rumah2 urut juga di kandang babi..tak kira la kandang babi moden ke tak..

kalu mengikut fukwa nicky ajis, sunnattt dilakukan selepas minum air take beer, sapu kan sedikit kat kepala lutut, spy lebih kusyukk dan tawaduk..

zikir utama:

putrajaya..putrajaya..putrajaya..zikir sampai lebam

zikir kedua:

mokhtar..mokhtar..mokhtarr..di tutupi dgn bacaan CAn I FUC YOu? are u OK?

zikir ketiga:

juburilminalsodomi..juburilminalsodomi..juburilminalsodomi...


raja segala zikir:

CIFUTBABI..CIFUTBABI..CIFUTBABI..

anti-firaun

p/s: lepas baca himpunan 1001 zikir2 nicky ajis kat atas tu, pastu ludah tepat kat muka nuar aljuburi..

p/s:

Anonymous said...

pembangunan...itu je lah...selama BN memerintah selangor..tak de pembangunan kot... ahahahahahah..nak buat menara berkembar kot kat hulu selangor tu nanti.. ahahaha

Anonymous said...

1.Zaid brahim kelantang jadi calon kat selangoq!
2.Dahla bersifat kenegerian dan gedebe!ada hati pulak nak jadi calon kat negeri selangoq!
3.Puak selangoq pulak!kalau pangkah zaid ni!tak tau nak kata apa la!dahla calon reject dari kelantan!lifesyle mengalahkan najib pulak!!!

anti firaun kaki menipu menyundal said...

yo anti firaun..ko pun fintah gak tu tak nampak ke..buto la budak2 umno ni..cam bengap2 dan alim solehah kalau mengomen..kahkahkahkah...

bodoh.....malu la woi kalau najib baca komen ko...cam haramjadah

Anonymous said...

diharap penyokong umno mengamalkan zikir yang disebut diatas tu ye!

anti-firaun..

p/s: mesti kuatkan semangat dengan rm,rm....

puspawangi said...

Muka depan Sinar Harian ada letak gambar Dr Mohd Farid Ravi Abdullah sebagai salah seorang yang di ramalkan sebagai layak di jadikan calun untuk meredakan keadaan.. ????

Anak Bugis said...

Janji pembangunan lagi ker..? hehehe
Tapi kenapa time pilihanraya je. oleh kerana itu aku mencadangkan supaya MP sesebuah tempat atau kawasan hanya dibenarkan selama 6 bulan saja, lepas tu letak jawatan, adakan lagi pilihanraya kecil..harap SPR boleh teliti cadangan aku ni.. hiohoho

Anonymous said...

sy suke ape keadaan hulu selangor sekrg..x sibuk..damai je..hehe

p/s: blm daftar sbg pengundi lg nih..;p

-sham-

Anak Lenggong said...

Dalam dok bodek upahan lumayan daripada zaid si Poji lupa nak kasi tau benda2 camni maklum laa sesama mat kelate pitis banyak lak tu...kalau zaid bertanding atas lambang BN dah tentu lagi hebat benda ni didedahkan..sebelum poji lupa baik aku kasi tau:

1. Zaid memperlekehkan konsep Ketuanan Melayu dan DEB sebagai konsep atau dasar perkauman yang sudah ketiggalan zaman. Adakah saorang yang bersikap anti ketuanan melayu akan membela kaum melayu.
2. Zaid seorang yang tidak mempunyai prinsip perjuangan yang tulen. Beliau sanggup melompat parti dan masuk PKR atas prinsip yang tidak jelas. Seperti yang kita sedia maklum, PKR merupakan sebuah parti yang tidak mempunyai prinsip perjuangan yang konkrit. PKR seperti lalang - sehingga sekarang kita masih tidak tahu pendirian PKR berhubung banyak isu, umpamanya isu kalimah Allah, isu 16 September, isu Anwar Ibrahim terlibat dalam organisasi pelobi Yahudi antarabangsa, isu Hukum Hudud dengan PAS, Hak Keistimewaan Orang Melayu, isu dasar DEB, isu dasar Bahasa Melayu, isu Malaysia Malaysian. Sekiranya beliau saorang yang berprinsip tak perlu melompat kesan kemari - lebih baik jadi seperti Zulkifli atau Zaharin - apabila tidak bersetuju, terus jadi calon bebas.
3. Apakah PAS sudah lupa siapakah individu yang bertanggungjawab mengheret Hukum Allah ke Mahkamah?. Cukup senang PAS menelan kembali segala caci-maki dan umpat-keji yang dilemparkan oleh PAS terhadap Zaid pada suatu ketika dahulu boleh dilupa begitu sahaja? Di mana prinsip PAS dalam hal ini?
4. Zaid bukan orang Hulu Selangor!. Dulu tak pernah pun tau dimana dan masalah rakyat diHulu Selangor . Mana perginya calun daripada anak tempatan ataupun Negeri Selangor sendiri seperti Dr Halili dan Ketua Pemuda PKR? Mereka jauh lebih layak daripada Zaid. Lagi pun Zaid terlalu muda perjuangannya dalam PKR. Belum diuji dan teruji kesetiaannya.
5. Zaid merupakan seorang yang popular dan dibelit dengan pelbagai kontroversi. Pemilihan beliau disebabkan dia merupakan kroni rapat Anwar dalam PKR. Pemilihan Zaid dilakukan oleh Anwar Ibrahim secara solo, tanpa berunding dengan PAS dan DAP, maka, jelaslah semangat setiakawan sememangnya tiada dalam Pakatan Rakyat.
6. Zaid merupakan sampah UMNO yang terbuang. Tak kan penduduk Hulu Selangor masih mahu memilih "orang yang terbuang" sebagai wakil rakyat mereka.
7. Sehingga kini, Zaid belum menyatakan pendiriannya berhubung dengan Hukum Hudud. Apakah beliau bersetuju dilaksanakan di negara ini atau pun tidak. Oleh itu, PAS menyokong sesuatu yang tidak pasti.

Anonymous said...

Anon 11.50...bagi komen macam puak kaum yg dah murtad....takder point langsung...hujah jawab dgn hujah la....

Anonymous said...

bengong punya anak lenggong, hang cerita masa zaid dok dlm ameno, sapa2 pon dok dlm ameno mmg perangai jadi huduh, tamak haloba. tapi lani alhamdulillah dia dah insaf, dia dah sedar kasilapan dia, sebab tu la dia belah dari amenoco, takut mati xsempat bertobat.. keh..keh..keh..

I help you, you help me wakakaka... said...

ada dua orang penganut kitab umno dalam komen ni semakin serabai komen dia...kah kah kah

ari tu jadi alim ari jadi pemfitnah.

yang sorang lagi syok sendiri cuba buat propaganda bangang...

Aduss..pencacai umno nih

Anonymous said...

Apa la ko ni ANAK LENGGONG, tu dulu Zaid dulu, sekarang wali trompah da amponkan dia , da suci murni bersih seperti bayi yang baru lahir, di janjikan syurga lagi oleh wali trompah..
Menurut sumber yg saya trima, ( ikot cara Rahman)Zaid ni freethinker, tapi tu dulu..sekarang da jadik alim, abid, daie', segala yg baik ada pada diri Zaid.

Anonymous said...

adusss, cyber troper umngok.. mengganas betui kat dalam blog ni. dapat upah besar budget PRK Hulu Selangor ke nih? saper kasi, samy vello or umno/apco??!

I help you, you help me wakakaka... said...

Memang bro segala yang baik datang dari zaid sebab dulu zaid togok arak kongkek perempuan sekarang ni masuk PR takde isu hot.

lain cite sikit dengan orang dalam umno masih status yang sama perangai yang sama yang terbaru otak makin bangang bila bagi propanganda bodoh yang hanya laku kat pencacai umno jeh...

Dengar cerita wali trompah masuk pub betul ke...?

Anak Lenggong said...

Ka kah kah ..ooo tu Zaid dulu eks..Zaid sekarang dah pakai semungtal tinggii oooo serupa taliban ketua pemuda pas pusat...cuma belum berjanggut sejemput jee..Zaid sekarang ni dah dibasuh oleh nik ajis untuk menjadi saorang yang suci...bagus betul dan sangat terpuji mentaliti pak lobai pas ni sehinggakan dapat melupakan apa yang dilakukan oleh zaid terhadap mereka...duit masyukkkk...lupa semua dah..

Anonymous said...

ALJUBURI
aku baca posting ni baru nak tulis zikir untuk org2 PR lain org da tulis lak, tapi idea nya sama aku rasa dia org ni zikir nya memang la juburi, juburi , juburi, juburi..heeee

anak haram lenggong dan anony umno kuat onani said...

yop anak lenggong..ketuanan melayu ko boleh bawak mati ke....kah kah kah..malaikat nak tanya ko kaum apa kan?? kah kah kah..ketuanan spender ada lah...kaki botol..yang kaki raba...kaki cium..ko tak nak cerita.. kah kah kah..tunjuk bukti la juburit wei.. kah kah kah...

joehan said...

hehehehe..tula korang org pr..kunun2 baikla si zaid tu lps msk pkr..pkr pon kelam kabut..kalo dr calun bn blh plak ye ko cungkil2 cite lame die n jaja satu malaysia...kalo kne kt org pr plak korang kate tu cite lm la...dh insaf la..woiii bebudak bebal..hiprokrit btul korang ye..kwn lg dgn nuar al juburi wal liwati.dh jd sm cam die...

Brita terkini..adun bakar arang kuar dr pkr n jd bebas...ni fakta ye..bkn fitnah cm ke atlantuya tu..hahahaha..bodo bdk2 pkr ni..adun n mp pkr pakat2 kuar..korang yg bebal n bodo pakat2 skong..hahahahaha...kecik2 xnk blaja..dh besar jd bodo xblh diajar..sian korang.

Anonymous said...

bdk pr pakar carut n tokoh penceramah pr dh start bersuare dah..nnti absla sume bdk2 yg skong kebenaran kene carut oleh bdk2 pr yg xde nm ni...wei samdol..kalo brani ltk nm la..tu pon kalo brani la..tp setau aku bdk2 pr ni carut je lbh..tp xbrani pon sbb di pihak yg slh..haahahah

nuar al juburi wal liwati al israeli.

Anonymous said...

korang xde komen ke psl adun pkr kuar n jd bebas tu..aku dgr lg rmai akn kuar pasni(bdk2 pr xtau rahsia2 ni..korang cume ikt je ckp nuar tu kn..kn)..msti nuar sakit jantung pasni..hahaha...

joehan kaki melancap said...

fakta jubo ko...tak masuk mahkamah tapi bersumpah terus senyap..yang si sepol sumpah2 la habis2an ngaku liwat tapi juburit dia masih dara..yang korang liwat2 dan liwat2...mana bukti.. kah kah kah..

dasar juburit la korang budak2 UMNO ni..dah kalah nak carik salah orang mencarut lak..bapok la wei...kah kah wakakakakakaka malunye wei...orang macam korang ni..perang cyber macam bapok

Anonymous said...

to anon April 15, 2010 5:34 PM
"tak masuk mahkamah tapi bersumpah terus senyap"..sape yg xmsk mahkamh ni..nuar kn..kt mangkuk kn..bodo la ko ni..satu dunia dah tau nuar babi tunda kes dkt 2thn..ko nk bukti ape..dah nuar babi asyik tunda je kes die kt mhkamah..dah dkt 2thn..cmne nk tunjuk bukti..suh angkat sumph xnk..suh bicara xnk..ape yg die nk..ko hulur la buntut ko kt die..msti die nk..hahahaha.
ntah2 ko ni anak haram nuar x.hahahahaaha...

I help you, you help me wakakaka... said...

Adun bakar arang kluar jadi bebas?
bagus tak jadi masaalah sebab kuasa yang diberi adalah dari rakyat.

Hari ini kluar time PRaya cari yang lain. Apaada hal...demokrasi.

mat teropong said...

puak pas nie tabiat depa cuma satu..sapa sokong UMNO..depa cincang lumat..tapi kalau nangka busuk berulat sekalipun yg sokong depa..depa simpan dlm keranda emas lagi..lepas nie kempen depa bersama muslimat PKR..nak undi masjid ke nak undi kuil..zaid bakal imam besar..kamal?org pas/pkr sendiri jawab la..suruh zaid baca doa makan boleh laa..tapi yg depa dok sokong lim,nge,nga,karpal..org masjid kaaa..pirahhhh..puih.. tuih

I help you, you help me wakakaka... said...

Ramai betul pencacai umno yang mempertahankan buntut saiful.

Lepas ni buntut pencacai umno pulak dikerjakan najib bila Anwar disumbat dalam penjara lagi sekali.

Satu umnobn lawan Anwar, Anwar lawan satu umnobn...bunyi janggal sangat macam umnobn serta pencacainya terlalu kecut tolor dengan Anwar.

Anonymous said...

Apaa daaa...Anwar tu sekarang dah jadi budak belasahan dalam politik. Banyak sgt kelentong. Nak takut amendenye. Lepas ni Adun Bakar Arang akan tibai dia pulak. Cuma puak PR je yang masih taksub dan takut nak bersuara dengan Anwar. Deyy..Tengok telor sendiri sebelum sebok2 nak tengok telor orang lain.

I help you, you help me wakakaka... said...

Kah kah kah...telor kito orang steady tapi telor korang jeh yang tersumbat sebelah terpaksa pakai anjing untuk gigit Anwar. Lepas tu claim telor korang steady tak labuh...hua hua hua

Isu apa ya adun bakar arang nak tibai
Anwar...kes liwat orang dah pakai, kaki kencing orang dah pakai kalabakan lak back up, ejen yahudi.. tak kena sebab apco dah melingkor dalam seluar dalam pemimpin umno...nak taknak Anwar tak adil...nanti nampak sangat lak dia tamak kuasa...

Hmmm...pitam la nanti apek ni

anonymous umno kuat onani.. said...

hah?? yang berbicara hari tu sapa??? anwar ke najib...kalau dah dipaksa makan taik juburit sepol tu..memang kira gelap la hati kan?? kah kah kiah.. waaaaaaakakakakakaka

Anonymous said...

Kes liwat: anwar vs saiful

anwar menjadikan kes solo dia ni jd PR vs BN, PR vs UMNO

on paper (kat mahkamah): anwar vs saiful

kat harakahdaily/keadilan: anwar PR vs BN

mudah je nak paham kes ni, org yg mendakwa menjadi mangsa liwat ingin mendakwa org yg didakwa meliwatnye..itu je asasnya..bila mase government kena liwat ngan ANWAR? bila mase PR meliwat saiful..anwar bodoh2kan PR dgn mengatakan BN ingin menjatuhkan kariernya dgn kes liwat ni..anwar pandai nak survive in expense of PR menjadi smakin bodoh..

anti-firaun

p/s: org yg bersalah akan buat ape saje utk menyelamatkan diri..tangguh2..buatpe nak bodoh2kan pencacai PR yg da sedia bodoh utk dibodohkan lagi dgn tujuan fight kes lu sorg? kenapa nak bodoh2kan pencacai PR? NUAR tolong berikan penjelasan! tak sanggup lagi aku tgk pencacai2 PR diperbodohkan ko..sbb org yg diperbodohkan ini tak sanggup menerima hakikat diri mereka telah diperbodohkan..mereka malu!

Anonymous said...

tahniah cybertrooper umno, anda lebih berani sekarang

anti-firaun

p/s: pagi gosok gigi dan buang air dahulu sebelum buka komputer

firaun pembela jubor saifull kah kah kah said...

firaun al juburit ni nak spin plak...blah la..sumpah solo tu ko nak cakap apa plak..kah kah kah..bagi tau aku mahkamah mana yang perintahkan saiful tu firaun babun wei.. kah kah kah..

ps:firaun ni dah kena sumbat kontol saiful..mana berani cerita pasal tembelang saiful..kah kah kah..malu la wei UMNo cam ni... kah kah kah

I help you, you help me wakakaka... said...

Hari tu baru je Anwar liwat kerajaan kes APCO.

Sebab tu sebelum Anwar betul-betul meliwat kerajaan saiful didahulukan untuk pencapaian diutamakan menjatuhkan Anwar.

Kan mudah nak paham...

alahai pkr said...

org akan mudah paham kalau anwar meliwat sepuas2nya BN terlebih dahulu ..ni tak ,dia liwat saifol puas2 dan setelah saifol pecah lobangnya barulah anwar melompat mcm monyet..kan itu lagi mudah paham..

Unknown said...

Hmm..Teruknye hujah puak2 ameno.Xde fakta lgsung.Byk men fitnah je.Btol la bak kata sorg imam tu..Smpai bila2 xkn menang bhujah ngan org bodoh,tp akn menang skiranye bhujah ngn org yg pndai.

Anonymous said...

parti kelentong rakyat ni akn berkubur xlm lg cm parti smngt46 pimpinan kuli yg nuar nk pancing tu..time tu mesti org2 cm topeng berak,mempelung,anak bugis,mankeldai,tulang babi trus senyap..xpon jd bloggers dap plak...hahaha..bodo tul bdk2 yg skong pkr ni..mp n adun pkr kuar parti jd bebas..korang yng berhingus lg sibuk2 skong pkr..xke bodoh nmnye tu..kunun2 cm terer berpolitik je..kuasa rakyatla..ketuanan rakyat la..g jahanam la wei dgn pkr..
PR AKN DIHALAU MSK KUBUR DI HS..ade hati nk bentuk kerajaan kunun..cam badutla nuar al juburi wal liwati..mempelung tu ank haram nuar juburi ker..hhahaha

Anonymous said...

rose..ko jgn buat lawak la..ko tgk sape yg kuat carut2 kt ats tu kalo x dr geng2 ko jgk..dh bertimbun fakta kiteorg bg psl nuar..korang yg bodoh ni je xpercy fakta2 tu..yg nuar fitnahkn najib n atlantuya korang prcy plak..last2 org pkr sendri dedahkn tu ftnah..xmalu ke wei dgn parti yg ske buat fitnah.

Anonymous said...

Rose, ni fakta psal zaid:

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=4287:zaid-dan-hujah-dangkalnya-tentang-kes-lina-joy-dikecam-hebat&catid=1:utama&Itemid=50

I help you, you help me wakakaka... said...

Pagi-pagi lagi ada pencacai umno terlebih dahulu pitam dari Adun Bakar Arang...siap maki lagi.

Betul kata Cik Rose kalau takde fakta tu la jadinya.

Pada anonokimak pencacai umno. Aku nak bagi tau sikit ayam dah terlepas tangan korang bau taik...kenapa ya?

umno jual ubat perapat jubo said...

liwat habis2...kan doktor kata takda bukti tusukan...cammana lak boleh liwat cam tu...oooo saiful ada ubat kot... kah kah kah...itulah faktanya..

joehan said...

bukti xmeliwat?? sape kate..doc pusrawi ke..hahahaa...korang ni kne tpu je dgn rpk..doc tu xpnh cek pon buntut saiful tu..sbb kalo die cek pon keterangan die xakn diambil kire kt mahkamh..sbb hospital swasta..so..korang rs die bodoh x kalo die pegi cek jgk..ke die gay.hahaha..cam nuar berahi..
kalo tkt kate liwat tu konspirasi angkt sumpah laknat la..xsmpai 10 mnt pon mangkuk

Dalam Surah al-Imran Ayat 61 Allah berfirman yang bermaksud: “Kemudian sesiapa yang membantahmu (wahai Muhammad) tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan ) kamu, maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan- perempuan kamu, dan diri kami serta diri kami, kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang yang berdusta.

ape lg korang nk ckp haa mangkuk2 PR??

joehan yang check jubo saiful said...

kah kah kah.....dah itu yang keluar kat tv3 joehan..tak tau la plak..kalau ko dah check jubo saiful tu kan.. ntah2 ko yang liwat dia tak joehan.. kah kah kah..joehan nanti nak mintak biasiswa kat najib senang je..mengaku je ko kena liwat anwar.. kah kah kah kah...

joehan said...

mn bdk2 pr ni...korang nk ckp ape lg dlm Quran ade suh sumpah laknat..
cmni la korang..kalo korang dituduh merogol anak jiran korang..n korang mmg xrogol pon ank die..bapak budak tu bg opsyen..
korang angkt sumpah laknat n satu lg die akn report polis n korng akn kne bicara..
mn satu korang akn pilih..msti jln yg sng kn..iaitu angkt sumpah..tp yg aku n rakyat2 lain pelik..nape anwar ni plh jln susah..bodo nk mampos ke die tu..korang yg ikt die pon bodo nk mampos jgk ke..
gunela otak n akal sblm wt pilihan utk skong org2 tertentu..korng blm knal lg nuar tu..kwn2 yg knal die berpuluh2 thn dh pon tingglkn die..korang melalak je lbh kt cni..tp xtau ape2 psl politik..sudah2 la tu wahai bdk pr yg bengap oii..

joehan said...

oii mangkuk..ayt quran ade psl mubahalah ni tp korang xnk ikut nape..korang ni bodo sgt ke..antara doctor,media n quran..mn satu korang nk ikut????...jwb aa soklan aku..

joehan sangap jubo said...

wakakakakakaa...itulah dia apabila quran dijadikan snjata..tak kira niat betul ke tidak.. wakakakaka

itulah yang joehan sanjungi... wakakaka.....

ayat al-quran pun ada cerita pasal rasuah,tamak,dan banyak lagi..ko tak nak sebut plak ke joehan the ustaz fuckass.. wakaka....mana ko tau saiful tu cakap betul..sbb dahi dia lebam ke..ntah2 keba belasah ngn aku kot.. wakakakkaa

budak bn pembela saiful and the jubo yang bengap.. wakakaka

joehan said...

ni ayt ko "mana ko tau saiful tu cakap betul"..lg skali ko bengap..kalo die ckp slh die dh kne laknat dh..lgpon die lg brani dr bang nuar ko tu utk bersumpah..ooo..pas gune agama blh..time saiful gune xblh..islam bkn utk pas aje..jgn hiprokrit laa wei..
psl rasuah,tamak yg ko ckp tu..dlm pas pon ade,pkr pon ade,usah ckp byk laa..individu mn leh kaitkn dgn parti..ape cite syrikt khalid berahim amek utk bersh sg klang tanpa tender..tu bkn ade unsur2 rasuah ke..hiprokrit la korang ni..slh org lain nmpk..slh sndri senyap2...apelaa..
dlm quran dh ade tunjuk suh sumpah laknat pon korang nk putar belit lg..ntah ape2...

joehan the juburit ustaz.. said...

oh jadi joehan ...al-quran tu dah jadi bukti la saiful cakap betul ke???? wakakakkaa

al-quran bukan makhluk joehan..al-quran tu bukti..kalam Allah..bukan bukti saiful cakap betul..haram guna kitab suci untuk bela diri woi..bodoh!!!!

aku kata ko sangap jubo saiful akrang ko marah..tu la dia..UMNO suka putar belit Quran..macam yahudi..w aaakakakakakakkaka

setakat sumpah luar mahkamah buat apa..dah masuk mahkamah tak dapat bagi bukti..anwar nak tuduh qazaf..bukan lawyer yang bela..si JK baharom tu plak yang sibuk.. wakakaka

umno tak da yang benar pun aku tengok kat sini... wakakakakkakaka

banyak2 lagi baca pasal politik ye joehan..ko tu dak gayboy al juburit.. wakakakaka

I help you, you help me wakakaka... said...

woit...mari kita pakat ramai-ramai suruh joehantu jumpa najib suruh dia sumpah pulak kat masjid pasal kenapa dua bagi statement berbeza pasal saiful.

orang yang klon joehan said...

dah la tu mempelung...misi aku kat sini mensenyapkan cyburit2 umno kat sini..cam anti firaun the fuck..joehan al juburit..anak haram lenggong.. wakakakka

joehan said...

hahaha..lantak korang je..yela pr jela yg baik,telus,adil,betul pd mata korang.padahal kuat menipu,memfitnah,memutar belit..sudah2la...gamba atlantuya n najib pon korang sanggup superimposekn..tu kate cine mp wangsa maju tu..ke korang nk bg alasan umno baya cine tu..hahaha..zul nordin pon ckp mnde sm..
bodo la bdk pakar carut pr ni..dah kalo saiful brani bersumpah dgn nm Allah sprti yg quran ckp tu...mknenyer die btul la..yg nuar tu plak xbrani sbb ape..ko nk bukti kt mahkamah apenyer bongok..dah bang nuar ko tu asyik tunda je..bln mei ni msti tunda lg..pastu konon2 qadrawi skong die..aku dh dgr cd tu..pndai korang putar belit ye..sudahla..kunun2 baik..ptuihhh..aaa..tept kne muke nuar..btw..aku rs ko yg siap kutuk2 mak ayah aku aritu..mcm bapuk..siap msk mak ayah plak..cm bdk sek rendah dlu..apepon kite jmpe kt akhirat je..hahahah..time tu tgn ko jd saksi yg ko naip carut2..ehh..lupe..n.ajis jnji syurga..hahaha..

joehan pembela melayu yang bernama saiful the mangsa liwat.. said...

carut tu bende lain skang..yang kita bercakap pasal hujah ko..penuh dengan fitnah..penipuan..selubung dan macam2 lagi...

ko babitkan Quran cam saiful..betul ke saiful tu diliwat..orang kapir yak caya..orang Islam pun ada gak yang tak caya..bukan tak caya quran...tu..tak caya ngn saiful ni...macam kata la..Allah bayar cash..Allah dah bayar..tengok je la..tak dapat bukti..masuk tv lagi tu..dah tak da bukti tusukan..nak masuk cctv kondo tu..tambah lak KY jelly la seluar la..yang heran seluar kat rumah tunang..apa cerita..bakal mak mertua basuh ka???...bicara dah tangguh..ahahaaha..dah tangguh salah anwar jugak korang ni..yang membantah qazaf tu bukan lawyer..menteri plak.. wakakakakka

macam2 la kementerian UMNO ni.kan joehan kan??

Anonymous said...

meLayu MelAyu me LAyu.....hahahahaha lawak ar....