"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, May 26, 2010

Ceramah Paling Kotor Oleh UMNO Kota Bharu...

Malam tadi aku sempat jenguk-jenguk Ceramah Senatak Mat Ezam dekat Merbok, Kota Bharu. macam biasa - Lokasi. kalau Pakatan Rakyat gunakan sekolah untuk adakan ceramah, akan "geger" 1Malaysia, 2-3 minggu berita berkaitan akan jadi tajuk utama semua Media Perdana Pencacai UMNO/BN.
Dalam hal ni, UMNO/BN selalu bernasib baik. tak akan timbul isu bla bla bla berpolitik di sekolah, tak ada mana-mana Professor akan ditemubual secara ekslusif untuk ambik pandangan, tak ada bijak pandai akan ulas hal ni sebab yang terlibat ialah - UMNO/BN, Tuhan sekelian pencacai di Malaysia.

Kalau Pakatan Rakyat gunakan sekolah hari ni, esoknya akan keluar dalam mana-mana Berita Perdana culaan undi - Pakatan Rakyat bla bla bla gunakan sekolah untuk politik, taip A untuk setuju, taip B untuk tidak setuju dan taip C untuk berkecuali... bla bla bla hantar sms anda ke 58287.

Lepas buat undian akan ada pulak forum yang forumernya 2-2 pihak pro KERAjaan, lepas tu ada pulak sessi temubual dengan orang ramai yang 100% akan bantai Pakatan Rakyat sebab guna sekolah untuk tujuan politik. tipikal MeLAYU akan melompat sakan.

Masa aku sampai, Ketua Bahagian UMNO Kota Bharu, Datuk Fathmi dah selesai membebel, jadi aku tak nak ulas apa-apa pasal ceramah dia semalam. Wan Khairul bekas ahli PKR (aku tak tau apa jawatan dia dalam PKR Kelantan sebelum dia keluar PKR) tengah bagi ceramah.
Pun aku tak nak ulas apa-apa sebab aku tak berapa dengar apa dia cakap sebab aku dok sibuk siapkan kamera aku. cuma bila aku tengok muka Wan Khairul ni, terus aku teringat Bekas TKM 1 Pulau Pinang, Fairuz... ni geng kamcing Fairuz... masa Fairuz pegang jawatan TKM 1 Pulau Pinang, Wan Khairul la yang selalu bawak Fairuz masuk Golok tiap kali Fairuz datang ke Kelantan dalam gelap.

Apa diorang buat dekat Golok..? aku pun tak tau... mungkin cari pelabur untuk melabur dekat Pulau Pinang.

Lepas Wan Khairul, MC serah mikrofon dekat Cucu Tun Ghafar Baba.

Yang ni buat aku sikit terkejut, masa kempen PRK Hulu Selangor, aku tengok Pak Sedare Zahid ni punya la humble, seingat aku Tun Ghafar Baba dulu pun sama macam anak dia Tamrin... tapi cucu Tun Ghafar Baba yang sorang ni lain macam sangat. jauh sangat perangai ngan penampilan dia dari Pak sedare dengan Tok dia.
Dari awal dia berceramah, sampai habis ceramah, perkataan "Al-Juburi" tak lepas dari mulut dia, Tok Guru Nik Abdul Aziz dihina cukup-cukup. senang cerita, jenis mulut tak de agama... mencarut ikut sedap mulut dia, perkataan "Buret", "Kote", "Jubur" selamab je dia sebut tanpa segan silu padahal dekat depan tu ada la dekat-dekat 50 orang kaum wanita dari umur 20an sampai ke 70an.

Gila bacul mulut... kalau Pak sedare aku macam ni, memang aku lempang je terus... buat malu anak beranak je. datang jauh-jauh dari Melaka, buat perangai huduh dekat tempat orang... harap-harap tak de la yang panas hati sampai hilang kawalan diri.
Ezam..? dapat-dapat mikrofon je, pertama sekali puji-pujian kepada Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu... Mat Ezam dah makin pakar dalam hal bodek-membodek, dia tau Datuk Fathmi memang rapat dengan Najib dan ada direct contact dengan Najib, orang macam ni kalau ikut ilmu hisab UMNO/BN, kena pandai "pom"... jilat kena lebey, tepuk jangan kasi bunyi... untung-untung, rumah banglo boleh siap sebelum target.

Tamat bahagian puji-pujian, masuk bab "6 Kotak". seingat aku masa Ezam dalam PKR dulu, dia dok canang 6 kotak tu ada dalam simpanan dia di 1 tempat rahsia. malam semalam dia bagi tau penonton, 6 kotak tu ada dekat Anwar, Anwar tak pernah bagi dia 6 kotak tu dan apa yang Anwar bagi dekat dia cuma 2 helai kertas.

Aik..? magic..? ikut suka ngko la Ezam... hajat ngko pun dah tercapai... paling best bila Mat Ezam cerita pasal perjuangan dia dengan Anwar dulu, katanya dia ikhlas tak harap apa-apa jawatan masa dengan Anwar dulu. "Anwar tu hanyalah seorang banduan, apa yang seorang banduan dapat beri pada saya..?" kata Ezam sebagai bukti dia ikhlas dalam perjuangan...

Mungkin Mat Ezam lupa nak bagitau dekat orang ramai yang hadir tentang perjuangan dia sekarang... ikhlas atau tidak..? sekarang Ezam dalam UMNO, bukan dengan seorang banduan dan semua kita tau apa yang Mat Ezam dapat akhirnya... itu harga sebuah "keikhlasan" yang tidak mengharap pada "jawatan"... jangan lupa ayat ni - "Saya BERHAK dilantik sebagai Senator..!"

Tu ayat paling "ikhlas" dari seorang yang tak pernah mengharap pada apa-apa jawatan dalam perjuangannya... sumpah aku percaya Mat Ezam 'ikhlas"..!

Terus-terang aku cakap, aku tak nampak "bisa" Mat Ezam masa zaman Reformasi dulu. aku tak paham apa yang Mat Ezam nak sampaikan... tajuk Ceramah ialah "Kisah Benar 1", tapi aku tak dapat cari atau paham apa yang Mat Ezam cuba nak sampaikan dalam ceramah tu.

Selebihnya ceramah Mat Ezam tertumpu pada isu "Liwat"... masuk bab ni, aku cuba nak layan, tapi tak lama dapat bertahan. rasa macam tengah dengar ceritera phorno malam jumaat.

Aku jadi makin tak paham... kalaulah ini Ceramah untuk kemoen Pilihanraya Umum atau Pilihanraya Kecil, aku tak nampak pengundi nak undi UMNO/BN atas alasan apa... nak undi UMNO/BN sebab seronok dengar cerita "Liwat" yang diselang-seli dengan patah-patah kata - "Jubur", "Air-Mani", "Tonggeng", "Buret", "Kote" dan macam-macam carutan..?

4 penceramah cuma tahu cerita seks luar tabie... ini Negara apa..? Negara Lancausia ke..?

107 comments:

Anonymous said...

Mat Ezam katak ni mana ada maruah diri. Dia telah membiarkan maruah dirinya diliwat oleh mat monggol. Berkata fitnah itu menunjukkan manusia ezam ni seorang yang munafiq. Kalau benar dia bekas pelajar menuntut di UIA, sungguh malunya U ni melahirkan manusia munafiq sepertinya.

Kalau U seperti UIA boleh lahirkan manusia munafiq seperti ezam katak, tak hairanlah U ini tercorot dalam ranking dunia. Aku sendiri takkan berikan saudara2 ku belajar di U munafiq u. Nama saja islam tapi melahirkan manusia munafiq. Bikin malu saja. Mat ezam katak ni memang tak de maruah diri. Mengejar harta dunia yang takda makna baginya bila dia mati malah mendapat sumpah seranah dan caci hamun dari rakyat malaysia sahaja sepanjang zaman bila dia dah mampos.

Anonymous said...

1.Nampak sikit benar puak penyokong umno tu!!
2.Sikit-sikit pun!!nyaris pas kalah dimanik urai!menang berapa undi jee!boleh bilang dengan jari jee!!
3.tambahan pula selepas manik urai timbul isu kek!isu haji!isu ariffahmi!isu balak!!
4.begasaklah puak pak kaduk oii!!sama-sama keturunan pak kaduk!tak kuasa den!!!

Anonymous said...

pak polisi tak serbu ke ?

Anonymous said...

Satu malam ceramah setengah jam, dapat pulak duit wang saku, buat belanja dapur isteri. WANG, WANG, WANG !!!

Siapa tak nak, nie kan kerja juga boleh dapat DUIT DUIT DUIT...

bakal senator 2020 said...

wow tengah laku yb senator ezam la ni.nak habak kat hampa la.30hb 5.10 dia mai ceramah kat lunas pula.dia maki sapa pula.pilihan kecil lunas dulu dia maki umno/bn.kepala taik dia.

Anonymous said...

tak setuju dengan frasa "UMNO/BN, Tuhan sekelian pencacai di Malaysia".
Tuhan (Allah) itu satu. Esa. Bersetuju bahawa UMNO/BN itu pencacai tapi jangan disamakan Tuhan. Itu boleh membawa kita kepada syirik.

Abg Yeop said...

Aku respek la kat Kelantan ni. Polis memang baik2 belaka. Mungkin dah di tarbiah kot leh Tok Guru Nik Aziz supaya jangan kacau dan ganggu majlis orang miskipun depa tu pembangkang.

TAPI.....

Kat negeri lain macam kat Perak....phuhhhhhhh....Ketua Polis dan anak buah nya tak professional langsung.....asyik nak mengacau majlis orang aja.

BENCI AKU......

joostspring said...

poji yg bodo lg benggong..

wakakakak...bakpe mu nak marahnya orng nak sumpah seranah n kecek huduh...

nik ajis mu kan dah berfatwa bahawa boleh kecek huduh dan sumpah seranah ni...

hahahahaha....ko org2 pas dan undi pas jah bleh kecek huduh wei..

matkambing said...

akan bertambahlah kebencian rakyat kelantan kepada umno-apco selepas ini. mungkin pada pru13 nanti umno-apco tidak akan menang satu kerusi adun pun dikelantan!

mat kerbau said...

pakat-pakat cari makan dalam politik hari ini.dalam umno pun boleh cari makan.dalam pas pun cari makan.yang penting dapor berasap.kalau tak berasap dia akan cabut lari.itulah drama politik hari ini.

amieiezam said...

al-juburi tuh ciptaan sekor ayam sabung PAS jugak kan?

setuju dengan joostspring... pandai lambung pandai la tanggung...

saya pernah dengar yang lebih ktotr drpd ini!

Anonymous said...

"Terus-terang aku cakap, aku tak nampak "bisa" Mat Ezam masa zaman Reformasi dulu. aku tak paham apa yang Mat Ezam nak sampaikan... tajuk Ceramah ialah "Kisah Benar 1", tapi aku tak dapat cari atau paham apa yang Mat Ezam cuba nak sampaikan dalam ceramah tu"

comment aku: petanda ALLAH telah menutup pintu kebenaran kepada org2 yg gelap/kotor hatinya..masih ade mase utk bertaubat TB..

anti-firaun..

Anonymous said...

time dia suma bersih..

time org lain suma kotor..

time dia mencarut pun ok..

time org lain, mencarut haram..

anti-firaun

p/s: si TB ni da lupa kat blog dia ni je da tak terkira brapa banyak caci maki carut marut yg dia tulih..itu blum termasuk comment2 pencacainya...

Anonymous said...

releks la bro,

orang yang sama juga digunakan oleh puak pas dan anwar untuk hantam kerajaan, masa tu korang semua tepuk tangan bila depa maki hamun, la ni bila kena kat puak hang amacam bestkan. gitu la pusingan dunia bro...
wa kah ka kah... lu orang bila nak joint jeng ezam ni....wa kah ka kah...

Anonymous said...

senjata makan tuan

releks la bro...

puak li jugak yang digunakan oleh pas n Brader anwar hentam kerajaan dulu, masa tu hangpa semua telopon dengan maki hamun dan bertepuk tangan, la ni org pas bagi ceramah bersopan santu... la ni depa dok maki hamun puak hangpa terima le... wa kah kah... hangpa bila nak joint puak ni... wa kah kah...

CUPING MERAH said...

bro ceramah ni xde videonya ke?

mankeldai said...

apelah baghalnya pemimpin malaysia ini boleh tunduk kepada tekanan pemimpin singapura? apelah nasib rakyat malaysia yang dipimpin oleh pemimpin yang sebegini?

joehan said...

hahahaha....al juburi tu bkn mat sabu ke bg..mat sabu tu kn org pas ke..org pas je suke maki hamun ni.nm al juburi tu anwar dh patternkn..jd harta intelek tu...so mmg gelaran al juburi utk nuar je..blh kne smn kalo org lain pkai..hahahaha..
psl ayt2 maki tu..alaa..pok nik kn dh berfatwa bhwa blh mencarut sbb Allah pon mencarut..tula padahnya bile ulama politik cm nik ajis ni bg pandangn utk kepentingn undi politik die je..dh org lain ikut..lgpon ezam tu kn ank didik nuar..msti la ayat2 maki tu die blaja dr nuar..hahahaha.
oooo..bile korng maki hamun blh..bile musuh politik korng maki hamun xblh...setakat aku hdp ni tu je la yg korng tau buat..bile org lain buat slh..nk plak kalo umno yg buat..laju je korng nmpk keslhan..tp kalo geng2 sndri buat korng buat2 xnmpk n snyp je...hahahaha...x iklas langsung!!!

smlm aku ade suruh mamt yg gelak wakakakaak tu terngkn mksd aqidah..tp mamt sengal tu xjwb2 pon..nmpk sgt tau taip je..tp xtau ape2..hahaha.

tuan komrad said...

biasak la tu...umngok,juden ngan geng2 kad tarot memang suka politik kotor nih.....

wakakakakakakakakakakakak...

politik seluar dalam........


wakakakakakakakakakakakakak...kalo takcaya cuba tanya jibon


"saya dah tau rahsia anwar sampai ke seluar dalam" kata jibon sambil mengusap kepalanya yang dogol tu...

wakakakakkakakkakakakkakak...

tanya jamaludin jarjis pon ok gak....mat punkoq kita aka mat gajibuta usa

wakakakakakkakakakkakakakakkakakka...


ezam n the geng pencacai taraf lubang buntut sayfool.......dah bisnes jual bakso kat indon tak laku,try cari duit poket cara mencacai la plak...

wakakakakakakakakakakakakkakakak

Anonymous said...

congrat to joehan,
belasah je puak puak ni, depa ni bukan guna otak, hasad dengki tu je dalam minda mereka, guna la akal utk benda posotif, tingkatkan keupayaan diri, majukan diri, jangan ikut sangat org politik ni, sesah senang kita sendiri yang usahakan, majukan ekonomi diri itu yang penting...

malaysiabaru said...

malaysiabaru.com said,

SAYA PERNAH JUMPA EZAM MASA DIA SETPOL MENTERI KEWANGAN DULU

DAN BAGI SAYA EZAM MEMANG JAMBU DAN HANDSOME ... PAKAI SUT SEGAK DAN BERGAYA ... KULIT MUKA LICIN DAN TAPAK TANGAN LEMBUT MCM JELI SEMASA SAYA BERSALAM DENGAN EZAM.

AKU DOK BANDING EZAMM DGN CITI. BAGI AKU WAKTU DAN KETIKA ITU MEMANG SAH EZAMM NI LAGI LAZAT BUAT LAUK..BANDING CITI..

saya nak tanya ezzam yang dok suka cerita pasal liwat...

HANG PERNAH KENA LIWAT KER? JUBUR EZAM PERNAH KENA REDAH KER SAMPAI SETIAP KALI CERAMAH 1MALAYSIA DOK CERITA PSAL LIWAT

ezam hang tolong mengaku kat aku lah... HANG PERNAH KENA JUBUR DEGAN BOS HANG? TOLONG MENGAKU EZAM... HANG PERNAH ADA PENGALAMAN KENA LIWAT?

masa hang jadi setpol, setiap minit hang dok cerita pasal liwat dgn bos hang?

petikan
www.malaysiabaru.com/blog.html

tuan komrad said...

bile org lain buat slh..nk plak kalo umno yg buat..laju je korng nmpk keslhan..tp kalo geng2 sndri buat korng buat2 xnmpk n snyp je...hahahaha...x iklas langsung!!!


wakakakakakakakakakakakakkakakak..nih kata2 dari sorang mat tarot kat atas nun.....

wakakakakakakkakakakkakakakka..betul tuh....tak ikhlas langsung....

wakakakakakakakakakakakakakak..itu kes jibon kat port dickson taknak cite ke????...mat usap punkoq???

eh...sape bagi lulus lesen judi halal ni wei???haram jadah sungguh...senyop2 je wat...

wakakakakakakakakakakakakakakakakka.....

mula2 pulau batu putih,lepaih tu telaga minyak..la ni tanjong pagar plak....

wakakakakakakakakakakakakakkak...

pemimpin2 juden ikhlas sungguh...

wakakakakakakakkaka

joehan said...

wei tuan komrad..aku rs dr smlm lg aku ade suh ko terngkn sumthng..tp smpai skrng xde jaw...hahha..sah ko xtau..

rilek la tuan komrad..pas pon stuju dgn judi ape..xcaye tnye pok nik..hahaha..pas,pkr n dap berkuasa kt png,kdh,sel n klate..lesen2 premis pbt under kerajaan neg luluskn..utk renew or premis2 br sume pbt luluskn..pbt kt neg2 korng selambe je luluskn..xde plak menyalak2..lalala..kesimpulan die pas pon stuju dgn judi..hahaha..usah ckp byk or nk spin..tu knyataan..

meh cite kt aku psl tnjung pagar tu kalo ko tau sgt...kalo xde jaw jgk msti ko ni xtau ape2 tuan komrad..main taip ikt selera je..dh byk kali aku bgto ko..g balik juaseh nun..ehh..ko duk kualo pilah kn..dah2..g blk umah..bg komen ntah ape2..stakat main tulis je tau..aritu aku nmpk ko bli nom ekor time blk keje..kantoiiiii..hahahaha.

satu lg..pulau batu pth sape yg mintak..bkn org2 parti asal dap ke..iaitu org2 PAP..muahahaaha.kaum2 dieorg mmg jenis suke mintak2 hak org.cm yg jd kt png skrng.kedai2 melayu kne tindakan.kedai2 puak2 sndri senyp je.lantak korang la org melayu png oii.dlu sape suh pangkh PR.hahaha.xpe.pru13 bls blik.

Harris said...

Waduh!Teroknye penceramah umco.Pnuh ngn carutan n kate2 lucah.Ha!Ha!Ha!Dh xde modal la tu.Musti pdgr2 tu loya n nk muntah asek dgr pkataan yg x spatotnye..Gile ape..

tamingsari said...

Aku suka ceramah Umno ni sebab free,tak kena bayar apa2. Puak sebelahtu kalau ada ceremah ada je pengemis datang mintak duit.
Kalau orang ramai,kutipan banyak lagi berapi2 penceramah berucap. Kalau tak ramai dan kutipan mesti sikit,penceramah ucap cincai seminit dua je.

Yg seronoknya,duit tak tau siapa ambil. Senyap je. Akaun pun tarak. Pas dah biasa bab songlap. Jadi mata gelap takpe ini jadi gelap mata. Kalau takde duit jgn gi dengar ceramah Pas. Dengar maki hamun,carut dan fitnah pun kena bayar.

e-share said...

aku tngk pencacai umngok duk komen nie mmn tuutttt....xtau nk kata la.

nak kata munafik kn, takut marah..tp diri penuh ngn ciri2 munafik...tuduhan yg dilepar pada orang senang2 je ambik buat modal..benda betul entah tidak tak tau...

tp pasal lulus judi, apco...senyap xkata apa..duk sokong situ la...mmng bangan la...oiii...tak reti ke judi tue haram barua. lau da rasa diri tue hebat sngt, adil sngat...bantal skali la.aku duk tngk lama da...xde plk pencacai umngok nie komen...dapat duit semua jalan la...pk2 la wei..duit ko dpt tue halal haram.

solat lima waktu...doa iftitah baca..dlm tue jelas solatku, ibadatku, hidupku krn ALLAH...nak tnya, maksud hidupku tue pe..bukan urusn pertadbiran...segala urusan hidup ke...politik la tue barua...jd bila umngok kata politik ngn islam tue asing2, ko terima ke...mmng jahil la...

dlm Al-fatihah, bukan ada ayat yg minta jauh dr orng2 yag ALLAH murkai ke...org murkai ni lau nk kata gak, 2 ciri, satu adalah tahu halal haram, tp tak guna, duk wat jahil. yg kedua, bodoh tp tak nak belajar...

men terima je. tak betul pun ambik lah, asal bleh wat modal.

kaum yahudi tue ALLAH murkai lau nk tau barua, klu tak,xde la Nabi Isa diturunkan untuk bunuh dajal n semua kaum yahudi..mksudnya disni, selagi ada yahudi, dunia nie tak aman..tak paham2 ag ke...yang p ambik yahudi sebgai penasihat tue apa pasal..lps tue yng ko pencacai umgok p sokng apa ke hal...turut sama jd bangan ke..

bila Nabi Isa ingin membunuh semua kaum yahudi, kaum yahudi lari menyelamatkan diri, berlindung di belkng batu, batu bersuara..bleh kata semua bnda akan bersuara..kaum yahudi tak dpt berlindung..tiba la satu jenis pokok(nama pe aku lupa), pokok nie senyap..nie la pokok yg jd lambng yahudi....tp skang, di malaysia da ada da pelindung yahudi, SIAPA?????...pikir sendiri.

ciri2 pencacai umngok:-
1-dpt duit semua jln, bantai je...xkisah halal haram(mmng ciri2 umngok lah)

2- segala tuduhan, fitnah...ambik wat modal...asal bleh hentam orng da.betul k tak belakang kira.

3- jgn duk hentam kesalahan yg umngok buat, xdpt duit nnt.

lau tak pikir diri sendiri pun, pikir ank2 yg akn membesar nnt ke..xkn nk tngk hidup anak2 yg dlm kepala dia ada judi halal n judi haram...nk rosakkn tmpt ank2 nk timba ilmu ke...jgn jd cm negara2 islam kat lua la....negara islam, tp da buat tmpt pntai bogel...pk2 la pencacai...

jgn termasuk dlm golongn yg xde lasung perasaan benci kpd orng yng buat kejahilan atas bumi ALLAH..nmpk sngt xde imam..berjuang tak kira parti mana...bukn fahaman yg jd ukuran...tp menegakkn agama ALLAH tue penting..yg mna da jelas nmpk tak inginkn islam, buat pe nak sokng...

kita nie bukan maksum, semua ada wat keslahan...tak kira parti mana...n dlm perjuangn islam nie, kena ada perancngn...berkwn dgn kaum agama len juga strategi mengjk mereka kenal islam...

jgn nak jadikn isu bila kaum lain tolak islam sbb kita tak terangkn islam kepda mereka, meraka tak jelas pasal islam...yg perlu jdisu, orng islam tue tolak islam..pk guna otak, bukan kepala lutut n nafsu gilakn dunia.

whackthembugger said...

Jangan manipulate, apa salah nya – dah Tok Guru kata “Shit” okay, Allah pun mencarut, dll. "Buret", "Kote", "Jubur" – perkataan biasa dalam politik masa kini yang dibawa-bawa keran DSAI. Tidak besar sangat salah nya di bandingkan dengan “Allah itu untuk semua, PAS untuk semua” yang hanya mementingkan kuasa dengan menapulasikan nama Allah dan Islam dan merugikan ugam kita.

“The truth is out there – DSAI is what he is, pewaris sodomi!” Terima hakikat kerana PAS mahu menurut seorang yang gila kuasa dan mengamal seks luar tabei sebagai pemimpin dan berjinak dengan DAP yang matlamatnya Malaysian Malaysia..

Anonymous said...

mak aih e-share..sodap2 ckp org munafik, mcm nicky ajis nye stail suke nak mengkafirkan org..

ko ni baca blog pencacai PR je mmg tu sbb kpla otak ko biol cam skrg ni..

pasal apco, judi suma da byk citer kat blog2 pro BN..ko selak2 la sikit..pasal Anwar ngan Israel lagi banyak utk counter tuduhan anwar pasal apco..

fitnah buat modal? sape yg wat modal? bukan PR ke? ko ni da kena kencing ngan nuar tu sbb ko tak tau yg mane satu fitnah yg mane satu betul..

ko baca balik komen2 kau tu betul2..sepatutnya budak2 pro BN yg cakp mcm tu kat org macam ko pencacai PR yg kono koncing ngan NUar juburit..

anti-firaun..

joehan said...

hahahaha..e-share ni br arini bkk intenet kot..die br blk bertapa..bertapa kt umah nuar juburi..hahaha..tp ok la gak komen die dr tuan komrad..kalo tuan komrad lg byk gelak 'wakakakaka'..tp isi komen ntah ape2...hahaha.
wei e-share..psl kaitan nuar dgn yahudi dh jelas n nyata..org2 yahudi pon ngaku..psl apco plak cm anti-firaun ckp dh byk pnjelasn psl ni..tu la..asyik ngadap nuar juburi je..smpai otak pon dh kne liwat..hahaha

FaridShah said...

fuh..puluhan ribu yg hadir!

anti-firaun nie bengong ke bangang?!!
hang tau ka sapa punya entri nih?
hang buta kare ker?
atau mmg bodoh..?!
budak tadika gamaknyer..!

kah..kah..kah

Anonymous said...

boleh ke ceramah guna bangunan sekolah!?

Anonymous said...

ini soklan joehan smlm...aku cukup kesian dgn dia...
*4.psl isu kalimah Allah.aku xnk esok ank aku bc bku yg kate Allah tu ade ank gara2 pendpt ko yg nkkn undi politik*
alo brader joe. kesian ko kan. knape ko bagi anak ko baca buku dr gereja katolik....kan baik ko suruh dia baca al-quran...dan bila ko dh tanamkan ilmu islam yg sebenar dlm diri anak ko dan ko bezakan perbezaan Allah SWT dgn allah pihak gereja ni aku rasa anak ko akan trlindung dr masalah ni. ataupun ko lngsung x kenal Allah SWT sbb tu ko xleh ajar anak ko walaupun alif ba ta. sbb ko bukan org umno ko cuma makan syer dr projek umno (aku rasa ko ni yahudi apco)...sape la malang dpt laki dan bapak mcm ko ni....dah la bacul pastu xknal Allah SWT...zaman Rasulullah SAW pun isu ni dh timbul dan cara mengatasinya pun Rasulullah dh tunjuk..baik ko cari sejarah kerajaan islam zaman Rasulullah SAW dan para Sahabat jgn ko baca sejarah me Layu jer...dlm Kalimah syahadah dan doa iftitah tu je akan menggambarkan aqidah ko..itu pun kalu ko sembah Allah SWT kalu ko sembah patung doa tu mmng xde...

Anonymous said...

kalau KERAjaan umno dipihak yg benar kenapa hadapkan DSAI ke jawatankuasa disiplin ari tu...media2 korang pun buat la satu page atau satu rancangan khas utk bagitau rkyat apa yg DSAI ckp dlm parlimen tanpa edit pastu buat penerangan utk menangkis semua fitnah (itupun kalu fitnah)baru la betul..kalu psal lompat parti boleh buat knape isu sepenting ni x buat...nmpak sngat tuduhan DSAI tu betul...xyah la ko nak spin dlm ni. kalu dah bacul tu tetap bacul la brader...hidup me Layu..hidup me Layu....rakyat dh berubah....

Anonymous said...

peeergh terus koma joehan and the gang kena pukulan KO dari e-share...wa caya sama lu lah e-share. jelas dan terang pencerahan ko ni...semoga cahaya islam menyinari bumi malaysia ni dan memacu kita kearah lebih hebat...

anti-dajjal

storm62 said...

Ceramah politiks kat Sekolah ke?

kah kah kah....untuk APNO semua boleh, ceramah kat jamban pun boleh...kah kah kah...cakap tak serupa bikin.....phtuuiiiiiii.

Anonymous said...

Aku tak pernah bersua muka dengan Mat Ezam dan ini bermakna aku tidak pernah kenal siapa Mat Ezam secara fizikalnya.

Tapi aku sentiasa ikut perkembangan ceritanya dalam dunia politik.

Ramai orang kata Ezam ini pengkhianat kerana meninggalkan parti PKR masuk UMNO sebagai ahli seumur hidup kemudian menyerang semula parti PKR sebagai musuh politiknya.

Ramai juga yang marah terhadap sikap Ezam ini. Namun dalam dunia politik di Malaysia ianya tak ubah seperti pemain bola sepak.

Seseorang pemain bola sepak bijak bermain dalam padang, ia akan menjadi perhatian penonton dan penonton akan meletakkan harapan yang tinggi kepada pemain itu untuk mencari kemenangan dalam setiap perlawanan.

Pada kebiasaannya pemain bola sepak yang berbakat akan menarik perhatian pemimpin pasukan lawan.

Apabila pemain hebat dari pasokan A dibeli oleh pasukan B maka prinsip dan peraturan pemain hebat itu juga telah bertukar.

Dia mesti tunjukkan kehebatannya kepada pemimpin pasukan B yang membelinya bahawa dia mampu mengalahkan pasokan A bekas pasokan lamanya.

Persamaan itu telah berlaku dalam diri Ezam yang kini telah menjadi Senator dalam parti UMNO.

Kenapa kita mesti merunggut diatas apa yang dia lakukan keatas parti lamanya...? Sememang tugas dia untuk melemahkan parti yang memerangi parti yang dia sokong sekarang.

Sebenarnya Ezam bukan ahli politik yang berwibawa tetapi dalam ceramahnya dia banyak gunakan kelemahan parti PKR yang dia ketahui sebelum meninggalkannya dulu sebagai bahan untuk menghentam bekas ketuanya.

Tapi sehingga kini, pemimpin PKR dilihat bersikap bertahan tidak mahu berhujah secara bersemuka dengan Ezam.

Ada kemungkin pemimpin PKR sedang menunggu masa dan peluang yang terbaik untuk membelasah Ezam sehingga tumbang kerjaya politiknya.

Kalau ada sesiapa yang masih menggunakan isu liwat untuk mencari pengaruh politik... ianya sudah basi.....

Dalam mahkamah yang membicarakan kes liwat, kita sudah melihat banyak berlaku percanggahan demi percanggahan. Ianya lebih kepada penipuan dan konsiprasi.

Ini menunjukkan bahawa perbuatan liwat tidak berlaku tetapi apa yang kita lihat kerajaan pimpinan Mohd. Najib sebenarnya sedang meliwat undang-undang negara untuk terus berkuasa.

joehan said...

to anon May 26, 2010 1:34 PM

hahaha..ade org tlg jwbkn utk tuan komrad..tp smlm aku suh tuan komrad tu cite psl aqidah..aku bkn suh jwb psl isu kalimah Allah ni sbb dh terang2 korang melacurkn agama demi politik smpaikn timb mursyidul tego pon korang wt xtau je sbb dgr ckp mursyidul korang tu..

bgsla usaha korng utk meliberalkn agama tu..mule2 korng bg kristian gune kalimah Allah..pastu akn byk buku2 terbitan gereja tp berselindung di balik nm2 syarikt islam..pastu dieorg akn terbitkn bku2 dakwah dieorg..dieorg akn terngkn Allah itu ade anak..n org2 mualaf,org asli,n org2 yg br nk mengenal Allah akn jd konpius..pastu dieorg ambik kesimpulan Allah ade 3 ank..cmtu ke kesudahan pas melacurkn agama ni..bgsnye usaha dakwah korng tu..lps ni korng xnk ke bg kristian gune masjid plak time ari ahad..haha..

zmn2 jahiliah dlu ..org kafir tnye kt Nabi psl Allah..n then Allah turunkn surah al-iklas utk bantu nabi terangkn psl sifat2 Allah :

[1]
Katakanlah (wahai Muhammad): “(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;
[2]
“Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;
[3]
“Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;
[4]
“Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya”.

bg aku motif pas psl kalimah Allah ni semata2 utk undi politik..bkn utk usaha dakwah..n setahu aku ntah brape yg msk islam or korng dakwahkn utk islam yg sebnr..islam yg sbnr hnya akn menyatakn yg benar wlpon kwn sndri yg buat slh..tp korng biarkn je kalo pkr n dap yg buat slh..kalo umno yg buat korng akn melalak satu dunia..

ye..Tuhan utk kesemua umat manusia adalah Allah..tp Allah yg Esa..bkn Allah mcm kristian phmkn tu..bg aku kalo korng bg kristian gune mknenye secara xlngsung korng mengiktiraf bhwa Allah itu ade anak..
ko jgn risau..aku tau cr didik nk aku nnti..akn ajr sndri ank bc quran....mcm ayh aku buat..ajr taranum,tajwid,makhraj huruf n sbgnya..n hntr ank2 ke kelas2 agama.

ni komen ko "zaman Rasulullah SAW pun isu ni dh timbul dan cara mengatasinya pun Rasulullah dh tunjuk"..so blh la share cerite ko tu..xyh la simpan sorng2..xpon ko main taip je..hahaha.

agama mmg xblh dipishkn dr politik..pentadbiran tu dikire politik..byk hal2 berkaitan hdp ni berkaitan politik..tp bkn politik kepartian acuan pas tu..mkna politik tu luas..bkn cume poltik pas yg konon2 perjuangkn agama..tp dgn cr xiklas..tunjukkn la keiklasn korang dgn tego sume maksiat2 yg ade kt neg2 korng dlu..tu pun leh dikire usaha dakwah gak..jgn sempitkn pikirn berkaitan dakwah..xppyh renew lesen2 premis judi/rmh urut/disko/pub kt neg2 PR..tp korng xbrani tegokn kalo maksiat tu dap or pkr yg buat..so show yr sincere la kerana Allah..bkn kerana undi..jgn tau ckp je..

Anonymous said...

Pasal kalimah Allah budak Pasngok gi tanya Haron Din. Ulama korang jugak yg kata tak boleh. Yg kata boleh Haron Din jamin kufur. Harini ahli2 parti islam yg menyembah berhala pun dah ada dalam parti. Mereka ini dijamin syurga ke? Pasngok sudah jadi PARTI AGAMA2 SEMALAYSIA.

Dulu kafirkan Umno sekarang kafir dan pemyembah berhala masuk PAS. Tak ke BANGANG BENGAP punya parti. Balasan tuhan.

PARTI AGAMA-AGAMA SEMALAYSIA(PASNGOK)

Anonymous said...

pembangkang pun ada di lantik jadi senator. jadi senator pembangkang yg dilantik kerajaan pun jilat najib juga ke TB?? ahakss..

zek

Anonymous said...

ezam nak buat ceramah kat mana lagi bro. semua dewan pas tak kasi kunci. buat kat sekolah lah jawabnya, sekolah kerajaan pusat punya.

puak2 pas tak nak buat kat dewan umno, mereka lebih suka buat atas jalan sebelah longkang. sebab pemikiran mereka pun pemikiran tahap longkang.

takbirx3
refoBASIx3

Anonymous said...

gigillll bro puak2 serban tgk ezam dtg kelate...

habihh kito dok buleh nok tipu balok lagi. nate beruk ...

Saya Zek dan Saya Bodoh dan Saya Anak Keling UMNO said...

alahai bodohnye si zek ni...dah sah tak belaja skolah...dia ingat senator suma Njaib lantik ke??? bangang..senator pun ada la kerajaan negeri lantik.. bodoh!!!!

wakakakakkakaa

zek BODOH

BODOH NGALAHKAN KELING!!!!!!

joehan said...

hahahaaha...senyap da ke...sudah2 la bersekongkol dgn puak2 yg sbnrnya cube meliberalkn agama tu iaitu saudara nuar juburi..yg menyokong lina joy jd murtad aritu..yg menuntut hak kesamarataan hak2 semua kaum tu..yg sbnrnya menjd teman n keldai yahudi tu iaitu nuar juburi..

wahai puak pas..korang tlg ambil lngkh yg slh..korn ingt dgn berbaik dgn dap tu blh dakwahkn dieorg la ye..geli usus aku..tunjuk tingkhlaku/prangai yg baik pon dh dikire dakwah..cm Nabi buat smpai yahudi pon msk islam sbb tingkhlaku nabi..bile nabi kne baling tiap kali lalu depan umh yahudi tu..tp nabi xpernh pon bls..bile nabi suapkn kafir yg buta n tiap kali tu jgk kafir tu akn mencaci2 nabi..bile kafir tu tau nabi yg suapkn die trus org tu dpt hidayah dgn izin Allah..tp pas plak menghamburkn kata2 kesat dgn alasan Allah pon mencarut jgk..cmne org kafir nk tertarik dgn islam kalo die tgk konon2 org yg ngaku tok guru tu pon 2x5 mencarut cm die..
mmg benar Allah tu ade berkata "celaka"..tp tu hak Allah sbb die Pencipta kita..n.ajis tu sape..bkn pencipta kite pon..tp nk bg celaka kt org lain plak..kafirkn org lain yg mengucap 2x masyahadah..
Nabi jgk bkn yg bersifat pendendam..cam n.ajis yg msh berdendam sbb pas pnh kne buang dr BN..cmtu ke sifat2 utk dakwahkn org lain..

berdakwah bkn semata2 ceramah wahai tok guru.kalo konon2 tok guru blh ambik cth Allah pon pernh berkata celaka kenape n.ajis xambik cth Nabi xpernah berdendam sesama manusia..Allah blh je jdkn malaikat tu Nabi..tp kenape Allah dtngkn Rasul n Nabi dr kalangan manusia..sbb Allah nk kite tiru sift2 Nabi..so jng la ambik ape2 yg dtngkn kelebihan politik je tok guru..tunjukkn keiklasan anda untuk perjuangkn islam..

-dr bekas penyokong pas-

Joehan tak suka Sultan said...

wakakaka..sudah2 lah joehan..tak bertaubat lagi ke ko tu...smalam aku dah jawap nape ko senyap je joehan..wakakakakakakaka

SMALAM JOEHAN KATA...

ARAB KRISTIAN KAT ARAB SAUDI BOLEH PAKAI KALIMAH ALLAH SBB SULTAN ARAB TU GENG NGN AMERIKA SYARIKAT...

BODOHKAN??!!!!!!

WAKAKAKAKAKAKA


DAH TU AKU TANYA AMERIKA GENG TAK NGN MALAYSIA>..

JOEHAN TAK NAK JAWAB

WAKAKAKAKAKAKAA

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakak..
lawak sungguh komen joehan...

wakakakakakakakakakaka...
umngok nak berdakwah guna masjid?,nak perkenal Islam kat orang kapir?

caranya senang je...wat sembahyang hajat ngan majlis doa selamat untuk calon mic....

wakakakakakakakakakakakak...

gereja kat sabah sarawak guna nama Allah bleh plak....

wakakkakakakakakakakakak..tanda dunia nak kiamat..urusan agama bagi orang jahil yang pegang...judi halal pon kasi lepaih

wakakakakakakakakakakakakak..juden..juden

benda logik pon susah nak memikiornya,apatah lagi nak cakap pasal tauhid,akidah,tasawuf dan sebagainya....

kesimpulannya,maleh aku nak layan orang beperangai munafik nih...tul tak joehan?

wakakakakakakakakakak

joehan said...

bodo la soklan tuan komrad ni..klaka nk mampos..hahahaha..kwn dr segi ape tu tuan komrad yg bangang..smpai cmni skali tahap pemikiran ko..tulaa..asyik gelak wakakakaaka je kje ko..taip ntah ape2..xpelaa..kang ko nangs plak..

amerika adlh pengeksport terbsr mn2 negara pon..ekonomi no 1 dunia,populasi tinggi..sbb tu byk permintaan kt sn..cume skrng ni cina n india semakin naik n malaysia n negara lain dpt byk option utk eksport ke negara2 yg br naik cm cina n india tu..so kebnykan negara2 jalinkn HUBNGAN DIPLOMATIK dgn amerika ni semata2 sbb ekonomi,bantuan2 n lain2 lagi.kalo ko tnye malaysia kwn ke x tu mmg la mlysia kne kwn dgn sume negara.neg israel je malysia xde hub diplomatik lngsung.kwn utk win2 situation xpela..nabi pon pernh berurusan dgn yahudi n kafir..tp yg penting jgn stuju dgn dasar2 dieorg yg bertentangn dgn islam or nk musnhkn islam..cm serngan ats iraq,sekat hak2 palestin,hak2 iran n sbgnya.malysia xpernh pon setuju dgn sume ni..mknenye bkn kwn yg membabi bute..

so ape yg ko nk kaitkn kt sni.. xphm aku..tp komen2 ko sume bdo2.leh buang dlm tong smpah je.ape kate ko klik kt lmbng tong smpah bwh komen tu..hahahaha.pemikiran tahap smpah..aku ade suh ko huraikn psl aqidah smlm..mn die.aku dh jwb sokln ko tu.hahahaah.

tuan komrad said...

apakah dalil yang menunjukkan Allah SWT itu ada??

ada 2,iaitu Dalil Aqli,iaitu wujudnya alam semesta nih,termasuk manusia dan mahkluk2 lain.Suatu kenyataan yang tak dapat disangkal,sebaliknya kalau Allah SWT itu tiada,maka sudah tentu alam ini pon tidak tercipta...

satu lagi,dalil naqli...keterangan melalui Al-Quran dan sunnah.Bukan setakat orang Islam yag mengaku,malah orang bukan muslim turut percaya hakikat ini.Dalam Al-Quran ada menyebut,surah Luqman,ayat 25,maksudnya...

"Dan sekiranya engkau tanyakan mereka itu(orang2 kafir)siapakah yang menjadikan langit dan bumi nescaya mereka akan menjawab Allah"




jadi pada juden2 dan mat2 pakau halal,boleh komen tak??

Joehan Loves Amerika said...

wakakaka joehan....

apa kena mengena arab kristian saudi arabia guna kalimah Allah dengan Sultan Arab dengan Amerika Syarikat..???

wakakakakakakakkakaa

MAKNANYA JOEHAN NAK MAKSUDKAN MAHKAMAH MALAYSIA YANG BENARKAN HERALD TU GENG NGN AMERIKA..

wakakakakakakaka

tuan komrad said...

tak paham atau buat2 tak paham???

eh..pasal per aku kena layan mamat juden nih???

Juden Loves Joehan said...

juden ngah carik ayat Al-Quran la komrad oi

wakakakakkaa

tuan komrad said...

sebab tak kenal sifat Allah SWT lah yang menyebabkan ramai orang ISLAM MELAYU jadi hampeh....

lepaih tu nak salahkan bangsa lain...

berapa ramai anak muda kita yang masih hafal SIFAT 20 ALLAH SWT??

sedangkan nak explain rukun Islam dan Iman pon tergagap-gagap...

joehan said...

hahahaaha...kompem tuan komrad ni xlulus pekse..aku suh ko huraikn psl aqidah..ko bg ayt surah luqman ayt 25 plak..dh la bg ayt separuh..hahaha..ayt 25 tu xabs lg tu..meh aku bg yg lengkap ayt tu..

[25]
Dan sesungguhnya jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: “Siapakah yang menciptakan langit dan bumi?” Sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah”. Ucapkanlah (wahai Muhammad): “Alhamdulillah” (sebagai bersyukur disebabkan pengakuan mereka yang demikian – tidak mengingkari Allah), bahkan kebanyakan mereka tidak mengetahui (hakikat tauhid dan pengertian syirik).

ayt last tu..Allah kate kebnyakn org musyik xtau psl tauhid iaitu mengEsakn Allah n pengertian syirik iaitu menyekutukn Allah..so org2 musyrik tu jwb je tp kebnykan dieorg xtau psl tu..

n Allah cm dlm surah al -iklas bersift Esa iaitu satu..n org musyrik xtau pon psl ni..xtau psl ESA n Tauhid..

tp mangkuk yg bernm tuan komrad n komen2 yg gelak wakakakaka tu..aku tau tu sumenye ko..tp ko nyamar je konon2 tu org2 pr la kn..konon rmai la tu..hahaha..aku tnye ko psl aqidah..ko xjwb pon..hahaha.

tuan komrad said...

aku tertarik ngan gambar diatas serta komen2 dari belah penyokong kerajaan (eh..tiba2 jadi baik plak)

aku nak kaitkan dengan sifat2 orang munafik...

munafik nih penyakit hati sebenarnya..Rasulullah dalam hadisnya ada menyebut,

Empat perkara"Sesiapa yang ada padanya adalah ia seorang munafik yang tulen dan sesiapa yang ada salah satu darinya beerti ia adalah sebahagian dari nifak sehingga meninggalkan ia akan dia"

pertama:apabila diberi amanah,dia khianat

kedua:apabila bercakap,dia berdusta

ketiga:apabila berjanji,dia mungkiri

keempat:apabila berbalah,dia melampuinya..

UMNO mengatakan jangan guna sekolah untuk berpolitik,tapi gambar diatas dah menerangkan sebaliknya...

malah,terdapat juga pengomen2 diatas yang agak melampui batas walaupun hanya bicara persoalan yang isunya hanya kecil...menggunakan perkataan menghina,mencaci dan mngutuk seolah-olah nak menggambarkan hanya dia saja yang baik,betul,kaya,bijak,hensem,mewah.

kesimpulan,mari kita bermuhasabah diri...jgn asyik tgk salah orang lain...

Anonymous said...

joengang...ehh joehan
hang ada blog ke kalau ada nak juga lawat...kalau takde buat la satu....sure heboh punya.asyik berkokokkkkk kookkk je.
cakap tak mau jatuh
hujah macam butoh

joehan tahu banyak said...

joehan..ko tak jawab soalan aku..smalam aku la yang start cite pasal aqidah... tapi ko tak jawab

ko kata SAUDI ARABIA BENARKAN ARAB KRISTIAN PAKAI KALIMAH ALLAH SBB GENG NGN USA..

aku tak paham joehan..

cepat joehan ko kan lulus periksa..terangkan..

wakakakakakakakaa

Satu je ko kena tahu...

Allah tu Tuhan sekalian alam..
Aqidah yang membezakan cara kita beriman kepada Allah..

samada cara Islam..atau cara2 lain..

skian terima kasih..

wakakaka

jawab joehan pasal SAUDI ARABIA NGN USA tu pLZZZZZZZZZZZ

wakakakkaa

joehan said...

hahaha..tuan komrad ke tu..mn pegi gelak wakakaakkaka ko tu..mcm bkn ko je bg komen..aku rs tu bkn ko..tp xpe..kali ni aku stuju dgn ko..muhasabah diri dlu..jgn asyik tgk keslhan org lain cm pr buat..hahahahaha..
to anon kt ats aku ni..sudah2 la mncarut tu..xdpt pahala pon..hahahaha.

tuan komrad said...

maaf..aku bukannya manusia serba serbi lengkap,maksum macam nabi...

mungkin ada pengomen diatas merasakan dirinya terbaik,boleh berbahas dengan baik padahal tak tau hujung pangkal..

Bersikap takbur maknanya membesar diri atau sombong...

Rasulullah SAW dalam sabdanya yang bermaksud,

"Kesombongan ini adalah menolak kebenaran dan merendah-rendahkan manusia..

Senang cite,boleh dikatakan orang yang tidak mahu terima nasihat baik juga termasuk dalam erti kata sombong ialah orang yang memandang rendah dan menghina orang lain

hanya dia saja yang alim,yang kaya,yang cantik dan sebagainya.Orang sebegini adalah suatu bala yang tidak akan perolehi simpati,bahkan ia akan tergolong anatara penghuni neraka akhirat kelak...

dalam hadis Rasulullah,ada meneyebut,

"Mahukah aku ceritakan kepada kamu dengan penghuni-penghuni neraka,iaitu setiap seorang yang bersikap kejam rakus lagi menyombong.

joehan said...

laaa..bangang tol bdk pr ni..aku bg komen lain...lain yg ko phmkn..bile ms aku ckp "SAUDI ARABIA BENARKAN ARAB KRISTIAN PAKAI KALIMAH ALLAH SBB GENG NGN USA.."

bile ms aa bdk bengong..ms tu tuan komrad ckp cmni "rj arab xde pon bsing2 psl isu kalimah Allah ni"

aku pon bls la..."ko nk suh rj saudi yg geng dgn amerika tu ke bela2 psl isu2 kalimah Allah ni??yg isu2 bngsa palestin pon xdpt nk selesaikn"

ko xphm gak ke..bile ms aku ckp reason kristian gune kalimah Allah sbb saudi geng dgn usa..bile ms aa ngok..g msk tadika blk la...blaja dr basic..pemahaman BM time upsr dpt bape ni..

topeng berak dh delete sume komen2 smlm..kalo ade blh kite tgk sm2..ape la ko ni..

yg psl aqidah tu plak ko kate yg kalimah Allah tu xpe kristian gune kalo aqidah kuat..tu yg aku suh ko huraikn psl aqidah..dh ko yg stat bab tu dlu..so huraikn la..phm x???

joehan said...

hahahahaha...tuan komrad suh org lain tulis utk die ...obvious sgt laa bro...sbb dlm komen yg ke 52 ko punye ayt cmni
"aku tertarik ngan gambar diatas serta komen2 dari belah penyokong kerajaan (eh..tiba2 jadi baik plak)"

mcm br 1st time je tgk gmba tu..padahal tu komen yg ke 52..hahaha..tuan komrad suh kwn die taip sbb die g blaja blk agknya..hahaha.

JOEHAN NI UMNO ke PERKASA ke said...

joehan....

ko masih tak jawab soalan aku..

macammana ko boleh kata yang SULTAN ARAB SAUDI GENG NGN USA..

SO...DIA BENARKAN ARAB KRISTIAN PAKAI KALIMAH ALLAH...DIA TAK DE MUFTI KE?

Anonymous said...

Tuan Komrad entry 4.19pm..

perghh..lain mcam pulak comment mamat nih..sblm ni mencarut je keje dia..isik haprak..

but yg entry atas ni len skit..nampak improvement dia..kan baguih camtu..

komen aku:

mmg ALLAH Tuhan semesta ALAM..but ALLAH yg kristian nak sembah tu bukan ALLAH yg org ISLAM sembah..Kalimah ALLAH yg si kafir tu nak pakai tu hanya sekadar "perkataan, ejaan dan huruf yg sama", tak lebih dari itu, walhal, pada org Islam, perkataan ALLAH tu mempunyai definisi dan kedudukan yg sgt tersendiri sbg TUHAN SEMESTA ALAM..bagaimanapun, kafir tidak mengakui perkara ini..ape yg dia nak, ayat dan patah perkataan itu shaja..utk MENGELIRUKAN UMAT ISLAM supaya PROSES KRISTIANISASI DAPAT DILUASKAN LAGI..

mmg sabah dan sarawak yg dibawa dari pengaruh indonesia telah lama menggunakan kalimah ALLAH ini dalam aktiviti kristianisasi mereka, tp dalam undang2 negara, tiada satu peruntukan yg ianya dibenarkan..

JGNLAH PUAK2 PAS nak sokong nak bagi legalise isu Kalimah ALLAH yg sblm ni tidak jelas/tiada peruntukannya..itu je isu dia sbnarnya..kalu menda da jadi, jgn nak buat nasik tambah/kangkang plak..menggalakkan perkara yg tidak mendatangkan kebaikan utk org islam nak buat ape?KUFUR nanti bak kata Haron Din..

Disbbkan undi kaum kafir, ianya dilacurkan juga..yg untung SAPA? DAP jugak..

anti-firaun..

tuan komrad said...

aku setuju ngan joehan banyak cakap...

hanya akidah yang membezakan seseorang itu sama ada dia muslim atau kafir...

Islam seseorang bukan bergantung pada nama tuhan yang dia pakai,tapi akidah...

Explain la banyak maner pon,ceramah la sampai sebu kpala otak,provok la sampai kena paksa minum air holy water..tapi kalau AKIDAH kita kuat,takkan berjaya orang2 kafir nak memusnahkan Islam..

sebab aper orang melayu ramai murtad?? sebab dorang takde akidah,tak kuat pegangan,senang ke tipu

bukan sebab kristian guna kalimah Allah...

sebelum isu kalimah ni bangkit pon,Tun Mufti Perak dah bincangkan.....

SHE said...

UMNO KELANTAN MMG DH LAMA BANGANG....DL KG AKU PON BN KOT YG MENANG...TP JLN MCM BANGANG GAK...SIA-SIA JE ORG KG UNDI...ABAH AKU PON PENYOKONG KUAT UMNO..TP AKU XSUKE BILE DYE BORAK NGAN GENG2 DYE KT UMAH...NMPK MCM XCERDIK JE DYORG....SORI ABAH...HUHU..

Mr Joker said...

SHE... lu paling sempoi dalam reramai ni... hahaha...

"Sori Abah"...

Klasik beb...

Anonymous said...

bravo joehan,

kasi basuh otak budak-budak ni yang penuh dgn N.ajis...

tuan komrad said...

cuba pegi jalan2 kat bukit bintang ke,jalan tar ke,klcc ke...

lepaih tu try tahan remaja melayu Islam,tanya kat diaorang...

"adik tau tak 99 nama Allah,Rukun Islam,Rukun Iman,Sifat 20,Doa Qunut?

gerenti 75% tergagap-gagap nak menjawab...

kajian Dato Fadilah Kamsah menunjukkan peratusan yang tinggi bagi umat Islam Malaysia tak mengerjakan sembahyang fardu dengan lengkap...

Hakikatnya,balik pada hujung pangkal...mengaku Islam,cuba pertahan kalimah Allah,tapi suruhanNYA taknak ikut...

ibarat cam tukang kebun yang kena upah. tuan tanah suruh membajak dan membaja ,tapi pekebun maleh nak wat..tapi yang bagusnya,bila ada kambing,lembu ceroboh tanah,pandai plak cuba halau

hujung bulan dengan muka tak malu cuba tagih upah gaji dari tuan tanah,padahal keje satu haram jadah pon tak wat..

tuan komrad said...

lawak sungguh lar puak2 juden..

sendiri bagi komen,sendiri puji

wakakakakakakakakakakakakaka

Joehan kamjat said...

wakakakaka aku malas la nak tulih panjang2..

wakakaka

aku dah kata...aqidah..aqidah Islam..

joehan ni bengap..aku tanya pasal

USA-ARAB SAUDI-KALIMAH ALLAH-ARAB KRISTIAN..dia tak nak jawab..babun punye bengap punya joey

wakakakakakakkakaka

tuan komrad said...

hari ni aku lain skit..cuba nak bertindak bijak dan slow steady bile beri komen pada juden2...tak bleh double standard...

tapi aku rasa tak leh lar..puak2 ni tak makan ajar..dorang tau makan hasil judi halal ngan minum todi san miguel je...

wakakakakakakakakakakakakakak...

puak2 setan harus diajar dengan kaedah menyetan gak...

wakakakakakakakakakakakaka...

macam perumpamaan yang biasak kita dengar..

perempuan yang baik,hanya untuk lelaki yang baik...

wakakakakakakakakakakak..wei juden2 sekalian..marilah kita bersama-sama menyatan....

wakakakakakakakakakakakkakak...
joehan nampaknya hari ini mendapat 5 bintang...tanduk dah panjang 2-3 jengkal atas kepala

wakakakakakakakakakakakakakak..

joehan belajar menyetan dengan jibon


wakakakakakakakakakaka...

wei poji..ko taknak puji aku ke??? baik punyer...

wakakakakakakakakak

joehan said...

hahaah..xmain la menyamar2 ni..bkn mcm ko tuan komrad...cr penulisan pon dh lain..sorng komrad sengal yg gelak wakakakak je byk,tp isi xde..sorng komrad yg bijak skit..pergh..mcm cite 2face cite batma plak..hahaha..bhye ko ni komrad..ade 2 personaliti..baik ko jmpe psikiatri..jgn lupe ajk nuar juburi skali..hahaha.

aik..bdk yg xde identiti yg tiru nm aku ni xabs2 tnye aku soklan sm..bdk ni bute ke rabun..ke sengal..meh cni aku paste komen aku blk..

"""laaa..bangang tol bdk pr ni..aku bg komen lain...lain yg ko phmkn..bile ms aku ckp "SAUDI ARABIA BENARKAN ARAB KRISTIAN PAKAI KALIMAH ALLAH SBB GENG NGN USA.."

bile ms aa bdk bengong..ms tu tuan komrad ckp cmni "rj arab xde pon bsing2 psl isu kalimah Allah ni"

aku pon bls la..."ko nk suh rj saudi yg geng dgn amerika tu ke bela2 psl isu2 kalimah Allah ni??yg isu2 bngsa palestin pon xdpt nk selesaikn"

ko xphm gak ke..bile ms aku ckp reason kristian gune kalimah Allah sbb saudi geng dgn usa..bile ms aa ngok..g msk tadika blk la...blaja dr basic..pemahaman BM time upsr dpt bape ni..

topeng berak dh delete sume komen2 smlm..kalo ade blh kite tgk sm2..ape la ko ni..

yg psl aqidah tu plak ko kate yg kalimah Allah tu xpe kristian gune kalo aqidah kuat..tu yg aku suh ko huraikn psl aqidah..dh ko yg stat bab tu dlu..so huraikn la..phm x???

May 26, 2010 5:07 PM """ ni komen aku kt ats tu.

so huraikn la psl aqidah...ko xtau nk hurai ke.ckp je pndai.tp xtau ape2.

tuan komrad said...

wakakakakakakakakak..hampeh nyer joehan kamjat

ade ke bagi double bengap kat joehan..kesian kat dia tau...

aku sarankan ko bagi double trouble bengap kat mamat tuh....

maka,bertambah bengap la joehan dan rakan2 sejuden sakalian...

wakakakakakakakakakakaka.......

Orang Rompin said...

Aku kesian kat korang...
Nama Allah pun nak bertekak ke?

Korang kan makhluk aje.. Bukan korang duk jaga nama Allah.. Jangan buat kerja bodoh..

Allah Tuhan sekalian alam...
Bukan Allah Tuhan orang Melayu...
Bukan Allah Tuhan orang India...
Bukan Allah Tuhan orang putih...
Yusof Qardhawi pun pelik orang Malaysia nak marah Kristian guna nama Allah... Ape kita tak iktiraf ke Allah Tuhan orang Kristian?

Jatuh la akidah kalau macam tu... Jadi murtad.

UMNO boys & girls -
Don't be stupid...

joostspring said...

she..

mu kena g jupe nik ajis tu..

biar dia tarbiah mu skit...

abah mu kan org umno..mana reti tarbiah org ni..

hahahahaha...

poji...

nate beruk nik ajis kata mencarut dan sumpah seranah ni boleh..xsalah pun sbb fitrah manusia..

mu tak takut ke kena tulah abuya ajis mu tu..what the fuck r lu poji nak lawan abuya ajis mu tu..

tuan komrad said...

ala joehan..ko kan belajar sampai oxford..sampai al-azhar..

ko sendiri tanya,sendiri la jawab...

macam tak biasak plak..

wakakakakakakakakakakakakaka...

nampak gayanya selepas kul 6 nih,ramai geng juden dan setan mula merayau-rayau kat sini...

wakakakakakakakakakakakaka...

wei..jgn nyamar jadi hantu tetek sudah lar...aku takut tau...

wakakakakakakakakakakaka

joehan tak da jawapan..buahahahahaha said...

joehan...aqidah lu leh tengok buku agama..takkan tanya aku balik..

skang aku tanya lagi skali ni...
ko jangn pulo jadi sepol..

APA KAITANNYA USA-SAUDI-SULTAN-ARABKRISTIAN-KALIMAH ALLAH..

jawab joey..lu jngn buat malu umno..lu lari dari soalan..lu jadi kimak la..

wakakakakakakakkaa

jubospring..aku tau ko nak ngurat si SHE tu..wakakakakaka

Anonymous said...

Aeh geli hati kau tgk Tuan Komrad kene balun ngn Joehan,

Ntahap2 ntah si Tuan Komrad orang berlawan hujah, pastu pembacee akan tgk hujah spae yg lebih bernas.. Tp yg si Tuan Komrad dok belasah

Wakaka..wakakaka

wakaka jer fakta ko??

wakaka?? apekah?? fakta ke tuh Tuan Komrad? ala bodohnyA Komrad sekor nih, fakta xder pastu gelak kebodohan diri sendiri. Sedih haku.. Dahla 24 jam dok wakakaka dlm comment tp xder saper yg nak wakakaka ko..

adeh putuih tali purut tgk perangai bodoh Tuan Komrad. To Joehan lawan dengan fakta para pembaca boleh menilai pihak mane yg wakaka(bodoh) dgn pihak yg ade fakta..

Joehan ada penjilat..anjing keling umno la nie said...

wakakaka

penjilat joehan baik punya jilat sama joehan..wi penjilat joehan..

tolong bagi tau aku

joehan tak leh jawab ni..

wakakakkaakka

apa dia kaitan Arab Kristian dibenarkan menggunakan kalimah Allah dengan hubungan USA dengan Saudi Arabia.. wakkakakaka

loser...

wakakakakkaa

mana fakta si joehan tu???

wakakkaa

keyman said...

Ya Allah..... Kau bukakanlah pintu hati pemimpin2 UMNO, ahli2 UMNO dan penyokong2 UMNO agar menerima ISLAM sebagai cara hidup.

Beramal dengan amalan ISLAM....

Berhukum dengan hukum ISLAM...

Amin....

Anonymous said...

Aku suka dengar ceramah Mat Sabu.. dulu dulu kalau sebut Anwar dia akan tambah Anwar Aljub***, sekarang sebab Anwar dah satu kapal, dah lama tak kedengaran dia cakap macam tu..

Memang dasar munafik betul; puak PAS ni..

Anonymous said...

orang umno-apco dah hilang kewarasan untuk berdebat! semoga bertambah rakyat yang menolak mereka!

awengocok.

Anonymous said...

oi awanggocok;

aku orang pas la, bukan umno

kalau umno aku tak gilah ceramah mat sabu

Budak UMNO pada masa dahulu said...

boleh caya ke ko tu budak PAS???

wakakak sbb umno ni suka menipu.. wakakakakakkaa

mahdey-aljuburi said...

orang umno bagi ceramah perangai cam beruk. takdak intelektual langsung..

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakak....

lawak sungguh baca komen pencacai juden sekalian...

mula2 guna nama joehan..lepaih tu guna ano..lepaih tu guna joehan balik....

wakakakakakakakakakakakakakakakaka...

sendiri bagi fakta,sendiri puji....sejibik cam jibon..tak habis2 ngan aljub..aljub...

agaknya dah kena suntut ngan anwar kot..tu yang marah sesangat tuh...

wakakakakakakakakakakakakakaka...

gua bukan aper,kalo bertekak ngan puak2 juden nih,bagi la fakta banyak maner pon,takkan masuk kpala otak diorang nyer....kpala otak getah sekerap..liat nak mampuih

adalah lebih baik,gua bagi komen merapu dan sengal,sebab itu yang padan pon ngan puak2 mat pakau halal nih.....

lagi satu,sukahati gua la nak tulih per....

wakakakakakakakakakakakakakak...

giler ahhh..aku nak register la trademark gelak aku nih...

wei juden2 sekalian...jgn sesekali guna wakakakakakakakak aku tu tau....

puak2 cikai nih maner leh percaya sangat....org lain wat,lepaih tiru 100 persen...

wakakakakakakakakakakakakakaka...

jgn bincang lagi pasal kalimah Allah...nanti kena tangkap polis,masuk ISA...

wakakakakakakakakakakakakakaka...

Anonymous said...

haha....
komrad da kalahhh hujahhhhhhh..........
woo...............
malu.....................

joehan said...

plik aa aku..bile ms aku ckp psl "Arab Kristian dibenarkan menggunakan kalimah Allah dengan hubungan USA dengan Saudi Arabia.."

tu la..mak bapak ko suh ko g seklh blaja pndai2..bkn jd bengap cmni..dh besar skong nuar juburi..hahahaha..dh la hujah2 xde...dr 20 komen ko..kalo kite sume kire sm2..perkataan 'wakakakaka' ko tu blh buat novel...tp isi hujah/komen ko blh buat 5,6 kerat ayt je..hahaha.
wakakakakakaakakakaka...sengal!

joehan said...

ni komen ko tuan komrad

"gua bukan aper,kalo bertekak ngan puak2 juden nih,bagi la fakta banyak maner pon,takkan masuk kpala otak diorang nyer....kpala otak getah sekerap..liat nak mampuih

adalah lebih baik,gua bagi komen merapu dan sengal,sebab itu yang padan pon ngan puak2 mat pakau halal nih....."

bgs la ko ngaku komen2 ko merapu n sengal...n byk unsur2 menunjukkn kebodohn diri ko..bgs laa ngaku diri bodoh..sekurang2nya ko blh blja lg.hahahaahahah..

Anonymous said...

alo joehan ko sedar ke atau dlm alam khayalan.....sape yg melacurkan agama. yg aku tahu umno bagi kristian sabah sarawak guna kalimah Allah SWT tp kt semenanjung x bleh....ko kata ko exPAS tp aku rasa x sbb ko snggup membodohkan diri dn melacurkan diri ko sbb wang. cuma satu soklan aku umno ada kuasa utk beri cadangan utk pinda undng2 negara bg melarang penggunaan kalimah Allah SWT oleh pihak gereja tp knapa x buat.....adakah sbb nk undi dr mereka atau pemimpin umno mmng bacul dgn pihak gereja???? kes lina joy tu adakah lina joy tu duduk kt sabah sarawak yg gerejanya menggunakan nama Allah??
bukan ke dia dr semenanjung dan gereja kt sini xbleh pakai kalimah tu. xyah nk spin sana sini. anyway syabas sbb ko sokong judi dan judi dan judi...hidup me Layu...hidup me Layu....

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakakaka...

lebih baik ngaku buduh dan sebal daripada cuba berlagak pandai tapi bangang nak mampuih...

wakakakakakakakakakakakakak....

wei joehan ko belajar ngan awang adek lar...wat judi halal sebab nak majukan sukan negara....pandai giler mamat tuh...takpon ko wat buduh2 alang skit,lepaih tu leh jumpa jibon mintak biasiswa pegi london.balajar cara2 hendak menutup lubang anus secara profesional...

wakakakakakakakakakakakakak...

buduh sombong...cam benak gak la...antar balik nuntut kat sekolah tamil upsr pon tak leh lepaih agaknya...

wakakakakakakakakakakakakakakak...

waduh..waduh...nampaknya ada kata2 sindiran dari gua yg membuatkan joehan berdendam gile...

"hatiku kau guris luka"

gua petik ayat2 lagu 80 an..

wakakakakakakakakakakakakakaka...

tuan komrad said...

wakakakakakakakakaka....

sebenarnya joehan sedang mengalami krisis identiti dan krisis pertengahan umur.....

krisis identiti..mula2 guna nickname,kedian tukar jadi ano,lepaih tu joehan balik..kedian ano..last2 jadi biul...

krisis pertengahan umur...ala2 geng saluran 1 la ni biler time undi.nak berdebat ngan orang muda ,tapi takleh nak dengar org lain cakap per..asyik dia je betul...tiru gaya juden gak la...zionis..maner taknya,baca paper no ekor,nonton tv3 suku...kapal otak jadi sengal...


tapi ada ubatnya...haaaaaaaaaaa..ni dia

wei joehan...world cup dah dekat..ko pegi bertaruh.main tilik2 lar ngan puak2 juden..kalo menang confirm dapat hadiah BESAR PUNYA...

hati jadi tenang,hidup senang lenang..tak yah jual insuran lagi...

dah menang judi,jgn lupa beli kete mata belalang kunyit..

wakakakakakakakakakakakakakakakakak

Anonymous said...

banyak gelak dari isi, apa la punya goblog ni.

jai

Anonymous said...

ni blog mabuk todi agaknya...dari atas sampai bawah gelakk...

joehan said...

to anon May 27, 2010 2:04 PM

"cuma satu soklan aku umno ada kuasa utk beri cadangan utk pinda undng2 negara bg melarang penggunaan kalimah Allah SWT oleh pihak gereja tp knapa x buat....."

hahahaha..bengap..mmg ade la undng2 kate Allah hnye utk islam..tp korng je buat xreti...kes lina joy tu aku bkn kate die murtad sbb penggunaan kalimah Allah la sengall...aku kate nuar juburi skong lina joy murtad..ko xpnh tgk ke wawancara cnn ke ape ntah..tp minah omputih tu temuramah nuar juburi..n nuar juburi kate die skong lina joy murtad..hahahaha..tu kenyataan..ko la yg spin..xphm mksd aku..

so aku nk tnya ko plak..ape motif bg kristian gune kalimah Allah????
pkir2..jgn xpkir..Allah bg akl utk pkir n kuarkn hujah2 bile berckp..jgn jd cm tuan komrad..komen xde isi..tp penuh dgn wakakakakaka..hahaha.

tuan komrad..aku da mls nk lyan ko..komen ko nth ape2..ahahaha.

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakak..

puak2 juden sudah paneh hati kerana tingkah laku mereka telah digelakkan....

ngutuk kata goblok,tapi masuk sini gak..siap bagi komen lagi...

wakakakakakakakakakakakaka...wei goblok

kalo bagi fakta pon,puak2 juden ni sampai mati takkan caye...

aperrrr???tak puih hati????

pi berambus masuk mykemut....

tuan komrad said...

ade aku suruh layan??????

wakakakakakakakakakakakakakaak...

ini negara demokrasi maaa...kalo tak pueh hati..pegi report polis la...

wakakakakakakakakakakakak...

takkan kaloh kot wahai juden???

selagi ada hayat,gua akan berusaha menyindir puak2 juden dengan ayat2 bebal dan sengal gua...

wakakakakakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

komrad.

di the unspinners dah keluar kata2 tuan guru selipar ko pasal judi dan arak. lagi ko nak temberang.

malu la oii. ramai org boleh tgk kebodohan PR.

jai

matstimketum said...

pencacai umno cepat tulis komen, besok cuti tak dapat nak guna komputer pejabat lagi! pencacai umno memang percaya pada unspinner yang gelap tu! sungguh baik hati umno sebab hulu selangor mic menang sami velu berani bangkit melawan tokeh!

tuan komrad said...

bagus sangat la tuh...juden amik maklumat dari sumber juden gak..

maka juden pon bertambahlah kejudenannya

wakakakakakakakakakakakak..goblok

pegi join makan tempe ngan wak toyo lagi baik lar


wakakakakakakakakakakakakaka..

juden..judean.....judi..judian..umngok menyanyi..apco petir gitarrr (sila ikut nada lagu mas edayu)ala lagu dangdut tuh....

wakakakakakakakakakakakakakaka...

mankeldai said...

betul ke cerita yang umno mahu tg fakhry jadi raja kelantan sebab telaga minyak?

Anonymous said...

assalamualaikum semua yg ada teruk sangat ayat yg korang pakai.semua ni tak pernah belajar ilmu agama ke.Kenapa kita sesama kita duk berperang dlm ni utk tambah dosa.Sebagai seorg Islam yg beriman,selagi DSAI tak bersumpah dengan nama Allah S.W.T.itu telah membuktikan kejadian ini berlaku dan selagi itu saya tak akan menyokong perjuangan DSAI sampai mati.Saya hanya percaya kpd org yg berani kerana benar,tangguh kerana salah.Lawan tetap lawan motto yg DSAI ajar tp DSAI sendiri tak berani nak lawan Saiful.

Anonymous said...

layan ajelah ape pencacai BN cakap dalam nie. dah mmg dasar makan suap dan katak... semua dia orang melantak tak kira halal n haram. itulah pencacai BN. Sudah diketahui umum rasuah makanan asasi mereka.

Anonymous said...

layan jugala ape pencacai BN nak cakap.. aku rasa dia orang dah tak ade tempat nak melalak... dalam blog mereka kosong pengunjung... mcm ceramah mamat kotak n katak tu. eloklah tu.

Anonymous said...

pencacai BN nie orang cerita pasal ceramah ezam yang kosong kerusi dia org melalak mcm anjing upahan pulak. ishkk ishkkk. dasar anjing BN.

bolos501 said...

......EZAM2 kesian kao....

Jiwa Kacau said...

Muncung boleh ikat reben

tok janggut said...

bengong sungguh puak2 umco judi bola nie...
royalti bila nak bagi?????

proBNpasirputeh said...

salam.......ada masa lihatlah fb Tok Pa nih...


http://www.facebook.com/pages/Mustapa-Mohamed/227789400038?ref=ts

tq
fb:probnpp