"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 17, 2010

Malaysia Bebas Cukai 5 Tahun Jika Pakatan Rakyat Mentadbir Malaysia Selepas PRU-13: Dato' Haji Husam Musa

YB Tony Phua (Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara-DAP)
Dato' Haji Husam Musa (ADUN Salor-PAS)

Kuala Krai, 16 Julai - AJK PAS Pusat yang juga EXCO Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri Kelantan, Dato' Haji Husam Musa memberi jaminan jika Pakatan Rakyat diberi mandat oleh rakyat dalam PRU-13 untuk mentadbir Malaysia, Pakatan Rakyat akan mencari jalan terbaik untuk memansuhkan cukai selama 5 tahun. Idea ini ditawarkan oleh Dato' Haji Husam Musa dalam ceramah anjuran Urusetia Penerangan Pakatan Rakyat di Kuala Krai, Kelantan semalam.

Penceramah lain yang turut hadir ialah ADUN Mengkebang, YB Ustaz Latiff, Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr.Hatta Ramli dan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara (DAP) YB Tony Phua.

Pakatan Rakyat memiliki formula istimewa untuk merealisasikan "Malaysia Yang Bebas Cukai Demi Kesejahteraan & Kemakmuran Rakyat" kata Dato' Haji Husam Musa.

Semua Ahli Parlimen dan ADUN Pakatan Rakyat membantah sekeras-kerasnya tindakan drastik Kerajaan UMNO/BN menaikkan harga barangan keperluan asas tanpa membentangkan terlebih dahulu untuk dibahaskan dalam sidang Parlimen. Jelas dan Nyata bahawa UMNO/BN bertindak sesuka hati seumpama Negara ini milik mutlak mereka dan bebas berbuat apa saja tanpa memikirkan kesan kepada rakyat yang rata-ratanya masih berpendapatan rendah dan miskin.

Dat' Haji Husam yang juga EXCO Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri Kelantan menyelar etika kerja Kerajaan UMNO/BN yang zalim dan tidak bertanggungjawab apabila projek-projek mega yang memakan kos mencecah billion ringgit serta pembelian dengan kos yang melampau dan tidak masuk akal tetap diteruskan pada masa rakyat terus menerus dibebani dengan pelbagai kenaikan harga dan cukai contohnya yang terbaru kenaikan barangan keperluan asas yang diumumkan secara tergesa-gesa oleh Najib pada malam 15 Julai selepas sahaja Sidang dewan untuk penggal ini ditangguhkan..

Kenaikan harga barang tanpa kenaikan taraf ekonomi dan gaji rakyat Malaysia yang majoritinya terdiri dari petani,nelayan, buruh, peladang, bekerja sendiri dan bekerja di sektor swasta pastinya akan membebankan rakyat akibat malapetaka ekonomi dan inflasi yang teruk di Malaysia.

Dato' Haji Husam serta barisan penceramah dalam majlis penerangan isu semasa mengajak semua rakyat Malaysia dari semua kaum dan agama untuk menolak UMNO/BN dalam pilihanraya akan datang serta menyokong Pakatan Rakyat demi kesejahteraan dan kemakmuran rakyat dan Negara Malaysia.

-Warta 365

54 comments:

Anonymous said...

Bagus juga bila ada pemimpin dari parti Pakatan Rakyat mengeluarkan cadangan berani secara terbuka tentang cukai.

Kalau Pakatan Rakyat berani memberi pelepasan cukai selama 5 tahun jika memerintah Malaysia apakah BN anggap cadangan itu boleh jadi kenyataan atau ianya mustahil dilakukan..?

Kita sama-sama lihat sama ada mereka yang mewakili UMNO Baru dan BN boleh menerimanya atau mereka berpura-pura bijak tapi sebenarnya mereka memang bangang.....

ofekenofee said...

woiittt...
mana bleh!!!
dari 9 tahun jadi 3 tahun dah bole bankrap...
wakaka...

Anonymous said...

Hahaha...negara bebas cukai selama 5 tahun. Kenyataan yg menarik dan boleh tarik undi!!! Tapi jgn sebarang cakap. Bentangkanlah kaedahnya sekali. Nak jugak tengok cadangan bajet dan "cash flow" negara dibawah pemerintahan PR....lepas buat analisis dan stress test atas kaedah2 yg dicadangkan, tengoklah hasilnya...kalau cantik pada dasarnya atau "on paper" boleh gak cuba...kot2 nanti opening balance pun dah deficit, mcmana nak bertahan (sustain) selama 5 tahun..Agaknya lagi cepat negara ni bankrupt..

Hahaha satu cadangan "taik kucing!!"

kungpaw said...

saya nak kontrak balak satu dato' husam! lame dah tunggu ni.Kalo xleh balak sy nak projek ternak kambing.Bab tak payah bayar cukai tu nenek saye setuju sgt.Hidup PR!Hidup Bontot!..opss sorii bro tersasul.

Anonymous said...

Bodonye dia ni,..taik kucing dia cadangn gitu...

Pmbyr Cukai Tanah Kelate said...

woitt tok use, mu setel dulu masalah cukai tanah negeri kelate. kalu mu dok leh setel cukai tanah terutamanya masalah denda cukai maka mu jgn dok berangan nak tawar hapus cukai kerajaan pusat nanti, poooorah tok use.

Anonymous said...

1.Cubalah dulu dikelantan dan kedah!!
2.Pakat-pakat nak tumpang tenguk!!!bulan depan boleh mula kot!!
3.Bertuahnya puak kelantan dan kedah nanti!tak dak cukai tanah!cukai pintu dll!
4.Awatttt tak janji bulan jatuh keriba!!syok sikit dengaq!!!
5.Ala!!!bukannya susah!!!guna modai ayaq lioq jeee!!
6.Lagipun bukannya susah pikiaq!!guna otak dikepala lutut jee!!!
7.Janji pilihanraya dulu dah tunai kebelum!!
8.syokkkkk nya puak tua-tua dikedah!selangoq!kelantan!penang!!tiap-tiap bulan dapat rm1000 !!!

Anonymous said...

Kerajaan Pusat menuduh Kerajaan Negeri Selangor lemah dalam menyelesaikan isu mencuri pasir.

Bila Kerajaan Negeri Selangor menghantar surat kepada TPM memohon bantuan kerjasama dalam menangani isu kecurian pasir di negeri itu.

Tapi TPM yang bijaksana berkata itu bukan urusan kerajaan pusat, kerajaan negeri kena urus sendiri..? Pulak dahhhh.

Persoalannya, MB nak tangkap pencuri dengan apa..? Sedangkan Polis Raja Malaysia di Selangor tidak menerima arahan dari MB Selangor tapi mereka dibawah kuasa KDN dan kerajaan pusat.

Bila MB Selangor usulkan cadangan untuk menubuhkan unit polis bantuan kenapa kerajaan pusat membantah..?

Kerajaan pusat nak perbodohkan siapa..? Semua rakyat Negeri Selangor yang tidak menyokong BN sedang memerhatikan tindakan kerajaan pusat yang bersikap hipokrit....

Sebenarnya Kerajaan Negeri dalam pentadbiran Pakatan Rakyat juga mampu tidak mengenakan cukai yang membebankan keatas rakyat asalkan kerajaan pusat juga dikuasai oleh Pakatan Rakyat.

Bagaimana nak memansuhkan cukai selama 5 tahun seperti yang diilhamkan oleh Datok Haji Husam Musa sedangkan Kerajaan Pusat dikuasai oleh lanun darat dan kerajaan negeri dikuasai oleh peniaga berhemah..?

Untuk memansuhkan cukai selama 5 tahun itu ahli UMNO Baru mesti bersatu dan bersama memberi undi kepada semua calon Pakatan Rakyat apabila tiba masa pilihanraya ke13.

Anonymous said...

he he

tergolak bosa..

kat Kelantan dah habis tanah balak ..

kat Selangor dah banyak tanah gondol..

ada hati nak hapus cukai.

HA HA HA .. tergelak sampai berguling guling

Anonymous said...

He..heee heee...

Cuba tanya orang yang kerja makan gaji. Seronok kena bayar cukai..?

Sekarang kerajaan naikkan harga barang... seronok harga barang naik.. kalau seronok kena lah buat kenduri meraikan kenaikan harga barang... he..hee... kah...kah..

Kita patut wujudkan kumpulan yang suka bayar cukai dengan kumpulan yang dikecualikan cukai...

hehe... he... cukai tahun lepas dah bayar ke belum...? Tak bayar nanti boleh kena saman, kalah bicara kalu...tidur dalam penjara... heheh.. heheh..

Dalam blog boleh le ketawa heheh..heheh.. tapi kat kaunter hasil dalam negeri... merayu macam orang kurang upaya.. kah kah kah..

hehehe... heheh...

Cai Oh Cai said...

tongong juga orang yang suruh kerajaan kedah dengan kelantan buat dulu, sedangkan hasil negara semua tertumpu kepada pusat, kenalah kerajaan pusat dulu buat, kalau nak buat kenalah bagi undi kat PR itu pun tak reti reti, maklumlah cai cai rungsing kalau dapat kat PR semua projek yang di bolot selama ini terlepas ... peduli apa dengan cai cai be end itu !

Anonymous said...

..tongong juga orang yang suruh kerajaan kedah dengan kelantan buat dulu, sedangkan hasil negara semua tertumpu kepada pusat...

1.Hang ni baca buku ke tak baca buku!!
2.Cukai pintu!cukai tanah!!sapa yang kutip oii!!
3.Elokla tu!!yang janji!yang dengak!yang percaya!!yang pencacai!!
4.Nak urus KOHILAL pun tak boleh!!inikan nak tadbir negara!!!!masa masuk KOHILAL janji nak bagi 20% untung!!last sekali habuk pun tak dak!!!

Anonymous said...

salam,
sy hairan atas komen negatif diatas tentang bebas cukai..
Ikhlas sy nak tanya blogger diatas adakah anda pembayar cukai yg setia? atau sekadar cakap je.. jgn jadi manusia beralasan jika ada usul yg baik anda tolak tepi..
@ adakah anda pembayar zakat yg setia?
Jika zakat dan cukai mana pilihan anda?
jadilah insan suka pd kebaikan ..
Tak ada benda mustahil dlm dunia ini jika kita bersikap positif..
Bangunlah wahai insan yg lemah disisi Allah..

Anonymous said...

Heee....hehe....he....

Hanya KOHILAL saja ke yang ada untuk dijadikan hujah kononnya orang tertentu tak pandai tadbir negara..?

..he hehe...hehe...

Mana lebih besar modal KOHILAL jika dibandingkan dengan komisyen kapal selam... heheh..hehehee...

... HA HA HA .. tergelak sampai berguling guling.....

Cai Oh Cai said...

hahaha, pendapatan dari cukai tanah berapa ketul sangat wei, pendapatan dari cukai pintu berapa duit sangat wei, kalaulah kerana cukai tersebut berbillion kenapa kerajaan-kerajaan negeri masih berhutang dengan kerajaan pusat, kelantan pun masih kena bayar ketulan-ketulan hutang peninggalan kerajaan BN dahulu ...

Anonymous said...

"Rakyat didahulukan" -slogan taik kucing oleh Babi Nagara. Sial punya Mat monggol ziana zain ni.

Anonymous said...

hahaha bodoh nak mampuh gok husam ni rupernyer, kalau di ingatkan sejarah masa kuli dlm 46 dulu ada cadangan gini gak, tp rakyat tak tertipu, klau nak perlepasan cukai pendapatgan pon rakyat tak percya sangat, jgn rakyat bodoh sangat husam wei, kalau mung nak bengong pon bengong sorang2 dah, cuba tgk kerajaan bijok pandai PAS ganu dok ambil cukai pintu, KT jd mcm pekan koboi, huduh, landscape dok terjaga, kebersihan dok terurus, jd saper bodoh, kalau dikatakan akan dikaji dan dikurangkan , tu aku percya dan kebanyakan rakyat hok dok taksub bodoh akan percaya, aku pon sokong PR jugak tp kalau cadangan bangap dan bodoh gini kuar, emm sorry, bahlul

Anonymous said...

korang silap la....anon yg suka byar cukai tu yg bebenornya pak menteri umno....duit korang kan sume pinjam dri mak bapak diaorang. tu si bullrate najib baru jumpa bapak dia. bapak dia kata duit x cukup nak buat belanja tu pasal harga barang naik...mana la pg si anti-firaun yahudi laknat tu....ooohh pi blanja sakan kat genting main judi yer....ni harga dah naik, poket pun dah pennuh apalagi p joli judi dgn arak ler....aku xkan halahkan satu sen pun duit cukai aku yg diambil oleh anak2 haram ni....

mankerbau said...

rakyat terpaksa ikat perut sementara pemimpin negara terus berbelanja sakan untuk majlis yang tak berfaedah serta menuntut elaun keraian dan lain-lain yang tak munasabah! harta negara dibelanjakan untuk mengkayakan kroni. rakyat malaysia ni dungu ke?

Anonymous said...

"Hanya KOHILAL saja ke yang ada untuk dijadikan hujah kononnya orang tertentu tak pandai tadbir negara..?"-anom.
1.oiii!!benda kecik pun tak boleh urus!!macammana nak urus benda besaq!
2.Hang tak faham konsep dakwah ke oii!!mula-mula dakwahkan diri sendiri dulu!dah beres baru dakwah keluarga dan masyarakat!!diri pun tak ketawan hala!!nak dakwah orang!!
3.Macam hussam tu!!bela kambing pun boleh bangkrap!urus kohilal pun boleh bangkrap!!macam mana nak urus negara oiii!!
4.Lagipun takat nak janji guna modai ayaq lioq jee!!eloklah tu!!pendengaq ceramah pun puak-puak yang pagi petang dikedai kopi!penghambatt tupai!!malam dengaq ceramah!!!duit anak mengaji harap duit PPTN!!!
5.Eloklah tu keturunan pak kaduk oiii!!

Anonymous said...

Hee..hee.ehee....

"...Macam hussam tu!!bela kambing pun boleh bangkrap!urus kohilal pun boleh bangkrap!!macam mana nak urus negara oiii!!..."

Hee..ehhheee..heee...

Modal mana yang lebih besar... bela kambing, tubuh syarikat KOHILAL atau membina Stadium Negeri Terengganu yang runtuh...?

Hee..eheee...heeehee...

Apakah orang yang membina stadium dengan harga yang mahal tapi runtuh dianggap sebagai bijak mengurus..? Atau bijak menipu...?

Hee....ehee...heee...

Semuga peneroka felda suka pada calon Pakatan Rakyat...!

... HA HA HA .. tergelak sampai berguling guling.....

dino.yp@gmail.com said...

mana pi lord reid al bewaki?

pencacai umno ni memang banggang said...

pencacai umno meracau bila kata bebas cukai.

hoi bewok umno jangan cakap PR tak pandai tadbir ukur diri dulu bewok oii...hasil cukai, industri ada, pelancongan ada, perladangan ada, GLC ada, hasil minyak jangan cakap la banyak ada...tu pun negara boleh nak bangkrap?

apa kejadah sumber yang banyak ni negara boleh bangkrap, subsidi ditarik balik kononnya langkah rasional meningkat perbelanjaan negara.

Kemana hasil sumber negara tu pergi kalau tak kedalam poket menteri malaysia yang bangsat menghisap keringat rakyat.

Contoh bagus masuk kedalam poket menteri bewok ni...

1. skandal scorpene

2. PKFZ

3. kehilangan enjin jet

4. pemberhentian jambatan bengkok

5. politik wang

6. kos berganda didalam pembinaan

7. kerugian didalam runtuhan stadium dll.

8. skandal perwaja

9. kerugian sime darby

10. kerugian pos malaysia

11. rizab felda menyusut

dan banyak lagi tak termasuk projek yang dah siap tapi UMPAMA RUMAH DAH SIAP PAHAT BERBUNYI.

golongan bewok pencacai umno ni kalau dah dapat upah duit lendir rakyat untuk jadi blogger...tolong jangan tunjuk korang ni memang makan upah dengan bagi komen banggang macam ni.

NAK BAGI PERINGATAN...ORANG MELAYU DAH KURANG BACA UTUSAN MELAYAU JADI SUSAH LAH NAK BODOHKAN ORANG MELAYU. CUMA BLOGGER BEWOK JEH CUBA NAK AMBIL ALIH TUGAS UTUSAN MELAYAU BAGI CUBA MENYAMBUNG DAN MENYEBARKAN VIRUS BANGGANG YANG ADA DIDALAM UMNO...kah kah kah

Anonymous said...

"NAK BAGI PERINGATAN...ORANG MELAYU DAH KURANG BACA UTUSAN MELAYAU JADI SUSAH LAH NAK BODOHKAN ORANG MELAYU. CUMA BLOGGER BEWOK JEH CUBA NAK AMBIL ALIH TUGAS UTUSAN MELAYAU BAGI CUBA MENYAMBUNG DAN MENYEBARKAN VIRUS BANGGANG YANG ADA DIDALAM UMNO...kah kah kah"-anom

1.Menurut wikipedia!suaratkhabar terlaris dimalaysia ialah Harakah!!
2.tatak baca ka oiii!!!!

Anonymous said...

memang UMNO tak mampu buat, tapi UMNO mampu bantu koperat tapi tak mampu bantu rakyat

Anonymous said...

Tahukah anda Pork N.ajis menghalalkan muslim makan tupai?

Anonymous said...

Tahukah anda Pork N.ajis menghalalkan muslim makan tupai?

July 18, 2010 7:26 PM

memang tupai halal dimakan

tupai adalah harus dimakan. tupai bukanlah dikategorikan sbg binatang buas ataupun binatang yg suka kepada kekotoran. Tupai adalah sejenis haiwan yg suka memakan tumbuhan/sayuran. ia tidak beracun dan tidak membahayakan manusia.

lain kali jgn main semborono aje
kalau tak tau bertanya..jangan berlagak

Anonymous said...

UMNO perintah Malaysia 53 dah nak bangkrap, kalau siapa perintah pun memang negara yang telah di lingkupkan UMNO, orang lain hanya jadi pak sanggup untuk kembalikan maruah negara

Anonymous said...

Tahniah ada wawasan!!!! Wawasan UMNO 1 Malaysia hanya nak hapus subsidi, biasiswa, kenderaan lama orang miskin dan macam-macam lagi

Wahub Al-Wahubi said...

puok2 wahabi dah mula serang... wahabi al-wahabi...

Anonymous said...

bila UMNO kurangkan majoriti Pas di manek urai, penaik tambang bas, bila UMNO menang di bagan pinang dan hulu selangor, penaik insuran, minyak dan harga barang, kalau BN menang PRU13, mampus dan melarat rakyat

Anonymous said...

"tupai adalah harus dimakan. tupai bukanlah dikategorikan sbg binatang buas ataupun binatang yg suka kepada kekotoran. Tupai adalah sejenis haiwan yg suka memakan tumbuhan/sayuran. ia tidak beracun dan tidak membahayakan manusia.

lain kali jgn main semborono aje
kalau tak tau bertanya..jangan berlagak"-anom.

1.Berjuta makanan yang halal dimakan!!buat apa pilih yang harus!!
2.Awatttt!!dikelantan dan tak dak benda halal dimakan keee!!!
3.Puak kelantan ni suka yang harus rupanya!!merokok!MLM! tupai!!!

Anak Lenggong said...

KAH KAH KAH...PAK LOBAI KUSAM MUSANG BANYAK CAKAP OO..YE LAA ..SEKARANG NI RAKYAT KELANTAN HIDUP DENGAN TAK DIKENAKAN CUKAI..YE TAK..!!!! KAH KAH KAH JANJI TAIK KUCING BOLEH LAA..SEBELUM BERKUASA TAPI BILA LEPAS BERKUASA SEMUA PERKARA YANG BOLEH BUAT DUIT DISAPUNYA UNTUK DAPATKAN HASIL TAK KIRALAA HARAM KE HALAL KE..PAK LOBAI PAS SEKARANG NI DAH ILANG TARING..ASYIK DOK NGANGGUK JEE DIATAS APA YANG DILAKUKAN OLEH RAKAN SEPERJUANGAN..TU IKYS..TELAH DITUTUP SEBAB TAK MENDATNGKAN KEUNTUNGA..KERAJAAN BN DULU MEBINA INSTITIUT TU UNTUK KEMUDAHAN ORANG MELAYU DIDALAM BIDANG KEMAHIRAN..NAK AJAR ANAK MELAYU TAU TAK...BUKANNYA UNTUK BUAT KEUNTUNGAN SEPERTI YANG DIHAJATI OLEH PUAK PAS DAN RAKAN2 NYA.

CUBA LIHAT DULU PAS LAH JAGOAN BERTEMPEK DIJALANAN PABILA MENYENTUH SOAL RAKYAT TETAPI SEKARANG NI BEBUDAK PAS BOLEH DIKERAH OLEH NUAR DAN CINA DAP UNTUK MENJADI SAMSENG JALANAN PABILA SESUATU ISU TU MENGUNTUNGKAN POLITIK MEREKA..LIHAT LAH APA YANG TELAH PAS LAKUKAN BERKENAAN DENGAN ISU NI:

1. ISU PENTERNAKAN BABI - DIAM SEBAB SESAMA NAK MAKAN HASIL CUKAI.
2. ISU PENJUALAN ARAK DIKAWASAN MELAYU -MEMULA MENYALAK PASTU BILA DISERGAH DAP TERUS DIAM.
3. TANAH ANAK YATIM PUN NAK DISEBAT
4. DUIT ZAKAT PUN NAK DIKONGSI BERSAMA.
5. ISU PASIR SEBAB SESAMA NAK PENUHKAN KOCEK.
6. ISU TERBAHARU TUTUP IKYB ..SEBAB TAK MENDATANGKAN KEUNTUNGAN.

SO INI LAH NEGARA KEBAJIKAN YANG DILAUNGKAN OLEH PAKATAN RAKYAT DAN OMONG KOSONG OLEH KUSAM MUSANG YANG NAK MENGHAPUSKAN CUKAI...NI BARU MEMERINTAH SEBUAH NEGERI ..KALAU DAPAT SEBUAH NEGARA ..SEMUA KEMUDAHAN YANG DIBERI KEPADA ANAK BANGSA MELAYU AKAN DILELONG OLEH PUAK2 NI DEMI UNTUK KEUNTUNGAN DAN MEMUASKAN HATI SIKAPIAQ YANG TIDUR SEBANTAL...

Anonymous said...

tupai adalah harus dimakan. tupai bukanlah dikategorikan sbg binatang buas ataupun binatang yg suka kepada kekotoran. Tupai adalah sejenis haiwan yg suka memakan tumbuhan/sayuran. ia tidak beracun dan tidak membahayakan manusia.

lain kali jgn main semborono aje
kalau tak tau bertanya..jangan berlagak"-anom.

1.Berjuta makanan yang halal dimakan!!buat apa pilih yang harus!!
2.Awatttt!!dikelantan dan tak dak benda halal dimakan keee!!!
3.Puak kelantan ni suka yang harus rupanya!!merokok!MLM! tupai!!!

bodohnya..........
persoalan yang di timbulkan bukan masalah kat kelantan takde makanan
halal yang lain...persoalannya tupai tu haram atau halal untuk di makan...
tu la pencacai umno suka lari tajuk..lain yang di bincang lain yang di beri jawapannya...
org dok cerita pasal tupai halal atau tak di makan....bodoh tahap gaban mamat ni...kesian anak sapa la tu....anak orang umno la

M. Kapoor said...

Ada sekok menteri kerajaan kata Melaysia mempunyai hasil pendatapan yang tinggi setiap tahun. Jadi, kenaikkan harga harga petrol. diesel, gula tiada kaitan dengan dengan ekonomi negara.

Kah...kah...kah....

Kalau hasil pendapatan makin tinggi, pasai apa rakyat terus di tekan? Patut harga barangan makin rendah atau sekurang2nya boleh dikekalkan haraga barangan harian. Ini tidak.....kerajaan makin kaya dicampur dengan cukai kenaikkan harga....rakyat pulak makin merana dengan kenaikkan harga.

Hampa belajaq ekonomi apa ni..????

Anonymous said...

wah...dasat nye husam nih..

tax free for 5 years? nice to hear lahh..but aku rase, boleh diimplementasikan..

kat mane2 kat dunia ni, kita tau, tanpa tax, siapalah kerajaan memerintah..but husam punye idea ni, mmg terbaik..

mmg betul la tax free..langkawi pun tax free ape?

ade sesapa tanye kat husam ni secara detail tak tax free ape yg dia maksudkan?

tp utk kelantan, tax free yg husam kata tu adalah utk barangan yg melibatkan arak dan pusat urut2 dan judi..tax free jugak tu, ye tak? ade husam menipu?

anti-firaun..

p/s: klakar la PR ni..tp aku risau, ramai yg terkeliru, kang bila da vote utk PR, satu batang tax free pun tak nampak..pastu cipta alasan, Fed Gov tak benarkan..kalu ade yg termakan dgn umpan sebegini maknanya anda adalah sgt bodoh dikaca mata PR sbb mudah ditipu..

joehan said...

hahahaaha...lg satu kenyataan mengarut n bodo dr org pr khas utk rakyat2 bodo yg senang kne tpu dgn pr..cukai pintu kat slngor yg janji kate nk trun pon xtrun2 lg...sudah2 la menipu tu husam musang oi...klaka la otak org2 pr ni...otak sume dh kene liwat dgn nuar juburi babi..oi nuar juburi..berjy lg taktik ko ek..tangguhkn kes..sbb kapal sink sakit..peguam bela smpai 10 org..sekor peguam bela ko sakit trus mintak tunda..peguam lain tu tunggul ke..sok kapal sink tu mati ko nk tangguh smpai kiamat ke..hahaha..bodo tol ko ni nuar juburi babi..dah tau slh ngaku je
slh..

to anon July 17, 2010 8:04 PM..mmg terbukti bodo2 puak2 pakatan haram jadah ni..oi mamat bodo..penguatkuasaan pasir kt slngor tu mmg bidang kuasa negeri..ko tnye plak sape nk pegi tngkp org2 yg korek pasir tu ye..ko tau ke x..tiap2 pbt ade anggota penguatkuasaan..dieorg la kuatkuasakn undang2 pbt..dieorg ade hak bg saman..rampas harta benda,sita n mcm2 lagi..dlm kes pasir ni dieorg kne mntk bantuan pdrm utk wt tngkapan besar2an..tp ape yg khalid gagp buat..mntk kerjasm pusat utk kes pasir kt selngor ni..nmpk sgt kelemahan khalid gagap ni..brenti je la jd mb wahai khalid buncit..ke ko tkt dgn samseng2 dap yg kuasai kerja korek2 pasir ni..ke yg korek2 ni sume kje org2 nuar juburi..biasa la..nuar juburi kn suke korek..

kesimpulannya..pegi jahanam dgn pr..hahaha..budak2 bodo dlm paktan je yg percy free tax utk 5thn ni.. to nuar juburi..go to HELL!!

Anonymous said...

joehan raja lawak
hang bagus la


anti-firaun
atok aku suka johan raja lawak
aku pulak suka bini dia

joehan said...

aikk..anon atas aku ni..tu je ke ayat2 yg otak ko mampu pkir..hehe..xpe..sbb mmg taraf otak2 yg xmampu berfikir cmni yg nuar juburi perlukn utk undi pr time pru13 nnti..g jahanam la wei dgn pr..balak kt klate dh nk abs..pasni blh mntk penyamun pasir kt slngor ajar penyamun2 kt klate plak utk curi pasir..kt png dh stat menyamun dah..hahaha..g jahanam la nuar juburi.

Anonymous said...

Anak lenggong,
Anti firaun,
joehan.....

Aku teruja hujah kau orang heee..ehehhehe...

Pakatan Rakyat mencadangkan untuk tidak mengenakan cukai 5 tahun pada rakyat Malaysia sekiranya mereka diberi kepercayaan memerintah kerajaan pusat.

Cadangan itu baik atau tidak..? hehe... heheh....hehehaehe..

Kalau cadangan itu tak baik pengecualian cukai untuk 5 tahun itu tidak dikhususkan pada kau orang.

Hehe...heheh..ehehehhee..

Bila tiba masanya nanti, kau dan pencacai-pencacai yang lain mesti membayar cukai kerana kau sendiri tidak bersetuju dengan cadangan pelepasan cukai itu.

Bila tiba masanya nanti,tak bayar cukai kau orang mesti disimpan dalam penjara Sg. Buluh. Padan muka !

Heheh...hehehe..heheh...

Semuga anak dan cucu peneroka felda sedar Najib bercakap bohong....

... HA HA HA .. tergelak sampai berguling guling....

joehan banggang ya amat said...

Joehan bangsat...

Timbalan Menteri Kewangan, Senator Datuk Dr Awang Adek Hussein yang juga BEKAS BAKAL MENTERI BESAR KELANTAN berkata, kenaikan daripada RM1.65 kepada RM1.90 sen sekilogram akan menyukar dan mengurangkan aktiviti penyeludupan bahan itu dan secara langsung menjimatkan wang subsidi yang dikeluarkan KERAjaan.

kah kah kah joehan munafik bangsat perosak melayu sudah kembali...

joehantu dah baca lom apa menteri bangsat ko cakap kat atas tu?

aku rasa kes Anwar ada juga alasan nak tangguh walaupun kononnya nampak Anwar cuba perbodohkan rakyat tapi malaon bangsat ko ni...dah la tuhan anugerah kelebihan bijak jadi menteri tapi bodoh mengalahkan Anwar bagi kenyataan macam ni.

kah kah kah bawak cukup la joehan banggang buka pekong ko yang ko ni banggang macam menteri pukimak umno gak kah kah kah

DEMI TUHAN BANGSAT LA HIDUP KORANG KERANA MEMBUAT KEROSAK SEPERTI INI.

joehan said...

hahaha..bgsnye bahasa ko..bgs2..dpt skit saham dose mencarut..nnti blh claim kt akhirat..ehh..lupe plak..pok nik bg kebenaran mencarut n dh jamin syurga..hehehe..

bebas cukai 5tahun???..hahahahaha..putus usus aku gelak guling2 dgn idea lawak babi husam musang ni..ekonomi klate pon kucar kacir..hahhaaha..

joostspring said...

kenyataan banggang utk menarik minat orang2 banggang....

bercakap je lebih husam kusam ni...nak jaga projek ternak kambing pun gagal...lepas tu nak cakap pasal ekonomi global..

wei husam...mulakan penghapusan segala cukai di kelate tu dulu...jgn duk kecek jah pndi..

serupo org bodo huse kecek, nak hapuskan cukai konon..tapi cukai di kelate tu naik sokmo..

Anonymous said...

anti-firaun,joehan,anak lenggong dan joostspring. knapa lepas jual 2 telaga minyak, naikkan harga barang asas malaysia masih lg diambang kegawatan ekonomi? duit tu suma g kt mana? ooo...aku dh tau ni mesti p buat beli coli rosmah puaka. saiz dia x de dlm pasaran so kena tempah sbb tu mahal kan...kan...ketua pmbangkang kt selangor kata selangor negeri berlubang. yg aku pelik tu bnyaknyer lubang xkan dua tahun boleh bikin itu mcm...dia pun ckp dlm kssb ada penyelewangan tp kutipan cukai berkali2 ganda naik brbanding masa menteri ko perintah...mcm mana tu...tolong buat pencerahan sikit....bleh??

Anonymous said...

boleh ker pencacai2 beer end nk bg pencerahan. sdangkan menteri dia pun buat pencerahan dlm keadaan blur ni kan pulak level pencacai mcm diaorang tu suma....mkin berserabut la jadik nyer..anyway try ur best la pencacai beer end...

joehan said...

bebas cukai 5tahun??hahhahaha..otak aku msh xdpt trima lawak tahap gile babi cm husam musang ni..hahaha..

pru 13 bakal menyebabkn org2 melayu hilang hak2 dlm perlembagaan kalo org2 cine bersatu n dibantu oleh org2 melayu bangsat dlm pr..korng tgk la nnti dgn mudahnya perlembagaan perkara 153 dipinda dgn sokongn majoriti mp cine n mp india dlm dewan rakyat..bil gereja,kuil n tokong akn sm byk n besar dr masjid n surau..biasiswa,kuota,tender n mcm2 hak istimewa melayu akn disamaratakan..org2 dr tanah besar CHINA akn dtg n akn mnjd penduduk tetap kerana syart2 ketat imigresen akn dimansuhkn..ms tu mngkin melayu jd minoriti mcm singapura..bangsa cina adalah bangsa oportunis rakus yg akn mengaut segalanya selagi diberi kesemptan..adakah bangsaku tdk belajr dr sejarah??..syabas org2 melayu bangsat pr..adakah pru 13 akn mengulangi 13 mei??..sm2 kita tgk kalo melayu2 bangst dlm pr msh xubah..

-melayu itu bangsa terpilih kerana dipilih Allah utk menerima hidayah ISLAM-

Anonymous said...

Joehan kata

-melayu itu bangsa terpilih kerana dipilih Allah utk menerima hidayah ISLAM-

Kalau gitu laksanakan lah Islam sepenuh nya bukan separuh- separuh. Kan kuasa masih di tangan UMNO/ BN sekarang. Buat lah terus apa tunggu PAS yg belum tentu menang PRU 13.

Apa ikut cakap MIC, MCA, Gerakan, IPF,Parti Iban dan Khadazan , takut ke UMNO dgn dia orang. Kalau UMNO buat aku yakin orang Melayu 99.9% akan sokong UMNO balik.

Aku cakap laksanakan sekarang semasa kuasa ada di tangan, jangan cakap je.....tak sanggup lagi aku bertekak dgn AJK bahgian lagi-lagi wanitanya, cerita lebih, kuasa mahu tapi penakut.

Anonymous said...

spin la joehan....aku nak tanya ko parti mana yg mengurangkan kuasa raja2 melayu???? balik2 13mei...itu je lah modal ko. x dpt kuasa jer mula nak mengganas...ko bodoh ke ape?? ko ingat nak ubah perlembagaan tu mcm najib naik kan harga barang asas ari tu..xde perbincangan tp tetiba pembentangan dan kuatkuasa....melayu bangsa terpilih???? yg aku nmpak bangsa lain yg beragama islam lebih baik islamnya dari melayu yg kata nya islam tp surah fatihah pun x bleh nak baca...kalu ko tak caya ko pi tngok budak2 yg g kursus kahwin kat jabatan agama islam..berapa ramai yg x tahu surah fatihah dan paling menyedihkan ada yg x tahu mengucap dua kalima syahadah....berenti jer ler dgn ko pun parti perKAUMan tu.....dlm islam KAUM nbr dua tp agama nbr satu...yahudi saja suruh korang terus dgn parti perKAUMan sbb itu jer cara manusia xkan bersatu atas nama agama....semua org sibuk dgn kaum msing2...dr statement ko td kalu yahudi baca konfrm ko dpt pingat penghormatan dari KAUM laknatullah tu....INGAT lah JOEHAN manusia hanya boleh bersatu bila dibimbing dgn ajaran agama yg sempurna....xde agama yg mengajar penganutnya utk bermusuhan dgn manusia lain kecuali agama yahudi yg diterajui gerakan illuminati...sbb dlm agama yahudi ni cuma KAUM yahudi saja yg berhak hidup diatas muka bumi ni dan musuh utama mereka ni ialah penganut agama islam sbb dalam kitab al-quran dan hadis telah banyak memperkatakan akan kejahatan dan rupa sebenar mereka sehingga di laknat oleh Allah SWT...nmpaknya ko pun hampir sama mcm diaorang...cuma KAUM melayu saja yg berhak diMalaysia ni bukannya pemimpin yg beragama islam...
satu lagi bila ko nak buat pencerahan yg dimintak oleh anon 10.56am????

Anonymous said...

Anonymous said...

Bare isap kudo ni laim sikit mato dio... napok sete iblih blako...

Nok tengok kuaso tuhae, tok payoh susoh2 bli vcam, cas denga pil kudo... dok ccokoh atah tikar sejadoh, tengok tange, kaki kito sdiri napok doh kuaso tuhae...

Kalu gaha pil kudo, pege vcam suluh langit...

Napok la kuaso pil kudo...

Ko guano...???

-Ejen APCO/Task Force

PAScacamarba said...

"husam cakap akan cari jalan terbaik",bermakna bukan janji nak mansuh,ini permainan politik,aisshhh korang ni,tersangat pandaila sebab hari2 natap harakah,sampai akal tak boleh berfikir dah,remote control,itu bermakna takkannye la,tak percaya?

Anonymous said...

BODOH PUNYE ORANG MELAYU!!!!!!!!!!
ORANG MELAYU MEMANG LAHABAU+SOHAI+LANCAU BABI+BEBAL!!!!!!!!
ORANG MELAYU AKAN LAYU SAMPAI BILA-BILA!!!!!!!!
ORANG MELAYU AKAN MAMPUS DARI MALAYSIA!!!!!!
ORANG MELAYU AKAN GANTI ORANG INDIA KERJA LADANG!!!!!
PERGI JAHANAM DENGAN KORANG SEMUA ORANG-ORANG MELAYU!!!!!!!!FUCK TO THE HELL U MELAYU PEOPLE!!!!!!!!!!!HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!
KALAU ADE TELOR N KOTE KORANG SIARKAN COMMENT NIE!!!!!!NAK TENGOK BRAPE RAMAI ORANG-ORANG MELAYU YANG BODOH PIANG BEBAL KEPALA OTAK AKAN BALAS!!!!!!!TOPENG BABI KAU LAH MELAYU YANG PALING HARAM JADAH+BABI KAFIR DI DUNIA!!!!!!!!
LANCAU PUNYE MELAYU!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

BODOH PUNYE ORANG MELAYU!!!!!!!!!!
ORANG MELAYU MEMANG LAHABAU+SOHAI+LANCAU BABI+BEBAL!!!!!!!!
ORANG MELAYU AKAN LAYU SAMPAI BILA-BILA!!!!!!!!
ORANG MELAYU AKAN MAMPUS DARI MALAYSIA!!!!!!
ORANG MELAYU AKAN GANTI ORANG INDIA KERJA LADANG!!!!!
PERGI JAHANAM DENGAN KORANG SEMUA ORANG-ORANG MELAYU!!!!!!!!FUCK TO THE HELL U MELAYU PEOPLE!!!!!!!!!!!HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!
KALAU ADE TELOR N KOTE KORANG SIARKAN COMMENT NIE!!!!!!NAK TENGOK BRAPE RAMAI ORANG-ORANG MELAYU YANG BODOH PIANG BEBAL KEPALA OTAK AKAN BALAS!!!!!!!TOPENG BABI KAU LAH MELAYU YANG PALING HARAM JADAH+BABI KAFIR DI DUNIA!!!!!!!!
LANCAU PUNYE MELAYU!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

CELAKA HARAM JADAH BETUL KO NI TOPENG BABI ANJING KURAP LEMBU BODOH PIANG!!!!!!!KO NI MEMANG KALAU AKU JUMPA AKU BUNUH KAU DULU SEBAB KO NIE LER PEROSAK BANGSA,AGAMA,PENGHANCUR UMAT ISLAM!!!!!!!!
SOKONG SANGAT LER DAP,PKR TU...NNTI BILA SI LAHANAT KAFIR-KAFIR NIE BERKUASA,WAKTU TU KO TENGOK LER SAMADA DIORG NI AKAN SOKONG AGAMA ISLAM& MELAYU KE ATAU DIORG NI AKAN HANCURKAN AGAMA ISLAM&MELAYU!!!MEMANG KO DAN GENG-GENG LANCAU ANJING KURAP KO PATUT DIBUNUH JE!!!!!!!BODOH MCM LEMBU PUNYA TOPENG!!!!!!KEJE MALAS,YANG KO TAU MENGEMIS,BUAT FITNAH JE!!!!!CILAKA PUNYE ORG KELANTAN BEROK!!!!

Anonymous said...

WAHAI TOPENG BABI KURAP!!!!KALAU AKU JUMPA KO NI DKT MANE-MANE MMG AKU AKAN BUNUH KAU DENGAN APA CARA SEKALIPUN SEBAB AKU RASA KO NI:
1)BUKAN ORANG ISLAM(MUNGKIN KO ORG KAFIR YANG BERLAGAK ISLAM)
2)PEROSAK KEPADA TANAH AIR MALAYSIA,AGAMA & BANGSA MELAYU NIE(MUNGKIN KO NIE ORANG SIAM@THAI@VIETNAM)
3)KO NIE PENYEBAR FITNAH YANG AMAT BESAR DAN ORG YANG SEBAR FITNAH MACAM KO NI PATUT DIHAPUSKAN DARI DUNIA NI