"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, October 02, 2010

Tengku Razaleigh Nafi Terima Perlantikan Pengarah PRK Galas BN

Reactions: 
Ketika pimpinan Umno Barisan Nasional (BN) beriya-iya mencanang persetujuan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Pengarah Pilihan Raya Umno-BN Bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas, Ahli Parlimen Gua Musang itu menafikannya.

Malah, sehari selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan persetujuan Tengku Razaleigh menyandang jawatan itu, Timbalan Presiden Umno turut mencadangkan beliau sebagai calon DUN Galas.

"Rakan, rakan, saya tidak berkata ya ataupun tidak. Saya akan menjelaskan berhubung Galas apabila saya pulang ke Malaysia,” katanya pada jam 6.35 waktu tempatan.

Kenyataan ringkas itu adalah reaksi sulung Tengku Razaleigh yang kini berada di luar negara kerana melawat Queen's University di Belfast, Ireland, terhadap pelantikan kontroversi itu.

Rentetan paparan twitter itu, bekas Presiden Semangat 46 yang dijadual pulang 9 Oktober ini, mendapat reaksi pengikut twitter yang bertanya: "Harap maaf Tengku, tetapi kenapa TPM asyik berkata bahawa anda telah persetujui? Bukan sekali tetapi hampir setiap hari.”

Tanpa memberi sebarang kata putus, Teng Razaleigh hanya berkata: "Itu, kita kena tanya beliau. Saya setakat ini belum membuat sebarang kenyataan.”

Sumber - .: TVSelangor.com :.

17 comments:

Anonymous said...

1.Takut bukan main puak hangpa ni jika kuli jadi pengarah pilihanraya galas!!awattttt!!takut kalah ka!!!!!!!
2.Manik urai!!pas menang tak sampai 100!!galas!!!!!!
3.Kot-kot kena galas bendera dan poster la nooo!!!!!!
4.Eloklah pas lantik hang,poji jadi calon!!takkan dok jadi pencacai jee!!!nama samaran pun banyak!!!calon pas manik urai!!juai ikan jee!!hangkan ngaji tinggi dalam serbaserbi!!agama boleh!barua kapiaq harbi boleh!!pecahbelahkanh sesama islam boleh!kan!kan!kan!!!

Nik Ajis Otai said...

kalau si poji jadi calon...aku khuatir pas akan hilang wang pertaruhan nanti...wat malu je

tengok muka pun rasa nak lempang je..

Anonymous said...

Umngok ketakutan yg amat.. takut jadi mcm Sibu i help u u help me(pastu tewas)..terpaksa membodek dan mengisap Kuli jadi mentor pulok..konon nk jadi juara rakyat org tua(yg bleh di tipu)tp kantoi..huhuhu

jemaah bangkit said...

dulu kuli penah lawan dr mahathir rebut kerusi presiden umno.dia kalah tipis.najib ketika itu ketua pemuda umno pulak sokong dr mahathir.bini najib juga sebelum nikah dengan rosmah dari kalangan kerabat raja kelantan.krisis dalaman umno makin parah dan tak dapat dielakkan.umno pecah dua dandiharamkan.wujudlah team A yang diketuai dr mahathir dan team B oleh kuli yang juga disokong mantan pm iaitu Allahyarham tunku abdul rahman dan hussein onn.dipercayai hingga ke akhir hayat tidak berada di dalam umno.sama seperti pengasas UMNO Allahyarham Datuk onn jaafar.Rakan-rakan yang sealiran dengan kuli ketika itu rais yatim,ibrahim ali dan shabery chik.pak lah sendiri turut berada dalam team b.kuli cuba menubuhkan parti baru dengan menggunakan nama umno tapi tak dibenarkan dan dr mahathir berjaya menubuhkan parti baru dengan nama menggunakan nama umno.kira umno barulah pasal umno lama dah mati dan telah diharamkan
s46 bertanding dalam pru dengan bekerjasama membentuk angkatan perpaduan ummah dengan PAS dan gagasan rakyat dengan DAP dan PBS.KIMMA ketika itu juga menyokong s46.
Menjelang PRU,media totok memainkan isu sigah lambang saib yang dipakai oleh kuli ketika lawatannya ke sabah.kesannya s46 kalah teruk.bukan ketika ini sahaja umno mainkan isu agama tapi suatu ketika dulu pun umno gunakan kaedah sama.orang melayu takut untuk mengundi s46 kerana isu sigah lambang salib yang dipakai kuli menurut seorang penganalisis politik.jika tidak, tak mustahil s46 memerintah negara dengan rakan-rakan pembangkang dan kuli jadi pm.
cukup teruk kuli dikenakan oleh umno.kemudian seorang demi seorang rakan-rakannya meninggalkan beliau seperti rais yatim,ibrahim ali,shabery chik.mereka diberikan ganjaran timbalan menteri dan ada yang dah jadi menteri.s46 dibubarkan dan kuli akhirnya join umno tetapi hingga ke saat ini tak ditawarkan sebarang jawatan dalam kabinet walaupun satu ketika dulu pernah jadi menteri kewangan dan mengasaskan petronas.kesian....kuli dipinggirkan umno.ketika bawak isu royalti minyak untuk rakyat kelantan,ada pemimpin umno cadangkan dia dipecat daripada umno.inilah masa yang sesuai kuli mengajar kebongkakan pemimpin umno yang pernah mengaibkannya suatu ketika dulu.mahu jadi sesumpah atau hero rakyat kelantan pertahankan royalti minyak.masih belum terlambat untuk kuli buat pilihan.inilah masanya kuli mengajar kebiadapan pemimpin umno terhadapnya suatu ketika dulu.mahu pertahankan kepentingan pemimpin umno atau perjuang nasib rakyat kelantan dan seterusnya jadi hero mereka.terpulanglah kepada kuli menentukannya

Anonymous said...

1.Sekurang-kurangnya walau dia diperlakukan sebegitu oleh puak umno!dia masih setia pada umno!!
2.Itu masalah umno!!buat apa hangpa jadi batu api!!
3.La ni tugas hangpa carilah calon pas yang berwibawa untuk galas!
4.Hairan jugak!!hangpa kata ramai puak pro.kelantan sokong pas!nak cari calon pun tak dak!!yang dok perati! ramai calon pas dan yb pas puak kelas tiga!lulusan agama!atau calon import!last sekali yb manik urai!!juai ikan jee!boleh jadi yb!!!mana pi habih puak pro.kelantan seperti doktor!jurutera!!puak lulusan sains dan teknologi!!takkan dok kena bohong memanjang dengan puak arts dan puak kelas tiga!seperti hussam!takiuddin!nik amar!nik abduh!hatta nik aziz!!
5.takkan puak hangpa!negeri hangpa!nak jadi negeri miskin memanjang!!nak kata negeri serambi mekah!!maksiat mengalahkan negeri lain!
6.Last sekali dok minta sedekah!royalti minyak!!duit tak keluaq sekupang pun!!nak duit lebih dari tokey!!!dahlah tu!!!balak habihh gadai kat kapiaq harbi!!!
7.Gitulah negeri yang diperintah oleh puak kelas tiga noo!!!pakat-pakat berebut "harta rampasan perang"!!!!

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakakakakak...

puak2 yahudi dah meroyan...cuba tgk negeri maner paling miskin kat malaysia???jgn tipu fakta ok...

biar pilih tukang sapu sekalipon jadi calon asal jujur,amanah,berakhlak daripada geng2 pencopet dan perampok kolar putih..belajar tinggi2 tapi tengin...

duit aku..duit aku...
duit engkau...duit aku jugak..
duit royalti rakyat..pon masih duit aku jugak...

wakakakakakakakakakakakakak...jgn lupa pulang duit judi pulau pinang tau.......nanti kena sambar petior plak karang....

wakakakakakakakak

Anonymous said...

Senario yang paling UMNO mau lihat ialah, Ku Li jadi pengarah dan calon pilihan raya, pencalonan berlangsung dengan baik... PAS vs BN.

Yang UMNO tak mau sangat ialah...esoknya berita tajuk UntutSan ialah Ku Li Paling Tadah... menarik diri sebab berjuang untuk royalti minyak di Kelantan.

Masa tu Firaun di Australia pun padam sebab terkejut. Jadi terungkailah sudah konflik Ku Li vs Mahathir sejak tahun 1980 an. Di mana Ku Li mencapai tiga kemenangan... kemenangan di mata rakyat menentang ketidakadilan pusat terhadap royalti minyak Kelantan, dan kemenangan terhadap seteru lamanya - Mahathir, dan kemenangannya menentang UMNO baru yang menjadi pesaingnya sehingga terkuburnya Semangat 46.

Masih berani nak lantik Ku Li?

Awang Dogol said...

Beruk2 UMNONgok cuba nak memalukan Ki Li utk bertanding.

Woiiiii beruk!
Ku Li dah bagi tau dari dulu lagi yg dia tak pandang tu semua.
Kau orang baca lah kenyataan2 yg Ku Li telah buat sebelum ini.

Dah puas kau orang hentam Ku Li...kini...kerana kau orang takut malu kalah dlm PRK, maka nak di kambing hitamkan Ku Li pulak.

Memang beruk la hampa ni....UMNONGOK.

Anonymous said...

fuck UMNO - bustard

Anonymous said...

ku li tlglah terima tawaran umngok krn depa dah x tahan menerima kekalahan demi kekalahan. hang sj yg dpt menaikan kembali maruah depa. lupakan saja mcmmana hang d caci, d hina, d tibai satu ketika dulu no. hang jadilah kuda mrk krn jika hang mng tentunya hang akan d beri kedudukan yg baik belaka. jika hg kalah sudah pasti hg d tendang jauh no. hang bukan x tahu peragai buruk umno ni. mcm yahudi no.

Anonymous said...

Sepatutnya x payah election la. menang atau kalah xde maknanye.

Anonymous said...

aku rase PAS kena taruk TP sbg calon utk pilihan raya GALAS ni..CALON PENCACAI PENGANGKAT NAJIS!

wakakakaka

Ramboo Tank said...

Sekarang barulah kena BUKU dengan RUAS..SEPUPU Sepapat NAJIB dan UMNO JOHOR nak memBODOHkan Tengku Razali..

Dulu dulu MAMAK TED AlKutty..fitnah Ku Razali pakai Tengkolok Kristian Sabah..dalam dunia lagi Allah dah bagi balasan kat UMNO BN berok negara nih..amacam geng MAMAK KELING Penang..kau orang bodohkanlah Melayu SEJATI yang suka diLEMBUkan..

Anonymous said...

rakyat yang bayar insuran mahal dan saman ekor nak sokong UMNO dan BN juga?

Anonymous said...

Ibrahim Ali pencacai UMNO tak masuk bertanding di Galas?

Anonymous said...

sokong UMNO lagi mampus rakyat, lebih teruk dari kena C4

Anonymous said...

da confem da ku li terima perlantikan kat galas tu..ko nak cakap ape lagi pojik?

nak menambah kebebalan ko lagi ke?