"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 27, 2011

Tuduhan Liar PM Terhadap Yusuf Al-Qardhawi: Kenyataan Media DPP Wilayah Persekutuan

Reactions: 
KENYATAAN MEDIA
DEWAN PEMUDA PAS WILAYAH PERSEKUTUAN
NAJIB MEMALUKAN MALAYSIA DAN DUNIA ISLAM
(26 Februari 2011)

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) mendesak Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia supaya meminta maaf secara terbuka kepada ulama’ tersohor dunia, Prof Dr Yusof al Qaradhawi serta gerakan Islam terbesar dunia, Ikhwanul Muslimin kerana menuduh tokoh dan gerakan Islam itu sebagai pengganas dan mendokong keganasan.

DPPWP merasa kecewa kerana ucapan tersebut lahir dari mulut Perdana Menteri Malaysia yang majoriti rakyatnya adalah umat Islam. DPPWP kesal bagaimana ucapan sedemikian lahir dari pemimpin negara terhadap tokoh ulama’ kontemporari yang menjadi rujukan dunia Islam itu. Bahkan Malaysia pada tahun lepas telah menganugerahkan Tokoh Maal Hijrah kepada tokoh itu.

Tuduhan dengan mengaitkan Prof Dr Yusof Al Qaradhawi sebagai pengganas adalah tuduhan berat yang tidak boleh diterima. Tuduhan ini juga memalukan umat Islam khususnya di Malaysia. DPPWP percaya rakyat khususnya umat Islam amat menghormati Prof Dr Yusof Al Qaradhawi, serta kenal dengan peribadi serta doktrin ajaran beliau. Ratusan bahkan ribuan anak murid telah beliau lahirkan dari Malaysia dan tidak pernah didengari ada kalangan muridnya yang terlibat dengan keganasan.

Selain itu, Perdana Menteri juga menggesa Ikhwanul Muslimin disisih dari agenda perubahan di Mesir kerana terlibat dalam keganasan. Tuduhan ini sangat berat dan Perdana Menteri perlu buktikan bagaimana Ikhwanul Muslimin boleh terlibat dengan keganasan. Ikhwanul Muslimin telah menyertai pilihanraya dan proses demokrasi di Mesir secara aman sejak sekian lama dan menjadi oposisi di bawah penerintah rejim Hosni Mubarak, bagaimana Dato’ Seri Najib boleh kaitkan pertubuhan ini dengan keganasan?

DPPWP percaya, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak tidak membaca sejarah perjuangan gerakan Islam itu serta mengenali Prof Dr Yusof Al Qaradhawi secara lebih dekat. DPPWP juga yakin, Perdana Menteri tidak diberikan nasihat yang betul oleh para penasihat agama beliau. Memang wajarlah Dato’ Seri Najib bertaubat dengan segera, menarik balik ucapan beliau serta memohon maaf secara terbuka kepada Prof Dr Yusof al Qaradhawi dan Ikhwanul Muslimin.

Disediakan oleh;
MOHAMAD SUHAIMI BIN ABDUL AZIZ
Naib Ketua
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

49 comments:

Amuraria said...

APCO PUNYA KERJA KAH INI ?

Anonymous said...

Kebodohan dan kejahilan Najib semakin terserlah maka wajiblah berundur atau dindurkan oleh setiap muslimin dan muslimat dari segenap pelusuk negara.

Anonymous said...

Yahudi sememangnye dengki dgn ape2 keje yg org islam lakukan...

YAHUDI itu ISRAEL..
ISRAEL itu APCO..
APCO itu KABINET MALAYSIA...
KABINET MALAYSIA itu NAJIB RAZAK...
NAJIB RAZAK itu YAHUDI....

Lazim nye kite tahu,perangai yahudi itu bagaimana...

HANCUR!!HANCUR!!

HANCUR!!YAHUDI!!

Anonymous said...

Ini adalah sebagai satu tanda PM mulai gusar dengan perkembangan di Asia Barat, takut fenomena yg sama berjangkit ke Malaysia. Dulupun abu lahab sangat sayang kepada Nabi Muhammad saw. Sanggup sembelih unta menyambut kelahiranya, tetapi apabila Rasulullah saw menyeru supaya mengabdikan diri hanya kepada Allah swt, terus mengatanya sesat dan sebagainya. Apa yg org kafir suka, dalam hal kehidupan, tak mungkin org Islam suka dan apa yg org Islam tak suka tak mungkin org kafir juga tak suka. Kebenaran hanya mengikut Al Quran.

Anonymous said...

hahahahaha semunye dah mula meracau apabila semakin terserlah kepimpinan najib dimata dunia khasnya negara islam maju seperti turki, nielah sajer yang pr tahu nak putar alam.. rakyat dah takpercaye kat pemantat macam anwar dan azmin ketua iblis syaitan kat malaysia ditambah lagi dengan mat isa yang sedang tertungging terlanggan terguling2 pas dah tak dapat sokongan rakyat lagi.. kita lihat keputusan 2-0 merlimau dan kerdau bn punye lah!..tak tahu ke? web national review tu milik yahudi nak melaga2kan orang islam hehehehehe

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...
Itu Altantunya punya killer mala ala tau hormat itu lu punya olang alim..
Itu kuat punya fitnah punya olang mana ala tau holmat lu punya Ulamak...
Itu kuat punya kaki kaput lakyat punya luit mana ala tau hormat itu lu punya olang agama.
Itu Yahuli punya supporter mana ala tau hormat lu punya Islam.

Wa sulah cakap ini olang....ini Umno punya olang....alalah Melayu Kafir Harbi.

Lu boleh kasi hantam sama dia...Lu olang mesti kasi jatuh itu olang. Itu olang talak guna punya PM. Wa butoi2 talak holmat ini mcm punya olang.

Anonymous said...

kerajaan melayu islam tersohor masa silam 'melaka'dihancurkan oleh pengkhianat bangsa sendiri 'melayu'

pengkhianat! melayu moden an'war bersama nikyajis bersengkongkol dengan kafir dalam pr mengkhianati bangsa melayu islam dan melenyapkan melayu di dunia... kata2 laksamana tersohor melayu hang tuah 'takkan hilang melayu di dunia' akan dinodai dipadamkan oleh nafsu serakah an'war bersama nikyajis hendak menawan putrajaya

Anonymous said...

Najib = Firaun Malaysia

Ya Allah Engkau Laknat lah Iblis bertopengkan manusia yg bernama Najib bin Abdul Razak...Laknatullah Najib!!!!!

Anonymous said...

Org macam Najib nie Allah sendiri akan isytihar beperang dgn si Laknatullah nie...tuduhan melulu terhadap kekasih Allah...Laknat Najib ...Laknat Najib...Laknat Najib...Laknat Najib

Anonymous said...

Mame puak2 Umno nie?? tak nak komen ke SetanGomak Najib ni ckp Ulama Dunia Yusuf Al Qardhawi ni pengganas... si si Pencacai,si lahabau,ahli2 laknat UMNO/BN ni komen la...

najiblaknat said...

umno sekarang bukan berlandaskan Al-Quran dan perjuangan rakyat, tapi dah bukak kitab yahudi n berjuang tuk poket dan kroni...tgk tv pun dah menyampah dah...berita semua fitnah dan tunjuk barua2 bn ni mengeji org lain...agenda pembangunan bukan lagi isu utama, tapi yg paling dasyat mengeji Islam sendri dan dibuat oleh barua2 bn yg beragama Islam...bukan org lain..n org bn yg bodoh lagi jahil percaya 2000% ape yg ditulis oleh utusan dan sekutu, tv3 dan sekutu...amik la korang share dia...tggu mampos sok baru tau...laknat Najib...

tuan komrad said...

hhaha..aku rs sume yg bg komen ni msti xbc lg ape yg najib ckp sbnrnya..standard laa org2 pr ni..fitnah tu dh jd mainan harian..mcm kes kate calon adun kerdau xde ijazah dr al azhar..terpksa syed ibra tu tunjukkn ijazah die..kate parti islam..xkn memfitnh jgk oiii!!

Anonymous said...

ribuan pejuang Islam & rakyat dibunuh kejam oleh Gadaffi sekular sosialis komunis tu..... masih ada yang simpati dan pertahankan kekejaman seperti ini?

atau yang pertahankan dasar diktator libya ni, perangai sejenis dengan Gadaffi juga kah?

dah semakin terserlah wajah sebenar Najib altantuya dan UMNO APCO nih....

Muslim Melayu masih ingin menjilatnya lagi kah?......

Anonymous said...

desak najib letak jawatan..
daaripa :Kuching Gatal...

http://anak-perak-online.net/ said...

Kong berita politik bersama kami disini http://anak-perak-online.net/forum-politik

TQ

Along said...

Orang mcm Najib ni dia bukan tau hormat ulamak.
Tak malu ngaku Islam.
Pemimpin cam ni ka kita nak hormat.

Anonymous said...

nyanyukmak nikyajis ibni nikymati "tak kisah jika dilahirkan sebagai orang asli daripada dilahirkan sebagai melayu"

suatu hari nanti rakyat malaysia takkan terkejut jika nyayukmak nikyajis ibni nikymati akan berkata 'tak kisah jika dilahirkan sebagai yahudi daripada dilahirkan sebagai melayu' semata-mata hendak memuaskan nafsu serakah untuk merampas putrajaya

M.Aziz Desa said...

Inilah perangai orang munafirk melayu Umno.

Dei luar negara kata ulamak Yusuf Qardawi pengganas....tapi....bila balik kat Malaysia kata sebaliknya pulak.

Macam tu lah masa PRU/PRK...depa masyarakat bukan Melayu kata lain...tapi...depan melayu kata lain.

Maka jadilah...

"Kalau jumpa ular dan orang india...orang melayu kena pukul orang india dulu" Tu lah kata2 seorang adun wanita dan seorang Mufti di Perak.....

Anonymous said...

AlhamdulilLah... YB Syed Hamid ADUN PAS Semantan turut membantu kempen Al-Fadhil Ustaz Syed Ibrahim di Kerdau ..dan turut menjelaskan serta mensahkan Sijil yang di terima Al-Fadhil Ustaz Syed Ibrahim (Calon BN) adalah tulen ~sebab YB Syed Hamid menambah dan berkata dia yang hantar Al-Fadhil Ustaz Ibrahim ke Al-Azhar, Mesir

Semoga sesiapa yang mengaku lagi umat Melayu Islam di bumi Malaysia akan sentiasa diberkati dirahmati dan diberi taufiq dan hidaya oleh Allah swt ..aminnn!.....

Nora Azima said...

Orang agama dlm Umno di kambing hitam kan oleh melayu2 UMNO yg terang2 tak yakin pada agama Islam.
Amat malang sekali. Meyokong pemimpin melayu Umno yg jelas terlibat dgn jenayah ni jelas menampakkan betapa pendeknya akal mereka.

Ingat lah..."hancurnya sesebuah rakyat dan negara itu kerana bersekongkol dgn pemimpin yg melakukan jenayag"

Anonymous said...

nor azima yang panjang akal dan puak2 sayer nak tanya yb kamu yanga berzina dalam koc kereta api tu taksalah ke??? selewengkan tabung balu dan yatim memali tu taksalah ke??? nikyajis lacurkan agama untuk kepentingan politik semata-mata dan fatwa2 sesat tu taksalah ke??? nikyajis kate Allah mencarut tu taksalah ke??? hahahahahaha

Anonymous said...

Kau org kata pemimpin umno zalim, hancurnya negara kerana pemimpin trlibat jenayah,rakyat miskin le...mcm2 yg buruk2 korang kata trhadap pemimpin negara selama ni.Tapi aku tgk pemimpin2 pas pkr hidup mewah,blajar kat asrama tajaan mara smpai masuk u,rumah besar2 yg btul2 susah dah tak ramai..apalagi yg korang kata pemerintah zalim??? Lihat indonesia, filipina, thailand..teruk brpuluh kali ganda dr malaysia. Kalau bg pas memerintah,aku rasa..heii..tengok kelantan pun aku tak selera nak pegi.byk tmpat kotor dn busuk mcm pemerintah negeri tu jugak

Anonymous said...

Kau org kata pemimpin umno zalim, hancurnya negara kerana pemimpin trlibat jenayah,rakyat miskin le...mcm2 yg buruk2 korang kata trhadap pemimpin negara selama ni.Tapi aku tgk pemimpin2 pas pkr hidup mewah,blajar kat asrama tajaan mara smpai masuk u,rumah besar2 yg btul2 susah dah tak ramai..apalagi yg korang kata pemerintah zalim??? Lihat indonesia, filipina, thailand..teruk brpuluh kali ganda dr malaysia. Kalau bg pas memerintah,aku rasa..heii..tengok kelantan pun aku tak selera nak pegi.byk tmpat kotor dn busuk mcm pemerintah negeri tu jugak

Kinrara said...

Najib kata dia tak kenal Altantuhya?
Najib kata dia tak kenal Saiful?
Najib kata dia tak rasuah?
Najib kata dia tak hina Yusuf Qardawi?

kah..kah...kah...kahhhhhhhh..!!!
Nak terkentit aku dengaq

Muka cam tupun hampa kebuloq nak sokong?

Betoi la bebudak la ni kata..."malaun2 melayu Umno ni keboloq sangat nak sokong pemimpin macan ni sbb kebuloq sangat nak mengkedarah duit rakyat - bodo memanjang sanggup cium pungkok pemimpin macam tu sampai tak tau nak menilai langsung. Memang buta mata hati betoi la hampa ni. Bodo macam lembu yang hampa usung dulu tu"

tuan komrad said...

hahaha..mule2 buat gmba superimpose najib n atlantuya..pastu jaja satu mlysia...lpstu bdk2 bdoh yg xtau bezakn superimpose pon percy njib dgn atlantuya.mmg bodo bdk2 pr ni..lps tu buat fitnah kate saiful sakit lps angkt sumph laknat..dh nk kne saman..brla bloger pahang daily online tu melutut mntak maap n ngaku yg die buat fitnah terhdap saiful..

stakat rasuah n penyelewengan tu dlm pkr,pas n dap pon berlambak..pkr rasuah n penyelewengan dlm pemilihn pkr..pas selewengkn duit kohilal n memali..dap berlaku zalim dkt org islam png dgn robohkn gerai2 n kedai2 dieorg..yg yusuf qardawi ni korng dh tgk ke blm ucapan najib tu..ke korng bc paper haramkah n suara keldaian je..hahaha...mmg bodo bdk2 pr ni..

kes terbr bdk2 pr wt fitnah kate syed ibra xde ijazah dr al azhar..xabis2 fitnah org je kjenye..msti nuar juburi babi yg sruh ni..tp yg pasti kompem bungkus kt kerdau..adun pas sndri pon skong calun bn..ape cite la nuar juburi babi skrng ni ye..bile la tua kutuk agen yahudi tu nk mampos!!can i fuck u today..mokhtar!! hahahahaha..bodo bdk2 pr ni..

Anonymous said...

tuan komrad dah bergila sangat nak mengfuck sana dan sini .. mcm ni ke orang melayu asuhan mahathir ?

bila dah jadi tanah tak kemana warna kulit ko tu .. tetas lah simpan buat frame kat dinding

tuan komrad said...

hahaha..dh kecut ke dgn fakta2 yg aku bg tu..rilek la anoni March 2, 2011 1:20 PM...ni apsl plak cite wrne kulit ni..aku xcite pon psl wrne klt..gelabah nmpk..hahaha..

tuan komrad ori said...

tuan komrad..fakta ko tak da bukti..so itu bukan fakta..sila belaja lebih tinggi dan faham mengenai fakta..

bodoh budak bn seko ni..

hakhakhakhak

Anonymous said...

S.Subramaiam @ MIC Menteri Sumber Manusia akan membawa masuk 45000 orang dari India dan dijadikan pengundi hantu pru13 untuk MIC dan selebihnya dijadikan hantu tambahan hindraf perosak ketenteraman awam hehehehehe

Anonymous said...

Tu diaaaaaaa......!!!!
Cuba hampa baca surat khabaq Pranchis...

Si RB dah ngaku yg si NR memang terlibat dlm komplot bunuh Altanthuya.

Mana mau lari lagi woiiiiii...!!!

Anonymous said...

emmmmmmmmmm dah diukur brapa inci dok.. panjang ke pendek??? kecil ke besar??? warna apa dok??? hitam? kelabu? hehehehehe ehhhhhh dok kotor! anu c Anwar ada taik...

Anonymous said...

Sah....

DNA DSAI di ambil secara haram semasa pemeriksaan semasa tahanan ala mafia tu utk dijadikan bukti mereka.

Polis terlibat secara langsung dalam komplot ini.

Anonymous said...

Sah....

DNA DSAI di ambil secara haram semasa pemeriksaan semasa tahanan ala mafia tu utk dijadikan bukti mereka.

Polis terlibat secara langsung dalam komplot ini.

Anonymous said...

klu barat pula ambil tindakan kat Yusuf Al-Qardhawi, ni smua salah najib la ni.dah la amerika sensitif dgn pkataan terrorist.kolotnya pemikiran najib.kepakaran politik n ekonomi bkan dr otaknya,tp dr zionis apco.ni la anjing amerika yg sbenar

tuan komrad said...

hahahaha...nuar juburi babi lari lintang pukng kt kerdau..die bg ceramah 30mnt je..sbb tkt dgn pndedahan umni hafilda..dieorg ceramah dkt2 je..tp anwar panas n trus cbt lps 30mnt bg ceramah..hahahaha...

tuan komrad said...

dah mampos ke sume pemuja2 nuar juburi kt blog ni..ke blog ni yg dh mampos..hahaha..terbr..harakah edit gmbr umi hafilda...dlm harakah daily smlm..tp harini org harakh dh padam gmba umi tu..hahaa..tau tkt puak2 yg suke edit gmba n pemfitnh org ni..kate parti islam..tp selmba je edit2 gmba n publishkn..

Cikgu Di said...

Salam persaudaraan buat tuan...

Bila persaudaraan sudah terhakis, kasih sayang terurai jauh. Bila dendam kesumat bertapak maka lahirlah kata-kata nista yang menghiris hati dan perasaan. Maka siapa rugi siapa untung....? Bila begini jadinya ..maka cerminlah diri siapa kah yang terbaik antara kita ? ......walahualam

Anonymous said...

tuan komrad .. kalau tak de laman PR ni tak tahu lah kemana ko nak meroyan lagi .. kat laman sesawang pro BN pun dah kering kontang .. tiada sambutan .. nasib lah ada PR ni bolehlah ko meracau-racau kat sini .. berterimakasih lah sikit bro .. itukan ajaran mahathit .. mengucup dan menjilat tangan yang memberi.. kalau tak suke .. berambus lah dari sini .. itukan ajaran mahathir .. katanya kunun kalau tak suka lebih baik berundur diri ..

Nurul Iman said...

Nampaknya pemimpin orang Melayu Umno ni tak dah tak hiraukan lagi halal haram dari ajaran hukum Allah. Nampaknya pemimpin orang melayu Umno ni dah buat bodo ja apa yang nabi muhammad tegah melakukannya.

Mereka bagi tu bangga malah boleh senyum lagi bila bersalaman dengan wanita yang bukan muhrimnya. Lihatlah dimuka akhbar2 utama mereka. Si Najib tu dengan bangganya dan dengan senyum melebarnya bersalaman dengan Perdana Menteri wanita Australia.

Mana perginya MENTERI AGAMA si Jamil Khir? Mana perginya PENASIHAT AGAMA mereka ie si Mashitah? Mana perginya si ULAMAK MUDA yg beriya2 sangat nak menasihatkan Umno ni?

Anonymous said...

tuan komrad ni bijak la.aku suke sgt2.
die ckp pas ni ske finah2.pr ni ske roboh an kedai2 kg2 umah2 dosa besar tu..waaaaa:D hebat la abg komrad ni..tapi BN xpnh buat mcm tu kn?waaaa sucinye BN/UMNO ni...aku nk ckp 1 je.PKFZ mcm mana bekas menteri tu boleh tipu PM dgn senang?aik?bkn pm kita ni pndai2 BELAKA ke? mcm mne boleh kne tipu??

waladi said...

Teruknya fahaman PM kita, Aqidah seperti orang amerika. Orang amerika juga pernah mengatakan Nabi Muhammad SAW pengganas.
Apa yang PM katakan, jelas menunjukkan beliau di pihak mana sebenarnya.

Anonymous said...

NurulMani...

LAPORAN TERKINI MALAYSIAKINI
BN 2 - PAS 0

hahahahaha kena belasah!... teruk!... beb! hahahahaha apa enkau orang rase nikyajis.. dah tak ampu lah! sebab ilmu die dah setaraf ayah pin! hahahahahahaha

Anonymous said...

NurulMani...

LAPORAN TERKINI MALAYSIAKINI
BN 2 - PAS 0

hahahahaha kena belasah!... teruk!... beb! hahahahaha apa enkau orang rase nikyajis.. dah tak ampu lah! sebab ilmu die dah setaraf ayah pin! hahahahahahaha

Anonymous said...

anwar al-juburi lari lintang pukang kat kerdau ~bila bertembung dengan ummi hahahaha teruk!... beb!... jika tak betul dia buat perbuatan iblis hentam jubur! beb... an'war takan lari!... hahahaha konpom! al-juburi

tuan komrad said...

anoni March 5, 2011 11:22 AM bodo n k mampos...hahahaha..mntri tu tpu pak lah..mmg pak lah sng kne tpu pon..tgk cane pak lah kne tpu dgn menantu die..lg satu...tu kn portfolio mntri pengankutan tu..msti la pm bg kuasa penuh kt mntri pengangkutan tu..n mntri pengangkutan tu yg bentang dgn kabinet..so ape yg peliknye kalo kabinet kne tpu..ke ko nk ckp konon2 bkas mntri pengangkutn tu ikn bilis je..hahaha..bodo n bebal otak bdk2 pr ni..dh la klh truk dkt merlimau n kerdau...hahahaha...boooo...rkyt semakin menolak pr n nuar juburi..

tuan komrad said...

hahaha..blog bodo ni xde org nk komen ke..oi topeng berak yg biol..xde entry br ke..ni entry bln lps..xde isu ke..ke ko xdpt pymnt sbb pas klh..hahaha..pr semakin ditolak rkyt..ptuihh..kne muke nuar juburi..

toon kutty pukimak said...

biarkan najis dan barua pukimak dia cakap apa yg dia suka utk tawan hati zionisme.yg penting ikhwan dah tau siapa najis dan barua pukimak dia.lepas ni ikhwan bakal bentuk kerajaan mesir.siap ko najis.siapkan c4 tu bebanyak yer sial.

Anonymous said...

tuan komrad ni kalau tak ada posting baru dari TP memang demam panas .. sbb ini aje gelangang tinju dia .. ni jenis anti sosial ni

PASAR CHOWKIT said...

Yusof al Qaradhawi telah mengeluarkan fatwa supaya Muammar Gaddafi dibunuh oleh kerana dilihat telah berlaku zalim membunuh rakyatnya sendiri.Tetapi lain pula pendirian yang ditunjukkan oleh al Qaradhawi terhadap rakyat Bahrain bilamana beliau memihak pula kepada penguasa Bahrain Hammad al Khalifa yang sedang menzalimi rakyatnya menggunakan tentera dari Arab Saudi beserta tentera dari Emiriah Arab membunuh dan mencederakan ramai orang awam yang tidak bersenjata berdemontrasi secara aman menuntut keadilan.Ulama jenis apa ni????