"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 10, 2011

PRN Sarawak: Strategi Terbaik Pakatan Rakyat

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Kemarin gua ronda-ronda dekat 3 lokasi- Bandar Kuching, Kota Samarahan & Santubong. pakaian rasmi gua macam biasa - T-Shirt itam tertulis "RACISM is so yesterday" dengan seluar jeans lusuh.

Sorang pemuda Cina datang tegur gua sambul tunjuk dekat T-Shirt gua - "I like your T-Shirt" kata budak tu. memang gua dah agak. padahal yang dia minat bukan T-Shirt gua ni tapi slogan "RACISM is so yesterday" tu.

Spontan tu jugak dia tanya gua - "mesti you ni datang dari Semenanjung kan..?". yup... gua jawab ringkas... gua tanya dia balik - "macam mana you tau..?", jawab dia - "sebab dekat sini tiada Racism. cuma di Semenanjung je ada Racism". gua jawab balik - "betul... dekat Semenanjung ada Racism sebab ada UMNO". budak Cina tu senyum je sambil bisik dekat aku - "Kami selalu jadi mangsa". gua paham ayat tu.

Idea dan persetujuan kepimpinan Pakatan Rakyat untuk menabalkan Baru Bian sebagai Ketua Menteri Sarawak yang baru sekiranya majoriti pengundi Sarawak berjaya menafikan majoriti 2/3 Barisan Nasional Sarawak dalam Pilihanraya Negeri Sarawak sebenarnya adalah 1 "perangkap maut" bagi Barisan Nasional.

Barisan Nasional melalui "Kepala Bana"nya parti UMNO (yang tak wujud di Sarawak) menyambut baik idea Pakatan Rakyat menabalkan Baru Bian (yang bukan berketurunan MeLAYU) sebagai bakal Ketua Menteri Sarawak yang baru dengan agenda "Perkauman" sempitnya di Sarawak.

Blogger-blogger "hebatnya" mula memainkan isu "KePuanan MeLAYU"nya di Sarawak. ini 1 tindakan yang gua tunggu-tunggu dan respon sebegini amat dinanti-nantikan bagi gua dalam tempoh kempen Pilihanraya Negeri Sarawak.

Rakyat Sarawak yang lebih terbuka mindanya 110% menolak politik "Perkauman" kerana disini, kehidupan mereka sentiasa aman damai sesama kaum. baik Iban, Bidayuh, Cina, India dan lain-lain kaum tak pernah menghadapi masalah dimana-mana pelusuk Negeri Sarawak.

Kefahaman mereka tentang perbezaan, kebudayaan, kepentingan dan budaya kaum-kaum yang berlainan di Sarawak sangat-sangat tinggi. masyarakat Iban bangga berjiran dengan masyarakat Bidayuh, masyarakat Melanau bangga berjiran dengan masyarakat Cina dan begitulah sebaliknya.

Menghina mana-mana kaum di antara kejiranan mereka di Sarawak, samalah seperti menghina mereka sendiri. walaupun di setengah-setengah kawasan di Sarawak si kuasai oleh 1-1 masyarakat pribumi atau bukan pribumi, sifat kesetiakawanan mereka amat-amat tinggi. tak macam ejen-ejen UMNO di Semenanjung.

Banyak tempat dah gua pergi dan macam-macam kaum di Sarawak gua jumpa dan setiap kali itu juga kami diraikan dengan amat baik sekali. tak kira apa lambang parti politik. kami diraikan sebagai "tetamu" dan bukan sebagai "politician". ini adalah kehebatan masyarakat-masyarakat di Sarawak.

Gua yakin budaya kemasyarakatan macam ni berlaku dan praktikal di Sarawak sebab di Sarawak, UMNO tak pernah bertapak dan gua 110% jugak yakin bahawa UMNO tidak akan bertapak di Sarawak sebab budaya "Racism" dalam UMNO sangat-sangat tinggi, lebih tinggi dari songkok mereka.

PERKASA juga amat-amat tidak boleh diterima disini. lain-lain parti politik perkauman macam MIC dan MCA gua tak tau samada wujud atau tidak di Sarawak, cuma yang gua tau, mana-mana parti atau individu yang mengangkat perjuangan bangsa melebihi perjuangan parti akan ditolak 110% di Sarawak.

Bila blogger-blogger PenChaChai UMNO yang berkampung di Sarawak mula memainkan isu "KePuanan MeLAYU", mereka sebenarnya memberi pukulan "Smack Down" kepada Barisan Nasional Sarawak. Idea Pakatan Rakyat Sarawak menabalkan Baru Bian sebagai Ketua Menteri Sarawak yang baru sekiranya Barisan Nasional tumbang dalam Pilihanraya Negeri Sarawak disambut baik oleh rakyat Sarawak sokongan keatas Pakatan Rakyat semakin meninggi.

Kita dapat lihat dari program-program Pakatan Rakyat sebelum pengumuman tersebut dan selepas pengumuman tersebut. sebelum ini, sambutan keatas program Pakatan Rakyat tidak seperti hari ini. lepas kenyataan tersebut, program Pakatan Rakyat di Satok, Serian dan lain-lain tempat meningkat dengan mendadak.

Program Pakatan Rakyat di Satok mencatat hampir 10,000 kehadiran, di Serian tak kurang dari 5,000 kehadiran manakala di Miri pula lebih kurang sama jumlahnya dan kutipan derma kilat Dana Pilihanraya Negeri dalam 1 program di Miri berjaya mengumpul lebih dari RM21,000 kutipan.

Rakyat Sarawak mula berpihak dengan membantu menggerak dan mengukuhkan Pakatan Rakyat Sarawak manakala Barisan Nasional Sarawak pula terpaksa mengeluarkan wang yang banyak untuk menggerakkan rakyat bagi menampakkan "sokongan" hasil dari "sogokkan" Barisan Nasional.

Bagi gua, ini adalah kekalahan moral yang pertama bagi Barisan Nasional Sarawak. jika mood sebegini berterusan sehingga 16hb. April, 2011 - Pakatan Rakyat akan mentadbir Negeri Sarawak dengan majoriti mudah.

Selepas 30 tahun Barisan Nasional di Sarawak, mereka bukan sahaja gagal untuk mentadbir Kekayaan Negeri Sarawak dengan baik bahkan lebih dari itu, Barisan Nasional juga gagal untuk memahami seni budaya turun temurun rakyat Sarawak.

Jadi gua tak hairan kalau habis bukit dan hutan gondol ditarah, tanah-tanah yang menjadi nyawa masyarakat pribumi Sarawak dirampas pimpinan Barisan Nasional. ini adalah kerana Barisan Nasional tidak berminat untuk mempertahankan apa yang ada di Sarawak jauh lagi berkongsi hasil bumi Sarawak dengan rakyat Sarawak. mereka hanyalah pimpinan rakus yang berjuang untuk agenda sendiri dan bukan untuk rakyat.

Sudah sampai masanya gigi geraham yang menyusahkan "Tuan" dinyahkan dari Sarawak.


39 comments:

dowell said...

nice post.

Anonymous said...

1.oitttt!!kalau tak dak racis!!dah lama kelantan dapat kat cina!!hangpa layak dok dalam hutan jee!!dok guna racis di kelantan pun!!balak habih hangpa gadai kat cina!!
2.kalau tak racis!!kelulusan macam hang dan majoriti puak-puak kelantan!!hangpa layak angkut sampah jee!!
3.kelulusan spm!stp macam hussam tu!!layak motong getah jee!!

Anonymous said...

salam tuan...

1.pasal umno racistlah sampai la kempunan nk ambil balik kelantan...cina dan bangsa lain hidup aman di bawah pemerintahan islam.

2. kerja kutip sampah dan menoreh getah adalah mulia daripada rompak hak dan gadai tanah serta bunuh rakyat...

3.pakat-pakat lah pencacai umno cari tempat berlindung,pemimpin hangpa dah siap nak cabut ke hong kong,indonesia,australia,dubai dan amerika.

*racism is so yesterday

Anonymous said...

terasa semangat plak nak tgk prubahan negara,,,bungkusla umno dgn geng2 beer end lps nie...

Anonymous said...

Fahaman racist kome ni teruk betul bila dikaitkan dengan politik. PR tu berasaskan apa?Same je dengan BN. Perjuangkan hak memasing. PR Ikut qota apa nak membahgikan hak2 tu. Tak pakai qota apa2 ke. Main sama rata jer.Itu yang dikatakan racist dalam tak racistyang bawa kehancuran.Aku caya kalau kat depan kamu ada 3 bangsa sama status keperluanya, kamu tak kan beri sama kepada kesemuanya tanpa memikirkan kamu lebih tahu tentang bangsa kamu tu. Cuma yang tak sedar diri atau tak waras atau bodoh atau digula2 jadik macam kau. hehe sebenarnya susah orang nak ngaku..rasa tak reform lak!
Tengok nik ajis. Dalam keras kepalanya..steady lak bagi isyarat 1 malaysia dalam sedar ia akan jadi tatapan umum. Itulah makna tak rasist malaysia.

Anonymous said...

Blogger angkat bakul....syok sendiri...bertahun pas ceramah beribu org dtg dgr clown mereka berhujah...tapi kalah tetap kalah....eloklah ceat cepat ko tempah tiket balik kelantan...

Anonymous said...

Dari lepas merdeka MCA kuda UMNO..sampai naik jadi "BANGANG"..tu pun UMNO x sedaQ diri lagi...
AP import keta nama melayu...tapi cina yg jadi toke kedai.??? belambak lagi kalo nak crita...
Tu pasai Pemimpin Umno takat jadi pengerusi syarikat dpt 10% elaun, MCA KAYA RAYA..PENCACAI UMNO kekal terus jadi buta perut berlagak sombong tapi brand "CAP AYAM".
Pencacai UMNO byk x sedaQ diri bila depa dikategori sebagai "PARia" oleh pemimpin UMNO sendiri.

Anonymous said...

Dari lepas merdeka MCA kuda UMNO..sampai naik jadi "BANGANG"..tu pun UMNO x sedaQ diri lagi...

sangat setuju

Anonymous said...

UMNO bukan takat jadi kuda tunggang MCA..'KUDA TUNGGANG' MIC JUGA. Secara total keseluruhan UMNO dah jadi "PARIA".

Anonymous said...

Pencacai UMNO "BRAND CAP AYAM" kategori "PARIA", standard "LONGKANG"..

BERBULU said...

SETIAP KALI PLIHANRAYA, PENCACAI PAKATAN HARAMJADAH AKAN MENYALAK SAKAN MENGATAKAN AKAN MENANG BESAR DAN JUAK JUAK DI BAWAH AKAN PULUN SETENGAH MATI, KEPUTUSAN KELUAR...BUNGKUS

SEDAR ATAU BUAT BUAT TAK SEDAR RAKYAT MALAYSIA TAK HINGIN PUN PAKATAN MERAPU NI.....

ISU JAM OMEGA PUN TAK LEH NAK JAWAB, TAK PAYAH MIMPILA NAK TAWAN PUTRAJAYA

Anonymous said...

buat pencacai2 umno kat atas ni semua...zaman umno dh nk berakhir...

din said...

di mana jam omega? yang ada telur omega je

Anonymous said...

Semenjak bila jadi polis nak tanya jam omega pula..x cukup org gelar "PECACAI UMNO tahap "PARIA"..LA NI JADI ANJING KURAP pula.. betoi mankok la PARIA UMNO ni..

Anonymous said...

Rakyat Malaysia yg sokong kat UMNO tu stok yg buta perut...2 kategori saja:

1) sokong pasai ada projek.
2) BUTA PERUT..sokong x tau apa.

pilih kedudukan mana yg nak d ungguli kalo sokong UMNO...basically kedua2 pun kategori "BANGANG & BUTA PRUT"

Anonymous said...

malaysia akan HANCOQ kalo UMNO trus memerintah lagi lepas PRU13. Tak cukup UMNO jadi BARUA kuda tunggang pada MCA, MIC..la ni dia berlaku zalim pada rakyat yg majoriti org Melayu/Islam.
Pemimpin UMNO yg otak mcm lembu diampu pula oleh penyokong yg otak mcm anjing kurap..lingkup habis ekonomi,sosial n etc.
Kalo Jepun baru kena TSUNAMI..Malaysia kalo UMNO perintah lagi lepas PRU13...bapa segala TSUNAMI nanti mai..HANCOQ habis..

Anonymous said...

umno ni dah mcm ubat tarikh luput tggu masa nk kena buang jer....politik perkauman sempit yg diamalkn umno x sesuai lg dlm situasi skg...dh bg 53 tahun tanah rezab org melayu ada lebih 3.5 juta hektar tp lebih dari separuh tergadai kt bangsa lain,DEB hanya menguntungkn buat monyet2 umno,yg pastinya melayu makin jahanam bwh umno......slps umno mampus PRU 13 nt,pasti ahli2 umno akn pupus kerana sejak akhir2 ini pun disemua peringkat atau cwngn akar umbi ahli2 dipaksa dtg mesyuarat dgn rasuah 50rgt...bila dh xde kuasa nt dah xde sape lg nk sogok 50rgt dan waktu itu umno bukan saja menjd sejarah tp jd bahan rujukan kegagalan dan kemusnahan malapetaka org2 melayu...terima kasih umno.

Anonymous said...

-ambo-

sero smangat jah lps baco artikel nih.. x sabar nk g ngundi..ambo 1st time nk buang undi dale PRU13 nati.. hok psti,ambo x kan sokong Be End.. Insyaallah ambo nga saing2 hok 1st time nk ngundi nati ni akan pakoh PR..anok mudo nk perubahan..anok mudo tolok politik perkauman..ISLAM didahulukan,AKIDAH diutamakan..
"RACISM IS SO YESTERDAY",nice quote...

Anonymous said...

keh keh
Betpa bodohnyer melayu kalau PRU13 PR MEMERINTAH?
1.Dulu cina datang Msia pasai ingrish nak timah.Gaduh2 pakai gangter.
2.Pas tu banyak dimana setiap kg melayu mereka konker komodit kg. Dah kaya duduk bandar2 kecik.
3.Kat bandar2 kecik tu konker ngan ekonomi gi pulak bandar besar.
4.Biakkan lak rasuah sana sini di penjawat awam dan kuasai lak negeri melalui sokongan parti2 ujud ler PR.
5.Puak ciner jenis ni diorang buat aper pun tak rugi punya. Negara ni macam bukan depa punyer masa ni..depa nak idup jer..negara apa, pasat susah2 idup! boleh lari sana asal duit ada..dapat negara ini lagi ok.Melayu mau lari mana dengan tak berduit tu.dikata padan muka ada lah.ake ake ake.
Ini salah umno,bn?- bukan!
Salah melayu! dan salah pencacai melayu mabuk akar pinang. Konon nak reformasi..kenapa tak transformasi? ake ake
Bukan nak sokong umno ke atau bn ker..aku pun nak idup brot..bukan nak hanyut dengan kebodohan reforming aliran sejarah di atas.

Laut China Selatan said...

der,ko spin yer?ko ingat takde racism?apa yang budak cina tu ckp kat ko?jadi mangsa?perhhh nampak sangat menipu~,racism sesama bumiputra tidak ada,tetapi pada kaum cina,memang ada,ko nak tau apa sebabnya?alah ko pegi sendiri lah ceramah DAP,satu apa pun aku tak paham,yang datang bukannya cina jer,apa diorang melalut kutuk melayu aku pun tak tau,itu cina DAP!,ko nak aku cerita panjang lagi?tak larat beb,tapi for d same reason lah umno menjadi ketuanan melayu,takkan ko nak biarkan orang lain pijak ko?tak cukup dengan tu,sebaran SMS mempermainkan isu bangsa agama plak lagi,dont vote for bn,malay wil be bla bla bla,dont vote for bn,bn is antichrist bla3,mungkin ko terlepas pandang dengan bende ni atau ko buat tak tau,tapi kami rakyat lebih tahu dari para bloggers pembangkang dan pembangkang itu sendiri,baru bian tu nak jadi ketua menteri?recycle candidate tu weiii dah 3 kali kalah bertanding,nasib la pak nuar sama lge datang mai sini,kalau tak ko ingat ceramah dia ada ke orang nak datang?hahah

TARANTULA said...

SETUJU LAUT CINA SELATAN

KITA MEMANG PATUT RASIS DENGAN MENATANG CINA NI, KALAU UMNO TAK JAGA MELAYU, SATU HARI NANTI MELAYU AKAN MEREMPAT DI NEGARA SENDIRI.

NAK HARAP PKR, SEMUA DIA BAGI JANJI DAPAT TAWAN PUTRAJAYA, LEPAS TU CINA NAIK TOCANG

NAK HARAP PAS LAGILA TERUK, GIGI PUN TAKDA, JADI TUKANG MENYALAK DAN TUKANG PACAK BENDERA BOLEH LA

AWAT HANGPA SUKA KITA BAGI SAMA RATA PADA SEMUA KAUM ????

BODOH JANGAN SAMPAI TAHAP BANGANG
BAIK JANGAN SAMPAI TAHAP PAPA
BERTOLAK ANSUR JANGAN SAMPAI TERGADAI

CINA TAK PERNAH BERCAKAP PASAL BELA MELAYU TAPI KITA ORANG MELAYU SIBUK BERCAKAP TENTANG SAMA RATA

HINA SUNGGUH

Anonymous said...

bodohnya puak UMCO tak faham-faham tentang politik...Dah le sepanjang masa kena tipu dengan pemimpin diatas...Nak menegakkan benang basah pula...

GABAN said...

Orang tak cakap pasal benang pun, orang bercakap pasal pakatan haramjadah ni dok bela cina babi tu napa.

takut nanti sejarah Melaka 1511 berulang balik

jenis taksub ni payah,

Kalau pemimpin pakatan haramjadah ni kata makan taik tu dapat pahala, aku ingat puak puak ni mesti berebut makan taik

Anonymous said...

hahaha...konon nk 'change'..nik aziz dok jd kepala pas dr berpuluh2 thn xchange2 pon lg..kit siang pn sm..berpuluh2 thn je kepala dap..xnk change ke..hahaha..sudah la pr..xperkauman konon...tgk kt png..org melayu di anak tirikn..kedai2 melayu xde lesen n niaga tepi jln tanpa bg notis trus robohkn..kedai2 cine yg ganggu lalu lintas selambe je bg bkk..xde tindakn pon..sokongan semakin meninggi konon..hahahaha...msk bakul angkt sndri la juak2 pencacai najis nuar juburi ni..korng xtgk gmba terbr pok nik dgn najib ke..pok nik siap pkai bg satu melaysia n angkt jr telunjuk....hahahaha..klaka btulll...hidup satu malaysia..kata pok nik..

ikuti perbualan wartawan dgn anwar ibrahim

wartawan :dato sri putar alam..mn jam tgn omega

nuar juburi : ape??telur omega..oo..sy yakin dan pasti telur omega adlh telur yg tulin..ni msti berkaitan dgn telur tiruan br2 ni kn..

wartawan : bkn dato sri..sy berckp psl kes vid seks dato sri..kate ade jm tgn tu..tp mn die..tunjukkn la..

nuar juburi : kepale otak ko!!ko siapa nk sibuk2 tnya aku psl jam tgn..ko dr syarikat akhbar mn aa...jg ko..nnti aku ban paper ko..jgn hrp pr nk bli paper dr syarikt ko..bodo la ko ni..sibuk2 nk amek tau hal org2 tua kutuk nk mampos mcm aku ni..

wartawan : nape dato sri ni..mcm xbtul je..

nuar juburi trus meracau2 smbil bertanya wartawan can i fuck u today? dan smbil menjerit 'mokhtar' dgn berlari2 setempat..

hahahaha..oi bdk2 pr...mn jam omega aa..hahaha..

Anonymous said...

tgk hujah2 bdk pr..ayat dieorg sm je..iaitu politik berasaskn persepsi..pasl bn rasuah la..umno racis la..tp fakta xde..pttla asyik kne tpu dgn nuar juburi..hahahaha..

joehan said...

aik..komen aku kene delete ke..npe poji ganja..tkt dgn komen2 aku ke..hahahaha..

Anonymous said...

1.oittt!!topeng perak a.k.a pojii(makan puji kot)!!hang pi sarawak sapa belanja!!puak kapiaq harbi dap kan!!ala macam hang pi Sibu tempohari!!
2.oii hang lalu no!!makan duit kapiaq dap!!
3.atau hang ni boleh termasuk dalam golongan yang boleh dibeli dengan cincau sekotak jee!!

Anonymous said...

poji ni nk duit utk bli ganja ni..hahaha

nyOk Tua said...

aku rasakan puak2 ni PR ni dah tak siuman.
Depa ni kalu boleh bini pun nak share ngan cina...tapi bini cina tak bleh share ngan depa...hahah
Layan puak2 ni hancoq..buta tuli sejarah semua.
Boleh makan minum, ada rumah, ada kereta n etc langsung tak tau nak bersyukur.
Sudah lah org2 PR...bawa2 laa bertaubat...Betul cakap GABAN WA KASAU tuh...Tahap puak2 PR ni kalu Pemimpin depa kata Makan Taik Dapat pahala mesti depa makan sebab hati dah gelap, mata dah kabur, fikiran dah diracun oleh pemimpin2 PR yg munafik. Belagak alim...tapi KENCING BERDIRI...hhaah
Ptuuiihhhh.....

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
11 April 2011 3:25 PM
baru bian berbangsa lunbawang seorang aktivist kristian berhaluan kiri....beliau merupakan ahli gereja sedunia dan bertanggungjawap dldlm aktivity penyebaran agama kristian dimalaysia...beliau juga adalah org yg paling vokal dlm menentang keputusan penggunaan kalimah allah dan beliau lah antara yg menyaman kerajaan atas isu ini.....isu melayu murtad? Di PJ dan Kl dan selangor amnya yg diberitakan mencecah ratusan ribu....tanya PAS ..,mereka ada statistik....siapa bertanggung jwp?...kita tanya BARU BIAN bakal CM sarawak......apa peranan beliau dlm isu tersebut....sila lihat nama beliau dlm senarai mubaligh mubaligh kristian dimalaysia.....ini kristian Specis TOTOK...Sebakan maklumat ini nescaya islam selamat....selamatkan dunia islam di sarawak dari anasir PKR yg pluralism dan komunis DAP serta puak kristian totok mcm Baru Bian....

Anonymous said...

Puak UMNO yg specis Paria..masih x sedaQ diri..depan mata dia dok tgk macamana MCA main jubok UMNO..depa boleh x nampak.Memang patut gelaran untuk depa BUTA PERUT..
Tinggal nama saja UMNO memerintah tapi yg kaut keuntungan ialah MCA..nak bising lagi bela bangsa melayu..UMNO akai letak kat mana???kat punggung azizan & sayfool.
Kalau lah Najib tu berak...x da ayaQ nak basuh..aku ingat berebut paria UMNO ni beratur nak p jilat punggung Najib bagi cuci..paria UMNO ni sanggup buat sampai mcm tu sekali asalkan perut dia kenyang sampai buncit...
Ada hati nak sembang pasai Islam & Melayu..la ni bukan setakat org muda d pekan tapi yg tua d kampong pun jijik kalau tgk UMNO...tunggu PRU13!!!

Anonymous said...

poji...bubuh lagi yg kaw kaw punya. Paria Umno ni ingat kita mcm depa..specis jilat punggung pemimpin hanya kerana nak cari makan..
Kalau setakat nak makan & hidup senang lenang, puak2 PR x payah jilat punggung pemimpin PAS, PKR & DAP..

Anonymous said...

Pelik sungguh orang UMNO nih..dia maki, caci cina, india & bangsa lain.. tapi bekerjasama plak dgn MCA,MIC...menagih sokongan & undi depa.. hipokrit sungguh!

Demak Laut Lad said...

apa aku kisah kalau Baru Bian itu aktivis kristian..tak boleh ker? kalau orang islam boleh jadi aktivis islam kenapa orang kristian tak boleh jadi aktivis kristian. aku tak tau kenapa korang suka sangat main sentimen agama....isu murtad dan sebagainya....kalau lah orang kristian di sarawak tu jahat sangat..dah lama kami murtad di sini. setahu aku kwn2 kristian aku lebih hormat dengan org berpuasa berbanding dengan org islam sendiri yang tidak berpuasa. aku org sarawak, jadi aku tak kisah kalau baru bian jadi CM sbb di sarawak, muslim cuma around 37%...melayu pulak 20%....jadi ketuanan melayu melampau x laku bro. btw, aku pun melayu sarawak...

peace.

Anonymous said...

ke ke
malam dimana aku tak diperlukan hehehe aku pun melaram kesini jumpa nko hi!
1.Aku tertarik bila PR hairan umno kawan dengan mca dan mic.bukan DAP, bukan hindraf, bukan pembangkang yang lain tolak bn tu.

nak jawab panjang tu..siap kena korek telinga lagi tu, itupun kalau nak baca. tapi aku tau pencacai pr ni dah kena remote kontrol benaknya. ake ake jadik fikir ler sendiri sambil merokok di tandas.

2.Posting demak laut pun k jugak.Kalau lah DAP tu boleh fikir macam demak tu di sini kan ok. Tak kan PR marah kot. Ituah bezanya DAP dengan mca dan mic. Demak tu berpolitik cara yang betul dikatakan politik. Bukan macam PAS yang berpolitik hanya dengan harapan kuasa Allah memenangkan golongan yang sedikit..dan berdoa kejadiaan yang keroh untuk diambil kesempatan.

3. PAS menyeru ahlinya berwala'kan pada pemimpinnya.
Ada pulak kemungkinan perebutan presidenya..perpecahan telahpun diketahui ramai antara puak yang ingin perpaduan pas-umno dengan yang tak mau.liplap liplap kekeliruan masalah asas islam ini pada mereka. Benarkah PAS mendokong konsep di atas? Atau itu lah kelemahan mursyid amnya dalam menjurus PAS itu sebenarnya mengikut landasan islam seperti yang di war-warkan. Sedangkan nik.ajis adalah sekutu kepada puak Husam.Tidakkah ini isyarat hadi and de geng bukan pemimpin yang layak di taati sekarang?

4. BN ok dari PR

salam

kermitt said...

Asal Bukan UMNO/BN!!

Anonymous said...

April 11, 2011 11:54 PM

Analisa yang tidak ilmiah langsung, maklum le output pemikiran dari jamban, lain kali analisalah disurau atau masjid

Anonymous said...

ke ke - baru keluar dari jamban lah nih >> http://pas-sembrong-bangkit.blogspot.com/2011/04/pas-bukit-bintang-berani.html

eh ini bukan analisa tapi cakap2 orang PAS sejak lama.

Anonymous said...

Salam bro2 di atas sana seronok la kamu2 semua bercakaran,kutuk2 sesama Melayu , dua2 pehak nak hancurkan Melayu bagus la kamu,Kaum lain tunggu masa ja,jangan ingat kaum lain akan bantu Melayu jika Melayu Hancur fikir la sendiri bro