"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, April 30, 2011

Sumpah Laknat: Samsul Iskandar Laknat

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Perkara paling laknat yang berlaku petang semalam dari sudut pandangan mata gua ialah bilamana Ketua Angkatan Muda KeADILan mengetuai sekumpulan manusia otak singkat menghalang upacara sumpah laknat yang ingin dilakukan oleh Trio Datuk T.

Sam Laknat..! Sam Laknat..! Sam Laknat..!


Gua tak paham apa keperluannya menghalang Trio Datuk T bersumpah Laknat melainkan bahawa jika Sam Laknat percaya akan kesahihan Video tersebut. Kalau tak percaya pada kesahihan video tersebut, jangan kata sumpah laknat, sumpah 110% + 6 kotak sesumpah tahap Dewa 19 pun mesti tak termakan beb.

Bagi gua, sape-sape nak bersumpah pasal video tuh, sumpah je lah, kalau boleh, bikin 1 majlis sumpah laknat besar-besaran dekat Dataran Merdeka ataupun dekat mana-mana Stadium di Malaysia. gua sokong 110%. tapi kalau nak bersumpah pakai wakil, memang gua pandang sepi je la. Gua ingat buat Haji dengan Umrah je boleh main wakil-wakil, rupa-rupanya bab sumpah laknat pun boleh pakai wakil.

Binawe betul la... Beb... Kalau menikah, pengantin lelaki boleh main wakil-wakil kan best...

Balik bab Sam Laknat...

Setakat hari ni gua masih tak dapat mengesahkan siapa individu dalam video tu... tapi tahap kepercayaan gua tak de la sampai nak buat kerja bodoh nak halang orang lain buat kerja bodoh. bagi gua, Sam Laknat adalah sebodoh-bodoh manusia di Malaysia pada masa ini.

Hujah gua senang, bersumpah laknat kerana mahu membuktikan tuduhan berzina sedangkan ianya tidak ada dalam ajaran Islam ialah 1 kerja paling bodoh bagi seorang yang beragama Islam yang mengakui kebenaran kandungan Al-Qur'an manakala menghalang sibodoh melakukan kerja bodoh adalah 1-1 nya kerja paling bodoh oleh orang yang paling bodoh dan orang yang paling bodoh dalam hal ini ialah - Sam Laknat.

Kerja bodoh yang Sam Laknat lakukan pada hari ini telah berjaya menimbulkan Persepsi yang kurang baik di kalangan golongan atas pagar.

Dengan kejayaan Sam Laknat mengganggu upacara Sumpah Laknat oleh Trio Datuk T yang kesemuanya bodoh belaka, maka Persepsi golongan atas pagar telah berjaya dibawa ke pihak gerombolan iaitu kemungkinan "tuduhan" skandal seks tersebut adalah benar dan bukannya palsu.

Kalau gua jadi orang bodoh yang baca surat khabar Media Perdana tentang kejadian bodoh Ketua AMK dan kuncu-kuncunya, perkara pertama yang akan gua cakap dalam hati gua ialah - "Mesti skandal seks tu bukan tuduhan, kalau tuduhan, kenapa AMK nak halang Eskay bersumpah..?, takut kena laknat ke..?"

Sam memang Laknat...


55 comments:

PBO said...

salam bro TP

mohon letak blog PBO kat sini

http://penburukonline.blogspot.com

mekasih

Anonymous said...

kalau betul anwar pelakunya sekalipun, tidak patut mengaibkan orang sebegini rupa. Mereka ini betul2 pemakan daging manusia, lagipun apa tuduhan yang hendak dicajkan kepada anwar ?

Anonymous said...

untuk menyedarkan rakyat yang si anwar tu sebenarnya jahat kunun ..

mungkin moralnya tidak sebaik kamu tapi itu antara dia dengan Allah, tiada kena mengena dengan manusia lain

pemerintahan korup dan menzalimi hak rakyat ada kena mengena dengan manusia

Anonymous said...

sepatutnya si penuduh kena buktikan tuduhan dia betul atau salah

ni tidak, sikena tuduh pula kena kemukakan segala bukti yg dia tidak bersalah

itulah pentingnya law educationnn

Putra IJ80 said...

Gua sependapat dgn pandangan pemilik Blog.

Sam(AMK) X sepatut ujud di Majlis Sumpah itu.

Apa lagi bertindak cuba menghalang.

Gua yg.selama nie menyokong PR mula timbul keraguan,

Jika tidak ada apa apa mengapa Sam(AMK) nak halang.,atau setelah mengatahui tindakan DT itu tidak menepati Syarak mengapa nak risau.

Rasa nya kali nie perbuatan AMK/Sam tidak bole di maafkan.

Harus siasat jangan jangan SAM nie Musang Berbulu Ayam tak?

Kerana secara lojik nya perbuatan Sam itu memberi peluru hidup kepada musuh.

Anonymous said...

Vote UMNO for more public porn

ALahaI sI LunCAi said...

MENGAPA KITA TIDAK MELIHAT PERBUATAN MENGHALANG MAJLIS DAN MENIMBULKAN KEKACAUAN DALAM MASJID ITU ADALAH PETUNJUK DARIPADA ALLAH?

TIDAKKAH INI SAHAJA CARA YANG ESKAY ADA SEBAB KALAU DISIASAT PUN OLEH PIHAK BERKUASA, PIHAK BERKUASA DIKATAKAN BERNIAT JAHAT?

BUKANKAH BERBANDING ORANG LAIN, DATUK ESKAY LEBIH BERANI MENYERAHKAN DIRINYA KEPADA ALLAH , HAKIM TERTINGGI UNTUK DIADILI ?

Orang baik said...

Kalau ye pun kenapa kau panggil Sam tu laknat? Murah benarke perkataan laknat ni keluar dari mulut kau.

Tak sampai ke mesej kau kalau kau sekadar sebut nama Samsul sahaja.

Atau kau pun nak jadi laknat juga?

Korang tak bosan ke dengan overabuse perkataan laknat ni dalam masyarakat kita. Usahlah senang-senang sedap-sedap panggil orang laknat sedangkan laknat tu Allah guna dalam Quran untuk melaknat tahap jahat Yahudi dan Abu Lahab.

Takkan kesilapan AMK Samsul ni sampai tahap tu.

Jaga mulut jaga jari menaip tu. Blog kau ni ramai pembaca dan peminat. Jaga reputasi kau. Dah banyak kali orang peringatkan, blogger pun masuk neraka kerana jarinya!!!!!!!!

Anonymous said...

Salam 1 malaysia,
tahniah kepada Samsul Iskandar telah menjelaskan keraguan gua, selama ni gua tak pecaya sangat tentang video tu tapi samsul begitu beria sangat membantah sumpat Datuk Tipu itu, hati gua sudah terbalik tentang isu video ni. Biarlah dia bersumpah berapae kali pun. Gua pun pernah dengar salah sorang datuk tu semasa bertanding UMNO bhagian pernah bersumpah tidak pernah kejakan budak bawah 15 tahun di masjid, takjadi ape pun.. itu sebab dia berani bersupah. tanya bekas YB yang pernah betanding dengan dia. Cuma dia tak pernah menang dalam pertandingan di peringkat bahagian UMNO kot sebagai balasan walaupun banyak dit dicurahkan..

Anonymous said...

eskay yang turut subahat dalam video tu apahal?membekal pelacur dan main juga kat bilik sebelah tu apacerita?..dia mengaku buat kerja jahat memang dia jahat!!

Anonymous said...

c'mon la pemilik blog, xkan nak biar kemungkaran...

kdg2 berhujah tu biar nampak matang...jgn nampak bangang...

To putraij80 lak,

lau ragu2, tinggalkan lah..g sokong puak2 UMPORNO...bangang ! org yg mcm ko ni ramai kt malaysia..sb tu malaysia lingkup..

baru kena uji sikit, dah ragu2..ey please la, aku muak ngan org2 mcm ko...

Anonymous said...

kenapa menyatakan sesuatu yang benar menjadi masaalah? Setelah diajukan direct kepada yang punya diri di tolak, setelah video dimata pena para media,setelah video disahkan tulen, setelah video kenalpasti pelakun utamanya, setelah video berada dimata umum..dimana hati anda!!? Orang Islam terkedu2 dan masih ramai yang seperti mamai meneruskan ngigau mimpinya.

Bersumpah mengakui 'diri dia dan anuar seperti yang terkandung dalam video' yang dikemukakan itu adalah kelakuan biasa. Keberanian supaya semua orang awam melihat dan menghayati kesaksiannya ditangan ALLah perlu juga di timbang sebagai penganut Islam. Keyakinan benar atau tidak bukan kita menghakiminya.Beristikarah lah dan janganlah dipaksakan kepada orang lain dengan apa yang kamu rasa walaupun kamu merasa kamu itu ulamak!Bergerak tanpa melampaui harga diri. Itu sahaja yang ada pada kita. Selebihnya masih kita minta kebertangung jawaban kedua individu itu.

Bagi aku penilaian pojie kepada mereka yang mengekang perkara ini amat wajar.Apa masalah nye?

Berkaitan wakil berwakil bagi aku bukan halnyer..bergantung pada isunya..dalam bab eskay isunya dia dan nuar berada di klip video dan anuar pelakun sex selebihnya.Hanya dia yang mengiakan perkara itu. Dua orang tu tak terlibat secara langsung pun kelaku ni.

marauhirang said...

Sam gila publisiti..dasar pemimpin gila kamera..sentiasa cari peluang...tak reti nak celah isu..X berfikir panjang.....huhuhuhuh

Anonymous said...

laknat paling beso adalah terus membiarkan umno-apco-porno berkuasa di muka bumi Msia ini...

semua cerita2 fitnah yang mereka cipta selama yang membuat rakyat baik melayu cina india jadi haru....

Namun, Allah telah membiarkan mereka terus berkuasa dalam kesesatan untuk menguji orang2 yang beriman dan sabar dalam menegakkan hukum Allah.wallahualam.

Anonymous said...

Aku setuju dgn para jemaah yang membantah adegan angkat sumpah tu.Cuma adab ketika kita berada di rumah Allah kena jaga. Bagi seseorang muslim sejati yang cintakan agamanya akan menentang apa jua tindakan yg secara jelas mempermainkan agama kita hattta terpaksa mengadai nyawa sekalipun seperti tindakan Saidina Abu Bakar Al Siddiq yg telah memerangi satu kaum yg enggan membayar zakat. Puak-puak ini secara jelas telah mempermainkan agama dan secara langsung telah menyesatkan setengah-tengah orang bahawa tindakan merekalah hukum Islam yang sebenar.Hanya Allah yang maha mengetahui dan hanya dia sajalah yg berhak membalas setiap kemungkaran hambanya.Amin

















memerangi

Anonymous said...

Persoalan utama disini...kenapa nak halang mamat tu nak bersumpah...apa perlunya ianya dihalang sebegitu rupa sehingga menimbulkan satu suasana ganas didalam rumah allah yg suci .... Ganasnya dan zalimnya puak PKR dlm rumah allah.... Malunya bila ada juga puak pkr kapir yg bersama sama masuk dlm kumpulan itu juga terjerit jerit ....hari ini dlm sejarah malaysia...tak pernah lagi berlaku begini walau seterok mana situasi politik tanah air sejak merdeka....sam pkr memang terok..beliau perlu bertanggung jawaap pada pakatan rakyat atas tindakan bodohnya....masjid bukan tempat nak tunjuk gagah ....ramai juga teman dlm jemaah sudah mula fed up dgn ndakan pkr yg sgt tidak bertanggungbjawap....soal qazaf soal fitnah soal apa sekalipun ....dlm rumah allah adapnya perlu dijaga....ini bukan tempat ceramah dan demo jalanan yg pkr boleh buat ikut suka....kami semakin fed up dgn. Puak puak serpihan umno ini....

Anonymous said...

Majlis agama islam belum buat pertuduhan anuar berzina...Saksi sampai bersumpah laknat..tunggu apa lagi??
Nak tgk macamana makamah syariah Malaysia nak bicara anuar pula...tilam, spender, jam omega, Eskay, CD anuar..

Anonymous said...

Liwat dah...
pengkianat bangsa dah...
tutuh amoi dah...
ajen yahudi dah...
apa lagi...serba serbi lah pasai anuar...
pingat DATO SRI bila nak tarik balik??
kalau tak tarik balik...kira2 mcm setuju dgn anuar..

Anonymous said...

PENCACAI UMNO DAH KENA KENCING DENGAN UMNO...SEMUA BUSUK KAT ANUAR...ANUAR MASIH ADA PINGAT DATO SRI..
PASAI TU PENCACAI UMNO NI OTAK LETAK BAWAH KAKI...UMNO KENCING SAMPAI MACAM TU PUN TAK BOLEH PIKIAQ...

Anonymous said...

Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan" [Al-Munafiqun: 2].
Gua tak pandai tafsir,jadi fahamilah sendiri secara harfiahnya ttg sumpah di akhir zaman ni. Dan sebenarnya kaedah sumpah dalam tuduhan jenayah tidak ada dalam islam...jadi tak payah nak sibuk2 gi masjid buat benda2 tak betul...seolah2 nak mengelirukan orang bahawa benda tu betul....benda salah buat kat masjid pun tetap salah. masjid bukan tempat menyumpah2, masjid tempat berbaik dan beribadat..jangn dicemar tq osama laden

azwandengkil said...

Kita dah tahu mangkuk hayun 3 org tu ada masalah besar yang dilayan buat apa. Biorkan aje kerana setiap tindakan mereka tu lebih menunjukkan kejahilan mereka dalam agama. Pegi layan org jahil takut sama-sama dilabel jahil lak nanti. Sam..Sam.. Buat malu je.

Anonymous said...

YA ALLAH..!!sekiranya Anwar diFITNAH..Kau SELAMATKANLAH dia ...sekiranya Anwar pelaku didalam video seks itu..biarlah dia di sambar PETIR....AMINNN...

leekonyou said...

Harakah? Memanglah Eskay sahaja yang perlu bersumpah sebab dia yang berada dalam bilik itu dan terlibat secara langsung. Dato yang dua orang lagi tu cuma tengok video macam Nik Aziz jugak.

Kalau gitu, suruh lah Nik Aziz bersumpah sama. Lagipun Nik Aziz dah keluar kenyataan bahawa sumpah laknat dibenarkan.

Sumber:
http://bm.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&view=article&id=3045:hanya-eskay-lafaz-sumpah&catid=34:primary&Itemid=56
Anda mungkin juga meminati:
Darah Tinggi
minyak bayi
Niat
LinkWithin
pemikiran Cheguman pada 7:16 PM

Read more: http://waadat.blogspot.com/2011/04/kenapa-hanya-eskay-yang-bersumpah.html#ixzz1L0TJllpo

Anonymous said...

DAKU RASA PEMILIK BLOG NI YG LAKNAT...ORANG YG MENEGAK NAHI MUNGKAR PUN HANG PANGGIL LAKNAT. PERISIK RAKYAT HANG NI AGAMA APO ATAU HANG BINATANG, NAKK TULIS TU TULIS BAIK BAIK

Anonymous said...

orang islam yg dh matang & pegi haji nk berak ditempat solat dlm rumah ALLAH & di halang oleh orang islam yg lain yg ingin menjaga kesucian syariat ALLAH di labelkan lakhnat?? ehmmm...sepakat mufti dh kata sumpah tu x betol nk dibiarkn jer... plawok...plawok...plawok....

pikir pjg sebelum menaip jgn jd pejuang agama yg kelihtan jahat pd saudara seagama sendiri hanya bencikn sesuatu yg ada pd org yg dbenci tu...jgnbusuk sesisir abis dibuang setadan....

maz 21

Anonymous said...

Salam,
Aku cukup tak suka baca thread ni, mmg tak profesional..Bukan nak menyebelahi Sam, tapi jangan la sampai melaknat orang walaupom orang itu tentangan kita..
Pendapat aku, Sam dah jalan tanggungjwab die sebagai muslim yang menghindar Eskay dari melakukan satu kaedah orang jahil..
Kita berpolitik pom, letak lah dakwah dulu dihadapan..ni dah macam orang Umno aku tengok..

matkambing said...

sa0 tembam kadangkala otaknya pendek! pedulikan dia!

Anonymous said...

Inilah salah satu dari ketidakseimbangan negara berpaksikan demokrasi, semua bilang ada hak sehingga apa saja boleh dilakukan tanpa batasan.

Kadang2 benda ini satu kepuasan bagi segolongan manusia tetapi sesuatu benda yang tidak baik untuk masyarakat lainnya.

unanjaga said...

Rumah Allah(mesjid) adalah tempat yang perlu dan wajib kita jaga kesucian nya dari apa jua pelanggaran hak,kita tidak bolih sewenang wenang nya membuat perakuan sumpah,ia nya perlu pada landasan syariat yang betul.Makna nya kita perlu merujuk isu itu pada jabatan ugama terlebih dahulu.Jika tidak kita akan menjadi sumber pada kebohongan yang akan menyebarkan pada fitnah itu sendiri.

unanjaga said...

Sememang nya pihak tertentu telah pun menjadikan ruang mesjid sebagai tempat untuk menyuburkan ruang fitnah,sepatut nya setiap kes itu dirujuk pada tempat yang sewajar nya,kes yang berkaitan ugama dirujuk pada perundangan ugama seperti yang telah termaktub.Namun olih kerana maruah ugama telah terhakis pada kehidupan mererka,semua hal itu telah iada dalam pandangan atau pun perkiraan mereka.
InsyAllah apa jua yang hak itu akan tertegak benar,dan apa jua yang batil itu akan terjawab kelak.Masa itu akan pasti datang.

Anonymous said...

andai pun sumpah eskay buat x betul ..mengapa x suruh anuar buat cara yang betul..benda mcm ni..orang ramai dok perhatikan...orang akan kata ' tengok anuar bersumpah pun x berani..tafsiran orang ramai tentu mengatakan anuarlah pelaku dalam video tersebut..fikirlah secara logik akal...dalam kes saiful pun sama..sampai ke sudah..dok mcm tu..

LABU said...

AKU CUKUP HERAN PENCACAI PAKATAN NI

ORANG NAK BERSUMPAH, KAU APA SAKIT, APA SUSAH, LANTAK LA KAT DEME.

BUKAN DOK KACAU KAU PUN, BUKAN BUAT DOSA BESAR PUN

YANG KAU PATUT HERAN IALAH NAPA NUAR SEKALI PUN TAK MAU BERSUMPAH ????????

BUKANNYA SUSAH PUN

FIKIR FIKIRKAN LAH

Lang said...

ALLAH BAGI OTAK SURUH PIKIR...

fikir sebelum bertindak.... supaya tidak nampak bodoh selepas bertindak... sebelum buat tindakan betulkan niat... sebab perbuatan akan cerminkan niat...

kalau nak publisiti.. maka akan dapat publisiti... BERDIAM adalah lebih baik dari mengatakan sesuatu yang tidak benar... renungkanlah...

Anonymous said...

Ada kala nya perbuatan yang di lakukan itu nampak akan kepintaran si pelaku akan tetapi memperlihatkan akan kebodohan sendiri.
...sama2 lah di renongi..

Anonymous said...

Labu .. orang nak bersumpah ..lantak dialah .. orang tak nak bersumpah pun lantak dia lah .. apa deme susah ?

Anonymous said...

majlis mufti pun diam je tak berbunyi utk selesaikan kemelut ini .. knape ? apa fungsi majlis ni .. tak takut ke ditanya hari kemudian ? takkan keje baca doa je ?

Anonymous said...

mungkin benar apa yg dipertontonkan itu cuma sedikit shj, hanya anwar tahu apa yg harus dibuat .. step down lah and everything will be ok, rakyat tak selamanya dapat diperbodohkan

Anonymous said...

Anom 10.06 harap berfikirlah sebelum menulis. Hukum agama bukanlah main ikut hukum akal saja.Itu menurut syaitan namanya. Hukum agama berdasarkan Al Quran dan Hadis yang mempunyai 1000 hikmah bagi setiap sesuatu hukuman itu.Bacalah kenyataan mantan Mufti Wilayah kisah Hilal seperti yg disebut didalam Surah Ar Nur ayat 6,mudah-mudahan sdr mendapat hikmahnya.Bagi pencacai UMNO,kami bukanlah meneggakkan mana-mana pihak kecuali mempertahankan hak Allah drp dicabuli dan disesatkan oleh golongan2 yang secara jelas mempersendakan agama Islam yang suci demi kepentingan tuan-tuan mereka.Kemenangan di dunia adalah fana,kemenangan di akhirat jualah yang kekal abadi.Apalah guna menang jika kita dimurkai oleh Allah dan lebih baik kekalahan yang di redoi
oleh Allah.Wasalam

yam said...

Aku setuju dgn beberapa tukang komen di atas.
!. Mungkinkah SAM musang berbulu ayam?
2. Marilah kita sembahyang hajat,minta doa"jika Anwar di fitnah selamatkanlah dia.Jika betul dia buat,.....suka hati Tuhan lah nak buat apa kat Anwar.

Anonymous said...

Puak pakatan... puak pakatan...

Bila saja penulis blog nie katakan apa yg tak berkenan dgn korang... mulalah korang tuduh dia mcm mcm..

Kalau cerita sebaliknya korang puji dia melambung.. Korang sebenarnya hanya nak dengar cerita yg korang suka tapi bukan cerita yg BENAR..

korang tuduh UMNO tapi siapakiah individu dalam UMNO yg dikatakan terbabit tue.. Apa BUKTINYA??? ADA TAK DOKUMEN, VIDEO YG MENGESAHKAN INDIVIDU DLAM UMNO TERBABIT..

Tuduh UMNO saja satu tuduhan yg rambang.. Siapa???

kenapa ANWAR TAK NAK BAGI DNA..? Kalau korang jadi anwar, tapi 100% mmg korang betul... adakah korang bagi DNA korang???

Jam OMEGA??? kenapa tak nak tunjuk??

ok lah chow bro... ada hal pulak.. nanti kita sembang lagi..

-gerakan melayu berdaulat-

LABU II said...

ANON 8.25

KALAU NUAR TAKMAU BERSUMPAH, MUDAH CAKAP: TAKUT LA TU

TAKUT MAKNA KATA ***********

HAHAHAHAH SIMPLE KAN

Anonymous said...

Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan" [Al-Munafiqun: 2].

kalo ayat quran pun x bole nak jadikan sbagai pedoman..apa yg ada dlm kpala otak org yg bersumpah.

Anonymous said...

butuh umno..xdak otak..bodoh piang

Anonymous said...

YG LAKNAT IALAH UMNO DAN DATUK T

KERANA TIDAK MAHU MENGIKUT ISLAM DALAM FITNAH VIDEO INI

DAH DITERANGKAN BAHAWA SUMPAH LAKNAT TU BUKAN AJARAN ISLAM, MASIH DEGIL...

SEMUGA LAKNAT UTK UMNO

UMNO NI ISLAM LAGI KE ?

Anonymous said...

sumpoah laknat Eshkay sudah jelas dia ada dalam video itu!!!! dalam baba mana yang dikaakan dia beradsa dalam video itu.. apakah pelakun yang dimaksudkan? apakah pelakun itu maksudnya hanya fitnah semata-mata... yang benarnya ialah Eskay ada didalam video itu.. itulah sumpah laknat dia yang mengaakan bahawa benarlah dia yang ada dalam video itu.!!!! Pelakun banyak maksudnya.. apakah pelakun yang dimaksudkan itu cuma meletakkan nama anwar Ibrahim sedangkan Anwar tidak ada dalam video itu???

Anonymous said...

kepada labu bin labi,
sumpah yang dilakukan oleh doto T bukan saja berdosa besar malah boleh merosakkan iman kepada dirinya dan orang lain yang bersetuju dengannya(sumpah) kerana melakukan upacara agama mengikut selera(hawanafsu) kalau jahil carilah tok guru ini tidak bila sebut tok guru rasa meloya maka hiduplah kamu dalam kegelapan.

Anonymous said...

kepada labu bin labi,
sumpah yang dilakukan oleh doto T bukan saja berdosa besar malah boleh merosakkan iman kepada dirinya dan orang lain yang bersetuju dengannya(sumpah) kerana melakukan upacara agama mengikut selera(hawanafsu) kalau jahil carilah tok guru ini tidak bila sebut tok guru rasa meloya maka hiduplah kamu dalam kegelapan.

Anonymous said...

kepada labu bin labi,
sumpah yang dilakukan oleh doto T bukan saja berdosa besar malah boleh merosakkan iman kepada dirinya dan orang lain yang bersetuju dengannya(sumpah) kerana melakukan upacara agama mengikut selera(hawanafsu) kalau jahil carilah tok guru ini tidak bila sebut tok guru rasa meloya maka hiduplah kamu dalam kegelapan.

Anonymous said...

Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan" [Al-Munafiqun: 2].

TERANG LAGI BERSULUH..
UMNO DAN PECACAI MEMANG MUNAFIK!

Anonymous said...

Buang masa bercakap dgn UMNO ttg urusan ISLAM. UMNO parti yg MUNAFIK, belitkan fakta Islam utk menyesatkan org ISLAM.
Laknat UMNO!
Laknat UMNO!
Laknat UMNO!

Anonymous said...

meroyan bdk2 pr ni..dhla merusuh dlm rumah Allah..tu pun rmai lg org skong..biarla org tu nk bersumpah...kalo die tpu die yg kene laknat..bkn mak bapak korng kene laknat..bodo puak2 pr ni..

oi pencacai taik May 3, 2011 9:33 AM..ayt kt surh munafikun tu utk org yg bersumpah palsu...sumpah eskay tu palsu ke x...wallahualam..sudah2la sokng nuar juburi tu..

Anonymous said...

kalau x tahu pasal agama atau bahasa yang lebih mudah untuk paham tahu agama islam cetek2 je..baik xyah cakap isu nie...kalau x free2 je dapat dosa sepanjang hayat....

Anonymous said...

Dah lah x faham Islam..x mau belajar.
Otak mcm longkang.Ini lah contoh org Islam yg sesat dlm Islam..anoy May 3,2011 4.24pm.
Dasar penjilat UMNO utk kepentingan duniawi, yg halal UMNO buat jd haram, yg haram UMNO bole buat jd halal.
UMNO ialah utusan yahudi d Malaysia.

Anonymous said...

Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan" [Al-Munafiqun: 2].

TERANG LAGI BERSULUH..
UMNO DAN PECACAI MEMANG MUNAFIK!

punai said...

Sam bantut ni memang ada terencat akal sebab tu dia pergi halang majlis tu.dia ingat badan dia macam badang dan tak perasan pendek kemetot.buat apa dia nak halang kalau bukan nak beri promosi kpd eskay dan gerombolan bn.aku rasa Sam dah amik rasuah dari bn nih sebab tu buat langkah bodoh.yg anwar sayang sangat kat Sam ni apahal? di melaka satu kerusi pun pkr tak menang buat apa beri org kalah jawatan ketua amk.kalau setakat nak tayang badan macam tong drum tu tak payahlah.makcik pun tak terliur tengok apatah lagi puteri umno.menyakitkan mata rakyat boleh la.