"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 28, 2011

AWAS...!!! Seorang Lagi Bakal Mati..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang mengesan seorang saksi lelaki bagi membantu satu kes siasatannya.

SPRM dalam satu kenyataan hari ini berkata, saksi yang dikehendaki ialah Abd. Rashid Jaafar, 46, dengan nombor kad pengenalan 650316-01-5677 yang beralamat di No 39, Jalan KP 1/2, Taman Kota Perdana, Bandar Putra Permai, Seri Kembangan, Serdang Selangor dan No. 56 Parit Haji Abd Salam, Batu Pahat Johor.


Sesiapa yang terlihat atau mempunyai sebarang maklumat mengenai saksi berkenaan boleh menghubungi Pegawai Penyiasat Penolong Kanan Penguasa Roslan Deroh di talian +603 8880 0632 atau +6012 427 5673.
Kalau gua kenal dan tau dekat mana individu dekat atas ni berada sekalipun, gua tak kan sesekali akan maklumkan atau salurkan apa-apa maklumat pada SPRM.

Gua harap, rakyat Malaysia yang lain pun akan berbuat demikian. Kepercayaan gua pada SPRM pada masa ni berada pada tahap -110% (negatif 110 peratus).

Gua tak mahu bersubahat dengan SPRM. Gua tak mahu sesekali menyesal seumur hidup gua kalau di kemudian hari, individu dekat atas ni yang kita tak tau kesalahannya ditemui mati terjatuh dari Pejabat SPRM. Gua tak mau menyesal seumur hidup gua beb.

Walaupun dalam kenyataan SPRM, individu ni cuma dikehendaki untuk "membantu siasatan", gua masih tak dapat jamin keselamatan individu dekat atas ni. Teoh Beng Hock dan jugak Sarbani jugak dipanggil sebagai saksi dan bukannya tertuduh tapi akhirnya 2-2 individu ni mati dalam keadaan tragis... punca kematian..?

"Kematian Mengejut" - Itu hasil siasatan...

Harap tak de siapa-siapa akan bantu SPRM mengesan individu dekat atas ni... kita tak mahu seorang lagi warga Malaysia mati "mengejut".


8 comments:

@AmenoWorld said...

Ada baca gak kat berita pasl neh

atiq said...

lu siapa boleh jamin itu orang tarak mati mengejut? Lu macam budak tadika main sorok2......tak percaya sprm tahap bawah paras beku tu suka ati nko ler..tak siapa lak larang.

Anonymous said...

Atiq> kalo SPRM bunuh pn, ade ke die bgtau?? hahahaha...sini aku nak bgtau ko Atiq, org kerajaan buat salah sampai MAMPUS sekor pn tak kuar media,tak megaku salah, yg kuar semua baik2 jer...ade ko dgr org kerajaan yg berpegaruh mengaku buat salah??? Khir ToyoLLLLLL pn tidak mengaku salah kes songlap duit,mintak dibicara wlpn dah terang2 terbukti hahahha.... rakyat sekrg tak buta DER, bkn cam lu dah la buta,bengap lak tu...hahaha...kesian ade manusia cam Lu nie asyik kena kencng idup2 je...

cam Kes DUN Putrajaya tu Kantoi projek dgn bini Kwn sndri ade masuk Paper???

kes Chua cina langgan Pelacur,skrg dah senyap...kenapa??


Kes PM lu dgn altantuya, KENAPA POLIS tidak siasat siapa yang mengupah pembunuh ALTANTUYA??? cer cite.. cer cite hahahaha...

Lu tgk Serawak, byk hasil Bumi Gas,Petrolium,arang batu, hasil hutan,Hasil Bumi, kenapa masih mundur?? mane pegi Hasil nya???

hahaha...takkan korg tak nmpak lg DER...aku rasa biji mata ko dah RETAK tak pun PECAH hahahhaha...Tuhan bagi mata suruh digunakan utk melihat,bukan melihat pakai LUTUT hahahahha... BENGGONG! hahahaha

Hanz Newman said...

Sabar, sabar dulu!

Tajuk sini pun 'Bakal Mati' ... normal la tu. Sapa pun bakal mati. Gua , lu, suspek SPRM , dll. Tepat dah tu.

Dibunuh ker terbunuh ker, punca tu boleh dipercaya & juga dimanipulasi cerita, end of the day dia mati ..he's dead ... tu saja. Tu orang nak tau kenapa ada kematian di SPRM?

Kalau di ISA, lokap tu ..orang dah tak heran.

p/s: Bukan pasni depa SPRM nak siasat di tingkat bawah saja kan? Tak ada la cerita dia terjun tingkat ker balkoni pasni...hmmm... apa pula alasan SPRM pasni?

hohoho

Anonymous said...

apa lah nko ni..
maner ada orang citer buruk depa tak pasal2..orang yang kater ader lah!! tapi kalau ngata orang memang syok..nak tunjuk bukti aaa...aaaa....main kromo jer lah! Lepas tu beralasan tak percaya itu ini+ego+takbur+tafsir dangkal agama+syok sendiri+aku jer betul+.. +

Bab orang mati jatuh bangunan pun jadi sebab tak cayer. Biasa lah kaau kena siasat otak jadi macam2..kalau orang jatuh flat tak heran plak.Aku kesian allahyarham dan keluarga yang malang tu..dijaja sana sini.( tengok BH..kena korek! penyakit DAP dll)Serah pada yang ahli dah lah. Ini memandai2.
Bab sprm ker polis ker.kastam ..imigresen...terus je jalan..kalau depa tunjuk hebat(aamanah) maut segalamacam manusia2 gelojoh tu. Ada nko kisah!!

Anonymous said...

kutuk polis, sprm atau mn2 agensi kerajaan adlh mainan pembangkan.itu adlh teknik CIA menghancurkan sesebuah negara.apabila rakyat menyalahkan kerajaan maka pemberontakan akan berlaku. jadi ayuh kita pakat ramai2 hancurkan negara ini.kita bg cina dan india besar kepala. kita jgn bersatu sampai bila pin.ayuh pakat kutuk sesama sendiri.

Anonymous said...

Aku sokong lu TP

Anonymous said...

tak nak tanya ka selepas kisah TBH mati apa yang terungkai? projek didalangi DAP di selangor,all out DAP genggam, apa ada pada PKR dan PAS lagilah nganga. lepas tu hasut buatkan salah kepada SPRM, apa yg telah didedahkan dalam akhbar hasil siasatan sprm korang baca tak? jgn jadi barua DAP. dulu masa BPR kuasa menghadkan siasatan mereka sekarang bila suruhanjaya ada siapa berani guna kuasa nak sekat mereka ? masuk dalam la lu bro jgn salah guna kuasa nak jaga kroni. dah lapolis puak2 korang gelar anjing sedangkan majoriti melayu Islam senang2 je korang gelar anjing, tapi tak fikir bila takut atau teraniaya cari polis, yg jaga 24 jam keselamatan negara siapa? korang siap tido berdengkur lagi dalam selimut.