"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 28, 2011

Seluar Dalam...

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Tiba-tiba blog ni jadi 1 blog yang membusankan, tak macam dulu... busan sebusan busannya... Gua nak menaip pun rasa busan sangat-sangat. Politik Negara Malaysia dah jadi Politik Alat Sulit. Politik Nafsu Serakah. Bila sebut Nafsu Serakah, cerita lain tak de, cuma cerita dalam seluar dalam, cerita besar, panjang, kecik, lebar, luas, dalam, semak, clear, kelepet.

Media Perdana dalam bentuk penyiaran dan penulisan dah jadi Media Phorno. Kalau tahun ni penulis buku Mona Gersang nak bangkit gua rasa amat-amat payah sebab terpaksa bersaing dengan Media Perdana yang lebih luas skop dan sebarannya... paling susah bila Media Phorno Perdana mendapat kelulusan penuh dalam semua bentuk penyiaran dan penyebaran oleh Kementerian Dalam Negeri dan jugak Kementerian Penerangan.


Macam mana nak lawan beb... Siap ada slot iklan lagi... Komersial dah jadi KomerSial... Orang Perak sebut "Kome Sial".

Idea geng-geng Buku 50 Dalil bagi aku ialah idea paling hebat abad ini, dari hujung abad ke 19 sampai awal abad ke 20, idea dari Buku 50 Dalil masih diguna-pakai dalam arena Politik Malaysia. Cerita seks semakin berkembang sebagai cerita pembunuh Karier Politik mana-mana Politikus yang tak sealiran dengan pemerintah Negara Malaysia.

Gua tak tau banyak mana lagi video seks akan berada di pasaran menjelang Pilihanraya Umum ke-13. Mungkin dalam tempoh kempen PRU-13 nanti, setiap calon Pakatan Rakyat akan berhadapan dengan video seks masing-masing. Tak Mustahil.

Pemerintah Kuku Besi yang Al-Qur'an dirumahnya hanya sebagai perhiasan dalam almari kaca (gua percaya ramai lagi yang tak tau dekat mana Al-Qur'an dalam rumah masing-masing) tak mustahil akan gunakan taktik yang sama untuk menjatuhkan lawan masing-masing.

Nak sembang tentang kreadibiliti dalam pemerintahan memang agak susah. cerita bab rasuah memang tak jalan kalau nak lawan mana-mana calon Pakatan Rakyat. Setakat dakwaan memang banyak, tapi barang nak bagi bukti mintak maaf. Cerita rasuah dalam Pakatan Rakyat cuma sekadar cerita. Diadakan sekadar untuk menimbulkan "Persepsi" kurang baik.

Lagi pulak kalau cerita bab rasuah, orang kampung setakat angguk-angguk je, tak de feedback yang memberansangkan sebab kebanyakan orang kampung memang tak peduli pasal rasuah... tapi kalau cerita pasal seks... kambing pun tumpang mengembek seronok.

Perangai MeLAYU memang macam tu, sebab tu pengeluar ubat kuat tak pernah gulung tikar di Malaysia. yang meniaga ubat kuat dekat Pasar Malam pun siap boleh bukak cawangan dekat setiap Negeri lagi. Orang Malaysia memang minat seks. dari yang muda sampai yang dah jadi Warga Emas.

Jadi, cerita seks lebih "makan" untuk tarik orang MeLAYU.

Busan...

Kes rasuah, mati dalam lokap, mati dekat pejabat SPRM, mati kena bantai dek UPP, mati kena bom, seleweng duit rakyat, stadium runtuh, bangunan runtuh, makmal komputer runtuh, makmal sains yang tak siap-siap, wang ehsan RM20 juta yang tak sampai-sampai dekat rakyat, projek KERAjaaan Pusat di Kelantan yang dibekukan semua dah hilang...

Ada yang hilang dalam kain dalam Ummi Hafilda, ada yang tersangkut dekat Jubor Saiful dan ada yang tenggelam dalam DNA Anwar Ibrahim.

Kepala otak MeLAYU dekat Malaysia pulak dah sangkut celah kopek BikMama.


29 comments:

Amuraria said...

MEDIA PERDANA ARUS JAHILIAH SEKUTU APCO DAH CANDUKAN MASYARAKAT MELAYU DENGAN SEX ! HARI-HARI CERITA SEX DAN YANG SE'SEX' DENGANYA,BANGUN PAGI INGAT SEX,TENGAHARI INGAT SEX DAN MALAM BIKIN SEX, MUKA DEPAN SETIAP AKHBAR PARTI APCO@UMNO-BN CERITA SEX, SEX DAN SEX !BANYAK BIKIN KESALAHAN SEX PUN ORANG MELAYU JADI INILAH YANG KERAJAAN APCO MAHU DARI RAKYAT ! JANGAN KISAH HAL-HAL LAIN PASAL NEGARA NAK LINGKOP.RASUAH,SELEWENG ATAU SAUK KHAZANAH NEGARA . BIKIN SEX SUDAH YANG LAIN JANGAN AMBIL KES ! MACAM TIGA DATUK HARAMJADAH PENBALAK VIDEO SEX JUGA !

Anonymous said...

Busan?
Kenapa perlu busan jika apa yang nko tulis tu hanya cermin apa yang ada pada media resmi pas harakah serta pasar ceramah. Berapa banyak anggukkan para ahlinya di ruang usrah, tamrin,tazkirah,.... Berkecamuk antara kek prepsepsi dan realiti.
Kerana hidangan alam sex sekutu sendiri? Sex ciptaan yang tak putus kerana sikap munafik terhadap agama dan alam sendiri. Benarkah rasa busan nko adalah kejayaan hasil budaya yang ditimbulkan. Hingga hendak menilai sesuatu menumpul. Benar kata orang anuar boleh mengubah apple menjadi oren. keh keh.

Di Malaysia sekarang bukan soal busan! Tetapi soal intigriti diri.Hudud dan Takzir.Islam yang ada pada pas bukan setakat ditonton hanya seperti permainan bola nak sokong mana tak sokong mana.
Apa yang canteeeeeek renungkan apa kita lakukan itulah bayangnya! Ia mengikut dalam cahaya kebenaran dan tak perlulah mendekat pada kegelapan.

matkambing said...

inilah akibatnya apabila minda melayu ni tak mengambil islam sabagai cara hidup keseluruhanya! nak salahkan siapa? otak kebanyakan melayu dah tak boleh berfikir dengan waras lagi, rasenya! dah tak dapat membezakan yang mana makruf dan yang mana mungkar! dah tak percaya bahawa kita akan dihisab dipadang masyar kelak! selagi mempunyai pimpinan umno-bn-apco meneraju negara, rasenya mase depan rakyat mesia ni malap.

Marhaen Kacak said...

jangan bosan2 bro..teruskan aktif menulis..kami sentiasa dahagakan entri2 anda..!

Hikayat Lubang Najis: Orang Melayu Mesti Baca!!!!

Anonymous said...

checkmate. game over. u looserr.

Anonymous said...

dasar sekular umno/bn telah membudayakan umat islam negara ini dengan segala kemungkaran;
1,dasar pendidikan sekular
2,dasar ekonomi sekular mewajibkan riba dan tipu muslihat
3,undang2 sekular mengatasi undang islam dan segala macam dasar lagi.

nuar bodo said...

KUALA LUMPUR 27 April - Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din hari ini menafikan sekeras-kerasnya laporan akhbar Suara Keadilan yang memetik beliau sebagai berkata, hukum membaca Utusan Malaysia adalah haram seperti disiarkan lidah rasmi Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Menurutnya, beliau juga tidak pernah menasihatkan orang ramai supaya jangan membeli Utusan Malaysia dengan alasan ia menyebarkan fitnah seperti dilaporkan akhbar berkenaan semalam.

"Semasa dihubungi wartawan Suara Keadilan tiga hari lalu, pemberita berkenaan meminta saya mengulas hukum bagi berita berbentuk fitnah dan dia langsung tidak menyebut Utusan Malaysia, jadi saya beri pandangan umum saya terhadap fitnah dalam pemberitaan.

"Jadi, saya langsung tidak mengaitkan Utusan Malaysia dan saya anggap ia disalah lapor tetapi tidak tahu mengapa ia jadi begitu, saya enggan ulas mengenai kekhilafan itu kerana tidak mahu panjang cerita.

"Saya ingin menegaskan bahawa saya tidak akan mengeluarkan kenyataan bodoh sebegitu (baca dan beli Utusan Malaysia haram) kerana saya sendiri membaca Utusan Malaysia," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Haron diminta menjelaskan laporan muka dua lidah rasmi PKR itu semalam yang kononnya memetik beliau sebagai mengeluarkan hukum membaca serta membeli akhbar Utusan Malaysia sebagai haram kerana ia mengeluarkan berita berunsur fitnah.

Dalam pada itu, beliau masih lagi memikirkan tindakan sewajarnya yang akan diambil ke atas Suara Keadilan ekoran 'kesilapan' laporan berkenaan.

"Saya dihujani panggilan dan khidmat pesanan ringkas pelbagai pihak hari ini akibat kesilapan laporan itu tetapi tengok dahulu keadaan sehingga minggu hadapan (untuk mengambil tindakan ke atas Suara Keadilan)," jelasnya.


oi pencacai2 taik nuar juburi...komen skit psl ni..ni je la keje suara keadilan ni..tabur fitnah je..aku harap dato harun din saman suara keadilan bodo nii

nuar juburi said...

dlu ms vid sex soi lek..bkn main suke lg balaci2 bodo pr ni..siap kaitkn lg dgn keseluruhan pemimpin bn..tp soi lek yg suke mkn babi tu brani ngaku n trus letk jaw..berbeza plak dgn nuar juburi yg berperangai mcm babi..smpai skrng xngaku..sudah2la kene tpu dgn nuar juburi tu bdk bodo oi...

Anonymous said...

Aku hairan bilamana semua dasar BN adalah acuan kemungkaran dan sekular.Sedangkan aku melihat gerak kerja umatnya bebas sebebas burung dalam mengerjakan sesuatu dengan pelbagai alternatif kebaikan yang ada. Dalam bidang pendidikan tidak ada dasar yang membekukan pilihan mana-mana ibubapa penjaganya untuk kearahmana anaknya diarah. Malah sokongan membolehkan berbagai program untuknya tidak ada halangan.Malah kerajaan menyediakan berbagai kerjaya mereka. Begitu juga disudut ekonomi orang islam terbuka arltenartif.Sehingga kerajaan sama menokok tambah laluan kearah itu. Dibidang sosial jika diambil keutamaan pembinaan institusi kekeluargaan sebagai keutamaan pun tiada yang menghalangnya.Segala macam kepen,kursus majlis dan sebagainya boleh diisi selain cuba merangka bernagai penyelarasan perundangan.
Entah! Setahu aku kalau dikurangkan suasana mencipta dan meributkan persepsi buruk serta sikap hanya menyalah orang lain banyak kerja memperkukuh dan menegakkan Islam disini.
Sperti kelantan dan kedah, benarkah mereka tidak bergelumang dengan pertembungan sekular. Apa sebenar erti sekular pada mereka.Adakah bila dinamakan Islam pada mauduknya maka unsur sekular terpadam walaupun ajaran Islam tidak diamalkan seperti yang sepatutnya. Masalah kebajikkan dikedah/kelantan diambil remeh.contoh.
Anda hanya perlu tepuk dada dan tanya lah selera! Apa yang aku kata bukan menidakkan segala macam keburukkan dan kelemahan yang terdapat.Namun jelas bila kedua PR dan BN dibandingkan maka BN adalah lebih bauik kepada Islam di Malaysia ini.

Anonymous said...

tik tak tik tak tik tak.. jam Omega terus berdetik..
tunggu Anwar part 3 yg lebih hot..

adik nuar said...

islam menekankn keadilan kpd umatnya..adakah pemimpin yg kononnya lbh islam dr org lain di klate berlaku adil kpd rkyt klate...jawapanya adlah TIDAK!!!..keperluan asas hdp iaitu air sejak 1990 smpai skrng tdk dpt dinikmati oleh kebanyakan rkyt klate..alasannya xckup peruntukan,tekanan air rendh n sbgnya..adakah itu dikira sbg adil bilamana pok nik n barisan exconya minum air bersih sedangkn rkytnya meminum air sg n perigi n bersengkang mata menadah air...ADAKAH POK NIK N RKN2 DIE BERLAKU ADIL????KEPIMPINAN ISLAM KE TU..TEPUK DADA TANYA IMAN..DI MANA KEADILAN ISLAM KALO DIPIMPIN BWH POK NIK TU..ASYIK DOK CERAMAH CARUT MARUT JE.

Apa nak jadi umat Islam di malaysia ni? said...

Betul, tu seluruh bangsa melayu dan Islam di Malaysia dah terpalit sama. Di TV, Media, Blog, fb, di bandar, di kampung di pejabat, di warung kopi, di felda semua baca samada dosa lihat video lucah, baca cerita lucah, sembang pasal video lucah, fitnah bermaharajalela.

Generasi akan datang akan hancur jika berterusan. Suara ulama pun dah tenggelam. Semua ini didalam masyarakat melayu, Islam dan di Malaysia.

Anonymous said...

1.bosan!busan!!malasla oiii!!sebab kena cerita seluaq dalam puak hangpa!!cuba puak bn yang kena!!tak habih ayaq lioq!!tak laghattt tangan dan jari hangpa akan tulis!!
2.sebabtula hangpani taraf pencacai jee!!dok cari salah pihak lawan kee!!bila kena batang hidung sendiri!!fitnahla!!aibkan orangla!!berdosala!!
3.akai tak dak ka oii!!

pencacai pakatan bodo said...

oi puak2 pakatan gile babi...xnk komen pasl suara keadilan putar belit kenyataan harun din ke...pndai btul org suara keadilan ni buat fitnah!!!!tu pon rmai lg pencacai taik nuar juburi yg bc..bodo n bangang mcm poji ganja!!

joehan said...

suara keadilan = kaki fitnah.
harap Allah bukakan ati harun din utk saman suara keadilan..AMIN..keadilan harus ditegakkn wahai dato harun din.

joehan said...

korang bkk ni.korang perhatikn bwh tulang rahang nuar..ade garisan berlekuk..sm dgn org dlm vid..garisan pipi yg bermula dr tgh hidung jgk sm..sudut telinga..sume same.perfect!!
tgk kt sini http://www.flickr.com/photos/62231308@N04/5660861443/in/photostream

psl postur bdn ms berdiri..bentuk rambut dr tepi..korng tgk kt sini plak. http://www.papagomo.com/2011/04/tik-tok-tik-tok-jam-omega-semakin-kuat.html


bukti ape lg yg korng nk.

anakkulim said...

dah kena ko kali ni..itu pasal bosan

bangyobstim said...

bila pencacai ameno dah kantoi jalan terakhir ajak orang bersumpah! sebiji perangai bebudak kecik bila kalah dalam permainan! malu ler sikit otak melayu yang begini sememangnya biol!

atiq said...

betul jugak? Lastnyer ajak bersumpah!

Ini saja lah ikhtiar dimana kita serahkan pada ketentuan Allah bila mana berhadapan dengan orang2 yang angkuh dengan kepalsuan.
Dunia Islam di malaysia, perkara ini sudah sampai memperlihatkan diri seikhlas dan seredho2nya.

Jika siapun yang bersumpah didalam penilaian manusia, perasaan sanggup tunduk kepada Allah itu lah moralnya untuk sesama seislam menghayatinya demi menghapus fitnah.. Dan sebagai manusia kita masih diharuskan mencari kebenaran dikedua pihak untuk mengelak kezaliman sesama kita.

Semoga dua hati ini sebersih salju ake ake.....

Anonymous said...

mana pulak busan..

serunuk ikut cakap Ahmad Nispu...

tengok Nuar balun Cina Doll dengan belalai gajah dia. tererlah dia, kawan respek kat dia dalam bab ni, orang muda pun akan tangkap malu dengan 'performance power' dia tu.

Itulah Nuar, dulu selalu aibkan orang, sekarang ni aibnya dibuka Allah satu-satu, mana nak tunjuk muka lagi. Selagi nyawa di kandung badan, bertaubatlah Nuar oi! Cukuplah 13 tahun aku kena tipu...

Anonymous said...

apakah maksud ngko Allah bersama umno telah membuka aib anwar ? .. mana ko tahu ? walaupun kalau betul anwar pelakunya untuk apa ngko membantu menelanjang keaiban seseorang sehingga seluruh dunia ? apa hak ngko ? tidakkah suatu hari nanti mungkin Allah akan menelanjangkan keaiban ngko atau keluarga ngko pulak ?
tak takut ke ?

Anonymous said...

kamu menuduh orang angkuh dalam kepalsuannya, kamu sendiri pun angkuh dalam ketidakbetulan kamu

Bila sampai bab moral maka umno digambarkan suci dan salju bersih

Dengan menghitamkan orang tidak bermakna kamu itu putih ..

Kamu jadi pelapor, kamu jadi polis, kamu jadi pendakwa dan kamu jadi hakim .. sigh oh Malaysiaku boleh

Anonymous said...

he he
Pasal bab nuar nih..kalau aku lah dah aku kategorikan satu contoh khas manusia hipokrit agung dizaman kita ni. Start dia muda sampai ler ketua ake ake..
segala perjuangannya penuh dengan benda2 pelik ciptaanya baik semasa membangkang atau pun semasa tidak. Macam ada satu pembawaan untuk menjadi penentang arus untuk menahan sampah sarap membina benting. Agar semuanya tenggelam pada bala banjir yang akan menimpa..
Kepelikkan aku ialah dimana dia tidak pernah mahu merendah diri dengan sikap meyalahkan orang lain dimana pun di berada. Tidak ada sejarah boleh aku cungkil.
Bab sex asas(aibnya)yang terkena padaya tidak pernah dia nilai dengan harga diri, dan seperti dijadikan benting pula untuk dia meneruskan citarasanya. Barisan generasi seangkatanya pula melahirkan sebahagian generasi2 penerus sebagai kesinambungan politik kotor yang dibawanya. Kekotoran ini tidak akan luntur bila isu sex ini akan timbul satu persatu yang membogelkan diri nya yang sebenar. Itu seperti yang nuar kehendaki.Perilaku nya membuat orang buntu dan akhirnya terhukum di khalayak ramai. Dua sumpah laknat kini dibahunya. Berapa banyak kah harapan orang islam ada di situ?
Apabila semakin orang kehadapan dan mengambil peluang untuk memperbaiki diri(kawan2 rapatnya+penyokong)dalam semua perkara adakah anuar ini masih relavan sebagai ikon Islam andai terus sebegini rupa?

Anonymous said...

kau kena faham satu bendalah kawan, dalam apa saja halangan kepada umno pasti akan menderitalah si penentang itu.
1. TS Musa Hitam dgn isu Memalinya
2. Kuli dgn isu tengkolok bersalibnya
3. Tun Abdullah dgn isu menantunya
4. Berahim Ali pun kena
5. DSAI ..ni yg paling teruk kena

selagi kau melawan selagi itu lah kau akan dibelasah.. itu le sejarah yg kau mudah lupa.

Teapi bila kau kembali mengangguk kpd umno kau akan dibersihkan spt RTC, TAB, Kuli, Musa Hitam, Berahim pun bersih, semua ADUN PR atau Bebas yg masuk umno (perak),

sejarah tak pernah menipu kawan ..

Anonymous said...

walau apapun aku tetap bersama umno dan BN kerana ini lah parti wadah kita orang melayu, sebusuk-busuk dan seburuk-buruk umno pun ia adalah payung orang melayu

Bangsa lain semua dah kuasai ekonomi, pemilikan syarikat2 dan saham2 terbesar, rangkaian perniagaan dan kekayaan .. cuma kuasa shj yg tiada. Biarkan kuasa itu menjadi milik tunggal melayu.

Anonymous said...

Hidup Umno .. hidup BN

unanjaga said...

Rumah itu telah pun dipenuhi dengan kebusukan dosa,dan siapa yang masih betah untuk tetap tinggal lama disitu,ia akan mengundang bala yang cukup berat pada penghidupan hari akhirat,sebagai manusia yang masih punya akan kewarasan untuk berfikir kita sepatut nya punya hak untuk menegur apa jua ketimpangan yang berlaku,apalagi bilamana ia telah menyimpang jauh dari pertunjuk Allah dan Rasul Nya.

Anonymous said...

tiada rumah yg selamat, walaupun sedaif2 rumah ialah rumah yang masih kenal akan Allah dan RasulNya. PAS cuma berkulitkan agama tetapi berisikan nafsu dan kehendak diri sendiri. Kulit mungkin berubah tetapi isi tetap sama.

Anonymous said...

KUASA MILIK UMNO..
EKONOMI MILIK BANGSA LAIN..
BILA2 MASA PUN EKONOMI BOLEH BELI KUASA..DAH KENA BELI PUN.
BANGANG!!!!