"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, May 03, 2011

Kematian Osama: Adakah Dunia Lebih Aman Dengan Amerika..? - TGNA

Reactions: 
Jika benarlah Osama bin Laden benar-benar telah dibunuh oleh tentera Amerika Syarikat seperti yang diumumkan oleh Presiden Barrack Obama semalam, maka saya sebagai seorang Islam mendoakan rahmat dan keampunan Allah SWT untuk Osama bin Laden yang merupakan saudara saya di dalam Islam. Inilah yang dituntut oleh Islam sewaktu menerima berita kematian saudara seagamanya. Sebesar manapun kesalahan seorang muslim, jika ia mati dalam keadaan agamanya Islam, keampunan terhadapnya harus dipohon oleh saudara muslim yang lain.

Adapun keterlibatan Osama bin Laden dengan keganasan, saya serahkan kepada Allah SWT kerana ia masih belum terbukti melainkan melalui propaganda yang dipelopori oleh Amerika Syarikat. Jika benar beliau terlibat dengan kegananasan, sudah tentu saya tidak menyokong keganasan tersebut. Bagaimanapun keterlibatan Osama dengan keganasan masih lagi merupakan berita samar yang tidak dapat disahkan, namun keterlibatan Amerika Syarikat sendiri dalam keganasan sudah terbukti.

Ini jelas dengan serangan terhadap Afghanistan dan Iraq yang menghancurkan kedua-dua negara ini dengan tujuan mencari senjata pemusnah yang tidak dapat dijumpai sehingga ke hari ini. Apa pula tindakan Amerika Syarikat terhadap Israel yang terang-terang melakukan keganasan di bumi Palestin ? Bukan sahaja tidak bertindak, bahkan Amerikalah yang kuat menyokong Israel. Justeru, jika Osama dianggap sebagai pengganas, maka Israel lebih patut disebut sebagai ganas dan penyokongnya Amerika Syarikat juga tidak boleh lari dari digelar sebagai ganas.

Inilah yang saya tegaskan kepada Duta Besar Amerika Syarikat yang datang ke pejabat saya pada 28 April 2011 yang lepas, bahawa sepasang selipar pun tidak boleh dirampas dari tuannya yang berhak, apatah lagi sebuah negeri yang berdaulat seperti Palestin, lebih-lebih lagi tidak berhak untuk dirampas oleh Israel.

Adapun mereka yang berkata bahawa dunia lebih selamat dengan kematian Osama, saya anggap kenyataan tersebut sebagai tidak cermat dan hanya bertujuan menampakkan diri sebagai penyokong Amerika. Jika dunia lebih selamat dengan kematian Osama, adakah dunia juga lebih selamat dengan kewujudan Amerika?

Sekian, wassalam.

TUAN GURU DATO' BENTARA SETIA NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT,


Menteri Besar Kelantan.

Bertarikh : 30 Jamadil Awal 1432H bersamaan 3 Mei 2011M

19 comments:

Anonymous said...

PEMIMPIN UMNO JASAD ISLAM TAPI ROH YAHUDI,BEZA DGN TGNA YG ISLAM DALAM HIDUPNYA...
MOGA ALLAH SWT PELIHARA TGNA SNTIASA DALAM KETENANGAN.

Anonymous said...

DUNIA AKAN MAKMUR DAN SEJAHTERA TANPA AMERIAK DAN MALAYSIA AKAN CERIA DAN HEBAT TANPA UMNO DAN PEMIMPIN MEREKA.

Jeo Botak said...

Lihat betapa CILAKANYA SI NAJIB....

Osama di mata Najib adalah PENGGANAS.

Anonymous said...

Najib pemimpin bacul..x da teloq, sembah amerika. Dia lebih takut kat amerika dari ALLAH SWT.
UMNO MUNAFIK.

Anonymous said...

1.tak payahla hangpa nak bandingkan sapa-sapa pun dengan osama!!nik azizka!!jauh panggang dari api!!bagai langit dan bumi!!osama pejuang islam!!sanggup habiskan duit berjuta untuk tegakkan maruah islam!!
2.puak pas pulak belainla oii!!guna islam untuk kayakan diri!!anak beranak!!dahla tu!!jadi barua kapiaq harbi cina la pulak!!
3.sama jeee!!puak-puak politik malaysia nii!!masing-masing jadi barua puak kapiaq jeee!!!

Jeo Botak said...

CILAKA NAJIB...CILAKA NAJIB...CILAKA NAJIB

CILAKA UMNO...CILAKA UMNO...CILAKA UMNO

Anonymous said...

pencacai UMNO dah la otak tahap longkang, kalo najib suruh jilat lubang punggung dia, aku ingat mau pengsan pasai seronok...ha...ha..

UMNO MUNAFIK!

Anonymous said...

Najib selagu dgn Amerika pasal Osama, nampak sgt Najib sembah dan bertuhankan amerika. Secara tak langsung UMNO ikut sembah dan bertuhankan amerika.

Anonymous said...

Amerika tuhan UMNO..
UMNO sekular..
UMNO munafik..
Pesan pada anak cucu...

Jeo Botak said...

Kerana nak sangat mendapat restu Amerika...si NAJIB sanggup mengutuk Osama sebagai pengganas.

Memang dasar SIAL si Najib UmnoPurno ni.

Anonymous said...

Najib mengaku Islam, paling tidak berdoalah atas kesejahteraan roh org islam sesama sedara.

Dasar manusia dajai bertuhankan yahudi itulah NAJIB. Pencacai UMNO mmg BUTA PERUT hidup x NUR Islam, mentekedarah benda haram sampai x da hidayah untuk nampak akan kebenaran. Kekallah UMNO, Najib n seluruh pencacai UMNO bertuhankan YAHUDI n hidup dalam sekular.

Anonymous said...

ULAMAK UMNO..SENYAP!!!
ULAMAK mcm ulaQ dalam semak.

Jeo Botak said...

Sebut pasai ulamak Umno...bangang tqk bangang nya Ketua Agama Umno si Janil Khir ni ialah
1) Dia boleh dahulukan sumpah berbanding qazaf yg dituntut oleh Allah.
2)Dia boleh menghalang mahkamah syariah dpd membicarakan masalah qazaf kes ni.

Orang macam ni kita nak hormat????

Memang puak2 Umno perosak Agama,

joehan said...

brla bernas skit kepala otak pok nik ni..tp btul ke osama dh mati??xkn amerika hanya tunjuk gmbr muke je??kenape jasad dibuang ke tgh laut??kenape foto wajahnya sm dgn fotonya ketika hidup??photoshop??superimpose??

btul ke osama ni pejuang islam yg benar2 mengikut kehendak islam???blh ke berbunuhan sesama muslim???meletupkn diri di masjd n mengganggu jemaah yg sedang bersolt??kenapa 911 dicipta??kenpa org2 yahudi sempat melarikn diri dr wtc semasa dilanggar dgn kpl terbang??

osama pernh mndapat latihan ketenteraan cia semasa menentang soviet..adakah osama watak yg dicipta cia utk amerika(yahudi zionis) menjlnkn agenda2 menurut protokol zion??terdpt teori yg mengatakan osama tlh pon mati berthn2 dahulu..satu pertanyaan penting kpd semua...MENGAPA AL QAEDA TDK PERNH MNSABOTAJ ISRAEL???..MENGAPA ISRAEL TDK PERNH DISERANG AL QAEDA??intifada hanya dilakukn oleh pejuang2 palestin..

kiamat semakin hampir..negara2 di timur tgh semakin bergolak,berbunuhan sesama saudara..negara2 arab yg kaya sibuk dan leka membina bangunan2 tertinggi dan hebat2..mengira duit hasil minyak yg banyak..kuwait,arab saudi,jordan,maghribi,bahrain..sumenye sahabat org2 kuffar..dinegara mereka terletaknya pengkalan2 tentera kuffar utk menjlnkn agenda memperbodohkn umat islam..

hanya negara2 islam di asia tenggara shj amerika tdk mempunyai pengkalan..tetapi di singapura terdptnya kedutaan ISRAEL di tgh2 ratusan jutaan umat islam..awas umat islam malaysia..anda sdng diperhatikn oleh mata2 zionis..bersatu bila ada peluang utk bersatu..jgn lupa bahawa di akhir zaman islam akn bngkit dr timur dan islam tdk akn bngkit selagi tdk ada perpaduan dan persaudaraan islam yg kuat.

Anonymous said...

Dimalaysia majoriti Islam, pemimpin Islam, Agama rasmi Islam ada Majlis agama Islam, Jabatan Agama Islam..tapi pemimpin UMNO dibawah telunjuk APCO yg ditaja oleh Israel..nak AWAS apa lagi..UMNO tu sendiri mata zionist.

Jeo Botak said...

Puak2 Umno yang ada sekarang ni adalah perosak agama.

Perangai pemimpin2 mereka ni tak ubah macam Yahudi.

Mereka tahu mengenai Islam, tapi, mereka menafikan kebenarannya,

Di depan rakyat mereka bukan main cantik bahasanya, tapi, didalam hati mereka sebenarnya busuk berulat ie Ada sesuatu yang diinginkan mengikut hati mereka.

Berkawan dengan Yahudi, mendapat khidmat nasihat dpd Yahudi...perangai dan tindakanpun dah jadi macam Yahudi.

Itulah yang terjadi sekarang.....

Anonymous said...

Pening nak faham apa sebenarnya nik ajis ni perjuangkan.

1.Kematian dalam keadaan islam(?)perlulah kita didoakan ibarat saudara seislam walau besarmanapun kesalahan dah dia buat. Bagaimana kalau kamal attartuk tu adakah dia kapir dengan apa yang dia dah buat(?).
2. Percaya yakin pulak Amerika hancurkan Afgan dan Iraq kerana nak cari senjata pemusnah(alasan),pada masa yang sama menyalahkan kezaliman pemimpin Iraq dan negara2 lain macam libya dsb.
3. Boleh kah kita berfikir secara tiori dalam dunia yang penuh fitnah praktikal para musuh islam ini.
Bagi aku bukan dunia selamat atau tidak, tapi perlu tanya siapakah diantara kita lebih bodoh dari Amerika. keh keh
mungkin ayat aku tak sampai maksud..

Anonymous said...

memamng x sampai maksud, sbb bangang.

Anonymous said...

cam tur lah aku rasa tentang perjuangan n ajis..dia tak sampaikan maksud apa yang dia cakap. Perjuanganya mendahulukan faktor keselamatan ke atau kecerdikkan pendokongnya.. keh keh..