"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, May 14, 2011

UMNO Itu Kejahatan, Kejahatan Itu UMNO

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Pagi Jumaat 13hb. Mei, 2011 lebih kurang jam 11.00 pagi, lokasi - dihadapan Masjid Telipot, Kampung Sireh, Kota Bharu, Kelantan.

Seorang aktivis Gerakan Bertindak Kembalikan Royalti Rakyat (GEGAR) Hisyamuddin Ghazali sedang memasang kain rentang tertulis "Kami Tokse Wang Ehsan, Kami Nak Royalti Minyak" dengan ditemani oleh ibu dan juga isterinya sekembalinya dari Kuliah Pagi di Jalan Dato' Pati apabila secara tiba-tiba berhenti sebuah kereta Perodua Viva berwarna putih.

Sebaik Perodua Viva berwarna putih tersebut berhenti dibelakang kereta Syam, meluru keluar 2 orang lelaki dalam lingkungan umur 40-50an dan terus menyerang Syam dengan tumbukan dan pukulan ala-ala Komando di muka, perut dan beberapa bahagian badannya.

Ibu Syam yang berada berhampiran dan cuba menghalang perbuatan Gila ke-2 lelaki terbabit terjelepok jatuh ke bahu jalan setelah ditolak dengan kasar oleh salah seorang lelaki terbabit. apa daya seorang ibu tua untuk melawan kederat seorang lelaki Gila..?

Isteri Syam yang juga berada berhampiran tidak dapat berbuat apa-apa akibat terkejut dengan kejadian sepantas kilat itu.

Selesai membelasah Syam, ke-2 lelaki terbabit pantas kembali ke kereta Perodua Viva yang dinaik oleh mereka, Syam yang separuh pitam bangkit beberapa ketika kemudian dan mendapati lelaki terbabit masih belum beredar segera mengambil gambar mereka dengan telifon bimbitnya.


Nasir Abdullah@Nasir Uban mengangkat tangan memberi amaran kepada Syam sebelum mendapatkan Syam kembali dan memukulnya setelah gambarnya dirakam.

Menyedari gambar mereka dirakam, salah seorang lelaki terbabit yang berambut putih kembali mendapatkan Syam dan memukul Syam buat kali yang ke-2 mungkin kerana tidak puas hati kemudian beredar.

Syam kemudiannya segera ke IPD Pengkalan Chepa untuk membuat laporan polis atas apa yang berlaku sebentar tadi.

Cerita dekat atas tadi bukan cerita rekaan, bukan khayalan dan bukan mitos. itu kisah benar yang berlaku pada seorang aktivis NGO di Kelantan. hasil siasatan awal beberapa sahabat, Samseng tersebut merupakan seorang ahli UMNO atau UMphorNO. Beliau Ketua Kampung (UMNO/UMphorNO) Kampung Sireh.

Nama beliau ialah Nasir Abdullah atau lebih dikenali dengan panggilan "Nasir Uban" di Kampung Sireh, bekas Ketua Pemuda UMNO/UMphorNO Cawangan Kampung Sireh dan hasil dari maklumat awal, beliau dikatakan bekerja dengan Dato' Fatmi, Setiausaha kepada Perdana Menteri Malaysia Najib Razak.

Jadi, bila gua dapat maklumat-maklumat berkenaan dengan Nasir Uban ni, terus hilang heran gua... mula-mula gua heran jugak, macam mana orang yang umurnya dah senja masih ada penyakit Gila Pandi Kutty..? bila gua tau Nasir Uban ni ahli UMNO/UMphorNO, terus gua paham. standard ahli UMNO/UMphorNO.

Kalau nak cerita pasal kejahatan dan UMNO/UMphorNO ni, 30 posting pun tak kan habis. kalau nak cari pembunuh yang masih bebas dan "dilindungi" carilah dalam UMNO/UMphorNO, kalau nak cari perogol yang masih bebas dan "dilindungi" carilah dalam UMNO/UMphorNO, kalau nak cari perompak, penyamun, perasuah, penerima rasuah, kaki pukul, kaki mabuk, kaki raba, kaki pelacur, kaki GRO, penipu dan lain-lain penjenayah berat masih bebas dan "dilindungi"...

Carilah dalam UMNO/UMphorNO...

Selama ini kita digula-gulakan "kununnya" UMNO/UMphorNO ialah pembela kepada Bangsa Melayu tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya. aktivis NGO yang dipukul berbangsa Melayu, beliau menyumbang tenaganya dalam Gerakan Bertindak Kembalikan Royalti Rakyat (GEGAR) yang selama ini memperjuangkan Hak Rakyat Negeri Kelantan dan Terengganu yang majoritinya ialah Bangsa Melayu.

Apa yang kita faham dekat sini..? seorang anak muda berbangsa Melayu yang memperjuangkan hak Majoriti Bangsa Melayu di Pantai Timur dipukul oleh Ahli UMNO berbangsa Melayu yang partinya dikatakan adalah 1-1nya pembela bangsa Melayu..?

Pembela Bangsa apa kalau macam ni..? Lagi baik jadi pembela BANGSAT..!

Daripada kejadian dekat atas tu, yang gua lebih paham ialah UMNO/UMphorNO takutkan Kain Rentang lebih daripada takutkan Allah dan Hukum yang dah Allah tetapkan. Kain Rentang yang tertulis kebenaran lebih ditakuti oleh puak-puak UMNO/UMphorNO berbanding dengan Hukuman yang bakal diterima di akhirat kerana tidak menunaikan janji sesama manusia.

Paling sedih dalam kes diatas ialah apabila 2 anggota polis yang melalui tempat kejadian sekadar melihat sahaja tanpa mengambil apa-apa tindakan walaupun terdapat beberapa orang saksi yang melihat dan melaporkan kejadian tersebut kepada anggota polis terbabit di tempat kejadian atas alasan "kenal sangat pelaku tersebut".

Sehingga artikel ini ditulis, pelaku (Nasir Uban) masih belum ditahan atau dipanggil untuk memberi keterangan di Balai Polis.

Butir-butir lengkap maklumat mengenai Nasir Uban, nombor pendaftaran kereta dan alamat yang didapati dari JPJ, maklumat dari penduduk kampung yang mengenali Nasir Uban semuanya telah diberikan kepada pihak polis.

Apa kita pihak polis ketika laporan selesai dibuat..?
"Ala... kira setel je la..."
Muka dah bengkak, bibir dah pecah, badan lebam-lebam, ibu pulak cedera ditolak dengan kasar kira setel..? Negara apa ini..? Negara Polis...???

Jangan sampai Rakyat bangun melawan Penguasa Undang-Undang yang tak reti hormat dan tegakkan Undang-Undang.

46 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

salam bro

undang2 rimba...

Jeo Botak said...

Memang puak2 Umnopurno ni macam PandiKutty

10x pun report pada polis pun, depa ni buat2 pekak ja....
Hati dah bengap sbb makan rasuah kuat sangat...

Storm said...

Weiiiii
Kau org ada tengok tak TV 3/4 mlm tadi,
Kah,,,kah,,kah....
Ada sekor pandikutty ngaku islam hadir sama masa perjumpaan paderi2 kat penang itu hari. Dia kata dia confirmedkan ada ura2 nak jadikan agama kristian sebagai agama resmi.

kah...kah...kah...
Yang peliknya,,,macamana dia boleh ada kat situ. Apa dia buat kat perhimpunan paderi2 tu? Tiba2 nagaku ada kat situ....

kah...kah...kah... betui2 pandikutty la mamat tu.

"Anie....itu duit sudah masuk.....mulut kasi tutup hahhhh"

Eton said...

Umnopurno memang Kepala Gengster
Polis2 adalah pelindung Gengster jenis ni la.
Akak sokong kata2 Jeo Botak...
Kalau pihak polis masih tak dakwa si Nasir Uban ni, memang nyata, mulut pihak polis2 ni dah disuap dgn duit haram tu.

matkambing said...

kebanyakan anggota pdrm mengikut arahan ketua mereka yang zalim kepada rakyat yang tak menyokong ameno! mereka sudah tidak ingat hari pembalasan yang dijanjikan diakhirat. berkatkah gaji sebagai anggota yang mengawal keamanan yang diterima? atau mereka pun boleh 'outsource' kezaliman yang dilakukan didunia ini pada pihak lain diakhirat kelak? tak terfikirkah mereka bahawa tuhan mungkin bayar 'cash' ketika didunia ini?

keyman said...

POLIS MAKIN HAMPEH DI BAWAH KERAJAAN NAJIB-ROSMAH

he he he said...

Salam saudara,
Saya tak reti nak tulis panjang panjang.

Hanya satu ayat saja:

"Pandi kutty memang spesis umno haram jadah".

Anonymous said...

Memang sial orang tua UMNO yang berkelakuan macam ni. Nasib baik pemuda Pas atau AMK takda masa tu. Kalau tidak naya aje pencacai UMNO sekor tu kena balun. Suka hati dia aje nak pukul orang. BANGANG DAN BANGSAT!!!!

Anonymous said...

1.bannner yang nak pasang tu ada kebenaran dari majlis bandaran ke!!
2.kalau ada kebenaran!dapat lesen!tunggu apa lagi!!bawak kemahkamah la!!
3.kalau tak dak!!tak ikut undang-undang!!buat apa nak suruh orang lain ikut undang-undang!!pakat-pakat pekemas penumbuk la oii!!dah la diri sendiri tak ikut undang-undang!!kena penumbuk!!salahkan orang lain la pulak!!
4.akai ada ka oii!!

Anonymous said...

owhh...nasir uban eh???hurmm...cm penah kena je dlu.heh.
bereh.kawe nk try jugok eh wat ko dio g2.

UTUSAN MERAPU/BERITA MELOYA/BERITA 3 SUKU said...

woiiiiii kepala butuh tak ada nama,,aku nak bagi kat kau nama kau kepala butuh

hoiiii kepala butuh

semua banner2 oleh adun menteri waima ketua umno atau pembangkang dalam malaysia ini ada permit ke?
musin perayaan semua bannner naik raya lah cina raya lah krismas lah maulidul rasul lah selamat balik kampung pada perantau lah dan macam macam lancau seta banner chbai yg tergantung disimpang kampung dan bandar2..

larat kau nak tolong pukul diaorang,,

kepala butuh

aci tutuh burit lah 10000xx

semua banner tu ada permit ker

itulah kepala butuh nammanya

Anonymous said...

woiiiiii kepala butuh tak ada nama,,aku nak bagi kat kau nama kau kepala butuh

hoiiii kepala butuh

1.patutnya bukan saja kena lepuk puak-puak macam anom diatas tu!
2.kena penerajangla!!
3.elokla ada puak macam nasir uban tu!!ajaq sikit puak-puak macam anom diatastu!!!

Anonymous said...

1.dahla tu!!kena lepuk dinegeri puak sendiri!!
2.kih!kih!kih!

Anonymous said...

macamana umno nak menang dikelantan ? sudah heboh seantero negeri tu .. hahahaa, kalau setakat pelepuk je 2-3 hari hilang le bengkak tu, tapi umno kena tunggu 5 tahun lagi le nampaknya .. betul mcm terompah kayu, ke surau pon boleh ke jamban pun boleh .. kesian umno, gagal mendidik ahli2nya, rakyat kelantan tengok tu .. budaya politik kita lain bro ..

Anonymous said...

Ni dah tahun 2011 .. bukan tahun 1102 ... so thinking level tu kna upgrade kan sikit .. atau pun kena reverse terus

apapun biar polis je yg siasat .. negara kita ini punya undang2,

Tolong jgn letak selimut parti sbg penyebab segalanya ini, ini hal orang itu sendiri.

Anonymous said...

macam bau politik haram jadah je aku tarbau kat atas niiii

Anonymous said...

DAPok , PKRok , PAStun ....


aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

memang sial la blog ni ...........

Anonymous said...

Betui ke???

mankerbau said...

ameno kelantan akan melopor lagi ler pada pru 13 ni! kecian...........

Anonymous said...

1. makna tulisan di kain banner tu pun dah gambarkan pas bukan kerajaan negeri yang pandai mengurus dan mentadbir untuk rakyat. nak royalti tolak wang ehsan menggambarkan pas tiada idea selain ingin menjadi orang kaya terasa mewarisi harta yang bukan kerana atas usahanya sendiri.
2. Meletakkan rakyat akan lebih didahulukan jika isu royalti berjaya berada ditangan pas tidak lebih dari janji, menutup kelemahan yang sedia ada selama ini. Semakin menular ketirisan amanah berskala besar dan pas kelihatan seperti apa yang mereka persepsikan kepada umno dan BN.
3. Kes 1 sekeluarga yang memandai2 gantung banner NGO kat tempat orang..sepertilah macam tunjukkan hebat tak bertempat. polis patut kena siasat dan tak ada apa yang patut untuk disensasikan.
4.Entah, hati orang lain2 bagaimana nak menerima dan membari apa-apa juga kebajikkan dan hak sesaorang. Tidak semua perkara seperti apa yang kita sahaja menetapkanya. Itulah penyakit pas keh keh

boring sebab post aku pun kena delete..poji2

Anonymous said...

ALUBURI
Memang la UMNO nie jahat eek, tapi orang PAS kat PERLIS yg jadi cikgu tu lagi la jahat , budak ekcik pon dia pepah sampai mampos, aku ingat mamat yg pasang kain rentang tu mampos ke per, tak mampos pon...errmmm..kalo da nama manusia memang la ada yg baik dan buruk nya , tapi semua nak salahkan parti politik..camni ada jer pe-pe kemelut kat negara nie kena tengok ar, si pelaku tu parti per, tapi kalo orang PAS yg buat onar tak de hal babe..wali trompah bole forgive & forget.

Anonymous said...

kesian aku tengok nasir uban tu. dah lah tua kerepot nak mampus tak sedar sedar diri. dasar pandi kutty. inilah perangai semua umnopurno anak babi, gangster, kaki liwat, maksiat segala galanya, dengan mereka semua jangan bagi muka kalau aku jumpa tak kiralah orang tua ke mau aku terajang masuk longkang. pengkhinat bangsa melayu islam itulah perkataan yang sesuai untuk pencacai hidup PANDI KUTTY. PTUIH

Anonymous said...

Kapal Layar belayar sudah...
Tertulis dalam lipatan sejarah...
umno dulu haram sudah...
umno kini haram jadah..

Anonymous said...

anak haram gampang betul lah babi seekor kat atas tu yang giler meroyan sampai sudah tarbi pas bunuh anak orang,,hoi babi,,yang mati tu hasil kau memburit dengan mak dia ke sampai kau tak sudah sudah dengan kenyataan kepala butuh tu...

sudah sudah lah babi oiii

polis tembak budak kat KL apa citer

Anonymous said...

bukan setakat pukul orang saja Nasir Uban ni sanggup buat..DEMI UMNO hatta jilat lebihan taiik dipunggung Najib pun dia sedia lakukan...punya taat dan setianya PENCACAI UMNO.

oghe nik ajis said...

Nasir uban anak haram. ini lah perangai orang kuat Dato Fatmi setiausaha Perdana Menteri. Patut la isteri PM dengan selamba badak je bunuh al tantuya. Nasir Uban ingat dia pun PM boleh tumbuk orang sesuka hati. elok gambar dia diedarkan keseluruh negara supaya orang kenal siapa org PM. hahaha...Nasir Uban nak tunjuk samseng tetapi tak menjadi.sekarang PM dgn Fatmi dah pening kepala. lain kali jangan lantik samsing jalanan jadi pembantu. sekarang kan Rosmah dah malu..

Ir Ahmad Nazri said...

Aku knl sgt dgn mamat ni. Boleh dikatakan dalam lingkungan jiran. Br je dilantik jg ketua kampung. Mungkin tengah kemaruk kuasa kut. Mamat ni mmg Gedebe x bertempat, dulu pernah kene pkl kat orang kampung sebelah, teruk jugak tp x insaf2. Memang perangai penganut UMno yg suka sembunyikan kebenaran dan menyanjung kejahatan/kebathilan.

Anonymous said...

hoi puak2 pr.hampa pasti ka kalau puuk ni perintah malaysia.harga brg2 x naik./rasuah x dk/ hampa pasti ka??????????

Anonymous said...

salam.puak2 pr.
nak cari kesalah org.
nk mengata kt org.memang senang.

Anonymous said...

3 tahun dh pr perintah negeri kedah .apa 1 pun x nampak perubahan d kawasan aku.parlimen sik...sama ja bn/pr printah masa dkt nk mengudi saja yb sampai dpan pintu.bila dh terpilih jd yb.lalu pun laju dh la kereta guna cermin gelap.nk tngk muka yb kena tggu dkt3 pilihan raya ni la.x caya tanyalah saudara2 anda d daerah sik ni.

Anonymous said...

Gedebe UMNo pd bangsa sendiri, dgn MCA...umNo menyembah.

Anonymous said...

umno memang tak boleh berdiri diatas keadilan kerana pasti akan tewas, kerana itu ia berpaksikan kezaliman dan kejahatan demi survival periuk nasi masing2.. sapa tak mau kaya noo ... yg tenok nyer pencacai yg sekurap pon susah nak dapat .. cikgu pun kena tgu Jan 2012 itupun kalau menang .. maknanye PR13 dibuat pada musim haji ni ..

Anonymous said...

apa2 hal sebelum PRU13..minyak kasi naik dulu, rakyat Malaysia sudah kaya-kaya noo..paling kurang pun rumah pencacai umNo yg paling kurap pun ada viva..
Kesian cikgu...kena sokong Bn dulu baru nak merasa...

jeo Botak said...

Jom kita sorang2 bagi PELEMPANG sebijik kat Mat Uban ni. Baru dia kenai langit tinggi rendah kot.

Anonymous said...

kah..kah...hang nak bagi pelempang!! TAK PAYAH...tunggu NAJIB pakai serban masuk PAS..Nasir Uban ni nanti...keras lagu tu...@ silap2 Najib pulak nanti kena tibai dgn dia.

Anak Lenggong said...

KAH KAH KAH...MAT GEDEBE KENA PUKUL DIK POKCIK GEDEBEEE..KAH KAH KAH..

UMNO BAGHAL HARAM JADAH said...

UMNO MEMANG CELAKA BARUA HARAM JADAH!!!!!!!

Amira Amair The Poyos said...

Nak tanya..adakah semua ahli UMNO tu jahat belaka?takdak satu yg baik ka?Sebab setau saya la..ada jugak ahli Umno yg dari golongan ustaz2..

dan ada jugak ahli UMNO yang menentang ahli UMNO yg samseng ni..Malah saya pernah lihat ahli UMNO bergaduh sesama sendiri dan dah tentu la yg samseng macam cipan tu over lebih tu sampai nak bertumbuk orang yang menentang apa yg dia cakap..saya pun naik menyampah!

Saya tertarik dengan blog anda..
cuma musykil yang tu jela...

jeo Botak said...

Weiiii Poyos

Yang gedebenya terlalu ramai....

Anonymous said...

kalau aku jumpa mamak hitam legam dan beruban tuh, aku tutuh betul betul ...nanti dia, gambaq dah ader, tunggu jer masa kau nanti...

Anonymous said...

Nak bagitau kat amira amair the poyos..golongan ustaz dlm umno ialah ustaz bacul...jual Islam utk kepentingan duniawi... sal tu ustaz Umno x berani buka mulut dlm hal islam dalam umno.

Ustaz umno buka mulut bila pemimpin umno minta...ustaz bersora apa2 hal yg menghalang mereka dari melaksanakan atau menghalalkan apa yg diharamkan dlm Islam.

Pecacai Umno yg bergaduh tu...sal berebut projek..atau berebut nak jilat pungkok pemimpin umno..

Anonymous said...

Nasir uban kira hebat laa tu..pukuii..budak melayu...
cuba kalo budak cina yg gantung banner tu...berani nasir uban pukuii..teloQ dia nanti kecut mcmana muka dia yg kecut tu...

UMNO kalo x sembah cina, bukan UMno la tu..
umno kalo x tipu, bukan umno la tuu..
umno kalo x kencing, bukan umno latuu..
umno kalo x crreet, bukan umno la tu...
umNo kalo x POKImak, bukan Umno la tuu..P MAMPOSS LA LU UMNO..

Anonymous said...

Oi samdol bedul itu harta harta kelantan Ahmad Al bab yang punya yahhh Ahmad AL Bab yang punya. Yang ko ni smua jadi bedul dan bongok apahal..

Kau ni smua bedul lah

UMNO HARAM JADAH said...

Sesiapa yang menyokong UMNO memang HARAM JADAH termasuk la ustaz2 yang dok dalam UMNO. Gejala maksiat dalam masyarakat ada ka diaorang nak tegur!!! Memang UMNO HARAM JADAH

Anonymous said...

Ai....buat ape letak kain rentang n kain rentang 2 pulak tak dak kelulusan MPKB.Bodoh punye keje.Ai....kes royalty ni kan ke mahkamah dah ape lagi dok wak kain rentang2.Budak 2 diupah.Padan dah kena balun.....he...he.

Anonymous said...

xso...bodo muu ni ...