"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, May 17, 2011

Demo UMphorNO: Dulu, Kini & Selamanya (Bodo - Part 1)

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Pagi 16hb. Mei, 2011 seperti yang diwar-warkan melalui sms, beberapa kumpulan yang mendakwa diri mereka ialah Badan Berkecuali (NGOk) telah berdemo di hadapan Bangunan SUK Kelantan.

Antara Banner yang dinaikkan ialah "bila nak selesaikan masalah air? serabut doh weh!!!".

Bodo 1: Puak-puak yang berdemo tu mengaku masing-masing sebagai NGOk tapi sekor-sekor yang datang pakai baju T'Shirt tertulis "Gelombang Merah" siap ada lambang 1Malaysia.

Bodo 2: "Gelombang Merah" tu Gerakan dari mana..? Gerakan Pil Kuda..? Gerakan Pandey Kutty..?

Bodo 3: "1Malaysia" tu motto NGOk mana..? NGOk Pil Kuda..? NGOk Pandey Kutty..?

Bodo 4: Masalah air di Kelantan ni berpunca dari siapa..? apa punca masalah air di Kelantan tak dapat diselesaikan 110%..?

Puak-Puak Pandey Kutty Bodo mungkin tak tahu bahawa Kerajaan Negeri Kelantan dah mohon bantuan kewangan dari KERAjaan Pusat berjumlah lebih dari RM11 juta untuk selesaikan masalah air di Kelantan tapi sampai hari ini permohonan Kerajaan Negeri Kelantan masih tidak diluluskan oleh KERAjaan Pusat.

Apa yang ditawarkan oleh KERAjaan Pusat ialah "Skim Pinjaman" dan bukannya Peruntukan Khas sebagaimana yang diterima oleh Negeri-Negeri dibawah Pemerintahan UMphorNO/Beer eNd.

"Skim Pinjaman" yang ditawarkan oleh KERAjaan Pusat kepada Kerajaan Kelantan juga menghendaki supaya Pinjaman tersebut dibayar beserta dengan "bunga" sebanyak 4%.

Jadi dalam hal ni siapa yang menimbulkan masalah..?
  1. Pandey Kutty
  2. UMphorNO
  3. KERAjaan Pusat
  4. Beer eNd

24 comments:

Anonymous said...

jangan nak tumpang TRW la mangkok oii .. apa hang dah tak dak gelombang laen dah kaa ? umno kelantan bukan setakat kena tebas, dah kena racun dah pun .. jangan coba nak menumpang populariti TRW, dulu dah pedajal piala malaysia dah ... berdiri atas kaki sendiri ler baru jantan

ALahaI sI LunCAi said...

JADI...KESIMPULANNYA...HANGPA MINUM AYAQ KOTOQLAH..

leekonyou said...

bak kata MB Kedah tak taulah.... tanyalah sama Dia????

Anonymous said...

geng yg demo ni sure ada masook... paling kurang ayaQ mineral satu botol...nasi bungkus satu, dapat RM50 sorang...

umno..dulu, kini, selamanya haprak.

Anonymous said...

sape salah? haiwan yg jd KERAjaan Pusat, Sultan sipemalas mentekedarah je keje dia, haiwan2 dimahkamah, haiwan2 yg menyokong haiwan2 KERAjaan Pusat, polis babi negara yg lindung haiwan2 tu. malaysia mcm negara haiwan dari sultan sampai pengangkut najis memang binatang.

jeo Botak said...

Itu bukan saja Pandey Kutty...tapi....Pundet Kutty namanya...

ha..ha..ha..

Anonymous said...

masalah geng yg berdemo ni sbb..selama PAS memerintah kelantan, depa dok minum ayaQ longkang, mandi ayaQ parit..berak x basuh pakai lap gan tisu...tapi bila minyak naik harga depa x bising..pasai depa jalan kaki @ naik basikat
Jadi x kata kat depa lah...kalo nak berdemo pun..tu la pasai depa dok berserabut.

jeo Botak said...

Satu lagi yang aku dengaq cerita ialah si langau2 UmnoPurno yang berdemo ni suka sangat berdemo sebab tanah2 yang hendak di bangunkan oleh kerajaan negeri dan yg akan di beri kepada rakyat2 yang memerlukannya dah tak dapat kat depa2 (langau2) tu. Langau2 ni bila tau depa tak dapat maka buat bising laaaaaa...

ha...ha...ha...

Langau2 sepatutnya menghurungi bangkai ja...

Anonymous said...

kecian depa yg berdemo ni..dah lah ayaQ takda...tanah pun takda..pendek kat takda tanahayaQ..serupa ISRAEL la depa ni semua..patutla pun.

Anonymous said...

1.kalau nak salahkan orang lain!!sapa pun boleh oii!!
2.laaaa!!masalah ayaq yang kecik ni nak minta bantuan kerajaan pusat!!kan kerajaan pusat tu puak umno!!puak yahudi!puak israel!!puak jahil agama!!
3.tak malu ke oii!!masa nak pangkah kata nak berdikarila!duit haramla!!bila nak minta tolong!!tak malulah pulak puak-puak pas kelantan ni!!
4.ada sumber!ada balak!!pakat-pakat gadai kat puak cina!!sebab nak naik merc!!

Anonymous said...

alahai melalak pulak pencacai umno ni..tau pun hang yg puak umno!!puak yahudi!puak israel!!puak jahil agama!!...

Anonymous said...

UMNO gadai Malaysia kat Cina hang tak nampak!!!!

jeo Botak said...

Kalau kerajaan Kelantan nak bangunkan tanah kerajaan utk rakyat....langau2 Umnopurno melalak.
Tapi...
Kalau Kedua2 Bkt tinggi and Bkt Genting di beri pada 2 ekor tauke judi utk berjudi boleh pulak diam si langau2 ni. Terkunci terus mulut malah siap berkunjung ke sana...


Ha...ha...ha... langau...langau
Memang bangkai jugak la tempat hampa hinggap

matkambing said...

pemimpin hipokrit, pencacai pun ikut hipokrit sama! betui pandi kuti.

Anonymous said...

hahaha..bile la nk selesai mslh air ni..xco n mb mnum air bersih..rkyt mnum air perigi,sg..adil ke nmnya tu..siang mlm dok ceramah maki hamun..amanah utk jg rkyt pon xditunaikn...ptuihh..bape ekor je pencacai taik nuar juburi bg komen kt blog ko ni poji gnja oi..jth teruk nmpk ranking blog ko..hahhaha.

jeo Botak said...

Weiii mangkok hayun anon 11:18

Kita orang maki hamu pun bukan kat sapa.....kat Umnopurno yang kuat memfitnah. Siang malam main sex....sampai nak tidorpun teringatkan sex umnopurno ni. So, tak salah nak mencegak langau2 yang kuat main sex ni. Apa....nak suruh diam ja ka bila tengok langau2 Umnopurno buat fitnah????

Anak Lenggong said...

Kalau pak lobai tak reti nak tadbir negeri tak payah cakap laa sebab tu laa terbina pasaraya pun dikata lambang kemajuan kelantan..kah kah kah...pak lobai asyik duk menyalahkan orang...tapi tak heran pun orang kelantan jadi camtu..sebab asyik duk minum air longkang jee..so otak pun serupa longkang gak..

Anonymous said...

Sdr Anak Lenggong:

Biar minum ayaq longkang asalkan bersih daripada menogok ayaq setan yg menjana baka sial dan puaka

Anonymous said...

bukan takat ayaq longkang ka..ayaQ setan ka..mainkan PECACAI UMNO..TAIIK pun nanti depa hurung juga..sal tu dapat kategori langau.

Anonymous said...

ANAK MAT SABU
Ahakssss...mereka orang2 UMNO ni mantau perkataan zuhud , ye dok?
Wali trompah tengah ajar org Klantan zuhud tu babe...ni dunia sementara jerk..akhirat kekal abadi..takper pembangunan , tak perlu ar paip ke, air ker,jalan , jembatan..apa2 kemudahan asas semua tak penting babe..dunia sementara..apa ada hal ye tak..yang penting Brother Anwar Bin Ibrahim (B.A.B.I) jadik PM M'sia...huahahaha..yg pennting BN kalah..itu jerk.len2 hal bukan priority ar.

Anonymous said...

Kecian LANGAU May 19, 2011 9:47 AM.
DAH LA BUTA PERUT, AKAI PUN TAKDA..!! tu pasai Umno suka sebagai PENCACAI depa..senang Umno pekuda tunggang sebagai BABI SONDOI..
Hidup pencacai UMNO ..bukan saja perlu pantas seperti langau cepat manghidu dimana ada taiiik busuk @ bangkai untuk dihurung..dan pangggil langau yg anak bini mai hurung sama sebagai santapan sekeluarga tapi perlu hyper aktif seperti BABI SINDOI UNTUK sentiasa menyondoi bila ada kesempatan.
Dalam berkarya dgn otak longkang..yg penting BOS suka...maka pencacai umno akan kuat lah lagi jilat pungkok bos..semata2 mengharapkan projek sbb dapat pakai merc..bole bagi makan anak bini kat hotel..seRba cket diari hidup LANGAU TAIIK PENCACAI UMNO YG BERTAHAP BABI SONDOI...

Anonymous said...

memang padan da .. bila air bersih dulu hang tak mau bayaq bil .. sampai ribu2 .. mana depa ada duit tuk selenggara loji2 dan pump2 tu. karang dapat ayaq kotoq sket bersilat bergendang mencabar pentadbiran .. ni macam kes penyelengaraan flet di KL le ning .. nasib baek air kelantan tu seumpama pejabat kebajikan kalau tidak minum ayaq sungai da hang2 semua

Anonymous said...

kt melaka tarif air naik. tp quality air teruk. babi punya ali ketam. mentekedarah duit haram je korang ni. sial punya umno. tarif air naik pun lambat bgtau. lepas DAP paksa baru nak umum. sial punya melayu. kata nak lindung melayu rupa2nya cina yg lindung org melayu melaka dr terus kena tipu dgn melayu babi umno. org melayu pun satu sebal. dah tau ali ketam tu kaki raasuah masa pemilihan parti tp masih angkat lg jd KM. harap2 lpas ni korang bukak sikit mata. kt melaka pun banyak projek dr kerajaan pusat yg dh terlewat siap. tu semua nak duit lebih la tu. babi punya umno. ingat babi ingat umno.

Anonymous said...

kepada semua yang bagi komen...tolonglah jaga bahasa anda.....berpolitik lah dengan cara yang sihat...allah melihat kita semua....kepada yang pro umno.....akan kutuk pas...kepada yang pro pas...akan kutuk umno....kalau macam itu...tak selesailah semua perkara.......kita semua islam dan melayu kan...jadi bersatulah demi islam, bangsa dan negara.......