"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, May 18, 2011

Demonstrasi Isu Ladang Rakyat : Pemuda UMNO Dicabar Debat

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

1. Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan (DPPNK) tertarik untuk mengulas kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Kelantan, Saudara Anuar Safian seperti yang tersiar di dalam akhbar Sinar Harian Edisi Kelantan pada 17 Mei 2011 di halaman K3.

2. Di dalam kenyataan tersebut, beliau dilaporkan sedia berbincang dengan mana-mana pihak termasuk Pemuda PAS berhubung isu Ladang Rakyat yang membawa kepada perarakan penyerahan memorandum di hadapan Kota Darulnaim pada pagi 16 Mei 2011 yang lalu.

3. DPPNK bersedia menyahut cadangan Pemuda UMNO Kelantan ini dengan membuat cadangan balas iaitu mengadakan debat terbuka di antara kedua-dua belah pihak berhubung isu Ladang Rakyat. Bahkan bukan isu ini sahaja, DPPNK berpandangan banyak lagi lagi isu-isu yang lain dapat diketengahkan oleh Pemuda UMNO sekiranya benar-benar mereka berjuang untuk kepentingan rakyat. Isu pembinaan tambahan Jambatan Sultan Yahya Petra, isu tuntutan royalti minyak yang menjadi hak rakyat Kelantan dan isu prosedur pengagihan wang ihsan yang tidak telus juga memerlukan kepada penjelasan. Di mana Pemuda UMNO Kelantan di dalam menangani isu-isu ini?

4. Berhubung dengan cadangan DPPNK, debat terbuka dilihat lebih praktikal berbanding dengan perbincangan kerana Pemuda UMNO telah mensensasikan isu ini dengan mengadakan perarakan penyerahan memorandum pada pagi 16 Mei yang lalu.

5. Justeru, untuk membolehkan isu ini dinilai secara adil oleh masyarakat, DPPNK mencadangkan supaya debat terbuka dapat diadakan dengan turut menampilkan wakil dari pengurusan Ladang Rakyat sendiri untuk memberikan penjelasan. Sekiranya pihak Pemuda UMNO Kelantan bersetuju dengan cadangan ini, satu jawatankuasa khas boleh diwujudkan di antara DPPNK dan Pemuda UMNO Kelantan ke arah memastikan debat ini dapat dilaksanakan.

6. DPPNK benar-benar berharap agar Pemuda UMNO Kelantan dapat menyambut baik cadangan ini sebagai membuktikan mereka benar-benar berjuang untuk kepentingan rakyat dan tidak hanya memperalatkan isu ini semata-mata untuk kepentingan politik mereka.

Sekian, wassalam.

Yang benar,

YB ABDUL LATIFF BIN ABDUL RAHMAN,
Ketua, Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan.
Bertarikh : 14 Jamadil Akhir 1432H / 18 Mei 2011M


TPU: Gambar atas... Mamat ni "kununnya" hadir untuk membela rakyat Kelantan yang tertindas... "kununnya" jugak dia hadir & tampil untuk "memperbetulkan" banyak perkara yang didakwa "tidak betul" didalam pemerintahan Kerajaan Kelantan...

Gua cuma nak pesan sikit je dekat "Pembela" ni...

"Perbetulkan" ikat kepala dekat dahi lu dulu sebelum lu "perbetulkan" benda-benda lain.

1Malaysia tau lu Idiot...!!!

72 comments:

Nik said...

haha.... glojoh nak perabih demo cepat2 la tu sampaikan kain ikat kepala tebalik pun tak perasan. Takder sape geng sarkis tegur kah ?

Anonymous said...

oi bdk2 pencacai taik nuar juburi...pemimpin2 abim n bekas kwn2 nuar juburi terang2..nuar juburi pelopor gerakan pluralisme..skrng ni bkn ms psl perbezaan politik..skrng ni psl akidah..jgn jd mcm kt surabaya...org islam berkongsi tmpt ibadah..org2 agama lain pon blh wt ritual2 dieorg kt tmpt org islam..anwar skong lina joy murtad,skong kalimah Allah digunakan utk kristian,ucapan di seminar2 luar negara psl persamaan agama n lain2 lagi..korng nk ke skong seorg yg cuba nk rosakkn akidah umat islam dgn pluralisme ni..korng pkir la baik2 utk plih pemimpin..

korng bc kt sini
http://www.anwaraidc.com/?p=3964

ni bkn mjlis anjuran umno..tp bekas2 kwn baik nuar dlm abim n termsk seorg ahli Majlis Ulama PAS..korng bc kt sini..sebarkn la sbb ni melibtkn akidah..ni bkn lg persoalan psl pilihanraya..tp mengenai AKIDAH!!

harap korng ketepikn dlu perbezaan politik bila bc artikel ni demi akidah umat islam malaysia.

jeo Botak said...

Aku rasa kalau ajak berdebat secara terbuka maka alamat la si ketua pemuda negeriUmnopurno ni PASTI tak jumpa cari jalan ke tempat yang di janjikan....ha...ha...ha

Mesti dia akan kata...jalan jem laaaa.....tak jumpa cari tempat laaa.....sibok laaa.....ada kat luar negeri laaaaa......atau last2....polis tak bagi permit laaaa...

ha...ha...ha...

Dah tahu dah perangai Umnopurno..."telor terus masuk dalam bila ajak berdebat terbuka"

kah..kah...kah...

Anonymous said...

Eh..satu pengajaran bagi pemerintah pas dikelantan..bagaimana pemerintah mudah di kondem..
Sebegitu banyak kelemahan dan sikap sembrono boleh di ketengahkan..termasuk cara demo..serah memorandum..ake ake
Satu yang menarik ialah PAS ni ketinggalan dari aspek2 yang dah lama umno dlm BN buat demi kemajuan dan kemakmoran rakyatnya. Macam felda,fecra,risda dll( tu belum yang diluar kotak pas macam klcc, lebuh raya menara petronas,lapangan terbang sepang..proton dan entah apa2 tu..) macam2 penghalang dan karenah sampai sekarang pun tetap ada. Kenapa perlu ada dan diteruskan.
Ladang Rakyat sekilas macam ler felda..siap ada pemajunya untuk mentadbir untuk memacu kejayaan..
Dengan perdebatan yang dicadang..mungkin itu satu sesi menarik kepada rakyat bagi memperlihatkan pemerintah pas sebenarnya menempelak diri nya sendiri.
Untuk tujuan memperjelaskan betapa pas sebuah parti yang ingin kehadapan mengikuti apa yang telah kerajaan perbuat demi rakyat, debat ini amat di alu2kan selain dari menjelaskan beberapa fakta tidak manis projek tersebut di ketika era semasa.

Anonymous said...

Tolonglah!!!! wahai DPPNK x payah lah hantar wakil dari negeri, hantaQ wakil PAS cawangan pun dah cukup untuk berdebat dgn KETUA PEMUDA UMNO KELANTAN....

TERKENANG PULA dato Ahmad Shabery Cheek SAMPAI MELELEH AYAQ LIOQ dia kena TKO dgn DSAI..

bukan takat cari jalan x jumpa..ketua pemuda UMNO kelantan nanti cari teloq dia sebiji lagi sangkut kat pundi kencing...

Anonymous said...

woi... anon May 18, 2011 11:55 AM, akidah ISLAM umno halalkan fitnah, halalkan mengaib orang..halalkan zina, halalkan liwat...x sama dgn akidah dalam ISLAM.
Islam UMNO..cara sekular...fahaman politik umno SONGSANG.
apahal lu BANGANG sangat..nak suruh org ketepikan fahaman politik lagi!!
OTAK LONGKANG punya pencacai umno.

Anonymous said...

pencacai umno p demo bawa pen lagi..kalo tgh demo dpt projek sempat sign lagi..sure kertas projek x basah..x da water canon...fulamak!!!!

Anonymous said...

oi pencacai taik nuar juburi anon May 18, 2011 12:40 PM..kn aku suh ko bc je dlu..lps bc tu br bg komen..tu mjlis anjuran bekas2 kwn nuar juburi dlm abim..perjuangan nuar juburi bkn lg sma mcm dlu2..bukak la mata tu luas2...sape di blakang nuar juburi ni..ko ni bodo la pencacai..sume yg umno tu buat ko kate fitnah...kes liwat nuar bkn ftnah la bodo..ade dna nuar juburi dlm buntut sepol..oi bodo..pkir la elok..

skrng ni sape yg halalkn zina liwat sume..tu bkn ke nuar juburi punye kje..xabs2 dgn fahaman sekular..ko tau ke mksd fahaman sekular tu..berlmbak ustaz2 pas hntr ank2 dieorg belajar kt sekolah2 kerajaan..ade ke fahaman sekular diterapkn di sekolah2..hahaha..bodo n bebal pncacai taik nuar juburi ni..org suruh bc psl mjlis anjuran bekas kwn2 nuar juburi dlm abim..die g melencong psl umno plak...mmg dasar pencacai taik nuar juburi....

ABIM tu bkn org2 umno la bongok..ke ko nk kate umno bayar org2 abim tu wt mjlis ni..dlm mjls tu ade sorng dr mjlis ulama pas..umno bya gak ke org pas ni..hahah..bodo.korng pkirkn la..korng bdk2 lg..sng sgt percya ckp nuar juburi tu!!

hati2 poji ganja..adakah anda menyokong pluralisme..

Anonymous said...

wah .. majunya Malaysia .. kagumnya aku .. KLCC fuyoo .. tp melayu jadi tukang sapu jer .. baiklah kelantan, rumah cam sengal je tapi aset tanah harta 7 keturunan tak habis makan.. ko ni makan byk sgt fastfood kut .. cuba2lah ulam tempatan jgk hehe

Anonymous said...

he he..
tukang sapu tu aku ler...bos aku orang kelantan...kenen2 ler kalau melancong kat situ kekeke
Alamak 7 keturunan tak habis..? Kedekut dan taik idung masin tuh? Harta untuk anak beranak jer..kroni nih.laaa kasi pinjam skit kat aku..modal niaga nasi kerabu di klcc k!

Biasa lah beb!!!

jeo Botak said...

Kah..kah..kah..
Hidup lagi budak Umnopurno sekok ni..

Weiii...Anon 1:02

Cuba kau tanya pulak macamana air mani si epoi tu boleh ada dalam dubur dia sendiri????

Kau tanya pulak si epoi tu macamana dna orang lain pun boleh ada dalam dubur nya sendiri???

Weiii....anon 1:02

Ini semua fabricate laaaa....
Ini semua kerja tangan2 korot Umnopurno laaa...

Penetrasi tak ada tapi air mani boleh ada...!!!! Tak ke bodo dan sewel namanya???

Semua orang percaya....semua orang yakin....selepas penangkapan mengejut dsai oleh polis tempoh hari, dna dsai telah dicuri dan dicampur dgn air mani si epoi dan di suntik kedalam dubur epoi.

Siapa punya kerja....???
Ini lah kerja dari tangan2 kotor anjing2 suruhan Umnopurno.

Hanya Umnopurno saja yang suka tak mengaku TAHI dia sendiri dgn menuduh itu tahi orang, sedangkan
hakikatnya itu adalah TAHI Umnopurno.

Anonymous said...

huyoo..joe botak..bkn main lg pertahankn nuar juburi...bape die bya ko...abs sume kata2 die ko percya ek..sok kalo die rogol n liwat adik ko br ko tau..hahah..ke ko ni pon kaki liwat...start dr thn 98 lg..xabis2 dgn konon2 org fitnah die..n pencacai taik die sume percya...dh la simpan lelaki lembut si sukma tu sbg adik angkat...oi bongok..xde lg menteri simpan lelaki lmbut sbg adik angkt..ape tujuan lelaki lembut tu kalo bkn utk puaskn nafsu sonsang die...

arghh..g mampos dgn nuar juburi..skrng ni aku xnk sntuh tentang isu liwat n main pelacur nuar juburi ni..skrng ni ade isu lg penting iaitu psl akidah umat islam malaysia...psl gerakan pluralisme n liberalisme islam kt mlysia ni...ko bkk la link http://www.anwaraidc.com/?p=3964 ni..ko xpyah la bsing2 psl liwat ke,fitnah ke,zina ke...bodo la ko ni..xabis2 pertahankn nuar juburi tu..kalo die kate die malaikat pon aku rs msti ko percya..btul x joe botak biol...hahahhaa..mmg sng kene tpu dgn nuar jubri bdk2 pr ni.

jeo Botak said...

Weiii Anon 4:16

Isu hang tu dah tak laku....sama mcm isu Kristianity yang langau2 Umnopurno mainkan.

Isu yang langau2 hampa mainkan tu tak ubah macam hampa baling TAIK hampa ke dinding....tapi...melantun kena selepeh kat muka hampa sendiri.

ha...ha...ha... isu tak laku.

Kalau betoi dsai melakukan zina, pasai apa hampa tak berani nak bawak ke mahkamah syariah?
Pasai apa Menteri Agama hampa jadi tak ubah macam Abu Lahab menghalang dari di bawa ke mahkamah syariah?

Pasai apa pihak polis beriya2 nak tahu siapa pelakunya sedangkan itu tak terdapat dalam undang2 negara. Kenapa polis sampai sekarang tak tangkap si pemilik, si penyebar, si penayang, sedangkan itu dah termaktub dalam perlembanggan malaysia.

Pasai apa sampai sekarang pihak polis tak tangkap2 penyebar vedeo lucah di kalangan polis sedangkan Eskay dah kata dia hanya ada satu saja filem original tu dan telah diserahkan pada polis. Kalau itu yang dinyatakan oleh Eskay, maka, jelas lah pihak polis telah pecah amanah dan patut di dakwa. Jadi apa pasai hang senyap saja hal ini. Kata nak tegakkan keadilan?

Sebab itu rakyat dah kata, dalam hal liwat dan zina ini, pihak polis bukan jalankan tanggungjawapnya sebagai yang di amanahkan, tetapi telah menjadi anjing dalam konspirasi terkutuk ini.

Anonymous said...

ko ni joe botak..aku kate psl isu pluralisme yg nuar juburi bwk kt malaysia ni...yg ko sibuk2 psl konspirasi tu apehal...adoi la..xabis2 psl konspirasi...mcm la maksum sgt nuar juburi tu..

isu ni bkn umno bwk la bangang..ade org pas lg dlm mjlis tu..ahli mjlis ulama pas.mjlis ni bekas kwn2 nuar juburi dlm abim yg anjurkan...ko je yg duk sibuk konon2 kate nuar juburi tu berhati mulia..mksum..ko dh bc ke sejrah nuar juburi ni..dr bdk pengajian melayu um yg xlulus thn pertama,bapa demontrasi jalanan cilake,msk abim,lps tu pas pon dok pncing suh msk pas..tp die plih umno...bapa rasuah politik dlm umno..cantas org2 lama,jd timbln presidn umno,jd tpm..kayakn kroni2..n mcm2 lg perangai cilake die..xyah la percya sume yg mamat juburi tu ckp..

jeo Botak said...

Tak yah le nak gedebe pasal isu yang dah basi yg hang nak bawak tu. Itu semua taik2 yang langau2 Umnopurno melepas.

Rakyat dah meluat dgn sifat gedebe Umnopurno tu.

Weiii...sendiri berak...sendiri basuh haaa...

Rakyat dah tak caya dgn tahi2 busuk Umnopurno tu.

Semua isu fitnah yg dibuah oleh langau2 Umnopurno boleh tauk dalam bakul sampah...ehhhh silap...dalam jamban la.

he..he..he..

Biar lah kau sekor yang melalak pasal isu kau tu....kita orang dah boleh baca trick busuk umnopurno.

Anonymous said...

budak UMNO, org dh xnk dgr la pe ko ckp... dh xd sapa percaya.. ko bg pic ke, video ke,, dh xd sapa caya lg

Anonymous said...

umno kelantan nie nk ape lg??/xcukup ke dengan duit kroni bg..tamak betol la..korang nie nk majukan rakyat ke nk mentedarah duit rakyat...cukup2 la tu rakyat malaysia kebanyakan bodoh gk...bg RM50 semua nk buat....proganda pn nk buat....dh la perak diowng amik mcm tu je,mnteri perak skang dh mcm menteri fasola....

jeo Botak said...

Di perak lagi teruk perangai Umnopurno tu...

Betoi2 aku kata macam beruk...

Dalam dewan tak ubah macam genster...semata2 nak rampas tempat dalam dewan.

Memang hancus Umnopurno ni...langsung tak hormat dewan.

Macam ni nak buat kawan???
Maacam ni nak ajak PAS masuk Umno???
Macam ni nak ajak buat perpaduan???

Memang macam hantu Umnopurno ni...

Anonymous said...

UMno pisahkan islam dgn politik..kalau org umno mampos tgh berpolitik..masa tu akidah dia pegang perlembagaan umNO kut..

tak payah sibuk crita pasai akidah islam...psl gerakan pluralisme n liberalisme islam kt mlysia ni..

p perbetoi dulu pasai umNO sekular!!!

Memang otak kalo longkang...cuci pun bau longkang juga..

Anonymous said...

Eh pelik anon 4:16 cakap soal akidah..sejak bila sedar soal akidah?..dah puas fitnah org, nak cakap soal akidah?..kahkahkah..ni nak belajar soal akidah gi belajar ngan Rahim Tambi Chik, penjahat no. wahid yang tersohor atas muka bomi, angkat sumpah lahanat buleh wakil-wakil kat org..kahkahkah...dulu masa bedal budak bawah umur tak pulak wakilkan kat org...kahkahkah...sembahyang sunat 1 rakaat..kahkahkah...dgn manusia ni mu boleh belajar akidah...soal akidah kunun!!.nih!! khark tuih...

Anonymous said...

umno dulu HARAM sudah..
UMNo sekarang HARAMJADAH...

Anonymous said...

Aku sokong joe botak...Pasai apa sampai sekarang pihak polis tak tangkap2 penyebar vedeo lucah, bukan kata nak tegakkan keadilan..nak tegakkan kepala butuh dia!

jeo Botak said...

Sekarang ni dah nyata....
Kenapa Peguam Negara tolak kertas siasatan polis itu hari

Rupa-rupanya beriya-iya nak nak tahu tulis ka atau tak tulin ka video tu. rupa-rupanya hanya mahu nak selidik samada pelakonnya serupa dgn dsai ka atau tidak.

Maka terpacullah dari mulut Timbalan KPN bahawa video yang di bawa ke Korea, video yang di bawa ke Amerika hanya semata nak kenal siapa pelakon filem tu aja dan asli ataupun tidak.

Maka.....begitu lah jahatnya kedua agensi penguasa yang ada sekarang ni. Undang2 negara telah termaktub bahawa 'yang memiliki, yang menyebar, yang menayang dan yang menjual" vedio lucah adalah salah TETAPI apa yang mereka buat pada orang berkenaan?

Timbalan KPN juga telah terang2 menyuarakan bahawa beliau akan dakwa dsai kerana membuat lapuran polis palsu......inilah niat jahat sebenar mereka.

Kedua2 agensi ini (aku percaya) walau macamana sekalipun akan menjadikan issu ini yang menyebabkan dsai tetap bersalah.

Lihatlah....
Pesalah didepan mata yang terang2 melanggar undang2 negara di bebaskan.....pelaku (kalau betul) yang tak termaktub dalam undang negara pula yang jadi mangsa.

Memang nyata Malaysia menagamalkan Undang2 Rimba.

Note: Inilah jadinya bila manusia menolak hukum allah. Mereka akan terus bercakaran dan bersengketa kerana kufur terhadap hukum allah.

Benarlah apa yang dinyatakan oleh Allah " Mereka2 yang berpaling dari hukum/agama ku, mereka adalah manusia yang zalim"

Anonymous said...

Umno dah sesat..pisahkan islam dan politik.
Islam dah cukup sempurna, tapi untuk Umno politik depa x kan sempurna kalo dgn Islam..sebab akidah umno dlm politik ialah "MATLAMAT MENGHALALKAN CARA". Tak mustahil lah keluaQ segala cerita dari pemimpin mereka yg berfikiran Yahudi tapi bertemakan Melayu dinasihati pula oleh ulama duniawi yg berhati iblis.

Dah lama dah UMno ni SESAT.
Pundek kutty Padukang hina rasulllah saw, hina hukum Islam..apa Ulama Umno buat..??
pemimpin Umno hina hukum Islam..
Apa Majlis Agama Buat???

DAH LAMA DAH... UMNO SESAT!!!!!

Anonymous said...

UMNO SESAT!!!
UMNO SONGSANG!!!
ISLAM UMNO MCM BANGSAT!!!
OTAK UMNO MCM LONGKANG!!!

jeo Botak said...

Mananya tek sesat....

Bila Kelantan nak laksanakan Hukum Hudud Umnopurnolah yang lantang menentang siap nak ambil tindakan undang2. Lepas tu racun pulak masyarakat bukan islam dgn menakut2 mereka kalau Hukum Hudud di laksanakan.

Note:
Sepatutnya kalau itu adalah tuntutan agama dan pemimpin negeri itu berkeupayaan untuk melaksanakannya, mereka (Umnopurno) sepatutnya memberi galakkan atau sokongan atau paling teruk senyap aja dan bukannya menghalang dgn memberi amaran undang2 atau memburuk2kannya atau yang paling jahat menakut2kan lagi orang bukan islam pada hukum tuhan.

Inilah manusia yang paling jahat yang Allah telah nyatakan dalam al-quran "iaitu sejahat2 manusia ialah mereka2 yang menghalang ummatnya dpd mendekati dan melaksanakkan suruhannya"

Anonymous said...

Daripada Abu Sa’id al-Khudri, beliau berkata: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Sesiapa antara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah mengubahnya dengan tangannya, sekiranya tidak mampu dengan lidahnya dan sekiranya tidak mampu dengan hati. Demikian itu selemah-lemah iman.” (Hadis Riwayat Muslim)

Daripada hadis itu, dapatlah kita fahami bahawa mencegah suatu maksiat atau kemungkaran itu adalah menerusi tiga cara iaitu:

Dengan tangan.
Maksud tangan ini iaitu dengan kekuatan atau kekuasaan.

Dengan lidah.
Maksudnya dengan teguran atau nasihat.

Dengan hati.
Maksudnya hati kita berasa benci dan tidak suka dengan maksiat yang berlaku. Dan tidak suka kepada maksiat yang berlaku itu selemah-lemah iman. Namun sekiranya tidak ada sedikitpun rasa benci, maka sebenarnya seseorang itu sudah tiada imannya.

....umno dok kategori mana????
X PAYAH LAH DOK NAK SEMBANG PASAI AKIDAH. ULAMAK UMNO PUN SENDIRI SYOK BUAT MAKSIAT/SYOK DGN MAKSIAT LEPAS TU BERLAKON PAKAI SERBAN CERAMAH SANA SINI PASAI ISLAM..

UMNO BUKAN TAKAT SESAT, LONGKANG, BANGSAT...HARAMJADAH!!!

Anonymous said...

Daripada Abu Hurairah bahawa beliau berkata (yang bermaksud): Seseorang lelaki datang menemui Nabi, seraya berkata: Sesungguhnya si polan sering melakukan solat malam, namun pada keesokan harinya ia mencuri. Rasulullah SAW menjawab: “Sesungguhnya (jika solat yang dilakukannya benar), pasti akan mencegahnya daripada perbuatan itu”. (Hadis Riwayat Imam Ahmad)

Ni pencacai Umno...p paham betoi2 hadis ni dulu..kalo puak2 pencacai umno dia faham hadis ni..dgn AL QURAN, pakat2 dah keluaQ umno...tapi nak wat camna dah mmg dasar BUTA PERUT...KECIK X MAU MAMPUUIH, BESAq MENYUSAH ORANG!!!

Anonymous said...

UMNO sesat sebab mereka mengamalkan dasar perjuangan SEMANGAT KEBANGSAAN ! rupanya orang yang mengamalkan semangat kebangsaan ini nabi tidak mengakui mereka sebagai umatnya sekalipun mereka ini bersembahyang, mengucap, puasa, haji dan bayar zakat.

Hadis Rasullullah s.a.w menyatakan:
Maksudnya : Bukan dari kalangan kita mereka yang menyeru ke jalan Kebangsaan, dan bukan dari kalangan kita mereka yang berjuang ke jalan Kebangsaan, dan bukan dari kalangan kita mereka yang mati di atas dasar kebangsaan (Hadis riwayat Muslim)

Lalu sahabat bertanya (Fahaman kebangsaan itu apa Ya Rasullullah ?) Lalu Rasullullah menjawab:(Yang di katakan 'asobiyah itu ialah bahawa kamu menolong kaunmu di atas dasar kedzaliman) (Hadis riwayat Muslim)

Anonymous said...

abis lah UMNO abis nampak dah terang UMNO kena terajang... aku tak tau apa nak jadi.. Najib bungkus... Oi mak oi mana nak ku cari ganti.... abis lah ko smua PRU13 UMNO abis abis sampai ulu hilir.....

Anonymous said...

1.tak payah keluaq hadis itu dan ini la oii!!untuk sesatkan orang lain!
2.cermin diri dulu!!tenguk pas macam dok nampak puak kapiaq harbi jee!!
3.perintah negeri yang hampir 100% melayu pun tak tau!!pandai cakap jee!pandai debat jee!!last sekali negeri digadai pada puak kapiaq dap!!
4.dok haghapp serban dan jubah jee!!last sekali bau hapaq puak kapiaq dap jee kat hangpa!!

Anonymous said...

Dgn hadis sohih Rasulallah saw pun Umno anggap sesat..apalagi yg boleh menyakinkan Umno x sesat!!!

Lu pikiaQ la sendiri..bro!

Anonymous said...

memang dalam diriku ini aku sukakan bentuk keadilan yg PR tu tp mengenangkan itu satu2nya milik bangsa kita menyebabkan aku tak berdaya mengalihkan tangan ku dari memangkah umno.. kaya lia olang punya, tokey2 busat lia olang punya, wa ta mau ikut peeling sangat nt baka kita hilang semua

Anonymous said...

GEMPAR!!

SAH BERITA INI TAK MASUK TV3/4..

Penduduk bawa ular sawa jumpa MB Perak-MALAYSIAKINI

Dukacita dengan kerajaan negeri Perak yang meremehkan masalah mereka, wakil penduduk Kampung DBI di Ipoh membawa seekor ular sawa ke pejabat menteri besar Datuk Seri Zambry Kadir.

Menurut TV Selangor, tindakan itu bagi menyerlahkan masalah ular yang berkeliaran di perkampungan setinggan itu.

“Kita bawa ular sawa supaya menteri besar sendiri boleh tengok masalah macam mana yang kita hadapi,” kata wakil penduduk S Subramaniam.

Anonymous said...

UMNO! hah ini hah, KEPALA BUTUH!!!

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

kt melaka tarif air naik. tp quality air teruk. babi punya ali ketam. mentekedarah duit haram je korang ni. sial punya pemimpin umno. tarif air naik pun lambat bgtau. lepas DAP paksa baru nak umum. sial punya melayu. kata nak lindung melayu rupa2nya cina yg lindung org melayu melaka dr terus kena tipu dgn melayu babi umno. org melayu pun satu sebal. dah tau ali ketam tu kaki raasuah masa pemilihan parti tp masih angkat lg jd KM. harap2 lpas ni korang bukak sikit mata. kt melaka pun banyak projek dr kerajaan pusat yg dh terlewat siap. tu semua nak duit lebih la tu. babi punya pemimpin umno. ingat babi ingat pemimpin umno.

Anonymous said...

Dalam Umno mana pemimpin yg baik..
semuanya lanun, penyamun, kaki betina,perogol, kaki judi..segala2 yg busuk dlm umno.
kalo ada yg baik pun tinggai PECACAI saja...sebab pecacai ni PEMIMPIN umno bela sbb BANGANG & BUTA PERUT, baru senang nak jadi pecacai

jeo Botak said...

Allah dah kata "orang2 yang yg telah sampai kepadanya seruan tetapi masih berpaling dari agamanya, maka mereka2 itu telah ditutup pintu hatinya"

Note:
Agak2 makhluk jenis apakah bila di sebut saja pasal hadith....bila dibacakan saja pasal ayat2 al-quran padanya, maka, telinga mereka akan terasa panas dan mereka2 ini rasa benci mendengarnya?????

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

Dalam Umno mana pemimpin yg baik..
semuanya lanun, penyamun, kaki betina,perogol, kaki judi..segala2 yg busuk dlm umno.
kalo ada yg baik pun tinggai PECACAI saja...sebab pecacai ni PEMIMPIN umno bela sbb BANGANG & BUTA PERUT, baru senang nak jadi pecacai

May 20, 2011 3:47 PM
---------------------------------- betul la. dah lah sedara mara melayu aku yg jd ahli biasa umno. korang tinggalkan je pemimpin pemimpin yg dh xbleh nak diubah dr dalam. nak ajar diaorang ni dgn swing beramai-ramai masa pru13. sekarang ni diaorang pinggirkan guru2 yg pangkat rendah. yang dpt habuan semua yg ade pangkat tinggi. diaorang tu dh tentu gaji tinggi yg gj rendah masih mcm tuuuu jugak maksud dia pemimpin umno ni x pandang guru pangkat rendah. sekarang RON97 bukan main tinggi harganya tp RON95 xnaik lg pastu ade plan nak dimansuhkan RON95. korang xnampak lg ke pemimpin hanjing umno ni nak menipu rakyat xkira ahli umno ke x secara diam. subsidi kt rakyat bukan main dia berkira tp subsidi utk pelabur ditambah-tambah. kalu korang x sedar lg dgn taktik hanjing2 ni semua aku x tau le. jangan ckp la diaorang nak lindung melayu. ketua org melayu (sultan) pun diaorang maki hamun dan tarik kuasa Sultan inikan kita yg kt bawah ni. tp dia lupa KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT. kita je yg boleh gulingkan rejim umno ni. sultan dh xbleh buat ape sbb hanjing2 tu dh lama tarik kuasa Sultan kita. MARI KITA KURUNG HANJING2 NI DLM PENJARA MACAM HANJING2 MESIR KENA SEKARANG NI.

Anonymous said...

Quran dgn hadis Umno dah x percaya!!!
Pentadbiran & Ekonomi.. HANCOR!!!
PERPADUAN KAUM umNo bagi Musnah!!!

APALAGI yg ada pada Umno!!!

Anonymous said...

Note:
Agak2 makhluk jenis apakah bila di sebut saja pasal hadith....bila dibacakan saja pasal ayat2 al-quran padanya, maka, telinga mereka akan terasa panas dan mereka2 ini rasa benci mendengarnya?????

1.masalahnya sekarang mamat oii!!segala hadith yang hangpa tulis atau baca!kena pada batang hidung hangpa sendiri!!macam hangpa ludah kelangit!!last sekali kena batang hidung hangpa sendiri!!
2.pakat-pakat kesian la kat hangpa!!sebab puak yang dok juai agama macam hangpa ni!jenis keteghaq!!rasa macam hangpa betui belaka!!
3.sebabtu la sampai sekarang puak pas ni dah jelas dok jadi barua puak cina komunis!ditarik hidung sampai ghabit!!masih tak sedaq-sedaq lagi!!
4.itulah masalahnya mamat oii!!

jeo Botak said...

Woiii Anon 8:15

Hang nak dengaq satu cerita tak???

Ada satu majlis ilmu lps maghrib. Tuan guru ni rasanya dah lebih 20 thn ngajaq kat masjid kami ni. Jadi bila pada mlm tu masuk bab fitnah, maka dihuraikan lah dari A sampai Z oleh tn guru tersebut, termasuklah dari segi hukum dan balasan diakhirat nanti. Maka bila tersentuh lah isu semasa yg langau2 Umnopurno bisingkan tu maka ada lah sekok langau muda panas telinga marahkan tn guru tersebut. Memang tak dak adap langsung langau ni. Dah la sebulan sekalipun susuh nak datang. bila datang terkena pulak btg hidung.
Yg nak di tegurnya ialah Tn Guru yg mengajar dari tok aku hidup sampai la dia mati...itu la kerjanya mengajar agama. Yang langau sekok ni baru hidup setahun jagung tiba2 nak buat bising...lepas tu apa yang nak dibisingnyapun tak ketahuan. Memang langau betoi la sekok ni.

Note:
Kalau dah hukum tu...hukum tetap hukum la.
Kalau Al-Quran kata cam tu....ikut aja la. Mungkin langau ni lebih pandai dari Allah kot???

Mungkin sebab tu lah sampai sekaran rakyat melaysia bercakaran...sebab Umnopurno memilih jalan penyelesaian guna otak dan bukan berpandukan al-quran dan hadith.

Anonymous said...

1.oit mamat 9.02!!hang nak dengaq cerita ka!!
2.dulu disebuah masjid!!ada sorang hambaAllah yang kerjanya dok tolong bawak beg tok guru!!semua makmum kata dia "tak cukup"!!susun kasut dan dengaq kuliah agama ditangga masjid jee!sekali pandang macam jahil la!!
3.satu hari!tok guru ajaq di kerumah hambaallah tersebut!!depa pun berjalan bersama!!sampai satu tempat!!dia tenguk tok guru jauh dibelakang!!dia pun panggil tok guru supaya ikut dia!!
4.TOK GURU TERDIAM!!MACAMMANA DIA NAK IKUT!!ADA SUNGAI DIHADAPAN!HAMBAALAH TU RUPANYA BERJALAN ATAS AYAQ!MACAM CERITA TOK KENALI DULU!!
5.esoknya dimasjid!tok guru tak bagi lagi hambaAllah tu cium tangan dan angkat beg dia!!
6.pengajarannya:tak semestinya puak yang hangpa tenguk itu jahil!!jahil sebenarnya!!tak semestinya tok guru yang alim itu alim!diberkati Allah!!
bergantung pada pada amalan pada Allah!kalau dok juai agama!dok jadi barua kapiaq harbi dap!komunis!!alim apa oii!!

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

anon 10.12pm. org islam pr jual agama islam kt dap komunis? ko ni terlebih makan pil viagra ke atau tongkat ali? cuba terang skit tang mana yg kitaorang jual agama? yg aku tau dan jelas kedengaran binatang dr mca cerca calon PAS kt Tenang pasal menjaga adab dan maruah pompuan islam pastu ade sekor lg binatang dr kaum melayu umno yg sibuk kata pembela melayu dan islam bukan main sokong lg binatang mca tu. lat x lam lepas tu skor lg binatang dr kaum melayu umno pun sokong jugak. ko ni salah makan pil la. cukuplah buat fitnah. org melayu rata2 dh pandai dh. prk kita undi binatang umno sbb masa tu lah binatang2 ni merengek beramai-ramai dan janji wang ringgit yg banyak tp masa pru binatang2 ni sume dh xmampu nak ulur lg masa tu org melayu pilih pr pulak sbb buku jingga pr sangat laris sampai binatang2 bn sume sibuk nak tiru tp terpijak taik pulak. binatang2 bn ni kalu suruh pikir utk settle masalh kompom bangang punye pastu sibuk tiru org lain punya idea. bodoh punya binatang.

Anonymous said...

wah...terkezut!!! PECACAI Umno tukang bawa bag tok guru, rupa-rupanya WALI TONGKOI yg bole jalan atas AYAQ..

ni tongkOI!!..May 20, 2011 10:12 PM MORAL OF THE STORY hang ni..
1)tok guru UMno tu dia terkezut tgk PECACAI tukang angkat bag dia jalan atas ayaq pasai TOK guru Umno ari tu dah telan pil kuda...sal tu dia tgh LAYAN..
2)jalanraya dia nmpak mcm ayaq..sal dia telan 3 biji sekali.
3)tuan guru Umno tak bagi cium tgn sbb, tuan guru nak mnta dia jampi buat ayaQ, sal tuan guru nak jumpa menteri Umno mintak projek..kalo dapat buang serban pakai sonkok tinggi la pulak..
ni tongkoi..p cerita isu ni kat persidangan Umno...konpom puak2 umNo terkezut besaQ..pakai depa p beratur depan rumah pecacai Umno tu la..nak suruh buat CINCIN besaQ buat pelaris dalam Umno..

Umno kalo bukak mulut crita pasai Islam...sama mcm puak kapiaQ MCA bercakap, kencing deras, anti Islam.
Setakat jadi BARUA MCA..x nampak apa yg MULIA ttg UMNo dlm Islam..
PI MAMPOSS LA UMnO!!!!

jeo Botak said...

Kah,,,kah,,,kah,,,

Kalau bercakap dgn Umnopurno macam tu la..
Sikit2 iman dalam hati...sikit2 iman dalam hati....hanya Allah ja yang tau.

Kah..kah..kah.. Umnopurno...Umnopurno...

Lebih baik hang bagi jawapan tu kat beruk dalam hutan lagi baik. Dah tentu beruk tu akan angguk kata iman dia pun dlam hati. ha...ha...ha...

Aku rasa kalau tanya kat Jamaludin Jarjis masa dia raba punggung pelayan klab malam itu hari pun dia akan kata iman dia dalam hati.

Aku rasa kalau Umnopurno jumpa pelacur2 kat Bkt Bintang, dia orang pun akan kata iman dia orang pun dlam hati.

Luaran tak boleh gambarkan dalam hati....ha..ha..ha... satu lagi pernyataan BANGAN Umnopurno.

Note:
Aku nak kata "Kalau luar tu muka babi....dalam tubuhnya tentu hati babi jugak".... ha..ha..ha..

Kalau kat sinipun Umnopurno tulis macam BANGAN....dalam hati UmnopurnoPUN lagi BANGANG

KAH...KAH...KAH...

Anonymous said...

(Kenyataan Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif
(Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). "Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa
(Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan): Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan

***pemimpin Umno ni hina islam, tangan pemimpin ni juga la yg semua PECACAI Umno cium..pemimpin ni juga la yg semua pecacai Umno julang..
Pengajaran dari ini..

1) PECACAI umno hanya berlakon cium tgn pemimpin...sbb nak projek.
2) PECACAI cium tgn pemimpin SBB PECACAI MMG KATEGORI BUTA PERUT & BANGANG.

TERAng lagi bersuluh, Umno mmg x percaya pada islam, tak yakin bahwa "KEJAYAAN UMAT DUNIA AKHIRAT HANYA DALAM ISLAM".
KALO NAK SULUH 3JUTA ahli umno tu...tak nampak pun yg mana satu..bole jalan atas AYAQ...

Anonymous said...

UMNO Haram Dulu, Kini dan Selamanya

Anonymous said...

Umno PECACAI MCA..
jilat taiik MCA...
Umno BARUA MCA...

Jeo Botak said...

Sebab itu ramai orang kata pemimpin2 umno ni termasuk dalam golongan munafik.

Cakap sana sini islam itu agama yang sebenar.
Heboh sana sini kata undang2 islam itu adalah undang2 yang paling saksama, paling berperikemanusiaan, paling adil.
Bising sana sini kata al quran itu adalah kalam Allah dan mesti mempercayainya
Kecoh sana sini kata nabi Muhammad itu pembing manusi.

TAPiiiiiiii..!!!!!

Pemimpin mereka lah juga yang nak mengambil tindakan undang2 bila ada pemimpin yang nak laksanakan undang2 islam.

Pemimpin2 mereka lah yang menanmkan perasaan benci, takut dan curiga pada undang2 islam pada orang bukan islam

Pemimpin2 mereka lah yang memburuk2kan dan merleceh2kan undang islam

Pemimpin2 mereka lah juga yang menghalang dpd kes yang bersangkutan dgn agama (yg jelas dinyatakan di dalam al quran) dpd di bawa ke mahkamah syariah.

Tak munafik kah pemimpin2 yang macam ini. Di depan akhbar dan tv bercakap berdegar2 mengenai kemuliaan agama allah, tapi di belakang, di dalam hati tidak yakin, malah mencemuh memperlecehkan akan kata2 allah.

Pemimpin macam ni kah yang masih kita nak anggkat jadi pemimpin???

Anonymous said...

Sabda Nabi SAW: Maksudnya: “Berkata Abdullah bin Umar, Rasulullah SAW menaiki mimbar dan bersabda dengan suara yang kuat: “Wahai golongan yang masuk Islam dengan lidahnya, tetapi imannya belum sampai ke hatinya (munafiqin), jangan kamu menyakiti kaum muslimin, jangan menghina mereka, jangan juga mencari keaiban mereka, sesungguhnya sesiapa yang bekerja mencari keaiban saudaranya yang muslim, Allah akan mencari keaibannya dan sesiapa yang dicari keaibannya oleh Allah, Allah akan mendedahkannya walaupun (tersembunyi) di dalam rumahnya (kenderaannya).” [HR: At-Tirmizi No. 2032 “Hasan”]

***ingatan utk umno, kamu tak akan terlepas dari hukuman ALLAH swt, akibat perbuatan kamu.

Anonymous said...

United Munafiqin Nasional Organisation(UMNO)..sama saja dgn ABDULLAH BIN UBAI.

Jeo Botak said...

Semalam PERKOSA membuat lapuran polis pasal ada gambar babi pada muka nabi...Tahniah laaaa sbb nak pertahankan kesucian agama islam

Tapi...

Pasai apa PERKOSA membisu macam tikus takut kan kucing bila isu QAZAF dihalang oleh Menteri Agama Umnopurno si Jamil Khir dari di bawa ke mahkamah syariah?????

Sepatutnya undang2 islam didahulukan, dimuliakan, digalakkan malah keutamaan mesti diberi dan dibawa terus di mahkamah syariah bila si mangsa mahukan kepada islam.

Apakah mahkamah syariah ini terlalu BANGSAT sehingga dihalang membicarakan perkara itu?

Apakah PERKOSA tidak sensitif langsung tentang kemunafikan pemimpin2 Umnopurno menghalang undang2 Allah yang nyata di sebut dalam al quran?

Dimanakan sifat mahu BERJIHAT mempertahankan Islam bilamana islam itu nyata di BANGSATKAN oleh Umnopurno ie seperti yg diluahkan berapi2 oleh Ibrahin al Kataki itu???

Aku tertanya2 juga adakah PERKOSA ini termasuk dalam geng Munafik Umnopurno????

Mungkin jugak PERKOSA ni dah jadi BENGONG sebab pemimpin PERKOSA ini pernah janji akan CIUM BONTOT TDM kalau dia nak masuk/sokong Umno ???

Anonymous said...

Untuk Manusia NO OTAK bole Joint United Munafiqin Nasional Organisation...

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

dah nama PERKOSA mana ade maruah.binatang memang suka cium ngan jilat ni. mcm kambing nak mengawan. habis dicium dan dijilat burit kmbing betina. kalu dah nama binatang xkan jadi manusia punya. dlm PERKOSA ramai binatang2 umno sbb bekas ketua binatang umno jd penaung. la ni ketua binatang tu tengah sakit. ari tu sakit mcm dh nak mampos tp liat pulak nyawanya. bila sihat dia canang fitnah. la ni dh sakit balik. xlama lg bila sihat kita dngar ape lg fitnah dia. tp yg nyata bekas ketua binatang2 umno ni dah kena tipu dgn ketua binatang dr mca pasal projek KERAjaan. tu la beza manusia . sama2 ade otak tp binatang xde akal.

Anonymous said...

PERKOSA pertubuhan RACIST yg dilindungi Umnopurno dan pihak Polis.
Sebab itulah segala tidakan2 yg nyata melanggar undang2 negara, puak-puak PERKOSA ni bebas lakukan.
Kadang-kala pihak polis siap menjadi pengiring puak-puak ini pulak bila mereka mengadakan demontrasi.

PERKOSA = RACIST
POLIS PERKOSA UMNOPURNO

Anonymous said...

Memang sial kerajaan BN, ni hamajadah nak naik minyak 20seng. pukimak betul hamjadah BN. UMNOporno memang sial betul.

Anonymous said...

Sifat fizik orang UMNOPorno,

1. muka bersih tapi tembam,
2. Badan gempak macam obese sikit, tak lah obese sangat, nanti pompuan tak suka,
3. Baju brand mahal
4. Rambut sikat betul nampak kemas dan handsome,
5. Jalan macam orang kaya, contoh macam ceta p ramlee,
6. Duit banyak dalam poket,
7. keta macam baru tapi kalu ada chan pakai BMW baru,
8. Makan kalu boleh kat hotel 5 bintang masuk anak dan bini,
9. Kuat sex
10. suka layan betina cun kalu boleh artis lah...

Anonymous said...

ada lagi...

11) pakai cincin besaQ siap dah jampi (oleh wali tongkoi yg bole jln atas ayaQ).. buat pemanis n pelaris bila jumpa dgn pemimpin uMno...nak bagi dpt projek - mcm gambar kat atas

Anonymous said...

ada lagi...

12) muka tembam tapi mesti ada tompok hitam...

Anonymous said...

ada lagi..

13) pakai BMW baru hutang bank. Tapi x pernah bayaQ bulan...

Anonymous said...

ada lagi..

14) kalo dia buka mulut saja, konpom mesti kencing deras punya..pendek kata, 10 ayat bercakap 100 ayat cakap mesti kencing punya.

Anonymous said...

setuju ...110% .sangat sangat anon 1.13pm.

Anonymous said...

Sifat Fizik Ahli PAS

1. Badan Kurus - Mungkin makan kurang atau jaga duit untuk makan
2. Pakai ketayap Haji putih,
3. Baju Melayu seluar omputeh selalunya losai atau serebeh,
4. Kebanyakan muka alim dan bersih,
5. Duit lebih kurang halal ada walaupun dari ahli golongan professional yang berkerja yakni tak banyak duit masyuk,
6. Sifat ada panas baran sikit sebab taksub dengan kebenaran - hukum islam yang benar
7. kereta kepunyaan kebanyakan setengah abad umur, kalu nak beli pung yang dah secondhand,
8. Hidup sempoi dan tak meminta,
9. Poket kempes,
10. Badan fizik tak lasak sebab asyik kena blasah ngan FRU atau PGA.

Anonymous said...

1.oii mamat diatas!!tu yang hangpa hurai tu !!puak-puak pas zaman 70an!8oan!puak-puak pas yang dok terleleh ayaq lioq tenguk puak umno jadi YB!adun!AP!Mb!!hang ni ketinggalan zaman la!!la ni depa dah belain la sejak dok jadi barua puak kapiaq dap ni!!
2.la ni depa syok bukan main dengan gelaran datuk!datuk paduka!tansri!kalau tak sebut gelaran!depa tak menyutla!masam mencuka!!zaman para sahabat!!ada ka gelaran tak ketawan hala ni!!
3.la ni!!depa syok naik merc!mana ada lagi kereta cabuk!!mana boleh pakai kereta cabuk!!tak sesuaila dengan taraf YB!taraf datuk!!zaman sahabat dulu!!depa pengabihhh duit sendiri untuk majukan islam!!zaman la ni!!depa peghabihhh duit untuk kepentingan sendiri!!
4.la ni!!depa main golf!!siang malam main golf!!hangpa pi tanya azizan kedah tenguk!!padang golf mana yang dia tak hapai!!zaman para sahabat!!depa jahit baju sendiri!!lilin kerajaan pun depa guna untuk hal kerajaan jee!!
5.la ni!!puak-puak pas siap tie dengan kot!!sampai tak dapat beza dengan puak yahudi!!tengahhari meghembang lik laq pun depa pakai!! dulu depa kata semua pakain tu!!puak yahudi yang punya!!tie !!HARAM!!lani puak yahudi pun dok gelak kat depa!!masa panas pun pakai tie dan kot!!
6.yang syok sekali!!puak-puak pas lani!!tak berani lagi nak cakap tentang NEGARA ISLAM!HUDUD!PERLEMBAGAAN islam!!takut puak dap marah!!nanti puak dap tak pangkah pas!!biaq telinga ghabitt!!biaq hidung ghabitt!!tak pa!!janji puak kapiaq pangkah puak pas!!tak percaya hangpa tenguk NIZAR bekas bm perak tu!!kalau tak kerana DAP!!tak merasalah jadi MB!dapat gelaran tan sri!naik merc!!
7.betulla!!puak-puak rakyat malaysia dah punya pendidikan!ngaji tinggi!!sebab tu la!!analisa Pilihanraya kecil!!puak-puak melayu dah tak pangkah pas!!dikelantan sendiri!!manik urai!pas menang majoriti puluhan undi saja!galass!!lingkup teruss!!
8.misi dan visi puak pas!!TAKKAN DOK TENGUK JEE!PUAK UMN0 NAIK MERC!ADA GELARAN DATUK!MAIN GOLf!DAH LAMA KITA DOK MELELEH AYAQ LIOQ!BILA ADA PELUANG!!APA LAGI!!GHEMBATTTTT LA!!!

Anonymous said...

Bila United Munafiqin Nasional Organisation bercakap itu lah sifat fizik seperti anon May 25, 2011 8:57 AM.
Sebab apa jadi mcm tu, pasai UMno mmg khas UnTUk MaNUSia NO OTAK.

Anonymous said...

sifat fizik PECACAI UMnO..

1) muka hitam, x da nur..mentekedarah duit haram/ duit judi ekor banyak sgt

2) PERUT KURANG BUNCIT BANDING dgn pemimpin, pasai projek kurang dapat.

3) badan gelap sikit, byk jemur tgh panas, kena tunggu YB umno.

4) baju brand cap ayam, beli kat padang besaQ.

5)rambut kusut masai, pening nak hambat projek juta2, diri sndiri bodoh, kira2 pun x lulus.

6)jalan mcm org pening mcm filem profesor mordok.

7)Diut x da dlm poket..kencing projek ada juta juta punya.

8) pakai keta tarik yg geng tarik keta bagi...bubuk stiker pukida kat depan..geng pukida lain x kacau.

9) makan kat kedai kopi hujung kampung janji mau ada karaoke, sbb bawa gro standard pakai bedak siam 1.70 kupang

10) makan ubat 5.50 kupang...ubat kuat..member promosi punya..baru ada kederat nak menutuh.

11) suka layan betina gro yg pakai bedak siam 1.70 kupang.

12) suka p cari bomoh buat cincin besaq..pelaris bila jumpa YB umnO.

13) kalo dia buka mulut, bukan saja takat bau pu n busook, pasai dok minum teh merata kedai..tapi kencing projek juta punya..sampai yg dengaQ pun bole jadi gila.

14) ada lagi....

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

ada...
14) duduk kedai kopi tengok saham KTM (kuda toto magnum)aka duit ehsan KERAjaan binatang umno.

Anonymous said...

ANAK JOE BOTAK..
Saya di sini mengaku noo..saya pecacai UMNO ...
Saya pecacai UMNO , tapi saya tak goleng2 tengah jalan untuk mempertahankan kuasa, saya tak menuduh sewenang-wenangnya dan mengkapirkan sedara seislam saya, saya juga tak rela berkawan dengan syaitan demi untuk menang pilihanraya ( Tok Guru PAS SETAN pon takper leh kawan asal leh jatuhkan UMNO).Saya tak rasa pon yang saya ni lebih warak , lebih dekat denagan ALLAH , seperti yang di gembar-gemburkan oleh pengikut2 PAS, seolah-olah mereka sahaja la yang alim, yang tawaduk, yang paham agama, sedangkan siang malam meniti fitnah di bibir.

Anonymous said...

nape sampai camtu sekali tok guru PAS sanggup kwn gan setan asalkan umNO jatuh!!!
tak kan lah umNo lagi teruk dari setan!!!
eik..x baek kapir org islam tapi org islam pun lagi teruk dr kapir kut...sal tu kena kapir

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

laaa dah tua nak mampos rupenya anon May 27, 2011 4:26 PM. cukup2 la kena kencing dgn binatang2 ko tu. kluar la dr kandang binatang2 tu. ke ko salah sekor binatang2 tu. kah.kah.kah. mana ko nak rasa warak sbb solat pun xnak. bila binatang ko buat hina islam ko jd SETAN BISU. mana ko nak rasa ko salah sorang yg cintakan islam. binatang2 ko tu solat sunat pun x tau mcm rahim perogol ari tu. solat sunat masjid satu rakaat.kah.kah.kah.bn adelah segerombolan binatang yg disokong oleh manusia. ko manusia ke ko binatang. ko pikir sendiri.

Jeo Botak said...

Inilah jadinya bila yang dilantik jadi pemimpin adalah dikalangan yang BENGAP.
Dah la BENGAP...SEMBAB pulak tu...

Ada ka dia kata kenaikkan tarif letrik tak memberi kesan pada pengguna?? Yang lepas sekali lagi dia BENGAP...kata kalau kos bahanapi naik 1 sen maka penjual/peniaga kenalah naikkan 1 sen jugak.

Ini lah kira2 Mat BENGAP ak SEMBAB.
Mana dia belajaq kira2 tak tau la.
Tu la....lain kali belajaq ilmu niaga sikit wahai Mat SEMBAB.

Memang la kos bahanapi naik 1 sen....tapi ...yg isi minyak dalam kereta bukannya 1 ltr aja. Kalau lori pengangkutan dah tentu akan isi minyak sampai beratus litr. Situpun dah tau berapa kos dah naik. Kemudian, jika bahan mentah tu nak diproses, dah tentulah akan gunakan bahanapi yang banyak. Takkan nak gunakan 1kWh aja nak proses tu??? Lepas tu, bila sampai kat peniaga pertama, takkan depa tak naikkan harga kot. Sampai kepeniaga tangan ke dua, naik lagi...Madcam tu la jadinya... Jangan lah jadi BENGAP dan BENGONG wahai Mat SEMBAB.

So, jadinya....akibatnya tetap pada pengguna....rakyat yang merana.

Inilah jadinya bila negara di uruskan oleh pemimpin2 BENGAP dan BENGONG Umnopurno? Minyak ada...habis dijual ke luar negara. Lepas tu...belibalik dgn harga yang mahal. Oil and Gas Refinery dok ada kat Melaka and Kerteh, pun masih BENGONG nak jual habis kat luar negara. Tak ubah macam kera di hutan di susukan, anak sendiri mati kelaparan.

Tapi BN ni memangpun macam BINATANG.....macam BERUK.