"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, May 24, 2011

Kilang Nuklear: KERAjaan Malaysia Tak Peduli Keselamatan Rakyat

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

http://youtu.be/l5BchLXVqGA

Ala... Kalau kena apa-apa di kemudian hari, yang akan mampus bukan Pemimpin KERAjaan, yang kena kesan bukan Pimpinan KERAjaan, yang susah bukan Pimpinan KERAjaan... Rakyat yang kena... ape adehal..? lagi ramai rakyat mampus, lagi senang Pimpinan KERAjaan nak rompak hasil mahsyul Negara Malaysia...

48 comments:

Jeo Botak said...

Kenapa pemimpin2 Umnopurno mahukan penubuhan kilang sisa radioaktif ini?

Kerana pemimpin2 Umnopurno ini adalah golongan munafik. Mereka melaungkan slogan Rakyat di dahulukan tetapi hakikatnya, rakyat dikebelakangkan. Kalau kena kesan bahan radioaktiv ini bukannya mereka (pemimpin2 umnopurno) tetapi rakyat berdekatan. Mereka boleh terbang dan tinggal berjauhan, tetapi rakyat yang miskin akan menanggung derita. Meeka boleh kata tidak ada kesan, tetapi untuk jangkamasa panjang keturunan rakyat berhampiran merana. Mereka hanya boleh gelak-ketawa selepas ini walaupun bahaya sedia menanti, tetapi, rakyat akan menangis menagggung derita berpanjangan.

Itulah sikap2 pemimpin yang sombong dan bongkak. Rakyat didahulukan untuk menanggung derita, pemimpin boleh lari meninggalkan penderitaan.

Sudah tahu di situ ada lubuk buaya, mengapa masih membiarkan diri untuk terjun kedalam lubuk itu?????

Memang bangsat jenis Umnopurno ini.

Anonymous said...

UNTUK MANUSIA NO OTAK (umno)...bukan saja tarak otak tapi BUTA PERUT..ALLAH swt tak bagi depa nampak dari jalan keluar utk segala masalah yg dihadapi.

Banding Malaysia dgn Jepun..langit n Bumi la...kilang radioaktif d Jepun kantoi..terkapa2 specialist depa nak setel. Kalo yg kat Malysia punya kantoi..umno nanti panggil depa punya wali tonkoi yg bole jalan atas ayaq pi jampi...BANGANG PUNYA UMNO!!!

BUkan lagi pendek kata, bulat kata..tapi macam dok kata lah..UMNO KEKAL BANGANG, BUTA PERUT..sbb umNO hanya UNTUK MANUSIA NO OTAK.

Anonymous said...

Apa salah minum air radio aktif, boleh jadi kuat dan perkasa serupa macam air tongkat ali. Kan baik untuk kesihatan.... Minumlah Minuman bersari Radio Aktif buatan LYnas, Malaysia. Salah satu syarikat usahasama dari Ostrolia.

Bang bang... bagi I segelas Air Lynas... Air rasa gersang lah bang.....

Anonymous said...

Tanda Amaran dan Notis Penting

Minuman Air Lynas bersari Radio Aktif hanyalah untuk Ahli PAS sahaja. Haram untuk Ahli UMNO, kerna side effect nya ialah proses kekuatan akan membuat badan jadi macam increduble hulk kulit akan jadi hijau.

Kalu kulit jadi Hijau ini akan menyebabkan Pemimpin UMNO marah kerna Merah adalah warna UMNO.

Anonymous said...

Kopi Lynas...kopi Lynas!!
bukan nak mengoda tapi mmg ganas...
bila kena..jadi panas!!!

Jeo Botak said...

Mana PERKOSA yang lantang bersuara????
Mana Jaringan Rakyat yang kuat mengomen???

Rakyat sekeliling akan menerima nasib buru utk jangka masa panjang? Apa akan jadi anak cucuk mereka selepas ini??? Apa akan jadi sekiranya berlaku kebocoran bahan radioaktiv ni kelak. Apa akan jadi pada ekosystem bumi sekeliling kelak??

Kenapa Singapura, Indonesia, Thailand dan Filiphine menolak penubuhan kilang ini.??? Kenapa pula Pahang begitu beriya2 mahukannya pulak????

Apa2pun kita akan suruh Adenan Bontot dan keluarga Bontotnya duduk buat rumah dekat dgn Kilang tu? Biar kehidupan hariannya berdekatan kilang itu?

Binawe punya Adaenan Bontot.
Rakyat didahulukan untuk Mampus rupanya...

Anonymous said...

EH EH
Aku serius lah tengok video nih..maklum orang putih luar negeri punya pandangan..mesti ump punya?
Last2 adalak kempen untuk pru13.Langsung fedup giler..

Aku masih percaya kalau apa yang dibuat dengan berasaskan ilmu dan perancangan yang betul..tidak ada apa yang boleh menapikanya akan menafaat yang ingin di capai. Jepun yang kena tsunami baru2 ni..30km pada 4 kawasanya di kosongkan kalau radiasi loji nuklearnya menjadi bahana rakyatnya. Itulah setelah berdekad mendapat menfaat dari nya. Keadaan2 begini tiada siapa boleh mengelakkanya namun adakah manusia jepun menyalahkan pembangunan kuasa nuklear itu keseluruhanya-sehingga menapikan keperluaan dalam menyumbang kehidupan.?
Begitu juga hal kilang pembersihan bijih dari unsur radiasi yang berskala amat rendah ini. Pengumpulan-penyimpanan dan mengelak radiasi terdedah bukan lah ingin di pandang ringan. Yang memberi keburukkan bukan ingin di cari malah kelihatanya sangat perlu dihindar. Tetapi amat penting memberi batas yang betul2 difahami akan perkara tersebut.

Misalan dalam kes runtuhan tanah yang melibat kematian 16 dan 3 berkedaan kritikal lepas. Faktor kecerunan lereng 70darjah berhampiran penempatan. Penampanan jalanraya-surau dan dewan makan selain doa boleh kah dikatakan batas untuk kita mengambil menafaat beraktiviti 24 jam disitu. Namun sekiranya kecerunan dilandaikan dan berjarak jauh dari capaian runtuhan tanah akan tentu batas untuk penghuninya selamat semakin diyakini. Namun batas keselamatn masih juga tertaluk pada penempatan di atas tanah tinggi dan tidak lari dari ancamam graviti itu. Adakah batas fikiran kita tinggal di kawasan tanah tinggi mesti di hindari?

Alamak saja aku konar sana sini..melihat permandangan

Amuraria said...

RAKYAT DIDAHULUKAN !DAHULUKAN UNTUK MAMPUS ! CILAKA PUNYA UMNO PANDY KUTTY !

Jeo Botak said...

Itu Adenan Bontot punya cakap....
"Kasi mampus lah itu rakyat...sikit2 mau demo...sikit2 mau bantah...yg penting duit ada masyuk....yg penting itu hutang negeri boleh langsai...yang penting ini negeri Pahang sudah tarak bankrab......rakyat mampus, besok boleh ganti...tapi... negeri bankrab mana saya mau lari...???"

ha..ha..ha...

Anonymous said...

Dah siap tubuh SURUHANJAYA SIASATAN BENCANA RADIOAKTIF LYNAS....bukan apapun!!!meluat nak dengaQ bila jd bencana kalut TUBUH SURUHANJAYA SIASATAN...

bukan nak konar, tapi dari kecik sampai tua, ari2 dok kena konar dgn umNo.

Anonymous said...

CILI KASI TARUK Sama Parpu Kari Stout http://www.youtube.com/watch?v=E5ZUTeHV2_Y

Anonymous said...

erm...
semalam aku mimpi lawak..penumpang dari pkr dan pas dalam pesawat heli penuh logo pada ketinggian 1200 meter. Adalah 14 orang tidak termasuk seorang yang kelihatan seperti pemimpin komandor mereka. Arahan jeritan" awak semua terjun togel! bawah atas ke jangan pikir. Kuasa Allah tentukan yang kamu mati ke tidak. Di dunia ni tidak ada kuasa selain dariNya. Yakin lah.Baca bismillah sebelum terjun tu supaya diberkati !!" Aku lihat terkulat2 dia orang..nak senangkan hati 14 orang tu pun terjun setempat jer...aku lak cepat2 bangun dari tidur.keh keh keh aku suspen kalau 14 orang tu gatal2 salahkan tuhan pulak atau malaikat penyampai wahyu Nya dituduh menyelewengkan ajaran.

lawak pagi pembuka selera hari ini

Anonymous said...

Oi samdol bedul 7:01 ko punya ceta macam ceta orang mimpi pelik. Sifat pelik ertinya gila, mabuk atau otak penuh porno sebab banyak belek pompuan punya barang.

Ni lah kes orang bodoh, suruh belajar sekolah atau keja kuat tak nak; ashik nak jual air liur dan buat putar belit.

Anonymous said...

hari2 menteri umNO bgtau subsidi kerajaan tinggi, nak kena kaji kos ayaQ & api,naikkan harga barang, rakyat kena jimat cermat & kurang makan gula..

perggh...pecacai umNO tepuk tangan bangga..pecacai umnO kata ekonomi Malaysia dah pulih..Malaysia sekarang dilandasan yg betoi utk maju pasai dah ada kilang radioaktif.

alih2 aku nampak peCacai Umno isi minYak keta kat petrol pum RM5 saja..tu pun mata liaQ tgk orang..sal malu!!!!!

Lawak betoi depa ni..dah lah hal Agama Bangang..hal dunia lagi lagi la bangang...pasai tu la jadi PECACAI!!!

Anonymous said...

Anon 12:50,

SOKONG 1000% PENCACAI/BARUAH/PARIAH UMNGOK MEMANG BANGANG TAHAP CIPAN!!!!

Anonymous said...

tafsir mimpi orang terjun dari tempat tinggi..sah gila kekal yg x da masa depan hidup..

Jeo Botak said...

Sebut pasai subsidi aku betoi2 nak tegelak la...

Hari2 keluaq paper muka menteri2 yg BANGANG yg nak memBENGONGkan rakyat.

"Kerajaan tak naikkan harga RON 95 kerana KERAjaan sangat perihatin sebab RAKYAT DI DAHULUKAN.....ha..ha..ha..."

Persoalannya apakah sebelum ini KERAjaan memang tak pernah perihatin...??? Apakah selepas ini KERAjaan memang tak akan DAHULUKAN RAKYAT???

Kita tunggu dan lihat.....Siapa yang di BENGONGkan oleh Menteri2 Umnopurno ini????

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

kerajaan jepun bertanggungjawab
.menteri kt malaysia tanggung pun xnak jawab pun xnak.kalu KERAjaan binatang umno ni brtanggungjawab dh lama proton maju.bodoh piang enjin kereta pun xleh nak buat.bebal.karburator pun xmampu buat.org dh sampai buat kereta letrik dah.tp proton masih macm tu sbbnya penasihat dia ialah binatang umno.la ni ade nafsu nak buat keje2 nuke pulak.lg mampos.jgn tngok teknologi jer tp tengok gak sape yg nak urus. kalu setakat binatang2 umno kompom jahanam punya sbb sibuk politik nak jatuhkan DSAI dgn pkr. rakyat bodoh xpe janji tetap duduk dlm kandang kt putrajaya. WEIII *anon May 26, 2011 11:20 AM* sia2 ko pikir positif sbb dh ternyata KERAjaan binatang ni xmampu urus. kalu kerajaan manusia kompom bolih buat. bodoh piang punya melayu. yg citer bukit runtuh tu sape yg urus? bukan ke JKR bawah pemerintahan menteri binatang umno. senang cakap binatang memang xleh perintah manusia. manusia bodoh je yg suka binatang perintah dia.

Anonymous said...

..keh keh..aku sebenarnya bercakap dimana seorang pemimpin perlu ada satu batas dalam pemikirannya dalam melaksanakan sesuatu..umno ker..pkr ker atau pas. Meletakkan paras batas fikiran tersebut membezakan diantara satu dengan yang lain...memimpin atau dipimpin.

pada pas misalnya. Diawal kelantan di kuasai pas-pemimpinya meletakkan batas sudah ketikanya semua wangnya disimpan dalam bank islam yang baharu di operasikan di malaysia. Tidakkah ini mendahulukan atau paras tinggi batas fikiran pas dibanding umno yang mengetuai bn? Siapa yang tidak bangga dengan hal ini jika dirasa amat selari dengan tuntutan Islam.Begitupun dalam membandingkan membina/mengimfakkan mesjid amat tidak bersesuaian dengan pembinaan/mengimfak kepada berhala siam. Batas fikiran pemimpin begitu rendah pula dalam hal yang mempunyai kepentingan agama yang sama. Kedua2 batas fikir dan amal ini menjadikan sebuah urusan sebegitu menjadi rusak kepada mereka yang mengharapkan sesuatu darinya.

Kilang lynas satu batas yang tinggi dan tetap begitu dan akan menjadi bernefaat kira kita juga meletakkan batas fikir sama parasnya kepada pertumbuhan yang lain seperti Infra struktur latihan anggota keselamatan kesihatan kesedaran dsb yang boleh mengurangkan risiko yang bertunjang pada menunaikan hak bertanggung jawab selain hanya menuntut hak itu. Perjuangan ke arah begitu relavan untuk memenuhi ajaran agama.

Ambil sahaja projek proton. Memperkaya pengisian jiwa insan2 yang dikatakan merdeka untuk memenuhkan erti dalam amalanya satu batas fikir yang tinggi. Kerana disitu juga akan meletak batas2 fikir untuk menguasai berbagai bidang berkaitan untuk terbuka luas. Soalan ketidak upayaan seperti yang diperkatakan di atas hanya meletakkan batas fikir kita merendah jika dibanding dengan sistem janji penerokaan dan siasah dunia perniagaan.

Begitu juga bab kejadian tanah runtuh.Batas fikir kita sepatut nya sedikit tinggi kalau menjadikan unsur keselamatan pada tinggal hampir dilereng tanpa meletakkan batas fikir amat rendah bila tanggungjawab diri diacuhan begitu rupa. Menyalahkan pihak lain hanya menjadikan alasan semata.

Pemerintah yang baik ialah diri kita sendiri(jihad paling utama). Tidak siapa yang berhak pada kita kerana kita semua adalah hamba Allah untuk melaksanakan tanggung jwab pada diri-manusia dan pencipta.

he he aku sekadar cakap sahaja.. tetapi dalam bab berpolitik untuk malaysia ni..aku masih merasa BN lebih ok dari PR. Aku pun tak kesah dan nak paksa2 terima pendapat aku..kalau kome kata sebaliknya...

Jeo Botak said...

Kah...kah...kah...
mari kita ketawakan si Najib..
kah..kah...kah...

Muka tak malu...
Panggil belia berhimpun....
Tiba2 dia naik ke pentas kata belia sokong dia.
Tiba2 boleh kata belia akan mempertahankan Puterajaya..

kah...kah...kah...
mari kita ketawakan lagi dia....
kah...kah..kah...

Woi Najib,
Hang berasan ka,,,
Kami pergi kat sana bukan utk hang...tapi untuk tengok2 ja..
Yang hang perasan belia sokong hang tu pasai apa.

kah...kah..kah...
Muka tak malu....
Perasan sorang2 ...

Anonymous said...

pemimpin UMNo..solat sunat masjid 1 rakaat, suka mengaibkan & fitnah manusia..segala2 yg ALLAH swt kutuk & haram itu yg jadi kesukaan UmnO.
kal0 pemimpin perangai mcm ni..sampai bila pun tak jumpa batas fikiran yg hebat..pengisian jiwa yg mulia..apabila hilang keberkatan hidup..smalah hidup manusia mcm yahudi.
Dunia pun x sehebat mana, akhirat lagi la rugi. Rujuk quran & hadis..selamat akhirat, dunia akan ikut dibelakang..perkara mudah mcm ni pun x bole pikiaQ!!!!
Pilih BN, kita dah hancoQ..dan akan terus hancoQ...pecacai BN mesti kata sebaliknya...

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

letak je batas kat atas pastu panggil org yg xberupaya utk merealisasikan pun xguna.macam islam la.islam agama yg baik tp bila suruh binatang umno pertahankan serupa suruh monyet jaga pokok pisang. kesian juga kt ko ni. dah lama proton tu hidup kat malaysian ni tp teknologi masih meniru org.setiap negara maju mesti ade teknologynya sendiri walaupun asas teknology itu digarapkan dr teknology negara lain. dan teknology ini juga mesti diakui dan diterima pakai oleh negara1 lain.kata nak jd negara maju tp teknology sendiri pun masih kabur. so xsalah lah kalu proton x di terima kat negara maju yg lain pasal bg mereka lagi baik guna teknology mereka sendiri dr ngabis duit pakai teknology taraf longkang. aku pedulu ape kalu ko dah bataskan fikiran ko kat bn. sbb aku paham melayu memang suka dah terantuk baru nak tergadah. mamak yg tngah nazak tu pun dah ckp melayu mudah lupa. so ape nak heran.

Anonymous said...

Oi Jonggos, Ko tau tak Adnan tu ada Ph.D Nuklear Fizik. Dia tu lebih arif dan bijak pasal Radio aktif, Nuklear, Tenaga Atom dan segala ilmu ilmu Nuklear. Apa yang ko tahu. Makan minum berak tahulah. Ko tau tak Ahli UMNO smua bijak bijak blaka. Ko tak caya ko join dia orang ko jadi ahli UMNO ko sembang.. Smua bijak blaka dan pandai cakap tentang smua project.. Rata rata projek Lynas ni boleh buat masyuk 8 billion Ringgit Setahun ko tahu tak... tu duit atas angin untuk pakar pakar ahli UMNO. Jadi dengan guna angin je orang UMNO boleh buat duit.. Dengan Radio aktif orang UMNO boleh pusing buat duit. KO smua apa tahu cakap bodoh, belajar bodoh, ikut Nuar tu apa depa buat, keja bodoh je......

Anonymous said...

maksud UMNO ialah UNTUK MANUSIA NO OTAK..mcmana kata pandai!!!org x da otak ni sama erti dgn BUTA PERUT!!!
specis BUTA PERUT..secara zahirnya Bodoh & rohani yg tamak haloba.
Tak nampak kat mana yg kata Umno ni cerdik!!!

Anonymous said...

dengan guna angin je orang UMNO boleh buat duit..May 31, 2011 4:13 PM

lepas ni org UmnO KENTOT bole keluar DUIT!!!!kritikal dah UmnO ni..

Jeo Botak said...

Dah la menyusahkan rakyat pasal kenaikkan harga barang keperluan harian.

Dah la memperbodohkan rakyat pasal merasionalisasikan subsidy...

Lepas tu nak memamposkan rakyat pulak dgn projek pelupusan radioaktif tu pulak.

Aku kata...bukan saja 10X bangang Umnopurno ni...tapi....100X bangangpun otak depa tu macam tu jugak.

Sialan punya Umnopurno.....

Anonymous said...

Hoi Sengal-sengal smua, Ko ni smua bodoh dan tak paham. Ko tak tau ekonomi bukan ekonomani.. Projek ni boleh buat duit 8 billion ringgit setahun. Ko tahu 8 billion tu apa... 8,000,000,000. Skang ko ceta pasal barang naik... Ko pegi Indonesia, Bangladesh ke atau lain negeri smua barang naik... Untuk beli barang naik ko kena ada duit jadi duit Lynas Radioaktif ni lah punca cari rezki baik Rakyat Marhain yang bersatu 1Malaysia. Ko yang sengal tak nak business buat duit supaya Rakyat Marhain boleh beri barang yang tengah naik ni. Kalu tak de projek radioaktif ni abis macam nak cari duit untuk beli barang naik. Ko tahu tak dalam kabinet banyak menteri bijak dan pandai buat duit untuk negara. Skang PKR DAP mana ada. Smua sengal ada otak kat bontot je..

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

Hoi Sengal-sengal smua, Ko ni smua bodoh dan tak paham. Ko tak tau ekonomi bukan ekonomani.. Projek ni boleh buat duit 8 billion ringgit setahun. Ko tahu 8 billion tu apa... 8,000,000,000.
-----------------------------------

8billion tu maksud dia hasil binatang2 umno jual pantat anak bini dia selama 8 tahun 8 bulan 8hari 8 jam 8 minit 8 saat.

Anonymous said...

Ni lah dia Anti Kerajaan Tajaan Yahudi 1957 bengap... Orang ceta pasal Radio Aktif, Ekonomi, 8 Billion Ringgit dia ceta pantat.. Ko tau kami pengikut UMNO main pantat bukan jual pantat anak bini. Kami bukan main bontot,... Kami suka buat bini baru dan banyak bini.... bukan jual anak bini... kami tak suka bontot.

sebab kita orang pandai, pandai buat macam macam. ko smua ceta sama kongkek kokek kong kek..

Anonymous said...

Betul Anon 4:55, Kita orang UMNO dapat cari bini baru dan muda segar tegar dan bugar... Contoh nya bung Karno dengan Zizie... zizie sendiri cakap bung karno kaya dan Datuk dia tumpang sekaki jadi datin.. Skang zizie banyak duit boleh beli barang barang dia suka... barang harga naik dia tak kisah.. barang Bung naik dia layan spuas Buang.... Ko smua sengal... tak nak ikut peredaran zaman... Ni Zaman nak maju kan melayu. kau tak ikut ko tinggal... dulu kini selamanya... Skang zaman 1Malaysia maknanya I want Malaysia.. Faham bedul

Jeo Botak said...

Rakyat tahu Umnopurno memang sengal.
Ada otak tapi letak kat lutut.
Janji mereka tak pernah tepati
Akal mereka nak buncitkan perut ja

Bagi kuasa terus lupa diri
Akal ada malangnya sontot
Negara kaya rakyat menderita
Gagal memerintah tak nak ngaku
Akibat tamak dan bongkak
Nasib rakyat tak ketahuan
Gila kuasa punya angkara.

Anonymous said...

Ciptaan terbaru umNO
kentot radioaktif..
tidak berbau..
tidak hanyir..
mesra alam..
sesuai utk semua lapisan umur..(utk ahli umNO saja)
...dengan guna angin je orang UMNO boleh buat duit..May 31, 2011 4:13 PM..

Bang kentot la sekali...SANGAP ni..ni la perbualan d persidangan Umno coming soon...
Dewan persidangan penuh dgn bunyi kentotkan dari ahli persidangan...termasuk dgn pemimpin sekali berlawan kentot...berselerak duit berterbangan..BUNG karno pun terlupa dah pasai poen zizie..sibuk kentot pasai bole keluaQ duit...

Ini lah umNo bukan saja BANGANG tapi GILA BABI....!!!

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

binatang umno bukan je suka cari pantat baru dan jual pantat. pantat bini org pun dia tibai. babi punya babi. woi anon bingai. ko bila lg nak buat filem lucah. sekarangkan musim binatang umno buat video lucah. produser paling top datok t bersaudara. ko nak cerita radioaktif.kah.kah.kah ko tau ke ape tu radioaktif. ni aku bg tau kt ko. radioaktif ni spesis sebijik mcm ko jugak.kah.kah.kah jenis perosak.kah.kah.kah.radioaktif ni habis semua dia nak rosakkan kecuali agama je yg dia xbleh rosakkan. tp spesis ko pengikut iblis tegar lg hebat. semua anak adam a.s ko nak rosakkan. patutla ko pilih binatang jd pemimpin ko. bodoh punya bodoh. tu la lain kali org kata minum air yg bersih. ni x. asyik2 ko nk minum air najis dr pantat bini org. org kata ari panas p minum ais tp ko pi hisap ais. tu pasal sebal semacam je. melayu maju kt mana tu. maju kt perut je ke. mcm anak sedara ko yg kandung anak luar nikah lepas baby kuar cmpak dr tingkat lima. maju betul melayu.kah.kah.kah. siap belakon jd penyokong lg. alahai sibebal. bebal punya bebal.kah.kah.kah.

Anonymous said...

heran betoi...
uMno GILA BABi..
yg sokong umNO tentu lebih gila dari babi yg GILA BABI...

Anonymous said...

fuhhh...ramai btol kaki bangkang sini.....
tapi bangkang bodo jelh...
xde point langsung...
mcm budak tadika....
yg korg tau UMNO je salah...
PKR, DAPiG , PAS tu btul sangat ke?

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

fuhhh...ramai btol kaki bangkang sini.....
tapi bangkang bodo jelh...
xde point langsung...
mcm budak tadika....
yg korg tau UMNO je salah...
PKR, DAPiG , PAS tu btul sangat ke?
-------------------------------------
ade betul sikit la dr umno,mca,mic dan sebal2 yg lain. pr pulangkan tanah. umno ambil tanah. yg ko bodoh pi sokong buat ape? negara maju dh xnak projek ni sbb kenapa? ko ade ambik tau? yg ko tau janji org kg ko ade keje..betul x. maksud dia ko lg bodoh. kah.kah.kah. kalu dh keje tu x sesuai dan bahaya smpai org lain pun xsanggup yg ko jd bodoh pi jd pak turut buat ape. ko ingat 8 billion tu nak bg org kg ke. duit tu kan nak bawak binatang2 ko pi shopping seluar dalam kt luar negara mcm big boob mama ros natang bewok. bila xde hujah ckp org lain bodoh tp xsedar org tngok ko lg bebal tahap kaldai.kah.kah.kah. cuma nak ulang sekali lg. umno ialah satu gerombolan manusia yg mengangkat binatang sebagai pemimpin. bodohnya manusia tu. ade ke nak ikut ckp binatang.kah.kah.kah

rubanrkg19 said...

Soalan yang saya tuju kepada Lynas Malaysia tidak pernah dijawab............

Saya tanya mereka jika mereka boleh berjanji bahawa produk yang akan keluar daripada kilang Lynas LAMP Gebeng hanya akan digunakan oleh industri industri Mesra Alam dan tidak di jual kepada Amerika Syarikat untuk tujuan menghasilkan Bom Pintar dan bermacam macam lagi senjata.

Mereka tidak pernah membalas.

Kita semua tahu senjata senjata dan bom bom pintar ini dijual kepada negara negara seperti Israel. Ia kemudian di gunakan untuk menindas dan membunuh lebih ramai rakyat Palestin yang tidak dapat mempertahankan diri mereka.

Apa yang tidak dijual kepada Israel digunakkan untuk membunuh orang orang tua, wanita dan kanak kanak di negara negara seperti Iraq dan Palestin.........

Semua ini dengan senjata yang mengunakkan produk yang dihasilkan di bumi kita............

Tidak kah kita pun patut dipertangungjawabkan dengan apa yang di lakukan di bumi Palestin, Iraq dan Afghanistan jika kita tahu tentang perkara tersebut tetapi kita masih benarkan ia berlaku??

Yang sekongkol dengan negara Israel sudah pun bertapak di bumi kita kawan kawan.............

Dan mereka sudah pun menggunakan kita untuk terus menghambakan bumi Islam.........

Tapi kita masih sibuk bergaduh dan mencaci cerca satu sama lain

Anonymous said...

Kalo ada cerdik sikit, kita bole tumpang belajaQ..
sikit cerdik pun tarak, semua isu umNo..isu BODOH!!!Mcmana org nak ikut..!
kalo bab kencing, UmnO memang A++.
YG kita bergaduh ni bukan sesama sendiri...tapi dgn tali barut yahudi D mALAYSia...itulah umNO.

Jeo Botak said...

Masih lagi kah kau orang nak caya sama Umnopurno???

Nak MERIASIONALKAN subsudi....rupanya harga barang akan dinaikkan dan rakyat yang menanggung sengsara.

Nak NAIKKAN harga 1 sen bahanapi...rupanya harga barang naik beberapa kali ganda dan rakyat yang mengnggung sengsara.

Nak NAIKKAN tarif Letrik...rupanya sekali lagi harga barangan keperluan harian melambung dan rakyat juga yang merana.

Kini...

Nak buat logi pemerosesan sisa bahan radio aktif...kata tak ada apa2 kesan...rupanya rakyak akan menunggu derita dan maut di suatu masA NANTI.

BANGANG punya Umnopurno...

Dr, Gum said...

Ni banyak sengal betul dalam, ramai bengap dan jonggos otak. Macam sengal anti kerajaan tajaan yahudi 1957 dan joe botak. Apa yang ceta depa.. smua nak kata gomen tak betul..

Lynas membolehkan belajar teknologi tinggi... Kita boleh belajar, buat dan berniaga dari teknologi depa.. memang lah bahaya tapi ada jalan nak elakan bahaya. kita boleh belajar dari pengalaman yang lepas.. kalu tak cukup kita guna genie pig macam joe botak ke atau Anti kerajaan tajaan Yahudi 1957 untuk eksperimen. Depa hidup ke atau hidup sekejap ke, atau barang depa tak leh hidup atau hidup sengal selamanya. RM8.0 billion setahun brader.... oi... Ni satu rubangkr19 atau lubang kerang 19.. apa hang cakap ni.. siapa kata kita tak leh niaga ngan yahudi..., kita sepatutny belajar ngan depa, kebolehan depa.. kepandaian depa..,

Sampai bile melayu nak tinggal jadi bengap dan buat benda sama je.. sampai bila graduate melayu nak keja macam keja pantat je... balik keja monotonous dan satu hala satu tuju... Sebab tu Datuk Seri Najib buat ETP supaya peluang orang melayu khusus gradute Melayu dapat buat kerja yang bersama taraf dan setimpal cita rasa mereka. Dan lepas tu boleh dapat pendapatan tinggi... Anak Melayu boleh sama taraf dan peluang untuk jadi professional dan saintis yang bertaraf antarabangsa.

Kamu sengal balik balik yahudi tapi pelik orang yahudi tetap pandai buat guided precision missle, buat computer yang canggih. Ko tak buat dan tak jual, depa Yahudi tetap akan buat. Ko buat apa... Sengal.

Ni smua keja nuar yang ashik nak jatuh kan melayu kerana agenda kominis sosialis dia. Dia tu depan taruk belakang juga taruk.. Dia nak jatuhkan budak melayu dan masa depan melayu.

Ko nak kira macam mana ni... melayu sengal dan nak lihat melayu jadi sengal dulu kini dan selamnya.. UMNO dulu Kini selamanya nak maju kan melayu dan Islam akan maju... Sebab Islam dalam melayu dah melekat.. Kalu melayu jatuh jadi fakir Islam nya akan jatuh jadi kufur sebab duit tak de... Kemiskinan akan membawa kekufuran..

Ok bengap bengap seklian... ko nak terima ko punya hal.. Aku nak ko smua cerdik dan celik akal bukat tercekik dengan Nuar tu.. Dia bijak tapi dia bijak nak bodohkan ko orang.

by the way aku Penyokong UMNO dan aku main pantat halal, satu dua ke tiga smua halal. dan aku tak taruk belakang.. BODOH.

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

lynas membolehkan belajar teknologi tinggi... Kita boleh belajar, buat dan berniaga dari teknologi depa..
-------------------------------------

la ingatkan dktor mana rupenya kaki gam.patut mcm sebal je.kah.kah.kah. teknology kereta dr aku kecik smpai dh nak ade cucu pun xabis ngaji lg ke. kalu lpas kena gam lain kali jgn merapu kt sini. pi terjun longkang jd binatang bewok.kah.kah.kah

Anonymous said...

Sampai bile melayu nak tinggal jadi bengap dan buat benda sama je.. sampai bila graduate melayu nak keja macam keja pantat je...
-------------------

pARTI APA YG MEMERINTAH SELAMA INI SAMPAI SEMUA MELAYU JADI BENGAP??
kalo dah sampah masyarakat, stim GUM..konpom mmg x da akai...jenis pecacai umNO suruh makan taiik..dia makan juga.

Anonymous said...

setakat la dlm sejarah Malaysia, yg jadi kufur kerana miskin hanya dlm puak umNO..bukan takat kufur saja..bunuh diri pun dah ada.

umNo kalo crita sal islam...nak muntah dengar, sbb islam umNO x da beza dgn yahudi...

Yg suka main belakang pun UMno juga...MCA tarok belakang umNo lama dah...!!!

peyokong umno mmg suka main poen, tapi belakang dia pun kasi org tarok...

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

Sebab Islam dalam melayu dah melekat.. Kalu melayu jatuh jadi fakir Islam nya akan jatuh jadi kufur sebab duit tak de... Kemiskinan akan membawa kekufuran..

-----------------------------------
islam dalam melayu dh melekat.kah.kah.kah. melekat kt mana? berapa ramai org melayu islam yg nak convert? ko tau?. kau mana tau. yg ko tau gam dlm plastik je.kah.kah.kah. BETUL kemiskinan akan membawa kekufuran. ni aku sokong ko tp sekarang ni org2 kt kg yg hidup susah ramai pi surau dgn masjid belajar agama. yg kaya raya mcm bini najib ko big boob mama ros tutup auart pun xnak. ape kes..asas islam pun presiden ko xleh nak tegakkan dlm kluarga dia, ko nak ckp dia pejuang islam?kah.kah.kah. berapa tin ko dh kena gam? cuma nak ckp ngan ko la. simulasi pilihanraya idea najib ko tu xmenjadi sbb org2 kt kg dh mula nak swing. so ko duduk je la dgn binatang belaan ko tu. Ko xyah ckp ko org umno. dr statement bengap ko je dh menjelaskan taraf ko kt mana dlm umno. tugas ko adelah untuk menyalak depan org2 pr tp sayang ko hanya spt menyalak bukit. bukit x gerak tp tekak ko makin sakit.kah.kah.kah.

Anonymous said...

tahap pemikiran umNO sama mcm longkang busuk @ lombong sampah..otak beku nak berpikiaQ..sal tu kekal umNO jadi KALDEI yahudi..

Jeo Botak said...

Yg menghairankan lembu2 PUKIDA songkok tinggi boleh sokong pembinaan kilang sisa radioaktif tu.

Memang DAJJAL betul la PUKIDA ni.

Kalau aku ada kat sana itu hari, memang aku PELEMPANG ja lembu2 PUKIDA ni. Kurang ajar punya lembu.

Anonymous said...

joe botak lembu + anti kerajaan 1957 babi = haram jadah...
korg ni keje membelit je...
ckap ntah ape2....
mane yg umno ade jgk point...korg hampeh..
yelh...klu xde org mcm korg x sedap plak blog ni...
lantak korg le...

Anonymous said...

lu abg LONG ka...lu ayahanda ka..(filem KL gangster), pukida marah sal..buka rahsia depa.

kata amal makruf nahi mungkar, tapi main rahsia2...ni fahaman apa pula!!!