"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 05, 2011

Video UMphorNO, Sumpah Laknat & Sumpah Lahanat

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Kenyataan Dato' Shazryl Eskay hari ini berbunyi begini:
"Ia rakaman biasa dengan catatan masa sahaja. Saya bukannya menuduh Anwar tetapi wartawan yang telah menonton video yang membuat penilaian,” katanya.

Eskay juga menafikan beliau menuduh Anwar 'berzina'.

Beliau kemudian bertanya kepada wartawan, pernah atau tidak beliau membuat tuduhan seumpama itu.

“Saya tidak pernah menuduh Anwar berzina. Bila saya tuduh dia berzina? Soal dia zina atau tidak berzina tidak ada kena mengena dengan saya," kata Eskay.

Dalam membuat penafian itu, Eskay cuba meletakkan beban kononnya Anwar adalah pelaku dalam video itu di atas bahu wartawan.

“Saya menghubungi wartawan untuk tanya sama ada orang dalam rakaman itu adalah Anwar, itu sahaja. Anda yang paling rapat dengan dia, selalu mewawancara dia,” kata Eskay kepada pemberita yang kelihatan tercengang dengan kenyataan beliau.
Bla... bla... bla... bla... bla... bla... bla...

Kenyataan bersumpah Dato' Shazryl Eskay beberapa hari sebelum ini berbunyi begini:
"A'uzubillahiminassyaitanirrajim. Bismillahirahmanirrahim. (Mengucap 3 kali). Pada hari ini, 29 April 2011, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, saya Shazryl Eskay Abdullah berikrar dan bersumpah seperti berikut: A'uzubillahiminassyaitanirrajim, wallahi, wabillahi, watallahi, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang dirakamkan pada 21 Februari 2011. Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah, maka Allah akan melaknat akanku."
Bla... bla... bla... bla... bla... bla... bla... Rujuk Video:

Ni dah kena laknat ke dah jadi lahanat..?

Gua tak paham beberapa perkara dalam beberapa perenggan dekat atas yang gua rasa malas sangat-sangat nak copy & paste balik dekat bawah, jadi lu orang carik la sendiri dalam perenggan mana perkara-perkara berkenaan gua maksudkan... Jangan bazirkan kebolehan kepala otak lu orang yang Allah dah kurniakan.

Pertama: Gua tak paham bila Eskay nyatakan bahawa dia menghubungi wartawan untuk bertanya pada wartawan adakah individu dalam gambar itu adalah Anwar atau tidak.

Kedua: Gua tak paham bila dalam kenyataan sumpah laknat atau sumpah lahanat Eskay dia nyatakan bahawa dia adalah individu kedua selain dari Anwar dalam video tersebut.

Ketiga: Gua tak paham bila individu kedua dalam video tersebut iaitu Eskay terpaksa bertanyakan wartawan adakah individu selain dari dia adalah Anwar atau tidak..? Adakah Eskay tidak kenal akan Anwar..? Adakah Eskay pada masa kejadian menghadapi masalah penglihatan..?

Keempat: Gua tak paham bila Eskay dalam kenyataan terbarunya menafikan bahawa dia menuduh Anwar berzina sedangkan dalam sumpah laknat atau sumpah lahanatnya Eskay mengakui bahawa Anwar adalah "pelaku" dalam video tersebut.

Kelima: Gua tak paham apa sebenarnya maksud Eskay bahawa Anwar adalah pelaku dalam video tersebut... apa sebenarnya yang dilakukan oleh Anwar..?

Keenam: Gua tak paham kenapa tiba-tiba gua terasa nak sebut - "UMphorNO Lan Chaw"...!!!

21 comments:

udang galah said...

Sat nanti dia kata lain pulak... Kesudahannyer... kita semua memang takan faham apa-apa pun.

Anonymous said...

nuar tgh memancing ikan

Jeo Botak said...

Yg bersumpah laahanat tu rupanya takut nak mati...kah..kah..kah...terpaksa pakai baju kalis peluruuuuuu...!!!!

Dia claim dia beli baju tu kat Thailand....kah..kah..kah...

Dua ekor maluan kiri-kanan tu pun pakai baju kalis peluru jugak...kah...kah...kah...takut mati jugak

Siapakah pula gerangan yg membekalkan baju kalis peluru tu.
Siap polis excort mereka bertiga.

Agak2 apa pandangan rakyat terhadap pihak polis bila jadi macam ni yeeeeeeee....???

Aku hanya boleh ketawa..... kah...kah..kah..kahhhhhhh!!!!

Anonymous said...

ko tak paham sebab ko bodo...
lantak la dengan drama yg depa buat, kalo fokus pada video tu saja dan tgk pelakunya, buat kesimpulan dari situ cukup dah...
tp kalo dah bebal, taksub pada seseorang, mcm2 alasan atau salah org lain yg dok nampak padahal yg nak ditunjukkan salah org tu...

nuar juburi said...

so ape lg nuar juburi..kalo ko xberslh buktikn yg ko bkn pelaku dlm video tu la bodo...ko sibuk ke hulu ke hilir ckp ni fitnah...n bdk2 pr yg bdo2 trus percya wlpon nuar juburi ckp tanpa bukti..oi nuar juburi..bwk la kes ni ke mhkamah syariah kalo brani..wt ujian poligrapf ke..ko xbrani kn nuar sbb ko pelaku dlm vid tu..dasar kaki liwat,kaki kelentong, n kaki pelacur..ptuihhhh!!

Anonymous said...

satu satunya kaki liwat,kaki kelentong, n kaki pelacur..& bla...bla...d Malaysia yg masih dhargai dgn pingat jasa ialah DATO SRI ANUAR IBRAHIM.

Jam omega...jam omega...sumpah laknat, ujian poligraf, makamah x jadi kudis pun kat nuar juburi..tetap kekal sebagai DSAI...hu...hu...

Anonymous said...

UMNO pening, nak buat apa lagi kat nuar juburi.

kaki liwat..kaki pelacur..sumpah laknat..kaki kelentong..jam omega..
ujian poligraf..tilam..spender..ayaQ mani..mcm2 ada lah..

nuar dok memancing....rapla jingga.

Anonymous said...

seronok hidup d Malaysia..ada life filem hindustan. Nak tgk ending hero kena jail pulak..bila keluaq dia lawan lagi,bila nak game over tak tau..

Jeo Botak said...

Satu cara utk menjatuhkan DSAI ialah dgn melemparkan fitnah pada DSAI. Lihatlah betapa kecutnya puak2 Umnopurno setiap hari, setiap siaran berita dan setiap keluar akhbar pengampu Umnopurno akan mengeluarkan berita mengenai DSAI. Mereka menghentam kiri kanan dan depan belakang DSAI.

Memang benarlah apa yang dikatakan oleh Allah di dalam alQuran, orang2 yang hatinya ada penyakit, hidup mereka tidak akan senang dan damai, sentiasa berasa takut akan kedudukan dalam kehidupan mereka. Maka disebabkan oleh penyakit hati meeka ini maka mereka tidak teragak2 utk membuat fitnah, menjatuhkan satu sama lain, melaga2kan antara kaum dan cuba menanam onar pada masyarakat.

Itulah dia juak2 UMnopurno yg berpenyakit.

abah joe botak biol said...

hahaha..lawakla joe botak ni..ape bukti yg ko kate ni sume ftnah..dr tindak tanduk nuar juburi dr kes liwat smpai skrng...slalu mengelak kalo suh bekerjsama..tangguh kes kt mhkamah..tkt bersumpah...rpk sndri pon dh ngaku yg sume mklumat psl atlantuya tu diperolehi dr kwn2 nuar juburi n ats arahan nuar juburi..tu pon ftnah ke.sape yg buat ftnah sbnrnya..

yg dedahkan sume slh laku nuar ni bkn org lain pon..sume kwn2 nuar jgk..si pembuat kopi aka mngsa liwat,si ketua amk aka pembela tegar nuar juburi,ahli perniagaan aka rakan tenis,rmai lg la kwn2 nuar yg tingglkn die..ko ingt sume org2 ni kene rasuah dek umno ke..xkn wee cho keong n mp tan tee beng yg kuar pkr n hentam nuar tu pon umno bayar jgk...sudah2 jd bongok tu..asyik2 ckp ni sume ftnah..bosan la wei...crla alasan logik yg beserta bukti skit.bodo xabs2 bdk pr ni

Jeo Botak said...

Wahai abah yg biul....

Jalau kamu RASA itu adalah kes zina, kenapa kamu sendiri takut utk bawa kemahkamah syariah?????

Anonymous said...

mana bole bawa kemakamah syariah...kan UMNo x caya Islam, nanti nak kena panggil saksi la...bla...bla..kalo bawa p civil court..barula bila pendakwaraya buat pertuduhan..hakim nanti kata..coret..coret..coret...anuar kena 6tahun jail..bersorak pencacai UMNO. Hakim & pendakwaraya dpt kenaikan pangkat, menteri UMNO tutuh lagi kaw2 punya...pencacai UMNO merungut kat kedai kopi minyak NAIK LAGI...

inilah filem Tamil kat Malaysia..

Anonymous said...

tak payah nak buat drama.
ko susun atur ayat mcam mana pun nak perthan al-juburi, takkan mampu nak tutup mata orang. dah memang jelas mamat yg sondol amoi tu nuar al-juburi.
Klu dulu korang nak memainkan sentimen dan persepsi guna ayat, sekrang da tak laku..
Dia tak da pun kata dia call wartawan, maksud eskay, dia tanya masa sidang akhbar sama ada dia ada kata nuar yg buat. point dia ialah, korang tengoklah dengan mata sendiri dan nilai.
Ini bukan soal eskay kenal atau tak kenal, orang nak tau sapa dalam video tu. dats all. pastu wartawan tanya nuar kenai tak eskauy, tiba2 nak meragam marah2. dah terkantoi nak angin2 lak.
udah2 le nak berdrama...nuar al-juburi perlu bertaubat!

Jeo Botak said...

Woiiiii anon 12:27

Hang p taubat la dulu.
Atau
Hang p angkat sumpah dulu mcm Mr T tu kalau hang betoi
atau
Kalau hang mmg betoi bawak la terus ke mahkamah syariah!!!
Bukah kah jika dibawa ke mahkamah syariah, manusia akan mendpat kesaksamaan dan jeadilan. Takkan hang tak caya kot agama hang atau undang2 islam hang tu?

Anonymous said...

BROTHER JOE SAYA SOKONG BROTHER JOE. SURUH MASUK MAHKAMAH SHARIAH LAH. KALAU BETUL BIAR ANWAR KENA HUDUD. BARU BETUL NAJIS. INI KE ORANG ISLAM. UMNOPURNO MEMANG DAJAL DAN MUNAFIQ

Anonymous said...

hu...mcmana nak buat suruh org pcaya anuar kaki liwat, seks..pening UMNO.
SabaQ la umno, kalo org x percaya crita ni...cuba2 buat crita laen pula pasal anuar...

Anonymous said...

he he
Padan muka kome!
Nuar dah jumpa buku ruas nyer keh keh..teknik eskay macam ler teknik nuar..memang dia tak tuduh nuar berzina pun..tak payah pun bawa 4 saksi...dia cuma bersumpah aknat mengesahkan pelakun video tu dia dan nuar..selain kesahihan video disokong pulak nanti dengan lain2 nya seperti jam omega/pendaftaran/dna, akaun twitter/fbook,rekod telepon bimbitnya, catatan keluar masuk imig. ke thailand,bil dsb......(?)
menarik gak ni

Anonymous said...

LAGI PADAN MUKA UMNO...KALI NI CUKUP BESAq...UMNO BOLE TULIS KARANGAN PASAI ANUAR SETAHUN PUNYA CRITA DGN SEGAALA MACAM BUKTI, TAPI ORG TETAP X PERCAYA, PASAI UMNO BUKAN SAJA ADA PENYAKIT KENCING MANIS TAPI KENCING DERAAAAS.

Anonymous said...

UMkencingderasNO

Anonymous said...

he he
aku ni mudah jer tak macam nko yang menyusah2 dan terlalu yakin dengan format kerumitan dalam ilmu yang semakin komplek. Contoh 1+8=9 tanya budak kecil pun boleh jawab. Tapi kalu nko kata 1+8=3kuasa 2 dsb yang pelik2 dan komplek lagi rumit dan panjang belit itu ini lagi ler terkantoi. Camtur la..bab nuar dengan eskay ni..makin panjang belit belit nya, dan sebenarnya orang semakin belajar pertemuaan 'ruas' ini yang hanya menjurus satu jawaban sahaja. Islam pun bukanlah agama yang menyusahkan malah mampu untuk di nikmati para penganut dan selainya.

Anonymous said...

pakai la formula apa pun..ramuan + resepi..bedah siasat..post mortem, kaji selidik...pusing belit kut mana pun...pakailah istilah apa pun dlm dunia ni..titik hanya satu n muktamad..UMNO DAH X BOLE PAKAI.