"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 28, 2011

BERSIH 2.0: Nafas-Nafas Terakhir Diktator Kuku-Besi

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Pilihanraya Umum ke-12 tahun 2008, dalam keadaan sistem Pilihanraya Negara Malaysia yang teruk dirogol Diktator Kuku-Besi Negara Malaysia, UMNO hampir-hampir tumbang. Kalau dalam PRU-12 tempohari Penggunaan Dakwat kekal dilaksanakan, gua yakin UMNO hari ini dipanggil "Pembangkang".

Tapi kalau kita perhati betul-betul setiap gerakan yang UMNO lakukan hari ini sebenarnya, dah memang dalam golongan "Pembangkang". Mungkin jugak ini satu persediaan awal UMNO dan latihan-latihan awal UMNO yang sedar, dalam PRU akan datang, UMNO akan mewakili Pakatan Pembangkang iaitu Barisan Nasional.

Ibrahim Ali kemungkinan besar akan mengetuai Pakatan Pembangkang Barisan Nasional pada ketika itu sebab Ibrahim Ali nampak agak moderate dan agak kurang akalnya berbanding dengan lain-lain Pimpinan yang ada dalam UMNO/BN.

Memang tak ada calon lain untuk menjadi Ketua Pembangkang mewakili BN selepas PRU akan datang sebab Ketua Pembangkang yang mewakili BN nanti perlulah seorang yang berani tapi bodoh, sedikit kurang akal dan bersedia untuk di Kambing Hitamkan. Calon dari dalam UMNO sendiri tidak layak sebab ini akan memalukan UMNO.

Jadi pilihlah Ibrahim Ali dari Parti Bebas dan selepas itu UMNO cuma perlu memperbodohkan Ibrahim Ali dan kesannya tidak akan terkena pada UMNO sebab Ibrahim Ali bukan ahli UMNO. Pak Hem sudah menjadi Balaci Mah Det sejak dari dulu lagi dan dia terus boleh dipergunakan sampai akhir hayatnya.

BERSIH 2.0 dilancarkan untuk membersihkan Sistem Pilihanraya Malaysia dari pencabulan dan perogolan Dikatator Kuku Besi yang terlalu takut akan kehilangan kuasa. Agenda Diktator dari dulu sampai hari ini masih tidak berubah. Kuasa adalah Agenda ke-2 dalam berpolitik manakala Agenda utama Diktator pula ialah mengumpul seberapa banyak faedah demi kepentingan diri sendiri. Tak payah nak cerita pasal Agenda rakyat sebab itu cuma alasan.

Kerana takutkan kehilangan kuasa sekiranya Sistem Pilihanraya diBERSIHkan, para Diktator hari ini melabelkan BERSIH 2.0 dengan pelbagai label berjenama jahat.

BERSIH dibiayai Negara Luar, BERSIH ada Agenda menghidupkan fahaman Komunis, BERSIH diketuai Keling Hindu Anti Islam, BERSIH didalangi CIA, BERSIH Agenda politik Pakatan Rakyat, BERSIH mahu Huru-Harakan Negara, BERSIH mahu gulingkan KERAjaan dan macam-macam lagi label-label "Jahat" diberi pada BERSIH 2.0.

BERSIH 2.0 digambarkan sebagai musuh paling wahid yang perlu diperangi seluruh rakyat Malaysia.

Serangan demi serangan dan ugutan demi ugutan datang silih berganti terhadap Penganjur dan Penyokong BERSIH 2.0. Gua tafsirkan semua yang berlaku ini sebagai Kekuatan Kebangkitan Rakyat yang Cintakan Keadilan yang dimomentumkan dalam 1 pergerakan yang sangat-sangat ditakuti oleh para Diktator.

Adat bagi binatang buas yang semakin tua dan lemah yang hidup cuma dengan bekalan nafas-nafas terakhirnya akan menggunakan segala kudrat dan cara yang ada untuk mempertahankan diri. Hidup dengan nafas terakhir sangat-sangat menakutkan. Semut pun dilihat seperti Izrael apalagi bila ternampak Gajah.

Gua nasihatkan para Diktator supaya nikmatilah Nafas-Nafas terakhir kekuasaan anda. Gunalah semaksima mungkin kekuatan anda, Pilihanraya ke-13 nanti kita lihat siapa lebih hebat - Rakyat atau Diktator.!?

Through Fire and Flames

On a cold winter morning in a time before the light
In flames of death's eternal reign we ride towards the fight
When the darkness has fallen down and the times are tough alright
The sound of evil laughter falls around the world tonight

Fighting hard fighting on for the steel through the wastelands evermore
The scattered souls will feel the hell bodies wasted on the shores
On the blackest plains in hell's domain we watch them as they go
In fire and pain now once again we know

So now we fly ever free, we're free before the thunderstorm
On towards the wilderness our quest carries on
Far beyond the sundown, far beyond the moonlight
Deep inside our hearts and all our souls

So far away we wait for the day
For the light source so wasted and gone
We feel the pain of a lifetime lost in a thousand days
Through the fire and the flames we carry on

As the red day is dawning and the lightning cracks the sky
They'll raise their hands to the heavens above with resentment to their eyes
Running back through the mid morning light there's a burning in my heart
We're banished from a time in a fallen land to a life beyond the stars

In your darkest dreams see to believe our destiny this time
And endlessly we'll all be free tonight

And on the wings of a dream so far beyond reality
All alone in desperation now the time has come
Lost inside you'll never find, lost within my own mind
Day after day this misery must go on

So far away we wait for the day
For the light source so wasted and gone
We feel the pain of a lifetime lost in a thousand days
Through the fire and the flames we carry on

Wha-o-o! Whao-o-oh! Whao-o-oh! Wha-o-o! Whao-o-oh! Whao-o-oh!

Now here we stand with their blood on our hands
We fought so hard now can we understand
I'll break the seal of this curse if I possibly can
For freedom of every man

So far away we wait for the day
For the light source so wasted and gone
We feel the pain of a lifetime lost in a thousand days
Through the fire and the flames we carry on

6 comments:

Anonymous said...

poji2, lu memang sudah mereng. lu punya analisis mcm taik kambing jatuh berlerai...takdak substance..hyphothesis pun tak logik xleh terime akal...siap attach ngan lagu rok sekali...apelh mamat ganja KUNING ni...kihkihkihkihkih

Anonymous said...

Betoi tu Poji... aku sokong sangat la apa hang kata tu.

Sekarang ni dah ada tanda2 Umnopurno nak jadi pembangkang. Memang ada bakat la.

Bukan setakat pembangkang aja yang kita boleh nampak. Banyakkkkkkk....ciri2 yg kita boleh lihat antaranya:
1)Ciri2 Pengacau
2)Ciri2 Pencetus huru-hara
3)Ciri2 Pengganas
4)Ciri2 Kaki Gaduh
5)Ciri2 Gangster

Takziah pada Umno purno kerana mencalunkan kepala "gangster lancau" yg samseng tu untuk BERPERANG dgn BERSIH

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 5:19 PM...

Kompom lu tak paham bahasa inggeris...

Muahahaha...!!!

Mamposss UMphorNO..!

Anonymous said...

Memang betul Topeng Perak Zorro, Gi Mampos UMNOPhorno dan Anon 5:19 PM

Anonymous said...

1.pakat-pakat puak pas tak tenguk atau buat analisa pilihanraya kecilka!!melalui data!!dah nampak jelas!puak-puak melayu telah kembali memangkah puak umno!!bermula dari gallas hinggalah ke pilihanraya sarawak!!puak-puak melayu yang pangkah pkr pada pru 12 dulu dah kembali pangkah umno!!
2.yang tinggai nyawa-nyawa ikan sekarang ialah puak pasla!!!
3.itupun ada hati dok berangan!!!pru 13 adalah pertembungan puak melayu dan puak cina dap jee!!berapa % je kawasan majoriti cina!!boleh bilang dengan jari jee!!lepas pru 13 nanti!!puak-puak kapiaq!puak hindu boleh balik benua la!!puak pas pun rasanya bolehlah tumpang jadi kuli kat benua baru nanti!puak lulus macam poji ni!!rasanya boleh jadi kuli angkat sampah je kat india atau cina!!

Jeo Botak said...

Cucu: Atok kenapa bau busuk ni?
Atok: Kat mana?
Cucu: Ni...kat sini! Atokkkkk....ni taik sapa?
Atok: Mesti ada beruk yg berak ka sini tapi tak mau ngaku
Cucu: Haaaaaa...cucu atok dah tau!
Atok: Sapa dia.....???
Cucu: Ini mesti Umnopurno yg melepas ni tok!
Atok: Kenapa cucu atok cakap cam tu?
Cucu: Alaaaaa..atok ni....buat2 tak tau aja.
Atok: Hah....cakap la!
Cucu: Umnopurno la yg selalu berak kat merata2...tapi...dia orang suka tak ngaku...lepas tu cakap orang lain pulak yang berak.
Atok: Ye tak ye la cu.....Melayu Mudah Lupa katakan....keh..keh..keh..!!!