"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, June 29, 2011

BERSIH 2.0: Sekretariat Di Serbu - Kenapa Takut Penambah-Baikkan..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Tengahari tadi sekumpulan Anggota Polis berpakaian reman teah menyerbu dan menggeledah Sekretariat BERSIH 2.0 di Petaling Jaya. Tanpa Waran, tanpa mengikut Prosedur Undang-Undang, Pengamal Undang-Undang ini tampil kononnya atas nama "Menegakkan Undang-Undang".

Gua tak paham macam mana Undang-Undang mahu ditegakkan tanpa mengikut Prosedur Perundangan... Ini perkara pelik yang semakin hari semakin terpaksa kita berhadapan.

Polis makin hari makin pandai melanggar Undang-Undang atas nama menegakkan Undang-Undang. undang-Undang dilacurkan juga atas nama Undang-Undang oleh Pengamal Undang-Undang dan yang bagusnya ialah pihak pro KERAjaan selalu sahaja mendapat "restu" pihak Polis setiap kali mereka melanggar Undang-Undang atas nama mempertahankan Undang-Undang.

Gua tak heran kalau tiap kali gua berada dalam kenderaan tak kira apa-apa kenderaan dan tak kira siapa pun tuan-punya kenderaan baik pro Kerajaan mahupun pro Pembangkang.

Biasa kita lihat Polis bersidai di tepi jalan raya baik lebuhraya mahupun jalan raya kampung. ayat pertama yang akan kita dengar dari mulut pemandu tiap kali terserempak dengan polis di jalan raya ialah "Hah... ni tak de lain... cari duit kopi la tuh..!". Ini gua berani jamin memang ayat ni akan keluar dari mulut mana-mana pejalan raya yang berada di atas jalan raya sekiranya terserempak dengan polis di jalan raya.

Benda ni dah jadi normal dan ianya menjadi normal sebab ianya adalah perkara normal dalam institusi Perundangan negara Malaysia. Jadi normal pun sebab ianya dinormalkan oleh penegak Undang-Undang. Normallah tu kalau kena tahan polis, dalam kita dok merayu tu polis akan tanya balik "habis nak sete macam mana..?" dan normal juga ayat tu digunakan sebagai "hint" - "berapa kau boleh bagi".

Normal la bro...

Normal jugak di Negara Malaysia sekarang bila benda-benda kearah kebaikan seboleh-bolehnya disekat atas nama Undang-Undang. Tuntutan BERSIH 2.0 supaya SPR membuat penambah-baikan dalam sistem Pilihanraya disekat dan ditolak seboleh-bolehnya juga atas nama Undang-Undang.

Pemerintah Negara Malaysia makin hari makin gila babi. nakmintak benda baik kena tolak...

Amalan normal dalam Negara Malaysia - Pertahankan perkara yang tak baik.

Kalau rumah lu dah nak runtuh, jangan sesekali lu cadangkan supaya rumah lu dibaiki sebab ianya akan mengundang musibah. lu mungkin akan dilabel sebagai komunis, ejen CIA, talibarut Barat dan lain-lain yang sewaktu darinya. Lu jugak jangan sekali-kali berangan nak BERSIHkan rumah lu sebab ini Negara Malaysia.

Mengubah atau meminda sesuatu yang tak baik kepada yang lebih baik adalah amalan toghut dalam Negara Malaysia. Ini Malaysia beb... kalau lu nak jadi seorang yang PATRIOTIK, lu kena faham konsep.

Konsep Patriotik lebih kurang macam ni. Bapak lu baru beli kereta Masserati dekat lu, tapi kerana lu seorang yang Patriotik, lu kena lanyak kereta tu sampai hancur lunyai. kalau boleh buat bajak sawah lu buat bajak sawah walaupun itu kerja bodoh. Lu mesti Patriotik beb.

Dalam Malaysia, sesuatu yang BERSIH adalah HARAM. Ini Fatwa KERAjaan bro dan di Malaysia lu kena ingat, KERAjaan adalah 1 perkara yang paling tinggi mengatasi kekuasaan Allah, ini bukan gua yang cakap, ini KERAjaan yang cakap.

Lu kena BERSYUKUR kepada KERAjaan bukan kepada Allah.

Di Malaysia ada:
  1. Arak - Halal sebab ada lesen.
  2. Judi - Halal sebab berlesen
  3. Rasuah - Halal sebab "Politik Wang'
  4. Seks luar nikah - Halal kalau pakai kondom
  5. Pelacuran - Halal kalau "darurat'
  6. Masjid - Haram kalau tak dapat kelulusan KERAjaan
  7. Perhimpunan - Haram kalau tak dapat permit
Banyak lagi yang gua malas nak listkan.

Sampai hari ni gua masih heran tapi gua dah mula dapat terima kenyataan kenapa Agenda BERSIH 2.0 sangat-sangat ditentang oleh KERAjaan dan dibantu oleh juak-juak KERAjaan. semuanya sebab ini Negara Malaysia.

Sikit lagi nak jadi MalaySial.

11 comments:

matkambing said...

sungguh malang rakyat malaysia mendapat pm yang bangang! pemimpin kerajaan malaysia dah tak boleh berfikir dengan rasional lagi! adakah ini azab dari tuhan?

Anonymous said...

Polis DiRaja Malaysia (PDRM),

Tangkap dan siasat pemilik blog ini yg didapati menghasut dan mempropoganda elemen2 dan dakyah2 utk menggulingkan kerajaan secara kekerasan melalui tulisan beliau dlm kempen BERSIH 2.0

Tangkap sama dia dan kasi dia makan rumput baru dia tahu..

Anonymous said...

1.tak payah tangkap la pemilik blog ni!!blog dia cuma tempat hilangkan stress jee!!
2.ala!!macam tenguk cerita mr bean jee!!

Anonymous said...

sikit-sikit tangkap, sikit-sikit tangkap. apa korang ingat ini negara BAPAK korang. JOM BERSIHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!
kita jumpa d sana.

Anonymous said...

betullah dpd ketua sampai ke pencacai x habis2 ugut. aduh takutnya aku.... Ini hah UMNO kepala BUTUH. turun tetap turun. 9/7 tarikh menegakkan keadilan. anon 10.56 aku akan joint kau.

Anonymous said...

Polis dgn Rasuah memang tak dapat dipisahkan

Tu la hampa tak nak bagi RASUAH kat polis2 tu. Dia orang RM2/- pun sapu janji duit.
Lagi2 KPN dan TKPN nya.
Tengok muka pun dah kenal....muka rasuah.

Jenis orang macam ni kalau mampus, KENCING BABI ja jirus kubur dia orang tu.

Macam PALAT ja muka sekok2 anjing ni.

Anonymous said...

Najib takut BERSIH sebab dia tak pernah bersih...
Puak UMNO takut BERSIH sebab merak juga tak pernah bersih...
PDRM takut BERSIH sebab dulu kini selamanya PDRM tak pernah bersih...
ayuh kita ramaikan himpunan BERSIH 2.0 bagi membersihkan puak2 yg tak bersih ni....
9 Jul permulaan utk rakyat membuat pilihan pada PRU 13.... kita sapu bersih semua kerusi

Anonymous said...

tangkap semua penyangak2 kt atas tu kemudian bagi depa makan rumput campur dgn kuah taik KUNING ambiga....biar padan muka depa....
kihkihkih..

Anonymous said...

Cissssss.....
Tahi sapa la kat tengah jalan ni..!!!
Ini mesti tahi ANJING belaan Unnopurno ni..
Tahi KATAK pun ada...!!!
CILAKA betul BNatang2 ni...
Memang BNatang2 ini tak ada otak...
Mengkedarah ja tahu.....bila nak melepas merata2, lepas tu tak pandai cuci pulak. Malu ka nak jilat tahi sendiri...???

Anonymous said...

PDRM.....BERSIH(xleh guna) kotor, cekap amanah

matdarts said...

gua baru ja nampak polis tahan keta tepi jalan tadi sebelum baca blog ni.....mmg aku sebut "sure polis amik duit kopi ni"...hahaha....