"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, June 29, 2011

BERSIH 2.0: Surat Terbuka Kepada Pihak PDRM

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

To:

ALL POLICE PERSONAL

RE : YELLOW COLOR

My name is Ganesan Murugesu and I am working as Finance Manager at Kumpulan Perubatan SMP Sdn Bhd. I have been watching and reading all sort of negative impact on my fellow citizen.

Why there is a crackdown on my fellow Malaysian for distributing Malaysian Flag. Unless as our famous Dr. Mahatir saying “ you know something that we don’t know”., I just cannot take it on why our current government and the police so scared AND AFRAID on black and now yellow colours. Not long time ago the police use to arrest people with candle.

The way it goes I believe The Police and the current government is waging the war against THE KING for not allowing peaceful rally.

WHAT’S WRONG WITH YELLOW COLOUR??????

WHAT’S WRONG ON THAT, TO ASK FOR FAIR AND CLEAN ELECTION????????

For you information I used to say to everyone that “ I love Dr. Mahathir for what is has done for our beloved country” BUT when I read other side of the story on PKFZ …………..???”

Please be informed I plan to ware Bersih 2 t-shirt on 9th July, 2011, and I am also declare that I will be joining the rally on said date. As a Malaysia citizen I believe that everyone should show the support for BERSIH 2 which is merely asking for “CLEAN AND FAIR ELECTION”

Please reply and advice me IF WHAT I AM DOING IS WRONG, if it wrong please explain under which way is wrong to ask for fair and clean election, before 9th July, 2011.

Waiting for your prompt reply.

Thank you,

With Warm Regards
Ganesan.M
+6013 267 2287

40 comments:

Anonymous said...

1.oii hindu paria!!kalau tak suka polis tanah melayu!!balik india la oii!!
2.takat paria macam hangpa ni!!diindia layak kutip sampah jee!!
3.kalau kasta paria!!tetap paria jugakla!!

Anonymous said...

dei macha...jgn kasi lupa, umNO ada jilat itu MIC punggung juga.. no 2 kaya malaysia dalam itu india punya orang juga, bukan melayu!!! Itu umNO juga kasi kaya sama dia..lu serupa itu umNo punya barua juga...sana keriau, sini keriau..akai tarok itu punggung saiful punya belakang...ceeeit!!!

kasi BERSIH ini 1179...

Anonymous said...

1.kalau nenguk sejarah tanah melayu!!tak dak pun puak paria ni yang berjuang tentang british!jepun!takdak pun nama paria yang jadi komunis untuk tentang british!!
2.alih-alih sekarang!!depa pulak yang nak jadi komunis!!
3.weiiii dey paria!!kalau hangpa tak puas hati dengan tanah melayu!!hangpa bawak baju kuning hangpa ke england!!hangpa pi demo kat ratu england!!depa yang bawak hangpa ke tanah melayu!!bukan orang melayu!!orang melayu tak hingin pun hangpa mai ketanah melayu!!buat kelam tanah melayu jee!!
4.betui kata orang tua!!kalau jumpa ulaq dan paria di tengah jalan!!pukui paria dulu!!
5.paria-paria macam ambiga ni!!tak pernah rasa 13 mei!!sebab masa tu depa semua dok dalam estet!!lani bila dok tenguk cerita tamil memanjang!!depa ingat depa boleh jadi komunis kott!!terbang sana sini!!macam hero tamil!!
6.tupun kira puak paria ni bernasib baik!!boleh tenguk cerita tamil siangmalam dalam astro!!
7.oiii!!puaK-PUak paria!!pi la demo sambil pakai baju kuning kat england sana!!dah tau puak orang putih bawak hangpa ketanah melayu untuk jadi KULI!!pakat-pakat mai jugak!!!
8.pooooorahhhhh!!deyyyyy!!!!ini tanah melayula oiii!!

Anonymous said...

kpd anon2 d atas. perbezaan antara manusia dan binatang adalah AKAL. Allah swt telah meletakkan akal d dlm otak manusia agar manusia dpt berfikir dgn waras tdk spt binatang yg juga mempunyai otak. x perlu bercerita perihal kemerdekaan jika x tahu sejarah perjuangan kemerdekaan dan jgn mencerca org jika korang sendiri x dpt menjawap apa yg d tanya oleh ganesan. kpd ganesan pertanyaan kau amat tepat dan baik dan sepatutnya pihak polis dan anon2 binatang d atas menjawap dahulu sebelum memberi apa2 komen. Ganesan, i got ur phone no and will contact you on the day of BERSIH.

Jeo Botak said...

Woiiii beruk umnopurno.
Hang tak faham ka apa yang ditanya oleh Mr Ganesen tu? Memang mangkok la hang ni. Dia tanya soalan hang pi bantai kasta depa buat apa. Betoi2 mangkaq la hang ni.

Patut la orang kata Umnopurno ni macam beruk.... Serupa lancau...

Amuraria said...

BIASA LA PENYOKONG PARTI UMNO@APCO-BN MEMANG OTAK PANDI KUTTY ! KOMEN & CACIAN MENGHINA BANGSA CIPTAAN ALLAH SWT MEMANG KERJA DAJAL-DAJAL PARTI ARUS JAHALIAH !
GANESAN ALL THE WAY BRO !

Anonymous said...

oi beruk2 pr...skrng ni korng pkir la blk objektif bershit ni....asyik2 utk fair election...xfair lg ke aaa bodo!!!prk byk gak korng dh mng sblm sokongn rkyt kmbali kpd bn..sudah2 la tu wahai balaci2 nuar juburi..xyah la asyik2 main politik persepsi...pelik aaa aku dn kepale otak korng ni..korng nk sume adun n mp korng mng time pru br korng rs tu adil ke...sudah2 la tu..trima la kenyataan..makin rmai rkyt meluat dgn korng...ptui!!!celaka la korng wahai ahli2 berSHIT..nyusahkn org je!!!

Anonymous said...

Betoi ka orang makin meluat ATAU beruk2 Umnopurno yang melompat ke sana-sini macam pungkok kena cibai.

Rakyat nak buat Perhimpunan Aman Bersih beruk2 ni pulak yang susah hati. Sana-sini melompat tak tentu arah kata orang nak buat huru-hara lah... kata orang nak bikin kacau lah... kata orang pelampau lah... kata orang nak hidupkan fahaman kominis lah... kata orang nak jatuhkan kerajaan lah.

Betul2 BANGANG lah beruk2 ni. Tu la...TAIK tu berkarat sangat kat otak. Otak serupa LANCAU.

Lepas tu bila melompat ke sana-sini orang tak layan...beruk2 ni guna polis yang memang dah BANGANG tak tau nak jalankan tugas.
Macam KPN tu = Ketua Penyangak Negara. Pigi Mampus lagi bagus lah.

Anonymous said...

UMNO SUDAH JAHANAM.... TUNGGU MASA NAK DI TANAM

Anonymous said...

hahha..bdk2 pr perasan..ingt rkyt majoriti skong korng ke..pemimpin anti islam n pro murtad di angkt jd ketua korng..elok sgt la tu..hahaha..pok nik plak awal2 lg dh nk g luar negara..die xnk cmpur bershit2 ni..

Anonymous said...

Dasar Gangster Samseng...
Rakyat dah tak terima, nak ajak bertumbuk dan berperang pulak.

Tu laaaa....
Lantik lagi kepala samseng lancau jadi ketua.
Orang nak lakukan Perhimpunan Aman Bersih...di katakan nak jatuhkan kerajaan BN

Betapa punya BANGANG puak2 umnopuono ni. Dah diri tu goyah, jaja kat tv, radio and surat khabar kata nak rampas kuasa. Berapa punya ngapla mangkok2 hayun umnopurno ni.

Tu la....banyak sangat sapu duit rakyat...hatipun dah hitam tak boleh terima benda yg baik.
Memang taraf TAIK SHIT. LANCAU lu laaaaaaa.....

Anonymous said...

Apabila POLIS2 di ANJINGkan oleh gerombolan Umno maka undang2 yg membolehkan ceramah di primis sendiri seperti yg dibenarkan oleh mahkamah telah dgn sengaja dilanggar oleh mereka.

Rakyat rasa kalau ANJING2 ini sudah tidak mampu jalankan tugas menjaga keamanan, adalah lebih baik tugas itu diberikan pada anggota tentera yg terbukti mempunyai sikap disiplin yang tinggi.

Perbuatan ANJING2 ini yg hanya mengikut arahan gerombolan Umno, menampakkan seolah2 ANJING2 ini tekah diberi RASUAH (makan). Amalan RASUAH di pihak ANJING2 ini telah menyebabkan mereka telah tidak dapat menjalankan tugas yang sepatutnya dan bersifat berkecuali.

ANJING2 yg makan RASUAH ini MESTI dibuang dan didakwa di mahkamah. Ketua ANJING2 ini mesti digantung sampai mati kerana telah memberi arahan yg tak sepatutnya di lakukan oleh anak buahnya yg menyebabkan nama baik badan tersebut terus menjadi BUSUK dan MEMBANGKAI.

BERSIH TETAP AKAN DITERUSKAN.
AYUH RAMAI2 KITA MENGHADIRINYA

Anonymous said...

tangkap semua penyangak2 BERSHIT dan kasi mereka makan rumput dgn kuah taik KUNING adunan Ambiga+Aljuburi.....biar padan muka depa...
kihkihkihkih...

Jeo Botak said...

RAMAI-RAMAI KITA KUNINGKAN BANDARARA KL UTK BERSIHKAN SHIT2 UMNOPURNO

SELAGI ADA SHIT2 INI SELAGI ITULAH MALAYSIA MENJADI BUSUK HANGIT DIMATA KEBANYAKKAN RAKYAT DAN DUNIA.

Anonymous said...

Bukan rakyat yg nak buat perhimpunan bersih tapi org2 politik mcm PR yg menggunakan orgramai utk tujuan busuk diorang. Maka adalah sekumpulan org yang kena tipu bersorak utk mereka. Jangan biarkan diri anda di tipu oleh mereka dan memusnahkan bangsa sendiri. AYUH JAUHI DIRI ANDA DARI BERSIH. Bawak anak bini jalan2 lagi baik.

Anonymous said...

YA BETUL JAUHI DIRI ANDA DARI BERSIH. LUANGKAN MASA UTK FAMILI. YA BETUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUL.

Anonymous said...

Anon 09:18. The best comment. Good advice. I'm not jonning them. Better stay at home with family.

Anonymous said...

ya ya ya....
lebih baik duduk dirumah dan didik keluarga dan anak2 dgn nilai2 murni islam sebenarnye...sempena israk mi'raj sama2lah kite bermunajat utk kebaikan ummah dan negara....bukan utk merosakkan keamanan dan keharmonian hidup dgan berhimpun utk kejahatan disebalik kempen utk itu dan ini...

kihkihkihkih.....marilah beramai-ramai kita tolak ideologi BERSHIT 2.0.

baca sini:
PAS bermunajat demi AMBIGA
http://www.themalaysianinsider.com/sideviews/article/pas-bermunajat-demi-ambiga-zulkiflee-bakar/

kihkihkih...

Anonymous said...

btul tu..jom rmai2 tolak bershit..xgune satu sen pon..nk tuntut plrya bersih konon..majoriti rkyt xsokong korng sbb meluat dgn perangai provokasi korng..sbb tu korng klh plrya..dh klh lps tu kate plrya xadil la..xtelus la..tp still memerintah jgk negeri2 yg dieorg mng..xde plak nk komplen2 time mng..bila klh truk kt srwak aritu..mule la melalut plrya kotor la..xadilla...boleh blah laaa nuar juburi oi!!ko mmg manusia paling celake pnh wujud kt mlysia ni lps penjajah2 asing!!!

bc n hayati hadis nabi ni..sudah2 la tu beruk2 kuning sume oi..korng dh jdkn pemimpin kafir yg terang2 tolak islam n anti murtad sbg pemimpin korng iaitu si ambiga tu..bc n hayati hadis ni

Sabda Nabi S.A.W. lagi yang maksud nya : “Sesungguh nya Allah benci kepada orang yang keji dan membuat perkara yang keji dan memekik mekik di jalanan.” (Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir)

Anonymous said...

jom layan anak bini 9hbjulai ni..dpt gk pahala dr layan ambiga bodo n geng2 pr mangkuk sume..

Anonymous said...



Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

1.dulu inilah pegangan puak-puak pas!!
2.tak boleh kawan dengan puak kapiaq!nanti jadi kapiaq!
3.lani!!puak pas bukan saja jadi kawan puak kapiaq!!malah jadi barua puak kapiaq lagi!!
4.dulu akan jadi kapiaq!!jika tak tubuh negara islam!!
5.lani!!nak sebut negara dan undang-undang islam pun tak berani!!
6.sampai bila hangpa nak jadi barua hindu paria dan puak komunis dap oii!!

Anonymous said...

Biar polis yg jawab siapa bodoh & bangang .. Suhakam & Fomca dah sokong kalau menang undi POS memang takut mana berani BERSIH

Anonymous said...

sian org2 pas..amek dap komunis jd ketua..amek ambiga yg anti islam n pro murtad jd ikutan..erm..pkirla blk wahai org pas oi..tok guru korng awl2 lg dh g luar negara..pndai die pilih tarikh..10julai br blk..

Anonymous said...

Aku tak akan join ini bersih. Dulu pantang terima sms mesti turun punya. Sekarang sorry la. Itu semua pembohong punya puak dan puak-puak yg kena bohong.

Silap hanya sekali. BN jugak yg baik utk memimpin.

Anonymous said...

btul tu bro..merugikn ms n tenaga je berdemo ni..gelabah beruk je beruk2 pr ni.

Anonymous said...

PAKATAN MENIPU RAKYAT.Hanya rakyat yg tak rasional aje yg tertipu. Tu pun dah tak ramai. Ramai yg dah sedar.

Jom pakat ramai2 ziarah keluarga di kampung lebih baik dari join bersih. Jom jengok famili.

anti meLAYU BODOH.... said...

semuanya bodoh..
bg komen takde nama..takde teloq punya melayu..negara dh nak hancur pun nk duduk umah lg..pi tukar jd pondan lee...
yg komen 1-2 org jee tp macam melayu paria tkde nma..dayuss...
pemimpin dh pergunakan hampa utk kekal kuasa spya boleh sebat hasil anak cucu hampa pun nak duduk umah lg..melayu bacull, pondan..
jom turun BERSIH pilihanraya..jgn dok kira adail ke tak tp BERSIHkan bg lagi bagus..buang smua pemimpin yg kotor2...

Anonymous said...

Ambiga dan konco2 pakatan, you really gave bersih a bad name. Sekarang perkataan bersih dah tak bermaksud suci lagi dah menjadi cemar dan kotor.

Mendengar perkataan bersih pun dah meloyakan. Patutnya pakai nama kotor aje

Anonymous said...

jom rmai2 memperbanyakn amal ibadah n memperatkn silaturahim drpd join demo bershit ni..ziarah ibubp.adik bradik,kwn2..ape pon xdpt join demo ni..dpt dosa lg ada sbb menyusahkn org lain,jln jem..rkyt tkt nk ke bandar,menutup punca rezki pemndu2 teksi,org yg dlm industri pelancongn n pekedai2..

mende2 yg dtgkn mudarat kt org lain ni hanya mndatangkn dosa n demo ni hanyalah kje sia2 n Allah xsuke kita buat sesuatu yg sia2..

bdk2 pr..bodo dlu kini n selamanya.dlm komen ni pon dh dpt tau.majoriti benci dgn berSHIT ni

Anonymous said...

anti melayu bodoh.

Sebenarnya kamulah melayu bodoh yg diperkatakan oleh ramai orang. Yang kena tipu dan senang dipergunakan seperti ramai sahabat2 kita yang lain. Tapi mereka dah sedar. Kerana engkau ni terlalu bodoh dan dahlah bodoh sombong plak tu, maka susah sikitlah nak dapat hidayah. Negara ni semakin membangun dan akan terus membangun kalau tak ada melayu bodoh teramat macam engkau ni.

Ya mari pakat duk kat rumah layan anak bini. Itu idea bagus dari jadi melayu bodoh.

Anonymous said...

Aku rasa perhimpunan bersih ni macam lemau aje tak gah la. Macam biskut masuk angin. Agak2 nkoramgla ramai tak yg join. Aku rasa macam tak berapa dapat sambutanlah. Itu yg aku dapat dari komen2 di blog2 la. Kengkawan aku yang hardcore pun macam tak berminat aje. cecita cecita.

Anonymous said...

jom kite buat amal bakti pd keluarga, ibu bapa, sanak saudara dan jiran tetangga...ini lebih afdal dan mulia disisi agama (agama bukan islam pun menganjorkan kebaikan sesama manusia).

jangan sekali-kali sertai kumpulan BERSIH 2.0 yg membawa kpd kejahatan dan kehancuran..

pd 9/7/2011 jom kite balas budi jase baik kedua orang tua dan keluarga kita....

jom...

budak tadika yg berfikir said...

Jom buat baiklah kat rumah...jangan buat perkara2 yg mungkar...semua tahi2 b-end takut BERSIH...wahai puok2 b-end baik buka tv&pakat2 tengok najib&rosmah dlm tv3 suku lepas tu angguk tanda setuju pada manusia yg mentekadarah keringat rakyat...kahkahkah!

Anonymous said...

jom kite buat amal bakti pd keluarga, ibu bapa, sanak saudara dan jiran tetangga...ini lebih afdal dan mulia disisi agama (agama bukan islam pun menganjorkan kebaikan sesama manusia bukannya buat fitnah nak menghina orang sebagaimna yg UMNO praktikkan).

sertai kumpulan BERSIH 2.0 yg membawa kpd pembaharuan pada sistem pemerintahan Malaysia

pd 9/7/2011 jom kite balas budi jase baik kedua orang tua dan keluarga kita....supaya anak cucu & keturunan kita tidak lagi ditiupu oleh UMNO

jom...

Anonymous said...

hahaha..anon June 30, 2011 4:18 PM yg bernm bdk tadika yg berfikir ni slh satu cth umt islam yg sng dipergunakan oleh agen2 asing..dhla yg bg sumbngan dana kt bershit ni terdiri dr ngo2 yahudi..tu pon xsdar2 lg..dieorg suke n gembira tgk umt islam bergdh sesama sndri..

org2 pas yg kononnya perjuangkn islam mengangkat ambiga kafir yg anti islam n n skong murtad tu plak sbg ketua..korng xpelik ke.

bdk tadika yg berfikir ni msti kje sapu sampah je ni..die ni msti slalu mengeluh duit xckup..usaha lebh pemalas..keje nk sng..org2 cina 9julai wt bisns..org2 islam yg bodo mcm bdk tadika yg berfikir kt ats ni berpeluh n bersesak kt jlnraya..cume utk menghntar memorandum kt agung...X KE BODO NAMANYA TU..HAHAHAHAHAHA..PR BODO SELAMANYA!!

Anonymous said...

kah..kah..kah..
Wahai Umnopurno.
Ini adalah Perhimpinan Aman Bersih.
Jangan lah kau orang takut dan kecut.

Kau orang memang di galakkan duduk di rumah dan jaga anak bini.
Kalau kau orang datang itu yang menjadikan huru hara, rosak harta benda, berperang, bergaduh, bertumbuk dan lain2 lagi sebab orang ramai tahu kau orang memang kaki GADUH, SAMSENG DAN GANGSTER.
So, memang wajharlah kau orang ajak kaum2 kau orang duduk dirumah.

Ya....wahai kawan2!
Sekarang PENGACAU2, SAMSENG2 DAN GANGSTER2 umnopurno dah tak jadi datang uantuk mengacau dan menghu-harakan Perhimpunan Aman Bersih. Kita boleh lakukan dgn AMAN sekarang.

Ayuh....ramai2 kita KUNINGkan jalan2raya di KL.

joe botak said...

ayuh..kuningkn otak anda dgn air kencing n air taik nuar juburi n ambiga...ayuh rakan2ku yg bodo cam lembu sekalian..mari kita mengikut demontrasi ini.

Jeo Botak said...

kah..kah..kah..

Ada juga LANCAU2 yang teringin nak guna nick name aku tu yeeeee????

macam anon 6:00 kat atas tu.

heeeeee....kalau aku dah malu sangat dah..... mana nak letak muka?

Joe Botak said...

ko jgn nk nyamar la..aku joe botak yg sbnrnya..jom sm2 kuningkn otak anda dgn air kencing nuar juburi..

Anonymous said...

UMNO TAK RELEVAN DAH ZAMAN NIE..