"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 12, 2011

PRU-13: TGNA Tidak Bertanding - Ekslusif Bersama Blogger Wan Ji

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/Fh8bxBWOFUE

http://youtu.be/nOKW6PdlV3s

http://youtu.be/TSE_dsaxZyo





44 comments:

Anonymous said...

1.mamat bakistani ni nak mainkan bahasa!!itu jee!!
2.biasalah puak-puak "burung tiong" ni cakap selalu berdolak dalik!!
3.lagipun apa isunya!!nik aziz nak bertandingka!!tidak bertandingka!!mamat ni nak cari publisiti jee!!

Anonymous said...

wow!80ribu sebulan utk parpukari buat fitnah dibyr mb haram perak
http://edyesdotcom.blogspot.com/2011/09/rm80000-sebulan-untuk-parpukari-bagi.html

kau dpt berapa sen poji?

Anonymous said...

1.mamat diatas!!supoji ni dapat pi cina dengan hussam!kira okla!!meleleh ayaq lioq dia!!
2.kemudian dapat ayaq cincau sekotak dari puak kapiaq dap!!macam kat sibu tempohari!!melalak sakan menyalahkan puak melayu yang tak sealiran dengan dia!!
3.itulah nilai si poji ni!!kena puji sikit dengan nik aziz!!rasa dia islam lebih dari islam puak islam yang lain!!

muqlis04 said...

ji balah ji...puok2 kero ni kuat ngata ke mu ni....

Anonymous said...

specis ni bukan puak kera, tapi ni jenis lembu ternak..yg dah x bole d ajar!!

Laksamana Bentan said...

Weiii kekawan..
Aku tak minat la nak komen pasai ni.

Jom la kita komen ramai2 pasai Melaysia tak pernah di jajah atau Sapa sebenarnya talibarut British dan orang yang bertangungjawap menutup fakta sejarah ni dpd pengetahuan umum.

Anonymous said...

terang x payah nak suluh2 lagi.. UMNO BARUA BRITISH!!!KALO DAH JADI BARUA, BILA YG UMNO JADI PEJUANG.

Anonymous said...

by the way... tahniah kepada TGNA dan pemerintahan Islam PAS kerana untuk tiga tahun berturut-berturut telah berjaya menyandang juara negeri yang mempunyai kadar jangkitan HIV yang tertinggi...saya ulangi ..kadar jangkitan HIV yang tertinggi...

Bukan mudah untuk negeri lain untuk mencapai KPI macam ni.

Dengan pencapaian baik macam ni saya mengsyorkan agar rakyat Kelantan mengadakan petisyen agar TGNA terus kekal sebagai MB Kelantan seumur hidup beliau.

P/S dengar khabar Kelantan juga telah mencapai KPI lainnya ; kes sumbang mahram yang tinggi, kes zina/rogol jugak yang tungii.

Anonymous said...

M/Gandhi bukan sesuai untuk dijadikan contoh untuk ikutan!

Jeo Botak said...

Kah..kah..kah..
Aku jeling2 kat Utusan Meloya tengok yang depa tulis cuma Sambutan Hari Malaysia.

kah..kah..kah..
Hari Merdeka kecik aja tulisannya.

kah..kah..kah..
Memang betoi la depa berangan Malaysia tak pernah di jajah.
Slow...slow depa nak padamkan pasai Malaysia di jajah.

kah..kah..kah..
Sebab apa hah???

Mungkin sebab depa MALU kot? Maklum la.... turun temurun jadi talibarut British. Jadi bila anak cucu dah tahu cerita sebenar siapa talibarutnya, maka mana nak sorok muka lagi. Apa lagi.... slow-slow nak padamkan lah cerita Hari Kemerdekaan.

Kah..kah..kah..
Dalam masa yang sama depa mengerahkanlah ahli2 sejarah, prof.2 Kangkong buat study balik and cakap Malaysia ni Merdeka pada tahun 1947/48. Sebab apa??? Sebab nak tunjukkan bahawa polis2 yang kena bunuh pada zaman Peristiwa Bukit Kepong tu sebenarnya bukan polis British....depa2 tu polis Tanah Melayu. Disamping tu, ahli2 nujum sejarah dan Prf. Kangkong ni digunakan utk menyelamatkan pemimpin2 Umno yang dah jadi talibarut British turun temurun. Jadi bila di tetapkan tahun 1947/48, maka selamat lah puak2 ni dari dichop sebagai talibarut.;

kah..kah..kah...

Untuk Prof. Kho Kay Kim...itu lu punya buku sejarah tingkatan 5 wa baca ditahun 1982...wa rasa haaaaaa....lu masuk itu tong sampah or tong taik saja la lagi baguih....butoi-butui kasi tipu sama gua. Lu cakap talak selupa bikin. Dulu Lu tulis lain...cikalang lu cakap lain. Lu ala bikin research ka atau lu main copy2 olang lain punya buku? Lu cakap sejarah talak boleh di ditipu...tapi...itu FAKTA SEJARAH lu sulah tipu woooooooo...!!!

Anonymous said...

Ake..ake..PRof kho kay kim gelak besar, lpas ni dpt lak tender tulis buku sejarah baru iaitu malaysia dinaungi oleh Britis. Kementerian Pelajaran dibawah mahyudin pasti lulus..
Umno dgn Prof kankOng mmg kaki penipu. BUkan setakat enjit jet hilang tapi masih ada bajet, tapi buku sejarah sekolah tipu punya, pun ada bajet juga...

Anonymous said...

Zainal keling kata Malaysia tak dijajah...kah...kah..hanya dinaungi.
Kalo dijajah memang patut ada kemerdekaan, tapi kalo di naungi ada lah yg jadi barua.
Barua British...barua apco!!!!

Anonymous said...

undang2 kuno british ISA dihapuskan atas nama saja untuk pancing undi, hakikatnya tahanan ISA masih kekal dlm tahanan, isu paling BANGANG yg wartakan oleh bini rosmah.
UMNO kekal jadi BARUA PENAUNG TANAH MELAYU.

Jeo Botak said...

ISA,,,,
satu dihapuskan...2 yang datang...

Undang2 yang paling zalim
"Tahanan Tanpa Bicara"
Apakah Islam membenarkan....?

Hanya Umnopurno yang sesat aja yang membenarkan....

Umnopurno hanya nampak kesesasatan dalam agama bila tak ikut amalan harian amalan agama di malaysia tapi....bila Islam terang2 menyatakan setiap tahanan biar macamana sekecilpun kesalahannya hendaklah diadili.....tetapi...umnopurno yang sesat terus menidakkan arahan islam ini. Mereka menggunakan dan terus mengekalkan undang2 zalim ini untuk menahan seseorang tanpa di adili.

Kita akan lihat penipuan pindaan akhta ISA ini.

Sama seperti momokan itu hari pasal "potongan yuran di sekolah", Keluar aja statement menteri pelajaran pasal yuran akan dihapuskanm maka tanpa usul periksa keluarlah muka makcik2 dan pakcik di tv dan akhbar mengucapkan terimakasih pada kerajaan kerana menghapuskan yuran sekolah. TAPI....rupa2nya, yang potong hanya seciput....manakala yang kena hendak bayar makin bertambah.

Jadi, begitulah keadaannya pasal ISA ini. Maka keluarlah muka2 pakcik dan makcik mengucapkan syabas kerana KERAjaan telah menghapuskan ISA. Tak kurang pula kangkung yang dulunya membangkang penghapusan ISA dgn muka tak malu menyokong pulak bila si NAJIB nak hapuskannya. Sedangkan 2 akhta yang baru pasal ISA ini belum lagi di ketengahkan.
Melompat dahulu baru terduduk" sbb tak nampak apa yang KERAjaan nak buat lagi dan ada dlm hati mereka.

Anonymous said...

setelah ISA dihapuskan..yg masih ditahan kat kem tahanan dibawah akta ISA tu, skrg nak caj atas akta apa pulak!!!
Nampak sgt bini rosmah x ikhlas, jadi makcik & pakcik jgn asyik dok kena kenceng sepanjang hayat dgn UMNO.
T shirt yg pecacai umno pakai ari tu " YES TO ISA" pun belum basuh lagi, ari ni pecacai UMNO kena p tempah pula T shirt baru "NO TO ISA". Biaq pecacai umno saja hidup kena kenceng dgn pemimpin umno, tapi jgn sampai kita pun ikut sama dok kena kenceng dgn umno!!
UMNO kekal jadi BARUA British/Apco

Anonymous said...

Kesan pemansuhan ISA akan melonjakkan prestasi ekonomi negara!!!kah..kah..statement oleh menteri pecacai british.

Selama ISA diamalkan, prestasi ekonomi malaysia x melonjak!!! kah..kah..memang patut pun jadi pecacai british!!!

Jeo Botak said...

Weiiii..
Hampa tengok tak Prof2 Kangkong.
Memang betoi2 muka tak malu lah sekok2 depa ni.
Memang HAPRAK punya Prof.

Dulu masa PR cadangkan supaya disambut Hari Kesatuan Malaysia pada 16hb Sept, maka berduyun2 lah Prof2 Kangkong ni membidas dan memperlecehkan PR. Macam2 dikutuknya PR pasal nak sambut Hari Kesatuan Malaysia.

Tapi hari ni....

Prof2 Kangkong ni juga lah yang menyokong supaya di sambut Hari Kesatuan Malaysia ni. Elok si Najib kata nak sambut Hari Kesatuan Malaysia maka keluarlah muka2 Prof2 Kangkong tak tahu malu memberi komen meyokongnya.

Memang HAPRAK betoi Prof.2 Kangkong ni......

Tak boleh di pakai langsung....

Prof.2 MEMBODEK....
Prof2. KAKI PENGAMPU...

Macamana la boleh dapat title Prof. hah..???

Anonymous said...

1.mamat diatas dok meroyan sebab dah hilang satu isu nak dijaja!!
2.kemudian dia dok jadi tak ketawan hala sebab tenguk gambar warna pujaan dia dalam blog papagomo!!
3.sorang kaki pelacur!sorang gila cakap sex!!takdak pemimpin lainka dalam Pr oiii!!
4.kih!kih!kih!bagila dia jadi prof!!walaupun tak pernah masuk U!!

Anonymous said...

tahniah pok nik..negeri islam ko dpt anugerah paling rmai hidap hiv..ahahaha...islam ape yg ko bwk ni..isle ala pas ke..hahaha

Anonymous said...

tu la padahnya pok nik angkat peliwat,pembohong dan penzina(nuar juburi) sbg pemimpin..dh negeri ko dpt anugerah penghidap hiv teramai..mn tanggungjwb ko ni pok nik..tu kn amanah utk ko jg anak2 negeri ko elok2..ko abaikn amanh tu ke??..hehehe..

Anonymous said...

kalo nak jadi pecacai umno yg berjaya, hukum wajib percaya DSAI tu berzina & liwat...kesian pecacai umno sekadar dapat makan sisa pemimpin atasan, pecacai umno sanggup ketepikan quran & hadis sebagai rujukan.

x da sapa pun boleh halang kalo nak percaya DSAI mcm tu perangai dia, sebab sisa makan dari pemimpin..walaupun x sekenyang pemimpin umno tapi cukup lah buat menampung sisa hidup..kah..kah perjalanan hidup pecacai umno mengelikan hati siapa yg faham!!
Lift masuk ikut apartment, menutuh jalang kat hotel..sampai mcm tu bangang pun bole percaya lagi..!!

Anonymous said...

manusia jenis apa yg makan sisa, setahu gua anjing saja makan sisa...

Anonymous said...

hahaha..saksi dna nuar juburi rupenye xde kelayakan..terkedu semua peguambela nuar juburi..satu demi satu bukti yg Allah nk tunjuk..lps ni akn ade lg pendedahan mengejutkn..tunguuuuuuuuuu..

Anonymous said...

kalo amerika dgn jet pejuang yg terbang tanpa pilotnya,
Malaysia lagi canggih dan terhebat didunia..jet terbang tanpa enjin, senyap sunyi..tau2 sampai saja.

Kalo russia dgn kapal selam yg bole menyelam hingga kedasar laut..Malaysia lagi canggih dan terhebat didunia..kapal selam yg dibeli dgn komisyen utk najib saja 500juta..tapi hingga kehari ni masih tak boleh nak menyelam..macam ikan paus sakit saja..tersidai kat water front..

Samalah juga dengan kes anuar..isu yg akan jadi canggih & terhebat didunia sama crita macam kes jet & kapalselam..ake...ake..ake..

Anonymous said...

Bising-bising pasal DNA, rupa-rupanya pakar-pakar kimia yg kendalikan kes liwat anuar di Malaysia bekerja di dalam makmal yang tiada ISO 17025, maka dengan itu wujud kerauan di dalam atacara mereka melakukan kerja! Dibawah kuasa UMNO, lagi satu kejutan lawak dari malaysia..ake..ake

Anonymous said...

tun m cabar pok nik utk wt hudud segera..hahahaha..tun m dh letak jaw lame dh..ape lg pok nik..bentangkn usul utk hudud tu...ko pon dh 20 thn pegang klate..konon kate dlu tun m xbg..padahal tun m dh lm resign..ape lg..bentangkn hudud tu..dr asri wahabi kate skrng xseswai lg..tp pok nik xnk klh..die kate dh seswai...tp tungu ape lg pok nik..dr dlu ko asyik slhkn tun m je..ape tunggu lg pok nik oiiii....bentngkn la usul tu kt parlimen nnti..

dasar org2 pr...ckp nk gempak..tp tindakan xde..hahahaha...iq zero..br pegang sel 3thn..dh sewa2 bangunan pkns nk dinaikkn..aset2 nk dijual..tmpt bdk2 mel miskin nk dirobohkn..majoriti makin menyamph dgn pr ni..moga klh truk pru13 nnti wahai pengikut2 peliwat semua..hehehehehe

Anonymous said...

Najib kata ISA dihapuskan...
Nazri kata ISA tukar nama saja, tahanan tanpa bicara tetap akan dilaksanakan...macam tukar botol arak, botol lama tukar ganti baru.

Pecacai UMNO kata..itu lah PM kami.
Lawak terkini oleh najib, Pecacai umno...tahap IQ serupa org kena down syndrom..hiba & sedih SBB PM depa nampak mcm raja mongolia.

Mangkok Hayun Umno said...

Sekok lagi mangkok Umno Mat Sembab dah berani kata Malaysia tak sesuai di laksanakan hukum hudud sebab nak jaga perasaan kaum lain.

Anonymous said...

smpai bila nak berbalah??

Mangkuk Hayun Umno said...

Sebenarnya dalam perlaksanaan Hukum Allah ini, hanya UMNO yang memberi masalah. Mereka lah penghalang sebenarnya.

Lihatlah dpd pernyataan menteri2 mereka. Kelantan memerlukan kelulusan Parliment utk melaksanakannya. Lihat...siapa yang mendominasi parliment. Bukankah puak2, Umno? Kalau Umno BN begitu mudah meminda,membuat dan meluluskan sesuatu undang2 dunia, kenapakah undang2 Allah ini begitu berat, takut dan sukar utk dipinda supaya Kelantan dapat melaksanakannya? Menteri2 Umno begitu GAH membohongi rakyat yang Kerajaan Kelantan kini hanya bersandiwara utk melaksanakknya. Tetapi pada hakikatnya mereka menyorok dpd pengetahuan rakyat tentang halangan yang mereka telah lakukan untuk dilaksanakannya. Mereka mencabar Kelantan melaksanakkanya tetapi mereka begitu BERAT malah TIDAK MAHU merobah akhta yang di luluskan oleh parliment. Bukankah akhta parliment itu adalah akhta yang "MAN MADE". Mereka lebih rela mempertahankan akhta yang mereka gubal dpd terlaksananya undang2 Allah.

Begitulah HIPOKRITNYA pemimpin2 Umno yang berkuasa sekarangn ini. Mereka bukan sahaja membohongi rakyat malah cuba menyusahkah dan menghalang dpd terlaksananya undang Allah dimuka bumi ini. Mereka bukan sahaja cuba melaga2kan dgn orang2 bukan islamn, malah memburuk2kan, memperleceh3kan undang2 Allah pada orang bukan Islam.

Anonymous said...

aikk...komen aku kene buang..sejak bile plak pojie gnja ni pndai buang2 komen org..oi pojie gnja..ko dh mampos ke..lm blog ko xupdate..hahahhaa...ke g melancong ke china..tajaan husam.hahhaa

Jeo Botak said...

Weiiii..

Utusan nak saman NAMEWE???

keh..keh..keh...

Memang padan muka pun....
Tong sampah???
Longkang???
Itu je tempat yg sesuai utk utusan.

GOOD LUCK NAMEWE.
Itu Utusan memang HAPRAK...
Mintak Poji Keluarkan lama2 sikit Youtube NAMEWE tu.

Memang BEST

Jeo Botak said...

lg sekor org islam bengong..namewee tu kaw2 mencarut2 cikgu kt johr aritu..carut2 tnb..kutuk azan n byk lg..tp msh rmai yg skong cine babi ni..

spiderman said...

Itu pemberita sijil punya, longkang juga mari

Itu paper, tong sampah juga taruh..

ha..ha..ha...

Utusex...Utusex

Jeo Botak said...

nyesal aku skong pas..

Anonymous said...

Hello...

Undang2 ISA yang kejam tu boleh pulak si UMNOpurno nak gubal dan di bentangkan di parliment. Bukan main cepat...

Tapi..Undang2 yg menghalang Hukum Hudud dpd di laksanakan tak tergerak langsung nak digubalkannya di parliment. Dah lebih 50 tahun tapi masih tak bergerak2.

Undang2 manusia hukuman mandatori mati sepeti pengedaran dadah, ragut boleh pulak di bawa ke parliment dan di akhtakan.

Apa.....BANGSAT sangat ka Hukuman Allah tu sampai tak sesuai dilaksanakan.

Apa...HAPRAK sangat ka Muhammad tu sampai nak perkenalkan Hukuman Hudud Allah tanpa melihat manusia ni dijadikan berbilang bangsa.

Apa...HARAM JADAH sangat ka agama Islam ni sampai orang Islam sendiri meragui keadilan hukuman
Allah ni.

Jangan sampai orang kata "FUCK U ISLAM"

Tok Pa said...

Aku rasa kalau UMNO yg sekarang ni menjadi tunggak pemerintahan negara membenarkan rombakan akhta parliment berkaitan mahkamah syariah dan kebenaran melaksanakan Hukum Hudud, aku pasti 100% orang2 Islam tak kira PAS, PKR dan NGO2 islam akan bersatu menyokongnya.

Tapi,

Kalau UMNO masih dgn sikap bongkak dan degilnya masih mahu mempertahankan undang2 ciptaan manusia, maka, sampai bila pun orang2 Islam di Malaysia ni tak akan bersatu. Cuma tunggu lah masa kejatuhannya.

Lim Poo Seng said...

Siapa kata islam ni syumul?

Ada raja melayu islam tapi mahu guna pakai hukum islam

Ada pemimpin Melayu islam tapi dia pun kata hukum hudud tak sesuai

Ada Menteri agama yg berkelulusan agama pun boleh kata hukum hudud tak sesuai

Ada Menteri melayu islam yg lulus luar dari negara pun kata undang-undang hukum hudud tak sesuai

Ada artis melayu islam pun kata hukum hudud tak sesuai

So, apa lagi yg kau orang nak caya lagi pada agama islam

Agama islam yg kau banggakan ni langsung tak sempurna, Tak lengkap malah kejam pada pandangan mereka-mereka di atas.

Tak payah la nak banggakan buka mulut sana sini kata agama islam ni paling baik, paling adil, paling sempurna

Aku boleh kata macam ni la,
Tuhan Allah kamu tipu nabi kamu,
Nabi kamu tipu kamu,
Kamu pulak mau tipu kami,

FUCK TO ALL OF U

Anonymous said...

mamposss pas kalah kalau pok keramat tu tak bertanding hahahahha

Anonymous said...

1.isi rumah yang dapat kurang dari 3000 sebulan!akan dapat 500!!
2.huhhhh!!1/4 dari peruntukan tu boleh kat puak kelantanla alamatnya!!
3.termasuklah mat poji ni!!dia lah orang pertama akan pi daftar!!!

Lim Poo Seng said...

FUck u la

sikit-sikit mau cakap pasal MURTAD
sikit-sikit mau bising pasal MURTAD

This is freedom country
Ini demokerasi country.


Why u all suka bikin kecoh?

Wooooo... mau convert to islam boleh,
Mau convert to Kristian cannot.

Fuck u all la.

This is no muslim country hah. Understand?

KLExpress said...

Marilah kita berlawan di alam maya. Kalau berani silakan.

Anonymous said...

Apa pasal olang muslim tak mau ikut sama koran cakap?

Lu punya koran ala cakap talak boleh fitnah sama olang lain.
Lu punya koran ala cakap talak boleh buat tuluh2 sama olang zina/liwat. Mesti mau kasi ampat oleh saksi baru boleh jalan ini kes.

Lu olang talak caya same lu punya tuhan Alah ke?
Kalu lu olang olang muslimpun talak caye, itu koran boleh throw itu lalam taik punye lubang le.

Bolo punya olang.
Same dia olang punye tuhan Alahpun talak caye lagi mau talik olang masuk islam ke?

Lim Poo Seng said...

Ale melayu, tapi melayu mau taluh itu hulut selupa sampah

Ale Jabatan Agame, tapi, selupe mau mencibaikan olang yang mahu cakap agame.


Lua2 bolo.