"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, September 04, 2011

Maut Di Majlis Hari Raya Rumah Syafie, Polis Tutup Kes?

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


MARAH....Shafie sedang memarahi para peminta sedekah selepas tragedi malang yang cuba disembunyikan beliau. Gambar ehsan Hamba Allah.

MUNGKINKAH Ketua Polis Daerah Semporna, Mohd Azim Khan menutup kes (cover-up) kematian akibat kemalangan maut di rumah Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal sehari menjelang Hari Raya Aidilfitri?

Mungkin tidak kerana mungkin tidak ada pihak yang membuat laporan atau Shafie Apdal sengaja menutup kes berkenaan demi untuk menjaga maruahnya?

Tim Pemantauan Angkatan Muda PKR yang menghubungi saya memaklumkan bahawa pada malam tragedi berkenaan begitu memilukan dan semua tetamu kelamkabut apabila besi penghadang tangga rumahnya roboh kerana terlalu ramai PATI dan warga tempatan yang bersesak-sesak menyerbu rumahnya untuk mendapatkan ‘Sedekah’
.
Dilaporkan lebih 20 orang cedera parah dan ada mangsa yang meninggal dunia kerana tertusuk besi penghadang tangga berkenaan dan dibawa ke Hospital Daerah Semporna, namun jenazahnya dilaporkan ‘Hilang’ keesokan harinya.

Tetamu yang hadir pada malam itu turut melaporkan seorang pekerja dan pengawal rumah Shafie, Abdul Rahman Awang yang berasal dari Tanjung Kapur (Bugaya) meninggal dunia kerana serangan jantung disebabkan terkejut dengan peristiwa berkenaan.


Manakala seorang Wanita Tua dari Kampung Halo, Bangau-Bangau yang datang ke rumah Shafie untuk mendapatkan sedekah RM50 daripada Shafie, telah meninggal dunia di hadapan rumah Shafie pada hari yang sama; menjadi mangsa langgar lari oleh kenderaan lalu lalang kerana keadaan terlalu sesak.
.
Selepas tragedi mengejutkan tersebut, Shafie turun dari rumah dan dengan perasaan teramat marah kepada tetamu tidak diundang; sambil berteriak dengan suara lantang sehingga terdengar oleh orang lalu lalang di jalan raya.
.
"Bang but itu, embal na aku muan sin maka pilak, (kalau macam ini, saya tidak lagi beri wang),”
teriak Shafie sehingga tetamu tidak diundang terkejut dan beransur pulang.

Dilaporkan pada malam itu, Shafie sudah berhenti memberi wang kerana esoknya tiada lagi peminta sedekah yang datang ke rumah Shafie dan ketika Majlis Rumah Terbuka Aidil Fitrinya pada hari raya ketiga, sudah tidak kelihatan peminta sedekah yang menyerbu rumahnya sebelum ini.

Persoalannya, kenapa isu ini tidak dilaporkan media sedangkan media Arus Perdana termasuk rangkaian televisyen ada membuat liputan? Kenapa Polis Semporna tidak tahu sedangkan mereka dipanggil untuk menghalau peminta sedekah? Mengapa Hospital Daerah Semporna menafikan ada mangsa yang meninggal dunia yang dihantar ke hospital dan ke mana menghilangnya jenazah berkenaan?

Tim Pemantauan AMK PKR sedang berusaha untuk mendapatkan rakaman video melalui telefon bimbit seorang tetamu yang kini turut diburu penyokong Shafie untuk memastikan kemalangan maut berkenaan tidak tersebar di media massa, terutama Youtube.

Sewajarnya keluarga mangsa memohon Inkues agar isu memalukan ini tidak ditutup begitu sahaja kerana yang meninggal dunia, terutama ibu si Bunga, bukannya tikus, tetapi manusia!

Sebelum ini, isteri Shafie, Datin Suriani Mohd Shuib dilaporkan telah melemparkan sekotak wang dominasi RM100 dan RM50 sejumlah antara RM50,000 sehingga RM100,000 kepada para peminta sedekah yang menyerbu beliau untuk mendapatkan wang ketika Shafie masih berucap di Dewan Masyarakat Semporna; tetapi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak berminat untuk menyiasat kes ini.

-Sumber

40 comments:

Amuraria said...

MEMANG BARUA PIEE BEDAL NI PENGAMPU TERSOHOR,BILA BERUCAP SAJA BERBUEH MULUT PUNYA PUJI UMNO@APCO-BN !

joehan said...

oi pojie gnja.skrng tgh hot psl komunis..ko xnk tlg mat sabu ke..hahahaha..nasib la org pas pilih ketua otak taraf jamban..hehhee

joehan said...

cayalah pengikut pas sbb memilih timbalan presiden otak udang..hahaha

ketua pr- kaki liwat n pelacur
murshitul am pas- kaki keji,maki n carut
presiden pas- kaki kafir mengkafir
timb presiden pas- kaki komunis
ketua penerangan pas- kaki putar belit isu linas
para penyokong - hilang punca

hahahaha..lantak korng la pr oi..konon2 mulia..satu demi satu Allah nk tunjuk.

Jeo Botak said...

Weiiii...
Cuba hampa baca buku sejarah tingkatan 5 yang ditulis oleh prof. kangkong tu...

Jelas dia kata malaysia dijajah oleh British.

Yang malangnya dalam komen2 dia di akhbar...dia kata bukan di jajah pulak.

Apa kejadahnya dia ni.....!!!

Kalau polis melayu jadi polis Jepun...dikatakan talibarut Jepun...

Apa kejadahnya pulak polis melayu yg jadi polis British....

Tak talibarut ka namanya...

Cuma Umnopurno memutarbelitkan fakta sbb makan gaji dgn British.

Maklum la British bagi kemerdekaan pada Umno sbb tu lah tak nampak dan masih nak mempertahankannya sehingga sanggup menipu fakta.

Rakyat bermandi darah menentang penjajah....senang2 orang2 bangsawan Umnopurno yang jadi talibarut dapat kemerdekaan.

Cissss.... memalukan. !!!!!

Jeo Botak said...

Weiiii...

Yang BANGHAL nya ada juga nangoi2 umnopurno yang boleh kata abang Mat Sabu Sokong dan berfahaman komunis??

Kemudian dek takut dng pendedahan abang Mat sabu ini tentang penyelewengan Umnopurno ini maka disuruh pulak gunakan ISA.

ha..ha..ha....

Memang nangoi la umnopurno ni.

Tu la.....lahap sangat mengkedarah duit haram, benda yang betoi pun dah tak dapat diterima.

Memang nangoi.....!!!!

Jeo Botak said...

Aku masih ingat lagi ie masa aku kecik2 dulu atok aku pernah kata Datok Onn & Tengku Abdul Rahman bukanlah pejuang kemerdekaan sebenar. Mereka hanyalah kakitangan British yang MENERIMA kemerdekaan dan bukan PEJUANG kemerdekaan.

Teringat akan kata2 atok aku itu, maka memang benar lah apa yang di katakan oleh abang Mat Sabu.

Lihat saja lah apa yang berlaku di bumi Afghanistan. Pejuang2 yang berjuang dgn senjata menuntut kemerdekaan untuk menghalau pencerobohan Russia dan Amerika selama bertahun2 adalah seperti Dr. Burhanuddin Rabbani, Ahmad Shah Masoud, Gulbuddin Hekmatyar dan lain2 lagi dianggap pengganas.Mereka berjuang bermati-matian untuk memerdekan bumi Afghanistan TETAPI, yang dilantik menjadi Perdana Menterinya ialah orang yang bersekongkol dgn amerika sendiri ie. Hamid Karzai ie Nama yang tak pernah didengar dan termasuk dalam senarai para mujahidin.

Jadi, APAKAH HAMID KARZAI ITU BAPA KEMERDEKAAN AFGHANISTAN HANYA SEMATA DAPAT MENJADI PMnya.

Jadi, APAKAH TUNGKU ABDUL RAHMAN DAN TUN RAZAK DAN DATOK ONN ITU BAPAK KEMERDEKAAN HANYA KERANA MENERIMA ANUGERAH KEMERDEKAAN DPD BRITISH???

Sama2 lah kita berfikir......
Letakkanlah pejuang kemerdekaan sebenar di tempatnya.....barulah rakyat akan hormati.

Kalau berpeluang menayanya pada si Hamid Karzai, "siapakah pejuang kemerdekaan bumi Afghanistan? Pasti beliau akan jawap....sayalah pejuang kemerdekaan...!!!!"

KAH...KAH...KAH....

Jeo Botak said...

Atok aku mengomel lagi..."Kalau Malaya tidak di JAJAH oleh British....macamana boleh dapat title MERDEKA dapat British???"

Hanya negara yang diJAJAH aja akan dapat title MERDEKA.... sebab tu Umnopurno sambut Hari Kemerdekaan.

Kalau negara itu tidak di JAJAH, buat apa nak MERDEKA....????

Jadi memang benar lah apa yang dikatakan oleh abang Mat Sabu yang negara ini diJAJAH oleh British.

Yang MENERIMA ANUGERAH kemerdekaan adalah kakitangan (talibarut) British itu sendiri ie. Tengku Abdul Rahman, Tun Razak, Datok Onn dan sealiran dgn nya.

INGAT......!!!!
Meraka bukanlah PEJUANG kemerdekaan TETAPI.... hanya MENERIMA ANUGERAH kemerdekaan dpd British sahaja.

Anonymous said...

hahaha..ape yg ko merepek2 ni jeo botak biol oi..ko sorng2 je membebel..meroyan ke ape..hahahah

Jeo Botak said...

Weiiii Anon 9:19

Aku membebel kat sini sbb kat Malaysia ni masih ada orang yang paling BANGANG. Otak macam otak LEMBU. Perangai macam NANGOI

Tak kah BANGANG namanya "macamana boleh dapat KEMERDEKAAN DPD BRITISH kalau bukan negara ini dijajah oleh British?" Tapi puak2 BANGAN umnopurno masih mempertahankan yang negara ini tidak dijajah oleh British. Mereka mengatakan negara ini hanya di bantu oleh British....kah..kah..kah..

Mana tak aku kata otak macam LEMBU kat puak2 umnopurno ni. Dalam buku sejarah tingkatan 3 dan 5 yang di tulis oleh Prof. Koy Ki Kim tu jelas dinyatakan negara ini di jajah oleh British dan Malaya mendapat kemerdekaan dpd British, tapi LEMBU2 umnopurno buat2 bodoh ja. Kenapa tak hentam Kementerian Pendidikan yang mewajibkan buku sejarah itu di ajar di sekolah2. Bukankah memprrbodohkan pelajar2 di Malaysia aja macam tu?

Mana aku tak kata NANGOI kat lembu2 umnoprno ni. Orang yang berjuang bermati-matian utk menghalau penjajah di hina dgn kata2 penyokong kominis dan pengkhianat, manakala orang yang senang lenang bersekongkol dgn penjajah diangkat menjadi pejuang kemerdekaan. Tak NANGOI ka namanya. Memang itu perangai NANGOI....busuk dan jahat.

Atok aku kata kat aku " sbb Tengku Abdul Rahman tu berkawan dan bekerja dgn British sbb tu lah diberikan anugerah kemerdekaan kepada nya dan bukan kepada pejuang2 sebenar yang hendak mengusir penjajah.....macam Hamid Karzai katakan.....syok sendiri"

Anonymous said...

umno dulu pecacai BRITISH..
umno kini pecacai APCO..
umno selamanya jadi PECACAI..

Anonymous said...

Hebat la lu Mat Sabu, sekali turn umno kena TKO.
nasib baek mat sabu crita sal bukit kepong..kalo tidak sampai bila pun balu2 bukit kepong tu tak trima pencen.
Lembu & babi ternak UMNO x mau ke pegi lawat balu bukit kepong bawa beras, gula & segala keperluan harian utk depa..jgn lupa TV3 sekali!!

UMNO...lancau lah!!!

joe botak said...

PEJUANG KEMERDEKAAN DLU2 BUNUH RESIDEN2 BRITISH JE..MCM TOK JANGGUT,TOK BAHAMAN,MAHARJA LELA,ROSLI DOBI,DOL SAID N RMAI LG..TP KOMUNIS BUNUH ORG2 ISLAM SEKALI..HAHAHA..KOMUNIS YG JD PEMBUNUH2 ORG ISLAM NI KE YG MAT SYABU,JEO BOTAK BIOL N KWN2 POJI GNJA NI AGUNG2KN..

BANYAK BOLO PUNYE OLANG..HAHAHA..KALO KOMUNIS TU HERO..MKNENYE ASKAR2,POLIS2,PENGAWAL2 KG MS ZAMAN KOMUNIS DLU TU SUME PENJAHAT LA YE??..HAHAHA..HEBAT ORG2 PAS NI..PUTAR BELIT AGAMA UTK POLITIK TERER..PUTAR BELIT SEJRH UTK POLITIK PON TERER..SMPAI KAPAL SINGH PON KAPALA PUSING..HAHAHA.

Anonymous said...

pas pon wujud dr serpihan org2 umno..hahaha..pkr pon.hahahaha..lawak2..sumenye bahan buangan umno..

Anonymous said...

hj hadi pon surender dgn mat syabu..pok nik lg la..smpi skrng pening kepale..ape nk jwb psl isu komunis ni..hahahaah...cane ni pok nik..leh ke angkt komunis sbg pejuang negara??ape fahaman komunis ni wahai pok nik??hehehe.

Jeo Botak said...

Weiiii...
Umnopurno ni punya nak pusing putar alam otak rakyat malaysia sanggup mereka bodohkan diri sendiri dgn mengatakan British hanya cuma MEMBANTU askar dan polis malaya memerangi komunis. British bukan MENJAJAH.

Tapi....
Sejarah telah tertulis raja2m pembesar2 dan rakyat Tanah Melayu kena ikut peraturan,arahan dan nasihat dpd Penasihat dan Gabenor negeri2 selat British. Sejarah juga tertulis Tanah Melayu mendapat kemerdekaan dpd British.

kah...kah...kah...
MERDEKA?????
Dpd mana dapat Merdeka tu???
Kalau negara tak dijajah macamana dapat title Merdeka???
Mungkin LEMBU2 ternak umno kenyang makan dgn cuma sebut nak makan aja kot?
Mungkin selama ni LEMBU2 ternak umnopurno dapat duit dgn cara tak bekerja kot. Sebut aja duit....duit dah sampai,
Sebut aja nak pompuan.....jalangpun dah sampai depan pintu.

kah..kah..kah...

Anonymous said...

sudah2 la meraban tu joe botak..mmg kita pnh dijajah oleh british..so what..dijajah oleh jepun..oleh portugis..oleh komunis cilake,oleh mat indera..so what..ko ni biol ke.

ko ni cucu cicit mat indera ke..bg nm n no ko..sok blh ko msk mke dpn paper metro..sbb kne belasah rmai2..hahaha..ke ko ni ank mat syabu..hehehe..ko sorng2 je meraban kt sni..ko dh mkn ubat ke..

Jeo Botak said...

Kah..kah..kah...
Akhirnya ada jugak lembu ternak umnopuno yang ngaku ie Tanah Melayu ini di jajah oleh British.

Tapi...
Sikap NANGOI lembu2 ternak umnopurno ni tak pernmah hilang....
Dah tak boleh nak tolak fakta sebenar...nak di ajaknya bergaduh pulak....nak pukul orang pulak.
Nangoi.....nangoi..!!!!

Patut la pun dalam beberapa kes sebelum ni dah tak terlawan dgn hujah abang Mat Sabu dan takut terbongkar keboborokan umnopurno maka ada NANGOI2 yang menggesa supaya terus doambil tindakan ISA.!!!!

kah..kah..kah...
Lepas ni....lapur pulak kat Agung tyau?????

Perangai mengalahkan budak yang beringus..!!!

Anonymous said...

Anon 5.33. Joe botak sowang ko macai2 umno x blh nak tandingi. X pyh kita org ramai2 komen dgn hujah bebal korang tu hoi anon 5.33. Ini adalah krn kita org2 pr tahu yg korang macai2 umno sememangnya bebal sepertimana ketua2 korang.

Jeo Botak said...

Weiii..
Aku pun sebenarnya malas nak komen pasai macai2 dan pencacai BEBAL umnopurno ni. Orang bagi advise, orang bagi cerita benar macai2 lembu ternak umnopurno ni "SPIN" kot lain.
Kalau ikutkan quran, orang2 macam ni memang gelap hati dia sbb terlalu banyak lahap benda2 haram. Hati tu dah awang hitam.

Sebut pasai macai2 bebal lembu ternak ni, aku sedih betoi la tengok perangai JAIS. Orang bagi ceramah yg elok2pun di tangkap dan nak di dakwa. Jadi, aku tak heiran la kalau kat Selangor jenayah dan maksiat dan ajaran sesat macam lembu2 ternak makin bercambah. Kerja depa tangkap dan dakwa orang2 agama. Yang buat maksiat depan mata depa dan siap bukak kedai lagi puak2 JAIS ni tutup mata. Takpa lah.....kat akhirat nanti kita semua boleh tuntut JAIS yang bertanggungjawap. Aku tak nampak langsung JAIS ni bekerja utk menyiarkan dan mengembangkan dan berdakwah utk kembangkan islam di selangor. Bukan tak ada...adaaaa.. tapi....paling tercorot sekali. Pi kerja pagi...lepas pukul 5 balik rumah terus.....makan gaji buta kot? Agama lain begitu aktif berdakwah...JAIS pulak menyekat dan menyusahkan orang islam yang hendak berdakwah. Lepas tu pendakwaan dan tangkapan berpihak pulak. Pendakwaan terpilih.

Bagi aku kalau berdakwah tu menyimpang dpd agama islam memang patut la di dakwa. Ini tidak?
Harapkan nama aja JAIS, tapi...!!!!!

Anonymous said...

1.mamat-mamat pas!!kalau pemimpin umno bukan pejuang kemerdekaan!! sultan dan raja melayu!!hangpa nak letak mana!!british yang perkenan perlantikan depa!!
2.ada berani hangpa nak komen!!sultan kelantan nak letak kat mana!!

Anonymous said...

Lembu ternak umno makan kat padang ragut dgn lembu2 laen, x dapat makan rumput kat tangan tuan dia..sal tu sampai ari ni masih x faham tentang isu pejuang kemerdekaan..Ake..ake

Jeo Botak said...

Weiiii anon 10:18

Orang sekarang dah celek mata dah. Bukan macam hampa...asyik dok berangan ja.

Kemerdekaan Tanah Melayu oleh Tenku Abdul Rahman ni sama seperti kemerdekaan (tapi belm lagi) yang di perolihi oleh Hamid Kazai di Afghanistan tu. Kat sana talibarut dan boneka Amerika...manakala kat Tanah Melayu ni talibarut dan boneka British. Tu pun lembu2 ternak umnopurno ni masih tak mahu ngaku yang Tanah Melayu ni telah di jajah oleh British.

Pejuang2 Mujahiddin yang bermandi darah seperti Gulbuddin Hekmatyar, Dr Burhanuddin Rabbani, Ahmad Shah Masoud dan banyak lagi yang menentang utk memerdekakan bumi Afghanistan dari tangan penjajah Russia dan Amerika telah kemudiannya di lebel sebagai pengganas,manakala Hamid Karzai yang bersekongkol dgn Amerika di lantik sebagai Perdana Menteri.

Bentuk yang sama berlaku pada Tanah Melayu. Pejuang2 kemerdekaan yang berjuang menentang Jepun dan British telah dilebelkan sebagai pengganas. Talibarut dan boneka British dilantik pula sebagai Perdana Menteri kerana kononnya meeka yang memerdekan Tanah Melayu.

Kah...kah...kah...

Berjuang pun tidak....
Pegang senjata pun tak pernah...
Alih2...mengaku pejuang kemerdekaan..!!!

Di Afghanistan..
Russia menggelarkan Mujahiddin sebagai pengganas kerana menentang Russia.
Amerika menggelarkan Mujahiddin sebagai pengganas kerana menentang Amerika.

Di Tanah Melayu...
British menggelarkan pejuang2 kemerdekaan sebagai pengganas kerana menentang penjajahan British.

Sebab itu pemimpin2 dan lembu2 ternak umnopurno masih mempertahankan penipuan fakta sejarahH ini kerana mereka sebenarnya adalah talibarut British dari turun temurun. Malu diketahui umum kerana mewarisi tahta pemerintahan hasil dpd darah pejuang2 kemerdekaan.

Anonymous said...

1.mamat diatas ni!!ngaji ke tidak ni!!orang tanya lain!!dia jawab melilau kesana-kemari yang lain la pulak!!
2.ULANG SEKALI LAGI!!KALAU IKUT TAFSIRAN SEJARAH HANGPA LA!!SULTAN KELANTAN SEKARANG NAK LETAK KAT MANA!!UNTUK PENGETAHUAN HANGPA SEMUA!SEMUA SULTAN DAN RAJA YANG ADA SEKARANG DILANTIK DENGAN PERKENAN BRITISH!!

Anonymous said...

Gua hingat barua british sudah mampos!! rupanya ada lagi yg hidup waktu ni!!
British ni mmg celaka laknat sungguh, masih nak tinggal lagi warisan barua depa...

joe botak said...

oi..mari rmai2 kita jwb soklan mat syabu..antara perompak(british) dgn pencuri(komunis) mn lg baik oi...haahahaha..tu soklan yg mat syabu tnya kt hadirin ms ceramh pas...korng xnk jwb ke..punye la bebal sokln ni..sesuai utk org2 bebal..heheh

Jeo Botak said...

Weiii anon 8:37,

Kita orang pusing kanan...pusing kiri supaya kau orang bukan mata sikit. Perbandingan yang aku bagi tu sebijik utk hampa berpikiak supaya jangan jadi bebal memanjang.

Kau orang pulak bila buat cerita pusing kanan...pusing kiri utk menyesatkan orang. Untuk membelitkan cerita lagi. Tengok lah apa yang lembu2 ternak umnopurno hampa cerita. Sekejap kata tanah melaya tak di jajah oleh british...sekejap pulak dijajah. Sekejap kata mat indera pejuang la....sekejap lagi kata mat indera tu penganas.

Macam tu lah juga alasan yang diberikan utk defend Beb Mama depa tu pasal cincin permata. Sekejap kata dia simpan duit dari kecik....sekejap kata cincin tu bukan dia punya dan utk pameran di singapore....last sekali...kata pulak cincin tu besan dia yang punya..

kah..kah..kah...

Memang hampa ni jenis otak lembu...
Otak pembelit turun temurun.

Aku rasa kalau boleh TAHI yang keluar dari bontot depa tu pun depa akan putarbelit dan bodohkan rakyat dgn kata2 "itu bukan najis....itu ketul emas"

ha..ha..ha...

Anonymous said...

1.baru balik dari batu pahat!johor!temuramah dengan puak-puak tua yang merasai kekejaman komunis masa tu!!
2.memang SAH!!mat indera tu adalah komunis!!
3.tak payah dok melilau cerita itu dan ini!!tula!!pilih lagi pengliporlara macam matsabu jadi ketua!!lana-lama pas ni jadi macam mr beans jee!!!

Jeo Botak said...

Weiii...
Betoi tak ku kata " Umnopurno ni telah menipu rakyat Malaysia sejak dari dulu lagi...turun temurun mereka kelentong kita"
Lepas kelentong rakyat melaysia dari generasi kegenerasi...depa ni membazirkan pulak duit rakyat beribu-ribu tiap2 tahun.

Umnopurno dok canang tiap2 tahun sambil membazirkan duit rakyat utk sambut hari kemerdekaan. Alih-alih rupanya Malaysia ni tak pernah di jajah. Bermakna bila tak pernah di jajah tak ada la Kemerdekaan negara. Ini orang depa yang kata. Kata-kata ni dpd PROF ZAINAL KLING DAN PROF. DR RAMLAH ADAM.

Cisssss.....
Memang betoi la orang kata Umnopurno ni memang pembelit....putaq alam. Turun-temurun pulak tu mengkelentong rakyat tentang Hari Kemerdekaan. Rupanya Malaysia tak pernah dijajah. Hari Kemdrdekaan 31 Ogos yang dimainkan oleh pemimpin2 dan lembu2 ternak umnopurno ni rupanya memperdodohkan rakyat aja. Dah la bodohkan rakyat bertahun2...lepas tu bazirkan pulak duit rakyat sbb nak sambut Hari Kemerdekaan yang tak ada apa2 makna langsung.

PENIPU....PENIPU...PEMBELIT...ULAR BERKEPALA DUA RUPANYA UMNOPURNO NI. ULAR LIDAH BERCABANG.

Jeo Botak said...

Weiii anon 9:50

Hang p tanya kat orang tua2 tu pasai apa. Depa tu cerita kat hang tak habih. Zaman depa tu British bagi kain selai...gula sekiti....garam 5 kupang...beras secupak dah cukup utk spin otak depa tu. Cuba hang tanya orang tua2 di era sebelum merdeka tahun <50an?

Sebab tu aku kata...umnopurno ni memang pembelit dan putaq alam. Lidah jenis bercabang. Buat kajian tak habih lepas tu buat cerita asyik nak menipu aja. Bila orang start komen....boleh alih pulak ke cerita lain. Macam Menteri besar Johor tu. Di sebabkan nak sangat kredibiliti dan sevival politiknya sanggup menipu rakyat johor tentang penulisan buku yang kata pengantarnya di tulis sendiri oleh nya. Aku rasa kalau Sultan Johor yang lama tu masih hidup...dah lama dah kena PELEMPANG JEPUN si Ghani Osman tu.

Jeo Botak said...

Weiiii
Pagi tadi suatu peristiwa penting telah berlaku
Ini sejarah dan bukan fakta sejarah yang boleh di tipu.

Semasa mengopi si warung mamak pagi tadi, duduk la kami berlima utk bersarapan. di meja no 9, aku terlihat jiran aku yang memang aku kenalinya dng sikap pencinta kemerdekaan. Petriotik katakan. Di tangannya ku lihat beliau memegang paper Utusan Meloya. Hanya baru 10 minit membaca, alangkah terkejutnya kami semua yang berada di warung kopi tu. Seseorang yang dikenali dgn sifat petriotik dikalangan jiranku rupanya telah dgn muka merah MEROBAK-RABITkan akhbar tersebut. Terdenganr kata2nya "CILAKA punya kerajaan....dari kecil sampai aku pencen di tipunya bulat".
Aku bertanya : Bang...kenapa bang..?". Jawap bro tu "Ni...kau tengok ni...betapa BESAR PUNYA PENIPU KERAJAAN ni.....Cuba kau lihat akhbar ni. Tengoik apa yang dikatakan oleh Prof. Zaqinal Kling ni. Tanah Melayu mana pernah di jajah. So, MERDEKA yang selama ni kita sambut dah TAK ADA EERTINYA. Kita di TIPU". Memang betul sejarah tak boleh di ubah yang mengubahnya Ialah Kerajaan. Negara tak di jajah kenapa nak SAMBUT MERDEKA???

tENGAHARI TADI AKU LIHAT DI HALAMAN DIA HABIS TIANG ABENDERA DI CABUT....
iNILAH PENANGAN MENIPU SEJARAH MERDEKA


HA..HA.HA..

Anonymous said...

Ake..ake..lembu ternak UMNo dah kena kenceng dgn umno sal isu penjajahan. Umno lebih dahsyat dari keling yg mmg kaki putaQ...mmg patut pun kena kenceng, rupa2 nya Najib pun kaki stim, sampai x sedar caj prepaid dah naik...

p mampoos la lu umno!!!!

Anonymous said...

umno mmg babi ternak british/apco, suruh makan taiik pun dia makan!!!

UMNO dulu, kini & selamanya bangang!!

Anonymous said...

perdana menteri umno ada penyakit suka TERLUPA, TAKUT BINI & BODOH SEJARAH, UMNO sedang dipimpin oleh manusia ug jauh ketinggalan zaman dari MAT SABU..

Jeo Botak said...

Weiiii...

Perisik2 rapat aku yg bekerja dgn Rais Yatim bagi tahu yang Menteri Kebudayaan daN Penerangan dah FINING KEPALA. Nak sambut hari kemerdekaan ka tak tahun ni. Prof sejarah Umno kata negara ini tak pernah di jajah. Rakyat pulak kata kalau tak di jajah pasai apa nak sambut MERDEKA....bukan kah sia2 dan membazir.???

Sekarang ni dok tunggu pendirian kabinet nak kata di jajah ka atau tidak di jajah.

Kalau kata tak pernah di jajah....buat apa Tengku Abdul Rahman menjerit buat pengumuman Kemerdekaan. Kalau kata tak pernah di jajah....memang selama ni rakyat di tipu la dgn momokan kemerdekaan. Kalau kata tak pernah di jajah....macamana nak jawap pad rakyat tentang promo dan sambutan hari Kemerdekaan setiap tahun yang menggunakan duit rakyat....Kalau tak pernah di jajah....macamana nak spin kata2 pemimpin2 terdahulu pasal negara ini pernah di jajah...???

Wauuuuu...... FINING...FINING....
Bertambah botak la kepala si Rais Yatim tu memikirkan permasaalahan PENIPUAN FAKTA SEJARAH ini yang di lakukan oleh lembu2 ternak British dan umnpurno ini.

Note:
Kabinet Najib sekarang ni tengah dok pikiaq macamana nak SPIN fakta sejarah yang telah di tulis dan dibukukan.

Anonymous said...

respect kat lu la Mat sabu, UMNO parti down syndrom!!!!
kalo x dijajah, merdeka kepala toya!!

Jeo Botak said...

Weiiii..
Hari ni kan satu muka surat Utusan Meloya keluarkan komen pasal Peristiwa Bkt Kepong. Yang komennya ialah "ORANG KUAT KAKI PUKUL PDRM - si RAHIM NOR". Semalam dalam satu forum di Perak ada la sekok lagi bekas orang kuat PENGUASA JUDI satu company judi terkenal dan bekas orang kuat PDRM- si Hanif Omar juga bagi komen pasal Penjajah British di Tanah Melayu.

Apa yang aku nak komen kat sini ialah "Hampa boleh caya ka pada dua ekok manusia ni" Sekok... orang yang bertanggungjawap yang MELEBAMkan dan MEMBELASAH DSAI sampai separuh mati dalam lokap polis itu hari. TAPI selama beberapa bulan tak mau ngaku dia yang MEMBELASAH DSAI. jENUH LEMBU2 TERNAK uMNOPURNO DAN PEMIMPINNYA BAGI berbagai alasan yang kalau oarang dengaq boleh terkencing gelihatinya. Antara alasan pemimpin2 lembu ternah British ni ialah "Mungkin DSAI tumbuk mata dia sendiri....Mungkin DSAI terjatuh.....Mungkin DSAI TERANTUK DINDING LA...." Begitulah alasan2 yang diberikan. Yang cover pulak Utusan Meloya dan TV 3 suku. Setahu aku sampai sekarang "Orang Kuat Kaki Pukul PDRM ni tak pernah minta maaf langsung pada DSAI.

Yang sekok lagi orang kuat Penjaga Judi- si Hanif Omar. Dalam satu perbicaraan orang kuat ni pernah kata "Dia tak pernah dengar yang ada ayat Quran yang mengharamkan judi sbb mungkin masa tu dia kerja dgn company Judi terbesar.

Jadi, aku nak tanya hampa la sekali lagi....hampa boleh caya ka cakap orang2 macam ni. Hidup2...terang2 mangkok hanyun 2 ekok ni memperbodohkan diri sendiri. Kalau dalam islam, kesaksian orang yang macam ni memang tak boleh di pakai sebab terang2 menipu rakyat.

Yang sekok tak mengaku belasah DSAI (tapi akhirnya terbukti dia yang membelasah), manakala yang sekok lagi dah tua nak mampuspun tak pernah jumpa ayat quran yang mengharamkan judi.

Ini lah rupa bentuk manusia akhir zaman....

Anonymous said...

Mat sabu baru kata sikit, berkecamuk parti umno jadi macam sawan babi!!!

Anonymous said...

Hah! apa tu UMNO Kepala Butuh sial

cityiklan said...

macammana pula boleh x nampak kes camni??

apapun kita tunggu siasatan dari pihak yang betul!

1. Laman Iklan Percuma Malaysia Terbaik!
2. Malaysia Blog Directory!
3. Sistem Andaforex
4. Laman Iklan Percuma Singgahiklan!
5. Greatest Free Advertising Malaysia
6. Laman Iklan Online Malaysia
7. Iklan Percuma Online Internet Di Malaysia
8. Story Blog
9. Free Download Movies Blog

Anonymous said...

hidup DAP... kita kena undi DAP.... negara akan maju... jujur dan telus... tiada rasuah... adil.. semua rakyat ada lah sama.. jom pangkah DAP... Malaysia for Malaysian....