"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, October 15, 2011

Undang-Undang Syariah: Titah Sultan Brunei

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

http://youtu.be/ehDwzw7S14Q

9 comments:

Anonymous said...

DAULAT TUANKU

Anonymous said...

1.takat nak cari publisiti murahan sapa pun boleh bhaii!
2.makan duit rakyat brunai berbillion!syariaah genanya!!

nak ramas buah dada anak dara said said...

kepala butoh lu laaa...mentedarah duit minyak lah apa lah.gua pduli apa dia nak bolot semua minyak brunai pun..lu laa bangsat..ada parti pemerintah tak sokong hudud..di akhirat nanti sama sama lah kita jawab kat ALLAH..SEBAGAI KHALIFAH DIBUMI INI..
AMACAM

SUDAH TERJAWAB SEGALA HATI BUSUK LU LAKSANA TAHI BABI TU

HOI MANGKUK TINGKAT..KAT MANA LU DAPAT SUMBER SULTAN BRUNAI BOLOT MINYAK

Anonymous said...

1.hudud pas untuk musim pilihanraya je!sapa kisah!
2.dok diam je nik aziz sekarang!takut pada kalpal singh lebih dari takut pada Allah!!

Lading EMAS said...

Subhanallah..AllahHuakbar..!
Semoga niat yg baik itu mdpt KeRdhaan Allah.. Smoga menjadi iktibar utk Umat Muhammad yg lain..dari mengAgung2kan Undang Kolonial bahkan Smoga Bumi BerTuah Brunei berOleh keBerkatan dgn menjadi contoh kpd dunia..! Amin!

Anonymous said...

Brunei memang bumi bertuah... x ada rakyat yang merempat kat sana,minyak murah,cukai x ada,kereta murah, maksiat kurang..bukan macam Malaysia..gua kalau boleh nak jadi rakyat Brunei..Menteri2 kat Brunei tak ada escort2..Sultan Brunei memang baik dan pemurah..untung jadi rakyat Brunei. Brunei negara yang diberkati Allah...

Anonymous said...

Menjawab tuduhan nak ramas buah dada anak dara said said...

Nampak

JKKKoleng said...

Menjawab tuduhan nak ramas.......said

Tak usahlah nak memaki hamun sana sini. Kedudukan Sultan sudah termaktub dalam Al-Quran. Brunei bertuah kerana mempunyai Sultan yang mempunyai kesedaran diri untuk melaksanakan undang - undang Islam. Hamba rakyat menyokong keinginan tuanku itu. Laksanakan kehendak Tuhan. InsyaAllah Tuanku tidak akan berseorangan. Penentang undang -undang bukan baru muncul sekarang, malah dari dulu hingga kini golongan itu tetap akan menentang.

Anonymous said...

Jangan meludah ke langit jika tak tahu nak mengelaknye

kepada [Anonymous said...
1.takat nak cari publisiti murahan sapa pun boleh bhaii!
2.makan duit rakyat brunai berbillion!syariaah genanya!!
October 17, 2011 6:38 AM]

KALAU KAU TAK TAHU MENAHU TENTANG SULTAN BRUNEI, KAU JANGAN NAK BERCAKAP SESUKA HATI KAU SAJA, NANTI KAU KENA TINGGAL DI BRUNEI BARULAH KAU SEDAR BAHAWA TUDUHAN KAU TU TAK BERASAS.