"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, November 01, 2008

Najib Usah Mimpi Jawatan Pi Em - malaysiakini

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, beliau akan menyerahkan tugas-tugas Perdana Menteri kepada penggantinya beberapa hari selepas berakhirnya Perhimpunan Agung UMNO yang ditetapkan pada 24 hingga 28 Mac depan.

Menurut Perdana Menteri, beliau memerlukan sedikit masa selepas perhimpunan tersebut untuk menyelesaikan beberapa perkara yang perlu sebelum menyerahkan jawatannya itu.

“Berilah beberapa hari selepas perhimpunan, ada beberapa perkara yang perlu diselesaikan nanti,”
katanya yang juga Presiden UMNO selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO di sini hari ini - Utusan Malaysia Online

Aku dah cakap dah awal-awal...mangkuk ayun ni kaki kelentong, tapi hangpa tak nak percaya... ni hangpa tengok ayat-ayat awal seorang pengelat - “Berilah beberapa hari selepas perhimpunan, ada beberapa perkara yang perlu diselesaikan nanti,”

Mangkuk ni habaq "beberapa hari selepas perhimpunan"... cuba hangpa pikiaq pakai otak dalam kepala... kalau betul mengkuk ni nak serah jawatan dia, mestilah awal-awal dia dah prepare semua keperluan untuk serah tugas dia pada pengganti dia kan?

Sekarang ni bulan 11, maknanya mangkuk ni ada masa selama 4 bulan bersamaan dengan lebih kurang tolak campur lebih 100 hari untuk selesaikan perkara-perkara yang berkaitan dengan peralihan kuasa dan jugak lebih kurang tolak campur lebih 100 hari untuk selesaikan semua kerja-kerja dan tugasan seorang Pi Em.

Bagi seorang penjawat profesional rasanya tempoh tu dah lebih dari cukup untuk selesaikan semua tugasan-tugasan dan perkara-perkara yang berkaitan, tapi tak tau la pulak Pi Em yang ni... sebab tu aku panggil Pak Lah ni "mangkuk".

Kalau ikut pengalaman aku la, bagi penjawat profesional yang lain, tempoh tu lebih dari cukup siap dapat habiskan baki annual leave lagi tapi mangkuk ni lain pulak.nak cakap commite dengan tugas, dah terbukti dah "setara mana" commitenya dalam masa 4 tahun lepas.

Jadi kesimpulannya ialah, Najib tak payah la berangan nak jadik Pi Em sebab bagi aku mangkuk ni TIDAK SEKALI-KALI berniat untuk menyerahkan tampuk Pi Em kepada sesiapa selain me"hantu"nya si Khairy "Jack" Daniel's.

Korang percaya ke mangkuk ni nak letak jawatan?

Aku sikit pun tak percaya.

6 comments:

TP celaka sial said...

Apa hal la TP ni bodoh bangang celaka sial tak habis2,.

Mmg kamu tp bodoh bangang,..

Aku kesian tgk hang terus membangangkan diri sendiri krn harapan hang yg tak kesampaian nak tgk Aljuburi Siraja Liwat jadi PM,.

hahahahahah,..apa la hang sial xhabis2,..

Aku maleh nak cite lagi sbb hati celaka sial hang tu xkan mau terima pendapat,..bodoh biul lah hang selama-lamanya,..

Anak haram jadah,..puki mak hang

Mr Joker said...

kah kah kah kah kah...Pak Lawak anak buah Khairy "Jack" Daniel's dah datang balik...

selamat datang bro...hang memang pandai mencarut...teruskan...

mencarut je la yang ngko tau...aku ingat ko nak bagi fakta, rupanya ko nak auta...

kah kah kah kah kah...lawak sungguh...

banyak ke "minum-minum bersama akar umbi" semalam???

berapa botol "Jack" abis semalam???

kah kah kah kah kah

Mr Joker said...

kah kah kah kah kah...

berapa Khairy "Jack" Danniel's bayar ngko dok mencarut kat sini bro???

kah kah kah kah kah...

TP celaka sial said...

ermmm,.jack danniel?? Aljuburi tentu xsuka,.sbb dia islamik,.. konon,.

Tapi kote saiful dia hisap kot,.

KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!

Hang mmg celaka sial TP,..

Mr Joker said...

minat betul ngko "perhubungan sejenis" ye?

ish ish ish ish ish...

mintak jauh la dari kaum Lut ni...

astaghfirullahal'azim...

TP celaka sial said...

Kah!Kah!Kah!

BOOODOOOOHHHHHHH,..!!!

TU LA ORG YG HANGPA DOK SOKONG,.

SISIAL LAKNAT TU LAH HANGPA DOK JULANG,..

CELAKA SIAL ANAK HARAM JADAH