"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 25, 2009

AWAS Risalah Palsu Propaganda..! - malaysiakini

Reactions: 
Brader MatSamanKati baru je dapat call dari sorang informer maklumkan bahawa ada berlaku penyebaran risalah palsu yang kononnya dicetak oleh Pakatan Rakyat bagi mengelirukan orang ramai.

Kami difahamkan bahawa didalam risalah tersebut, dinyatakan beberapa perkara yang cuba memburuk-burukkan keperibadian DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Disini kami yang mewakili Biro Penerangan Pakatan Rakyat Perak ingin membuat penjelasan bahawa pihak kami tidak ada dan tidak samada mencetak, mengeluarkan atau mengedarkan apa-apa risalah yang menyentuh pihak Istana khasnya DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Kepada sesiapa yang menerima apa-apa risalah yang berbau hasutan dan bersifat cuba memburukkan Pakatan Rakyat yang kandungannya memburuk-burukkan DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah diminta bekerjasama dengan pihak kami agar dapat menahan individu yang terlibat mengedar risalah tersebut dan segera diserahkan kepada Balai Polis yang berhampiran

Anda juga dinasihatkan agar tidak terlibat sama didalam mengedarkan apa-apa risalah seperti yang disebutkan diatas.

Bagi penerima risalah-risalah tersebut, kerjasama anda amat-amat diperlukan sekiranya anda dapat mengecam sesiapa atau mana-mana kenderaan yang dilihat mengedar, meletak atau memberi risalah seperti diatas dimana-mana premis atau tempat awam untuk diambil tindakan lanjut (sila catitkan no plat kenderaan terbabit, jenis kenderaan, warna, masa kenderaan tersebut dilihat dan dimana kenderaan tersebut dilihat).

Untuk makluman anda, risalah yang dicetak dan diedarkan oleh pihak kami tertera "Biro Penerangan Pakatan Rakyat" pada bahagian bawah risalah tersebut. jika tidak terdapat perkataan tersebut pada risalah, ianya adalah dari sumber yang lain.

Sekian Harap Maklum.

11 comments:

Anonymous said...

habis kalau risalah tu tulis "Biro Penerangan Pakatan Rakyat" cemana pulak..

Anonymous said...

oi tukar ler.. gambo atas tu.. kan pedang tu lambang salib.. haiya...metallica tu bang.. dahla intro ada hadis..

Anonymous said...

PR pergi buat report polis cepat2. at least dah cover line.

Baginda Reformasi said...

contoh-contoh risalah tu takde ke? nk sebar2 kan ni!

mountdweller said...

Tak habis-habis hantu dan syaitan menyakat yer?

Anonymous said...

Dengar cerita Zainol Padzi, Adun Sg Manik dimasukkan ke IJN hari ni. Ada sapa yang tau ker?

Hasbullah Pit said...

Biro Penerangan Pakatan Rakyat tak wujud.

dr_transimmunotron@yahoo.com said...

Selangor PR Government May Have Only 2 Months Left
It’s true. The government may not fall, but Barisan Nasional will do everything within their powers to make our lives very hard to bear in our administrations.

This is one information i received from one of my readers.

Perhaps Change of Power via Democracy Is not an Objective in Selangor

It will take them 8 ADUN to cross over for the government to fall. So, it’s quite a gigantic task to overcome. But what BN can do is:

a. Convict the MB on trumped out charges i.e. Lexus and cows
b. Get the Palace to advice MB to step down
c. When the MB step down, the PKR will name a new MB
d. But, the Palace will refuse the candidate. Instead, the Palace will nominate a new MB
e. The new MB that is the choice of the Palace is well known to us as he comes from one of PR’s component parties
f. At this stage, there will be a constitutional crisis since no new MB candidate can be appointed.
g. Both Palace and PKR will be adamant
h. At this point, BN will declared MAGERAN and administer Selangor from Federal Government
i. The length of the MAGERAN administration will be indefinite.

The above scenario has a high likelihood judging from the tragedy in Perak. The Selangor and Perak Palaces are kin to each other and as such they will act in tandem. Please bear in mind that appointment of MB in Selangor State Constitution is the sole discretion of the Sultan. The Sultan may refuse the nomination of the majority party.

PR’s Weaknesses That BN is Capitalizing

The number one weakness that BN is capitalizing in Selangor right now is COMMUNICATION. The PR’s communication team or effort is puny as compared to the amount of filth the BN is generating via their media.

There is virtually zero communication strategy and initiative being done in Selangor generated by the Pakatan Rakyat machinery. Selangorian are lucky because we have a wide penetration of the internet. As such, MSM has little impact on Selangorian. But, those are personal effort by various individuals.

On the part of Pakatan Rakyat, very little coordinated effort is being made. Very few people are made to be in charge of communication in Selangor. And the effort are puny.

We need millions of fliers, banners, posters, buntings, hundreds of meetings. I mean, the MB does not even have his own blog to counter all lies being generated by the enemy. All attacks against MB, PKR and PR in Selangor goes unanswered.

How can this be? The AK party of Turkey monitors all TV channels seen in Turkey. Any attacks against AK will be answered within hours, first thru the AK websites and after that through various channels.

They have people monitoring the various broadcasts 24 hrs a day. It’s no wonder they are the biggest victors in Turkey.

PLEASE PLEASE I beg of Pakatan Rakyat of Selangor to correct this devastating mistake. This is the same mistake the then PAS government of Terengganu made which led them to their downfall

Anonymous said...

tak habis2 puak2 jahanam ni cuba memfitnah

klu anda islam,.bawak byk2 mengucap,..

jgn cuba menimbulkan ketakutan rakyat

Anonymous said...

kes ni ada kaitan ke dgn 4 org PKR yg ditangkap di K.Kgsar tempohari,.

dengar cerita mrk ditangkap ketika mengedar risalah

Anonymous said...

spinnnnn jangan tak spinnnn...aku rasa bila rakyat dah tolak tohmahan hasutan risalah tu....tuduhlaaa puak lain yang buat.... yang pentingnya maklumbalas rakyat tak caya lagi kat pakatan rakyat...