"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 25, 2009

Sultan Serah Kepada MB Selangor Buat Keputusan - malaysiakini

Reactions: 
Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah yang sedih dengan insiden menimpa ADUN Bukit Lanjan Elizabeth Wong bertitah baginda tidak dapat memberi panduan atau nasihat berhubung isu itu dan menyerahkan kepada Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk membuat keputusan mengenai kedudukan Wong, dengan mengambil kira kepentingan rakyat.

4 comments:

Pengasas said...

Salam PerisikRakyat,
Saya berpendapat baginda tak libat diri hal politik.
Setakat ini keputusan baginda amat baik. Hal politik serah pada orang politik iaitu rakyat.

Anonymous said...

Aku amat bersetuju dengan "pengasas" walau pun aku tengok dia ni pro BPN.

Sultan perak sepatutnya besikap seperti Sultan Selangor, tapi malangnya dia terperangkap dalam jerat nya sendiri sehingga UMNO boleh memberi ugutan terhadap diri nya.

sepat_ronggeng said...

Salah semua...

Kalau ikut sejarah... mmg sepatutnya bendahara akan memohon perkenan sultan dulu... kemudian sultan pula akan bertitah mengenai keputusannya... dan keputusannya adalah hasil daripada musyawarrah di antara baginda sultan dan empat pembesar yg utama...

Sama juga mcm kes bila Darth Vader dtg menyerang... Yoda akan minta pandangan daripda 4 pahlawan jedi yang utama.. iaitu.. Guai Gon Jeng.. Analkin Skywalker.. Obi Wan Kenobi dan Luke Skywalker.. Tapi Masters Yoda jugak yg buat keputusan...

Itu kalau ikut sejarah la...

Baginda Reformasi said...

ini le raja yang bijak... hal dalam rumah tangga nak bawak sampai ketua kampung buat ape dak... speaker kite kan ade... hehehe HIDUP NIZAR

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/rolls-royce-evo10-mercedes-volvo-camry_25.html