"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 23, 2009

MB Ir Nizar ! Engkau memang 'Hebat' - malaysiakini

Reactions: 
Belum pernah tercatat dalam sejarah khususnya di Perak seorang Menteri Besar keluar dari kediaman dengan penuh hormat dan langkah gagah. Saya tak sempat melihat keluarnya Allahyarham Ghazali Jawi, namun saya amat mengetahui bagaimana keluarnya Tajol Rosli. Saya juga mengetahui bagaimana keluarnya Ramli Ngah Talib dari kediaman rasmi.

Khabarnya Tajol Rosli keluar setelah menangis berhari hari. Khabarnya juge di bawa bersama kereta mercedes yang ingin di beli dengan harga simpati. Ramli pula dengarnya sampai bawa lari segala perabut berlori. Tajol yang masuk tak peduli kerana seronok dapat semua barang baru dan wangi.

Nah cuba lihat keluarnya DS Nizar hari ini. Siap buat kenduri lagi... berduyun wartawan menanti... siap berlari sampai depan pintu lagi... tak cukup dengan tu... ikut sampai rumah sewa D. Seri. Nasib baik dah tak bagi masuk... itupun ada yang curi curi. Di minta keluar pun buat selambe rock je...

DS Nizar secara rasmi meninggalkan kediaman Rasmi... ( dengornya kejap je...) sebab mahkamah nak suruh duduk balik... Beliau datang dari rakyat... perjuangannya bersama rakyat. Apa yang orang tak berani dan tak mampu buat, DS Nizar sanggup mendahului. Beliau adalah antara ibu bapa yang menyaman kerajaan kerana PPSMI.

Kini DS Nizar kembali bersama rakyat. Selama ini beliau terhalang oleh pagar residen yang memisahkannya dari jendela rakyat. Demi bersama rakyat DS Nizar lebih banyak bergelumang di luar sejak subuh hingga dinihari. Kerana cinta dan denyut nadi rakyat yang dirasai, pintu kediaman rasmi tak pernah dikunci untuk dikunjungi. Namun maklumlah sejak dulu kediaman itu adalah kawasan Larangan , rasa kekok dan malu rakyat barangkali masih tersisa di hati.

Kini DS Nizar terus bersama rakyat. Beliau meninggalkan kediaman rasmi bukan mengalah dengan kerajaan Haram Zamri namun menunjukkan akhlak dan tamadun yang tinggi, walaupun berdepan lanun dan perompak di siang hari.Kediaman akan menjadi pusat komuniti rakyat sehingga 27 Februari. Kemuncaknya ialah pada subuh 27 Februari, jam 3.30 pagi. Munajat Perdana akan berlangsung di sini.

Bagi yang belum pernah merasai angin di kediaman rasmi, ambillah peluang ini kerana percayalah!!!! Zamri tak mungkin membenarkan kediaman rasmi dicerobohi. Melainkan jika beliau malu dengan apa yang dibuat DS Nizar selama ini...( tapi puak ni bukan tahu malu) jenis hidung di punggung!

Selamat Berjuang bersama rakyat. Dari rakyat beliau datang, kepada rakyat beliau pulang, bersama rakyat beliau berjuang... namun JANGAN DILUPA DS NIZAR ADALAH MB YANG SAH DAN RASMI !

*untuk paparan foto dan berita seterusnya sila layari blog sahabat wak - anak senget di[sini].

-Al-Banjari

54 comments:

zali said...

tak pernah juga tercatat dalam sejarah
seorang mb kena halau dari rumah tu
setelah tak sampai setahun tinggal di
situ.

walupun tak menangis...sebagai hero puak
tamil...nizar hanya menangis dalam hati.

sikit lagi 'datuk seri' pun nak kena
tarik...habis la,kira buat kerja kampung
aje la lepas nih.

Malaysian said...

nizar the best!

saya anak perak! saya sokong YAB nizar!

http://gomalaysian.blogspot.com/

Anonymous said...

saya pun anak perak... sokong nizar, tp x sokong pakatan rakyat... hahahhaha

hanyar said...

kenyataan bodoh.
sokong nizar, sama lah sokong pakatan rakyat. bodoh buta politik. kalau takut risiko, jangan nak komen.

pejuang said...

mana ade orang kena halau dari rumah tu boleh bangga,, benggung punya orang yang buat crite ni..padahalnya "Yop Boneka" nizar tu sebenornya tersangatttttt lahhh maluuuu..

nazirul mubin said...

perdamaian dan tolenransi

chot said...

alahai jali...

atleast merasa le gaks duk sana

dari ko asik dok main kat longkang


bangang!!!!!!

ko ni geng kuda longkang ke????


pejuang....
memang le bangga sbb dapat dok umah MB

ko bukan setakat umah

MB..guardhouse MB pon blum tentu

ko bleh duduk..

ko SPM berapa kali?

bangang!!!!

ko ni geng kencing pegang dinding ke???

Anonymous said...

Jangan la sesama melayu nak gaduh2.... semoga Allah memberkati mereka yg berjuang untuk agama, bangsa dan negara... Hidup DS Nizar..

xul said...

hang la buta politik hanyar oi... sokong sbb ada kepimpinan islam die... tp nak buat camne dah deme gabung ngan lain2 parti... sokong indididu lg bagus dari sokong parti... sbb kerja secara kolektif tu mbuatkan org lain yg nampak gile kuasa... hang g operet mata hang skit... dah tuli tu...

anak pangkor said...

brother,
mana ada org berpolitik sorang2, mestilah berkumpulan, ringan sama di jinjing, berat sama dipikul. pepatah melayu dah kata..tapi apa2 pun ,satu dunia dah tau Zambry taktau Undang2,,lawak-lawak, nak buat report polis lg pasai speaker...apa daa bikin malu orang pangkor je..

hanyar said...

Maaf xul! Ibaratkan >"sebilah lidi. >dan serumpun lidi diikat dgn tali yg kuat. Pastu xul patahkan, bolih tak?
>Setelah diikat kukuh, sama2 kita bersihkan sampah kezaliman dan rasuah.
>nak sokong nizar saja, mungkin ds nizar tak setuju.(kita buktikan islam itu lebih mulia dan jng ......)

mountdweller said...

Saudara,

Cuba bilang sapa di dalam BN yang pelihara maruah.

SuaraHangJebat said...

zali said=>

"sikit lagi 'datuk seri' pun nak kena
tarik...habis la,kira buat kerja kampung
aje la lepas nih." Lu nak kena faham itu lah bezanya UMNO dan PAS perjuangan tak pandang pd ganjaran..Kalau sekadar Datok sri..dan kerja Kg...no hal lah tak hina pun...bah kan gelaran tu bukan untuk bermegah.lainlah kalau kaum UMNo tu...

Anonymous said...

kalau umno buat bukan derhaka, orang lain buat cakap derhaka. jangan hiprokitlah. mati masuk terus ke neraka. bangga sangat dengan kerajaan haram zambry. banggang sampai tak reti undang-undang, kena rujuk ngan mat salleh juga kat london.bawalah duit satu beg macam mat taib pencuri tu p jolikat london.

Anonymous said...

Hidup umno...kesian pr....

anak pangkor said...

hidup apa wei dah nak habis nyawa tu,,mahathir asyik pekena pak Lah ja
Pak Lah dok Lelah tak habis2 sekali2 buat lawak lelah, AlNajib, Alhantunya, tak lama lagi habis lah Kes Alhantunya dah masuk mahkamah Antarabangsa.. meh le masuk geng teman, ghenti la mattt

kafe kenyalang said...

setuju dgn saudara hang jebat..prinsip umno,biar kaya di dunia,muflis d akhirat..pada jali yg baghal,nizar tu engineer,bkan sampah masyarakat mcm ngko..ko ape yg ko tau,bangga sgt dgn kemelayuan ngko tu..ingat melayu tu hebat sgt??bangsa lain pun hak ALLAH,dunia ni hak ALLAH..

xul said...

kena igt hanyar... hang kena pk gak.. jgn kerana serumpum lidi yang sebatang bersih terpalit jugak kotor2nya... sbb sebatang lidi yg bersih manakala yg lain pula kotor, menjadikan serumpum lidi nampak kotor... xbtul gitu hanyor? rentikan le leman (iklan petronas)... hehehe

Anonymous said...

elok la pindah sebelum kena heret..
kluar secara terhormat konon,...!!

Muka tu sebenar dh tebal,..xsmpai setahun dh kena halau,.malu jgn ckap la,...tu la org suruh tadbir dgn baik,..bukan jadi jadi boneka DAP,. mana sultan tak MURKA,..!!!

eeee,..geram nya aku dgn pengkianat bangsa sekor ni,..nasib baik kau dh blahh setannnnn,...!!!

anak pangkor said...

xul ooi

yg terpalit kekotoran tu ada dekat belah mu tak pa la,,AL-Najis/b..
najis memang boleh menghilangkan bau yg wangi,,hehe..

Anonymous said...

Gelimaaattt...gelimatttt...mat..mat..mat umno dah masuk umah orang rampas anak bini orang dok kata dia orang beriman lagi hah ha ha ha GELIMATTT..GELIMATTT...MAT...MAT...MAT(dipetik dari senikata lagu thriller India (versi Melayu)di u-Tube

mohd said...

zamri mamak MB tersekejap dalam sejarah muakkakaka

Dulu BN kini PR said...

DS Nizar memang seorang yg budiman dan berjiwa besar..respek giler aku org macam dia...susah nak cari pemimpin sepertinya...

Anonymous said...

yb nizar - semoga tabah menghadapi dugaan ini,semoga Allah membalas mereka2 yang menganiaya orang lain.Ingatlah.janji Allah pasti benar. Sesungguhnya perjuangan menegakkan kebenaran memang susah dan penuh dugaan dari mereka2 yang buta hati dan buta perasaan.Istigfarlah banyak2.Saya mendoakan agar DSN beroleh kemenangan jua akhirnya,jika tidak di dunia ini,di akhirat nanti,InsyaAAlah.

faceinthecrowd.

zali said...

9:16 : susah nak cari pemimpin sepertinya...

memang susah malah memang tak ada...

mana ada pemimpin muka tebal yang
derhaka pada sultan untuk rebut
jawatan?

mana ada pemimpin yang cuma boleh
bertahan tak sampai setahun je?

mana ada pemimpin yang mengaku masih
mb sedangkan dah kena tendang?

mana ada pemimpin yang muka tebal kena
tendang keluar dari rumah mb sedangkan
dia mengaku dia mb?

hebat nizar mungkin kat atas tilam
dengan bininya...itu pun tak tau
lagi...entah puas entah tidak...entah
bahgia entah tidak...

entah-entah dengan bini pun kena
tendang jugak...

sepat_ronggeng said...

Ermmmm... respect...
boleh tahan la respectnya...

mcm darth vader kalah ngan luke skywalker...tetiba dtg darth maul... lawan pulak ngan obi wan kenobi...

kira ok la tu... ermmmm...

sahabat... lepas ni DSNJ duk mana lak...

Ce cerita skit...

Anonymous said...

Zali2..ko ni btol2 org umno...Gila Seks...igt lah ko masih lagi bernyawa...harap ko x kafir sudah...


ALLAH Maha Mengetahui!!!

zali said...

9:33...

dah la tu memcacainya...

kalau nizar beriman dia akan lepaskan mb dengan ikhlas dan beri peluang pada zambri dengan hati terbuka dan menerima ketetapan tuhan...

ni dia mintak pada sivarasa untuk mengembalikan jawatannya...

Dulu BN kini PR said...

DS Nizar seorang yang penyabar dalam menghadapi penyangak2 negara.Semoga DS Nizar teruskan perjuangan yg ikhlasnya...syabas DS Nizar...

Anonymous said...

zali zali...
hmm entahlah,ada lagi orang macam ni.

hanyar said...

untuk semua rakan2, tak perlulah kita berdebat dgn akal sempit.
cukup hanyar sebut" sebatang lidi dikumpul, jadikan penyapu dgn ikatan yg kukuh. guna utk sapu sampah-sampah kezaliman dan rasuah".
pesanan-
HIDUP BERSENDIKAN ADAT, ADAT BERSENDIKAN HUKUM, HUKUM BERSENDIKAN KITABULLAH.

Anonymous said...

benar...akhirnya kebenaran muncul...benang basah takkan nak tegak selamanya..akan jatuh juga..aku lebih kagum pada pemimpin yang sabar menghadapi tekanan...menawan lawan dengan kata-kata lembut...mengilhamkan perpaduan didalam mencapai hajat...menerima kekalahan maupun kesilapan dalam tenang....berserah pada Allah dengan nawaitu yang ikhlas...adakah itu pada nizar

pemandu teksi said...

toksah nak provok kat sini lah zali...buang masa lu jer..
lu je yg berbangga berjuang utk dapat rumah kos rendah yg terbengkalai..!
bermegahlah dgn ihsan umno tuh..setakat rumah kos rendah yg retak sana sini,gua tak sokong umno pun boleh hidup lebih mewah dari ahli umno yg macam lu lah zali..

Anonymous said...

Zali ko ni memang gila seks aku ingat ko la pelakon klip video lucah yang mengorbankan bebudak sekolah di lubuk tupah agaknya yang semakin banyak di internet...woi zali takat lagak macam genius tapi pemikiran macam budak sekolah ponteng kelas rentikanlah...nampak brutal tapi bila lapar balik umah mintak mak nasi...naik moto minyak pun abah bagi duit...eeeihhk..balik laaa setakat melepak kat cyber cafe sewa komputer orang toksah belagak la sokong umno..apa hang dapat???insaflah...bil letrik umah hang ada ke najib bayarkan???duit tong gas umah hang ada ke samy velu belikan...?

Pemuda Pelapis said...

Apa pun alasan mika yang pencacai Pakatan Rakyat pakatan haram tu, teman tetap nak gelak besor. Pasei apa? Pasei ni haa...

KERAJAAN LEMBU DAN KERAJAAN BABI DALAM DILEMA

Sambil-sambil tu teman nak bagi anugerah jenaka bermusim buat saudara Zali atas komentar slumberland beliau yang menusuk kalbu mika di pakatan haram yang tak berdaftar (ini hakikat).

Quote balik Zali kata:

9:16 : susah nak cari pemimpin sepertinya...

memang susah malah memang tak ada...

mana ada pemimpin muka tebal yang
derhaka pada sultan untuk rebut
jawatan?

mana ada pemimpin yang cuma boleh
bertahan tak sampai setahun je?

mana ada pemimpin yang mengaku masih mb sedangkan dah kena tendang?

mana ada pemimpin yang muka tebal kena tendang keluar dari rumah mb sedangkan dia mengaku dia mb?

hebat nizar mungkin kat atas tilam
dengan bininya... itu pun tak tau
lagi... entah puas entah tidak... entah bahgia entah tidak...

entah-entah dengan bini pun kena
tendang jugak...


Teman nak tumpang gelak sikit.

KAH! KAH! KAH!

Anonymous said...

x yah dok layan jer si zali ni.....die ni mmg pencacai umno smp die mampos aku rs....

Anonymous said...

(pak Andak) Assalamualaikum nak zali dan pemuda pelapis apahal dok mencarut ni..?kalau ye pun lahir tahun monkey...janganlah diikutkan perangai menatang tuh sabar orang muda....pakcik dulu pun bekas pejuang umno juga tapi selepas pakcik ditipu oleh umno yang berjanji macam-macam pakcik tak teghingin lagi dah dengan umno...pakcik tahu pemuda pelapis ni tentu dah banyak termakan budi pada kerajaan umno sebab dapat sikit-sikit projek...buat longkang dan mengorek jamban tersumbat sama ada di bangunan kerajaan ataupun swasta...takpela pakcik bangga...sungguh dengan anak melayu macam mike yang dah berumur 40 puluh tapi semangat macam umur 14 tahun...pakcik rasa baik ngko gantikan nama ngko dengan pemuda yang dah tua ke apa ke....wahai zali dan pemuda pelapis ingatlah selama kerajaan umno memerintah yang kaya hanya segelintir sahaja itupun bagi golongan macam hangpa yang ke hulu kehilir mengampu dan membodek nak dapat projek....namun bagi mereka yang cuba secara jujur tidak pernah dilayan dengan sebaiknya..kalau nak projek umno akan tanya berapa yang kamu nak bagi kami(komisyen)dahsyatnya perangai depa ni....sedarlah wahai bebudak bahawa orang-orang macam kamu ni tak biasa susah mungkin hidup senang dan suka berclubbing boleh shopping mewah maklumlah kalau bisnes tak jalan pun duit mak bapak ada untuk korang habiskan...he he...belanja awek...duduk berdua-duaan...dan....paham-paham aje la..takpe malaikat ada rakam semua nanti kita semua boleh tengok di akhirat...jadi daripada korang yang dah puas dengan nafsu dibawah pemerintahan umno ni dan takut dengan pemerintah yang baik...yang nak laksanakan hudud sebat orang-orang macam hangpa ni baiklah bertaubat....sebelum terlambat....jadi pada hangpa yang kaya tak berapa nak kaya dapat projek pun sebab guna nama bapak atau mak yang ada contact dengan umno tolonglah pakcik dah muak dengan orang berkepentingan dan mewah macam hangpa ni....tak ingat orang miskin langsung.

Dulu BN kini PR said...

Kepada DS Nizar ,saya amat yakin yg anda merupakan seorang pemimpin yg begitu memahami peranan sebagai seorang pemimpin.Teruskan perjuangan anda yg jujur ,seluruh rakyat Malaysia akan berada di belakangmu...

chot said...

alah jali...ko ni sampai main anak bini tak bleh ar..

cuba orang roket bini ko?

ko suka or sibuk lepak kat longkang?

orang nak politik ko plak sibuk nak kaitkan anak bini nizar pasal apa??

semalam ko tak melancap ke?


bangang!!!

ko ni geng kuda longkang ke?

chot said...

pemuda pelapis...

memang ko lah pemuda pelapis

yelah duit mintak mak abah ko...toksah berlagak...

habiskan skolah dulu...

ni ko masok internet...mak abah ko tau?

bangang!!!!!!!!

ni seko lg geng kuda longkang...

Anonymous said...

caya lah chot...memang depa ni tak sedor dirii maklumlah Amno dah lamqa bebenor udah tua bangka..dah labang teben...uzur

Anonymous said...

NIzar dah kluar,.tapi mengapa masih ada lagi ceramah kt situ??

Bila dh kluar sepatutnya dikosongkanlah,..

Rumah kediaman rasmi MB dah jadi markas pas??

Laporan polis harus dibuat supaya kediaman rasmi di 'seal' hingga MB baru masuk

asTRay said...

pertama kali aku baca artikel yg sgt takde kualiti...da bace komen plak lagi la teruk...patot la artikel tak bekualiti..yg bace pon same je dangkal gk pikiran...sedey2...

chot said...

astray...

hahahaa

tahniah kerana anda adalah seekor keldai...

yang hang p baca naper....pas2 komen..

bangang!!!!!!

kalau nak berkualiti..p baca kamus

chot said...

pemuda pelapis...

aku dah baca blog ko...

aku paham niat ko...rupa2nya..ko

sengaja bertopengkan babi...sbb

nak suruh ramai bloggers masok

blog..

aduhs...lain kali...habaq lee...toksah panas line...

awat ruangan komentar harus di tapis dulu....

kena tanya mak ucu dulu ke?

bangang!!!!!

geng kuda longkang gak ko ni...

Tungaklangit said...

Pesanan Dan Renungan Buat Bekas MB Perak

Bukan hasrat untuk menambah minyak dalam isu politik yang melanda melay perak tapi sebagai pengundi atas pagar, saya ingin katakan bahawa keadaan yang berlaku menampakkan sikap tamak kuasa sesetengah pihak khasnya mereka yang dahulumnya berkuasa tapi kini masih mendakwa sebagai pemerintah yang sah.

Apalah yang nak diperjuangkan oleh si nizar ini, mengaku sebagai seorang islam tapi berlagak seperti seorang yang tidak tau hukum Allah. Bukankah setiap perkara yang berlaku dalam dunia ini adalah atas kuasa Allah, jika tidak diizinkan sesuatu perkara itu, adakah ianya akan berlaku? mana perginya ilmu kamu nizar? adakah kamu ingin derhaka kepada kehendak Allah yang merencanakan kehidupan di alam ini?

Bukakah saudara pernah berkata akan mematuhi setiap titah Tuanku sebelum Tuanku tidak memperkenankan sembah derhaka anda tempohari? Tapi kini lain cerita, tak ikut prosedurlah, ini hak rakyatlah... sebenarnya anda memperjuangkan hak sendiri dan kawan-kawan dalam politik.

Apalah buruk sangat saudara Islam alam UMNO sampai mencari kawan dalam DAP dan menindakkan hak melayu UMNO sebagai teman seagama? apa punya ilmu yang kau pakai ni Nizar?

Tak kesahlah apa yang kau pernah lakukan sebelum ini, pasal tanah ke? pasal kelas Tadika ke? tapi bila dah diarah serah kuasa lakukanlah, kenapa sekarang nak bertelangah dengan UMNO dan Istana.
Atau mungkin kau lupa kot, bahawa MATI ITU BENAR, SOALAN DAN SEKSA KUBUR ITU BENAR, PERTIMBANGAN AMAL DI PADANG MASYHAR ITU BENAR, TITIAN SIRALTULMUSTAQIM ITU BENAR DAN SYURGA DAN NEGERAKA ITU BENAR.

Kuat ke tubuh kau tu nak menahan pukulan malaikat di bawah tanah esok? Saya bukannya marah pada kamu, tapi tindakan kamu seperti memmecah belahkan perpaduan umat islam dan melayu di Malaysia.

Mungkin penyokong kamu katakan bahawa tindakan kamu adalah mengikut peraturan tapi adakah mereka lupa ini adalah hukum Allah. KUN FAYAKUN..lupa ke? Atau kamu tak percaya bahawa segala yang berlaku bukan kehendak dari Allah.

Kita sesama Islam ni kenalah saling ingat mengingat, yang benar kita benarkan dan yang batil kita nafikan. cuba renung dan kembali ke jalan Islam. tanyakan diri anda adakah insiden yang berlaku ini adalah kerja UMNO?

kalau ya jawapan kau, susah nak cakaplah, kiranya UMNO ni hebatlah..

kalau tak faham, sini saya terangkan.. awak kena gugur kerana ini adalah rencana Allah dan terimalah dengan redha seadanya jangan dok ikut orang yang tak mengucap kalimah Allah.

Satu perkara lagi, yang dok sanjung LIM GUAN ENG nak ikut Khalifah Umar Abdul Aziz tu kenapa? tak tau ke dia tu orang politik? Tapi dengan orang Islam UMNO kamu tolak sebab mereka kafir.. apalah kau ni nizar
sSatu perkara lagi, bila orang bukan islam (pemimpin India PKR) bagi salam dan guna terjermahan ayat suci Al Quran, kenapa penyokong PAS bertakbir.. penatlah aku tengok benda-benda macam ni? fikirlah dengan kurniaan yang Allah berikan iaitu OTAK
bukankah kamu semua menghina Allah, dengan berkelakuan seperti itu, kamu ingat bertakbir itu senang-senang aje boleh disuarakan, sampai bila pemimpin kamu kutuk dan fitnah orang islam lain pun kamu raikan dengan takbir... apa punya lemah ilmu kamu semua...

Berbalik kepada Nizar, seelok-eloknya kamu bermusabah diri dan kembali kepada jalan Allah (bukan jalan PAS sebab ulama PAS kata kalau nak masuk syurga kena masuk PAS.. alamak tak ada peluang lah aku nak masuk syurga sebab tak jadi ahli PAS lagi). bertaubat dan baca balik kitab-kitab agama tapi jangan pula baca untuk cari point kutuk sesama islam dan terjemah ikut sedap hati aje..

Alahai Nizar, aku kesian kat kau ni, beingatlah

Jangan terjadi KALAU AKU BUAT OK NO PROBLEM TAPI KALAU DIA YANG BUAT TAK BAIK, TAK IKUT PROSEDUR DAN ZALIM

Ok harap saudara ku Nizar dan kunconya sedar, maaf sekiranya tulisan ini kasar dan mengusik jiwa tapi ianya hanya untuk kebaikan kita bersama
wasalam

Tungaklangit

chot said...

tungaklangit

artikel memang menarik...tp lepas aku baca...ada yang benar ada yang mcm tak berapa best le..

ini semua politik...kalau saudara suka...saudara bleh turut sama atau sebaliknya


aku tak memihak mana2 parti...


tp aku jijik melihat agama dan bangsa ku berpecah..

politik takan dpt memuaskan hati sesapa pons...ada yang terkurang dan yang terlebih..

nilai guna akal dan kewarasan

jgn nilai dgn nafsu dan amarah..

aku bab agama ni..kurang skets le nak berhujah...tp aku punya pendekatan mudah....jgn lupa sembahyang 5 wakto...puasa di bulan ramadhan..membayar zakat...itu sahaja yang aku mampu lakukan...bab2 lain...aku tak berani nak komen...

pasal hukum hakam ni...maaf le aku tak pandai..tp cara ko berhujah..

seolah2 melabelkan PR ni membelakangi islam...

tak cantek le dlm karangan ko..

kalau bleh...jgn di masokkan agama dalam agama...tak brp cun le..

Islam....adalah hak perjuangan semua umat islam di dunia...tak kira apa bangsa dan keturunan..

tak bleh nak labelkan pas or umno or pkr itu islam...

yang rugi hanyalah KITA...



*1st time aku tulis dgn sayunya...

Anonymous said...

jgn lah sedey chot,.

Utk semua insaflah,.

Terima ketetapan Allah,..

kan Rancangan Allah lebih hebat dari segala rancangan,..

Jgn lah hnya rancangan yg memihak kita saja kita sokong,.tapi yg x memihak kita tolak dan tuduh semua pihak,..

"MUNAFIK BESAR"

Anonymous said...

Assalamualaikum....

Sebagai seorang Islam, saya rasa sangat sedih dan malu baca komen2 di sini. X kisah la anda semua pro ke arah mana, tapi seriously saya sangat2 sedih dengan sesetengah post yang langsung tidak menggambarkan akhlak dan peribadi Muslim. Jika kita benar2 seorang Islam yang mengamalkan sekurang2nya perkara asas sebagai seorang Islam, mendukung rukun Islam dan rukun Iman, insya-Allah kita akan nampak, mungkin bukan dgn mata kasar, tp dari mata hati siapa yang berjuang kerana Islam, dan siapa yang berjuang atas kepentingan sendiri. Wallahu A'lam.
- yang bukan ahli mana-mana parti politik tetapi menyokong perjuangan Islam -

Anonymous said...

Komen baik atau komen jahat, memihak atau menyebelah tak jadi hal ini lah perasaan kita rakyat malaysia.Baru rasa indahnya hidup ini tak gituuu....
keadaan mutakhir ini amat memihak kepada kehendak rakyat itu lah kehendak Allah agaknya...ada hikmah dan iradah.
Aku amat teruja dengan semangat yng ditunjukkan olih si nizar ini.Walau pon aku orang UMNO.
Kalau ditakdir PM baru pada PR13 nanti inilah orangnya....huhhhh
gerek sehhhhhh

Anonymous said...

TunggakLangit

Sebelun ko nak nasihat orang pi la mengaji dulu... Khatamkan Quran ko dulu....Sembahyang lima waktu ko cukup ke? Pi la mana-mana masjid yang ada kuliah pegajian jangan dok berkepit ngan awek hang peh tu nak nasihatkan orang....

Kalau hang pandai sangat pi nasihat kat pemimpin hang suruh bini-bini depa pakai tudung tu si Rosmah tu jangan dok berkaraoke dan nengok konsert artis Bollywood je. Janne apa cita Syarizat macam mana Rafidah dah monopose di kecualikan kot Syariat islam yang mewajibkan wanita Islam menutup aurat pun tak lepas apa lagi nak menegakkan Amal Maaruf Nahi Mungkar. Dengan Sultan takut derhaka dendan Allah tak pulak takut derhaka. Inilah dia kalau dah katak bawah tempurung tu matanya telah dibutakan oleh Allah melihat kebenaran tak tau nak menilai benar dan salah. Minda di tutup dengan dakyah Umno di media yang mereka pegang. Pi ambik air sembahyang buat sembahyang taubat dan solat Istiqarah biar Allah bukakkan pintu hati ko yang gelap tu.

Dulu BN kini PR said...

DS Nizar adalah seorang pemimpin yg merendah diri tetapi mempunyai visi yg sangat besar.Rugi sekiranya kita mensia-siakan kebolehan beliau .Alangkah malangnya apabila tempat beliau telah digantikan dgn seseorang yg lebih mementingkan diri sendiri daripada rakyat...

Tungaklangit said...

Salam untuk semua,

Saya berterima kasih dan mohon maaf kepada mereka yang memberi komen atau teguran atas tulisan saya sebelum ini, mungkin saya mempunyai kekurangan dalam ilmu agama, sebab saya adalah seorang INSAN yang Allah jadikan penuh dengan kekurangan dan tanpa ilmu dan panduan dari NYA melalui Rasullulallah, saya tidak akan dapat melihat apa yang berlaku disekitar saya dengan mata hati.

Terima kasih bagi saudara yang suruh saya mengaji dalam soal agama, untuk makluman, saya sentiasa mengaji ilmu Allah dan merasakan semakin lama semakin bodoh saya rupanya, kerana selama ini saya rasa tahu semua, tapi bila didalami ilmu Allah kerdilnya saya kerana seluas lautan laut ilmu Allah hanya setitis air yang jatuh dari jari yang dicelupkan dalam laut itulah yang dikongsi bersama termasuk dengan saudara yang menyuruh saya mengaji ilmu Allah. Terima kasih atas teguran.

Untuk makluman semua, tidak timbul isu samada saya berada di pihak mana atau menyokong parti mana, yang pentingnya pokok persoalan yang diperbincangkan.

Persoalannya utama sekarang kita perlu merapatkan saf dalam memperjuangkan Islam dan bangsa kita di negara ini. tanpa bangsa melayu maka tiadalah Islam. adakah ada pembaca yang mahu menidakkan kenyataan ini.

Untuk makluman semua, seburuk-buruk sahabat dan saudara kita di dalam UMNO, mereka tetap mengucap kalimah syahadah dan mendirikan hukum Allah walaupun ada yang lupa atau terlalai termasuk juga mereka yang menyokong parti berasaskan islam. Maka perlukah kita berpecah belah kerana perbezaan politik dan fahaman. Mengapa perlu kita ambil bangsa yang tidak beriman untuk mengalahkan saudara kita dalam UMNO. Adalah lebih cantik kalau kita berbaik bersama mereka dan membantu antara satu sama lain dalam menegak syariat Allah.

Jangan takut kalau kita ditipu oleh UMNO kerana yang menentukan samada segala perancangan jahat seseorang itu menjadi kenyataan atau tidak adalah Allah. Tak percayakan ketetapan Allah ke atas kita semua?

Mungkin ada yang kata saya UMNO bila menyentuh soal laungan takbir. Maksud saya melaungkan takbir semasa mendengar ceramah menghentam sesama islam sebenarnya tidak baik kerana takbir itu adalah kalimah yang AGUNG bukan untuk dilaungkan bersama kutukan dan fitnah sesama islam. Cubalah faham dan tanya kepada para guru agama yang ikhlas dalam soal ini. janganlah asyik nak komen tanpa ilmu.

Terima kasih kepad saudara yang menyuruh saya belajar sembahyang 5 waktu, kerana masih ada sahabat yang mahu ingat mengingat satu sama lain, tapi biarlah dengan niat yang baik. saya dan semua ahli keluarga saya sentiasa belajar soal sembahyang 5 waktu.

Bagi mereka yang menyuruh saya menasihati isteri pemimpin dalam kerajaan, bukanlah kerja saya kerana mereka mempunyai suami yang bertanggungjawab ke atas isteri masing-masing, walaupun kadang teragak juga ingin melakukannya.

Tapi satu pesanan saya janganlah mengutuk dan menghina mereka yang tidak bertudung dengan menggunakan perkataan kurang baik, seingat saya yang cetek ilmu agama, tiada suruhan dari Nabi kita menegur dengan menggunakan ayat kesat dan kutukan serta fitnah, mungkin saya belum mengaji habis.

Buat saudara yang mengatakan hati seseorang islam yang telah gelap, nasihat saya bukan begitu caranya menasihati orang, saudara perlu berdoa untuk mereka supaya mereka kembali ke jalan yang benar bukannya mengutuk. Syurga Allah bukan untuk kita seorang sahaja. Tidak diterima Allah mana-mana doa yang tidak memohon kebahagian untuk orang lain sahaja. Mungkin saya salah dari segi ini.

Mungkin hari ini mereka jahil tapi tidak kah tiada langsung amalan atau perbuatan mereka yang saudara kutuk yang tidak diterima oleh Allah. Ingatlah setiap Insan ada kelemahan dan kemelut politik yang berlaku di Perak adalah dugaan Allah untuk melihat hambaNya menerima sedanya atau membelakangkan hukum Allah.

Bagi mereka yang pandai mengutuk, lihat diri sendiri sebelum kutuk orang lain. Itu sahaja dari saya, Insyallah kita jumpa lagi dalam nukilan yang lain.

salam

Tongkatlangit

Anonymous said...

Togkat Langit

Terima kasih la atas kesopanan saudara tu dalam menjawab persoalan-persoalan saya. Pertama sekali saya sama sekali kecewa dengan tulisan pertama saudara terhadap MB Nizar Perak adakah saudara mengHALALkan perbuatan yang salah di lakukan oleh UMNO. Di dalan Islam itu sendiri Allah tidak menyuruh manusia berpeluk tubuh dengan kezaliman yang dilakukan ke atas kita.. Cuba keluarga saudara di fitnah atau dizalimi tetapi saudara sekeluarga tidak dapat membela diri apa saudara akan meninggalkan kampunghalaman tanpa membela kebenaran dan berserah bulat-bulat kepada Allah. Ini bukan soal YB Nizar tetapi ini untuk menegakkan Hak.. hak PR dan Hak rakyat perak khususnya . SAUDARA SENDIRI TERLALU AGKUH Membela Si Penzalim dan menghina MB Nizar saudara lupaka itu ??orang yang angkuh dan sombong seolah -olah dia lebih hebat dari orang lain Tahukah saudara angkuh dan sombong itu sifat Syaitan .Pas tidak pernah mengatakan Ahli Pas masuk syurga kenyataan individu itu datangnya dari ust Nakahi yang sekarang ni di terangterang ahli UMNO. Saudara mengingatkan MB NIzar tentag Azab2 Allah apa tidakkah kamu dapat bezakan Pemimpin2 UMNO yang terang-terang tidak mengikut syariat Islam bukan saya menghina wanita tidak bertudunag tapi kalau setakat aurat isleri2 tidak dapat di jaga bagaimana mereka hendak menjaga akidah anak remaja2 yang semakin parah.Salahkah seorang india membaca ayat Quran? kalau kita jumud tidak membenarkan agama lain memetik ayat Quran takakn kita nak suruh dia bacakan kitab Veda atau Injil untuk kita biarlah dia mengkaji AlQuran semoga dia mendapat Hidayah dari Allah. Takkan kita tak bagi bangsa Lain membaca AlQuran macammana Islam nak di sebarkan. Tahukah saudara seorang wartawan Britain yang menjadi tawanan Taliban telah memeluk Islam kerana dia mengkaji AlQuran kerana janjinya kepada askar Taliban bahawa bila pulang nanti dia akan membaca AlQuran padahal sebelum ini beliau benci pada Islam.Seperti yang berlaku keatas pakatan Rakyat di mana Hak itu ingin di sampaikan media di kuasai oleh UMNO kalau benar UMNO itu juga mengamalkan dan menegakkan Islam berikan ruang untuk rakyat mendengar hujah kedua-dua belah pihak.Apakah saudara rasa UMNO meletakkan Islam di tempat yang tinggi Sebab itu saya katakan baik saudara sendiri mengkaji dulu sebelun mengeluarkan bahasa2 Angkuh dan sombong saudara. Jangan kerana kata-kata angkuh saudara itu makan diri sendiri.Salah pilih Bas silap-silap saudara sendiri masuk Gaung. Kita sama-sama belajar dan sama2 di berikan Allah Akal fikiran cuma janganlah menilai dengan mata dan ikut sedap hati tapi nilailah dengan akal dan Iman. Saya juga insan lemah di sisi Allah tapi tidaklah lemah menilai benar dan salah.

PS: saya tak mengutuk tapi kalau terasa sorry le